🔆 بسته محتوایی قهرمان مردم
🚨 ویژه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
🔸دسترسی آسان و سریع به بیش از ۵۰۰ محتوای ناب و باکیفیت
🔆قابل مشاهده در بازار محتوای جبهه
👉https://jebhemarket.ir/hero/
🔍جهت مشاهده هر یک از دسته قالب های زیر، روی لینک مربوطه کلیک کنید.
🔻فیلم و کلیپ
yun.ir/cbzar5
🔻نماهنگ
yun.ir/lyijo9
🔻موشن گرافیک
yun.ir/rzr1i6
🔻پوستر / بنر
yun.ir/ic8kq4
🔻مستند
yun.ir/r4mdye
🔻شعر/متن/فیش منبر
yun.ir/7ifnm7
🔻استوری
yun.ir/xkl8y6
🔻استوری موشن
yun.ir/sj8h76
🔻اقلام تبلیغاتی
yun.ir/l4utc6
🔻اینفوگرافیک
yun.ir/5ornz9
🔻کتاب دیجیتال
yun.ir/a7w401
🔻کلیپ صوتی(پادکست)
yun.ir/jb1apb
🔻سرود / تواشیح
yun.ir/upxkp3
🔻مداحی
yun.ir/qjd7ad
🌐 www.Jebhemarket.ir
#حاج_قاسم_سلیمانی
*🔶 دومین سالنامه جامعه اندیشکدهها منتشر شد*
🔹 دومین سالنامه جامعه اندیشکدهها با همکاری ۸۰ اندیشکده، در ۱۹۶ صفحه تنظیم و منتشر شد.
🔸 سالنامه جامعه اندیشکدهها، نخستین کتاب جامع اطلاعات اندیشکدههای کشور است که نمایی کلی از وضعیت اندیشکدههای کشور را طی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نشان میدهد.
♨️ در این شماره میخوانید:
🔺 مرور یک سال اندیشهورزی در ایران؛
🔺 مروری بر مفهوم اندیشکده؛
🔺سیر تکوینی اندیشکده در ایران در گفتوگو با مهدی خراتیان؛
🔺 نگاهی به چرایی و چگونگی برگزاری جایزه ملی سیاستگذاری؛
🔺 گفتوگو با داوران مرحله نهایی جایزه ملی سیاستگذاری؛
🔺 فهرست پژوهشهای اندیشکدههای کشور در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰؛
🔺 معرفی اندیشهورزان به تفکیک حوزههای موضوعی؛
🔺نگاهی آماری به پژوهشهای اندیشکدهها در سال ۱۴۰۰؛
🔺معرفی اندیشکدههای کشور؛
🔺نگاهی به عملکرد جامعه اندیشکدهها در یک سال اخیر.
#اخبار
#سالنامه_جامعه_اندیشکدهها
📙 لینک دانلود مستقیم فایل کامل سالنامه:
🔗 iranthinktanks.com/ITT126
📃 توضیحات بیشتر:
🔗 iranthinktanks.com/news505
🆔 @IranThinktanks
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨📢 #ویژه | انتشار نخستینبار
📹 رهبر انقلاب: این آقای حاج قاسم هم از آنهایی است که شفاعت میکند انشاءالله
💻 @Khamenei_ir
🔸فرآیند رشد جمع ها و شکل گیری سازمان های فرهنگی
#یادداشت_اول
🔺یکی از موضوعاتی که باید در حوزه حکمرانی فرهنگی به آن بپردازیم این است که انواع اجتماعات و جمع ها کنشگر در حوزه فرهنگ چه حالت ها و انواع مختلفی می تواند به خود بگیرد.اینکه افراد با چه حالت های مختلفی دورهم جمع می شوند و ویژگی هر رویکرد چیست؟بیایید یک بار انواع اجتماعات کنشگری حوزه فرهنگ را با هم مرور کنیم
⬅️هسته، جوانه، قرارگاه، نهاد، سازمان، تیم،
⬅️کنگره، دورهمی، گعده، تشکل، حزب، شبکه،
⬅️جبهه، نهضت اجتماعی، شورا، توده، ستاد،
⬅️ لایه میانی، کانون، انجمن، امت، تمدن
🔹احصا و لیست این عناوین که بیانگر انواع مختلف جمع ها و اجتماعات است چه ضرورتی دارد؟
🔸در مباحث فلسفه شناختی به این مساله اذعان می شود که هر معنا دارای یک مفهوم می باشد و هر مفهوم دارای یک کاربرد می باشد یعنی اگر یک معنی بد تفسیر شد در کاربردیابی آن دچار اشتباه خواهیم شد.
🔸رهبری در پرداخت به اهمیت انواع جمع ها و ایجاد ساختار انقلابی برای حرکت عمومی در هر نهضت می فرمایند:
« یکی از چیزهایی که در هر حرکت عمومی و در هر نهضت لازم است که براساس تفکرات و مبانی پایه این نهضت و این جریان هم بایستی «واژهسازی» بشود هم بایستی «نهادسازی»بشود. وقتی یک فکر جدید مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی مطرح میشود،مفاهیم جدیدی را در جامعه القا می کنند لذا این حرکت و این نهضت باید واژههای متناسب خودش را دارا باشد اگرازواژههای بیگانه وام گرفت فضا آشفته خواهد شد.» 22/7/90
#حکمرانی_فرهنگی
#بازسازی_ساختارهای_انقلابی
@Temod_uni
https://eitaa.com/tamaddone
🔸تفاوت انواع اجتماعات و جمع ها
#یادداشت_سوم
📌هسته
🔹یک هسته به تعداد محدودی از افراد گفته میشود که دارای مهارت های تکمیل کنندگی یکدیگر بوده و دارای مقاصد، اهداف و رویکردی مشترک اند که بر مبنای آنها به هم پیوند می خورند و به یکدیگر تکیه میکنند.
🔹در یک هسته الزام به رابطه تکمیل کنندگی و اشتراک اگر چه وجود دارد اما الزام به وحدت کامل مانند یک تیم وجود ندارد.چنانچه هسته ها و تیم های مختلف به یکدیگر پیوند داده شود و دارای ارتباط سازماندهی شده با گستردگی زیاد باشند به آن تشکل اطلاق می شود.
📌تشکیلات
🔺تشکیلات به مجموعه ای از افرادی که به صورت منظم سازماندهی شده و بالفعل داراي توانمندي براي تأثیرگذاري در جهت باورها ،ارزش ها، رفتار و هنجارهاي اجتماعی با الگوي اسلامی می باشند.
🔺تشکیلات به معنای این است که یک جمع هم عقیده که برای انجام فعالیت هایی مشخص به صورت آگاهانه با یکدیگر همکاری می کنند.تشکل ها اقدامات میدانی کوچک تر و تخصصی تری دارند، ولی شبکه ها مجموعه هایی از این تشکل های تخصصی هستند که اقدام کلان دارند و این عناصر و تشکل ها با وجود تنوع فعالیت ها و قالب هایشان، زمانی که برای هدفی بزرگتر کنار هم می نشینند، یک رنگ و همراه می شوند و به شبکه ای تبدیل می شوند که می خواهند کار مشترکی و جریان ساز انجام دهند.
📌شبکه
🔸در ادبیات فارسی و فرهنگ معین شبکه را تور ماهیگیری می گویند. هرچیز جدا جدا، به هم متصل شده را شبکه میگویند برای مثال تور ماهیگیری شبکه است و از اتصال ریسمان های پراکنده شبکه تور را به وجود می اورد.شبکه سازی به معنای تعامل و همکاری بین چندین مجموعه و تشکل می باشد که با یکدیگر اقدام و عملیات مشترک جهت جریان سازی و هم افزایی انجام می دهند.
📌جبهه
🔺در حوزه مفهومی سازی جبهه فرهنگی رهبر انقلاب این واژه را وارد ادبیات انقلاب اسلامی کره اند و متاسفانه بسیاری از نخبگان با مفهوم جبهه سازی نتوانستند ارتباط برقرار کنند.در مورد مفهوم جبهه، مشکل عمده در گم شدن مفهوم و هدف است.جبهه سازی باید به صورت یک مفهوم حقیقی و برخاسته از واقیات انقلاب باشد تا به نتیجه برسد و نباید به آن نگاه تشکیلاتی داشته باشیم.
🔺مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: «خب وقتی انسان نقطه مقابل را نگاه میکند، یک جبهه ای میبیند. ما در مقابلمان یک جبهۀ فرهنگی- سیاسی غرب وجود دارد که در دل آن جبهه، باز یک جبهه سرمایه داری خطرناک و آدم خوار وجود دارد، باز در کنار این، یک جبهه صهیونیستی، با اهداف مشخص وجود دارد؛ باز در کنار این، یک جبهه با ارتجاع فکری و خوک صفتی در زندگی بشری وجود دارد – سلاطین و مسئولان امور خیلی از حکومتها، زندگی حیوانی شان مثل خوک و اهدافشان، اهداف دشمنان و فکرشان، فکرهای متحجر – که اینها همه یک مجموعه ای تشکیل دادند در مقابل ما؛ یک جبهه هستند.ما اگر بخواهیم در مقابل این جبهه کار کنیم، هم باید تنوع داشته باشیم ، هم ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم باید برنامه داشته باشیم؛ کارمان برنامۀ هدایت شده باشد. و این نمیشود مگر با «تشکیل جبهه». این طرف هم بایستی جبهه تشکیل داد. از افراد و حتی مجموعهها، به تنهایی کار بر نمیآید، باید یک کار وسیع جبهه ای انجام داد.»
2/2/92
👈ادامه
#حکمرانی_فرهنگی
#بازسازی_ساختارهای_انقلابی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔸فرآیند رشد جمع ها و شکل گیری سازمان های فرهنگی
#یادداشت_دوم
ایجاد ساختار ها و سازمان ها در طول زندگی انقلاب بنا به نیازها وضرورت هایی تشکیل شده است.اگر بخواهیم فرایند رشد و نمو این سازمان ها را ترسیم کنیم چندین حالت دارد.
🔹در رویکرد بالا به پایین، سازمانها بعد از تصویب در یک مرجع قانونی احداث و با کسب منابع مختلف به گسترش صف و افزایش قلمرو مخاطبین می پردازند
🔹اما در رویکرد پایین به بالا یک سازمان به یک دفعه شکل نمی گیرد بلکه مراحل رشد خود را طی می کنند و در نهایت به آن اطلاق سازمان می کنیم.مراحل رشد این چنین اجتماعات در طی فرایند زیر رخ می دهد:
هسته ⬅️ تشکل ⬅️ توده ⬅️ نهاد ⬅️ سازمان
در این نمودار فرایند تبدیل شدن هسته ها را به سازمان بیان شده است. این مسیر بیانگر مسیر اشتباه حذف شدن ساختار های انقلابی و چابک در طول انقلاب است.شاید اگر جهاد سازندگی را میخواستیم نابود کنیم باید این سیر را طی می کردیم.
🔸تجربه چهل ساله انقلاب،محدودیت ها،اتمسفر فضای کارمندی و ده ها دلیل دیگر سازمان ها نمی تواند نقطه رشد نهایی جمع ها و اجتماعات داخلی-انسانی ما باشد.هرگاه که نهادهای انقلابی تبدیل به سازمان ها شدند خمودگی،تنبلی،نامفید بودن در آنها بروز وظهور پیدا کرده و این فرآیند ارتقا آن تبدلیل به فرآیند تنزل آنها شده است
با بررسی در اقسام اجتماعات در اندیشه رهبری، یکی از مدل های رهبری برای سیر تکامل جمع ها را می توان این گونه ترسیم نمود:
هسته ⬅️ تشکل ⬅️ نهاد ⬅️ شبکه ⬅️ جبهه ⬅️ نهضت اجتماعی
باید اذعان داشت که این نگاه رهبری به رشد اجتماعات انسانی را کمتر به آن پرداخته ایم.اینکه هر جمع دارای چه تفاوتی نسبت به سایر مدل ها می باشد و مختصات هر لایه چیست؟
👈ادامه یادداشت سوم
#حکمرانی_فرهنگی
#بازسازی_ساختارهای_انقلابی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔸تفاوت انواع اجتماعات و جمع ها
#یادداشت_چهارم
📌جبهه
🔺در فعالیت شبکه ای تصمیم سازی و عملیات مشترک ممکن است ناظر به جبهه دشمن نباشد. نگاه جبهه ای یعنی علاوه براینکه درفضای بین تشکیلاتی باید برنامه ریزی داشته باشیم و به صورت شبکه ای نماییم این اقدامات باید ناظر به جبهه دشمن در قلمرو ملی و بین المللی صورت پذیرید.در فرهنگ معین به جبهه پیشانی میگویند.در ادبیات عرب هم منظورشان از کلمه جبین همان جبهه و پیشانی است. جبهه سازی یعنی یک مرزبندی و شناخت دقیق نیروهای خودی و غیر خودی همراه با رصدتحرکات دشمن و تدارک پدافند(عمل و عکس العمل) مناسب و هماهنگ در مقابل جبهه دشمن.
📌نهضت اجتماعی
🔸هنگامی که جبهه های مختلف با یکدیگر تحت لوای رهبری واحد سازماندهی می شوند در این حالت به نهضت اجتماعی خواهیم رسید.این مساله همان اتفاقی است که امام در زمان جنگ ایجاد کردند.در دوره جنگ هشت ساله مدیریت امام نمود مساله نهضت و انقلاب اجتماعی می باشد. جنگ که فقط شامل خط مقدم نبود، در عصر دفاع مقدس مجاهد فقط آن کسی نبوده که در عملیات شرکت کند و روی مین برود. درمدل حرکت امام، جنگ این گونه تعریف شده بود که آن پیرزنی هم که در خانه خودش مواد غذایی برای جبههها تدارک میدید، او هم خودش را بخشی از جریان جبهه و جنگ میدید و بخشی از مجاهدین جبهه انقلاب میدانست.هنرامام این بوده که جنگ را مردمی تعریف کرد و شرایط افراد را در هر موقعیت و ظرفیت به صورت منفعل قرار نمیداد. همه ی امت امام موقعیت فعال و در تمامی حرکتِ جبهه انقلاب ایفای نقش میکردند.
🔸بعد از اتمام جنگ متاسفاته مدل مدیریت امام که درگیری همه جانبه مردم و یکایک خانواده های عزیز کشورمان بود، آن رویکرد را تنزل دادیم و به تشکیلات های اقماری، سازمان ها،حزب ها و سایر نهاد های بروکراتیک روی آوردیم و بایستی در این دوره بازگشتی به مکتب امام داشته باشیم
#حکمرانی_فرهنگی
#بازسازی_ساختارهای_انقلابی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
860167938_-214632.pdf
23.93M
ترندها و تکنولوژی های برتر سال 2017 تا 2050
🌷 پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت تشییع شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا (س)
🔻 بسماللهالرحمنالرحیم
🔹 سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصهی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظهی شهادتشان کشور را با رائحهی معنویت و جهاد، معطّر میسازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در میآورند.
🔹 تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه برگشته، با روز شهادت صدیقهی طاهره سلاماللهعلیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطرهی آنان و مژدهبخش خیر کثیری است که از ناحیهی آنان برای کشور امام زمان روحیفداه فراهم خواهد آمد انشاءالله.
🔹 به ارواح طیبهی این شهیدان و به چشمها و دلهای منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود میفرستم و فضل و رحمت فزایندهی پروردگار را برای همهی آنان مسألت میکنم.
سید علی خامنهای
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ فوق العاده زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید و برای دوستانی که گره و مشکلی اساسی دارند نیز بفرستید...
حتما تا انتها ببینید...
https://eitaa.com/tamaddone
چرا در رابطه با دیگران کینه و کدورت ایجاد می شود؟
💌 آدمها با هم متفاوتند
#پیام_معنوی
@Panahian_ir
🔹 اول قیامِ لله، بعد تفکر
قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی وَ فُرادی ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذابٍ شَدیدٍ
این آیه برای تفکر، یک «راهنمایی استراتژیک» است. میگوید اول قیام لله، بعد تفکر. چرا؟ چون تفکر وقتی برای قیام لِنفس باشد، نتیجهاش میشود سد سبیلالله. عمروعاص میشود. عمروعاص و معاویه فکر میکنند، اما «تقوموا لله» ندارند؛ بعضیها «قیام لله» دارند، اما فکر ندارند؛ بعضیها فکر دارند، ولی «قیام لله» ندارند؛ بعضیها هیچکدامش را ندارند.
🔸 #تفکر - صفحه ۲۵
#روش_تربیت
#جهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دستور امروز فرمانده: مردم را در تصمیات و اجرا شریک کنید.
🔸 امام خامنه ای: شیوه هایی که از سوی #مردم صاحب نظران و متخصصین که جزو مردم اند؛ برای کار در بخش های مختلف به دولت مردان ارائه میدهند را سازوکاری پیش بگیرند که بتوانند این نظرات را استفاده کنند و در حقیقت مردم را در #تصمیم_سازی های دستگاه مسئول کشور شریک کنند. (۱۴۰۰/۱۰/۱۹)
#حکمرانی_مردمی
#حلقه_های_میانی
https://eitaa.com/tamaddone
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روحانیت؛ سرمنشاء حرکتهای مردمی ۱۵۰ سال اخیر تاریخ ایران
#روحانیت
#حلقههای_میانی
https://eitaa.com/tamaddone
خلاصهی چهارچوب کلی بیانات رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی
[الف]. غیرتِ دینی:
[1]. انقلاب ایران، یک «انقلابِ دینی» بود، نه «انقلابِ سکولار».
[2]. «عالِم دینی» میتواند مردم را بسیج کند، نه «روشنفکر غربی».
[3]. دشمن با «اسلام سیاسی»، مخالف است، نه «اسلام سکولار».
[4]. «عامل نجات کشور» در بزنگاههای مختلف، غیرت دینیِ مردم بوده است.
[5]. «غیرت دینی»، به معنی «خشونت نامعقول» نیست.
[6]. آیتالله مصباح هم در «غیرت دینی» و هم در «عقلانیّت»، در اوج بود.
[7]. اهل فکر و قلم باید در مقابل «حسّاسیّت/ حمیّت/ غیرتزدایی از مردم نسبت به اصول/ مبانی/ بیّناتِ انقلاب» بایستند.
[8]. پایبندی به «اصول انقلاب»، موجب «پیشرفت» میشود.
[9]. «حقیقت/ هویّت/ باطنِ مردم ایران» در «زیر تابوت شهید سلیمانی» آشکار شد، نه در «نظرسنجیها».
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
[ب]. جنگِ نرم:
[1]. یک «جنگِ نرمِ وسیع و متنوّع» در جریان است.
[2]. دشمن، افراد «بیارزش» و «کممایه» و «پُرمدّعا» را که اصول انقلاب را زیرسئوال میبرند، برجسته میکند.
[3]. در این جنگ، بیّنات انقلاب از قبیلِ «حاکمیّت دین»، «تسلیمنشدن در برابر دشمن مستکبر»، «استقلال»، «مبارزه با فساد و بیعدالتی» و ... نفی میشود.
[4]. نباید موفقیّتهای جمهوری اسلامی، «مکتوم» بماند.
[5]. کارهای عقبافتاده ناشی از «فساد»، «اشرافیگری» و «نگاه غیرانقلابی» است.
[6]. باید «امید نسبت به آینده» را در جوانان تقویّت کرد.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
[ج]. وحدت:
[1]. نباید «اختلاف سلیقهها/ روشها/ منشها»، موجب «جبههگیریِ تقابلی» شود.
[2]. در مقابل کسانیکه مقابل انقلاب میایستند، انقلاب «چارهای جز ایستادن» ندارد.
[3]. برای حفظ وحدت، نباید مسألههای اختلافی را «کِش/ ادامه» داد.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
🔴 ریشۀ ضعف ما در تبلیغ، به ضعف تبلیغ دین در حوزههای علمیه برمیگردد
🔴 باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم
👈🏻 ضرورت تحول در ادبیات و روش تعلیم و تبلیغ دین(ج۱)
➖ وقتی رهبری میفرماید در تبلیغات ضعیفیم، یعنی ما در این چهل سال در عرصۀ تبلیغ، درست عمل نکردهایم
➖ ویژگیهای منفی بزرگی در وضع جامعه ما هست که نشانۀ ضعف ما در تبلیغ است
➖ اگر ضعف ما در تبلیغ برطرف بشود آنوقت میبینید چه مقدار از بیدینها میآیند و از ما دیندارها جلو میزنند!
🔻 حضرت امام(ره) قبل از انقلاب میفرمود یکساعت رادیو تلویزیون را به ما بدهید... الآن 24 ساعت، دهها شبکه در اختیار ما قرار دارد، اما رهبر عزیز انقلاب بعد از چهل سال صراحتاً میفرماید «ما در تبلیغات ضعیفیم»
🔻 وقتی رهبر انقلاب مهمترین جهاد امروز را «جهاد تبیین» اعلام میکند یعنی ما در این چهل سال در عرصۀ تبلیغ و تبیین، درست عمل نکردهایم.
🔻 واقعاً چرا ما در تبلیغات ضعیفیم؟ آیا متقاعدشدن به دینداری اینقدر سخت است؟! آموزش دین فرآیندی است که میخواهد فرد را برای دینداری، متقاعد و انگیزهمند کند. آیا آموزشهای دینی ما ایراد دارد؟
🔻 ریشۀ ضعف ما در تبلیغات، به ضعف تبیین و تبلیغ دین در حوزههای علمیه برمیگردد. ما باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم.
🔻 وضعیتی که امروز در جامعه میبینیم، مشتمل بر چند ویژگی منفی بزرگ است که نشانۀ ضعف ما در تبلیغ محسوب میشود:
1️⃣ سوءتفاهم گسترده
ما با یک سلسله سوءتفاهمهای بسیار فراگیر مواجه هستیم. این یکی از ویژگیهای منفی است که نشاندهندۀ ضعف جدی ما در تبلیغ است.
2️⃣ لجبازی، نفرت و دینگریزی
ما فقط فاصلهگرفتن از دین را نمیبینیم، بلکه موضعگیری منفی علیه دینداری هم میبینیم و رفتارهایی که مانند لجبازی است؛ مثلاً در موضوع حجاب.
3️⃣ گرایش به سبک زندگی دیگران
موجی از گرایشهای خیلی بیمبنا و بیمعنا، نسبت به سبک زندگی دیگران وجود دارد؛ یک نوع غریبپرستی یا غربزدگی. مثلاً طرف با حرص و ولع، برای جشن کریسمس هزینه میکند درحالیکه اصلاً مسیحی نیست. کدام فرهنگ و کدام ملت در جهان اینقدر «از خود بیگانگی» دارند؟
وقتی در خانواده، بهقدر کافی به یک بچهای محبت و احساس هویت داده نشود، او متمایل به دیگران میشود و به شدّت به خارج از خانه متوجه میشود. ما الآن در جامعه خودمان با چنین صحنههایی مواجه هستیم.
4️⃣ عموم دینداران ما زیاد رشد نمیکنند و در سطح نسبتاً پایین میمانند
اینهمه عاشق به شخصیتی مثل سردار سلیمانی وجود دارند، اما چند نفر میتوانند تا دامنۀ این قله بروند؟ آیا رسیدن به این قلهها خیلی سخت است؟ چرا عموم بچهمذهبیها و حزباللهیها و هیئتیها به اینجاها نمیرسند؟ حتماً یک ایرادی هست.
5️⃣ شبههپذیر بودن یا سؤالبرانگیز بودن
ما دین را چگونه تبلیغ کردهایم که اینقدر برای مردم، شبههپذیر و سؤالبرانگیز میشود؟ مثلاً اینکه «دین، دنیا را آباد نمیکند؛ ببینید غربیها بدون دین پیشرفت کردند..» یا اینکه «چرا رهبری مشکلات را حل نمیکند؟» حتی بسیاری از معتقدان به ولایت هم این شبهه برایشان مطرح است. معلوم میشود ولایت را درست برای مردم توضیح ندادهایم.
چرا بیش از نیمی از روند فعالیتهای تبیینی، تعلیمی و تبلیغی دین، باید مثل دوران قاجار و حتی پیش از آن باشد؟ یعنی بهگونهای که اگر شما در دوران بنیالعباس هم بودید، دین را همینطوری تبلیغ میکردید! آیا الان نباید روند فعالیت تبلیغی ما تغییر کند؟!
6️⃣ تبلیغات ما حالت تدافعی دارد
تبلیغ ما هنوز درونگروهی و تدافعی و برای حفظ خودمان است. ما هنوز داریم از اسلام، دفاع میکنیم درحالیکه باید تهاجم کنیم به افکار غلطی که دیگر، پوسیدگیشان معلوم شده است.
امروز دشمن دارد از تو میترسد چون فرهنگ تو دارد جهان را میگیرد، الآن مردم جهان تشنهاند و دیگر کسی حرف جدیدی ندارد. جهان دچار خلأ تئوریک شده و ادّعاهای غلط، پوچیشان را اثبات کردهاند. امروز نوبت تهاجم ما است!
ما در شرایطی این ضعف تبلیغات را داریم که رقبای ما قدرت رقابت با ما ندارند و زمینۀ پذیرش حق هم بالا است؛ از همین جوانهای خودمان بگیرید تا جوانهای اروپا. مشکل این است که ما راه را داریم اشتباه میرویم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 مصلای قم-هیئت ثارالله - ۱۴۰۰.۱۰.۱۴
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7153
@Panahian_text
📚معرفی کتاب جهاد تبیین
📝 نقشه راه مجاهدان عرصه تبیین
🔻کتاب «جهاد تبیین» با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب و همچنین اهمیت و بایستههای موضوع «جهاد تبیین» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.
آیین رونمایی از این کتاب روز یکشنبه ۲۶ دی ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار میشود. این اثر با بهرهگیری از بیانات رهبر انقلاب در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه به ابعاد مختلف «جهاد تبیین» میپردازد.
پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به همین مناسبت در یادداشتی به قلم گردآورنده کتاب جهاد تبیین به معرفی این اثر پرداخته است.
📎از اینجا بخوانید: khl.ink/f/49400
🌀چند جمله ای پیرامون درس خارج تفسیر المیزان و روش تفسیری #استاد_یزدان_پناه
🗓 سال ١٣٩٧ که به قم هجرت کردم از اولین درس هایی که خدای متعال توفیق حضور در آن را روزی نمود درس خارج تفسیر المیزان حضرت استاد در آن سال با شروع تفسیر سوره حمد بود.
✅ امروز ٢۱ دی ماه ١۴٠٠ بعد از ٢٣٠ جلسه درسی پیرامون تفسیر سوره حمد به توفیق الهی این سوره به پایان رسید.
🔅 به خاطر دارم زمان شروع تفسیر سوره حمد استاد فرمودند:((چون این سوره به منزله کل قرآن است و از بُطنان عرش است باید حوصله کنیم و عُمق مباحث را تا جایی که میتوانیم مطرح کنیم؛ لذا ایشان در تفسیرسوره حمد تمام تلاش خود را برای این امر مهم به صحنه آوردند)).
☑️ مناسب است به برخی از روش های تفسیری استاد در حد فهم و وُسع خود بپردازیم:
1️⃣ استاد ابتدا متن المیزان را تدریس می فرمودند و بعد از آن به بیان مختار خودشان می پرداختند و در بیان مختار مباحث فراتر از المیزان را مطرح می کردند از جمله: عمق بخشیدن به مباحث علامه طباطبایی، جوانب کار علامه، نقد برخی از آراء علامه، بررسی نظرات مفسرین و ... .
2️⃣ معتقد بودن و استفاده از تفسیر قرآن به قرآن: ایشان در شروع هر آیه تمام سعی خود را می کردند هر آیه ای با آیات دیگر تفسیر شود، به صدها آیه ارجاع داده می شد برای اینکه معنای قرآنی آیه و مراد خدای متعال فهم شود(بحث قرآنی).
3️⃣ ظهورگیری:از آیات فروان قرآن کمک گرفته می شد تا ظهور آیه مد نظر معلوم گردد. البته اندیشه پشتیبان استاد به ایشان تیزبینی خاصی داده است که بصورت جامع به آیات می پردازند.
4️⃣ پرداختن به بحث لغوی کلمات هر آیه و استفاده از منابع لغوی و عدم توقف در آنچه که فقط در کتب لغوی اشاره شده است. در کنار رجوع به منابع لغوی ایده ارتکاز را مطرح می فرمودند.
5️⃣ بهره بردن از روایات اهل بیت (علیهم السلام) و سطح بندی آن برای تفسیر آیات.
6️⃣ نگاه دقیق و جامع به آیات قرآن و سوره های قرآنی: ایشان احاطه جامع به جوانب آیه دارند لذا گاهی اوقات تقسیم بندی ها، نسبت سنجی ها، کلی و جزئی کردن های چندگانه برای یک آیه و یا کلمات آیه مطرح می کردند برای مثال: تقسیم بندی دوگانه و سه گانه ((صراط)) و ((سبیل)) و تفاوت و نسبت های بین آن ها، تقسیم بندی دو گانه هدایت، بحث جامع پیرامون اسم اعظم، بحث پیرامون الله ذاتی و الله وصفی ذیل آیه بسم الله الرحمن الرحیم، بررسی مراحل بندگی و عبودیت ذیل آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین که از سطح ایمان ظاهری تا لایه بقاء بعد فناء و تکمیل فناء را در بر میگیرد.
7️⃣ بررسی قواعد و مبانی تفسیری که علامه طباطبایی به آن ها اشاره کرده بودند و حضرت استاد بصورت مفصل این مبانی را توضیح فرمودند مانند: مباحث لغت، مباحث جری که حدود ٣٣ جلسه به آن پرداخته شد. در حقیقت این مبانی که دانش پژوه را برای فهم بهتر متن کمک می کند. معمولاً به قواعدی پرداخته می شد که اصل و اساس کار تفسیری مبتنی بر آنها بود و در کار تفسیری از آن ها بهره برده می شد.
8️⃣ عدم ورود و مخلوط کردن مباحث فلسفی و عرفانی با آیات در مراحل ابتدایی: از هنرهای استاد این است با اینکه به مطالب فلسفی و عرفانی احاطه کامل دارند ولی ابتدا مصمم هستند از خود قرآن کریم و روایات برای تفسیر قرآن استفاده کنند و ظهورگیری ها را انجام دهند لذا مباحث را با کلمات و مباحث فلسفی و عرفانی گره نمی زدند. بعد از اینکه تفسیر آیه با بیان قرآنی و روایی آن تمام می شد و ظهورگیری ها انجام می شد، بحث جداگانه ای پیرامون تفسیر فلسفی و عرفانی آیه مطرح می کردند.
9️⃣ پرداختن به سیاق هر آیه و هر سوره، هم از سیاق آیه به فهم آیه می رسیدند و هم از سیاق سوره، آیات را تفسیر می کردند. به سیاق های شناور قرآنی نیز واقف بودند و از آن استفاده می نمودند.
0️⃣1️⃣پرداختن به تفسیر سلوکی آیات: استاد قائل هستند یک دوره تفسیر سلوکی برای قرآن کریم نگاشته شود، برای این امر متناسب با هر آیه ای به بیان و بهرهای سلوکی آیات پرداخته می شدو اسرارسلوکی هر آیه مطرح میشد.
1️⃣1️⃣ پرداختن به تفسیر اجتماعی: یکی از مهم ترین ویژگی های مباحث استاد این است که امتداد اجتماعی آن را بیان می کنند و قائل هستند نزول و بستر اولیه قرآن، اجتماعی بوده و باید تفسیر اجتماعی قرآن همراه با مبانی آن جمع آوری شود لذابه تفسیر اجتماعی آیات سوره حمد پرداختند و نقش برخی ازآیات را در ایجاد تمدن نوین اسلامی بیان نمودند.
2️⃣1️⃣ بیان روان و پرهیز از بیان دشوار: بیان استاد، بیان روان و بسیار قابل فهم هست. دسته بندی ها و مرحله مرحله بحث را ادامه دادن با بیان روان از ویژگی های درس ایشان است.
3️⃣1️⃣ ذهن نظام مند: به علت احاطه نظام اندیشه ای به مباحث اسلامی و مبانی، سوره حمد را با دید کلان تفسیر نمودند و تمام جزئیات سوره را ذیل نگاه کلان سامان می دادند و نظام واره مباحث را مطرح می نمودند.
🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰
@rastakhiz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید
دستورالعمل مقام معظم رهبری در خصوص گرامی داشت ایام الله دهه فجر
گروه جهاد تبیین
#تبیین_حقایق
#گفتمان_انقلاب_اسلامی
#محتوای_امیدآفرین
#شبهه_زدایی
لطفا از گذاشتن فایل غیر مرتبط بپرهیزید.
دوستان را جهت اشتراک محتوا دعوت نمایید.
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/50790515Cb80f2058dc
✅مجموعههای نمایشگاهی با موضوع دهه فجر را میتوانید از طریق لینکهای زیر دریافت نمایید:
مجموعه پوستر مامیتوانیم
https://heyat.co/p/3508
مجموعه نمایشگاهی دستاورد های انقلاب
https://heyat.co/p/3507
مجموعه پوستر نمایشگاهی صعود چهل ساله
https://heyat.co/p/3506
مجموعه پوستر ما می توانیم
https://heyat.co/p/3498
رتبه های جمهوری اسلامی ایران در دنیا
https://heyat.co/p/3495
معرفی چهل چهره منفور دستگاه نحس پهلوی (کاریکاتور)
https://heyat.co/p/3483
مجموعهای از پوسترها به همراه توضیحات مناسب و کافی
https://heyat.co/p/3482
مجموعه پوستر های هنوز ادامه دارند
https://heyat.co/p/3481
مجموعه پوستر های اگر انقلاب اسلامی نبود
https://heyat.co/p/3480
مجموعه پوستر نمایشگاهی چرا انقلاب کردیم؟
https://heyat.co/p/3479
مجموعه پوستر امام خمینی(ره)
https://heyat.co/p/3478
دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه فجر
https://heyat.co/p/3475
دستاورد های نظامی انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/3474
تاریخ پهلوی
https://heyat.co/p/3471
آمارها به روایت کاریکاتورها
https://heyat.co/p/3465
۴۰ کاریکاتور متناسب با دغدغه های انقلاب
https://heyat.co/p/3464
مجموعه پوسترهای جشنواره هنر مقاومت
https://heyat.co/p/2539
مجموعه تصاویر حضور کودکان در انقلاب
https://heyat.co/p/2517
مجموعه تصاویر زنان در انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2516
مجموعه تصاویر شخصیت ها و شهدای انقلاب
https://heyat.co/p/2515
مجموعه تصاویر دیوارنوشته های انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2514
مجموعه تصاویر امام خمینی
https://heyat.co/p/2510
مجموعه نمایشگاهی مرگ بر آمريكا
https://heyat.co/p/2508
مجموعه نمایشگاهی مردم گله مندند
https://heyat.co/p/2507
مجموعه نمایشگاهی شهداي هسته اي
https://heyat.co/p/2506
مجموعه نمایشگاهی راه روشن - فواید انرژی هسته ای
https://heyat.co/p/2505
مجموعه نمایشگاهی دشمن شناسی
https://heyat.co/p/2504
مجموعه نمایشگاهی دستاوردهای انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2503
مجموعه نمایشگاهی دانش انقلاب
https://heyat.co/p/2502
مجموعه نمایشگاهی خط سرخ سری اول
https://heyat.co/p/2501
مجموعه نمایشگاهی جلادیسم
https://heyat.co/p/2500
مجموعه نمایشگاهی تولید ملی
https://heyat.co/p/2499
مجموعه نمایشگاهی بزک شاه
https://heyat.co/p/2498
مجموعه نمایشگاهی انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2497
مجموعه نمایشگاهی آمریکا شیطان بزرگ
https://heyat.co/p/2496
مجموعه نمایشگاهی کلام امام خمینی
https://heyat.co/p/2494
مجموعه نقاشی های حمایت از کارگر ایرانی
https://heyat.co/p/2492
مجموعه تصویرسازی انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2491
مجموعه پوستر کجا بودیم کجا هستیم
https://heyat.co/p/2457
مجموعه نمایشگاهی ایران خاتون
https://heyat.co/p/2456
مجموعه پوستر چرا انقلاب کردیم
https://heyat.co/p/2445
مجموعه پوستر صعود چهل ساله
https://heyat.co/p/2442
سری نمایشگاهی سلام به آینده
https://heyat.co/p/2441
سری نمایشگاهی راه حل خودمونی
https://heyat.co/p/2439
مجموعه نمایشگاهی اون وقت ها که شما نبودی
https://heyat.co/p/2431
مجموعه نمایشگاهی اگر انقلاب اسلامی نبود
https://heyat.co/p/2430
مجموعه پوستر امام خمینی (ره) و وقایع منتهی به انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2425
ایران 20، برترین جایگاه های ایران در آمار بین المللی
https://heyat.co/p/2419
مجموعه نمایشگاهی خاندان ویرانی
https://heyat.co/p/2418
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی خیمه انقلاب
https://heyat.co/p/2420
مجموعه پوستر جنگ ارزی
https://heyat.co/p/2423
مجموعه طرح های 40 سال بصیرت و حضور
https://heyat.co/p/2427
مجموعه طرح های نهضت ادامه دارد
https://heyat.co/p/2428
مجموعه طرح های سیلی سخت
https://heyat.co/p/2429
طرح لایه باز پوستر راه درمان اقتصاد کشور
https://heyat.co/p/2472
طرح لایه باز پوستر رویای کودکی ام را ساختم
https://heyat.co/p/2474
طرح لایه باز پوستر زخم را درمان کنیم
https://heyat.co/p/2476