پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Tobe14.mp3
11.4M
🎙|صوت جلسهٔ چهاردهم تفسیر تطبیقی سورۀ توبه
👤|استاد حجت الاسلام و المسلمین تاج آبادی
🗓|24خردادماه 1402
📌اهم مطالب این جلسه👇
🔰ادامۀ تفسیر آیۀ نوزدهم
🔸محور اساسی علامه در تفسیر این آیه: سیاق + قاعده مقابله
🔸مراد از عدم هدایت(لا يَهْدِي) در این آیه
🔸بررسی روایات ذیل این آیه
🔸نقد روش تفسیر "المنار" ذیل این آیه و تمسک او به روایات
🔸اشارهای به دیدگاه علامه در محدودۀ تأثیر روایات در تفسیر
#️⃣|#سوره_توبه
#️⃣|#سوره_ها
🆔@tajaabadi |Link
10.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شبهه_ها
🎥|برشی از برنامۀ پرسمان شبکۀ قرآن (9 مردادماه 99)
🖋|آیا نامۀ ششم نهج البلاغه با منصوب بودن ائمه (ع) از جانب خداوند منافات دارد؟
🆔@tajaabadi|Link
استاد تاج آبادی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ «قالَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ: یا أَحْمَدُ! وَجَبَتْ مَحَبَّتى لِلْمُتَحآبّینَ فِىَّ، وَ وَجَ
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
«قالَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ: اُولَئِکَ الَّذینَ نَظَرُوا إِلَى الْمَخْلُوقینَ بِنَظَرى إِلَیْهِمْ * وَ لَمْ یَرْفَعُوا الحَوائِجَ إِلَى الخَلْقِ * بُطُونُهُمْ خَفیفَةٌ مِنْ أَکْلِ الْحَلالِ» (فراز دوم حدیث شریف معراج)
✅شرح فرازهایی از حدیث شریف معراج" به کلام استاد حجت الاسلام و المسلمین تاج آبادی
💠اهمّ مباحث جلسۀ ششم:
🔰ادامۀ شرح فراز دوم حدیث (اوصاف متوکلین)
🔶بینشی خدایی به مخلوقین
🔺نگاه خداوند به مخلوقین
🔺اولیاء الهی مجهز به به این بینش
🔶نبردن حوائج به نزد خلق
🔺مراد از نبردن حاجت نزد خلق
🔺چه زمانی و چگونه حاجت خود را به غیر ببریم؟
🔶کم خوراکی
👇👇
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شبهه_ها
🎥|برشی از برنامۀ پرسمان شبکۀ قرآن (30 مردادماه 99)
🖋|چرا قرآن کریم، “قرآن” نامیده شد؟
🆔@tajaabadi|Link
استاد تاج آبادی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ «قالَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ: اُولَئِکَ الَّذینَ نَظَرُوا إِلَى الْمَخْلُوقینَ بِنَظَرى إِلَ
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
«قالَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ: بُطُونُهُمْ خَفیفَةٌ مِنْ أَکْلِ الْحَلالِ * نَعیمُهُمْ فِى الدُّنْیا ذِکْری وَ مَحَبَّتی وَ رِضائی عَنْهُمْ» (فراز دوم حدیث شریف معراج)
✅شرح فرازهایی از حدیث شریف معراج" به کلام استاد حجت الاسلام و المسلمین تاج آبادی
💠اهمّ مباحث جلسۀ هفتم:
🔰ادامۀ شرح فراز دوم حدیث (اوصاف متوکلین)
🔶رابطۀ کم خوراکی و قرب به خداوند
🔶"نَعیمُهُمْ فِى الدُّنْیا ذِکْری وَ مَحَبَّتی وَ رِضائی عَنْهُمْ"
🔺معنای "نعیم"
🔺ذکر انسان محفوف به دو ذکر خداوند
🔺وجود همین تلازم در "محبت" و "رضا"
🔺نشانۀ رضا
👇👇