eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نصر 🔰 📌 نرم افزار یک تهدید خاموش...!!! 🔹 ببینید چگونه با این نرم افزار قصد کنترل جامعه و انتخابات را دارند !!؟ 🔹 کلاب هاوس تهدیدی که باید شناخت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دولت‌های بزرگ دنیا برای مدیریت غول‌های فناوری چه‌ کردند؟ 💬 ✅ چرا غول‌های فناوری را مجبور به پاسخگویی دربرابر قوانین کشور نمی‌کنید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استوری جدید سایت رهبر انقلاب درباره فضای مجازی 🔹 کنترل کردن فضای مجازی معنایش این نیست که ما ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم.
🔴 کلاب‌هاوس؛ گفتگو، ارتباط، سیاست و حکمرانی فضای سایبر؟! 🔸 است تصور کنیم حس شنوایی بتواند به مدد کلاب‌هاوس بر میل فزاینده کاربران برای چشم‌رانی بینایی‌محور استیلاء پیدا کند. 🔸ادعای ایجاد بستری برای «گفت» و «گو» از این هم است. 🔸فضای نخبگانی کلاب‌هاوس ابزاری برای تثبیت و تصریح مجدد و سلسله‌مراتبی ارتباطی در رسانه‌های است. 🔸کلاب‌هاوس بازسازی رابطه یک «گوینده» بسیاربزرگ مبتنی بر منابع قدرت فناورانه و سیاسی و بی‌شمار «شنونده» همچون روزنامه‌نگاران و کنشگران اجتماعی-است. 🔸کلاب‌هاوس هیچ نویدی برای شهروندان/کاربران عادی رسانه‌های اجتماعی ندارد. حسین حسنی _ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات https://www.ricac.ac.ir/news/3505 @asrehooshmandi
سواد رسانه‌ای به افراد کمک خواهد کرد تا: 🔹پیام چگونه تولید معنا می‌کند. 🔹چه کسانی (سازمان یا رسانه ای) پیام را تولید کرده اند. 🔹تشخیص دهد رسانه از او چه میخواهد. 🔹فنون و ابزارهای اقناع را بداند. 🔹سوگیری ها، اطلاعات نادرست و دروغ ها را بشناسد. 🔹تولیدگر باشد و فعالانه کنشگری کند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فرعون‌های کوچک! 🔻ماجرای عجیبِ آدم‌های معمولی که با فرعون و صدام محشور می‌شوند ...
4_5841498763461394668.mp3
4.36M
🎧 توصیه‌های پایانی ماه شعبان برای آماده شدن جهت ماه مبارک رمضان 🎤 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چیزی بهتر از این بلد نیستم! 🔹 سوال یکی از اساتید حوزه از آیت الله مصباح یزدی (قدس‌سره) در مسیر منزل ایشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👌🌹🌹منشا حل مشکلات و رفع هم و غم استغفار است کلام بسیار پر مغز استاد فرزانه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی به پایان ماه معظم شعبان نزدیک می شویم این روزها را غنیمت شمرده و با پاکسازی روح و روانمان، خودمان را برای ورود به ضیافت الهی آماده کنیم، برای هم دعا و طلب استغفار کنیم، از قصورات و تقصیرات هم بگذریم و خود را برای جذب انوار رمضانیه مهیا کنیم🌹🌹🌹
MaheShaban&NokateAklagi__1399_12_26.mp3
4.55M
المعظم بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی بعد از درس خارج فقه 🔹 صلوات نقل شده از ابوالحسن ضرّاب اصفهانی 🔹 اهمیت دادن به مناجات شعبانیه 🔹 تلاوت زیاد قرآن 🔹 مراقبت از زبان و گفتار غیبت غیرزبانی، تهمت غیرزبانی 🔹 کمک به همنوعان نیازمند سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ❗️ چگونه با یک کلمه وارد جهنم بشویم؟! ❗️ چگونه از ولایت خدا خارج شویم؟! 🎙 استاد ⏰ ۱ دقیقه و ۵۱ ثانیه
4_5913549515616421830.mp3
1.61M
🎙راه افزایش دینداری چیست؟ 🚨 ⏱۱ دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬. | ۰۱ 📌 فراز هایی از وصیت نامه آیت الله سید محمد محسن حسینی با وجود وصیت حضرت امیر (ع) به امام حسن مجتبی، از مکارم اخلاق دم زدن مایه شرمندگی است. ⏰. زمان: ۰۰:۰۶:۲۵ 💾. حجم: ۵.مگابایت 🖥. کیفیت: متوسط 144p
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ کتاب آشنایی با اندیشه های با 6 📸معرفی بیشتر را در تصویر ببینید. 📍علاقه مندان میتوانند سفارش خرید خود را از طریق آیدی روابط عمومی مجموعه، ثبت نمایند↙️ @rahro_e_khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 درخواست آیت‌الله‌ جوادی آملی از جوانان برای ورود به حوزه
▪️طلبه‌ها در کمپ ترک اعتیاد دنبال چه ماموریتی هستند؟ 🔺هیچ‌کس برای حضور طلبه‌ها در کمپ ترک اعتیاد آمادگی نداشت؛ چه مسئولان، چه پرسنل کمپ و چه معتادان. حتی گاه طلبه‌ها را با مجوز رسمی هم به کمپ راه نمی‌دادند. اما همین که معلوم شد با شکل‌گیری رفاقت میان طلبه‌ها و معتادان، آمار نزاع و شورش، خودزنی، خودکشی و انحرافات اخلاقی در کمپ پایین آمده، ورق برگشت. 🔺معتاد بهبودیافته: «یک‌بار وقتی حاج آقا را در کمپ دیدم،هر بد و بیراهی به ذهنم رسید، نثارش کردم. منتظر بودم او هم شروع به فحاشی کند یا با یک کشیده آبدار، جوابم را بدهد اما تنها عکس‌العملش لبخند بود. جلو آمد و گفت: اوضاع و احوالت چطوره؟ چه گرفتاری داری؟ چه کمکی می‌تونم بهت بکنم؟ حاجی با این کار مرا خلع سلاح کرد...» 🔺بخشی از کار ما این است که خانواده‌ها را راضی کنیم یک فرصت دیگر به فرزند یا پدر معتادشان بدهند. یک‌بار در تماس با خانواده یکی از مددجویان، خودم را دوست پدرشان معرفی کردم. دختر آن فرد با تعجب گفت: «بابای من سایه آخوندها رو با تیر می‌زنه! چطور ممکنه شما دوستش باشید؟!» خانواده‌ها وقتی به ملاقات مددجویان می‌آیند، باورشان نمی‌شود این همان پسر یا همسر دردسرساز سابق است. 🔺اشتغال، حلقه تکمیلی درمان مددجویان در اردوگاه ترک اعتیاد «کرامت» است. هر مددجویی اهل کار باشد، در کارگاه‌های فنرسازی، قالیبافی، زراعت، قابلمه‌سازی و... به رویش باز است. همان معتادی که پول سیگارش را هم از خانواده می‌گرفت، حالا با آنها تماس می‌گیرد و می‌گوید: «شماره کارت بدید براتون پول واریز کنم.» http://fna.ir/ovn1
📚 فقهی لازم داریم که... ◀️ اگر دیروز همّتِ ما، فقط کتاب صلاة و طهارت و زکات و صوم و حج و حداکثر متأجّر و اجاره بود، امروز مسأله و احتیاج ما، همۀ شؤون زندگی و یک جامعه است. ما فقهی لازم داریم که بتواند حکومت و سیاست خارجی و روابط بین الملل و برخورد با شبکه اقتصادی عظیم جهانی را پاسخگو باشد. امروز، دیگر مسأله آن نیست که فلان بن فلان، قاطرش را از فلان جا بار می‌کرد، تا به فلان جا ببرد، یا مثلاً پیله‌وری، تجارت می‌کرد و ما، بیع و شرای او را مشخص کنیم. 🗓۱۳۶۱/۲/۷
🍂سلسله مباحث: شماره 51 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 —————————— 💠رفتار با زنان💠 📍طلبه، از سوی مردم زیر ذره‏بین دقت قرار دارد و خرد و كلان رفتارهای او به صورت دقیق موشكافی، تحلیل و الگوبرداری می‏شود. در این میان، رفتار با زنان ـ محرم یا نامحرم ـ بسیار حساسیت دارد و روحانی باید در آن بسیار ظریف و خوش سلیقه عمل كند. برای نمونه، نگریستن به چهره زنان نامحرم و دقت در شمایل آنان، زیبنده هیچ مرد مؤمنی ـ خصوصا طلبه ـ نیست. خدای متعال الگوی نگاه كردن را در جامعه اسلامی چنین تصویر كرده است: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّواْ مِنْ أَبْصَـرِهِمْ وَ یحْفَظُواْ فُرُوجَهُمْ ذَ لِكَ أَزْكَی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُم بِمَا یصْنَعُونَ * وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَـتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَـرِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ»؛ پیامبر! به مردان با ایمان بگو كه چشم‏های خود را [از نگاه به نامحرمان] فرو گیرند و پاك‏دامنی ورزند، كه این برای آنان پاكیزه‏تر است؛ زیرا خدا به آن‏چه می‏كنند آگاه است. و به زنان با ایمان بگو كه چشم‏های خود را فروگیرند و پاك‏دامنی ورزند. از این جهت، انتظار می‏رود طلبه، از نگاه مستقیم به نامحرمان، خیره شدن و زل زدن پرهیز كند، دیده خود را به زیر افكند و نوعی حریم و حایل ـ كه حاكی از حیا و عفت چشم است ـ میان او و زنان وجود داشته باشد. 📍به همین ترتیب، برای طلاب جوان، سلام كردن به زنان و دختران جوان شایسته نیست. امام صادق علیه‏السلام می‏فرماید: كانَ رَسُولُ اللَّهِ صلی‏الله‏علیه‏و‏آله یسَلِّمُ عَلَی النِّسَاءِ وَ یردُدنَ عَلَیه السَّلام وَ كانَ أَمِیرُ الْمؤمنینَ علیه‏السلام یسَلِّمُ عَلَی النِّسَاءِ وَ كانَ یكرَهُ أَن یسَلِّمَ عَلَی الشَّابَّةِ مِنهُنَّ وَ یقُولُ أَتَخَوَّفُ أَن یعْجِبَنِی صَوتُهَا فَیدخُلَ عَلَی أَكثَرُ مِمَّا أَطلُبُ مِنَ الأَجر؛ پیامبر خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله بر زنان سلام می‏كرد و زنان نیز جواب سلام او را می‏گفتند. امام امیر المؤمنین علیه‏السلام نیز بر زنان سلام می‏كرد؛ اما خوش نداشت كه بر زنان جوان سلام كند و می‏گفت: می‏ترسم كه از صدای‏شان خوشم آید و بیش از اجری كه [از سلام] می‏طلبم، بر من گناه نوشته شود. 📍سخن گفتن فراوان با زنان نامحرم، شوخی كردن و صمیمی شدن بیش از حد با آنان نیز، علاوه بر ضرر روحی كه برای خود طلبه دارد و او را در معرض فریب شیطان قرار می‏دهد، در منظر مردم بسیار زشت و زننده است و ممكن است حمل بر معانی خاصی شود. به همین جهت، لازم است طلبه ـ به ویژه طلاب جوان ـ نهایت سنگینی و جدیت را در مواجهه با زنان به كار گیرند و از زیاده‏گویی و مزاح بپرهیزند. البته، زنان كهن‏سال از این قاعده استثنا خواهند بود . 📍شركت در مجالس زنانه نیز، به همین ملاك باید بررسی شود. استقبال طلاب جوان از حضور در مجالس زنانه ـ خصوصا مجالس زنان جوان ـ خوش‏آیند نیست و او را در معرض تهمت قرار می‏دهد. 📍طلبه باید ـ ثبوتاً و اثباتاً ـ مراقب پاكی خود باشد. 📍در همین جا باید از ازدواج موقت و ازدواج مجدد نیز یاد كرد. این‏گونه ازدواج‏ها از نظر فقه جعفری جایز و حلال است؛ اما بدون شك ضرورتی در تجربه همه امور حلال وجود ندارد. پرداختن به چنین اموری در غیر موارد خاص، موجب اتهام روحانیت به لذت‏جویی، دنیاطلبی، شهوت‏پرستی، عدم تسلط بر هواهای نفسانی و سلب اعتماد از روحانیت می‏گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا