📌 مسئول دینداری مردم، روحانیت است؛
⁉️ باید این فکر را در حوزه نهادینه کنید. هم مدیران حوزه، هم شورای عالی حوزه، هم بزرگان حوزه، هم حضرات مراجع باید این را بدانند و به این توجه کنند که ما امروز باید به فکر حوزهی قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیهی شهرها در بیست سال آینده باشیم؛ در سی سال آینده باشیم. سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیائی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد؛ از لحاظ امکان اثرگذاری، امکان تسخیر دلها، امکان تسخیر سرزمینها.
❓حوزهی علمیه میخواهد عقب بماند؟ آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحلههای منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان کلاسهای درس دانشگاههای شما را، مدرسههای شما را، فرزندان شما را در خانههایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید. فکر آن روز را حوزهی علمیه باید بکند.
🔰 مسئول، #حوزهی_علمیه است. مسئول دینداری مردم، #روحانیت است. روحانیت هم مولود و ساختهی دست حوزهی علمیه است. با این نگاه مسئولیت را بسنجید؛ این جوری توزین بکنیم مسئولیت را تا بفهمیم بر دوش ما، بار سنگینی که هست، چیست. این یک نکته؛ مسئلهی آیندهنگری.
🗓 بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلّغان و پژوهشگران حوزههای علمیه کشور ؛ ۱۳۸۶/۰۹/۰۸
#حوزه_علمیه
#روحانیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩
📚 جهت دسترسی #رایگان به کتب ✍️معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در کانال #ندای_تهذیب، نام کتاب را لمس کنید🔻🔻🔻
📕 «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی»
📔 «معادله الزام و اختیار در تربیت»
📘 «جمعسپاری و مردمیسازی تربیت»
📙 «مهارت های مدیریت تحصیل»
📔 «۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی»
📙 «ظرفیتهای تربیتی مدرسه علمیه مطلوب»
📗 «مدیریت خشم در خانه»
📘 «بر بال فرشتگان»
📔 «نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه»
📗 «فرازها و فرودها»
📘 «نماز در سیره علما»
📙 «مدیریت تحصیلی»
📔 «سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی»
📗 «لباس روحانیت در نبرد نمادها»
📙 «سیر مطالعاتی تاریخ اسلام»
📘 «فرهنگ حجره نشینی»
📗 «روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی»
📔 «همسران همراه»
📘 «مهر و اقتدار در خانواده»
📗 «الگوی اخلاقی طلبه مطلوب»
📔 «از تفاوت تا تفاهم»
📘 «میثاق طلبگی» - دفتر اول
📔 «میثاق طلبگی» - دفتر دوم
📗 «میثاق طلبگی» - دفتر سوم
📙 «لباس روحانیت؛ چراها و بایدها»
📗راه و رسم طلبگی، دفتر اول: ارزش و افتخارات طلبه
📒راه و رسم طلبگی، دفتر دوم: هویت صنفی طلبه و معنای طلبگی
📕راه و رسم طلبگی، دفتر سوم: طلبه در دوران رشد و تحصیل
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
💠 پاداش سود رسانی
🔹 قال رسول الله صلیالله علیهوآله:
مَن مَشی فِی عُونِ اَخیهَ و مَنفَعتِهِ فَلَهُ ثَوابُ المُجاهِدینَ فِی سَبیل اللّه
🔸 کسی که در مسیر کمک و سودرسانی به برادرش قدمی بردارد، برای او پاداش جهادگران در راه خدا است.
🖇 شیخ صدوق، ثواب الاعمال، ص ۳۴۰
#حدیث
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
vasiyyateh emam sadegh be ebne jondab-20.mp3
6.22M
#درس_اخلاق
🎙آیت الله #مصباح_یزدی (ره)
🔰پندهای امام صادق علیهالسلام به رهجویان صادق
🔹جلسه بیستم:
عاقل، برحذر از تملق جاهل
🗓30 ارديبهشت 1377
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه های ۱۴٠۲
💎سحر بیستوششم؛
«تعاملی بر مبنای عدل»
🎙حجتالاسلاموالمسلمین استاد عیدی
#ماه_رمضان
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📣 قرائت کامل دعای ابوحمزه ثمالی توسط آیتالله میرباقری
✅ خواهران و برادران
🗓زمان: شنبه شب (بامداد یکشنبه ۲۷ فروردین ماه) مصادف با سحر ۲۵ ماه مبارک رمضان، به مدت پنجشب
🕐 ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد
📍مکان: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها.
https://eitaa.com/sarallahqom
☑️ @mirbaqeri_ir
🔅رویداد نگاه 🔅
«دیداری نو با حوزه و روحانیت»
🔰با حضور:
🔻استاد علیرضا پناهیان؛
«حوزهای که باید از نو شناخت»
🔻 حجت الاسلام محمد فلاح؛
«گفتگویی پیرامون طلاب و حوزه»
♨️ فرصتی خاص برای علاقمندان آشنایی با حوزه های علمیه!
▪️مخصوص برادران▪️
🔹امکان اسکان برادران غیر مشهدی؛
🔥 ظرفیت محدود!
🔸ثبت نام از طریق:
📎ارسال عدد ۵ به «۵۰۰۰۴۱۵۰۰۰۱۰۱۰»
👤 ارتباط با @tt_hayat_ad
🔻جهت دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی زیرمراجعه کنید:
📌۰۹۱۵۷۰۵۳۸۲۵
▪️@tt_hayat
✅ قطعاً بُرد با ماست؛ اگر...
🔆 امروز وظایف حوزههای علمیه با گذشته تفاوتهای زیادی کرده است. حوزهی علمیه فقط برای اقامهی جماعت نیست. منبر رفتن به صورت سنتی هم اگر محتوای عالی و پُر مغزی نداشته باشد، کافی نیست.
💡امروز شما ببینید وسایل #تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرفِ دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک مینشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی - بلکه هر ناکسی - از آن طرفِ دنیا دریافت میکند.
🌐 امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا میرسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصهی کارزار تفکرات گوناگون است.
👥امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکری قرار داریم. این کارزار فکری بههیچوجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که "ما باید این کار را بکنیم".
🗓 بیانات در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان ؛ ۱۳۸۴/۲/۱۱
#تبلیغ
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📜 #متن |🔰 حجاب و پاکیِ دل
🔍مسأله اين نيست كه من پاكم، مسأله اين است كه اگر كسى با عمل من گنديد، ناچار گند او به من هم سرايت مى كند، كه من در جامعه ى مرتبط زندگى مى كنم.
🔍 مسأله اين است كه من از محدوده ى حصارها و ديوارهاى من و خودم گذشته ام و در من تمام خلق گنجانده شده و عشق آنها در دل من هم نشسته است.
🔍مادرهايى كه داروهاى سمى را از دسترس بچه هاى فضول دور نگه مى دارند، از همين عشق سرشار شده اند و اين است كه بريز و بپاش نمى كنند.
🔍اين عشق و آن ارتباط و پيوستگى، اين دو عامل مانع اين است كه تو به گنديدگى و آلودگى ديگران بى اعتنا باشى؛ كه در هستى نظام يافته و در جامعه ى مرتبط نمى توان ولنگار و بى تفاوت بود.
🔍 پاكى دل، ناچار پاكى عمل را به دنبال خواهد آورد، كه درخت زنده بار خواهد داد و دل پاك، عمل پاك خواهد آورد.
🔍اما كنجكاوى ها، هنگامى از درون با شناختها و بينش ها، ارضاء شده باشد، آنوقت نبايد از بيرون، تحريك ها در ميان باشند و سنگ ها مانع حركت شوند.
🔍 آنچه كنجكاوى را تحريك مى كند، همان به خويش خواندن هاست،چه در حجاب و چه بدون حجاب!
🔍كنجكاوى هنگامى بيشتر خواهد بود كه، جلوى استعدادها را گرفته باشند، اما اگر رهبرى كرده باشند و جهت داده باشند، ديگر مسأله اى نيست.
❛❛ عینصاد
📚 #روابط_متکامل_زن_و_مرد | ص ۴۲
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_Einsad
📜 #متن |🔰 مبارزه ی پیچیده
⚔️از پيش براى بستن درهاى خانه ى اهل بيت، چه در زمينه ى عرفان و زهد و چه در زمينه ى فقه و حديث، برنامه ريزى هايى شده بود.
⚔️مأمون با ترجمه ى كتاب هايى فلسفى و طرح مباحث كلامى و مناظره، يك جبهه ى ديگرى را باز كرد كه مى خواست حساب شده، خانه امامت را محصور كند و امام را ذليل سازد.
⚔️برخوردى كه هارون با امام كاظم (علیه السلام)و خاندان علوى داشت، آنقدر شديد بود كه به حساب آنها بايد كار يكسره مى شد ولى ريشه هاى محكمى كه از سجاد و باقر و صادق (عليهم السلام) آبيارى شده بودند با اين شدت ها به رشد زيادتر رسيد.
⚔️پول هاى زيادى كه براى حضرت كاظم(علیه السلام) مى رسيد و وجوهاتى كه در نزد وكلاى او جمع شده بود، از اين رشد حكايت مى كند، بى جهت نبود كه بسيارى از وكلاى حضرت موسى كاظم(علیه السلام) به وقف رو آوردند و منكر وفات حضرت شدند و امامت على بن موسى الرضا(علیه السلام) را انكار كردند.
⚔️هارون، امام كاظم (علیه السلام) را در زندان نگه مى دارد و مأمون حضرت رضا را به مرو مى كشاند و در كنار خويش محصور نگه مى دارد و با پنبه سر مى برد و پنهانى حضرت را به شهادت مى رساند تا جايى كه بعضى از علماى شيعه خيال مى كنند كه مأمون، حضرت را شهيد نكرده؛ چون خود به سر و سينه مى زده و حضرت را جانشين خود مى دانسته است.
⚔️مى بينى كه چقدر مبارزه پيچيده شده و چگونه دشمن به روش هاى تازه روى آورده و چگونه طرح ها با كمك يكديگر شكل مى گيرند و ميخ و نعل مى شوند؟!
❛❛ عینصاد
📚 #تقیه | ص ۲۱۵
#⃣ #بریده_کتاب #سیاست
👤: @ad_Einsad