eitaa logo
طلبگی تا اجتهاد
8.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
943 ویدیو
269 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا صاحب‌العصر و الزمان توصیه‌ی مجرّب از مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی برای کسانی که دنبال کنترل نفس خود هستند. @talabegitaejtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام انقلاب: همه‌جای دنیا روی فضای مجازی اعمال مدیریت می‌کنند اما ما به این افتخار می‌کنیم که فضای مجازی را ول کرده‌ایم؛ این افتخار ندارد @talabegitaejtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 سال "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین"🌺 📹 ببینید | فیلم کامل پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی ۱۴۰۱ بر حرکت کشور برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی تاکید کردند 💫 تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین 🔍 متن کامل پیام👇 https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=49858 @talabegitaejtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود زیبای به شهر امام رضا خوش اومدید... ایرانی هوشمند زیارت نوروزی را ابداع کرد برای زمینه سازی اجتماع لشکر یاران خراسانی حضرت حجت ارواحنا فداه... @talabegitaejtehad
بسم الله الرحمن الرحیم در دفتر ای کاشهایمان بنویسیم ای کاش در زمانه ما هم شیرمجتهدهایی از سنخ کاشف الغطاها و میرزای قمی ها و میرزای شیرازی ها پیدا می شد و دلار را نجس اعلام می فرمود و درباره معامله با آن حکم به حرمت و بطلان می کرد...
——————————————————————— 🌿🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿 مهمترین نقطه قوت جبهه مجاهدان راه حق حضور میدانی آنهاست.. سیاسة اللیل و سیاحة النهار که در روایات آمده است مشعر به همین داستان است و مجیء حق لازم است تا زهوق باطل محقق شود و عصای موسا تا انداخته نشود سحر ساحران رسانه ای از اثر نخواهد افتاد. دشمن یهودی همیشه از پشت صیاصی و قلعه ها با شما می جنگد و امروز هم از ورای فضای مجازی می جنگند. در روایات آمده است که مریض بر صحیح وارد نشود ولی نفرمود صحیح بر مریض وارد نشود که علل این کلام حکیمانه در رساله فقه طاعون مفصل بحث شده است. 14 روز عید بهترین فرصت برای جهاد تبیین است.. در روایات آمده است : صل من قطعک ... بروید در شهرها و روستاها و مسائل را تبیین کنید که هیچ تبیینی مثل تبیین رو در رو و سینه به سینه نیست و نقطه قوت جبهه حق حضور میدانی است....
یک نمونه کشت با سطوح بالا آورده شده ترکیبی
بسم الله الرحمن الرحیم لزوم انقلاب کشاورزی در کشور .... هنر این بود که نبی مکرم اسلام با یک خط فرمان و جمله (من احیا مواتا فهو له) در حجاز و بعدها در یک تمدن عظیم به وسعت تمدن اسلامی کشاورزی را احیا و پایدار کرد و هیچگاه در تاریخ نیامده است که امت اسلامی در محصولات کشاورزی نیازمند بیگانه شده باشد. 16 سال پیش حضرت امام خامنه ای حفظه الله فرمودند: این‌طور نیست که منطقه، منطقه‌ی محدودی باشد. جوان‌ها وارد بشوند، آموزش‌های لازم را بگیرند؛ آنهایی که میتوانند، تحصیلات لازم را در زمینه‌ی خاک، آب و مسائل گوناگون کشاورزی ببینند، بعد، به جان این سرزمین پُربرکت بیفتند و برکات الهی را از آن استخراج کنند... (14 دی 84) اما متاسفانه این سخت رهبر معظم انقلاب در آن روز پیوست قانونی پیدا نکرد و همان کسانی که با طمع های زمین خوارانه مراتع را از آبادسازی مردمی حفظ کرده بودند که شاید روزی چنگال زمین خواری شان بتواند از این رهگذر نفعی برایشان به ارمغان آورد کماکان به اسم منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست و ... نیروی انسانی کشور را از تلاش برای توسعه کشت و کار در کشور محروم کردند. خدا رحمت کند حضرت آیت الله حائری شیرازی را که خوب دریافته بود که اداره و سازمان پهلوی بنیاد منابع طبیعی که مکمل اصلاحات ارضی بود حربه ای برای سد کردن نیروی مردمی از توسعه کشاورزی در کشور است و ایشان در راستای کنار زدن این ظلمات تلاشهایی نیز انجام دادند. امروز زمان پهلوی نیست و الحمدلله انقلابیون در کشور ظرفیت بالایی برای اصلاحات واقعی کشور دارند. کافیست قانون شود که هر پنج جوان تحصیل کرده ای که یکی از آنها تحصیلات کشاورزی دارد با هم شرکت دانش بنیان تاسیس کنند و به آنها یک هکتار زمان به شرط احیاء تا زمان احیاء کما فی الروایات داده شود و از روش های سالم و ارگانیک و مهندسی آفرینش مدار هم در کشاورزی خود استفاده کنند. یعنی با توجه به اینکه امروزه ثابت شده است که تراکتور های شخم زن گرچه سطح روئین خاک را هوادهی می کنند ولی با وزن سنگین خود لایه های زیرین خاک را دچار فشردگی و کاهش سرعت نفوذ آب می کنند و در دراز مدت با تخریب زمین باعث سیل و آب گرفتگی می شوند دیگر از این ابزارها استفاده نشود و از تیلر های برقی و روش های سنتی که خاک را تخریب نمی کنند استفاده شود. چاه های عمیق نیز که اول بار توسط انگلیس و یهود در این کشور حفر شد جلوگیری شود. امروزه غرب در حال بازگشت به کشاورزی آفرینش مدار و ارگانیک است و مضرات کشاورزی شیمیایی و صنعتی بر همگان آشکار شده است. امروزه کرت بندی های سنتی با صورت جدید کشاورزی بر سطوح بالا آورده شده ی محصوره (raised bed farming) و کشت ترکیبی چند محصولی آفت گریز در حال احیا شدن است و نباید دوباره کشور در چاه کشاورزی جاهلانه ی صنعتی اواخر قرن بیستم غربی ها بیفتد. در باب آبیاری هم تا ان شاء الله طرح جامع آبیاری قنات محور کشور تدوین و احیا شود می توان از آب انبارهایی که در هر یک از قطعات یک هکتاری گفته شده برای جوانان تاسیس می شود بهره گرفت تا آب باکیفیت و سالم با تانکرهایی که آب را خراب نمی کنند از چشمه ها به این آب انبارها منتقل شود. در صدر اسلام حکومت نبوی به مردم کریمانه زمین می داد و از آنها کریمانه وجوهات شرعی می گرفت و یک نظام برد برد واقعی در جامعه حاکم بود و این نظام باید احیا شود. عمده ترین فرق نظام اسلامی و غبر اسلامی اعتماد به مومنین و حفظ کرامت آنهاست... گفته نشود که دادن زمین به مردم و حذف حصارکشی های منابع طبیعی موجب زمین خواری است که اتفاقا برعکس است و مردم الحمدلله بهترین مردم هستند و ویژه خواران هستند که چشم طمع آنها نمی گذارد به مردم اعتماد شود و گرنه مردم عامه اهل ویژه خواری نیستند و کافر همه را به کیش خود پندارد و زمین خوار است که همه را زمین خوار می بیند. در باب نفوذ یهود در کشاورزی کشور حرف بسیار است و مجال ضیق و رفقا خودشون جستجوهای لازم را عهده دار شوند. و لله الحمد اولا و آخرا @talabegitaejtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی از تلاش ۲۰۰ روزه‌ دولت مردمی آیت‌الله رئیسی @talabegitaejtehad
یا صاحب‌الزّمان! می‌گوییم سلامتی و شفا ولی شما معنی کنید فرج و گشایش‌تان! می‌گوییم دارایی و وسعتِ رزق، امّا مولای غریب، منظورمان ظهور و فرمانرواییِ شماست! اگر خانواده و زندگیِ خوب می‌خواهیم، در حقیقت دلِ غمگین‌مان بهانه‌ی شما را می‌گیرد ای مهربان پدر! یا حجة الله! ما را عفو کنید، که عمریست نیازِ حقیقی‌مان را نفهمیدیم! بر ما ببخشید که دین‌مان را مثل دنیامان به بازی گرفته‌ایم! ببخشید که خودمان را اسیرِ حاجاتِ بی‌پایانمان کردیم و شما را این گونه به استیصال کشانده‌ایم! شرمنده‌ی شماییم یا صاحب‌الزّمان!
——————————————————————— 🌿🌿🌿 یادداشتهای هر از گاهی 🌿🌿🌿 لزوم موضوع شناسی میدانی برای پرهیز از فتواهای خارج از گود و دور از آبادی بسم الله الرحمن الرحیم خدا رحمت کنه مرحوم آیت الله بروجردی می فرمودند تا منشا و مآل قضیه ای رو ندانند در مورد آن فتوا نخواهند داد. ایشون به فرموده خودشون این قضیه رو از تجربه ی مشروط آموخته بودند. بعدها این مطلب با توجه دهی حضرت آقا به منشا پخت و پز کنوانسیون های غربی و دقت در گرفتار نشدن در جورچین غرب برای آینده مدنظرش تکرار شد. متاسفانه باب شده است که خیلی از فضلای حوزه بدون دیدن تاریخ مسئله و وضع میدانی مسئله فتوا و نظر حوزوی ارائه می دهند. چندی پیش یکی از اساتید عزیز و آینده داری که بسیار به ایشان ارادت دارم را دیدم که در قطعه فیلمی درباب موضوعی چنان داد سخن می داد که گویی سالها روی آن کار کرده است. متعجب شدم استادی که فرصت دیدن یادداشتها کوچک حقیر را به دلیل کثرت مشغله نداشت چگونه چنین فرصت واسعی برای بررسی تاریخ و مسئله شناسی چنین موضوع پیچیده ای یافته است و در عجب ماندم. به نظر می رسد که کسی که حداقل صد ساعت روی تاریخ مسئله و مطالعه و تحلیل آن و وضع میدانی آن در کف جامعه و مآل و آبنده ی موضوع وقت نگذاشته است مجاز به فتوی دادن در مسئله نیست. تازه این حداقل تفسیر برای فرموده ی حضرت امام رحمه الله درباره در دست داشتن نبض جامعه توسط مجتهد است. زمانه شناسی که در روایات شریفه از آن به علم به زمانه یاد شده است ده ها شاخه دارد که فقط یکی از آنها موضوع شناسی موضوعات روز با فهم و زبان روز است. آنچه رهزن موضوع شناسی دقیق و میدانی می شود یکی اتکا به موضوع شناسی های ذهنی و انتزاعی و تشقیق شقوق های فکرپردازانه است. مثال بارز این نوع موضوع شناسی بحث های انتزاعی آقایان در مکاسب است که داد بسیاری از فقها را درآورده است و بسیاری از آنان به لزوم آشنایی میدانی با بازار تاکید فرموده اند. مثال نرخ شاه عباسی این بحث ضرب المثل پژوهشی اژدهاشناسی است. رهزن دیگر موضوع شناسی های عطف به ماسبقی است . یعنی مثلا شخصی در زمینه ی صوم و صلات تبحر دارد و بعد فقه کرونایی که ارائه می دهد نیز ناظر به اقامه نماز و خوف ضرر در صوم در شرایط کرونایی است یا مثلا برخی درس خارج باب غنا را به اسم فقه رسانه کتاب کرده و چاپ می کنند. مثال نرخ شاه عباسی این بحث هم ضرب المثل داستان پاکستان شناسی است. رهزن دیگر موضوع شناسی واژه پردازانه و غور های نابجا در ریشه شناسی واژگان است مثلا فضای سایبر را به غلط برخی فضای مجازی ترجمه کرده اند و بعد فقها در باره این که فضای مجازی مجاز است و یا حقیقت است و اگر مجاز است کدام سنخ مجاز است و وجه تسمیه آن چیست و رابطه آن با حقیقت چیست بحث می کنند. حضرت آقا در هجو اینگونه اجتهاد به مضموم یا مکسور بودن نون سینما در بحث برخی آقایان اشاره فرمودند. رهزن دیگر موضوع شناسی هایی است که توسط افراد مغرضی به مجتهد داده می شود و او از رهگذر این موضوع شناسی درباره موضوع می اندیشد و نتیجه مورد پسند آن فرد مغرض را تولید می کند که مثال بارز آن بحث نظام مشروطه و فتاوای ندامت آور بسیاری از مجتهدین بود. رهزن دیگر موضوع شناسی های غرب گرایانه است که به موضوع شناسی غربی ها اکتفا شود و با نگاه بدون پیش ذهنیت سراغ آیات و روایات نرویم که این هم خسارت است. در نهایت باید توجه داشت که مناشی پیشینی و آینده و مآل پسینی هر موضوع در استخراج حکم موضوع فوق العاده موثر است و گاهی برای فهم یک موضوع حتی باید فیلم های سینمایی شرکت برادران وارنر که آینده ی مد نظر یهود را برای جان در قالب فیلم ارائه می دهد دیده شود. و لله الحمد اولا و آخرا
نتیجه نظرسنجی قبلی در مورد افزایش فعالیت کانال در زمینه مطالب درسی خواهران که مشارکت خوبی داشت و 118 نفر در نظرسنجی شرکت کردند که از همه اونها تشکر میکنیم 21 نفر هم اعلام آمادگی جهت همکاری داشتند که زمینه همکاری اونها ان شاءالله فراهم خواهد شد. @talabegitaejtehad
💠 وضعیت اسف بار تبلیغات آپارات | کمپین درخواست برخورد با تبلیغات هنجارشکن سایت آپارات ✊🏻لطفا حمایت و منتشر کنید👇 🔻www.farsnews.ir/my/c/129703 در کانال ها و گروه هاتون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعطیل کردن درس خارج رهبری توسط خود ایشان بجهتِ سخنان حجت الاسلام قرائتی درباره قرآن حتماً ببینید کانال قرآن طلبگی تا اجتهاد افتتاح شد 👇👇👇👇👇👇👇 @quranruzane
———————————————————- 🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿 چند کلمه در باب غیرت دینی در این که این ترکیب یک ترکیب وصفی است به معنی غیرتی که این چنین صفت دارد که منسوب به دین است. و یا ترکیب نسبی است و غیرت در مورد دین است و یای نسبت نشان از نسبت نشویه یا نسبت ظرفیه یا نسبت موضوعیه است باید در ادبیات بحث شود ولی اجمالا غیرت دینی را دو جور می توان معنا کرد یکی اضافه ظرفیه یعنی غیرت در دین و یکی اضافه لامیه یعنی غیرتی که مال دین است و منشا آن دین است و متعلق به فهم دینی است. از آنجا که غیرت با تعبیر لامیه شامل غیرت در دین هم می شود با همین معنا مطلب حاضر پیش می رود. در روایات آمده است که : ان الله غیور یحب کل الغیور غیرت هایی که در دین از آنها یاد شده است موارد متعددی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود: 1 : غیرت سرزمینی بیگانه را در سرزمین نباید راه داد و لذا اختلاط با غیر مسلمان در سرزمین اسلامی تنها با دریافت جزیه و تحقیر و تصغیر جزیه دهندگان شایسته است تا اختلاط از موضع برابر صورت نگیرد آنچه امروز برخی به اسم حقوق اقلیت ها مطرح می کنند گرچه حرف حقی است و اسلام برای آنها هم حقوقی در نظر گرفته است ولی از آن اراده ی باطلی می شود و نفوذی ها و بیگانگان می خواهند با این عنوان اختلاط با غیر مسلمان از موضع برابر را در این کشور ایجاد کنند. همان مطلبی که باعث سقوط اندلس شد. این تعبیر از غیرت امروزه بیشتر به معنی استقلال طلبی یاد می شود ولی اعم از استقلال است و استقلال یعنی خود اتکایی تنها بخشی از مفهوم غیرت سرزمینی دینی است. آیات متعددی به این غیرت اشاره دارد مثل: التوبة : 28 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ بَعْدَ عامِهِمْ هذا آل ‏عمران : 118 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِكُمْ لا يَأْلُونَكُمْ خَبالاً وَدُّوا ما عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفي‏ صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآياتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُون‏ المائدة : 51 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِياءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُم‏ آل ‏عمران : 28 لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ في‏ شَيْ‏ءٍ إِلاَّ أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً و ... 2: غیرت محبتی بیگانه نباید در حرم امن قلب انسان مومن در کنار یار وارد شود و قلب مومن تنها و تنها باید مالامال از عشق خدا باشد و اهل الله ... لا حبیب الا هو و اهله اگر هم مومنین را دوست می داریم فی الله و لله حق داریم دوست داشته باشیم و اگر زن و فرزند را استقلالی دوست داشته باشیم قطعا دیر یا زود ضرر خواهیم کرد و شرک در محبت کار دستمان خواهد داد. 3: غیرت در اعتقادات و باور ها و غیرت علمی خداوند روی کتابش غیرت دارد یعنی مومن حق ندارد از غیر کتاب الهی بدون لحاظ محوریت کتاب خدا مطلب علمی یاد بگیرد باید ذیل آیات و در سایه آیات الهی علوم را سامان داد و با محوریت قرآن علم آموزی نمود. خداوند می فرماید: من ابتغی العلم ( و فی بعض آخر: طلب الهدی او التمس الهدی) فی غیر القرآن اضله الله ... حضرات معصومین نیز به غیرت مندی در علم آموزی امر فرموده اند مثلا امیر مومنان به کمیل فرمود : یا کمیل لا تاخذ الا عنا تکن منا ... البته می توان از شاگردان دیگر اهل بیت علیهم السلام یعنی دانشمندان دیگری که سر سفره ی علوم دینی و روایات انبیائی و ائمه ای توشه ای جمع کرده اند نشست ولی با لحاظ محوریت قرآن و اهل بیت علیهم السلام و اصیل دانستن شاگردی آنان. همچنین امر به استفاده از تجارب و حکمتهای دیگران نیز بر مبنای خود سفارشات ائمه و در سایه ی علوم ایشان قابل پذیرش است. ولی در هر حال باید بساط ترجمه محوری و تعبد به کتب غربی از این کشور برچیده شود ان شاء الله. 4: غیرت خانوادگی این غیرت به معنی دفاع از ناموس در مقابل بیگانه است و عموما با شنیدن واژه غیرت این مفهوم از غیرت به ذهن می آید، در روایات زیادی به این غیرت و اهمیت آن تصریح شده است. 5: غیرت اقتصادی در روایات زیادی معامله با بیگانه نهی شده است و در برخی موارد حتی حرام اعلام شده است. باید روی این معنا کار زیادی صورت گیرد که متاسفانه هنوز این وادی بکر است. 6: غیرت سیاسی و مدیریتی یعنی تن ندادن به مدیریت و ریاست بیگانه که این مفهوم در بین شیعه مشهور است ولی متاسفانه در جوامع اهل سنت به راحتی به تصمیم گیری خارجی ها تن داده می شود کما این که در طول تاریخ آنها پشت سر هر بر و فاجری طبق کتب کلامیشان نماز خوانده اند. معکم معکم لا مع غیرکم
7: غیرت غذایی در اسلام حتی غذای بیگانه هم حق ندارد وارد سفره مسلمین شود و روایات فراوانی داریم که از هم غذایی و هم سفرگی با بیگانه و خوردن از غذای آنها و تشبه غذایی به آنها اجتناب شود. 8: غیرت فرهنگی علاوه بر این که فرهنگ بیگانه در سرزمین اسلامی و تشبه به بیگانه خود بابی از ابواب کتب روایی است ولی خود نهی از منکر نیز به گونه ای غیرت فرهنگی است و جلوی رفتارهای غیر دینی و بیگانه با دین را در جامعه به اسم رفتار منکر سد می کند... 9: غیرت رسانه ای این غیرت به معنی استفاده نکردن از رسانه ی بیگانه است و روایت مشهور من اصغی الی ناطق به آن اشاره دارد، وقتی بی بی سی به حضرت امام رحمه الله پیشنهاد پخش اعلامیه هایشان را داد ایشان از بی بی سی استفاده نفرمودند و به همان سیستم قدیمی چاپ استنسیلی و پلی کپی و اعلامیه نویسی با استنساخ دستی قناعت فرمودند. 10: غیرت نرم افزاری از نرم افزارهای بیگانگان استفاده نشود. 11: غیرت صنعتی از صنایع بیگانگان استفاده نشود. 12: غیرت پوشاکی پوشیدن لباس بیگانه در روایات نهی شده است... 13: غیرت نسلی و تناسلی ازدواج با اهل کتاب و غیر مسلم و ندادن دختر به آنها 14: غیرت نفاق و فتنه ستیزانه و بصیرتی درباره این غیرت حضرت امام می فرمایند: آشفتگيهايى كه الآن در مملكت هست، قشرهايى كه مفسد هستند و در بين مردم مفسده مى ‏كنند، ريشه‏هاى فاسد رژيم، ريشه ‏هاى فاسد اجانب، آنهايى كه براى اجانب و در خدمت اجانب براى ملت ما زحمت و تَعَب پيش مى ‏آورند، اينها هستند؛ و ما بايد با تمام قوّت و قدرت در مقابل آنها ايستادگى كنيم و آنها را هم از مملكت خودمان برانيم. (صحیفه ج 6 ص 485) . ما همه مكلفيم به تكليف الهى- اسلامى كه با هم اين نهضت را حفظ كنيم و اين قدرت الهى را نگذاريم تشتت پيدا بكند، و دست آنهايى كه مى‏خواهند بين ما تفرقه بيندازند قطع كنيم. ما همه موظفيم به حَسَب احكام اسلامى، كه فتنه گران را از كشور خودمان برانيم و آنها را در بين صفوف خودمان راه ندهيم. شما برادران و خواهران بيدار باشيد و متوجه كيْد اين اشخاص كه مى‏خواهند بين شما با اسماى مختلف، با بهانه‏هاى مختلف تشتت بيندازند، توجه ... داشته باشيد كه كيْد آنها را خنثى كنيد. (همان ج 7 ص 70) همه ی این غیرت ها اگر بر محوریت نصوص دینی شکل بگیرند غیرتهای دینی هستند. الان دوای همه ی دردهای کشور غیرت دینی است و نسخه ی زیبایی که حضرت آقا پیچیدند نیز همین داروست باید تا می توانیم برای ترویج غیرت مندی و توبیخ و تخطئه ی بی غیرتی و دیاثت تلاش رسانه ای کنیم . ... باید با هشتگ های و و رسانه_ای و بی_غیرتی_علمی و غیرتی های دیگر و هشتگ های دیاثت_اقتصادی و و ... بار و فشار اجتماعی و فرهنگی را بر بی غیرتان زیاد کرد تا کم کم شرشان کم شود و یا به لانه ها بخزند و یا مانند سردمدارانشان در دوره اصلاحات امثال سروش و مهاجرانی و .. از کشور کوچ کنند ... @talabegitaejtehad
پذیرش مدرسه علمیه اميرالمؤمنين علیه السلام نجف اشرف. شرایط و توضیحات بیشتر درفایل ضمیمه 👇👇👇👇👇
جذب نجف۱۴۴۴.pdf
39.04M
معرفی اجمالی حوزه نجف و معرفی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین علیه السلام و شرایط پذیرش و... عزیزان متقاضی ادامه تحصیل در نجف حتما این فایل را مطالعه بفرمایند.
-------------------------------------- 🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿 بسم الله الرحمن الرحیم.... اندرحکایت متکلمین فسیلی.... اگر کلام یک علم کارکرد محور است که هست و اگر کارکرد آن دفاع از دین است که هست پس باید در همان نقطه ای از دین دفاع کند که به دین هجمه می شود..اگر امروز در فیلمهای داخلی مثل فروشنده از زنای محصنه قبح زدایی می شود و مجازات زانی وحشیانه جلوه داده می شود و درباره زانی مظلوم نمایی می شود به گونه ای که حتی زانیه ی به عنف هم مدافع او می شود باید در نقد این فیلم متکلمین ما وارد شوند و از حکم خدا دفاع کنند... اگر در فیلم داخلی قسم همین بلا بر سر حکم شریف قسامه می آید در آنجا هم متکلمین باید دفاع کنند... متکلمی که از کلام فقط کتب قدیمه را بلد است و فقط حول شبهات و هجمات قدیمه مشی می کند اصلا متکلم امروز نیست بلکه فسیلی از متکلمین قدیمه است که امروز جای او در موزه هاست نه در میدان جنگ کلامی... غرب صدها فیلم در تخریب دین و تشویه انبیاء و حتی ائمه و حتی سایر معصومین علیهم السلام ساخته و می سازد.. چه کسی باید پاسخ دهد؟ اگر فیلم در مقابل فیلم نمی سازید لا اقل فیلم های آنها را نقد کنید و دروغ ها و تهمت ها و شیطنت های آنها را با سند و مدرک برملا و رسوا کنید.... و العاقبه للمتقین... @talabegitaejtehad