فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 #صدای_انقلاب شماره: 215
💠 ورود ترکیه به جنگ یمن علیه حوثیها ؛تحرکات آنکارا در منطقه چه معنایی دارد؟
🎙 کارشناس برنامه: دکتر فرزان شهیدی
⛔️ اراده ما را نشانه رفتهاند‼️
🔹 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور مدعی شد، گزارش مربوط به آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف صحت ندارد. وی بار دیگر با تعیین پیششرط برای کاهش تحریمهای ایران اعلام کرد، تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات خود در برجام بازنگردد هیچ یک از تحریمهای آنان کاهش نخواهد یافت. در این خصوص بخوانید:
1️⃣ این سخنان را وقتی در کنار اظهارات ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا میگذاریم، نشان میدهد که گردانندگان کنونی کاخ سفید در شرایط کنونی برای بازگشت به برجام دست بالا را گرفتهاند. در این خصوص ند پرایس اعلام کرده است که دولت متبوعش هیچ مشوقی برای ترغیب ایران به مذاکره با آمریکا در نظر نگرفته و اگر و فقط اگر ایران به پای میز مذاکره بیاید ما آماده خواهیم بود که درباره پیشنهاداتی که میتواند دو طرف را به مسیر بازگشت به پایبندی متقابل به برجام سوق دهد گفتگو کنیم، این چیزی است که ما مد نظر داریم، پایبندی در برابر پایبندی.
2️⃣ برآورد آمریکائیها این است که اگر در شرایط کنونی دست بالا را از طریق گروگان نگه داشتن اقتصاد و معیشت مردم بگیرند، اراده مقامات جمهوری اسلامی در تعیین پیششرط لغو تحریمها بعنوان ما به ازای بازگشت آنها به برجام، سست شده و از موضع کنونی خود عقبنشینی خواهند کرد. اکنون آمریکا در گام نخست، اراده جمهوری اسلامی را نشانه رفته است.
3️⃣ اگر در این شرایط، جمهوری اسلامی دست پائین را بگیرد و پیشنهادی را ارائه دهد که نشانهای از عقبنشینی از موضع خود در آن احساس گردد، امریکاییها را به طمع خواهد انداخت تا کماکان بر موضع خود در گام نخست اصرار ورزیده و فشارها را در سقف نگه دارند، تا زمانی که ایران بپذیرد به تعهدات خود بازگشته و توسعه برجام بخشی از موضوع مذاکرات گردد، ضمن اینکه پایبندی آنان به برجام نیز به تعویق خواهد افتاد. اظهارات وزیر خارجه آمریکا که گفته است تا زمانی که ایران به توافق هستهای بازنگردد منابع ایران در کره جنوبی را آزاد نخواهیم کرد، در این چارچوب معنا مییابد.
⚠️ مبنای رفتار و تصمیمگیری آمریکا در عرصه رقابتهای راهبردی منبعث از اصل هزینه/فایده است. بر همین مبنا زمانی اراده آمریکائیها در هم شکسته خواهد شد و تسلیم خواست ایران میگردند که به این درک برسند که هزینه ادامه وضع موجود برایشان بیشتر از تعهدپذیری و بازگشت به برجام است. در این راه هزینهها برای کاخ سفید زمانی افزایش یافته و منجر به تغییر محاسبات و رفتار آنها میگردد که کماکان انسجام خود را حفظ کنیم، با خنثیسازی تحریمها به فکر عبور از سختیها باشیم و در آخر با کاهش تعهدات برجامی و اقدامات فرابرجامی، موازنهسازی فشار ایجاد نمائیم.
✍️ احمد بنافی _کارشناس تبیین و تحلیل وضعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺#تلویزیون_اینترنتی|چهارمین حضور!
قسمت چهارم👇
🔺محسن رضایی تاکنون رسما کاندیداتوری خود را اعلام نکرده است اما شواهد موجود و اظهاراتش آشکارا نشان میدهد که او برای حضور در انتخابات تمایل جدی دارد وی درباره مذاکره با آمریکا گفت در صورتی که طرفهای مقابل سیگنال واضحی بفرستند که تحریمها تا یک سال آینده برداشته میشود ایران آماده است که به مذاکرات هستهای با آمریکا و دیگر قدرتهای جهان باز گردد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله علم الهدی
#شرح_مناجات_شعبانیه 2
⚡️ ماه شعبان، ماه شفاعت نبیاكرم(ص) است. كفرانِ اين نعمتِ بزرگ را نکنیم.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«ماه شعبان تجلیِ مقام نبي اكرم(ص) است؛ «الَّذِي كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله يدْأَبُ فِي صِيامِهِ وَ قِيامِهِ»؛ حضرت شب و روزش را شبزندهداری و روزهداری میكرد. من گمان میكنم اين شبزندهداری و روزهداری برای شفاعت بوده تا راه ما باز شود؛ يعنی با عبادت حضرت، فتوحات برای ما میشود و الا ما نمیتوانيم موانع ابليسی را كنار بزنيم. نافله شب حضرت، روز ما را زنده میكند و شب ما را احيا میكند و الا عبور از وادی شيطان شدنی نيست؛ زيرا امواج او بسیار سنگين است؛ دو ركعت نماز چهارهزارساله دارد! چطور میتوانيد از او عبور كنيد! فقط خود حضرت میتوانند عبور دهد.
ماه شعبان ماهی است كه حضرت با عبادت خودش میخواهد ما را عبور بدهد؛ «فَأَعِنَّا عَلَى الِاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ وَ نَيلِ الشَّفَاعَةِ لَدَيهِ»؛ خدايا ما را كمك كن كه اين سنت شبزندهداری و روزهداری حضرت را انجام بدهيم، تولي به حضرت پيدا كنيم و به محيط شفاعت حضرت وارد شويم و حضرت به ما كمك كند تا آماده شويم كه درهای شهوات را ببنديم و درهای شفاعت حضرت به روی ما باز شود.
اين ماه، ماه شفاعت نبی اكرم(ص) است، تجلی نبی اكرم(ص) در اين ماه است و ورود به اين ماه ورود به ولايت و شفاعت حضرت است. كفران اين نعمت، كفران سنگينی است؛ كفران پيغمبر خاتم(ص) است، ايشان با اين مقامات از عالم بالا آمدند و دستشان را دراز كردند و میفرمايند که دستتان را بدهيد تا من ببرم. ما هم مشغول بازيگری هستيم و كفران اين نعمت را میكنيم! حضرت طلب میكند، دعوت میكند، دست دراز میكند و ما دست حضرت را پس میزنيم! اين كفرانِ ماه شعبان است».
.
4_6048418193154770867.mp3
5.72M
🎙 آشنایی با برخی مضامین دلنشین مناجات شعبانیه(۱)
📅 قسمت اول | ۹۹/۰۱/۰۸
استاد پناهیان
🔹در اختیار داشتن سود و زیان در زندگى تمامى مردم.
وَ بِیَدِكَ لا بِیَدِ غَیْرِكَ زِیادَتى و نَقْصى وَ نَفْعى وَ ضَرّى؛در اختیار داشتن سود و زیان مردم از سوى خداوند
خداوند نه تنها «زیادت» و «نفعى» را كه نصیب آدمى مىگردد از سوى خودمىداند، بلكه «نقصان» و «ضرر» و «مصایبى» نیز كه به انسان وارد مىشود به خود،منتسب مىداند؛
بنابراین، نفع و یا ضررى كه به گمان ما از دیگران به ما مىرسد، در واقع ازطرف خداوند و به اذن و مشیَت او است.
فلسفه نقصان و ضرر بنده از طرف خدا
خداوند، حكیم است و آنچه از او به ظهور مىرسد از سرچشمه حكمت ومصلحت جارى مىشود. بنابراین اگر نقصان و ضررى نيز متوجه انسان مىگردد،از حكمت و مصلحتى پنهانى برخوردار است، گرچه آدمى به سببِ علم اندكش ازآن مصالح بىخبر است.
بنابراین، «نقصان» نیز همانند «زیادت» و «ضرر» نیز مانند «نفع» از طرف خدابوده و همه در مسیر خدمت انسان و به خاطر مصالحى و براى پرورش او و سیراو به طرف تكامل است.
#شرح_مناجات_شعبانیه
✅شرح مناجات شعبانیه (قسمت دوم)
وَ تَعْلَمُ ما فى نَفْسى وَ تَخْبُرُ حاجَتى وَ تَعْرِفُ ضَمیرى وَ لا یَخْفى عَلَیْكَ اَمْرُ مُنْقَلَبى وَ مَثْواىَ وَ ما اُریدُ اَنْ اُبْدِئَ بِهِ مِنْ مَنْطِقى وَ اَتَفَوَّهُ بِهِ مِنْ طَلِبَتى وَ اَرْجُوهُ لِعاقِبَتى. وَ قَدْ جَرَتْ مَقادیرُكَ عَلَىَّ یا سَیِّدى فیما یَكُونُ مِنّى اِلى آخِرِ عُمْرى مِنْ سَریرَتى وَ عَلانِیَتى، وَ بِیَدِكَ لا بِیَدِ غَیْرِكَ زِیادَتى وَ نَقْصى وَ نَفْعى وَ ضرى.
و تو مى دانى آنچه را كه در دلِ من است و از نيازم آگاهى و ضميرم را مى شناسى و هيچ امرى از امور دنيا و آخرتم بر تو پوشيده نیست؛ و نیزمى دانى آنچه را كه مى خواهم بر زبان آورم، و به آن دهان بگشایم، وآگاهى به آنچه كه براىِ عاقبتم امیدوارم. و به درستى كه آنچه در ظاهر و باطنِ من تا آخر عمر از من سر خواهد زد، از تقدیرِ تو گذشته است و كمى و زیادى و سود و زیانِ من به دستِ تو است، و در دستِ هیچكس جز تونیست.
🔹آگاهى خداوند به تمام اسرار بندگان؛
«وَ تَعْلَمُ ما فى نَفْسى وَ تَخْبُرُ حاجَتى؛ علم الهى به اسرار بندگان
خداوند به آنچه در قلبها مىگذرد آگاه است و بالاتر از آن، اینكه بر هر چیزى درجهان هستى، علمى كامل دارد.
ذكر این عبارات از دعا در اول نیایش و حقتعالى را آگاه دانستن به نیازهاى درونى خویش، هم به معناى ستایش از محبوب است كه خود یكى از آداب دعاست و هم گلگشتى است سریع در یكى از زیباترین منازل عالیه عرفانى.
توضیح آنكه، اولیاى الهى در عین حال كه اهلِ دعا و خواستن مىباشند، گاهى نیز در اوجِ احوال روحانى خویش و در ورود به یكى از مراحل والاى سیر وسلوك خویش، دست از دعا نمودن بر مىدارند؛ به این زبان حال كه «عِلْمُهُ بِحالى حَسْبى مِنْ سُئوالى؛ علم او به حالِ من، مرا كافى است كه از او در خواستى نمایم».
غرض آنكه حضرت در این فراز از دعا، خواستند از این حقیقت عالى و زیبا،حظّى برده و از این خرمن خوشهاى برداشته و در این عالم روحى نیز گامى بردارند و آن اینكه «عِلْمُه بِحالىِ حَسْبى من سُؤالى».«وَ قَدْ جَرَتْ مَقادیرُكَ عَلَىَّ یا سَیِّدى فیما یَكُونُ مِنّى اِلى آخِرِ عُمْرى مِنْ سَریرَتى وَ عَلانِیَتى»
🔸تقدیر الهى بودن تمامى امور در زندگىِ بنده؛
شاید نخستین سؤالى كه با شنیدن نام «قضا و قَدَر» به ذهن آدمى خطور مىكنداین است كه: اگر بنا باشد، هر آنچه كه در زندگى آدمى پیش مىآید و اتفاق مىافتد،بر طبق قضا و قدر الهى باشد، پس چه فایدهاى براى دعا مىتوان تصور كرد و اساسا تلاش در زندگى بشر چه سودى مىتواند داشته باشد؟
در پاسخ به این سؤال مهم، آن هم به اجمال باید گفت:
اولاً ـ قضا و قدر همانند درختى با شاخههاى انبوه است.
از جمله شاخههاى آن این است كه: دعا نمودن و به دنبال آن، استجابت دعا، خود از مصادیق قضاى الهى است؛ یعنى قضا و تقدیر الهى بر آن تعلق گرفته استكه در زندگى آدمى، دعایى باشد و اجابتى.
همچنین خداوند اینگونه اراده فرمود و اینگونه قضا و قدر خویش را جارىساخت كه هر كه در زندگى، اهل تلاش باشد، به آرزوهایش خواهد رسید و مقدرفرمود كه هركه تقوا پیشه كند، رستگار خواهد شد.
ثانیا ـ در مورد دعا، مطلب بالاتر از این حرفهاست؛ یعنى تأثیر دعا تاآنجاست كه مىتواند قضاىِ الهى را نیز تغییر دهد؛ همانگونه كه از امام باقر علیهالسلام چنین نقل شده است كه: «اَلدُّعاءُ یَرُدُّ الْقَضاءَ وَ قَدْ اُبْرِمَ اِبْراما؛ دعا، قضاى الهى را تغییرمىدهد، اگرچه آن قضا، كاملاً محكم شده باشد»؛(19) یعنى در واقع، بنده توسط قضاى الهىـ كه دعا باشد ـ مىتواند قضاى دیگرى را رفع كند و این یكى از شگفتىهاى اینشاهكار خلقت، یعنى انسان است كه تا این حد مىتواند در جهان هستى ـ به اذنالهى ـ تأثیرگذار باشد.
سخن آخر درباره مبحث قضا و قدر، موضوع «بَداء» است كه در واقع،ارمغانى بزرگ از ناحیه اهل بیت علیهمالسلام براى انسانهاست.
بَداء به زبان ساده یعنى «اصل تغییرپذیرى تقدیرات الهى و اینكه هیچ یك ازامور عالم جز به تقدیر خداوند تحقق نمىیابد، و البته این تقدیر، حتمى نیست.»
ناگفته نماند كه «بَداء» از آن دسته از اسرارِ الهى است كه احدى را جز خدا،بدان راه نیست.
حاصلِ سخن آنكه، با وجود «بَداء» موضوع ناامیدى و افسردگى از میانمىرود و منتفى مىشود و همواره آنچه درجلوه است، ستاره امید است؛ چونهمواره، احتمال تغییر شرایط موجود مىرود.
.
شرح مناجات شعبانیه 2.mp3
11.3M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه2 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
☀️ #شمسی
➕ رحلت فقيه معظم آيت اللَّه "محمدمظفری قزوينی" عالم بزرگ قزوين (1380 ش)
➕ وفات آيت الله رحمانی؛ عالم و مدرس برجسته حوزه (1374ش)
🌙 #قمری
🌺 ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع) (26 ق)
➕ روز جانباز
➕ درگذشت "ابوسعيد ابوالخير" عارف و شاعر معروف (440 ق)
❄️ #میلادی
➕ فتح "بيت المقدّس" توسط مسلمانان در زمان خليفه دوم (636م)
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹ولادت حضرت عباس علیه السلام، 26ه-ق
📆 روزشمار:
▪️1 روز تا ولادت حضرت سجاد علیه السلام
▪️7 روز تا ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام
▪️11 روز تا ولادت حضرت صاحب الزمان (عج)
▪️27 روز تا آغاز ماه مبارک رمضان
▪️36 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام
💐 ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع)(26 ق)
✍️ حضرت اباالفضل العباس(ع) فرزند برومند امام علي(ع) از مادري مشهور به ام البنين متولّد شد. حضرت اباالفضل(ع) از محضر پدري چون اميرالمؤمنين و برادراني همچون امام حسن(ع) و امام حسين(ع)، فيوضات علمي، معنوي و اخلاقي برگرفت و در كمالات گوناگون به جايگاه رفيعي دست يافت.
✅ آن حضرت پس از شهادت پدر از همراهي و ياري برادرانش فروگذار نكرد و سرانجام به همراه امام و پيشواي خود، حضرت امام حسين(ع) در صحراي كربلا با لب تشنه و مظلومانه به شهادت رسيد.