11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
44.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از تولید انگشتر کفیل
🔥مادری که شانزده هزار نفر از فرزندان خود را کشته است!
🔹مرحوم «سیّد بن طاووس» در کتاب «الطّرائف» می نویسد: چقدر مرا به تعجّب انداخت حدیثی را که بر آن واقف شدم و آن اینکه :
♦️زنی از اهل کوفه بر عایشه وارد شد و گفت:
ای امّ المؤمنین! چه می گویی درباره زنی که فرزند مؤمن خود را عمدا کشته باشد؟
🔥عایشه گفت: آن زن با کشتن فرزند خود کافر می شود زیرا که خدای تعالی می فرماید:
«وَ مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظيماً[1]: هر کس مؤمنی را به عمد بکشد، جزای او آتش جهنّم است که در آن جاوید خواهد بود، خدا بر او خشم کند و بر او لعنت نماید و برای او عذابی شدید مهیّا سازد. »
♦️سپس آن زن کوفی گفت: پس چه می گویی درباره مادری که شانزده هزار نفر از فرزندان خود را بکشد در حالی که همه آنان مؤمن باشند؟!
🔥عایشه فهمید که منظور آن زن، کنایه به خود اوست که در جنگ جمل، سبب کشته شدن شانزده هزار نفر شده است؛ برای همین گفت: این دشمن خدا را از من دور سازید! [2]
***************************
[1] نساء/93
[2] الطّرائف ص293
#داستان_و_عبرت
#تبری
اللّهم عجّل لولیک الفرج
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
✨ما را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/4066247196C93ed6e9a04
هدایت شده از تولید انگشتر کفیل
اعمال و ادعیه لیالی قدر.pdf
1.53M
#حدیثنا
اللّهم عجّل لولیک الفرج
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
✨ما را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/4066247196C93ed6e9a04
هدایت شده از زندگی پس از زندگی| یاد مرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کلیپ #حجت_الاسلام_عالی
🔻تحلیل جالب و قشنگ: امام زمان نزدیک ماست
#یا_صاحب_الزمان_عج
. ┄┅═✧☫ سیاسی معنوی ☫✧═┅┄
🇮🇷_تحلیل_سیاسی_معنوی👇👇👇
🔸eitaa.com/tahliliciyaci
🔸eitaa.com/tahliliciyaci
30.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➖وااای عالیه این کلیپ 👆بشنوید از زمانی که #امیرالمومنینعلیهالسلام حتی در #بستر و در #وصیتنامه خود از «صلاح» مومنین پس از خود می گوید😔
▪️ساکت بمانید تقاص می دهید🤐
باید دست به کار شیم✊🏻🇵🇸
همگی باهم کنار مردم غزه♥️
🖤امشب، نشر این کلیپ #صدقهجاریه است
#امر_به_معروف
#شب_قدر
#تحریم_اسرائیل
#دکتر_تقوی
#نشر_حداکثری
🤲 شب قدر زیرکان
🖌 یادداشت شب قدری مهدوی ارفع
📣 در نهجالبلاغه می خوانیم:
🎯 كَمْ مِنْ صَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ
صِيَامِهِ إِلاَّ اَلْجُوعُ وَ اَلظَّمَأُ وَ كَمْ
مِنْ قَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ قِيَامِهِ إِلاَّ
اَلسَّهَرُ وَ اَلْعَنَاءُ حَبَّذَا نَوْمُ اَلْأَكْيَاسِ
وَ إِفْطَارُهُمْ
یعنی
❗️چه بسا روزهدارى كه بهرهاى
جز گرسنگى و تشنگى از روزهدارى
خود ندارد و بسا نمازگزارى كه از
ايستادنشبه نماز جز بيدارى و
زحمت سود نگيرد. چه نيكوست
خواب زيركان و افطار آنان!
( حکمت ۱۴۵ نهجالبلاغه )
👈 پس بیایید زیرکانه احیا بگیریم چگونه؟
1⃣ همه توجه و نیت و ذکر و اعمال و حاحاتمون را متمرکز کن بر سلامتی و تعجیل فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🟣 نتیجه: وقتی تو به امام زمانت
احسان و نیکی می کنی از باب قانون جبران او هم برای تو دعا می کند و
آمرزش می طلبند چون « هل جزآء الاحسن الا الاحسان؟»
حالا خودت بگو ارزش احسان تو به
امامت چقدر است و ارزش احسان
و جبران امامت نسبت به تو چقدر؟
دیدی زیرکی یعنی چی؟!😌
2⃣ در این شب عزیز در کنار نماز و جوشن کبیر و استغفار و قرآن به سر
و.. وقتی هرچند کوتاه بگذاریم برای
کسب معرفت مثال خطبه های ۲۲۱
و ۲۲۲ نهج البلاغه را با طمانینه و تفکر بخوانیم.
👌 اگر این توصیه ها به دلت نشست برای من هم دعا کن که به همین امور موفق بشوم.
#شب_قدر
#ماه_رمضان
#مهدوی_ارفع
🆔https://eitaa.com/mahdavi_arfae
🌟دعاى روزبیستم ماه #مبارك_رمضان
اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوَابَ الْجِنَانِ وَ أَغْلِقْ عَنِّي فِيهِ أَبْوَابَ النِّيرَانِ
اى خدا در اين روز به روى من درهاى بهشت ها بگشا و درهاى آتش دوزخ ببند
وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِتِلاَوَةِ الْقُرْآنِ يَا مُنْزِلَ السَّكِينَةِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ
و مرا توفيق تلاوت قرآن عطا فرما اى فرود آرنده وقار و سكينه بر دلهاى اهل ايمان.
@talangore_dini
هدایت شده از تولید انگشتر کفیل
عذاب هر روزه ابن ملجم مرادی به دلیل قتل امیرالمؤمنین علیه السلام
قَالَ أَبُو الْقَاسِمِ الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْمَعْرُوفُ بِابْنِ الرَّفَّاءِ بِالْكُوفَةِ قَالَ: كُنْتُ بِالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ فَرَأَيْتُ النَّاسَ مُجْتَمِعُونَ حَوْلَ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ، فَقُلْتُ: مَا هَذَا؟ قَالُوا: رَاهِبٌ أَسْلَمَ. فَأَشْرَفْتُ عَلَيْهِ فَإِذَا شَيْخٌ كَبِيرٌ عَلَيْهِ جُبَّةُ صُوفٍ وَ قَلَنْسُوَةُ صُوفٍ، عَظِيمُ الْخَلْقِ وَ هُوَ قَاعِدٌ بِحِذَاءِ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ، فَسَمِعْتُهُ يَقُولُ: كُنْتُ قَاعِداً فِي صُومِعَتِي فَأَشْرَفْتُ مِنْهَا، فَإِذَا طَائِرٌ كَالنَّسْرِ قَدْ سَقَطَ عَلَى صَخْرَةٍ عَلَى شَاطِئِ الْبَحْرِ، فَتَقَيَّأَ فَرَمَى بِرُبُعِ إِنْسَانٍ، ثُمَّ طَارَ. فَتَفَقَّدْتُهُ فَعَادَ فَتَقَيَّأَ فَرَمَى بِرُبُعِ إِنْسَانٍ كَذَا إِلَى أَنْ تَقَيَّأَ بَاقِيَهُ ثُمَّ طَارَ. فَدَنَتِ الْأَرْبَاعُ. فَقَامَ رَجُلاً فَهُوَ قَائِمٌ وَ أَنَا أَتَعَجَّبُ حَتَّى انْحَدَرَ الطَّيْرُ فَضَرَبَهُ وَ أَخَذَ رُبُعَهُ وَ طَارَ وَ فَعَلَ بِهِ فِي الثَّلَاثَةِ الْأَرْبَاعِ كَذَلِكَ. فَبَقِيتُ أَتَفَكَّرُ وَ أَتَحَسَّرُ أَ لَا أَكُونُ سَأَلْتُهُ مَنْ هُوَ؟ فَبَقِيتُ أَتَفَقَّدُ الصَّخْرَةَ حَتَّى رَأَيْتُ الطَّيْرَ فَأَقْبَلَ وَ فَعَلَ كَمَا فَعَلَ، فَالْتَأَمَتِ الْأَرْبَاعُ وَ صَارَ رَجُلًا فَنَزَلْتُ وَ قُمْتُ بِإِزَائِهِ وَ دَنَوْتُ مِنْهُ وَ سَأَلْتُهُ مَنْ أَنْتَ؟ فَسَكَتَ عَنِّي. فَقُلْتُ: بِحَقِّ مَنْ خَلَقَكَ مَنْ أَنْتَ؟ فَقَالَ: أَنَا ابْنُ مُلْجَمٍ. فَقُلْتُ: وَ مَا فَعَلْتَ؟ قَالَ: قَتَلْتُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ، فَوَكَّلَ اللَّهُ بِي هَذَا الطَّائِرَ يَقْتُلُنِي كُلَّ يَوْمٍ قَتْلَةً فَهَذَا خَبَرِي، وَ انْقَضَّ الطَّائِرُ فَأَخَذَ رُبُعَهُ وَ طَارَ. فَسَأَلْتُ عَنْ عَلِيٍّ؟ فَقَالُوا: ابْنُ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله فَأَسْلَمْتُ.
(كشف الغمة، ج1، ص434)
ابوالقاسم حسین بن محمد که به ابن رَقّا مشهور است نقل می کند: درمسجدالحرام و مقام ابراهیم علیه السلام راهبی رادیدم که جمعی کثیر به دورش حلقه زده بودند. پرسیدم موضوع چیست؟ گفتند: راهبی است که مسلمان شده است. نزدش رفتم و دیدم پیرمردی است که صوف به تن دارد و در مقابل مقام ابراهیم علیه السلام نشسته است و چنین می گوید: من در صومعه خود نشسته بودم. روزی دیدم که پرنده ای بزرگ مانند عقاب از هوا پایین آمد و بر سر سنگی که درکنار دریا بود نشست و ربع جسد آدمی را قی کرد و بالا آورد و سپس پرواز نمود و بعد از لحظاتی باز هم آمد و ربع دیگری را قی کرد و همچنین کرد تا این که تمامی جسد شخص نامعلوم را قی نمود و پرواز کرد. سپس اعضاء قی شده به یکدیگر نزدیک شده و به هم چسبیدند و بدنی تشکیل شد و برخاست و به هرطرف نگاه می کرد! من درتعجّب فرو رفته بودم که ناگهان دیدم که باز همان پرنده از هوا به زیر آمد و یک ربع بدن آن شخص را از بدنش جدا نموده و فرو برد و سپس به پرواز درآمد و رفت و پس از لحظاتی آمد و ربع دیگری را برد و به همان طریق می آمد تا اینکه تمامی اعضای او را فرو برده و از نظرم غایب شد. من فکر می کردم و حسرت می خوردم که چرا از آن شخص نپرسیدم که تو کیستی و این چه حالتی است؟ امّا در روزی دیگر باز همان ماجرا در همان وقت روی داد و چون دیدم که او زنده شد و ایستاد، نزد او رفتم و پرسیدم: تو کیستی؟ امّا جواب نداد. گفتم: به حقّ آن که تو را خلق کرده است، بگو کیستی؟ گفت: من ابن ملجم هستم، پرسیدم: چه کرده ای؟ گفت: علیّ بن ابی طالب را کشتم و از آن روز خدای متعال این پرنده را بر من موکّل کرده است که هر روز (به جزای آن عمل) مرا به این نحوی که دیدی می کشد و زنده می کند. دراین حال بودیم که آن پرنده سر رسید و به همان صورت قبل، ربعی از بدنش را کند و پرواز نمود و ماجرایش هم چنان تکرار می شد. پس من درمورد علی بن ابی طالب علیه السلام تحقیق و جستجو نمودم. گفتند او پسرعموی رسول خدا صلّی الله است و به این سبب اسلام آوردم.
#داستان_و_عبرت
اللّهم عجّل لولیک الفرج
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
✨ما را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/4066247196C93ed6e9a04
هدایت شده از حامد کاشانی
👌 وَالفَضلُ ما شَهِدَت بِه الأعداءُ...
أبو محمّد القاسم بن ثابت السَرَقُسطي ادیب مغربی قرن سوم (۲۵۵_۳۰۲ ق) در کتاب "الدلائل على معاني الحديث بالشاهد والمثل "، ذیل شرح کلمه " شرقة " این ماجرای مهم را نقل میکند:
عمر بن عبد العزیز میگوید:
پدرم عبد العزیز بن مروان _فرمانروای مصر در دوران خلافت اموی_ هرگاه علی علیهالسلام را روی منبر یاد(لعن) میکرد، غم و غصهای او را فرا میگرفت. وقتی از او در اینباره پرسیدم، پاسخ داد:
ای پسرم! اگر مردم آنچه که ما از فضايل علی علیهالسلام مىدانیم، مىدانستند، حتی دو نفر نیز از ما پيروى نمىكردند.
....نا الأَصمَعِيُّ، قَالَ: نا عَبدُ العَزِيزِ بنُ عُمَرَ بنِ عَبدِ العَزِيزِ، عَن أَبِيهِ، قَالَ: كُنتُ أَسمَعُ أَبِي إِذَا ذَكَرَ عَلِيًّا عَلَى المِنبَرِ تَعْتَرِيهِ شَرقَةٌ، فَقُلْتُ لَهُ فِي ذَلِكَ، فَقالَ: يَا بُنَيَّ إِنَّا لَنَعرِفُ لِعَلِيٍّ رَحِمَهُ الله مِنَ الفَضَائِلِ مَا لَو عَرَفَهُ النَّاسُ مَا تَبِعَنَا مِنهمُ اثنَانِ
📖 الدلائل على معاني الحديث بالشاهد والمثل، ۱/۲۵۲
✔️ بعدها ابن ابی الحدید مشابه این مطلب را در شرح نهج البلاغة، ۴/۵۸ ذکر کرده است.
@kashani1395