❤️روزگار غریبی است 🌙
❤️رسم عاشقی 🌙
🍃🌸مراقب 🍃دل🌸هم 🍃باشیم🍃
.
ﻭﻗﺘﻲ ﻧﺎﻧﻮﺍ ﺧﻤﯿﺮ ﻧﺎﻥ ﺳﻨﮕﮏ ﺭﺍ ﭘﻬﻦﻣﯽ ﮐﻨﺪ
ﻭ ﺩﺭﻭﻥ ﺗﻨﻮﺭ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻱ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ؟
!! ﺧﻤﯿﺮ ﺑﻪ ﺳﻨﮕﻬﺎ ﻣﯽ ﭼﺴﺒﺪ!
ﺍﻣﺎ ﻧﺎﻥ ﻫﺮﭼﻪ ﭘﺨﺘﻪ ﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺍﺯ ﺳﻨﮕﻬﺎ ﺟﺪﺍ ﻣﯽﺷﻮﺩ ...
ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ؛
ﺳﺨﺘﯿﻬﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎ،ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺗﻨﻮﺭ ﺍﺳﺖ...
و ﺍﯾﻦ ﺳﺨﺘﯽ ﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺨﺘﻪ ﺗﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ...
ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭘﺨﺘﻪ ﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺳﻨﮓ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺑﺨﻮﺩ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...
ﺳﻨﮕﻬﺎﺗﻌﻠﻘﺎﺕ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽﻫﺴﺘﻨد...
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻣﻦ،
ﺧﺎﻧﻪ ی ﻣﻦ ...
ﻣﻦ ...
ﻣﻦ .... ﺁﻧﻮﻗﺖ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻨﻮﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﻨﻨﺪ ﺳﻨﮕﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ
ﺧﻮﺷﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﺗﻨﻮﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﭘﺨﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﺳﻨﮕﯽ ﻧﻤﯽ ﭼﺴﺒﺪ
ﻣﺎ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﭼﻪ ﭼﺴﺒﯿﺪﻩ ﺍیم
ﺳﻨﮓ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺎ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺳﺖ
╔ 💗 ══ 🍃ೋ•══╗
Akharolzaman.mp3
6.37M
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد:
موضوع:👇
در دوران آخر الزمان چکار کنیم⁉️
👈 فوق العاده تاثیر گذار
#هاشمی_نژاد
شنیدی خدا چی گفته؟! - @Aminikhaah.mp3
5M
💠حجت الاسلام والمسلمین امینی خواه:
موضوع:👇
💎 شنیدی خدا چی گفته؟!
🔸 خدا در ایام فتنه چه وعدههایی داده؟
#امینی_خواه
═✧❁🌸❁✧═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه دقیقهای که میتونه زندگیِ شما رو عوض کنه✨
💠
کانال های ما در ایتا:
🔻🔻🔻
1️⃣نظام اندیشه اسلامی
@aaftabgardan
🔸روش های پاسخگویی به شبهات
🔸شبهه زدایی
🔸تقویت عقائد
🔸نظام اندیشه اسلامی
🔸سواد رسانه
...........................................................................................
2️⃣خانواده بهشتی
@khanevade_beheshti313
مهارت های زندگی در سه محور:
1.فردی
2.خانوادگی
3.اجتماعی
...........................................................................................
3️⃣تلنگر
@talangorz
🔆اینجا جایی است برای زدودن غبار غفلت از قلب های زنگار گرفته
🔅با تذکرهایی ساده
🔹از جنس سوال
🔸یا یک تصویر
🔺یک جمله
🔻یا یک داستان کوتاه
...........................................................................................
💯🌻💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 صحنه های آخرالزمانی از زلزله در ترکیه
💠
#سخنحکیمانه
✅امیرالمؤمنین #مولاعلی(علیهالسلام):
چه زشت است برای انسان، که ظاهری موافق و همسو؛ و باطنی منافق و دو رو داشته باشد❗️
👈تا توانی یک دل و یکرنگ باش
قالی از صدرنگ بودن زیر پا افتاده است.
💠
🔻حدیث اول:
✅امام کاظم (ع) که درود خدا بر او باد، فرمود: مَن لَم یَجِد لِلاِسائة مَضَضا، لم یکُن عنده لِلاِحسانِ موقعٌ.
📚(میزان الحکمة، ج ۲، ص ۸۵۲)
👈هرکس از درد بدی کردن نسوزد، نزد او خوبی کردن جایگاهی ندارد. «مَضَض» یعنی درد جانکاه، دردی که کسی تاب آن را نیاورد، دردی که شدت آن، جان را بسوزاند.
🔹خوبی کردن به دیگران و رفتار زیبا و نیک داشتن، البته بسیار پسندیده است، اما سخن در این است که رفتار نیک، در صورتی استمرار دارد که از جان «نیک انسان» بجوشد و جریان یابد. از چنان انسانی، ما همیشه و در همه جا انتظار خوب بودن و خوبی کردن داریم؛ چرا که خوبی کردن و نیک رفتاری نزد او مرتبه و جایگاه خاص خود را دارد و بر اثر ملاحظات ویژه، یا ریاکاری و ظاهرسازی نیست. به عبارت دیگر، رفتار نیکوخوی و خصلت چنان انسانی است.
سخن امام این است که چنان خصلتی، مولود بیزاری از بدی و بدرفتاری است. انسان شریف و نیکرفتار، از دیدن بدیها و بدرفتاریها، احساس دردی جانسوز میکند چندان که تاب تحملش را ندارد.
اگر کسی، از دیدن بدرفتاری دیگران، یا از رفتار بد خود، آزرده و دردمند نشود و بدی را مصیبتی دردآور نداند، در واقع باید از این راه، نشانه شناسی کند و به شناخت خودش نزدیک تر شود و دریابد که هنوز خوبی کردن و «نیکْ انسان» بودن در جان او ننشسته است؛ باید تمرین کند و به جائی رسد که از بدی و بدرفتاری، آزرده و ملول و دردمند گردد.
💠
🔻حدیث دوم:
✅امام کاظم که درود خدا بر او بادا فرمود: دلیلُ العاقلِ التَّفکٌرُ و دلیلُ التَّفکرِ الصَّمْت
📚(میزان الحکمة، ج ۵، ص ۲۲۰۴)
👈اندیشیدن، راهنمای خردمند است و سکوت، راهنمای اندیشیدن. در این کلام کوتاه چهار کلمه آمده که در بارهٔ هر یک از آنها، یک دنیا حرف و سخن هست: ۱. دلیل، ۲. عاقل، ۳. تفکر، ۴. صمت (سکوت)
🔹سه کلمهٔ نخست، از پربسامدترین کلمات در زبان آدمیان است؛ و کلمهٔ چهارم، با بسامدی بسیار پائین، گهگاه لابلای کلمات دیگر بکارمیرود و نکتهٔ ظریف این است که بکاربردن کلمهٔ «سکوت»، ضد سکوت است.
این کلام شگفتانگیز - که علاوه بر عمق معنایش، در کلماتش نیز چینش عجیبی به چشم میخورد - از نظر این جانب، در چند جهت، افقگشائی میکند که تفصیل آنها در این فضا نمیگنجد؛ فقط به برخی از این افقها اشاره میکنم:
الف. اگر کسی عاقل، و اهل تفکر است، باید بداند که از راه «سکوت» میتواند فکر خود را تغذیه کند و از راه تفکر، میتواند به تقویت عقل بپردازد.
ب. اگر ما بخواهیم بدانیم که عاقل و اندیشمند کیست، باید ببینیم چه کسی بیشتر، اهل سکوت است و از راه سکوت شخص، به عقل و تفکر او، پی ببریم. کسی که زیاد حرف میزند فرصت تعقل و تفکر ندارد و وقتی سخن میگوید، سخنش یا فاقد عمق است و یا عمق کمی دارد.
ج. سکوتی که نشانهٔ تعقل و تفکر است و ما از راه آن، میتوانیم به عاقل و متفکر بودنِ کسی پیببریم، سکوتی از جنس «حضور» است؛ نه آن سکوتی که کسی اختیار کرده تا به دیگران، القا کند که اهل تفکر است. به بیان دیگر، آن چه از سنخ حضور است - در اینجا، سکوت -، اگر ظاهر شود، میتواند دروغ باشد. پس ما گاه بر اثر سکوت دیگران، ممکن است فریب بخوریم یعنی میپنداریم که او اهل تفکر است در حالی که با سکوت خود در حال شیطنت است. به بیان دیگر، سکوت ذهنی و قلبی است که میتواند به تفکر و تعقل، مددرسانی کند نه صرف سکوت زبانی.
د. کسی که در خلوت و تنهائی خود نشسته، از راه سکوت ذهنی و قلبی میتواند زمینهٔ بارش آگاهی را فراهم کند و تمرینِ «شنیدن» کند؛ شنیدن از «خود ِآگاه». زبان حالِ «خودِ آکاه» این است که: اگر سخن بگوئی، سکوت میکنم؛ و اگر سکوت کنی، سخن میگویم.
دو نکته را به اختصار میگویم:
۱. دنیای امروز، لبریز از حرف و حرافی است و از در و دیوار، از آسمان و زمین، صوت و صدا و حرف میبارد و این خود، یکی از نشانههای بیعقلی و بیفکریِ این روزگار است که به هیچکس امان نمیدهد که دمی سکوت کند و با خود باشد و خود را بیابد. درون این غوغا، همه، خود را گم کردهایم.
۲. «سکوت»، واژهاش، و از آن مهمتر، معنایش و به خصوص حالتش، تنها معنا و حالتی است که بینهایت تفسیر را برمیتابد و با پهنهٔ هستی انسان، سازگاری و انس دارد. از این رو، دلم میخواهد که در باب آن، هم بسیار بیندیشم و هم اندکی بنویسم. از یک سو تکههائی از «گاهیکمی سکوت» را میاندیشم و مینویسم و با کلمات، نقاشی میکنم. از جانب دیگر، در کتاب «مرثیهای برای جنون» بحث کوتاهی در باب معنای سکوت و ضرورت «سکوتشناسی»، دارم که آن را پس از این، در یک قاب مستقل، خواهم آورد.
💠
🔻حدیث سوم:
✅از امام کاظم(ع) پرسیدند آنجا که خدا میگوید: «قل انما حرّم ربی الفواحش ما ظهر منها و ما بطن»، مراد چیست؟، گفت: إنٓ القرآنَ لهُ ظهرٌ و بطنٌ، فجمیعُ ما حرّمَ اللهُ فیالقرآنِ هوالظاهرُ و الباطنُ من ذلک أئمةُ الجور. و جمیعُ ما أحلَّ اللهُ تعالی فیالکتابِ هو الظاهرُ و الباطنُ من ذلک أئمةُ الحق.
📚(میزان الحکمة، ج ۱ ص ۱۴۲، به نقل از اصول کافی).
👈قرآن ظاهری دارد و باطنی. همهٔ آنچه خدا در قرآن تحریم کرده، ظاهر قرآن است و باطنش امامان و پیشوایان ستم و جور است؛ و همهٔ آنچه را خدای تعالی در کتاب، حلال کرده، ظاهر کتاب است و باطنش امامان حق (و حقیقت) است.
💠بندهٔ نادان و ناتوان، از تفسیر این سخن بلند و شکوهمند عاجزم. با کوزهای شکسته در ساحل این دریا ایستادهام و به اندازهٔ آن از آب این دریا برمیدارم و در قالب عبارات میریزم و حاصل برداشتم را در دو بند میگویم:
▫️بند ۱: خدای خالق عالم و آدم که سکوت نکرده و با انسان سخن گفته است، چیزهائی را در کتابش حرام کرده و آنها را به عنوان رجس و خبث و پلیدی و نادرستی و ناپاکی معرفی کرده است و از انسان خواسته که از آنها دوری کند. امام کاظم درود بر او میگوید که باطن و ریشه و اصل همهٔ محرمات و پلیدیها و پلشتیها و نادرستیها، امام جور و پیشوای ستم و جفا است. او است که زمینهٔ هرگونه پلیدی و آلودگی را فراهم میآورد و بر هیمهٔ آتش کجرویها میافزاید و آن را دامن میزند. او سرآغاز و باطن هر گونه کجروی و پلیدی است.
▫️بند ۲: تمام آنچه در کتاب خدا به عنوان حلال معرفی شده و در شأن انسانی است که میخواهد زندگی پاکیزه و انسانی داشته باشد و حق هیچکس و هیچچیز را تضییع نکند، ظاهر قرآن است که باطن و اصل و ریشه و مبدأ و مجمعش امام حق است. عالمی که امام حق و حقیقت ندارد، یکپارچه جور و جفا و ستم است؛ یکپارچه پوچی و بیحاصلی است؛ یکپارچه نومیدی و سرخوردگی است. امام حق، مبدأ و مجمع وباطن همهٔ پاکیها و زیبائیها و درستیها و خوبیها است.
در روزگار هارون عباسی، وقتی امام حق و حقیقت، زندانی است، یعنی عهد «پاکی و حقیقتِ در محبس» است تا او را هر گونه که بخواهند به مردم معرفی میکنند. اینک آنکه اهل حقیقت است کارش بس دشوار دارد، باید بتواند «حقیقتِ در زندان» را بفهمد؛ باید بتواند دریابد که آن حقیقت را به گونهای غیرواقعی و نامنطبق بر اصل، معرفی میکنند؛ باید بیندیشد که اگر از «حقیقتِ در زندان» که به گونهای مسخ شده معرفی گردیده بگریزد، با زندانبان حقیقت همراهی و همدلی کرده است.
💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اهمیت_نماز
🛑بعد از پنج روز که کودک اهل #سوریه را از زیر آوار بیرون می آورند می گوید : 👇
آه کم من یوم ماصلیت...
🔹وای چند روز استکه #نماز نخوانده ام
ان وقت ادمهای ۶۰ ۷۰ کیلویی صاف صاف رلحت نماز رو ترک میکنن. اینا مثل هم اند،؟!
میگن حضرت رقیه (س) عصر عاشورا که به هوش امد مدام بغل عمه جانش زینب (س ) می گفت عمه پارچه ای هست سرم و از نامحرم ها بپوشانم؟؟
#نماز
#نماز_اول_وقت
#شهدا_و_نماز
5225df18-55d6-4e14-8c43-749f5aecd306.jpeg
239.4K
کاظمین و مشهد و شیراز و قم در چار سمت
مرز ها در کشور موسی ابن جعفر بسته نیست
گندمی از گوشه ی صحنش برایم کافی است
در حریم قدسی اش بال کبوتر بسته نیست
از غل و زنجیر حرفی هم نباشد باز هم
روضه های رنج هایش آنچنان سربسته نیست
💠
موسیقی (جدید)_(47).mp3
5.17M
این یک آهنگ بیداری است
به محض اینکه احساس خوابآلودگی به شما دست داد گوش کنید
🌷🌹🌷🌹🌷
🌷🌹🌷
اخلاق و سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم
مرحوم علامه طباطبایی در تفسیرالمیزان (ج ۶، ص ۱۸۳)، حدود ۲۷ صفحه در زمینه اخلاق و سنن و آداب زندگی پیامبرصلی الله علیه وآله روایاتی را نقل کرده است، که به برخی از آنها فهرست وار اشاره میکنیم:
❄️۱. کفش خود را میدوخت.
❄️۲. لباس خود را وصله میزد.
❄️۳. گوسفند را خودش میدوشید.
❄️۴. با بردگان، هم غذا میشد.
❄️۵. بر زمین مینشست.
❄️۶. بر الاغ سوار میشد.
❄️۷. حیا مانعش نمی شد که نیازهای خود را از بازار تهیه کند.
❄️۸. به توانگران و فقرا دست میداد و دست خود را نمی کشید تا طرف دست خود را بکشد.
❄️۹. به هرکس میرسید، چه بزرگ و چه کوچک، سلام میکرد.
❄️۱۰. اگر چیزی تعارفش میکردند، آنرا تحقیر نمی کرد، اگرچه یک خرمای پوسیده بود.
❄️۱۱. کم مؤونه، کریم الطبع و خوش معاشرت بود.
❄️۱۲. بدون اینکه قهقهه کند، همیشه تبسّمی بر لب داشت.
❄️۱۳. بدون اینکه چهره درهم کشیده باشد، همیشه اندوهگین به نظر میرسید.
❄️۱۴. بدون اینکه از خود ذلتی نشان دهد، همواره متواضع بود.
❄️۱۵. بدون اینکه اسراف ورزد، سَخیّ بود.
❄️۱۶. بسیار دل نازک و مهربان بود.
❄️۱۷. هرگز دست طمع بسوی چیزی دراز نکرد.
❄️۱۸. هنگام بیرون رفتن از خانه، خود را در آینه میدید، موی خود را شانه میزد و چه بسا این کار را در برابر آب انجام میداد.
❄️۱۹. هیچ گاه در مقابل دیگران پای خود را دراز نمی کرد.
❄️۲۰. همواره بین دو کار، دشوارتر آن را انتخاب میکرد.
❄️۲۱. هیچ وقت به خاطر ظلمی که به او میشد در صدد انتقام بر نمی آمد مگر آنکه محارم خدا هتک شود که بخاطر هتک حرمت خشم میکرد.
❄️۲۲. هیچ وقت در حال تکیه کردن غذا میل نکرد.
❄️۲۳. هیچ وقت شخصی از او چیزی درخواست نکرد که جواب (نه) بشنود و حاجت حاجتمندان را رد نکرد.
❄️۲۴. نمازش در عین تمامیّت، سبک و خطبه اش کوتاه بود.
❄️۲۵. مردم، آن حضرت را به بوی خوشی که از او به مشام میرسید، میشناختند.
❄️۲۶. وقتی در خانه مهمان داشت، اول کسی بود که شروع به غذا میکرد و آخرین کسی بود که از غذا دست میکشید تا مهمانان راحت غذا بخورند.
❄️۲۷. بر سر سفره، همیشه از غذای جلوی خود میل میکرد.
❄️۲۸. آب را با سه نفس میآشامید.
❄️۲۹. جز با دست راست چیزی نمی داد و نمی گرفت و غذا نمی خورد.
❄️۳۰. وقتی دعا میکرد، سه بار دعا میکرد و وقتی سخن میگفت در کلام خود تکرار نداشت.
❄️۳۱. اگر اذن دخول به خانه مردم میگرفت، سه بار تکرار میکرد.
❄️۳۲. کلامش روشن بود به طوری که هر شنونده ای آنرا میفهمید.
❄️۳۳. نگاه خود را بین افرادی که در محضرش بودند تقسیم میکرد.
❄️۳۴. هر گاه با مردم سخن میگفت، در حرف زدن تبسم میکرد.
🌷🌹🌷
🌷🌹🌷🌹🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی یه هدفی داری ولی هیچ فکر و برنامهای نداری و اقدامی نمیکنی👆👆 😅🤣
هدایت شده از 💝خانواده بهشتی👨👩👧👧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعجوبۀ عرفان دفاع مقدس، صوت وصیتنامه عجیب وخارق العاده عارف "12 ساله" با صدای خود شهید!۲۷ بهمن، سالگرد شهادت "رضا پناهی"
♦️خواهش میکنم ،تمنّا میکنم این کلیپ را اگر شده چند بار بادقت ببینید وگوش کنید
ببینید این نظام چه کسانی واعجوبه هایی تربیت کرده است
🌸🌸🌸