📖 کتاب بیست و هفت روز و یک لبخند
✔️ کسی نمیتوانسته از کار جوانی سر درآورد که سرش همیشه توی کار خودش بوده؛ پسری که سالیان سال، بسیجی بودنش را، آن هم بسیجی فعال بودنش را، حتی دوست و فامیل متوجه نشده بوده؛ پسری که خیلی از دوستانش، بعد از شهادتش، متوجه سوریه رفتنش شدهاند. این پسر اهل تظاهر و سوء استفاده نبوده. متواضع بوده و میگفته؛ من برای دل خودم و اعتقادِ خودم به بسیج رفتهام، و حالا هم برای وظیفهای که روی شانهام سنگینی میکند، راهیِ سوریه میشوم ...
♦️ روزهای آخر آبان ۹۶ خبر شهادت یک جوان در رسانههای خبری و شبکههای اجتماعی دست به دست شد و نگاه خیلیها را به سمت خودش کشید، کسی از شخصیت و زندگیاش اطلاعی وجود نداشت ولی همین عکسهای کمی متفاوت او را خیلی زود در بین مردم مشهور کرد…
#بابک_نوری_هریس در بوکمال به شهادت رسید؛ در خط پایان گروهک تکفیری داعش… حالا کتاب زندگیاش توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است.
#بیست_و_هفت_روز_و_یک_لبخند ، روایتی است از زندگی شهید مدافع حرم، بابک نوری هریس به قلم فاطمه رهبر از زبان خانواده، دوستان و همرزمان شهید.
📍شهید نوری هریس #دانشجوی _بسیجی که داوطلبانه به صفوف رزمندگان مدافع حرم در #سوریه ملحق شد و در عملیات آزادسازی منطقه #بوکمال در سن ۲۵ سالگی، دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.
۲۱۶ صفحه| ۳۴۰۰۰ تومان
قیمت با ۱۰ درصد تخفیف: ۳۰۶۰۰ تومان
خرید از طریق سایت کتاب جان👇👇
https://ketabjan.com/product/بیست-و-هفت-روز-و-یک-لبخند
📚 وجود موی گربه در لباس نمازگزار
💠 سؤال: آیا #گربه نجس است، اگر موی آن در #لباس_نمازگزار باشد، نماز اشکال دارد؟
✅ جواب: گربه نجس نیست، ولی ادرار و مدفوع آن نجس است و اگر موی آن - هرچند به مقدار کم - بر بدن یا لباس نمازگزار باشد، #نماز باطل است.
#احکام_نماز #احکام_لباس_نمازگزار
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 53
🌺 شاخصها و ملاكهای كلی |
رفتار اجتماعی طلبه🌺
——————————
💠كار كردن طلبه و تأمین معاش💠
شهریه طلبگی ممكن است كفاف مخارج او را ندهد و لازم باشد طلبه در راه تأمین معاش، خود نیز اقدامی كند. برخی از طلاب در كنار تحصیل به مسافركشی، خرید و فروش، یا فعالیتهای جانبی دیگر میپردازند و نیاز مادی خود را از این طرق تأمین میكنند. بیتردید، این اقدام، ادای وظیفه و بسیار ضروری است و حفظ آبروی اجتماعی و عمل به آموزه دینی به شمار میرود. پیامبر اكرم صلیاللهعلیهوآله نیز، در ایام جوانی در كاروان تجاری خدیجه علیهاالسلام حضور داشتند. بسیاری از انبیا و اولیا نیز، به كارهای معمولی میپرداختند.
اما بیتردید طلبه در قبال هزینه مادی، معنوی و انسانی فراوان و بودجه سرشاری كه خرج رشد و تربیت او شده مسئول است. نظام روحانیت كه با سهم امام زمان علیهالسلام اداره میشود، باید رسالت خود را به خوبی ایفا كند و از نیروی انسانی پرورش یافته و آموزش دیده خود به نفع اهداف حوزه استفاده كند.
بر اساس همین ملاحظه، لازم است طلبه اگر توان تأمین معاش خود را از طریق فعالیتهای فرهنگی دینی دارد، این فعالیتها را بر امور دیگر ترجیح دهد؛ یعنی تلاش كند با یافتن مراكز فرهنگی، دانش و تجربه و نیروی خود را در همان راهی كه برای آن تربیت شده است به كار گیرد و به اصطلاح با یك تیر دو نشان بزند.
به همین جهت، شهید مطهری رحمهالله وقتی با فشارهای اقتصادی و مشكلات معیشتی مواجه شد، تدریس در دانشگاه را بر فعالیتهای درآمدزای دیگر مقدم كرد و خدای متعال نیز، در قبال این انجام وظیفه بركت سرشاری به عمر و تلاش او مترتب ساخت.
البته، به یقین اگر طلبه با این كارها نتواند معاش خود را سامان دهد و آبروی خود را حفظ كند، جایز بلكه لازم است كه با فعالیتهای جانبی دیگر به تكلیف خود عمل كند و هرگز بار خود را به دوش دیگران نیفكند.
#راه_و_رسم_طلبگی
#زیِّ_طلبگی
#رفتار_اجتماعی
#کار_کردن_طلبه
♾♾♾♾♾♾
بزرگترین تهدید آینده اقتصاد ایران
#دیوید_گلدمن، نظریه پرداز سیاسی_اقتصادی #صهیونیست: "نيمه قرن جاري ميلادي، يك سوم جمعيت ايران بيش از ٦٠ سال خواهند داشت، كه اين بسيار بيشتر از ۱۰ درصد كنونی است و هزينه نگهداري از اين جمعيت #سالمند #اقتصاد_ايران را له خواهد كرد.
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
زن بايد مانند مرد پيوسته #راه_تقرّب را بپيمايد، وآن وقتي است كه: دوش به دوش مرد نماز بخواند و روزه بگيرد و طواف كند؛ و اين فقط در وقتي است كه #حامله باشد و يا طفل خود را #شير دهد.
اين زن قرين رحمت خداست كه حائض نيست؛ و اجازه ركوع و سجود و قيام و طهارت به وي داده شده است. و اجازه صيام به وي داده شده است. و اجازه طواف گرد كعبه به وي داده شده است.
بنابراين، زنان بايد پيوسته يا حامله باشند و يا شير دهند، تا در كاروان انسانيّت و حركت به سوي معبود و محبوب، و قبله مشتاقان و كعبه عاشقان و پويندگان به سوي حرم و حريم امن و امان او، با مردان هم آهنگ باشند.
حائض شدن زنان موقعي است كه در اين كاروان نشستهاند و از حركت افتاده و متوقّف گشتهاند. بنابراين، اصل در زنان عبادت است؛ يعني اصل در زنان حمل و رضاع است. حيض زنان خلافِ اصل است؛ يعني عَدم حمل و عدم رضاع خلاف است. فتَأمَّلْ در اين نكته دقيق.
اين حقير روزي به يكي از پزشكان حاذق و بصير و متعهّد كه سخن از اين موضوع به ميان آمده بود، گفتم: سلامت و سعادت زن در اينست كه: يا حامله باشد و يا بچّه در زير سینه خود داشته باشد.
قدري تأمّل كرد و گفت: آقا اين گفتار، مطابق #آخرين_نتيجه كنگرههاي پزشكي است كه امسال در #آمريكا برگزار شده است. و من تز دكتري خود را در امريكا در همين موضوع قرار دادهام.
آنگاه گفت: طبق آخرين مدارك و آمار، دختراني كه قبل از هجده سال بچّه بزايند سرطان سینه نمي گيرند. و هر چه ديرتر بچّه بزايند، درصدِ خطر تهديد سرطان سینه در آنها زياد ميشود؛ تا چون از سنّ #سي_سالگي بگذرند خطر سرطان سینه به نحو مضاعف بالا ميرود.
امّا زناني كه اصلاً ازدواج نكنند و بچّه نياورند، درصد خطر سرطان سینه در آنها سرسامآور است.
اين مطالب را كه عين واقعيّت است، قياس كنيد با تبليغات و انتشارات استعمار كافر كه بر در و ديوار نوشته بود: «زندگي خوشتر، #فرزند_كمتر» و يا «فرزند فقط يكي يا دو تا» و در يك صفحه پوستر يا پلاكارد، عكس يك مرد و يك زني را كشيده بود، كه در دستشان يك دختر و يك پسر بود، و بطور شادابي و خوشحالي در حركت بودند و دست راست را بلند كرده، فقط انگشت وُسْطَي و مُسَبِّحه (سَبّابه) را بطرف بالا باز نموده، تا نشان دهند كه أوّلاً فقط فرزند بايد دو تا باشد و بس، و ثانياً اين را با حرف 7 كه رمز موفّقيّت است، خاطر نشان نموده باشند.
از اين تابلوها بر هر ادارهاي و كانوني، بالاخصّ در سالن بيمارستانها و درمانگاهها و محلّ اجتماع مردم زده ميشد و مردم ميديدند. بيچارهها هم باور مي كردند و از زيادي بچّه خودداري مي كردند. و زنها دسته دسته به درمانگاه ها ميآمدند و قرصهاي ضدّ حاملگي را به عنوان هديه و تُحفه، مجّاني مي گرفتند و با خوشحالي همراه خود ميبردند. غافل از اينكه اين قرصها همچون قرص اِسْتِرِكْنين، سمّ قاتل است كه بر روي آن لعاب شيرين كشيده باشند.
#رساله_نکاحیه صفحه 43-44.