eitaa logo
تحلیل سیاسی
343 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
8.4هزار ویدیو
1.5هزار فایل
نقش رسانه ها در ساخت هویت و شخصیت نسل جوان را جدی بگیرید، رسانه های دشمن در حال نابودی سرمایه اجتماعی کشورمان هستند، برای یک ملت متحد هیچ خطری وجود ندارد، به تقویت اشتراکات دینی و ملی در درون جامعه بپردازید. ارتباط با ادمین: @r_taghvaei313
مشاهده در ایتا
دانلود
‍🔸گلوبال تایمز: آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در آسیای مرکزی، می توانند حملات بیوتروریستی انجام دهند روزنامه چینی گلوبال تایمز، مدعی وجود سلاح های بیولوژیکی در آزمایشگاه آمریکایی مرجع مرکزی واقع در آلماتی قزاقستان است که می توانند از آن ها برای حملات بیوتروریستی همچون انتشار وبا و طاعون بهره بگیرند. گلوبال تایمز ادعا دارد که در این آزمایشگاه ها بر روی پاتوژن های کشنده تحقیقات صورت می گیرد. از طرفی، قابل ذکر است که در اکثر مواقع عوامل آمریکایی در این کشور ها وجود این تحقیقات را رد نمی کنند و عمدتا مدعی تحقیقات و فعالیت بشردوستانه برای مقابله با ویروس ها و کشف درمان آنها هستند. قابل توجه است، سرگئی لاوروف که در تاریخ ۵ و ۶ ژوئن سال جاری به تاجیکستان سفر کرده بود، با حضور در پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در این کشور، در اظهاراتی ضد آمریکایی به خطرات وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در منطقه اشاره نمود و از کشور های آسیای مرکزی خواست در این زمینه هوشیار باشند و مانع فعالیت آزمایشگاه های آمریکا در کشور های خود بشوند. https://eitaa.com/tahlil30yasi
1402.03.20-گفتگوی سیاسی-رادیو گفت و گو.mp3
10.87M
🎧 اهمیت سفر رئیس جمهور و ظرفیت افزایش سطح رابطه ی جمهوری اسلامی ایران با آمریکای لاتین 📻 برنامه ی رادیویی گفت و گوی سیاسی 💢 باحضور جناب آقای دکتر فرشید باقریان و آقای دکتر محمود جعفری نژاد https://eitaa.com/tahlil30yasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
low.mp3
11.48M
🎙از ترکمنچای تا برجام ⁉️چرا ظریف از ترکمنچای دفاع و تعبیر سازش را تقدیس کرد؟ ♨️صوت کامل گفتگو با حجه الاسلام دکتر در برنامه جهان آرا با موضوع و اظهارات اخیر ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/tahlil30yasi
✍سید نیما موسوی 💥اگر بخواهیم عمر جمهوری اسلامی را از سال ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۰ به سه دوره تقسیم کنیم دهه نخست تا سال ۱۳۶۸ را باید به مثابه دوران «دین و عدالت» نامید. پیوند ادبیات چپ و مذهبی باعث شده بود که مهمترین سلبریتی‌های محبوب جامعه از طبقه مذهبی باشند. محبوبیت شهدا و یا مداحانی چون صادق آهنگران و سلطه ادبیات مذهبی از برنامه کودک و نوجوان مانند حجت الاسلام راستگو یا استاد قرائتی تا حجت الاسلام حسینی در حوزه مشاوره خانواده از آن جمله است. ولی از سال ۱۳۶۸ دوران جدیدی در جمهوری اسلامی آغاز شد. پس از قطعنامه ۵۹۸ دوره جدیدی در تاریخ پس از انقلاب آغاز شد. در این دوره به نسبت کمرنگ شدن اتوریته دین بر حوزه‌های مختلف زندگی، توسعه تبدیل به اولویت نظام سیاسی شد. توسعه گرایی احتیاج به گفتمان علمی در سطح کلان داشت. از یکسو مدارس استعدادهای درخشان از اواخر دهه ۱۳۶۰ رشد یافت. المپیادهای علمی تبدیل به ویترین افتخارات نظام سیاسی شد و بخش مهمی از اخبار تلویزیون را به خود اختصاص میداد. در همین حین اسطوره ژاپن اسلامی و الگو‌گیری از تورگوت اوزال و ماهاتیر محمد مبنای سیاست‌گذاری‌های اقتصادی قرار گرفت. در همین حین افرادی چون فیروز نادری، حمید مولانا و پروفسور سمیعی بعنوان نخبگان ایرانی خارج از کشور در سه حوزه مهندسی، علوم انسانی و پزشکی در رسانه‌های داخلی بشدت برجسته شدند. ساخت برنامه «طلوع ماه» با اجرای داریوش ارجمند و همایش «چهره‌های ماندگار» در سالهای آغازین دهه ۱۳۸۰ در جهت تکریم نخبگان دانشگاهی محسوب میشد و از این جهت معنا می‌یافت. در واقع نظام سیاسی برای نیل به توسعه به تکریم امر دانش و نخبگان دانشگاهی نیز نیاز داشت. البته بعضی مواقع این تکریم به نوعی اغراق هم منجر میشد. گزاره‌هایی از این دست که «نصف مهندسین ناسا ایرانی هستند.» «تمجید انیشتین از هوش دکتر حسابی» «ایرانیان پس از ژاپنیها بالاترین ضریب هوشی را در جهان دارند» و ... در همین دوران معنا می‌یافت. برجسته شدن فیروز نادری در همین سالها اتفاق افتاد جاییکه وی تا همین دو دهه پیش با برخی از برنامه‌های تخصصی نجوم در شبکه چهار سیما گفتگوی تلفنی انجام میداد. وی در طول این دو دهه مهمترین نماد این تعمیم ناروا در اذهان ایرانیان بود که نصف مهندسین ناسا ایرانی هستند؛ روایتی که بخشی از ارضای ذهنی مخاطب ایرانی محسوب میشد. از میانه دهه ۱۳۸۰ از یکسو تضادهای توسعه در جامعه ایران پدیدار شد و از سوی دیگر جامعه ایران پس از دو دوره دین‌گرایی و علم‌گرایی اینبار به عرفان گرایی رسید. عرفان گرایی که از میانه دهه ۱۳۸۰ و در ترکیب با امر مهدویت شکل گرفت. در این میان افزایش شدید قیمت نفت در دهه ۲۰۰۰ نیز این ساختار عرفانی را البته در قالب پست‌مدرن زندگی مصرفی تشدید کرد که در حال حاضر در این مرحله به‌سر می بریم. https://eitaa.com/tahlil30yasi
💥به دلیل هزینه سنگین صنعت خودرو، از جنگ جهانی دوم تا ظهور تسلا، برندهای جدید که توانستند در سطح جهانی مطرح شوند، معدود بوده‌اند. آنها که موفق شدند، همچون تویوتا و نیسان در ژاپن و هیوندایی-کیا در کره جنوبی، متکی به حمایت‌های دولت و بازار داخلی صیانت شده [از رقابت خارجی] بودند. هفته نامه اکونومیست؛ ۲۲ آوریل ۲۰۲۳ بله عزیزان! نیسان و تویوتا و هیوندایی و کیا، محصول دست نامرئی آدام اسمیت و اقتصاد بازار و عدم مداخله دولت در اقتصاد نیستند. محصول حضور پررنگ دولت در مقام حامی، هادی و ناظرند. پیشرفت نیز یک فرآورده نیست که دفعتا و یک شبه به دست آید، یک فرآیند است که باید طی کرد. ✍سید یاسر جبرائیلی https://eitaa.com/tahlil30yasi
📝 بیسمارک و سیاست بیسمارک (Bismark)، صدراعظم آلمان در رایشتاگ آلمان گفته بود:«سیاست علم نیست، بلکه هنر است». ♦️هنری که بیسمارک در ذهن داشت، هنر حکومت‌کردن بود، یعنی اعمال نظارت از درون جامعه از راه اتخاذ و اجرای تصمیم‌های جمعی. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/tahlil30yasi
14.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عقل‌معاش 🎙شهید سیدمرتضی آوینی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/tahlil30yasi
تفاوت جامعه‌شناسی سیاسی و علم سیاست: 🔹جامعه شناسی سیاسی بیشتر نگرشی است از پایین به بالا، یعنی اینکه بیشتر تأثیرات جامعه بر سیاست را بررسی می کند. حال آنکه علم سیاست، بیشتر نگرشی است از بالا به پایین، به این معنا که بیشتر به بررسی ساختار قدرت و فرآیند سیاست و تصمیم گیری و تأثیرات آنها بر روابط اجتماعی می پردازد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌https://eitaa.com/tahlil30yasi
معمای امنیت 🔹هنگامی که صحبت از امنیت به میان‌ می‌آید، بلافاصله این پرسش به ذهن خطور می‌کند که اصولا چه هنگام و تحت چه‌ شرایطی ناامنی به وجود می‌آید؟ «کنت والتز» از صاحب‌نظران مشهور روابط بین‌الملل بر این‌ اعتقاد است که منابع ناامنی در سه سطح قابل‌ طبقه‌بندی است: 1) برخی فلاسفه، منبع اصلی‌ ناامنی را در طبع بشر جستجو می‌کنند و معتقدند که با رشد آموزشی، اخلاقی، مذهبی و فلسفی، بشر می‌تواند در صلح و آرامش زندگی‌ کند. 2) گروهی دیگر معتقدند که اتخاذ روش‌های نادرست توسط جوامع، سیستم‌های‌ اقتصادی و ملت‌ها می‌تواند عامل ناامنی باشد و بر این اساس اصلاح این ساختارها را عامل‌ برطرف‌کننده‌ی جنگ درگیری می‌دانند. 3) سومین گروه مهم‌ترین منبع ناامنی را در آنارشی‌ حاکم بر روابط میان دولت‌ها در سطح جهانی‌ می‌دانند. در مطالعات معاصر روابط بین‌الملل، از این مسئله به عنوان «معمای امنیت» نام‌ برده‌ می‌شود. درون هر سیستم فاقد مرجع فائقه‌ی مرکزی، هر واحد از سوی واحد دیگر- حتی‌ به صورت بالقوه- احساس خطر می‌کند و برای‌ دفع تهدید امنیتی، اقداماتی را انجام می‌دهد. نظیر این تصور در واحدهای دیگر، نسبت به‌ خود این واحد وجود دارد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌https://eitaa.com/tahlil30yasi
گمنامی گمنامی برای شهرت پرستان دردآور است اگرنه همه اجر ها در گمنامی است تا آنجا که فرموده‌اند: آنگونه در راه خدا انفاق کن که آن دست دیگرت هم خبردار نشود. شهید سید مرتضی آوینی کتاب گنجینه آسمانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌https://eitaa.com/tahlil30yasi
یک جمله در کلاس سیاست: 💥 مقام معظم رهبری: ✅ جبهه دومی که با امیرالمؤمنین جنگید، جبهه‌ی ناکثین بود. ناکثین، یعنی شکنندگان و در این جا یعنی شکنندگان_بیعت. اینها اوّل با امیرالمؤمنین بیعت کردند، ولی بعد بیعت را شکستند. اینها مسلمان بودند و برخلاف گروه اوّل، خودی بودند؛ 💠 منتها خودیهایی که حکومت علی بن ‌ابی طالب را تا آن جایی قبول داشتند که برای آنها سهم قابل قبولی در آن حکومت وجود داشته باشد؛ با آنها مشورت شود، به آنها مسؤولیت داده شود، به آنها حکومت داده شود، به اموالی که در اختیارشان هست - ثروتهای بادآورده - تعرّضی نشود؛ نگویند_از_کجا_آورد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌https://eitaa.com/tahlil30yasi