eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
719 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
726 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ ➕ درگذشت استاد "عباس سحاب" جغرافي‏دانِ شهير و پدر علم نقشه‏ كشي ايران (1379 ش) ➕ مرگ "رضاقلي خان نظام السلطنه مافي" از رجال دوره مشروطه (1303 ش) 🌙 ➕ وفات واعظ شهير "سيد محمد شيرازی" معروف به "سلطان الواعظين" (1391 ق) ➕ وفات عالم جلیل، ملا محمد کاشی (1333ق) ➕ رحلت فقيه جليل آيت‏ اللَّه "سيد احمد روضاتي" عالم تهراني (1380ش) ❄️ ➕ درگذشت "ذاكر حسين" تنها رئيس جمهور مسلمان هند (1969م) 📆 روزشمار: ▪️11 روز تا آغاز ماه مبارک رمضان ▪️20 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام ▪️25 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️28 روز تا اولین شب قدر ▪️29 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسداشت شهید چهاردهم فروردین ماه 📅مناسبت امروز ▫️ ربوده شدن شهید محمدحسن ابراهیمی در کشور گویان (۱۳۸۳ ه.ش) 🗓امروز در صیحیفه امام 🔹سخنرانی در جمع مسئولان حزب جمهوری اسلامی (جلوگیری از نفوذ منحرفین) (1361) 🔹سخنرانی در جمع مسئولان و کارکنان وزارت پست (برداشتهای مختلف از انتظار فرج) (1367) 🌷شهید امروز • شهادت شهید محمدجعفر بیننده؛ قائم‌مقام فرمانده گردان جندالله لشکر ۵ نصر (استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد) (۱۳۶۰ ه.ش) • شهادت شهید بهرام شیخی؛ فرمانده تیپ سوم لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب علیه السلام ، (استان مرکزی، شهرستان خمین) (۱۳۶۴ ه.ش) • شهادت شهید مدافع حرم جوادعلی حسناوی (استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد) (۱۳۹۳ ه.ش) • شهادت شهید مدافع حرم هادی شریفی (استان قم، شهرستان قم) (۱۳۹۵ ه.ش) • شهادت شهید مدافع حرم سعید مسافر (استان گیلان، شهرستان صومعه سرا) (۱۳۹۵ ه.ش) • شهادت شهید مدافع حرم جمال رضی (استان تهران، شهرستان تهران) (۱۳۹۵ ه.ش) • شهادت شهید مدافع حرم حیدر ابراهیم‌خانی (استان همدان، شهرستان ملایر، روستای مهدی‌آباد) (۱۳۹۵ ه.ش)
◼️ وفات عالم جلیل ، ملا محمد کاشی (1333ق) ✍️ آخوند ملامحمد کاشانی (کاشی) فقیه حکیم، عارف شیعه، تحصیلات علوم خود را در معقول و منقول، به حد کمال رساند، آنقدر که مانندش در آن زمان بی نظیر بود، در سال 1286 هـ ق، در مدرسه صدر اصفهان، علاوه بر فقه، اصول و حکمت، در ادبیات عربی و فارسی و ریاضیات تدریس داشت. ✅ او معاصر حکیم بزرگ "جهانگیرخان قشقائی" بود. جاذبه درس او که فلسفه را با عرفان آمیخته بود و انس با جهانگیرخان، علاقمندان به فلسفه، به ویژه فلسفه صدرایی را از شهرهای دور و نزدیک و حتی از کشورهای دیگر به اصفهان کشاند و در محضر درس او، شاگردان بسیاری حکمت آموختند و به کمال رسیدند. ✅ این فقیه بزرگوار و عارف حکیم، در 20 شعبان سال 1333 هـ ق در اصفهان در سن 90 سالگی چشم از جهان فرو بست. و در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️امام صادق(علیه السلام): 🔵لا تَقْبَلْ فِي ذِي رَحِمِكَ وَ أَهْلِ الرِّعَايَةِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ قَوْلَ مَنْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَ جَعَلَ مَأْوَاهُ النَّارَ فَإِنَّ النَّمَّامَ شَاهِدُ زُورٍ وَ شَرِيكُ إِبْلِيسَ فِي الْإِغْرَاءِ بَيْنَ النَّاس‏. 🔴درباره ی خویشان و افراد تحت حمایتت، سخن کسی را که خداوند بهشت را بر او حرام کرده و جایگاهش را دوزخ قرارداده نپذیر، زیرا که سخن چین، شهادت دروغ می دهد و در دشمنی افکندن میان مردم، شریک شیطان است. 💬امالی صدوق/710
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از حضرت صادق سلام اللّه علیه روایت است که ، "چون بندۀ مؤمن‏‎ ‎‏داخل قبر شود، نماز در جانب راست او و زکات در جانب چپ او است، و‏‎ ‎‏خوبی او بر او سایه افکند و صبر در گوشه ای قرار گیرد؛ و چون دو ملکی که موکّل‏‎ ‎‏سؤالند داخل شوند، صبر به نماز و زکات و نیکویی گوید: «با شما باد یاری‏‎ ‎‏رفیقتان و اگر شما عاجز شدید من با او هستم.»" ‏پس ای عزیز، دامن همّت به کمر زن و دست طلب بگشای و با هر تعب‏‎ ‎‏و زحمتی است حالات خود را کن و شرایط روحیّۀ را‏‎ ‎‏تحصیل کن؛ و از این معجون الهی که با کشف تامّ محمدی صلّی اللّه علیه و‏‎ ‎‏آله برای درمان تمام دردها و نقصهای نفوس فراهم آمده استفاده کن؛ و خود را‏‎ ‎تا مجال است از این منزلگاه ظلمت و حسرت و ندامت و چاه عمیق بُعد از‏‎ ‎‏ساحت مقدس ربوبیّت جلّ و علا کوچ ده و مستخلص کن و به و‏‎ ‎‏ خود را برسان؛ که اگر این وسیله از دست رفت وسایل دیگر منقطع‏‎ ‎‏است. " ‏‏اِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ ما سِواها؛ وَ إنْ رُدَّتْ رُدَّ ما سِواها " "اگر (نماز) پذیرفته شد سایر اعمال پذیرفته می شود؛ و اگر ردّ شد کارهای دیگر (نیز) ردّ می شود." 📚 کتاب آداب الصلوة ص4و5 🖋 حضرت آیه الله العظمی امام خمینی(قدس سره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلزله در سوماترا، سانحه‌ی هوایی در روسیه، مردی که سی سال دخترش را در زیر زمین زندانی کرد، حقوق بالا در بانک‌های آمریکا، حمله در پاکستان، استعفای رئیس‌جمهور مالی و... ❌ آیا واقعاً نیاز است همه‌ی این چیزها را بدانی؟ ما به طرز اعجاب‌آوری بمباران اطلاعاتی می‌شویم؛ ما به طرز اعجاب‌آوری کم می‌دانیم. چرا؟ چون دو قرن پیش قالب مسمومی تحت عنوان خبر یا رسانه خلق کردیم. اخبار برای ذهن شبیه به قند است برای بدن: اشتها آور، آسان هضم و در دراز مدت بسیار مخرب. دلایل زیادی برای دوری از اخبار وجود دارد. اول اینکه مغز ما به انواع اطلاعات واکنش های نا متناسبی نشان می‌دهد، اخبار جنجال‌برانگیز، غافلگیرکننده، مردم‌محور و پر از جزئیاتی که مدام در حال تغییر است، همگی ما را تحریک می‌کند. تولیدکنندگان خبر از این موضوع به نفع خودشان بهره‌برداری می‌کنند. با خودت صادق باش! در یک‌سال گذشته احتمالاً چندهزار خبر کوتاه به تو رسیده؟ شاید روزی سی خبر... یکی از خبرهایی که به تو کمک کرده تصمیم بهتری بگیری برای زندگی، کارت یا شغل‌ت نام ببر و مقایسه کن با شرایطی که این خبر را نمی‌دانستی محتوای یک رسانه صرفاً آن تکه گوشت لذیذی است که سارق جلوی سگ نگهبانِ ذهن ما می‌اندازد تا حواس‌ش را پرت کند! (از کتاب ) کاری که اینترنت می‌کند این است که ذره‌ذره ظرفیت تمرکز و تعمق ما را می‌خورد. و ذهن از آن پس توقع دارد که اطلاعات را به آن شیوه‌ای که اینترنت توزیع می‌کند، یعنی به شکل جریان سریعی از ذرات، جذب کند. زمانی یک شخص در دریای واژگان غواصی می‌کرد... اما اکنون با وجود اینترنت فقط با جت اسکی در سطح دریا حرکت می‌کند! مغزهای‌مان را از دست داده‌ایم. کتاب نمی‌خوانیم و فکر می‌کنیم خلاق تر شده‌ایم و زندگیِ آسان‌تری داریم. اما در زیر حجم زیادی از اطلاعات دست و پا می‌زنیم که هیچ ارزشی برای ما ندارد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ertebat ba emam zaman.momeni.mp3
2.84M
📲 فایل صوتے 🎙واعظ: حاج آقا 🔖 ارتباط با امام زمان (عج) 🔖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
فرازی از #وصیت_نامه_امام خمینی (10): من اکنون به ملتهای شریف ستمدیده و به ملت عزیز ایران توصیه می‌ک
فرازی از خمینی (11): و با کمال جِد و عجز ازملت های مسلمان می‌خواهم که از و فرهنگ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی این بزرگ راهنمایان عالم بشریت به طور شایسته و به جان و دل و جانفشانی و نثار عزیزان پیروی کنند. از آن جمله دست از که بیانگر مکتب رسالت و امامت است و ضامن رشد و عظمت ملتها است، چه احکام اولیه و چه ثانویه که هر دو مکتب فقه‌ اسلامی است، ذره‌ای منحرف نشوند و به وسواس خناسان معاند با حق و مذهب گوش فرا ندهند و بدانند قدمی انحرافی، مقدمه و احکام اسلامی و حکومت عدل الهی است. و از آن جمله از و که بیانگر [وجهه] سیاسی نماز است، هرگز غفلت نکنند، که این نماز جمعه از بزرگ ترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوانش وصیت نامه امام خمینی توسط مقام معظم رهبری قسمت یازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهید صیاد شیرازی
🌺 رفتار عجیب و زیبای شهید در هشت سالگی توی خونه‌ی بزرگی که درونِ هر اتاقش یک خانواده بودند، زندگی می‌کردیم. یک روز گیلاس خریدم. منصور که اون موقع هشت ساله بود، گفت: بابا! همسایه‌ها گیلاس رو دیدند؟ گفتم: بله گفت: بهشون دادی؟ گفتم: نه! شما بخور؛ خودشون می‌خرند... سریع رفت و چند ظرف آورد. گیلاس‌ها رو تقسیم کرد و به همه‌ی خانواده‌ها داد. بعد اومد و گفت: حالا من هم می‌تونم بخورم... 🌹 خاطره‌ای از نوجوانی سردار شهید منصور خادم‌صادق 📚منبع: کتاب آرزوی فرمانده، صفحه 14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💠منتشر شد ✅ رمانی جذاب و خواندنی از زندگی سردار شهید حاج احمد کریمی؛ فرمانده گردان حضرت معصومه(س) لشکر 17علی بن ابی طالب(ع) . 🍃 به‌کوشش: 🍂 . 🔸جهت مشاهده و تهیه کتب از طریق زیر اقدام کنید👇 ✅ سایت من و کتاب manvaketab.ir ✅ سایت انتشارات شهیدکاظمی nashreshahidkazemi.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 قرض به شرط زیاده 💠 سؤال: به یکی از دوستانم پولی دادم و ایشان پس از چند ماه که قرض خود را برگرداند، مبلغی هم به عنوان هدیه به من دادند و پیشنهاد این کار و مبلغ هم از خودش بود آیا دریافت محسوب می شود؟ ✅ جواب: اگر بر اساس پیشنهاد مبنی بر اهداء مبلغی هدیه، قرض داده باشید، دریافت مبلغ بیش از مقدار جایز نیست ـ هر چند شما شرط نکرده باشید ـ ، اما در صورتی که بدون شرط یا قرار قبلی، قرض گیرنده مبلغی اضافه پرداخت کند، اشکال ندارد، هر چند دریافت آن مکروه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂سلسله مباحث: شماره 48 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 —————————— 💠رفتار ویژه طبقات ثروتمند و مترف (قسمت دوم)💠 «من متواضعانه و به عنوان یك پدر پیر از همه فرزندان و عزیزان روحانی خود می‏خواهم كه در زمانی كه خداوند بر علما و روحانیون منت نهاده است و اداره كشور بزرگ و تبلیغ رسالت انبیا را به آنان محول فرموده است، از زی روحانی خود خارج نشوند و از گرایش به تجملات و زرق و برق دنیا كه دون شأن روحانیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران است، پرهیز كنند و برحذر باشند، كه هیچ آفت و خطری برای روحانیت و برای دنیا و آخرت آنان بالاتر ازتوجه به رفاه و حركت در مسیر دنیا نیست (صحیفه امام، ج 20، ص 342ـ343». «اعتبار تاریخی و جاری حوزه و روحانیت، به نوع نگرش ایشان به دنیا و مادیات باز می‏گردد. جامعه، از روحانی انتظار دارد كه مظاهر دنیا، چشم و دلش را مشغول ندارد و او را در كمند خود، اسیر نگرداند. عالمان دین، هماره با سطح زندگی بسیار معمولی‏تر از متوسط جامعه می‏زیستند و جامه قناعت و مناعت را بر تن می‏داشتند و ایمان مردم را به تاراج نمی‏دادند. برادران عزیز، طلاب و فضلا! بدانید كه آبروی ما در بین ملت خودمان و در جهان، به بی‏اعتنایی ما به زخارف دنیوی است (سخنرانی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه مشهد 4/1/1365. )». «اكثریت علمای دین، جزو قشرهایی بودند كه زندگی آنها، زندگی پایین‏تر از متوسط بود ... . علما، این را شأن خودشان می‏دانستند كه از اسراف، دوری كنند در عرف روحانیون و علما، همواره این حرف بوده كه فلان كار، باب زندگی ما نیست. بعضی از مظاهر كه شاید برای قشرهای دیگر معمولی بود، برای علما اسراف به حساب می‏آمد و می‏گفتند كه این مناسب زندگی ما نیست. همین روش، موجب محبوبیت علما در میان قشرهای گوناگون مردم بوده است (سخنرانی در مراسم عمامه‏گذاری در مسجد مجد 5/12/1367)» . در شرایط كنونی، زهد و قناعت، تكلیفِ مضاعف است. در روزگار دوری از حكومت، پارسایی روحانیت، برای او اعتبار می‏آفرید، اینك اگر روحانی، با ارتباط و پیوندهای قدرت و یا غیر آن، از سطح زندگی معمولی جامعه فاصله بگیرد و نمای رفاه و اشرافیت را در زندگی خود نشان دهد، اجر و ارزش زهد تاریخی حوزه را نیز از بین خواهد برد. ناظران و نسل حاضر و آینده، آن زهد و قناعت را نه خصلتی انتخابی، بلكه شرایطی طبیعی و اجباری تلقی خواهند كرد و با بدبینی به آن خواهند نگریست. بنابراین، زیاده‏روی‏ها و تعلقات مادی روحانی تنها شخص او و جامعه روحانیت موجود را لكه دار نمی‏كند، بلكه ارزش تاریخی میراث ارجمند حوزه و روحانیت را نیز به خطر خواهد افكند: «امروز بیش از همیشه روحانیون بایستی از تنعمات و رفاه مادی پهلو تهی كنند. این تجافی، امروز برای ما وظیفه است؛ چون ما الگوییم. آن روز كه زیر شلاق بودیم، اگر بی‏اعتنایی و بی‏رغبتی نشان می‏دادیم، طبع ما بود ... . امروز، روزی است كه اگر روحانی، تمكنی هم در اختیارش قرار می‏گیرد، به اختیار خودش، از آن تمكن دست بكشد، این هم چیز اساسی است (سخنرانی در جمع علما و روحانیون بیرجند 3/1/1366)». امروز بیش از هر روز، تأثیر گذاری روحانی، به زهد و پارسایی‏اش وابسته است. جامعه، به روحانی‏ای كه تعلق به مظاهر دنیا، در زندگی و عمل او جلوه‏گری می‏كند، دل نمی‏بندد و دریچه روح و جان خود را به سوی او باز نمی‏كند؛ ممكن است سر به تعظیم خم كند و به ظاهر، ادب و حرمت نگه دارد؛ اما در دل، واژه‏ای به تكریم و تجلیل او نمی‏سراید و هیچ علقه‏ای به او احساس نمی‏كند. از این رو، روحانی باید بین تنعم و رفاه و عمل به تكلیف تبلیغی، یكی را برگزیند. او نمی‏تواند با یك دست، هر دو را بردارد و بریك قامت، هر دو لباس را بپوشاند: «برادران عزیز! از خودمان باید شروع كنیم. مردم به عمل ما نگاه می‏كنند. روحانی، آن وقتی سخن نافذ خواهد داشت كه عملاً نشان بدهد كه به زخارف دنیا بی‏اعتنا است و آن حرصی كه بر دل‏های دنیاداران و دنیامداران حاكم است، بر او حاكم نیست (سخنرانی در دیدار با روحانیون و وعاظ در آستانه ماه مبارك رمضان 23/12/1369)». 📍برای جستجوی مطالب مرتبط می توانید از هشتگ #️⃣ (رنگهای آبی در متن استفاده نمایید)📍
🖼 🔺 این را حفظ کنید! 💬 این حالتی که در بین روحانیت شیعه وجود داشته - اینکه با مردم مأنوس است، از مردم مرتزق است، نسبت به مردم مشفق است، دردهای مردم دردهای اوست - این را باید حفظ کنید؛ این چیز خیلی مهمی است. 🗓 بیانات در دیدار اعضای نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ؛ ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا