eitaa logo
کانال تخصصی نماز
6.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
630 ویدیو
48 فایل
#مقام_معظم_رهبری: همہ بدانند که یکی از موثر ترین راهها برای کاهش آسیب های اجتماعی،ترویج«نماز»است. 🌴استفاده از مطالب کانال با ذکر #صلوات به نیت تعجیل درفرج حلال است☺ انتقاد ، پیشنهاد و پاسخ به سوالات: @Edris_75
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6048454953779856511.mp3
2.05M
🔸ترتیل صفحه 134 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️
🌷نکته تفسیری صفحه ۱۳۴🌷 خدایی که از همه چیز آگاه است: انسان با اندکی تفکّر می تواند به وجود آفریدگار توانای خویش پی ببرد؛ امّا شناخت و ویژگی های او برای ما ممکن نیست؛ مگر اینکه برای این منظور از خود او کمک بگیریم. یکی از عللِ به وجود آمدن ادیان ساختگی و انحراف بسیاری از مردم نیز همین بوده که آنان در عالم فکر و خیال خویش برای آفریدگار جهان ویژگی هایی قائل می شدند و او را چنان که خود می خواستند، توصیف می کردند، و به همین سبب، برای خود خدایی ساختند که بیشتر شبیه خیالاتشان بود، و نه خدای یگانه. خداوند امّا با آیات قرآن و سخنان پیشوایان معصوم دین، خود را به خوبی برای مردم معرفی کرده است، و کسی که در پی آشنایی با او باشد، بدینوسیله می تواند بهترین شناخت را از خدای جهان به دست آورد. در این آیه، خدا یکی از ویژگی های خود را برای بندگانش برمی شمرد. آن ویژگی، «علم نامحدود و آگاهی او از تمام اجزای جهان» است. بر اساس این آیه و آیات دیگر قرآن، در پس آنچه در جهان دیده می شود، چیزهای مهم دیگری وجود دارد که از مخلوقات خدا پوشیده است و به آنها «غیب» گفته می شود. این امور پنهان، علّت های اصلی پایداری جهان و همچون منبع و مخزنی برای تغذیه‏ ی عالم هستند که حیات و زندگی انسانها و تمام موجودات دیگر به آنها وابسته است. در آیه ی 21 سوره‏ی حجر می خوانیم: «هیچ چیزی نیست مگر اینکه منابع و خزاینش نزد ماست و ما آن را فقط به اندازه ی معیني فرو می فرستیم.» خدا در این آیه می فرماید که منابع جهان هستی، تنها در اختیار اوست و فقط او از آن ها اطلاع دارد. همچنین می فرماید که او از تمام موجوداتی که در خشکی ها و دریاها به سر می برند، آگاهی تمام دارد و هیچ چیزی برایش پوشیده نیست. از این رو هیچ برگی از شاخه‏ ی درختی نمی افتد، مگر اینکه خدا از آن آگاه است، و هیچ بذری در دل خاک قرار نمی گیرد، مگر این که او از آن اطلاع دارد. به طور کلی، هیچ تر و خشکی در جهان وجود ندارد، مگر اینکه در کتاب علم خدا ثبت شده است. آری، او از جنبش میلیاردها موجود زنده در اعماق دریاها، از لرزش برگ های درختان در جنگل ها و کوه ها، از زمان دقیق شکفتن غنچه ها و گلبرگ ها، از جریان باد و نسیم در بیابان ها، از شمار سلول های بدن هر انسان، از حرکت بیش از حد سریع الکترون ها دور هسته ی اتم ها، و حتّی از تمام اندیشه هایی که به فکر ما خطور می کند، کاملاً آگاه است. آیا می توان تصور کرد که این علم و دانش چه گستره ای دارد؟ نه؛ اما تنها کاری که بشر می تواند در برابر این دانش بی نهایت انجام دهد، خضوع، فروتنی و اعتراف به نادانی خود در برابر اوست. با وجود این آیا انسان می‏تواند جایی را پیدا کند که خدا در آن نباشد و در آن به کاری دست زند که خداوند او را نبیند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۱۳۵ مصحف شریف سوره مبارکه انعام
4_6050979810434352481.mp3
1.01M
‌🔸ترتیل صفحه ۱۳۵ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : ماهور 🛑 فایل بدون ترجمه ☘️☘️☘️☘️
4_6050979810434352482.mp3
2.22M
🔸ترتیل صفحه 135 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️
🌸 نکته تفسیری صفحه ۱۳۵🌸 برادر مرگ: یکی از پیچیده ترین پدیده های زندگی انسان، پدیده‏ ی «خواب» است. دانشمندان از گذشته تا کنون بحث های فراوانی در مورد حقیقت خواب کرده و می کنند؛ اینکه چه می شود انسان به خواب می رود، چگونه بدن انسان در خواب نمی میرد، و از همه مهم تر اینکه دیدن رؤیاهایی که با واقعیت منطبق است و گاهی از آینده ای حقیقی خبر می دهد، چه توجیهی دارد. این پرسش ها و سؤالات دیگری که در این باره طرح می شود، همه و همه نشانگر اهمیت این مطلب برای بشر بوده است. البته دانشمندان با توجّه به اعتقادات و تخصّص‏ های گوناگون خود، هر یک پاسخ های گوناگونی به این چراها داده اند. برخی، خواب را نتیجه‏ ی انتقال قسمت عمده‏ ی خون از مغز به سایر قسمت های بدن می دانند، و به این ترتیب، برای آن «عامل فیزیکی» قائل اند. بعضی دیگر عقیده دارند که فعالیت های زیاد جسمانی، سبب جمع شدن موادی مخصوص در بدن می شود که روی سیستم عصبی بدن اثر می گذارد و حالت خواب به انسان دست می دهد، و این حال ادامه دارد تا این سموم تجزیه و جذب بدن شود، و به این ترتیب، برای آن «عامل شیمیایی» قائل می شوند. جمعی دیگر معتقدند که خواب، نتیجه ی عاملی عصبی است و به علّت از کار افتادن دستگاه فعال عصبی که درون مغز قرار دارد، بروز می کند، و در پی آن، بخش عمده‏ ای از اعضای انسان از کار می افتد. هرچند هر یک از این نظریات، سزاوار توجّه است، هیچ یک قانع کننده نیست. به نظر می رسد که بزرگ ترین مانع درک حقیقت خواب، «نگاه مادّی» به این پدیده است؛ در حالی که خواب، پیش از آن که یک پدیده‏ ی جسمانی باشد، یک پدیده‏ی روحانی است که بدون اعتقاد به روح و شناخت صحیح آن، توضیح دادنی نیست. خداوند در این آیه به روشنی بیان می کند که حقیقت خواب، جدایی روح از جسم است؛ امّا نه جدایی کامل؛ بدین صورت که در هنگام خواب، به فرمان خدا، روح از بدن جدا می شود و جز شعاع کم رنگي از آن، بر جسم انسان نمی تابد. بدین ترتیب، جز چند قسمت از بدن مانند سیستم گردش خون و تنفّس که ادامه‏ ی زندگی به آنها بستگی دارد، دیگر اعضا از کار می افتند. در حدیثی از امام باقر ع می‏ خوانیم: «هر کس که می خوابد، روح او به آسمان صعود می کند و جانش در بدنش باقی می ماند، و در میان روح و جانش، ارتباطی مانند پرتو خورشید وجود دارد. اگر خدا فرمان دهد که جان آن شخص گرفته شود، جان، دعوت روح را می پذیرد [و نزد او می رود]، و اگر فرمان دهد که روح برگردد، روح، دعوت جان را می پذیرد [و به بدن بازمی گردد].» شاید بتوان گفت که جسم انسان مانند یک اتومبیل، و روح او، راننده‏ ی آن است. بعضی اوقات، هم اتومبیل روشن است و هم راننده پشت فرمان نشسته. این حالت، حالت بیداری ست. گاهی اتومبیل روشن است؛ ولی راننده پیاده می شود و می رود. این حالت، حالت خواب است. در این حال، قلب و معده و کلیه کار می کند؛ ولی روح از بدن جدا شده است. گاهی، هم اتومبیل خاموش می شود و هم راننده پیاده می شود. در این وضع، مرگ رخ داده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۱۳۶ مصحف شریف سوره مبارکه انعام
4_5766881600843285756.mp3
852.1K
‌🔸ترتیل صفحه ۱۳۶ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : عجم - کرد 🛑 فایل بدون ترجمه ☘️☘️☘️☘️