eitaa logo
برنامه تهذیبی حوزه علمیه روحیه
72 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.4هزار ویدیو
763 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48_Meydane-Mosabeqeh.mp3
2.71M
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را با صدای استاد بشنویم موضوع: میدان مسابقه 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سلسله مباحث خانواده‌ی آسمانی 🛤 ادامه‌ی پله‌ی چهارم 🏝هدیه دادن 🔴 ادامه دارد ...
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 گناه یعنی چی؟ 👈🏻تا حالا از این زاویه بهش نگاه کرده بودی؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سلسله مباحث خانواده‌ی آسمانی 🛤 ادامه‌ی پله‌ی پنجم 🏝کنترل خشم 🔴 ادامه دارد ...
💠 راه رسیدن به خداوند و اسماء 🔻 خداوند بی نهایت است و صفاتش نیز بی نهایت است، پس اسماءش هم بی نهایت است. 🔸 این أسمائی که هست‏، اسمائی است که تنزل کرده است و به ما رسیده است و اگر کسی بخواهد به خداوند برسد باید از این راه أسماءالله وارد شود. 🔹 حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می‏فرماید: من نقطه ‏بسم الله هستم. 🔸 یک روز به آیت الله کشمیری گفتم:« بسم الله الرحمن الرحیم» خیلی بزرگ است؟ گفتند: بله آقا جان، حضرت امیر نقطه آن است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
@nedaye_tahzib.mp3
2.44M
🔊‍ كليپ صوتی خیلی زیباست حتما گوش کنید👆👆 🎙🌸 استاد آيت الله تهرانی (ره) ✍️ موضوع : حدیث حضرت امام علیه السلام ( سه خصلت مومن ) 🔴 برای تمام برادران و خواهران ⚛️ ⚛️ 🙏ارسال به دیگران فراموش نشود🙏 ♾♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂سلسله مباحث: شماره 50 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 —————————— 💠پول گرفتن💠 📍طلبه در قبال انجام وظایفی مانند سخنرانی، اقامه جماعت، نماز میت، خطبه عقد و ... نباید از مردم تقاضای پول كند، یا با آنان طی نماید؛ بلكه باید مانند پیامبران الهی به زبان حال و قال بگوید: «فَمَا سَأَلْتُكُم مِّنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِی إِلاَّ عَلَی اللَّهِ (یونس 10)»؛ هیچ پاداشی از شما نخواسته‏ام. پاداش من تنها بر خدا است پیامبر اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در این زمینه می‏فرماید: مَنْ طَلَبَ الدُّنْیا بِعَمَلِ الاْخِرَةِ فَما لَهُ فِی الاْخِرَةِ مِنْ نَصِیبٍ (بحار الانوار، ج 67، ص 218. )؛ هر كس با عمل آخرت، دنیاطلبی كند، در آخرت بهره‏ای ندارد. 📍نه تنها طلب پاداش و اجرت، بلكه توقع احترام و تشكر نیز، برای طلبه زیبنده نیست. طلبه با این خدمات اجتماعی به معامله با خدا برخاسته و ادای وظیفه شرعی كرده است. به همین جهت احترام و توهین مردم باید در نظرش مساوی باشد و به نفرین و صلوات آنان اعتنایی نكند. نباید تلاش طلبه جلوه كار، شغل و درآمدزایی پیدا كند؛ بلكه هدایتگری، دل‏سوزی و خدمت در وجود او باید موج زند. 📍بی‏شك، بسیاری از مردم، ارزش خدمات پربهای طلبه را درك می‏كنند و متناسب توان خود انجام وظیفه نموده و از او قدرشناسی می‏كنند. اما طلبه در مواجهه با این موضوع هرگز نباید خود را طلب‏كار و متوقع بنمایاند و هرگز نباید به گونه‏ای وانمود كند كه گویا منّتی بر سر مردم یا چشم‏داشتی از آنان دارد. طلبه باید كاملاً در خدمت مردم باشد و برای انجام وظایف صنفی و خدمات اجتماعی با گشاده‏رویی و آمادگی تام اعلام اشتیاق كند. البته، اگر كسانی از باب ادای وظیفه و قدرشناسی هدیه‏ای به او دادند، دریافت آن، ناروا نیست؛ مشروط بر این‏كه در این دریافت بسیار ظریف و خوش سلیقه عمل كند. مثلاً هنگام گرفتن هدیه خود را حریص، ذوق زده و طلب‏كار نشان ندهد، بلكه نشانه‏های مناعت طبع و شرمندگی از این محبت، در چهره‏اش پدیدار شود. 📍جلال و احترام روحانی باید به عنوان یك گوهر ارزنده حفظ شود. از این رو، اگر ناشیانه، در میان جمع و به صورت آشكار وجه نقدی به او داده شد، بزرگ‏منشانه از گرفتن آن خودداری كند، و یا اگر آن وجه را می‏گیرد، بلافاصله پیش همان جماعت آن را هدیه دهد و خرج خود مردم و مسجد محل كند، تا محترمانه آنان را از اشتباه خود پشیمان سازد و به آنان روش درست را بیاموزد. 📍طلبه باید مكرّر این نكته را ابتدا برای خود و سپس برای مردم گوشزد كند كه من یك خدمت‏گزار مردم و درصدد ادای وظیفه هستم و پاداش من با خدا است. هرگز غصه روزی خود را نخورد و از این‏كه مانند پیامبران الهی بی‏مزد و منت و خالصانه قدم برمی‏دارد، احساس افتخار و عزت كند. حضرت علی علیه‏السلام می‏فرماید: المُستَأكلُ بِدینِهِ، حَظُّهُ مِن دینِهِ ما یأكلُهُ ( تحف العقول، ص 223)؛ آن كس كه با دین خود روزی می‏خورد، بهره‏اش از دینش همان است كه خورده است. حمزه بن حمران می‏گوید از امام صادق علیه‏السلام شنیدم كه می‏فرمود: مَنِ استَأْكلَ بِعِلمِهِ افتَقَرَ. فَقُلتُ لَهُ: جُعِلتُ فِدَاك إِنَّ فِی شِیعَتِك وَ مَوَالِیك قَوماً یتَحَمَّلُونَ عُلُومَكم وَ یبُثُّونَهَا فِی شِیعَتِكم، فَلاَ یعْدَمُونَ عَلَی ذَلِك مِنهُمُ البِرَّ وَ الصِّلَةَ وَ الإِكرَامَ! فَقَالَ علیه‏السلام: لَیسَ أُولئك بِمُستَأْكلِینَ. إِنَّمَا الْمُستَأْكلُ بِعِلمِهِ الَّذِی یفتِی بِغَیرِ عِلمٍ وَ لاَ هُدًی مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لِیبطِلَ بِهِ الْحُقُوقَ طَمَعاً فِی حُطَامِ الدُّنیا (معانی الأخبار، ص 181)؛ هر كس با علم خود روزی خورد، نیازمند گردد. خدمت حضرت گفتم: فدایت گردم در میان شیعیان و دوستان شما كسانی هستند كه واجد علوم شما هستند و آن را در میان شیعیان انتشار می‏دهند. در مقابل از برّ و صله و احسان مردم نیز بی‏نصیب نمی‏مانند. حضرت فرمود: اینان منظور من نبودند. منظور من كسانی است كه بدون دانش كافی و هدایت الهی نظر می‏دهند و حقوق را باطل می‏سازند، تا به حطام ناچیز دنیا برسند. بر اساس این آموزه شریف جعفری علیه‏السلام، اصل دریافت هدایا و احسان مردم اشكالی ندارد؛ اما كسی كه چشم انتظار اكرام دیگران است اگر برای رسیدن به آن، حق و باطل را به هم درآمیزد، از مسیر درست خارج شده است. ♾♾♾♾♾♾ 📍برای جستجوی مطالب مرتبط می توانید از هشتگ #⃣ (رنگهای آبی در متن استفاده نمایید)📍 ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir