eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💐بسم الله 💠۲۳نکته در ارتباط شب قدر و روز قیامت، ازعلامه حسن زاده آملی(حفظه الله) : 💎 1. مبدأ، فطرت اوليه است، و معاد عود به آن فطرت است،* فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ‌*؛ 💎 2. اول خدا بود و هيچ نه، «كان اللّه و لم يكن معه شي‌ء»، 💎 3. پس خلق را از نيست هست گردانيده،* وَ قَدْ خَلَقْتُكَ مِنْ قَبْلُ وَ لَمْ تَكُ شَيْئاً* . 💎 4. و به آخر خلق نيست شوند و خدا هست بماند،* كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ وَ يَبْقي‌ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ‌* 💎 5. پس چنانكه هست شدن خلق بعد از نيستي مبدأ خلق است، نيست شدن بعد از هستي، معادشان باشد. چه آمدن و رفتن چون مقابل يكديگرند هر يك عين ديگري تواند بود،* كَما بَدَأْنا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ‌* 💎 6. و از اين جاست كه «بحكم مبدأ» خدا بگويد و خلق جواب دهد،* أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ؟ قالُوا بَلي‌* و «بحكم معاد» خدا بگويد و هم خدا جواب دهد،* لِمَنِ الْمُلْكُ الْيَوْمَ؟ لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّارِ* 💎 7. منه المبدأ و اليه المعاد. نيستیِ اول بهشتی است كه آدم در آنجا بود * اسْكُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ* 💎 8. و هستیِ بعد از نيستی، آمدن بدنياست،* اهْبِطُوا مِنْها جَمِيعاً* 💎 9. و نيستیِ دوم، كه فناء در توحيد است، بهشتی است كه معادِ موحّد آنجاست،* ارْجِعِي إِلي‌ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي‌* 💎 10. آمدن از بهشت به دنيا، توجه از كمال به نقصان است، و بيفتادن از فطرت؛ و رفتن از دنيا به بهشت، توجه از نقصان به كمال است و رسيدن به فطرت،* اللَّهُ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ‌* 💎 11. پس اول نزول و هبوط است، و دوم عروج و صعود. اول افول نور، دوم طلوع نور،* اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ‌* 💎 12. به اين سبب از «مبدأ»تعبیر به «شب» كرده‌اند و آن شب قدر است، و از «معاد»تعبیر به «روز» کرده اند و آن روز قيامت است. 💎 13. در شب قدر،* تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ* و در روز قيامت،* تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ* 💎 14. و چون كمالِ مبدأ به معاد است، همچنانكه كمالِ شب به روز است، و كمالِ روز به ماه، و كمالِ ماه به سال، ⚠️ پس اگر مبدأ شبِ قدر است، معاد روز قيامت است، 💎 15. و اگر شب قدر نسبت به ماه دارد، * لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ‌*، روز قيامت نسبت به سال دارد،* يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَي الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ‌* 💎 16. و بوجهي اگر مبدأخلقت نسبت به روز دارد، «خمرت طينة آدم بيدي اربعون صباحا»، معادش نسبت به سال دارد كه، «ما بين النفختين اربعون عاما»، 💎 17. و اگر شب قدر بر «هزار ماه» تفصيل دارد،* لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ*، روز قيامت بقدر «پنجاه هزار سال» است،*فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ فَاصْبِرْ صَبْراً جَمِيلًا* 💎 18. مراد از موسي (علیه السلام) اشاره به مبدأ است و صاحب تنزيل و صاحب غرب است كه موقع افول نور باشد،* وَ ما كُنْتَ بِجانِبِ الْغَرْبِيِّ إِذْ قَضَيْنا إِلي‌ مُوسَي الْأَمْرَ*، «اول ما كتاب الله تعالي التوراة» 💎 19. و مراد از عيسي (علیه السلام) اشاره به معاد است و صاحب تأويل وصاحب شرق است كه موضع طلوع نور باشد،*وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَكاناً شَرْقِيًّا* * وَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ* 💎 20. و محمد (صلي اللّه عليه و آله) جامع هر دو است، و بوجهی متوسط است، و بوجهي از هر دو مبرا. 💎 21. اما محمد (صلی الله علیه و آله) جامع است، بحكم اينكه در مبدأ منزلتي دارد كه، «كنت نبيا و آدم بين الماء و الطين.» «لكل شي‌ء جوهر و جوهر الخلق محمد - صلي اللّه عليه و آله-»، و در معاد هم مرتبتی دارد كه شفيع روز حشر است، «ادخرت شفاعتي لاهل الكبائر من امتي» 💎 22. و اما متوسط است، بحكم آنكه از وسط عالم روي به مغرب بايد كرد تا روي به قبله موسي باشد، و به مشرق تا به قبله عيسي باشد، و به ميان هر دو تا قبله محمد مصطفي (صلي اللّه عليه و آله و سلم) باشد كه «ما بين المشرق و المغرب قبلتي» 💎 23. و اما از هر دو مبراست، بحكم،* لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ* است، که * إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ‌* (منبع:کتاب«آغاز و انجام»، فصل۲ ص۱۰و۱۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ندای تهذیب
PART-18 (parhizgar).mp3
12.83M
🔊 کریم 🎤توسط استاد کریم ⏰1399/02/23 ✍🏻معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
حفظ موضوعی (هرروز با قرآن و عترت)-58.pdf
121.9K
📂هر روز با قرآن و عترت 📚موضوع بیست و نهم ✅چرایی آسایش کفار در دنیا ❌2- زود گذر بودن رفاه دنیوی ⏰1399/02/23 ✍🏻معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
انس با قرآن و عترت.pdf
1.44M
📂انس با قرآن و عترت 📚هفته هفتم ✅گناهان زبان ❌خوب سخن گفتن ⏰1399/02/23 ✍🏻 معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
🗓  رسول اكرم صلى الله عليه و آله اَلصَّدَقَةُ عَلى وَجهِها وَاصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَينِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً وَتَزيدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِعَ  السُّوءِ؛ صدقه بجا و نيكوكارى و نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبديل و عمر را زياد و از مرگ بد جلوگيرى مى كند. نهج الفصاحه ص549 ، ح 1869 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
دعا روز هجدهم ماه مبارک رمضان 🔍 www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
سبک زندگی علماء و بزرگان  همسر استاد شهید مرتضی مطهری (ره)در احوالات این شهید بزرگوار می فرمایند: در مدت 27 سالی كه با ایشان زندگی كردم در شبانه روز نیم ساعت بی وضو نبودند همیشه می گفتند: با وضو باشید، وضوی دائمی خوب است. در بین حرفهایشان از عرفا و مقربان درگاه خداوند و اولیای خدا حرف می زدند و بدون اینكه مستقیماً با من حرف بزنند به صورت مثالهای ساده و پر معنا مرا به تقوی و فضلیت دعوت می كردند. اگر من از مسائل مادی حرف می زدم و یا بعضاً شكایتی می كردم، با صدای آرام این شعر را برایم می خواندند: اگر لذت ترك لذت بدانی ، دگر لذت نفس لذت نخوانی مناجاتهای شبانه و نمازهای ایشان حالت عجیبی داشت. گاه با خود زمزمه می كردند: تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز. (منبع: فصلنامه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان ، شماره 10) 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
@dars_akhlaq (18).mp3
2.68M
📢 💐🎙 با صدای دلنشین قاسم موسوی قهار و شرح آیت الله تهرانی (ره) 💢 و شرح بمناست ماه مبارک رمضان ( روز هجدهم ) ═══✼🍃🌹🍃✼══ www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
🔺درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛ فضائل و رذائل اخلاقی 🔸جلسۀ سیزدهم: حلم امام حسن مجتبی«ع» 🔹پیامبر اکرم«ص» می‌فرمایند: «الحَسَنُ و الحُسَينُ امامان قاما اَوْ قَعَدا»؛ تفاوتی در امامت امام حسن«ع» و امام حسین«ع» نیست و هر دو امامند، اما یکی اقتضا می‌کرد حلیم باشد و خانه نشین شود و با معاویه صلح کند؛ یکی هم اقتضاء می‌کرد قیام کند و به واسطۀ قیامش ظلم ظالم را بکند. 🔹امام حسن«ع» توانستند با حلمشان توطئه‌ای که معاویه و معاویه صفتان داشتند، خنثی کنند و تشیع را در آن ده سال نگاه دارند. 🔹اگر از شما جوان‌ها بپرسند صلح امام حسن«ع» بالاتر است یا شهادت امام حسین«ع»؛ باید بگویید هرکدام در زمان خود به جا بوده است. درجایی که باید صلح شود، امام حسن«ع» صلح کردند و آنجا که باید شهید شوند، امام حسین«ع» شهید شدند و هیچکدام بر دیگری ترجیح ندارد. 🔹متن کامل در: 🌐 https://b2n.ir/328937 www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
13 حلم امام حسن مجتبی ع.mp3
8.83M
🎙درس اخلاق با موضوع فضائل و رذائل اخلاقی 🔹آیت‌الله العظمی مظاهری 🔸جلسۀ سیزدهم: حلم امام حسن مجتبی«ع» 🎥مشاهدۀ فیلم در لینک زیر: 🌐 https://aparat.com/v/iLKOh www.tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
💠 خورشید درخشان پشت ابر 🔶 امام رضا علیه السلام در بیانی بسیار زیبا، وجود امام معصوم را به خورشید تابان تشبیه می نمایند و این چنین می فرمایند: امام مانند آفتاب تابان است که روشنايي آن، همة عالم را فرا گرفته است «الْإِمَامُ کَالشَّمْسِ الطَّالِعَةِ الْمُجَلِّلَةِ بِنُورِهَا لِلْعَالَم» 📚 محمد ابن یعقوب کلینی،کافي؛ ج 1ص 198 🔶 در بیانات معصومین علیهم السلام در مورد امام عصر علیه السلام و نحوۀ بهره مندی مردم از آن حضرت در زمان غیبتش، تشبیه زیبایی ذکر شده است که عبارت است از «خورشید پشت ابر». 🔶 پیامبر گرامی اسلام در جواب سوال جابر ابن عبد الله انصاری که پرسید آیا شیعیان در زمان غیبت قائم از وجود مبارک او بهره مند می شوند، این چنین فرمودند: 🔶 آری سوگند به خدایی که مرا به نبوت برانگیخت، آنان در غیبت او، از نورش روشنایی می گیرند و از ولایت او بهره مند می شوند، همانند بهره مندی مردم از خورشید، اگر چه ابرها چهرۀ او را بپوشانند 🔶 والَّذِي بَعَثَنِي بِالنُّبُوَّةِ إِنَّهُمْ يَسْتَضِيئُونَ‏ بِنُورِهِ وَ يَنْتَفِعُونَ بِوَلَايَتِهِ فِي غَيْبَتِهِ كَانْتِفَاعِ النَّاسِ بِالشَّمْسِ وَ إِنْ تَجَلَّلَهَا سَحَاب‏ 📚 محمد بن على بابویه، كمال الدين و تمام النعمة.ج1، 253 www.tahzib-howzeh.com
محمدی محمدی: علامه حسن زاده آملی: آن کس که سرمایه علمی دارد، حرفش پخته، قلمش سنگین و وزین و آثار وجودیش ارزشمند بوده و محیط بر زمان و مکان است و انسانی است همیشگی. 📚گفتگو با علامه
محمد: [ ویژگی های شخصیتی مرحوم شیخ عباس قمی] از بیانات آیت الله شبیری زنجانی: من اين قضيه را از آقاى واله، از منبرى‏هاى متّقى مشهد، شنيدم. او مى‏گفت: بعضى از كتاب‏فروشها با مرحوم حاج ميرزا على محدّث زاده [فرزند مرحوم شیخ عباس قمی] قرار گذاشته بودند كه بعضى از نواقص مفاتيح الجنان را تكميل كنند. (در ذهنم است كه آقاى واله مفاتيح گفت، ولى از شخص ديگرى شنيدم كه منتهى الآمال گفت.) براى مثال اگر شعرى نوشته شده، ولى اسم شاعرش ذكر نشده است، اسم شاعر ذكر شود يا اگر در جايى گفته: «براى اين مطلب به اقبال رجوع شود»، همان‏جا دعا نقل شود تا نيازى به مراجعه نباشد؛ چون همه اشخاص به اين كتابها دسترسى ندارند. آقاى حاج ميرزا على هم قبول كرد. حاج ميرزا على شب خواب پدرش را مى‏بيند. مرحوم شيخ عباس به وى مى‏گويد: اين كار را نكن. من عمداً اين كار را كرده‏ام. 👈اينكه من اسم آن شاعر را ذكر نكردم و فقط به نقل شعر بسنده كردم، بدان جهت بود كه شعرش خوب بود، ولى شاعر درويش و صوفى يا منحرف بود. خوب بودن شعر مصحّح اين نيست كه از شاعر ترويج كنم؛ لذا عمداً نخواستم اسم شاعر مطرح شود. علت عدم نقل كامل آن دعاها اين است كه صاحبان كتب دعا، برگردن ما حق دارند و بايد حقوق آنها محفوظ بماند. من حس كردم اگر اين كتاب منتشر شود، ممكن است آن كتب ادعيه به انزوا كشيده شود و كم كم منسوخ شوند. لذا عمداً اين كار را كردم تا اگر كسى دسترسى داشت، به آن كتب مراجعه كند. علت اينكه كتابهاى مرحوم شيخ عباس قمی شيوع پيدا كرده است، اخلاص ايشان و مراعات كردن اين نكات است. رضوان الله علیه. 📚جرعه ای از دریا، ج2، ص513
🌹مسجد کوفه در ایام شهادت امام علی(علیه السلام) ♦️با وجود اینکه برگزاری مراسم عزاداری شهادت مولی‌الموحدین، امام علی (ع) به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا در مسجد کوفه نیز ممنوع است، اما همزمان با شهادت آن امام همام، شبستان مسجد و محل ضربت خوردن امام علی (ع) سیاهپوش شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت سید الشهداء علیه السلام در شبهای قدر: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ الصِّديقَةِ الطّاهِرَةِ، فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلايَ يا اَبا عَبْدِاللهِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ، اَشْهَدُ اَنَّكَ قَدْ اَقَمْتَ الصَّلوةَ، وَآتَيْتَ الزَّكو ةَ، وَاَمَرْتَ بِالْمَعْروُفِ وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَتَلَوْتَ الْكِتابَ حَقَّ تِلاوَتِهِ، وَجاهَدْتَ فِي اللهِ حَقَّ جِهادِهِ، وَصَبَرْتَ عَلَي الاَْذي في جَنْبِهِ مُحْتَسِباً حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ، اَشْهَدُ اَنَّ الَّذينَ خالَفُوكَ وَحارَبُوكَ، وَالَّذينَ خَذَلُوكَ، وَالَّذينَ قَتَلُوكَ مَلْعُونُونَ عَلي لِسانِ النَّبِيِّ الاُْمِّيِ، وَقَدْ خابَ مَنِ افْتَري، لَعَنَ اللهُ الظّالِمينَ لَكُمْ مِنَ الاَْوَّلينَ وَالاْخِرينَ، وَضاعَفَ عَلَيْهِمُ الْعَذابَ الاَْليمَ، اَتَيْتُكَ يا مَوْلايَ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ زائِراً عارِفاً بِحَقِّكَ، مُوالِياً لاَِوْلِيآئِكَ، مُعادِياً لاَِعْدآئِكَ، مُسْتَبْصِراً بِالْهُدَي الَّذي اَنْتَ عَلَيْهِ، عارِفاً بِضَلالَةِ مَنْ خالَفَكَ، فَاشْفَعْ لي عِنْدَ رَبِّكَ. پس بچسبان خود را بر قبر و روي خود را بر آن گذار پس مي روي به جانب سَرِ مقدّس و مي گوئي: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ وَسَمآئِهِ صَلَّي اللهُ عَلي روُحِكَ الطَّيِّبِ، وَجَسَدِكَ الطّاهِرِ، وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا مَوْلايَ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ.
زیارت سید الشهداء علیه السلام در شبهای قدر: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ الصِّديقَةِ الطّاهِرَةِ، فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلايَ يا اَبا عَبْدِاللهِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ، اَشْهَدُ اَنَّكَ قَدْ اَقَمْتَ الصَّلوةَ، وَآتَيْتَ الزَّكو ةَ، وَاَمَرْتَ بِالْمَعْروُفِ وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَتَلَوْتَ الْكِتابَ حَقَّ تِلاوَتِهِ، وَجاهَدْتَ فِي اللهِ حَقَّ جِهادِهِ، وَصَبَرْتَ عَلَي الاَْذي في جَنْبِهِ مُحْتَسِباً حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ، اَشْهَدُ اَنَّ الَّذينَ خالَفُوكَ وَحارَبُوكَ، وَالَّذينَ خَذَلُوكَ، وَالَّذينَ قَتَلُوكَ مَلْعُونُونَ عَلي لِسانِ النَّبِيِّ الاُْمِّيِ، وَقَدْ خابَ مَنِ افْتَري، لَعَنَ اللهُ الظّالِمينَ لَكُمْ مِنَ الاَْوَّلينَ وَالاْخِرينَ، وَضاعَفَ عَلَيْهِمُ الْعَذابَ الاَْليمَ، اَتَيْتُكَ يا مَوْلايَ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ زائِراً عارِفاً بِحَقِّكَ، مُوالِياً لاَِوْلِيآئِكَ، مُعادِياً لاَِعْدآئِكَ، مُسْتَبْصِراً بِالْهُدَي الَّذي اَنْتَ عَلَيْهِ، عارِفاً بِضَلالَةِ مَنْ خالَفَكَ، فَاشْفَعْ لي عِنْدَ رَبِّكَ. پس بچسبان خود را بر قبر و روي خود را بر آن گذار پس مي روي به جانب سَرِ مقدّس و مي گوئي: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ وَسَمآئِهِ صَلَّي اللهُ عَلي روُحِكَ الطَّيِّبِ، وَجَسَدِكَ الطّاهِرِ، وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا مَوْلايَ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ. پس بچسبان خود را به قبر و ببوس آنرا و بگذار صورت خود را بر آن و بگرد به جانب سر پس دو ركعت نماز زيارت گذار و نماز كن بعد از آن دو ركعت آنچه ميسّر شود تو را پس از آن برو بسمت پا و زيارت كن عليّ بن الحسين (عليهما السلام) را و بگو: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلايَ وَابْنَ مَوْلايَ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ، لَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَكَ، وَضاعَفَ عَلَيْهِمُ الْعَذابَ الاَْليمَ. و دعا كن به آنچه مي خواهي پس زيارت كن شهدا را در حالي كه ميل كني از سمت پا بطرف قبله پس بگو: اَلسَّلامُ عَلَيْكُمْ اَيُّهَا الصِّدّيقُونَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكُمْ اَيُّهَا الشُّهَدآءُ الصّابِرُونَ، اَشْهَدُ اَنَّكُمْ جاهَدْتُمْ في سَبيلِ اللهِ، وَصَبَرْتُمْ عَلَي الاَْذي في جَنْبِ اللهِ، وَنَصَحْتُمْ للهِِ وَلِرَسُولِهِ، حَتّي اَتيكُمُ الْيَقينُ، اَشْهَدُ اَنَّكُمْ اَحْيآءٌ عِنْدَ رَبِّكُمْ تُرْزَقُونَ، فَجَزاكُمُ اللهُ عَنِ الاِْسْلامِ وَاَهْلِهِ اَفْضَلَ جَزآءِ الْمُحْسِنينَ، وَجَمَعَ بَيْنَنا وَبَيْنَكُمْ في مَحَلِّ النَّعيمِ. پس مي روي به زيارت عبّاس بن اميرالمؤمنين (عليهما السلام) همين كه رسيدي آنجا و ايستادي نزد آن جناب بگو: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَابْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ، الْمُطيعُ للهِِ وَلِرَسُولِهِ، اَشْهَدُ اَنَّكَ قَدْ جاهَدْتَ وَنَصَحْتَ وَصَبَرْتَ حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ، لَعَنَ اللهُ الظّالِمينَ لَكُمْ مِنَ الاَْوَّلينَ وَالاْخِرينَ، وَاَلْحَقَهُمْ بِدَرْكِ الْجَحيمِ.
38.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه شب قدر ، مرحوم حاج شیخ احمد کافی رحمه‌الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه های مهم عملی شب‌های قدر استاد :. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری زیدعزه مکان : مدرسه علمیه فیضیه زمان:. ۱۲ دقیقه التماس دعا
1_335697002.mp3
7.79M
🎙پیچیده در زمین و آسمان ندا یا حیدر...با نوای محمود کریمی