مداحی_آنلاین_آغاز_امامتت_مبارک_مهدی_رسولی.mp3
5.54M
آغاز امامتت مبارک
آقای زمین و آسمونا
با تو همه جا صفا گرفته
ای جان جهان یوسف زهرا
#سرود🔊
#آغاز_ولایت_امام_زمان(عج)🌺
#مهدی_رسولی🎙
💠 درود خدا بر امیرالمومنین فرمود : كسی كه در دشمنی زيادهروی كند گناهكار است و آن كس كه در دشمنی كوتاهی كند ستمكار است و هر كس كه بی دليل دشمنی كند نمیتواند باتقوا باشد.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت298
❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅
•═══════﷽❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤•༻⃘⃕❀.
💠 درود خدا بر امیرالمومنین فرمود : كسی كه در دشمنی زيادهروی كند گناهكار است و آن كس كه در دشمنی كوتاهی كند ستمكار است و هر كس كه بی دليل دشمنی كند نمیتواند باتقوا باشد.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت298
❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅
✍ توضیح #حکمت298 🔰
┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی
🔺در حکمت ۲۹۸ امام به اعتدال در دشمنیها اشاره میکنند .
💯 ببینید اعتدال و میانه روی در همهی کارها شایسته و سزاوار است و اصلاً خداوند امّت اسلام را امّت میانه معرفی میکند ؛ "امّت وسط" ، امّتی که همه کارهایش از روی اعتدال است ؛ پس ما در هیچ کاری نه زیادهروی داریم و نه کُندروی داریم که هر کدام از اینها آفات خودش را دارد .
💠 اینجا هم امام در مورد دشمنی فرمودند کسی که در دشمنی زیادهروی کند گنهکار است ؛ خوب وقتی ما زیادهروی کنیم در دشمنی لازمهاش اين است که خیلی از گناهان را انجام بدهیم .
💠 کما اینکه امام در جایی دیگر فرمودند با دشمنت هر چیزی هست را نگو یا هر رفتاری را نکن ؛ چون ممکن است همان دشمن یک روزی دوست تو شود و برای تو مایهی پشیمانی و شرمندگی شود .
📛 پس زیادهروی در دشمنی باعث گنهکاری میشود ؛ بیش از اندازه غیبت میکنیم ، بیش از اندازه باعث آزار و اذیت او میشویم ، هرطور که نگاه کنیم زیادهروی باعث میشود که انسان گناهانی را در مورد دشمنش حتی انجام دهد. یعنی امام میفرمايند به هر حال ما مجوّزی نداریم که حتی در مورد دشمن زیادهروی کنیم.
💠 و آن کس که در مورد دشمنی کوتاهی کند ستمکار است ؛ این نکته هم جالب است. در مورد دشمن کوتاهی کردن خودش یک نوع ستمکاری است . چرا ؟ چون دشمن تو دارد زور میگوید، ستمی و ظلمی میکند ، وقتی تو با او مبارزه نمیکنی در حقیقت تو همکار او میشوی و تو هم ستمکار خواهی شد.
⏪ پس در اینجا باید جبههی انسان در مقابل دشمن مشخص باشد و وظیفهی خود را انجام دهد و همانطور که زیادهروی نباید کند ، کوتاهی هم نباید کند .
💠 و هر کس که بیدلیل دشمنی کند نمیتواند باتقوا باشد ؛ چقدر دقیق امام برای ما نسخه میدهند ، کسی که بیدلیل دشمنی کند نمیتواند باتقوا باشد .
✅ یعنی دشمنیهای بیدلیل نشانهی بیتقوایی است ؛ اینجا دیگر انسان خدا محور عمل نمیکند ، یعنی دشمنی میکند از روی هوای نفسش ؛ من اصلاً از این آدم بدم میآید ، از قیافهاش بدم میآید ، اصلاً دوست ندارم با او حرف بزنم . اینها حرفایی است که ما میشنویم یا در حالات خودمان است .
⛔️ ما حق نداریم بیدلیل دشمنی کنیم و باید هوای نفس خود را کنترل کنیم ؛ انسان نمیتواند بیدلیل دشمنی کند و این نشانهی بیتقوایی است.
🌹 انشاالله خیلی دقیق شویم در این سخنان امام کنیم و بتوانیم به کار ببندیم .
⚡️یاعلی✨خدا نگهدار⚡️
┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا عید الزهرا سند تاریخی دارد؟؟
حقیقت ماجرای عیدالزهرا
و ابولولو چیست ؟
🆔 @Shobhe_ShenaSi
💕 دهم ربیعالأول، سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم و حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام؛ مبارک باد 🌸☘️
✨#فوق_کلام_مخلوق_دون_کلام_خالق🌿
✅أمیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهالسلام:
يَوْمَئِذٍ فِي الْإِسْلَامِ غَيْرَ رَسُولِاللَّهِ (صلّیاللهعليهوآلهوسلّم) وَ خَدِيجَةَ وَ أَنَا ثَالِثُهُمَا.
☘️ در آن روز اسلام و مسلمانی در هيچ خانهای نبود، غير از خانه رسولخدا (صلیاللهعليهوآلهوسلّم) و خديجه(علیهاالسلام) ؛ و من سومين آنان بودم.
نهجالبلاغه، خطبه ١٩٢، (ترجمه مرحوم علامه محمدتقی جعفری)
طلایه داران
💕 دهم ربیعالأول، سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم و حضرت خدیجه کبری علیهاالسل
😍
شادی دل حضرت رسولالله صلی الله علیه و آله و سلم
و
بی بی دو عالم ام فاطمه الزهرا حضرت خدیجه الغراء سلام الله علیها
۳ تا صلوات
💞💞💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عیدزهرا را سیدصادق شیرازی انگلیسی راه اندازی کرده جهت اختلافات بین شیعه و سنّی یه عده ساده لوح ام دامن میزنند به این موضوع......
امام خامنه ای عزیز ولی امر مسلمین :
توهین به مقدسات اهل تسنن
خلاف شرعی و قانونی است
22.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ اعتراض جدی خطیب نماز جمعه شهرستان شهرضا حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ اصغر قائمی به سوء استفاده برخی سیاستمداران از واژه « وفاق ملی » !
🛑 زمان خاتمی واژه های « جامعه مدنی » و « آزادی » زمان روحانی هم واژه « اعتدال » شعارهایی بودند در ظاهر زیبا اما با همین واژه ها سوء استفاده های زیادی از مردم شد !
🛑 اکنون هم با واژه « وفاق ملی » به افرادی پست داده شده که بعضی هایشان در فتنه ۸۸ و فتنه زن ، زندگی ، آزادی شریک بودند و اعلام برائت هم نکردند !
🛑 چرا باید اشخاصی که در قتل شهدایی همچون آرمان علی وردی و روح الله عجمیان شریک و راضی بوده اند ، صاحب پست و مقام شوند ؟!
🛑 وظیفه دلسوزان جامعه این است که مطالبه گری کنند وإلا بدها بر خوب ها مسلط خواهند شد !
39.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑نظم نوین جهانی🛑
🎥تحلیل انیمیشن Soul (روح) 2020
⭕️هیچ راهی برای ادامه حیات آمریکا وجود ندارد
🛑از سقوط آمریکا،
و ایجاد نظم نوین جهانی در ساعت صفر به دست زنی تیره پوست🛑
💢تا انتقال قدرت به قطب نو ظهور ( چین )،
و ترویج نظریه باطل و کفر آمیز «تناسخ»
و برپایی نظم جهانی با «کشتار»💢
✅توصیه میکنم حتماً این کلیپ رو ببینید و نشر بدهید✅
#تحلیل_فیلم
#نظم_نوین_جهانی⛔️
😍نسل ظهور😍
🤲اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرج🤲
https://eitaa.com/dahe_navade
🚨 دقایقی قبل، تلآویو
⭕️ اصابت موشک بالستیک یمنی به مرکز تلآویو
⭕️ شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل: ارتش و نیروی هوایی در حال بررسی عدم موفقیت در سرنگونی موشک با وجود پرتاب چندین شلیک برای رهگیری آن هستند.
🚨 رسانههای عبری: عبور موشک یمنی از لایههای دفاعی «اسرائیل»/ چرا این موشک شناسایی نشد؟
⭕️ رسانههای عبری زبان در واکنش به حمله موشکی صبح امروز یمن گزارش دادند که حملات یمن به اراضی اشغالی به پایان نرسیده و این کشور، تل آویو را به چند غافلگیری و نه یک غافلگیری تهدید کرده است.
در این گزارش آمده است، تعداد زیادی موشک به سمت این موشک یمنی شلیک شد اما آنها نتوانستند آن را رهگیری کنند.
⭕️ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: ارتش اسرائیل در خصوص شکست اطلاعاتی درباره شلیک این موشک که به مرکز اسرائیل اصابت کرد تحقیق میکند چرا که این موشک مسافت زیادی را از سمت یمن پیموده و شناسایی نشد.
🔰 ۲۰ موشک پدافندی از گنبد آهنین و پیکان۳ شلیک شد، اما نتوانستند با موشک برخورد کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفارش رهبری انقلاب به خواندن دعای جوشن صغیر
ابلاغ سفارش رهبری معظم انقلاب به خواندن دعای جوشن صغیر به سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان توسط سردار شهید قاسم سلیمانی در جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل غاصب که به پیروزی حزب الله لبنان انجامید.
دعای جوشن صغیر را به نیت پیروزی جبهه مقاومت بر اسرائیل غاصب کودکش
و منافقین داخلی بخوانید ان شاء الله نصرت نزدیک است
💠 ( از امام پرسيدند چگونه خدا با فراوانی انسانها به حسابشان رسيدگی می كند؟ حضرت پاسخ داد: ) آنچنانكه با فراوانی آنان روزيشان می دهد. ( و باز پرسيدند چگونه به حساب انسانها رسيدگی می كند كه او را نمی بينيد فرمود: ) همانگونه كه آنان را روزی می دهد و او را نمی بينند !
📒 #نهج_البلاغه #حکمت300
❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅
•═══════﷽❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤•༻⃘⃕❀.
💠 ( از امام پرسيدند چگونه خدا با فراوانی انسانها به حسابشان رسيدگی می كند؟ حضرت پاسخ داد: ) آنچنانكه با فراوانی آنان روزيشان می دهد. ( و باز پرسيدند چگونه به حساب انسانها رسيدگی می كند كه او را نمی بينيد فرمود: ) همانگونه كه آنان را روزی می دهد و او را نمی بينند !
📒 #نهج_البلاغه #حکمت300
❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅
✍ توضیح #حکمت300 🔰
┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی
🔺در حکمت ۳۰۰ نکات بسیار جالبی هست که واقعاً قابل تأمل است ؛ از امام پرسیدند چگونه خدا با فراوانیِ انسانها به حسابشان رسیدگی میکند ؟
⁉️ یکی از چیزهایی که برای ما پذیرشش خیلی سنگین است این است که به ما گفتند در روز قیامت به حساب همه رسیدگی میشود و هر کس هم بهطور دقیق همهی اعمالش حساب کتاب میشود و چه بسا همیشه در فکر ما این است که چطور خدا این همه انسانهایی که هر ده ، صد سالی یک میلیارد انسان میمیرند و یک میلیارد حداقل اضافه میشوند ، همینطور هر سال از اول تا الان و تا قیامت ؛ خوب چطور خدا به حساب اینها رسیدگی میکند ؟
💠 بعد امام خیلی راحت جواب میدهند ؛ آنچنانکه با فراوانی آنان روزیشان میدهد .
🌐 ببینید این همه جمعیت جهان روزیخوار خداوند هستند ، رزق و روزی آنها دارد میرسد و ما میبینیم در کشور و مملکت خودمان و جهان داریم این همه نعمت را میبینیم . خوب اين همه انسان روزیشان میرسد. ( حالا در پرانتز بگویم البته ممکن است در ذهن شما بیاید پس چرا بعضیها فقیر و گرسنه هستند؟ حواسمان باشد خدا رزق و روزی را میدهد ولی وقتی بحث تقسیم اینها میشود و به دست انسان میافتد ، آن وقت ما یک ظلمهایی به هم میکنیم. بله خداوند به یک عده بیشتر روزی میدهد و به یک عده کمتر، چرا ؟ چون روزی عدهای را در روزی کسانی که بیشتر روزی داده قرار داده است ، ولی آنها حاضر نیستند بدهند . مثلاً خمس چرا به من تعلق میگیرد ؟ چون خدا میگوید این حقّ بندگان من است که در مال تو قرار گرفته ؛ تو خمسش را بده تا آنها هم روزیشان تأمین شود . پس یک جاهایی خداوند روزی را در مال دیگران قرار داده است ؛ چون آن مال را هم چه کسی داده ؟ خود خدا داده است ؛ این را حواسمان باشد. )
💠 پس اینکه چگونه با فراوانی انسانها به حسابشان رسیدگی میشود ، امام فرمودند همانطور که روزی آنها با فراوانی انسانها است . آیا وقتی تعداد انسانها زیاد میشود خدا روزیشان را نمیرساند؟ نه ؛ همهی انسانها روزیشان رسیده است .
💠 بعد پرسیدند چگونه به حساب انسانها رسیدگی میکند که او را نمیبینند ؟ فرمود همانگونه که آنان را روزی میدهد و او را نمیبینند .
💯 ببینید چقدر ساده ولی در عین حال دقیق امام جواب میدهند ؛ میگويند مگر وقتی خداوند دارد بندههایش را روزی میدهد ، کسی خدا را میبیند ؟ نه ؛ ما اسباب آن روزی را میبینیم که فکر میکنیم این اسباب مایهی روزی ما هستند ؛ مثلاً پدرم یا مادرم هستند که دارند خرج ما را میدهند یا حقوقم را میگیرم که روزی دارم ، ما اسباب را میبینیم و خدا را نمیبینیم ؛ همهی اینها از کیست؟ از خداست .
💠 حالا میفرماید قیامت چگونه به حسابها رسیدگی میشود و او را نمیبینند؟ همینطور که در دنیا خدا دارد روزی میدهد ولی کسی خدا را نمیبیند ؛ آنجا هم بهوسیلهی اسبابی که هست ، فرشتگانی که هستند به همهی حساب و کتابها رسیدگی میشود و نیازی نیست که ما خدا را ببینیم ، ولی همینقدر بدانیم که هر چه هست در سایهی فیض و رحمت الهی است .
🌹 انشاءالله که خداوند روز به روز ما را موحّدتر قرار دهد .
⚡️یاعلی✨خدا نگهدار⚡️
┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄
#توئیت
توی دولت آقای پزشکیان، سابقه دارها یه جوری دارن مسئولیت میگیرن که انگار به جای لیست نخبگان، اشتباهی لیست زندان اوین رسیده دست دولت مردان.
#آنتی_فتنه
━━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━━
لطفا عضو بشید :
Eitaa.com/efshagari57
🔰 نظر شهید آیت الله بهشتی درباره کنترل «بیحجابی» به وسیله «قانون»
@Hasanabbasi_students
طلایه داران
روحت شاد شهید والا مقام یعنی خدایی خوب میدونستن کیا رو باید از همون ابتدای انقلاب حذف کنند و کیا اگر بمانند نه تنها ضرری ندارند بلکه منفعت هم برایشان خواهند داشت آنهم با روکش اصولگرایی و اصلاحطلبی و.......
توقیت و توقف ممنوع
💐به مناسبت آغاز امامت امام عصر (ع)
🔹 امام خامنهای در بیاناتشان در ۱۹ اردیبهشت امسال نکاتی فرمودند که چندان به زوایای آن دقت نکردیم و مانند بسیاری حرفهای دیگر ایشان گم شد. فرمودند «در روایت است: اِنَّ اللهَ جَعَلَ هذَا الاَمر فی سَنَةِ سَبعین. امام مجتبیٰ سال ۴۰، ۴۱ این حرف را زدند، بنا بوده سال ۷۰ قیام انجام بگیرد و حکومت اسلامی تشکیل بشود؛ در تقدیر الهی این بوده که این کار انجام بگیرد. بعد میفرماید: «فَلَمّا قُتِلَ الحُسَینُ عَلَیهِ السَّلَامُ اِشتَدَّ غَضَبُ اللَهِ عَلَی اَهلِ الاَرضِ فَاَخَّرَه»؛ وقتی در سال ۶۱ حضرت به شهادت رسیدند، این کار عقب افتاد؛ این [کار] بنا بود سال ۷۰ انجام بگیرد، [امّا] به خاطر شهادت سیّدالشّهدا و عوامل بیرونیای که طبعاً مترتّب بر این معنا میشد، این کار عقب افتاد... خدای متعال امر حکومت را که سال ۷۰ قرار بود اتّفاق بیفتد، به تأخیر انداخت به سال ۱۴۰؛ «فَاَخَّرَهُ اِلی اَربَعینَ وَ مِائَة». سال ۱۴۰، سال زندگی امام صادق است دیگر؛ حضرت [سال] ۱۴۸ از دنیا رفتند. این [مطلب] بینِ شیعه، بین خواصّ شیعه گفته میشده، تکرار میشده... یک روایت از زراره دارد، میگوید: «و الله لا اری علی هذه الاعواد الّا جعفراً»؛میگوید روی این ستونهای منبر، من غیر از جعفر را نمیبینم. یعنی یقین داشته که حضرت میآیند روی منبر خلافت مینشینند؛ یعنی این [انتظار] وجود داشته. بعد خب «یَمحُوا اللَهُ ما یَشاءُ وَ یُثبِتُ وَ عِندَهُ اُمُّ الکِتاب»؛ قدر الهی این است، قضای الهی این نیست. قضای الهی، آن که قَدَرِ تثبیتشده است، آن بهاصطلاح قرار قطعیشده، آن [امر] نبوده» (امام خامنهای، ۱۴۰۳/۰۲/۱۹)
🔹 با آغاز جنگ غزه و شدت التهابات منطقه و آغاز تغییر نظم حاکم بر جهان، برخی مؤمنین دغدغهمند اقدام به تعیین زمان برای ظهور حضرت میکنند و اگرچه انتظار ظهور امری لازم است و ظهور حقیقتی است که مورد اشتیاق و آرزوی همه ماست، اما توقیت و مشخصکردن احتمالاتی برای زمان ظهور، چندان مورد تأیید معارف دینی نیست. از سوی دیگر مفاسد حاصل از فتنه ززآ برخی مومنین را به انفعال و بیعملی و این تلقی غلط سوق داده که صبر کنیم تا حضرت بیاید. اما مگر چقدر به بسط ید نایب امام کمک کردیم که با آمدن حضرت، ایشان بسط ید داشته باشند؟!
🔹 درطول مدت غیبت حضرت، همیشه افرادی بودهاند که برای ظهور زمان تعیین میکردند. در بیست سال اخیر نیز این امور شدت گرفته بطوریکه یکبار سال ۲۰۱۲ را تعیین میکردند و یکبار سالی دیگر را و باری دیگر نیز سالی دگر. اما هیچیک محقق نشد. گاهی این کارها تبعات بدی بر معرفت دینی مردم دارد. لذا زمان تعیین کردن بهیچ وجه کار صحیحی نیست.
🔹 یکی از سنن الهی این است که بشر باید به منتهای تلاش علمی خودش برسد و سپس حضرت ظهور فرماید. در واقع بشر باید تا جایی که میتواند اسم «علیم» خداوند را ظهور دهد و تمام تلاش خود را بکند و به جایی برسد که دیگر امکان پیش رفتن نداشته باشد. لذا نباید برای ظهور وقت تعیین کرد. توقیت یعنی تعیین زمان بر ظهور. این امر اعتقادات مردم را تضعیف میکند. پس بجای آنکه دنبال تعیین زمان ظهور باشیم، دنبال نزدیک کردن جامعه به آن زمان باشیم بطوریکه جامعه هرچه بیشتر قرآن مجسم شود. جامعه ما حتی با مفاهیم قرآنی بسیار فاصله دارد چه برسد به تحقق آنها و این ما هستیم که وظیفه داریم جامعه را به آن سمت رهنمون کنیم زیرا مَثل امام مَثل کعبه است که او به سمت ما نمیآید بلکه ما باید خودمان و جامعه را به سمت او سوق دهیم انشاءالله.
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444
وحدت توحیدی یا وفاق تثلیثی؟!
🔹هفته وحدت، عنوانی است که بر ایام میلاد پیامبر اکرم نهاده شده؛ امری که یقیناً موردنیاز امروز امت اسلام است. اما ریشه وحدت چیست و چه تفاوتی با وفاق دارد؟
🔹وحدت، ناشی از توحید و معرفت توحیدی است. کسی که ملتزم به معرفت توحیدی باشد، از مولفههای باطل به مولفههای حق هجرت میکند. امام خمینی رمز پیروزی و دوام انقلاب را توحید کلمه و کلمه توحید میدانست. همچنین میفرمود اگر همه انبیاء در شهری با هم باشند هیچ اختلافی نخواهند داشت. لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ. این دقیقاً برخلاف آن چیزی است که در غرب تحت عنوان فیلسوف شناخته میشود. هر فیلسوف غربی، نظرش با فیلسوف قبل متفاوت است و باهم اختلاف دارند. نور یکی است اما ظلمات متکثر است. و کسی که در پارادایم نار باشد، تحت ظلمات متکثر و ولایت طواغیت مختلف است؛ طواغیتی که یکدیگر را لعن میکنند و باهم تخاصم دارند. زیرا طبق إِنَّ ذَٰلِكَ لَحَقٌّ تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ ﴿ص: ٦٤﴾، تخاصم و اختلاف جزء ذات پارادایم نار است. آیه ۳۸ اعراف که بیانگر باطن دولت وفاق بود و توسط خود رئیس دولت، این آیه نمایش داده شد، حاکی از اختلاف و عدم اتحاد آنهاست زیرا فرمود كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا. اشعهی نور ذاتاً وحدت دارند و شرارههای نار ذاتاً دچار شقاقاند. اشعه نور مبیّن یکدیگرند و شرارههای نار محرّق یکدیگر. همه منادی وحدتیم؛ وحدت حول ارزشهای اصیل انقلاب نبوی و انقلاب خمینی. اما آیا این وحدت باعث میشود که با ضد ارزشها وفاق کنیم؟! هرگز!
🔹تلقی اینکه همه طیفها باهم وفاق کنند و تلقی اینکه امت انقلابی با فتنهگران وفاق کنند، ناشی از توجه صِرف به عالم ماده است. بله درست است که در عالم خلق، گرم و سرد، زن و مرد، نرم و سخت، شب و روز، خورشید و ماه، و سایر ثنویتها با هم اجماع و وفاق دارند تا نظام خلقت به هدفش برسد. حتی در نظریات فلسفی مختلف جهان، از تثلیث آیزیسی، تثلیث قبالایی و تثلیث ینویانگی تا تثلیث هگلی، این وفاق و اجماع در عالم خلقت مشهود است زیرا معتقدند دو امر متضاد در عالم خلقت، باید با هم اجماع و وفاق کنند تا به تعادل و اعتدال و سنتز جدیدی برسند. اما در عالم جعل (که ثنویتهای حق و باطل، نور و ظلمات، خیر و شر، سعادت و شقاوت در آن رقم میخورد) امکان اتحاد و وحدت این گزارهها وجود ندارد. و مبتنیبر همین نگاه عالم جعل است که امام خامنهای فرمود «باید مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد».
🔹قرآن کریم به ما توصیه میکند که در برابر پایمال شدن حقوق شخصی، کینه و بغض شخصی به دل نگیرید اما در برابر پایمال شدن ارزشها، محکم در مقابل افراد فاسق بایستید. لذا با سلبریتیهایی که دستشان تا مرفق به خون روحالله عجمیان آلوده است نمیتوان وفاق کرد. با مسئولینی که مقصران اصلی شهادت آرمان علیوردی بودند و مجدداً روی کار آمدهاند نمیتوان وفاق کرد. با کسانی که با صورتیبازی و تلقیهای منحط اسلام رحمانی، جلوی بیحجابیها کوتاه آمدند و کار به اینجا کشید که به عیان میبینیم اندلسیزاسیون مجدداً رقم میخورد نمیتوان کوتاه آمد. همین عقبنشینیهاست که موجب میشود در امر فرج و ظهور، بداء و تأخیر حاصل شود. حکمت اینکه امام خامنهای در اردیبهشت امسال بحث بداء را مطرح کردند چه بود؟! چه کردیم که کار به اینجا کشید؟!
🔹هرجا در قرآن راجع به «جمع» شدن مردم در قیامت صحبت شده است، از «فصل» و جدایی آنها نیز صحبت شده است. ما نیاز به احیای سوره برائت در جامعه امروز داریم. برخی مذهبیها و افراد ظاهراً انقلابی، همسو با دولت لیبرال، مدعی وفاق شدهاند. این درحالی است که نتیجه حرفشان را نادیده میگیرند. تبعات حرفشان عقبنشینی از همه سنگرهای شریعت است. البته قطعاً ما مخالف هرگونه تهمت و اهانت و اتهام و تخریب اخلاقی هستیم، اما قاطعانه مقابل هر انحرافی میایستیم.
🔹جهان همیشه شاهد دو طرف یک اتوبان بوده است: یک طرف از نور به ظلمات؛ و یک طرف از ظلمات به سمت نور. وفاق یک طرف اتوبان با طرف دیگر اتوبان اساساً معنا ندارد. اگر اینها با آنها وفاق کنند، اینها نیز به سمت ظلمات خواهند رفت. سوال دیگر این است که چرا همیشه از شریعتگراها خواسته میشود با سکولارها وفاق و آشتی کنند؟! چرا برعکس نباشد؟! چرا سلبریتیها و سکولارها و لیبرالها با قرآن و شریعت وفاق و آشتی نکنند؟! طبق روایت امیرالمومنین، کثرت وفاق ناشی از نفاق است و هیهات از موحدان که با نفاق آشتی کنند!
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444