eitaa logo
تلنگر...
41 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
11.5هزار ویدیو
359 فایل
🤔تلنگر🤔 تلنگر های زندگی را دریاب قبل از اینکه دیر متوجه بشویم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - ماه ساده گرفتیم آمدنت را .mp3
3.09M
♨️ما ساده گرفته ایم آمدنت را 🎤 مقام معظم رهبری 🎤 آیت الله بهجت 🎤 استاد دانشمند 👌 بسیار شنیدنی😔😔 🌴💎❄️💎🌴
♦️ابن عباس می گوید: به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم عرض کردم: ❓آیا گذشتن از آتش برگهٔ عبور و گذرنامه لازم دارد؟ فرمود:بلی، ❓سئوال کردم: آن چیست؟ فرمود:«حبّ علیّ بن ابی طالب علیه السلام». محبت و دوستی علی بن ابی طالب علیه السلام. 📚بحار الانوار،ج ۳۹،ص۲۰۲ قطره ،ج۱،ص۳۴۸
💥💫✨⚡💥⚡✨💫💥 آگاه باش! بعد از هر رنج و سختی، وجد و سرور به درت می‌آید و در می‌زند؛ اما تو از دستش می‌دهی. زیرا تاریکی بسیار سنگین است و تو در آن‌ درگیر می‌شوی. تو درگیر سختی‌ها شده‌ای و سروری را که به درت آمده نمی‌بینی. این را به یاد داشته باش: هر وقت در سختی هستی، منتظر لحظه‌ای باش که سختی می‌رود. هیچ چیزی تا آخر نمی‌ماند. این قانون حتمی کائنات است... رنج‌ها می‌روند. صـبر کـن... بیدار و آگاه باش. زیرا بعد از رنج و بعد از شب، سپیده سر می‌زند و خورشید طلـوع می‌کند... در لحظات تاریکی و رنج نگران نبـاش! با آن مبارزه نکن! مخواه که زودتر بگذرد! مجبورش نکن برود! فقط اجـازه بـده اتفـاق بیفتد. سخت است؛ اما صبور باش... به کائنات اعتماد کن. به وقتش خودش خواهد رفت. زندگی یک جریان است. هیچ چیـزی یکسـان نمی‌ماند. هیچ چیزی در زندگی‌ات اشتباهی رخ نمی‌دهد... همسرت تو را ترک می‌کند و با دیگری می‌رود.‌.. در کارت ورشکسته می‌شوی... فرزندت بیماری سخت می‌گیرد به تو می‌گویم: همه چیز برای خوبی و خیریّت تو رخ می‌دهد. حتی اگر ظاهری تلخ داشته باشد. من این را نگرش عرفانی می‌نامم. انسان عرفانی، کسی است که اعتماد و باور دارد همه چیز برای خیریت و خوبی او اتفاق می‌افتد. این‌گونه به زندگی نگاه کن و آن لحظه‌ای که خیلی دور نیست می‌آیـد که درد و رنـج کاملاً ناپدید می‌شود. فردی که می‌داند رنج و عذاب بـه خاطر وجد و سرور وجود دارد، عذاب نمی‌کشد. فردی که می‌داند مصیبت به خاطر خوشبختی وجود دارد، نمی‌تواند بدبخت باشـد. ناله نمی‌کند، به زمین و زمان ناسزا نمی‌گوید، غیـرممکن است... او از خودِ مصیبت برای شادی بیشتر استفاده می‌کند، او از درد و رنج بـه عنـوان گامی به سوی وجد و سرور استفاده می‌کند. او سپاسگزار سختی‌ها خواهد بود... او به جای ناله و شکایت، به سختی‌ها خوشامد می‌گوید، چون می‌داند و درک کرده است که سختی‌ها همیشگی نیست، و آن لحظات مبارکی که دور نیست خواهد آمد. همان‌گونه که وقتی شب فرا می‌رسد، مطمئن هستی که فردا خورشید طلوع خواهد کرد... إِنَّ مَعَ‌العُسرِ يُسرًا... {سوره شرح آیه۶} همانا پس از هر سختی، آسانی است.....
✨﷽✨ 🌼باحیا باش ✍عفت، حیا و غیرت از ویژگی‌های مشترک بین اصحاب امام مهدی و یاران امام حسین است. امام حسین نماد حیا و غیرت در کربلاست و در نقطهٔ مقابل ایشان، شمر، مظهر بی‌حیایی و شرارت. امام و یارانش حتی در شرایط سخت عاشورا و در مقابل دشمن هیچ‌گاه از کلمات ناروا و ناسزا استفاده ‌نکردند. یاران امام زمان هم این‌گونه هستند. عفت در کلام و رفتار، حیا در نگاه و پوشش و غیرت دینی و انسانی دارند. امام صادق فرمودند: «الْحَيَاءُ مِنَ الْإِيمَان؛ شرم و حيا جزء ايمان است‏.»*۱ پس کسی که حیا ندارد در حقیقت دین ندارد. این شرم و حیا، آن‌ها را از انجام اعمال و رفتار زشت و زننده باز می‌دارد زیرا آن‌ها در همه‌حال خدا را حاضر و ناظر بر اعمالشان می‌بینند. 🔻 بد نیست ما هم نگاهی به زندگی خود بیندازیم. آیا خدا را ناظر اعمال خود می‌دانیم و از گناهانی که مانع ظهورند شرم و حیا نمی‌کنیم و از یاد و یاری امام زمان غافلیم؟ 📚 ۱. كافی، ج‏۲، ص ۱۰۶
❓آیا پس از ظهور، قیام و تشکیل اختیار وجود دارد و کسی گناه می‎کند؟ 🔰بعد از ظهور امام موعود مانند پیش از ظهور، اختیار باقی است و برای انسان، امکان گناه‎کردن هست. این، مطلبی است مسلم که هم ادله عقلی و هم ادله نقلی بر آن دلالت دارد. ✅دلایل عقلی: ⬅️ الف. انسان، موجودی است که ذاتاً در افعال خود مختار است؛ این، یک امر وجدانی است که اگر انسان در خود تأمل کند، این مطلب را درک می‌‎کند. در قرآن کریم نیز آیات متعددی اشاره به این حکم عقل دارد؛ مانند: «وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّکُمْ فَمَن شَاء فَلْیُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْیَکْفُرْ؛ بگو: حق، از پروردگارتان است؛ پس هر که بخواهد ایمان بیاورد و هر که بخواهد انکار کند».[۱] 💥بنابراین تا وقتی ذات انسان موجود باشد اختیار نیز موجود است. ⬅️ب. یکی از اصول دین ما، معاد است. ما معتقدیم قیامت برای تمام افراد، از اول هستی تا به آخر، حتی برای پیامبران و امامان ثابت است و هیچ استثنایی در بین نیست. روشن است مسأله قیامت و ثواب و عقاب، متفرع بر اختیار است.[۲] ✅ادله نقلی: 💢خداوند در قرآن کریم، مردم را یا با لفظ «ناس» می‌خواند یا با لفظ «مؤمنین» این دو لفظ، شامل تمام افراد می‌‎شود و انسان‎های پس از ظهور، یا ایمان می‌‎آوردند که مشمول این خطابات و تکالیف هستند یا ایمان نمی‌‎آورند که باز هم نشانه اختیار و امکان گناه برای آنان است و هیچ دلیلی بر استثناکردن و خارج‌کردن آن افراد از تحت خطابات قرآن، نداریم. 📚پی‌نوشت‌ها ۱. کهف: ۲۹. ۲. توحید، شیخ صدوق، باب۵۹، ح۳، ص۳۶۰. پرسمان اعتقادی
قریب به بیست روايت داريم كه امامان ما فرمودند كه خمس را بر شيعيانمان حلال كرديم. نظر استاد در اين مورد چيست؟.mp3
1.75M
سوال: 1006 ❓ قریب به بیست روايت داريم كه امامان ما فرمودند كه خمس را بر شيعيانمان حلال كرديم. نظر استاد در اين مورد چيست؟ پرسمان اعتقادی با کانال تلنگر همراه باشید @talangor0