eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
619 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
622 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
راهنمای ثبت‌نام در جشنواره.pdf
807K
فایل راهنمای ثبت‌نام در پانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 13 🟢سایر معاونان 💡 مدرسه نیز لازم است در این شورا حضور داشته باشد؛ بدان جهت که عمدۀ برنامه‌های مدرسه حول محور آموزش قرار دارد و همپوشی و اصطکاک میان برنامه‌های آموزشی و تربیتی بسیار است. بنابراین معاون آموزش باید نگرش تربیتی کاملی داشته باشد تا بتواند سایۀ توجهات تربیتی را بر تمام فرایند آموزش بگستراند. 👥 حضور سایر معاونان مانند نیز در این شورا توصیه می‌شود. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/20 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🌷پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 💎اللَّهُمَّ اِرْحَمْ خُلَفَائِي ثَلاَثَ مَرَّاتٍ قِيلَ لَهُ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ اَلَّذِينَ يَأْتُونَ مِنْ بَعْدِي وَ يَرْوُونَ أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي فَيُعَلِّمُونَهَا اَلنَّاسَ مِنْ بَعْدِي 💎پیامبر اکرم سه مرتبه به خدای متعال عرض کرد: خدايا جانشینان مرا از رحمت خود برخوردار ساز. گفتند: يا رسول اللّٰه! جانشینان شما كيانند؟ پیامبر اکرم فرمود: كسانى كه بعد از من، حديث و سنّت مرا روايت می‌كنند و به مردم می‌آموزند. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص۳۷ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
❗️حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند ⚠️ اگر بخواهیم -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سه‌گانه‌ای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاه‌ها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزه‌ی قم انقلابی نمانَد، حوزه‌های علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. 🗓 بیانات در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ؛ ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
💎 عوامل کرامت ساز انسان از دیدگاه نهج البلاغه 🖌 اگر انسان باور داشته باشد که در محضر خداوند است و تمام رفتارهای او زیر نظر خداست، مراقب رفتارهایش خواهد بود، و درست شدن رفتار انسان نقش مهمّی در کرامت و بالندگی او ایفا خواهد کرد. ادامه در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2423 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🌐 برای تحقق تمدن اسلامی، نیازمند نسخه‌های اسلامی برآمده از قرآن و سنت هستیم. 🔹حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بر لزوم عینیت بخشی به معارف نظری اسلام تاکید کرد و گفت: برای تحقق تمدن اسلامی، نیازمند نسخه‌های اسلامی هستیم. ادامه در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2429 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 14 🟢اساتید(قسمت اول) 🦋 نقش تربیتی در مواجهۀ مستقیم و مباشر بی‌بدیل است. ☘️ در حوزه‌های علمیه عوامل متعددی در تحول شخصیت طلبه نقش‌آفرینی می‌کنند؛ اما بی‌شک تأثیرگذارترین و موفق‌ترین عامل در پرورش طلبه، استاد است. ✍️نقش استاد در شکل‌دهی به و و طلبه بی‌همتاست و بیشترین رسیدگی در حق طلبه نیز از استاد انتظار می‌رود. 👇🏻این ویژگی مرهون عوامل زیر است:👇🏻 🔸نخست اینکه بستر و انسان ارتباط است و فرصت استاد برای ارتباط با طلبه از همه بیشتر است. استاد روزانه با طلبه مرتبط است و فرصت تأثیرگذاری طولانی در اختیار دارد. می‌تواند در این فرصت 💬حرف بزند، ✨عاطفه بورزد، 🔆برانگیزد، 💡راهنمایی کند، ❗️هشدار دهد، 🚦بشکند، 💎بسازد و برافروزد. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/21 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔻گزیده‌ای از جلسه پنجم بازخوانی کتاب استاد 🔰 در هر نظام اجتماعی نمیتوان توحیدی زیست! 🔹توحید، نظامی برای زندگی توحید از دیدگاه نظری بینشی‌ است که پایه و زیربنای نظام فکری است و آن را تعلیل می‌کند. از دیدگاه عملی نیز، قواره‌‌ای است برای اجتماع و شیوه‌ای برای زندگی. به دیگر بیان، توحید، عنوانی است برای سیستم و نظامی که اسلام برای زندگی انسان متناسب دانسته و رشد و بالندگی انسان را در سایه آن نظام ممکن می‌داند. 🔸اندیشه‌ی توحیدی مستلزم نظام اجتماعی خاص انسان فقط در حوزه‌ی فردی مکلف بر پرستش خدا نیست بلکه هر کجا اراده انسان عمل می‌کند و به تبع آن دارای مسئولیت می‌شود، در آن حوزه مکلف به پرستش خدا و احراز از پرستش غیر خداست. لذا اگر بخش عمده‌ای از اراده‌های انسانی معطوف به حیات اجتماعی است، پرستش اجتماعی در آن حیات ضروری‌ است. این نوع از پرستش در واقع پرستش مشاع و جمعی است که در هر مدل و ساختار اجتماعی محقق نمی‌شود. لذا نیاز جدی امروزِ ما، نظام اجتماعیِ متناسب با توحید است. 🔹دو گونه تعلق اجتماعی اخلاق و احساسات و تعلقات اجتماعیِ جامعه به دو نحو ایجاد می‌شوند: یا در ذیل پرستش خدا و یا در ذیل طغیان بر خدا. اگر انسان و جامعه‌ای بر خدا طغیان کرد، یک نوع خاصی از خلقیات در او ایجاد می‌شود. به تعبیر دقیق‌تر که در حدیث شریف عقل و جهل ذکر شده است، تمام صفات حمیده که در ذیل عقل آمده به دلیل طاعت، و تمام رذائل که در ذیل جهل آمده به دلیل استکبار از پرستش و طاعت خدای متعال است. 🔸اخلاق ولایی و نظامات اجتماعی این قوای حمیده مستقیما برای آحاد انسانی جعل نشده است بلکه در اختیار عبد مطلق خداوند که وجود مقدس نبی‌اکرم است قرار گرفته و ما به میزان تولی و تبعیت از ایشان و تبری و دوری از جبهه‌ی شیطان، متصف به این قوا می‌شویم. ساخت اجتماعی جامعه و نظام سیاست و اقتصاد و فرهنگ نیز، تابع و تجلی این قوا و تعلقات است. 🔹وسعت دید موحد در لایه فردی وسعتِ دید انسان موحد از مهم‌ترین اثرات توحید است. در لایه‌ی فردی، وسعت دید به این معناست که انسان موحد، خود را در دنیا و امکانات دنیایی محدود نمی‌کند و زندگی او محصور در لذت‌های دنیا نیست. او زندگی را وسیع‌تر حیات دنیایی می‌بیند و درک می‌کند که بشر با این همه استعداد و امکانات ذاتی برای چند صباح زندگی دنیایی آفریده نشده است. 🔸وسعت دید موحد در لایه اجتماعی اما در بعد اجتماعی، وسعتِ دید انسان موحد این است که او طرح الهی را که انبیاء برای آن مبعوث شدند، در وسعتی حقیقی درک می‌کند. انسان اگر طرح الهی را محدود ببینید، احساس می‌کند که انبیاء شکست خورده‌اند. در حالی‌که اگر کل‌نگر به تاریخ انبیاء بنگریم، درمی‌یابیم که انبیاء در ایجاد مسیر کلی هدایت انسان و ارتقاء سطح بندگی‌اش موفق بوده‌اند. البته پیروزی وهله‌ای پیروان انبیاء به شرط صبر و ایمان در راه انبیاء است. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🏷 باید با دعا، با ذکر و با مناجات انس پیدا کند. 🏷طلبه باید زندگی خود را یک زندگی دینىِ محض بکند. 🏷طلبه باید دل خود را پاک و صاف کند، تا وقتی در مقابل انوار معرفت و توفیقات الهی قرار گرفت، تلألؤ پیدا کند؛ ⚠️برادران! بدون اینها . ⭕️ما کسانی را داشتیم که از لحاظ علمی، مراتب بالایی هم داشتند و مغزشان قوی بود؛ اما دل و روحشان ضعیف و آسیب‌پذیر بود. ♨️وقتی این‌جا آن و دینی ساخته نشود، آن‌جا که پای مقام و امکانات مادّی به میان می‌آید، انسان ؛ ♨️آن‌جا که پای به میان می‌آید، انسان میلرزد و نمیتواند جلو برود؛ ⁉️آن وقت چه‌طور میشود یک ملت و یک مجموعه را هدایت کرد؟ ۱۳۷۰/۱۲/۰۱ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🎙امام خامنه‌ای: ⚠️بشر، وقتی از غافل شد، همه درهای و صلاح به روی او بسته می‌شود. ۱۳۷۴/۰۹/۲۹ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
1402.02.23_1.mp3
46.18M
🎧 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی در یادوارۀ شهدای روحانیت، ۱۴‌۰۲/۲/۲۳ 💥 دعوای حضرت موسی(ع) و فرعون، بر سر درآمدهای رود «نیل» نبود! بلکه: «هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ». دعوای امروزِ انقلاب اسلامی و نظام استکبار هم همین است: «هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ». 💥 «پیام امام به مهاجرین جنگ تحمیلی (۲ فروردین ۱۳‌۶۸)» منشور مقاومت است و مِحَک ارزیابی دولت‌هاست. 💥 به نظر من، تلقّی امام راحل(ره) از مردم ایران این بود که این مردم، تربیت‌شدۀ فرهنگ عاشورا و ذخیرۀ هزار و چهارصد سالۀ عاشورا هستند و اهل‌بیت(علیهم السلام) روی این مردم سرمایه‌گذاری کرده‌ و با آنها می‌خواهند آیندۀ جهان را بسازند. البته ملّت ایران خودشان این مسیر را انتخاب کرده‌ و پذیرفته‌اند و پای سختی‌های این فتح بزرگ خواهند ایستاد. 💥 مردمی که پرچمدار زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) هستند، درست نیست که در زیر چرخ‌دنده‌های توسعه، خُرد شوند! این کار خیانت است. مشکلات مردم حتماً باید حل شود. الگوهای غربی و بنیان سرمایه‌داری فاسد غربی است که چنین مشکلاتی را ایجاد کرده‌ است. 💥 ما امروز چاره‌ای جز این نداریم که برای نسل جدید، تصویری از انسان مطلوبِ الهی و ایثارگر، در مقابل رؤیاهای غربی، خلق کنیم. بعد از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فرهنگ شهادت را در قلّۀ انسان‌های وارسته به نمایش گذاشتند و بعد از ایشان هم رهبر عزیز انقلاب، فرهنگ شهادت را تبدیل به فرهنگ عمومی و یک گفتمان بیدارگر و شورانگیز کردند. 🖇https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/5385 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 11 🟢مدیر 🔆 مسئولیت سنگین تربیت طلبه اولا و بالذات بر دوش است. مدیر به عنوان متولی اصلی، سایر عناصر تربیتی را جمع‌آوری و نصب می‌کند و باید پاسخ‌گوی همۀ تلاش‌های تربیتی در مدرسه باشد. ⬅️ در مرتبت بعد، مددکار مدیر و عون اوست. ❗️مدیر، ثبات و اعتبار و نفوذ بیشتری دارد و امر خطیر تربیت را به غیر او نمی‌توان سپرد؛ بنابراین کسی که باید بیشترین اشراف و احاطۀ علمی را بر عملیات تربیت داشته باشد مدیر مدرسه است. این اشراف علمی از آسمان نازل نمی‌شود و باید با تلاش و مجاهدت نظری حاصل آید و دائم نیز تقویت گردد. 🧩 بستر پیدایش و تقویت این احاطۀ عالمانه و تفکر حکیمانه است. ☀️مدیر مدرسه در کار تربیت طلبه، یا 👈🏻 دانا و کارکشته و مسلط است 👈🏻یا نیازمند دانایی و کارکشتگی و تسلط. ⬅️اگر نیازمند است که باید رشد کند و بار گیرد و تقویت شود تا بتواند این مسئولیت سنگین را به خوبی انجام دهد ⬅️و اگر دانا و کارکشته است که باید این سرمایۀ عظیم را به نسل دیگر منتقل کند؛ یعنی در کنار خود کسانی را پرورش دهد و همیار و همراه خود گرداند؛ بنابراین در هر دو صورت به شورای تهذیب و تربیت نیاز دارد. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/18 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd