eitaa logo
ندای تهذیب فارس
214 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
868 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
11.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 🔻استاد پناهیان 🔻"چگونه فرزندانی مؤمن تربیت کنیم؟" چند روش و تکنیک برای افزایش ایمان کودکان... ═══✼🍃🔳🍃✼══ https://eitaa.com/tahzibfars
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 به چه چیزی غبطه خورد؟ 🎙یاران همه رفتند... سالروز شهادت و یاران همراهش گرامی باد 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/tahzibfars 🍀🌷🍂🌿🎋🌹
📌سه شنبه ناهار: باقر العلوم؛امام محمد باقر (درود خدا بر او باد) شام: شیخ الائمه؛امام صادق (درود خدا بر او باد) شهید‌حمید‌سیاهکالی‌مرادی ╔═🍃❤════╗ 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/tahzibfars ╚════🍃❤═╝
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 | تقلید در محضر استاد,تلاوتی از محمود سرحان به تقلید از استاد سید سعید در محضر ایشان 📖 | سوره مبارکه یوسف نبی ع 🎶 | مقام رست وَشَرَوْهُ بِثَمَنٍ بَخْسٍ دَرَاهِمَ مَعْدُودَةٍ وَكَانُوا فِيهِ مِنَ الزَّاهِدِينَ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻳﻲ ﻧﺎﭼﻴﺰ ، ﺩﺭﻫﻤﻰ ﭼﻨﺪ ﻓﺮﻭﺧﺘﻨﺪ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﻲ ﺭﻏﺒﺖ ﺑﻮﺩﻧﺪ .(٢٠) وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لِامْرَأَتِهِ أَكْرِمِي مَثْوَاهُ عَسَىٰ أَن يَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَكَذَٰلِكَ مَكَّنَّا لِيُوسُفَ فِي الْأَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِن تَأْوِيلِ الْأَحَادِيثِ وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَىٰ أَمْرِهِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﻣﺼﺮﻱ ﻛﻪ ﻳﻮﺳﻒ ﺭﺍ ﺧﺮﻳﺪ ، ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﮔﻔﺖ : ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺶ ﺭﺍ ﮔﺮﺍﻣﻰ ﺩﺍﺭ ، ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ [ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ] ﺑﻪ ﻣﺎ ﺳﻮﺩﻱ ﺩﻫﺪ ، ﻳﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﻱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﻨﻴﻢ . ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻳﻮﺳﻒ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﺼﺮ ﻣﻜﺎﻧﺖ ﺑﺨﺸﻴﺪﻳﻢ [ ﺗﺎ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﻭﺣﻜﻮﻣﺘﺶ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺷﻮﺩ ] ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺧﻮﺍﺏ ﻫﺎ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﻳﻢ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﭼﻴﺮﻩ ﻭ ﻏﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ، ﻭﻟﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺮﺩم ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻨﺪ .(٢١) @tahzibfars
اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب.mp3
20.75M
فایل صوتی نشست علمی ترویجی با موضوع 🔖اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) 🎙ارائه‌ دهنده: حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری 🔸اطلاعات نشست 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/tahzibfars
🖼 معاونت تهذیب و تربیت 🔹شماره 6 ☘️راهبردهای تحولی بر مبنای آسیب‌شناسی3 🔸آسیب‌ها و مسائل: 1- فقدان تعامل و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بیرونی، 2- خلاء نقش‌آفرینی پویا و مؤثر در مناسبات اخلاقی و معنوی جامعه، 3- ضعف در تربیت نیروی انسانی و پرورش عوامل ممتاز تربیتی، 4- فقدان نوآوری و تنوع محصولات و خدمات تهذیبی و تربیتی، 🔸راهبردها: 1- تعاون و تعامل جهادی تهذیب و تربیت (ایجاد سازکار حضور جهادی و تعاون ظرفیت‌های فعال)، 2- «برون‌گرایی» تهذیب و تربیت (رسالت اجتماعی حوزه و طلبه)، 3- «نخبه‌گرایی» تهذیب و تربیت (پرورش و به‌کارگیری نخبگان در جهت اهداف)، 4- «ابداع و نوآوری» تهذیب و تربیت (ارتقای کیفی و کمی و تقویت چرخه تولید، توزیع و مصرف خدمات و محصولات تهذیبی و تربیتی)، 🔸راهکارها و برنامه‌ها: 1- طرح «مجمع جهادی طلبه عصر امام خمینی ره» (سازکار تعاون و تعامل با نیروهای متخصص و جهادی)، 2- طرح «گروه‌های جهادی» تهذیب و تربیت، 3- طرح «رسالت اجتماعی» مدارس علمیه و طلاب حوزه، 4- طرح «طلبه کارگزار»، 5- طرح «تعالی» نیروی انسانی تهذیب و تربیت، 6- تدوین سند جامع تحول دروس اخلاق (ارتقا و نوآوری دروس اخلاق)، 7- سیاست‌گذاری چرخه تولید، توزیع و مصرف محصولات و خدمات تهذیبی و تربیتی با هدف ارتقای کیفی و کمی و ابداع و نوآوری، 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/tahzibfars
🌱 ✍️حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری ✨قسمت چهارم 🔖تمایزهای راهنمای تربیتی با مشاور(1) 🖇اکنون به تمایزهای دو دستگاه تربیتی می‌پردازیم. دستگاه تربیتی در حوزه‌های علمیه قدیم با محوریت و دستگاه تربیتی مدرن با محوریت . 1.استاد راهبر تربیتی در حوزه‌های علمیه شخصیت طلبگی و ویژگی‌های آخوندی دارد؛ یعنی درس دین خوانده است و از تعلق به عالم طلبگی و داشتن هویت حوزوی بر خود می‌بالد؛ 👈🏻 در حالی که مشاور مدرسه در نمونه خالص خود در علوم تربیتی جدید، تخصص علوم تربیتی و روان‌شناسی دارد و با فنون و منابع و نظریات دانش روان‌شناسی در شاخه‌های مختلف آن آشناست و الزاماً اطلاعی از دین و هویت حوزوی ندارد. 2.استاد راهبر تربیتی در حوزه‌های علمیه متعهد به اسلام است، کمال انسان را در بندگی و توحید و ارزش او را در ایمان و عبودیت جستجو می‌کند ؛ 👈🏻 در حالی که مشاور مدرسه در نظام تربیتی مدرن پروژه اصلی‌اش القای ایمان و معنویت و تقویت روح بندگی نیست. 3.استاد راهبر تربیتی به مخاطب، ، و می‌دهد و فداکاری کردن برای اسلام و جهاد در راه خدا را لازمه اصلی ایمان می شمارد 👈🏻 در حالی که دستگاه مشاوره در دانش مدرن، او را برای مجاهدت ورزیدن و فداکاری کردن در راه یک هدف بزرگ و مقدس آماده نمی‌سازد و به او عزم و اراده و صلابت در راه خدا نمی‌بخشد. 4.سلامت روان و اعتدال شخصیت از منظر روان‌شناسی امر خنثی و بی‌تعینی است که با انواع مکاتب و باورها سازگار است و به اعتقاد و ایمان او ربطی ندارد. ادبیات روان‌شناسی مدرن و مشاوره مبتنی بر آن، کاملا سکولار و بی‌خدا و تهی از معنویت است و با دنیاگرایی و برتری‌جویی هیچ منافرت یا مخالفتی ندارد. 5.دستگاه مشاوره در دانش مدرن، به غیرت نمی‌ورزد و نسبت به آن لابشرط است. اینکه طلبه پای کار حوزه و امام زمان بماند و از راحت و عافیت و اعتبار خود برای آن خرج کند و به عنوان سرباز جان‌نثار مکتب، دغدغه‌مند آینده اسلام و اعتلای آن در جهان باشد نه نگران آینده و اعتبار فردی خود، در قاموس دانش مشاوره وجود ندارد. 📌عمده‌ی این تفاوت‌ها به تفاوت در تعریف انسان است؛ انسان در دانش روان‌شناسی با انسان در فرهنگ اسلام متفاوت است. 🔆، انسان را موجودی بی‌نهایت می‌شمارد که در عالم ذرّ با خدا پیمان بندگی بسته و پس از مرگ نیز در محضر پروردگار تا ابد باقی خواهد ماند. 🌍اما در تلقی ، انسان موجودی احتمالاً از نسل اورانگوتان است که اول و آخر آن «از رحِم تا به گور» محدود شده است. 👉مطالعه قسمت سوم 📎مطالعه متن کامل 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/tahzibfars
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🦋آیا تا بحال نماز دلتنگی برای خدا شنیده بودید
سلام مولا جان امام زمانم 💚 🍁چشم هامان سبد نور خدا می‌خواهنــد... 🍁بهر دیدار خدا مهر و صفا می‌خواهند... 🍁یڪ‌ ڪلام ‌یابن‌الحســـن‌ در دو جهـــان‌... 🍁دیدن‌ روی‌ تــو را روی‌تــو‌رامی‌خواهنـــد...✋ https://eitaa.com/tahzibfars
🌱 ✍️حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری ✨قسمت ششم 🔖وظایف راهنمایان تربیتی 📋مطابق ماده ۱۲ آن مصوبه وظایف راهنمایان تهذیبی و تربیت عبارت است از: ۱) راهنمایی و تعامل با طلاب بر اساس و با تأکید بر موارد زیر: الف) شناخت و تعمیق باورهای دینی؛ ب) انس با قرآن کریم و سیره و آثار اهل بیت عصمت طهارت (عليهم السلام)؛ ج) آراستگی به فضائل اخلاقی و انجام مستحبات و پیراستگی از رذائل؛ د) و عرصه‌های خدمت طلبگی هـ) حفظ و تعمیق هویت حوزوی و ترغیب به تلبس به لباس مقدس روحانیت طبق ضوابط؛ و) ایجاد و ارتقای انگیزه‌های تحصیلی و تهذیبی در طلاب؛ ز) تأدب به آداب و زی طلبگی ۲) ارتباط فردی مؤثر با طلاب به منظور آشنایی با روحیات و ویژگی‌های شخصیتی و تلاش جهت حل مسائل و مشکلات آنان در زمینه‌های تهذیبی و تربیتی؛ ۳) رعایت شئونات اسلامی و حوزوی در ارتباط و ارائه راهنمایی تهذیبی تربیتی؛ ۴) شناسایی استعدادها به منظور هدایت و جهت دهی به سیر طلبگی؛ ۵)تلاش جهت رشد و و طلاب؛ ۶) تحفظ کامل بر برخورد ناصحانه و مشفقانه و پرهیز از ایجاد فضای بی اعتمادی؛ ۷) الگوسازی و آشنا نمودن طلاب با الگوهای علمی و معنوی برجسته حوزوی؛ ۸)پرورش و تقویت روحیه اعتماد به نفس، خلاقیت، تعقل و نظم و انضباط مطابق با معیارها و ارزش‌های دینی؛ ۹)شناسایی مسائل و مشکلات تربیتی و تهذیبی واحد حوزوی و اعلام به معاونت تهذیب آن واحد؛ ۱۰) تربیتی طلاب واحدهای آموزشی و در سطوح مختلف تحصیلی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آسیبهای موجود؛ ۱۱) تعامل با والدین طلاب در صورت لزوم با هماهنگی مدیر واحد حوزوی؛ ۱۲) اهتمام و پیگیری نسبت به برگزاری و برای طلاب و خانواده ایشان با رعایت شئون اخلاقی و حوزوی؛ ۱۳) ارجاع موارد مورد نیاز به مداخله تخصصی و درمانگری به مراکز مشاوره حوزوی با هماهنگی معاونت تهذیب واحد حوزوی؛ ۱۴) شرکت در دوره‌های آموزشی و ارتقای مستمر دانش و مهارتهای مورد نیاز؛ ۱۵) ارائه دوره ای از عملکرد خود و وضعیت تهذیبی تربیتی طلاب واحد آموزشی مربوطه؛ ۱۶) انجام سایر وظایف محوله و همکاری با تمامی بخشها به ویژه واحد حوزوی. 👉مطالعه قسمت پنجم 📎مطالعه متن کامل 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/tahzibfars