eitaa logo
در جستجوی تحول
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
919 ویدیو
168 فایل
🔰دکتر محمد روضه سرا ✔محقق و مولف کتاب ✔پژوهشگر تعلیم و تربیت ✔مدرس کشوری سرفصل های تشکیلاتی ✔ پژوهشگر مرکز تربیت اسلامی ✔استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان ✔مدیر مرکز شتاب دهنده ایده های تحولی تعلیم و تربیتی ارتباط با من: @motehavel
مشاهده در ایتا
دانلود
در جستجوی تحول
متن کامل بیانات خواندنی هست واقعا
نیروی واکنش سریع فعال به این مدل دانشجوها میگند😊👌 خدا امثال شون را زیاد کنه🤲
معلمان و همکاران ارجمند دانشگاهی بسم الله حتی دانش آموزان و دانشجویانی که در طول مدت تحصیل شون؛ معلم یا معلمانی داشتند که تو زندگی علمی و شخصی شون موثر بوده را میتونند به این جشنواره معرفی کنند 👇👇👇
فراخوان ثبت‌نام در دومین دورهٔ بین‌المللی «جایزه معلم» این جایزه با هدف تکریم و تقویت شأن اجتماعی معلمان به یک یا چند معلم به‌صورت مشترک اهدا می‌شود. 🔹 مخاطب جایزه معلمان، مدرسان و مربیانی که حداقل ۵ سال گذشته سابقه فعالیت داشته و برنامه‌ٔشان این است که ۳ سال آینده نیز به فعالیت خود ادامه دهند. 🔸 معیارهای ارزیابی ۱. شایستگی‌های فردی و حرفه‌ای ۲. نوآوری مسئله‌محور در حوزهٔ تعلیم‌وتربیت ۳. تأثیرگذاری بر زندگی و آیندهٔ شاگردان ۴. تعامل سازنده با جامعهٔ محلی در فرایند رشد و یادگیری شاگردان ۵. وجههٔ اجتماعی اثرگذار و الگوساز 🏆 مبلغ جایزه مبلغ جایزه هر ساله بر اساس مبلغ تأمین‌شده توسط حامیان و موقوفات جایزه تعیین خواهد شد. در دومین دوره مشابه دوره قبل، مبلغ جایزه یک میلیارد تومان خواهد بود. ⏰ مهلت ثبت‌نام و زمان معرفی برگزیدگان مهلت ثبت‌نام تا ۳۰آذر و اختتامیه در بهمن ۱۴۰۳ است. ✏️ نحوهٔ ثبت‌نام نامزدها معلمان می‌توانند نامزد دریافت جایزه شوند و افراد دیگر می‌توانند معلمان موفق را معرفی کنند. 🔻 معرفی و ثبت‌نام در muallemprize.ir با ما همراه باشید 🎖zil.ink/muallemprize
هدایت شده از جایزه معلم - Muallem prize
چه افرادی می‌توانند داوطلب دریافت «جایزه معلم» شوند؟ 🔸 مخاطب «جایزه معلم»، معلمان فعال در کشورهای اسلامی و معلمان مسلمان سراسر جهان است. 🔹 همه معلمان، مدرسان و مربیانی که شاگردانِ ۱۸ سال به پایین دارند، می‌توانند نامزد دریافت «جایزه معلم» شوند. 🔸 مخاطب این جایزه معلم مدرسه، مربی کودکستان، مدرس آموزشگاه، مربی تربیتی مدرسه یا مسجد و در واقع همه نقش‌های معلمی را شامل می‌شود. 🔹 همه معلمان در بخش دولتی، غیردولتی و مردمی در مقاطع مختلف می‌توانند نامزد جایزه معلم شودند. 🔸 معلم باید حداقل ۵ سال گذشته در این نقش، سابقه فعالیت داشته باشد و برنامه‌اش این باشد که حداقل ۳ سال آینده نیز به فعالیت معلمی ادامه دهد. 🔻 کسب اطلاعات بیشتر و نامزدشدن در جایزه: 🌐 muallemprize.ir باما همراه باشید 🎖 zil.ink/muallemprize
وصیت کرده بود روی مزارم بنویسید؛ اینجا مدفن کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند. 👊حالا روی دیوارهای حیفا و تل آویو باید بنویسند ؛ اینجا گور کسانی است که به وسیله ی موشک های طهرانی مقدم نابود شدند. https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
دیروز سوار اسنپ شدم؛چند دقیقه بعد از حرکت؛ راننده شروع کرد به ویس گرفتن داشت اکوی قلب یه بنده خدایی را تفسیر می کرد😳😳😳 با همین فرمون بریم جلو ۱۰ سال دیگه شاهد دانشکده ای به نام اسنپ داریم رسما ته همه رشته ها به اسنپ رسیده😂
نظر هوش مصنوعی درباره من اینه😊 به نظر شما درست تشخیص داده؟ به خصوص دانشجوهای عزیزم که تو کانال هستند و با همدیگه تعامل علمی و مهارتی زیادی داریم😐
⚠️کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند 💯با دقت بخوانید💯 🔹کاتبی را تصور کنید که بعد از اختراع ماشین چاپ، مشغول نوشتن متنی بود که تا به حال بارها و بارها آن را نوشته بود. چه احساسی داشت؟ احتمالاً با خودش فکر می‌کرد «مشغول چه کار بیهوده‌ای هستم!» امروزه خیلی از آدم‌ها وقتی مجبور می‌شوند متنی بنویسند که طولانی‌تر از سی کلمه است، همچین حسی پیدا می‌کنند. به خودشان می‌گویند: چه کسی متنی چنین طولانی را خواهد خواند؟ نکتۀ تلخ ماجرا این است که چندان اشتباه فکر نمی‌کنند. انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند. 🔸مجموعه‌ای از ناشران، محققان، کتابداران و نویسندگان سراسر جهان، ماه پیش، با انتشار «مانیفست خواندنِ لیوبلینا» اعلام کردند: خواندنِ دیجیتال در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست. 🔹دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری در تاریخ بشریت بخوانند. اما آن‌ها دیگر مثل قبل نمی‌خوانند. خواندنِ دیجیتال، به شکلی روزافزون، به تجربه‌ای تکه‌تکه، کوتاه‌مدت، سطحی و گذرا تبدیل شده است. بنابراین شاید تعداد کلمات خیلی زیادی در روز بخوانیم، ولی همۀ آن‌ها در قالب متن‌های چند کلمه‌ای یا نهایتاً چند خطی است. حال اگر بخواهیم همان تعداد کلمه را در قالبِ یک متن واحد بخوانیم، با دشواری بسیاری مواجه می‌شویم. زیرا درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌های «خواندن عمیق» است. 🔸خواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته است. استیون پینگر، روان‌شناس و نویسندۀ آمریکایی، با رواج خواندنِ متن‌های طولانی در بین عموم مردم از اواخر قرن هفدهم، توانایی «همدردی» کردن با دیگران در میان انسان‌ها افزایش یافت. 🔹مردم با خواندنِ متن‌های مفصل دربارۀ زندگیِ دیگر انسان‌ها، توانستند دنیا را از چشم آن‌ها ببینند و این توانایی تأثیر بسیار مهمی در نگرش آن‌ها دربارۀ موضوعاتی مثل برده‌داری، شکنجه، ساحره‌سوزی، استبداد و دیگر چیزها گذاشت. از نظر استیون پینکر، خواندنِ عمیق باعث «انقلاب نوع‌دوستانه»ای شد که بعدتر به رویدادهای دوران‌سازی مثل انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه منتهی گردید. آنچه خواندنِ متن‌های تکه‌پاره و کوتاه دیجیتال ما را از آن محروم می‌کند، دقیقاً همین توانایی دیدن دنیا از چشم دیگران است. 🔸ماریان وولف، محقق آمریکایی، می‌نویسد: ما در دنیای آنلاین دائماً در حال اسکرول‌کردن، نصفه‌نیمه خواندن یا ذخیره‌کردن متن‌هاییم تا در آینده‌ای نامعلوم آن‌ها را بخوانیم، چون این رسانه برای خواندنِ عمیق طراحی نشده است. 🔹خواندن دیجیتال از دلایل مهم رواج «ساده‌گرایی» در دنیای امروز است. ساده‌گرایی یعنی تمایل به ساده‌کردن هر چیز پیچیده‌. اظهار‌نظرها و موضع‌گیری‌های یک‌خطی، شفاف و سرراست و فرارکردن از درک عمیق و چندوجهی مسائل. 📌 آنچه خواندید مروری است بر یادداشت اخیر سایمون کوپر در فایننشال تایمز با عنوان «نگاه انداختن، اسکن کردن، اسکرول کردن: دوران خواندن عمیق به پایان رسیده است» (Skimming, scanning, scrolling — the age of deep reading is over). این مطلب در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ به انتشار رسیده است. 💥اگر حواسمون نباشه روز بروز بیسواد تر خواهیم شد ، باید برای نسلهای بعدی فکری کرد💥 💯با دقت بخوانید💯 https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
امروز سالروز رحلت این ابرمرد فکر و عقلانیت معاصر هست. علامه طباطبایی«ره» که هر کس با سیره فکری و آثار او مثل المیزان آشنا شود واقعا ورق زندگی اش به سمت خدا بر می گردد. ابرمردی که شاگردان تربیت شده مکتب او اساس و رکن رکین انقلاب اسلامی هستند؛ علامه مصباح یزدی«ره» علامه حسن زاده آملی«ره» شهید آیت الله دکتر بهشتی«ره» شهید علامه مرتضی مطهری«ره» علامه جوادی آملی برای قشر جوان و دانشجو؛ طریق رسیدن به محصولات فکری علامه طباطبایی؛ آثار شهیدمطهری و استاد اصغر طاهرزاده هست. https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
کانال هایی در ایتا که ارزش وقت گذاشتن دارند و محتواشون مستند و موثق و منطقی هست. 🖇نکته کنکوری؛ روح ادمین های این کانال ها از بارگذاری لینک کانال هاشون مطلع نیست و تبادلی در کار نیست؛ صرفا معرفی کردم تا شما فرهیختگان استفاده کنید👌🙏 ⬇️⬇️⬇️⬇️
کانال اندیشه های استاد فرحانی (المرسلات) https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b کانال لب المیزان (پرسش و پاسخ های استادطاهرزاده) http://Eitaa.com/lobolmizan کانال دکتر علی امینیان (مدارس برتر ایران و جهان) https://eitaa.com/madresebartar کانال حوزه توئیت (به روز در قبال اتفاقات و تحلیل منطقی) @HozeTwit کانال احسان عبادی (ارائه نقدهای منطقی و دقیق به مطالب غیر مستند) http://eitaa.com/joinchat/4235001869C41c082b340 کانال دکتر محمد علی رنجبر (تحلیل های خوب ومنطقی در بعد بین الملل) @Binesh_Rahbordi کانال حسین ایزدی (مطالب خوب از زاویه دیدهای قشنگ) @taalighat کانال کتابخانه تسنیم (پی دی اف همه کتاب های اسلامی) @tasnim_pdf کانال دکتر همت(هوش مصنوعی) @dr_hemmatt کانال آموزش هوش مصنوعی و مقاله نویسی(دانشگاه جامع امام حسین) @researchplus2 کانال مدیرت دانش با هوش مصنوعی https://eitaa.com/hooshemasnoi کانال احمدی مهر( آموزش نویسندگی) https://eitaa.com/kelasnevisandegi کانال احمدی مهر(آموزش سناریو نویسی و فیلمنامه نویسی) https://eitaa.com/Fspoil کانال مدرسه علوم انسانی آیه https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b کانال جواد موگویی(تحلیل گر) https://eitaa.com/javadmogoei کانال هرمه(به روزترین کانال در زمینه ترجمه آثار انگلیسی با موضوع آ.پ) @Horme_ir کانال خشت کج(نقد نظام آموزشی) @kheshtekaj
نویسنده؛ مسافر 🌱 موضوع: یحیی السنوار بهت ما، از ماجرای تو و آنچه آفریدی، فروکش میکند، و کم کم به من و قلم در دستم این اجازه را میدهد که از تو بنویسیم. در این‌ دو روز، خواستم از تو بگویم، اما هرچه کردم، نتوانستم. نشد. ناتوان بودم... آنقدر همه ی مردم حماسه هایت را هنرمندانه به تصویر کشیده بودند، که چیزی از قلم نیفتاده بود. اما امروز، یک نکته ی ریز، که در پیشِ چشم همه، پوشیده بود؛ برایم کمی پررنگ شد. همه ی چیزهایی که از تو شنیدیم، به آن افتخار کردیم، با آن اشک ریختیم، با همه ی وجود تو را تحسین کردیم، اقتدارت، شجاعتت، زخم های عمیقت، سیمی که با بی‌مهری به بازویت بسته بودی تا جلوی خون را بگیرد، کتاب دعا و تسبیحی که در میدان رزم به همراه داشتی، صورتی که در تنهایی هم پوشانده بودی، چوبی که به سمت دوربین پرت کردی، اسلحه ای که با چسب برق به هم چسباندی، انگشتِ خط و نشان کشنده‌ای که پس از پیدا شدن پیکرت، از دست دادی، تونلی که در آن پیدا نشدی، خانه ای که در آن، روی زمین، پیدا شدی، و مبلی که از روی آن، به مردم همه ی دنیا، نگاه کردی، همه ی اینها ما را بهت زده کرد. و هنرمندان را به اقرار واداشت که چنین صحنه ای را، حتی در هیچ سکانس طلایی از سینمای هالیوود، به تماشا ننشسته اند. اما یک سوال، قهرمان... وقتی تانک اولین بار به سمت تو شلیک کرد، و تو دست و پای خود را از دست دادی و به معنای واقعی کلمه مجروح شدی، قطعا روی مبل نبودی، بودی؟! اینجای ماجرای تو، دقیقا این لحظه اش، من را شگفت زده میکند... در آن لحظه، تو روی زمین می‌افتی، دست و پایت به شدت مجروح است، خون همه جا را می‌گیرد، تو پر از رنج هستی، و در آن موقعیت، یک کار غیر منتظره انجام میدهی💡 بلند میشوی و روی یک مبل می‌نشینی، مبلی که شاید خودش هم سرپا نبوده، پس اول مبل را بلند میکنی، و پس از آن، بدن مجروح خودت را. فقط برای اینکه وقتی نظامیان وارد خانه میشوند، یا دوربینشان به سراغت می آید، تصویر یک فلسطینی مبارز و مقتدر به جهان مخابره شود، مثل همه ی عمرت، عزتمند و ظلم ستیز. برای اینکه پیش پای دشمنت، نیفتاده باشی. مثل آن روزی که مبل خانه ات را از زیر آوار بیرون کشیدی، به آن تکیه زدی، و با لبخندی پیروزمندانه عکس گرفتی، تا دشمنت ببیند کسی مثل تو، که در اردوگاه آوارگان به دنیا آمده، و بیست و سه سال عمرش را در زندان های رژیم صهیونیستی سپری کرده، با از دست دادن خانه و‌ زندگی، دلش نمی‌لرزد. یحیی‌ با از دست دادن خانه، نمی‌شکند، یحیی‌ با از دست دادن جان، نمی‌میرد، یحیی‌ تا ابد زنده میماند... @kelasnevisandegi