eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
595 عکس
77 ویدیو
496 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
j-3_210170005306.pdf
1.79M
کتاب النکاح ٫ ج ۰۳ @tafaqqoh
j-4_210170005421.pdf
2.48M
کتاب النکاح ٫ ج ۰۴ @tafaqqoh
j-5_210170005447.pdf
2.91M
کتاب النکاح ٫ ج ۰۵ @tafaqqoh
j-6_091269071641.pdf
1.31M
کتاب النکاح ٫ ج ۰۶ @tafaqqoh
j-7_091269071746.pdf
2.62M
کتاب النکاح ٫ ج ۰۷ @tafaqqoh
j-8_091269071853.pdf
2.92M
کتاب النکاح ٫ ج ۰۸ @tafaqqoh
j-9_091269071948.pdf
2.58M
کتاب النکاح ٫ ج ۰۹ @tafaqqoh
j-10_091269072028.pdf
2.64M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۰ @tafaqqoh
j-11_211269090809.pdf
2.78M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۱ @tafaqqoh
j-12_211269090900.pdf
1.79M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۲ @tafaqqoh
j-13_211269091528.pdf
1.42M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۳ @tafaqqoh
j-14_211269091541.pdf
1.57M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۴ @tafaqqoh
j-15_211269091556.pdf
1.7M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۵ @tafaqqoh
j-16_221269085219.pdf
1.71M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۶ @tafaqqoh
j-17_221269085240.pdf
2.12M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۷ @tafaqqoh
j-18_221269085254.pdf
1.84M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۸ @tafaqqoh
j-19_221269085312.pdf
1.54M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۹ @tafaqqoh
j-20_221269085334.pdf
2.38M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۰ @tafaqqoh
j-21_221269085349.pdf
1.66M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۱ @tafaqqoh
j-22_221269085404.pdf
1.65M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۲ @tafaqqoh
j-23_221269085418.pdf
1.52M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۳ @tafaqqoh
j-24_221269085435.pdf
1.53M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۴ @tafaqqoh
j-25_221269085454.pdf
1.92M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۵ @tafaqqoh
📚 کتاب البیع ٫ ۴ مجلد ✔️ آیةالله سید موسی شبیری زنجانی حفظه الله 🔹 سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ @tafaqqoh
01_060170011908.pdf
2.88M
کتاب البیع ٫ ج ۱ @tafaqqoh
02_060170012315.pdf
2.03M
کتاب البیع ٫ ج ۲ @tafaqqoh
📚 افتخار مادری 🔹 انتشارات مجمع جهانى اهل بیت (علیهم السلام) 🔸 چاپ سال ۱۳۸۷ ✔️ معرفی این کتاب ذکر گوشه‌هایی از و مناقب بانو ام البنین (سلام الله علیها) است. در این داستان به آن بخش از زندگانی بانو (سلام الله علیها) توجه داده شده است که وی به هنگام ورود به خانه امیرالمؤمنین (علیهم السلام)، خود را خدمت‌گزار ایشان و فرزندانش تلقی می‌کرد و در طول زندگی همواره فرزندان فاطمه (علیها السلام) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت. او هم‌چنین به چهار پسر خود آموخته بود که اگرچه با فرزندان زهرا (علیها السلام) از جهت پدر مساویند، اما هیچ‌گاه به مقام و آنان نمی‌رسند. در این نگاشته به اهتمام بانو ام البنین (سلام الله علیها) در با امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) و غمگین بودن در شهادت امام حسین (علیه السلام) نیز اشاره شده است. استفاده از تصاویر و مناسب با هر فراز از داستان در تمامی صفحات آن و بیان مشخصات فردی از جمله: نام و نام پدر، کنیه و شهرت و نام طایفه و هم‌چنین اشاره به نقل ، در صفحه پایانی کتاب، از دیگر ویژگی‌های این اثر می‌باشد. @tafaqqoh
افتخار مادری.pdf
4.6M
📚 افتخار مادری 🔹 انتشارات مجمع جهانى اهل بیت (علیهم السلام) 🔸 چاپ سال ۱۳۸۷ @tafaqqoh
📚 مرحوم علامه شیخ محمد تقی شوشتری در مجلد دوازدهم کتابِ سودمند «قاموس الرجال» به شرحِ حال زنانی که نام‌آورانِ تاریخ اسلام یا راویان احادیث معصومانند، پرداخته است: ✔️ أم البنين الكلابية [سلام الله علیها] قال [المصنّف العلّامة المامقانی اعلی الله مقامه]: هي فاطمة بنت حزام بن خالد بن ربيعة بن عامر المعروف بالوحيد ابن كلاب بن عامر بن صعصعة. أقول: أسقط من نسبها عدة، ففي نسب قريش مصعب الزبيري: أم البنين بنت حزام بن خالد بن ربيعة بن الوحيد بن كعب بن عامر بن كلاب بن ربيعة (نسب قريش / ص ٤٣). و في الطبري: أم البنين بنت حزام أبي المجل بن خالد بن ربيعة بن الوحيد بن كعب بن عامر بن كلاب (تاريخ الطبري / ج ٥ / ص ١٥٣). فتراه أسقط بين " الوحيد " و " كلاب " نفرين " كعبا " و " عامرا " كما أسقط بين " كلاب " و " عامر بن صعصعة "، " ربيعة " و لعله استند في إسقاطه الأول إلى ما في المقاتل: " أم البنين بنت حزام بن خالد بن ربيعة بن الوحيد و هو عامر بن كلاب بن ربيعة بن عامر بن صعصعة " (مقاتل الطالبيين / ٥٣) لكن لا يبعد كونه من النسخة فنسخته كثير التصحيف، و الأصل في قوله: " و هو عامر "، " بن كعب بن عامر " حتى يتّفقَ مع كلام الزبيري و الطبري. و عليه فقوله: " عامر المعروف بالوحيد " - أيضا - وهمٌ، لعدم قول أحدٍ به سوى ما في تلك النسخةِ. هذا، و وهمَ هنا المفيدُ أيضاً، فقال في الإرشاد: " أم البنين بنت حزام بن خالد ابن دارم " (الارشاد / ص ١٨٦) فبدّل ربيعة بدارم. ثُمّ تسميةُ المصنّف لها بِفاطمةَ لم أدر إلى أي شئ استند، فلم يذكر الزبيري و الطبري و الإصبهاني و العمدة (عمدة الطالب / ص ٣٥٦) و المفيد لها اسما، بل ظاهرُهم أنّ اسمُها. قال المصنف: أول ما ولدت ثم عبد الله ثم جعفر ثم عثمان. قلت: بل جعفر الرابع، ففي المقاتل: قتل عثمان و هو ابن إحدى و عشرين سنة و جعفر و هو ابن تسع عشرة سنة (مقاتل الطالبيين / صص ٥٤ و ٥٥). هذا، و روى المقاتل عن الصادق (عليه السلام) قال: كانت أم البنين تخرج إلى فتندب بنيها أشجى ندبة و أحرقها، فيجتمع الناس إليها يستمعون منها و كان يجيء في من يجيء لذلك فلا يزال يسمع ندبتَها و يبكي (مقاتل الطالبيين / ص ٥٦). و في عمدة الطالب: روى أنّ أميرالمؤمنين (عليه السلام) قال لأخيه - و كان نسابةً عالماً بأنساب العرب و أخبارهم -: " أنظر إلى امرأة و قد ولدتها الفحول لأتزوّجها فتلِدَ لي غلاماً فارِساً " فقال له: تزوّجْ " أم البنين الكلابية " فإنّه ليس في العرب مِن آبائها (عمدة الطالب / ص ٣٥٧). @tafaqqoh
دوفصل‌نامه علمی انسان‌پژوهی دینی 🌐 http://raj.smc.ac.ir/ @tafaqqoh