eitaa logo
𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹 | تحلیل‌سیاسی
6.3هزار دنبال‌کننده
55.9هزار عکس
62.2هزار ویدیو
696 فایل
کانال رسانه تحلیلی سیاسی با حضور بیش از 5000 استاد حوزه و دانشگاه ♨️ تحلیل سیاسی https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e ارتباط با ما: @ansar_mgh @aboozar58 @zareir @aliakbari20 کانال‌ سخنرانی سیاسی @PS1400
مشاهده در ایتا
دانلود
رسانه اسرائیلی: آمریکا در رهگیری ۷۵ درصد موشک‌های ایران شکست خورد 🔹پس از حمله ایران به اسرائیل، گزارش شد که ۹۹ درصد موشک‌های بالستیک شلیک شده به اسرائیل توسط سامانه‌های دفاعی اسرائیل و سایر کشورها به رهبری آمریکا رهگیری شده، اما امروز مشخص شد آمریکا در رهگیری موشک‌های ایران تا ۷۵ درصد شکست خورده است. رسانه باشید و دهید 🇮🇷 @Tahlill @PS1400
🛑 🔺یدیعوت احرونوت: حماس پیشنهاد مصر برای آتش بس را پذیرفت. 🛑جنبش حماس: ما خواسته های غیر معقولی نداریم. توقف جنگ به صورت دائم و بازسازی غزه از خواسته های اولیه مردم غزه می‌باشد. ـــــــــــــــــــــــ 🌀 رسانه باشید و دهید https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله تروریست های صهیونیستی به اطراف اردوگاه آوارگان در رفح رسانه باشید و دهید 🇮🇷 @Tahlill @PS1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ما را به ته جدول جمعیت فرستادند و حالا به بحران جمعیت گرفتار شده ایم. 💥ته شعار زن زندگی آزادی را نیز تا ۱۰سال دیگه خواهیم دید نابودی جامعه دینی و حاکمیت فساد بر جامعه، امروز برخی نشان هایش را در بغل کردن های سلیبرتی ها مشاهده می کنیم. ✍دقت کنید چگونه با برنامه ریزی و با دین خودمان امریکا و اروپا از لحاظ جمعیت به صدر جدول و ایران به ته جدول فرستادند!! ـــــــــــــــــــــــ 🌀 رسانه باشید و دهید https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
شرط حصول ولایت در کلام گهربار امام جعفر صادق(ع) حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): [حضرت امام جعفر صادق(ع) می فرمایند:] لا تَذهَبَنَّ بِكُمُ المَذاهِبُ فَواللّهِ لا تُنالُ وِلایَتُنا اِلّا بِالوَرَعِ وَ الاِجتِهاد فى الدّنیا وَ مُواساةِ الاِخْوان فِى اللّه؛ یعنى فریب نخورید! اگر كسانى مى‏ گویند اگر چه كار بكنید ولىّ اهل بیت هستید و ولایت را خواهید داشت به این حرفها گوش ندهید! این كه من مى‏ گویم مطلب این است؛ قسم هم مى‏ خورد كه غیر از این نیست؛ فَواللّهِ لا تُنالُ وِلایَتُنا اِلّا بِالوَرَعِ وَ الاِجتِهاد فى الدّنیا وَ مُواساةِ الاِخْوان فِى اللّه؛ ولایت ما جز با این سه چیز پیدا نمى‏ شود؛ شرط اول؛ وَرَع؛ یعنى اجتناب از گناه. شرط دوم؛ وَ الاِجتِهاد؛ یعنى تلاش براى انجام وظایف که قدر متیقنش واجبات است. شرط سوم؛ وَ مُواساةِ الاِخْوان فِى اللّه؛ همدردى و همكارى با برادران دینى، فكر دیگران باشید. 💥حجه الاسلام دکتر 👇 @ravanbakhsh_qasem
تحلیل زیبا و شنیدنی امام خامنه ای درباره‌ی فعالیت‌های سیاسی امام صادق علیه‌السلام 👇👇 💥اقامه‌ی دین، وظیفه است. حاکمیت دین، هدف مهم همه‌ی ادیان است؛ «لیقوم النّاس بالقسط». قیام به قسط، قیام به ‌عدل و حاکمیت الهی، هدف بزرگ ادیان است. اصلاً ائمه‌ی ما(علیهم‌الصّلاةوالسّلام) تمام زجر و مصیبتشان به خاطر این ‌بود که دنبال حاکمیت الهی بودند؛ والّا اگر امام صادق و امام باقر(صلوات‌اللَّه‌علیهما) یک گوشه مینشستند و چندنفر دور ‌خودشان جمع میکردند و فقط یک مسأله‌ی شرعی میگفتند، کسی به آنها کاری نداشت. خود امام صادق در یک حدیث ‌میفرماید: «هذا ابوحنیفة له اصحاب و هذا الحسن البصری له اصحاب»؛ ابوحنیفه اصحاب دارد، حسن بصری اصحاب دارد. ‌پس، چرا به آنها کاری ندارند؟ چون میدانند که آن حضرت داعیه‌ی امامت دارد؛ اما آنها داعیه‌ی امامت نداشتند. ابوحنیفه ‌داعیه‌ی امامت نداشت. این علمای معروف اهل سنت - محدثان و فقهایشان - داعیه‌ی امامت نداشتند. اینها امام زمان را ‌که هارون، منصور و عبدالملک بود، قبول داشتند...‌‌ ‌اینها ادعای امامت نداشتند؛ کسی که ادعای امامت داشت، او ‌همین امام مظلوم و عزیز ما بود؛ امام صادق(علیه‌السّلام)، امام باقر(علیه‌السّلام)، امام موسیبن‌جعفر (علیه‌السّلام). آنها این را ‌میفهمیدند؛ یعنی واضح بود. البته گاهی در مقابل خلفا تقیه میکردند، اما معلوم بود که داعیه‌ی امامت داشتند. ‌۱۳۷۰/۰۵/۳۰ ـــــــــــــــــــــــ 🌀 رسانه باشید و دهید https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
عاقبت ورود زنان به ورزشگاه ها؛ خون بانوان پرسپولیسی روی سکوهای ورزشگاه آزادی رسانه باشید و دهید 🇮🇷 @Tahlill @PS1400
ما بی وجود لطف تو مذهب نداشتیم در دین و علم این همه منصب نداشتیم نورت اگر نبود به جز شب نداشتیم ذکر حسین جان به روی لب نداشتیم شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد
10.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَ ما كُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غافِلِين ‏‏ (مؤمنون:۲۳،آیه ۱۷) و لحظه ‏اى از موجودات و مخلوقات جهان غافل و بى‏خبر نيستيم‏ امام علی سلام الله علیه به رُمَیلَه (یکی از ارادتمندان خاص حضرت بود) فرمودند: يَا رُمَيْلَةُ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ وَ لَا مُؤْمِنَةٍ يَمْرَضُ إِلَّا مَرِضْنَا لِمَرَضِهِ، وَ لَا يَحْزَنُ إِلَّا حَزِنَّا لِحُزْنِهِ، وَ لَا دَعَا إِلَّا أَمَّنَّا عَلَى دُعَائِهِ، وَ لَا شَكَا إِلَّا دَعَوْنَا لَهُ فَقُلْتُ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ هَذَا لِمَنْ كَانَ مَعَكَ فِي هَذَا الْمِصْرِ فَمَنْ كَانَ فِي أَطْرَافِ الْأَرْضِ كَيْفَ يَكُونُ فِي هَذِهِ الْمَنْزِلَةِ؟ قَالَ: يَا رُمَيْلَةُ لَيْسَ‏ بِغَائِبٍ‏ عَنَّا مُؤْمِنٌ‏ وَ لَا مُؤْمِنَةٌ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا إِلَّا وَ هُوَ مَعَنَا وَ نَحْنُ مَعَهُ. ای رُمَیلَه هیچ مرد مؤمن و زن مؤمنی نیست که : ✅ مریض شود جزء آنکه ما هم بخاطر مریضی او ، مریض می شویم. ✅ محزون و غمناک نمی شود جزء آنکه ما بخاطر حزن و اندوه او حزین و اندوهناک می شویم. ✅ دعا کند جزء آنکه ما ، آمین گوی دعایش هستیم. ✅ شکوه و شکایت کند جزء آنکه ما برای او دعا کنیم. رمیله به حضرت عرضه می دارد که این جایگاه و منزلت مؤمن که فرمودی مربوط به مردمان این زمان و این خطه است باقی مردم که در گوشه گوشه این زمین هستند چگونه این جایگاه را دارند؟ حضرت فرمودند: ای رُمَیلَه : هیچ مرد مؤمن و زن مؤمنه ای در مشرق ها و مغرب های( نقاط مختلف) زمین نیست جزء آنکه او با ما هست و ما با او هستیم. خَصِيبِي، حسين بن حَمْدَان (وفات ۳۳۴ق‏)،الهدايةُ الكبرى؛ص۱۵۷-بيروت، ۱۴۱۹ ق.
📖 صلوات خاصه امام صادق علیه‌السلام 🔰 "اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ؛ 🔹️ خدایا درود فرست بر جعفر بن محمد صادق، خزانه‏ دار دانش، دعوت‌کننده به سوی تو بر پایه حق، آن نور آشکار! 🔹️ خدایا چنان‏که او را قرار دادی معدن کلامت، و وحی‌ات، و خزانه‏ دار دانشت، و زبان توحیدت و سرپرست‏ فرمانت، و نگهدارنده دینت، 🔹️ پس بر او درود فرست؛ بهترین درودی که بر یکی از برگزیدگانت، و حجّت‌هایت فرستادی که تو ستوده و بزرگواری". ┄┅═══••✾••═══┅┄ @safine_s
امام جعفر صادق علیه‌السلام میفرمایند: ليس بين الايمان و الكفر الا قلة العقل قيل : و كيف ذاك يا ابن رسول الله ؟ قال : إن العبد يرفع رغبته الي مخلوق فلو أخلص نيته لله لأتاه الذي يريد في أسرع من ذلك امام جعفر صادق (ع) : ميان ايمان و كفر فاصله اي جز كم عقلي نيست . عرض شد : چگونه اي پسر پيغمبر ؟ فرمود : بنده خدا در حاجت خود متوجه مخلوق مي شود ، در صورتي كه اگر با خلوص نيت متوجه خدا شود آنچه خواهد در نزديكتر از آن وقت به او رسد . اصول كافي ، ج 1 ، ص 32
🔻 نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۱ 🖊مهدی جمشیدی تجربۀ اغتشاش سال ۱۴۰۱، هنوز کهنه و فرسوده نشده و باید از آن درس آموخت. ازاین‌رو، باید ضعف‌های خود را در این تجربه، علاج کرد و مجال نداد که از یک سوراخ، دو بار گزیده شویم. باید تأمّل کرد که در این تجربه، دشمن توانست از کدام مسیرها به ما ضربه بزند؛ چراکه امروز نیز همان راه‌ها را در پیش خواهد گرفت و دامنۀ تجدیدنظرهایش زیاد نیست. باید دست‌کم این منافذ و خلاء‌ها را برطرف کرد. در این باره، با چند نقطۀ کانونی مواجه هستیم. [یکم]. فیلم‌نامۀ دشمن، تکراری و تجربه‌شده است: ساختن یک «خُرده‌واقعیّتِ تلخ» در لایۀ شبه‌مردمی، تولید «روایت کلان» برای تدارک جنگ شناختی-هیجانی، بسیج «بدنۀ اجتماعیِ تجدّدی» برای فشار بر حاکمیّت، ایجاد «چالش ملّی» در راستای قفل‌شدگی، و تداوم موج بر اساس آفرینش «زنجیرۀ ریزواقعیّت‌های تلخ». دشمن دریافته که بخشی از جامعه، دیگر «فکر» نمی‌کند، بلکه فقط «تکرار» می‌کند؛ چنان‌که «فرضیه‌بافی‌های شیادانۀ دشمن»، بر جای «دلیل» و «شاهد» نشسته‌اند. دشمن فهمیده که می‌تواند با «حرکت‌های ایذاییِ جزئی»، «کج‌روایت‌های کلّی» از انقلابی‌ها بسازد. نیاز به اقیانوس انسانی نیست. نقطۀ شروع، همیشه کوچک است. و تصاویر بزرگ، از واقعیّت‌های کوچک ساخته می‌شوند. واقعیّت خُرد که تولید شد، واقعیّت‌های فراگیر، خودشان از راه خواهند رسید. شناخت، بردۀ همین تصویرهای روزمرّه و تنگ‌دامنه است. شاید در واقعیّت، بیش از این پنج نفر در میان نباشند، امّا وقتی منطقۀ عملیّات، ذهن‌ها و شناخت‌هاست، تخیّل ذهنی، مهم خواهد بود، نه تعداد میدانی. دشمن در پی تولید ریزواقعیّت است تا با تکیه بر آنها، جامعه را تحریک و تهییج کند. نقطۀ شروع، همین ریزواقعیّت‌هاست که در سیری شتابنده و صعودی، واقعیّت‌های بزرگ را صورت‌بندی می‌کنند. در درجۀ اوّل باید از شکل‌گیری ریزواقعیّت‌های منفی، جلوگیری کرد و در درجۀ دوم، باید بسیار زودتر از دشمن به روایت‌پردازی دربارۀ آن پرداخت و مجال نداد که روایت اوّل، از آنِ رسانه‌های دشمن شود. در این مرحله، ثانیه‌ها سرنوشت‌ساز هستند و تأخیر به معنی واگذارکردن بازی به دشمن است. [دوّم]. استحاله، از درون آغاز می‌شود. اغلب هم از «نمادها» شروع می‌شود، مانند تجربۀ فروپاشی شوروی که در آن، «مک‌دونالد» به نماد تجدّد و تغییر سیاسی و اجتماعی تبدیل شد. و در ایران نیز «کشف‌حجاب»، به نقطۀ تمرکز در جنگ نمادین تبدیل شد. بت تجدّد، در هر جا جلوه‌ای دارد. مسأله این است که می‌خواهند «خطوط قرمزِ فرهنگیِ انقلاب» را به عقب برانند، و ضدّارزش‌ها را «عادی» و‌ «هنجار» کنند. می‌خواهند ارزش‌های الهی در جامعه، «رسمیّت» و «غلبه» نداشته باشند و «خدای شارع» از جامعه برچیده شود. تعابیر «تکثّر» و‌ «تنوّع»، توجیه‌اند؛ واقعیّت آن است که در پی «نسبی‌سازی ارزش‌ها» و «تساهل» هستند. عبور از حجاب، «حلقۀ اوّل» از زنجیرۀ درنوردیدن مرزهای دینی و شکستن حریم‌های اخلاقی است. پیشروی ضدّارزشی، «تدریجی» و «گام‌به‌گام» است. هر ارزشی که شکسته شود، شکستن ارزش بعدی، «آسان‌تر» و «کم‌هزینه‌تر» خواهد شد. می‌دانند که کافی‌ست «قدم نخست» را بردارند. آری، به دنبال «فتح سنگر به سنگر» هستند. با «رهاسازی حجاب»، بخش اندکی از زنان به طرف «برهنگی‌ حداکثری» حرکت خواهند کرد. در ابتدا، یک مرگ طبیعی را به بهانه‌ای برای «کشف حجاب» تبدیل کردند. و اکنون در خیابان‌های تهران، «نیم‌تنه» می‌پوشند. آن متفکّر انقلابی که این آشوب را برآمده از «هرزگی» دانست، درست گفته بود. این‌که حاکمیّت، «اعمال اقتدار» نکند و «رهاسازی حجاب» را در پیش بگیرد به معنی حل‌شدن مسأله نیست، بلکه مواجهه در لایۀ مردمی شکل خواهد گرفت؛ میان «متدینان» با «ولنگارها».کنار کشیدن حاکمیّت، فاجعه‌ساز است؛ چون آغاز «نامدنیّت» و «تنش اجتماعی» است. به‌راستی، فلسفۀ وجود «دولت اسلامی» چیست؟! [سوّم]. بستر اصلی و اوّلیّۀ جریان اغتشاش، فضای مجازیِ غربی بوده و تمام نیروها و جریان‌هایی که با اغتشاش همراه بودند، یکدیگر را در این فضا یافتند و انسجام یافتند. این فضای رهاشده و بی‌مهار، همچنان از ظرفیّت تولید جریان‌های تخریبی برخوردار است و ما از این بستر، به‌شدت آسیب‌پذیر هستیم. ازاین‌رو، باید این فضای متعارض با حاکمیّت ملّی را کنار زد و مجال نداد که ذهنیّت جامعه، به‌آسانی در اختیار بازی‌هایی باشد که در آن ساخته‌وپرداخته می‌شوند. نباید از انسداد این فضا هراسید؛ چون حقّ حاکمیّت ملّیِ ما را به رسمیّت نمی‌شناسد، بلکه به کانون تهاجم و بسیج نیروهای معارض تبدیل شده است. میان گشودگی این فضا و تلاطم اجتماعی، نسبت مستقیم برقرار است. توطئه در خیابان از کج‌روایت در فضای مجازیِ غربی، ریشه گرفت و چالش ایجاد کرد ...... .....