✅آیت الله اعرافی در نشست مدیران سراسر کشور:
🔹مطمئن باشید که دوستان شما در مرکز مدیریت میثاق بسته اند که روزی بدون تلاش مستمر و مجاهدانه برای اسناد بزرگ حوزه در ابعاد اخلاقی علمی و ... سپری نکنیم. انتظار هم داریم تا این رویه تا عمق مدارس در سراسر کشور نفوذ پیدا کند که لازمه آن ایثار و کار جهادی است.
◾️حوزه در شرایط فعلی برای طی مسیر پیش رو:
🔺تصویب ۲۰ سند پایه و مهم و در ذیل آن ۲۰۰ طرح کوچک و کاربردی
🔻توسعه رشته های تخصصی حوزه تا ۵۰۰ رشته گرایش مقطع که از این تعداد ۸۰ رشته گرایش و مقطع نقد است.
🔺تعریف آموزش های مهارتی که ۲۰ مهارت برای سطح یک تعریف شده است.
🔻راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی حوزه
🔺راه اندازی مرکز اسناد حوزه
🔻توسعه زیر ساختهای آموزش مجازی
🔺طرح هدایت علمی ؛ ناظر به سطوح عالی و درس خارج
🔻ابلاغ برنامه پنج ساله علمی حوزه؛ و هر مدرسه باید تا پایان سال طرح پنج ساله خود را تهیه کند.
🔺راه اندازی درس های خارج مراکز استانها
🔻راه اندازی دفتر فقه معاصر
🔺طرح ماندگاری نخبگان در حوزه
🔻هدف مندی معیشت در چهار عرصه تحصیل، استادی، محقق و پژوهشگری و تبلیغ
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️#کلام_رهبر
🔹مسئله مهدویت جزء اصلیترین معارف الهیست.
#رهبر_معظم_انقلاب
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
50.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️#سخنرانی_کامل
🎥 اهمیت و جایگاه حوزه و طلبگی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۷/۲۸
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
⁉️ ناگفته های تاریخی درباره #رساله_عملیه و جایگاه #مرجعیت علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه🔰
✍ شیخ، در محضر وارثین علم و سیاستِ شیخ الاعظم مرتضی انصاری، یعنی میرزا حبیب الله رشتی و میرزا سید محمد حسن شیرازی، رضوان الله تعالی علیهم، پرورش یافته بود.همگان او را از خواص اصحاب، اجله و اکابر تلامیذ و شاگردان درجه اول و نمره اول این دو عالم بزرگ می دانستند.
میرزای رشتی، در تقریظ خویش بر رساله محققانه فقهی شیخ فضل الله، یعنی، رسالة في قاعدة ضمان الید در تعریف از مقام اعلای علمی و اخلاقی شیخ، سنگ تمام می گذارد و ضمن معرفی شیخ، بعنوان نور چشمش، مرجعیت شیخ فضل الله را مورد تأیید قرار می دهد و از مؤمنین می خواهد که وی را به عنوان مرجع دینی خود انتخاب نمایند.
میرزای شیرازی نیز، او را نفس خویش می خواند و مقلدینش را در احتیاطات خود به تقلید از وی فرا می خواند.
شیخ فضل الله، پس از حدود ۲۰ سال اقامت در عتبات و کسب دانش کلان و جامعیت علمی، در محرم ۱۳۰۳ با کوله باری گران از دانش و تقوا به عنوان جامع علوم معقول و منقول، با نظر استادش میرزا محمد حسن شیرازی (مرجعیت عام وقت) از سامرا به تهران بازگشت، تا به صورت پاره ای از وجود میرزای شیرازی، زعامت دینی و سیاسی مردم را عهده دار گردد.
مرحوم علامه امینی(صاحب الغدیر) می گوید: [شیخ فضل الله] مرجعیت تام پیدا کرد، وقتی به ایران آمد...
ارتباط شیخ با استادش، میرزای شیرازی، که از وی همه جا به سیدنا الاستاد، تعبیر می آورد، چنان صمیمی و مستحکم بود، که میرزا، در پاسخ به این سؤال که آیا اجازه می فرمایید به عنوان ارجاع احتیاطات فتوا به "غیر" به شیخ فضل الله رجوع کنیم [از ایشان تقلید کنیم]؟ فرموده بود:
میان من و شیخ فضل الله، غیریتی نیست، او خود من و نفس من است!
شیخ فضل الله نیز، با اینکه بر اساس لیاقت هایش در جایگاه مرجعیت قرار گرفته بود، ولی با این حال، با تقوایی مثال زدنی، اهتمام بسیاری در حفظ حریم و حرمت مرجعیت میرزا داشت. برای نمونه، در سال های ۱۳۰۵ و ۱۳۰۶ ق ضمن خدمات علمی- فرهنگی و اجتماعی خود در پایتخت، فتاوای میرزای شیرازی را مبنای رساله عملیه خویش قرار داد و در انطباق با فتاوای خود، با اضافات و اصلاحاتی (پاسخ به احتیاطات میرزا، رفع شبهه و اشکال از برخی پاسخ ها) آنرا طبع کرد و در چند رساله، انتشار داد.
در آغاز یکی از این رساله ها چنین آمده است...🔰
این [تعداد] مسأله که در این اوراق مسطور است، از فتاوای جناب حجت الاسلام سیدنا الاستاد میرزای شیرازی(دام ظله) می باشد...
"مقلدین به آن عمل نمایند، صحیح است ان شاء الله. حرّره الأحقر فضل الله نوری، فی ۲۹ شهر صفر ۱۳۰۶"
در عصر حاضر نیز، رساله عملیه برخی از مراجع تقلید، عینا" یا با اندکی تغییر و با لحاظ نمودن فتاوای خود، همان رساله های استادان و مراجع مورد قبولِ ماقبلشان می باشد که توسط افراد غیر، گردآوری شده درحالیکه رساله شیخ فضل الله، توسط خود ایشان تنظیم و نگارش یافته است.
📚رساله عملیه علامه شیخ فضل الله نوری(ره)، مشتمل بر این رساله ها بوده است🔰
✅ ۱- رساله ۶۰ مسأله/چاپ سنگی، تهران ۱۳۰۶، به کتابت احمد تفرشی
✅ ۲- رساله ۲۳۶ مسئله(النافع المسائل یا زبدة المسائل)، ۱۳۰۵چاپ در تهران-۱۳۰۶چاپ در بمبئی، به کتابت عبدالحسین بن مفید شیرازی، موجود در کتابخانه دانشکده الهیات تهران(فهرست نسخ خطی ص ۲۴۳)
✍ در سال ۱۳۱۱ق تحت نظر جامع مرجع شهید، این دو رساله (۶۰ و ۲۳۶ مسأله) با یکدیگر، تجمیع و در چاپخانه مفید عام پریس لاهور، تحت عنوان سؤال و جواب (۲۹۶ مسأله) به چاپ رسید.
✅ ۳- اجوبة المسائل (رساله عملیه فارسی مرجع شهید)، به کتابت غلامحسین خوانساری در صفر ۱۳۰۸/موجود به شماره ۱۳۷۴۰ در فهرست آستان قدس رضوی، ج۲۳، ص ۶۳)
✅ ۴- المسألة شیخ مرتضی انصاری(ره)، که میرزای شیرازی آرای خود را به صورت تعلیقه بر آن نوشته و مرجع شهید نیز با تقریظی به آن، صحتش را تأیید و مقلدین خود را به عمل بدان، فراخوانده است.
در تقریظ مرجع شهید آمده:🔰
«...باکی نیست برای مقلدین، که عمل نمایند به آنچه در این رساله مذکور است. إِنْ شَاءَ اللَّٰهُ تعالی.حرّره الأحقر فضل الله نوری»
✍ فتاوای مشهور مرجع شهید🔰
◽️فتوای حرام بودن مشروطه غیر شرعی انگلیسی/۸۸-۱۲۸۷ش
◽️فتوای حرام دانستن استطراق از طریق جبل به مکه معظمه به علت نا امنی و خطر جانی برای حاجیان، که در آن، تردد از این راه، مادام که دولت عثمانی آنرا کاملا" از شر راهزنان امن نکرده، حرام شمرده شد.
◽️فتوای تأیید مدارس جدید اسلامی دخترانه و پسرانه
🔸منابع: الذریعة إلی تصانیف الشیعة، شیخ آقا بزرگ تهرانی/اَعیانُ الشّیعه، سید محسن امین/شهداء الفضیلة، علامه امینی/ک، مجموعه رسائل...شیخ فضل الله، محمد ترکمان/ ک، تنهای شکیبا، علی ابوالحسنی(منذر)/مهدی انصاری، همایش دیده بان بیدار، حرم حضرت عبدالعظیم ع، ۹۶/۵/۱۸ و...
✳️ @ShahidRabe
⁉️ ناگفته های تاریخی درباره #رساله_عملیه و جایگاه #مرجعیت علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه🔰
✍ شیخ، در محضر وارثین علم و سیاستِ شیخ الاعظم مرتضی انصاری، یعنی میرزا حبیب الله رشتی و میرزا سید محمد حسن شیرازی، رضوان الله تعالی علیهم، پرورش یافته بود.همگان او را از خواص اصحاب، اجله و اکابر تلامیذ و شاگردان درجه اول و نمره اول این دو عالم بزرگ می دانستند.
میرزای رشتی، در تقریظ خویش بر رساله محققانه فقهی شیخ فضل الله، یعنی، رسالة في قاعدة ضمان الید در تعریف از مقام اعلای علمی و اخلاقی شیخ، سنگ تمام می گذارد و ضمن معرفی شیخ، بعنوان نور چشمش، مرجعیت شیخ فضل الله را مورد تأیید قرار می دهد و از مؤمنین می خواهد که وی را به عنوان مرجع دینی خود انتخاب نمایند.
میرزای شیرازی نیز، او را نفس خویش می خواند و مقلدینش را در احتیاطات خود به تقلید از وی فرا می خواند.
شیخ فضل الله، پس از حدود ۲۰ سال اقامت در عتبات و کسب دانش کلان و جامعیت علمی، در محرم ۱۳۰۳ با کوله باری گران از دانش و تقوا به عنوان جامع علوم معقول و منقول، با نظر استادش میرزا محمد حسن شیرازی (مرجعیت عام وقت) از سامرا به تهران بازگشت، تا به صورت پاره ای از وجود میرزای شیرازی، زعامت دینی و سیاسی مردم را عهده دار گردد.
مرحوم علامه امینی(صاحب الغدیر) می گوید: [شیخ فضل الله] مرجعیت تام پیدا کرد، وقتی به ایران آمد...
ارتباط شیخ با استادش، میرزای شیرازی، که از وی همه جا به سیدنا الاستاد، تعبیر می آورد، چنان صمیمی و مستحکم بود، که میرزا، در پاسخ به این سؤال که آیا اجازه می فرمایید به عنوان ارجاع احتیاطات فتوا به "غیر" به شیخ فضل الله رجوع کنیم [از ایشان تقلید کنیم]؟ فرموده بود:
میان من و شیخ فضل الله، غیریتی نیست، او خود من و نفس من است!
شیخ فضل الله نیز، با اینکه بر اساس لیاقت هایش در جایگاه مرجعیت قرار گرفته بود، ولی با این حال، با تقوایی مثال زدنی، اهتمام بسیاری در حفظ حریم و حرمت مرجعیت میرزا داشت. برای نمونه، در سال های ۱۳۰۵ و ۱۳۰۶ ق ضمن خدمات علمی- فرهنگی و اجتماعی خود در پایتخت، فتاوای میرزای شیرازی را مبنای رساله عملیه خویش قرار داد و در انطباق با فتاوای خود، با اضافات و اصلاحاتی (پاسخ به احتیاطات میرزا، رفع شبهه و اشکال از برخی پاسخ ها) آنرا طبع کرد و در چند رساله، انتشار داد.
در آغاز یکی از این رساله ها چنین آمده است...🔰
این [تعداد] مسأله که در این اوراق مسطور است، از فتاوای جناب حجت الاسلام سیدنا الاستاد میرزای شیرازی(دام ظله) می باشد...
"مقلدین به آن عمل نمایند، صحیح است ان شاء الله. حرّره الأحقر فضل الله نوری، فی ۲۹ شهر صفر ۱۳۰۶"
در عصر حاضر نیز، رساله عملیه برخی از مراجع تقلید، عینا" یا با اندکی تغییر و با لحاظ نمودن فتاوای خود، همان رساله های استادان و مراجع مورد قبولِ ماقبلشان می باشد که توسط افراد غیر، گردآوری شده درحالیکه رساله شیخ فضل الله، توسط خود ایشان تنظیم و نگارش یافته است.
📚رساله عملیه علامه شیخ فضل الله نوری(ره)، مشتمل بر این رساله ها بوده است🔰
✅ ۱- رساله ۶۰ مسأله/چاپ سنگی، تهران ۱۳۰۶، به کتابت احمد تفرشی
✅ ۲- رساله ۲۳۶ مسئله(النافع المسائل یا زبدة المسائل)، ۱۳۰۵چاپ در تهران-۱۳۰۶چاپ در بمبئی، به کتابت عبدالحسین بن مفید شیرازی، موجود در کتابخانه دانشکده الهیات تهران(فهرست نسخ خطی ص ۲۴۳)
✍ در سال ۱۳۱۱ق تحت نظر جامع مرجع شهید، این دو رساله (۶۰ و ۲۳۶ مسأله) با یکدیگر، تجمیع و در چاپخانه مفید عام پریس لاهور، تحت عنوان سؤال و جواب (۲۹۶ مسأله) به چاپ رسید.
✅ ۳- اجوبة المسائل (رساله عملیه فارسی مرجع شهید)، به کتابت غلامحسین خوانساری در صفر ۱۳۰۸/موجود به شماره ۱۳۷۴۰ در فهرست آستان قدس رضوی، ج۲۳، ص ۶۳)
✅ ۴- المسألة شیخ مرتضی انصاری(ره)، که میرزای شیرازی آرای خود را به صورت تعلیقه بر آن نوشته و مرجع شهید نیز با تقریظی به آن، صحتش را تأیید و مقلدین خود را به عمل بدان، فراخوانده است.
در تقریظ مرجع شهید آمده:🔰
«...باکی نیست برای مقلدین، که عمل نمایند به آنچه در این رساله مذکور است. إِنْ شَاءَ اللَّٰهُ تعالی.حرّره الأحقر فضل الله نوری»
✍ فتاوای مشهور مرجع شهید🔰
◽️فتوای حرام بودن مشروطه غیر شرعی انگلیسی/۸۸-۱۲۸۷ش
◽️فتوای حرام دانستن استطراق از طریق جبل به مکه معظمه به علت نا امنی و خطر جانی برای حاجیان، که در آن، تردد از این راه، مادام که دولت عثمانی آنرا کاملا" از شر راهزنان امن نکرده، حرام شمرده شد.
◽️فتوای تأیید مدارس جدید اسلامی دخترانه و پسرانه
🔸منابع: الذریعة إلی تصانیف الشیعة، شیخ آقا بزرگ تهرانی/اَعیانُ الشّیعه، سید محسن امین/شهداء الفضیلة، علامه امینی/ک، مجموعه رسائل...شیخ فضل الله، محمد ترکمان/ ک، تنهای شکیبا، علی ابوالحسنی(منذر)/مهدی انصاری، همایش دیده بان بیدار، حرم حضرت عبدالعظیم ع، ۹۶/۵/۱۸ و...
✳️ @ShahidRabe
⁉️ در رابطه با #رساله_عملیه مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(اعلی الله مقامه الشریف) چه میدانید؟
✍ واقعیت هایی که عامدانه در طول تاریخ نادیده گرفته شده است‼️
🔰👇👇
1_876591976.mp3
8.63M
☑️#آه_شبانه
⏯ #مناجات با #امام_زمان(عج)
🍃در دلم با تو اتصالی نیست
🍃آرزو با تب وصالی نیست
🎤 #سید_رضا_نریمانی
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
☀️ #شمسی
➕ رحلت فقيه مبارز و نستوه آيت اللَّه "شيخ عبداللَّه مازندرانی" از رجال دوران مشروطه (1291 ش)
➕ رحلت عالم مجاهد آيت اللَّه "سيدمرتضي پسنديده" برادر بزرگ حضرت امام خمينی (ره) (1375 ش)
➕ رحلت عالم ربانی، آيت اللَّه "سيد ابراهيم احمدی موسوي زنجانی" (1378ش)
🌙 #قمری
➕ درگذشت "ابن حاج" اديب و فقيه مسلمان(1232 ق)
➕ شورش صربستان عليه امپراتوري عثماني(1230 ق)
❄️ #میلادی
➕ آغاز كنفرانس محدود كردن تسليحات بين المللی (1921م)
📆 روزشمار:
▪️1 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
▪️3 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
▪️27 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️35 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
▪️55 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
◼️رحلت عالم مجاهد آيت اللَّه "سيدمرتضي پسنديده" برادر بزرگ حضرت امام خميني(ره) (1375 ش)
✍ آيت اللَّه سيدمرتضي پسنديده، برادر بزرگ حضرت امام خميني، در سال 1274 ش (1313 ق) در خمين به دنيا آمد. او پس از شهادت پدر، به همراه مادر و عمه خود، به سرپرستي حضرت امام مشغول بود و از ايشان نگهداري ميكرد. سيد مرتضي، علوم مقدمات و سطوح را نزد علماي اصفهان آموخت و به مدارج علمی دست یافت. او در دوران سلطنت رضاخان بر اثر مخالفت با رژيم پهلوي و ايستادگي در برابر حكومت جور، مدتي تبعيد شد و نيز به دليل مخالفت با طرح كشف حجاب محاكمه گرديد.
🔹 او در مبارزات ملي شدن نفت با آيتاللَّه كاشاني همکاری داشت و در جريان نهضت اسلامي ملت ايران، بر اثر حمايت از انقلاب و امام، بارها به دادگاه نظامي احضار شد و تحت محاكمه قرار گرفت.
🔸 ایشان پس از پيروزي انقلاب اسلامي، افتخار وكالت حضرت امام در امور شرعي مردم را بر هر عنوان و سمتي ترجيح داد و در طول سالهاي پس از پيروزي انقلاب، با بزرگواري و بيهيچ ادعا و توقعي و بدون كمترين تغييري در مواضع و مشي و شيوه زندگي خويش، همان سير و روش گذشته را تعقيب كرد. حضرت امام نيز در تمام ادوار زندگي خويش، همواره با معلم و برادر بزرگ خود با تكريم و تجليل و نهايت احترام و تواضع برخورد مينمودند و نسبت به ايشان اظهار خضوع ميكردند.
🔹 سرانجام اين عالم رباني و فقيه سترگ پس از 101 سال مجاهدت، در بيست و دوم آبان سال 1375 ش برابر با 30 جمادي الثاني 1417 ق بدرود حيات گفت و در مسجد بالاسر حضرت معصومه(س) به خاك سپرده شد.
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
مداحی_آنلاین_ویژگی_یاران_امام_زمان.mp3
4.49M
☑️#امام_زمان
♨️ویژگی یاران امام زمان(عج)
🎤حجت الاسلام #رفیعی
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
☑️#عکس_نوشت
🛑صـــدقــــه زمیـنـه ی دفـــع بــلا را فراهـــم می کــنـد...
#استاد_تحریری
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
#جذب_هجرت
#استان_کرمان
ثبت نام و نامنویسی معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان کرمان برای اعزام مبلغ در قالب طرح هجرت بلندمدت به مناطق روستایی دارای شرایط.
شرایط متقاضیان عبارت است از:
1 - توان علمی و تبلیغی در حد سطح دو حوزه.
(قبولی کتبی و شفاهی پایه 9 بلندمدت و گذراندن 202 واحد سفیران هدایت به همراه پایان نامه الزامی است.)
تبصره: در صورت اتمام کامل پایه 6 بلندمدت و یا ارائه تعهد کتبی اتمام واحدهای سفیران ، اعزام مانعی ندارد.
2 – داشتن حکم تلبس و تعهد تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت در محل تبلیغ.
3 - حضور حداقل یک سال به همراه خانواده در محل.
از جمله شرایط اعزام طلاب در قالب طرح هجرت بلندمدت می باشد.
مزایای طرح هجرت بلندمدت:
1 - پرداخت حقالتبلیغ ماهانه.
2- برخورداری از امتیازات و سوابق تبلیغی.
3 - پرداخت کمکهزینه اجاره مسکن.
4 - بهرهمندی از خدمات مراکز حوزوی.
5 - امکان ادامه تحصیل دروس حوزوی به صورت غیرحضوری.
6- امکان تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش محل تبلیغ.
7 - امکان گذراندن دوره سربازی و اخذ پایان خدمت.
8 - امکان ادامه تحصیل در مقاطع سطح ۲و۳و رشته تخصصی تبلیغ به صورت غیرحضوری و نیمهحضوری.
علاقه مندان، جهت نامنویسی و تشکیل پرونده میتوانند در ساعت اداری به نشانی:
کرمان - میدان آزادی - خیابان شهید بهشتی - کوچه 8 - انتهای غربی 3 - پلاک 14 و 16 - مدیریت حوزه علمیه برادران استان - معاونت تبلیغ ، مراجعه و یا با تلفن 32473177 – 034 تماس بگیرند.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
✍️✍️معاونت تبلیغ و امورفرهنگی
حوزه علمیه استان کرمان✍️✍️
👈عضویت https://b2n.ir/e10110
بررسی سیره و حالات علمای ربانی.mp3
3.34M
☑️#سخنرانی_کامل
🎧 بررسی سیره و حالات علمای ربانی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
🔰گزیده معراج السعاده (38):
🔅صفات پسندیده قوه عاقله؛ صفت یقین
🔺#یقین صفت مقابل شک و جهل مرکب است و کم ترین مرتبه آن #اعتقاد_قطعی_واقعی است. یعنی اولا باید اعقاد قطعی وجود داشته باشد (برخلاف شک) و ثانیا این عقیده باید مطابق واقع باشد (بر خلاف جهل مرکب).
🔻یقین به معنای عام و در همه چیز باعث #کمال_روح است. اما #یقین_در_اعتقادات، از آنجایی که اصل و اساس عقاید است، شرط رسیدن به #سعادت بوده و شخص فاقد آن کافر محسوب می شود و از رحمت الهی بی بهره خواهد بود.
🔺برای ورود به مرتبه انس و #قرب_الهی، رسیدن به درجه یقین واجب است و در روایات بهترین اوصاف انسان و #همه_ایمان قلمداد شده است که با بودن آن #عمل_اندک هم تأثیر فرانی در #سرنوشت انسان ایجاد می کند.
🔻خلاصه اینکه صفت یقین، بهترین و والاترین فضائل انسان بوده و #قله_صفات_اخلاقی می باشد.
#کتاب_معراج_السعاده ؛ صفحه 111-113.
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️#سیره_شهدا
🔹ممکن است ما در مدیریت نتوانیم معجزه کنیم
🔸اما میتوانیم رضایتمندی، عدالت محوری، اخوت، برادری، همراهی، همپایی، هم زیستی و مثل هم بودن را در جامعه ایجاد کنیم.
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
هرچند که رسم است، بگویند تبریک پسر را به پدرها
میلادِ پدر بر تو مبـارک ای آمدنت، رأسِ خبرها
💐 ولادت باسعادت ابالحجه حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر ساحت قدسی فرزند دلبندشان امام عصر روحی فداه و دلدادگان حضرتش ، خجسته باد.
📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
Mix211111122455~1.mp3
10.17M
🎙 #صوت_جلسه_بسیج🔻
💠 مدیران، معاونان تهذیب و مسئولین بسیج استانی حوزه علمیه؛
🍃 با حضور معاون محترم تهذیب و تربیت حوزه های علمیه _ حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری
📌۱۹ آبان ۱۴۰۰
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:🔻
https://eitaa.com/nedaye_tahzib