🎊یک تجربه: کارگاه الگوی تربیتی نیروی انسانی در تشکل های مردمی/ با کتاب٘ بحث: در مکتب مصطفی
🔅طلاب و دانشجویان جوان زیادی در تشکل های مردمی به امر تربیت غیر رسمی کودکان و نوجوانان مشغولند. نوعا این جوانان مجال مطالعات آکادمیک در علوم تربیتی و مانند آن را نداشته و ندارند و الان در حین تحصیل حوزوی یا دانشگاهی خود برای ضرورت های انقلاب بشکل خودجوش فعالیت می کنند.
🔅از سوئی بدون داشتن اصول صحیح در کار تربیت و مرشد و راهنمایی کاربلد ای بسا آسیبهایی رخ دهد. ازسوی دیگر با رویکرد پیشینی به امر تربیت و گذاشتن دوره های نظری با مفاهیم تجریدی و انتزاعی، معمولا نیاز میدان این فعالین مخلص برآورده نمی شود. از اینجا پس از تجاربی در ارائه بحثهای نظری تر و بررسی بازخورد آن، به تجربه جدیدی رسیدیم که با کتاب بحث مکتب مصطفی شروع شد.
🔅 کتابچه کوچک در مکتب مصطفی از مطالعات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی تلاشی ابتدایی است که اصول و مراحل تربیت نیروی اصیل انقلابی را در ضمن یک الگو(شهید صدرزاده در مسجد کهنز شهریار) بررسی می کند. نه صرفا خاطره گویی است و نه حرف زدن از اصول و مراحل تربیت به تنهایی.
آمیزه ای از این دو است تا مربی جوان بتواند اصول کارتربیتی را درضمن سیره شهدا و نمونه های موفق ببیند. خلاقانه تجربه خود را بسازد و آن اصول را برای گروه هدف خود بومی کند.
🔅بسته به وقت و سطح مخاطبین گاه بحثها نظری تر و مبنائی تر روی اصول و مراحل تربیت هم انجام میشود و گاه مربیان با بیان تجارب خود یا سایر شهدا بر بانک تجارب کتاب می افزایند. اصلا از همه مربیان خواسته شد، از تجارب موفق انقلابی دیگر برای اصول و مراحل شمرده شده در این کتاب تجارب موفق بیابند.
🔅این کارگاه نیم روزه با تماشای فیلم عابدان کُهنز از جشنواره نهم عمار که درباره همان مسجد شهید صدرزاده است جالب تر و جذاب تر میشود. گرچه تجارب آن شهید و نحوه کار آن مسجد صرفا یک نمونه از تحقق آن اصول است و مربیان می توانند نمونه ها و الگوهای دیگر را خلق کنند.
🔸این کارگاه ها در جمع مربیان خواهر و برادر در شهرستان بهبهان مصادف با چهلمین روز شهادت سردار دلها انجام شد.
از استاد قنبریان
هدایت شده از وِتْرَ الْمَوْتُور🍃🇵🇸
'
پس همه ما دنبال خوبیها هستیم..
و این حس درونی(نیاز) همگانی است..
حال سوال❓️
ما به ازای این حس در بیرون چه چیزی وجود دارد❓️
✅️ خداوند حکیم جواب میدهد:🔅کل الخیر فی باب الحسین🔅
این حس در باطن عالم برای جواب به این حس باطنی قرار داده شده است و خود یک ملاک اصلی و باور درست است..
🚫نکته: باید حسِ تمایل به خوبیها فرماندهیِ حسهای ظاهری تو را به عهده بگیرد تا مسیر درست طی شود..
روایت داریم: عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ ع وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ..
خداوند هرگاه خیر کسی را بخواهد، حب حسین ع را در دل او قرار میدهد..
حبّ حسین علیهالسلام، مصداقِ تمام و اتم کُلّ خیر در بیرون است..(اعم از علی بن ابیطالب ع و دیگر معصومین).. اینان هم باورهای شما را میسازند هم الگوهای رفتاری شماست..
🚫نکته دوم: اگر این ما به ازا در خارج وجود نداشت، هر کسی هر چه میخواست میتوانست انجام بدهد و ایرادی بر او نبود..
چرا؟ چون این مصداقهای خارجی معیار سنجش افراد هستند..(تشخیص بوسیله اینهاست)
و این زمینهسازِ یک جامعه میشود..
(افرادی با اعتقاد به این باورها)
#ادامهدارد
ماشین های موکب های ایرانی
این سه تا از استان فارس
امشب حسینیه از یزد و فارس
اومدن و کمی شلوغ شده ..
سلام اقای پناهیان میگفت گاهی
این از خاصیت های خباثت نفسِ
که توهم از قبل میدونستم راه میندازه..
گاهی با چهارچوب بحث در
کانالهایی آشنا شدید وگرنه مثلا
کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی
رهبری با این صوت ها رو قبلا
اگر گوش دادید یا کتابش رو خونده
باشید یا با استادی دیگه پیگیری کرده
باشید خوب طبیعیه ولی اگر نخوندید
از همون چیزای نفسِ که برای اینه که
آدم گاهی اصل مطلب رو متوجه نشه
یکی از رفقا میگفت من هرچی پناهیان
میگه میدونم _ خب ؟ این اگر ریشه
یابی بشه هم به جای خطرناکی میرسه
هم به جای خوب ..
جای خطرناکش همونه که شما نخونده
حس دونستند دارید یعنی یه خورده
شاید توی ذهنتون در مورد عدالت و منظومه بودن دین باشه دیگه فکر میکنید همه اش رو میدونید در صورتیکه این جوری
نیست و توی فریب نفس هستیم ..☺️
و برای شما توقف ایجاد میکنه 😂
و خوبش این هست که توی باغید و
باید کامل تر و دقیق تر بخونید و
بیشتر بخونید .. استاد قنبریان میگفتند
که حدود ۲۵ بار طرح کلی رو تدریس
کردند و کلا خاصبت کتاب های عمیق
اینه که با تکرار مطالعه و گفتنش
رازهای پنهان نانوشته رو میتونید
پیدا کنید ..
سلام ..
🌿
https://eitaa.com/taranom_pm/5958
https://eitaa.com/taranom_pm/7281
هشتک حسادت رو سرچ کنید..
حسادت واقعا بد بیماری است
کفر تمام عیار و نابود کنندهی
هر ایمانی که هست و بدبختتر
از حسادت و کینه نداریم که
یه نفر به داشته های دیگری
حسادت کنه ..
چند ریشه یابی نیازه تا عمیق و دقیق بتونید
برطرف کنید..
۱. ریشهیابی اعتقادی و فکری
۲. ریشه یابی سرک کشیدن
به زندگی بقیه یا ریشه یابی رفتاری
۳. ریشه یابی تمایلی که شاید رفع نیاز
در زندگی اصلی تامین نمیشود و این
سه باهم دست به دست هم میدهد و
حسادت میسازد ..
و راه حل هم در همون سه مرحله است..
از نظر فکری که حسابی داغانید و
قطعا به سوءظن به خدا و خسیس بودن
و نفهم بودن خدا که در درون وجودتون نهفته و خونه کرده و جا خشک کرده است
بپردازید ..
هدیه بدهید به آن شخصی که حسادت دارید
اینکه یه نفر نمی تونه خوبی های یه نفر
دیگه رو ببینه اوج حقارت اون شخصه
واقعا ..
راه درمان ؛ مبحث حسادت پنهان
آقای پناهیان و مبحث حسادت در
چهل حدیث حضرت امام رو بخونید ..
بازم ویرایش میزنم این رو ..
هدایت شده از محسن قنبریان
۱-یک مرد در منا عرفه کربلا.mp3
17.38M
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا
جلسه اول
حجت الاسلام قنبریان
#محرم۱۴۰۰
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از وِتْرَ الْمَوْتُور🍃🇵🇸
🔘 گزیده جلسه اول "یک مرد در منا، عرفه، کربلا"
•امام حسین اسوه است و برای تأسی، باید از چهره های نزدیک به او جدایش بکنیم تا تمایزها معلوم شود.
•اما در مختصات آن زمان(یا آن زمانه)، تمایز دادن ها اصلا آسان نبود.
•اباعبدالله را نه با اهل رذائل و افراد پست که باید با اهل فضائل و عارفان و مجتهدین و غیرتمندان مقایسه کرد که چرا آنها ساکت بودند و فقط حسین فریاد زد؟! دیگران که اطرافشان شلوغ تر بود و حرف شنوی از آنها بیشتر؟!
•سوال سخت تر؛ چراحسین این تکلیف را "بلغ ما بلغ" تا آخر برد و دیگر اهل فضائل حتی یک سخنرانی هم نکردند؟!
•فضائل رئیسی که اهل فضیلت ها آنجا مقایسه می شوند سه چیز اند:
_صفای باطن مربوط به جان و دل(عرفان)
_فراست و موقعیت شناسی(سیاست)
_اقدام بجا و تراز (اقدام و عمل)
•عرفه،منا،کربلا سه چشمه جوشان حسین است/عرفانش در دعای عرفه و سیاست و تیزبینی هایش در خطبه منا و اقدام تراز و شجاعانه اش در صحرای کربلا و مقاتل به ما رسیده است.
• یک شیعه اگر میخواهد حسین را بشناسد در این سه ضلع بشناسد.
#خطبه_منا
#دعای_عرفه
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هیچ کجای دین چنین تعبیری نداریم
در واقع برای اینکه فقر در جامعه گسترش
یابد و از کسی نق و نوق و صدایی در نیاید
۲ راه کار وجود دارد ؛
۱. تحریف حقیقت دین و انقلاب که
روحیهی اعتراض برای ارتقا را دارد _
خاصیت دین ؛ همین است انقلاب یعنی
تغییر و تحول دائمی برای رشد، مکتب
رشد انتقاد اعتراض مسئولیت و ..
مکتب دین است ؛ دین تماما مسئولیت
است ، فقر عرش الهی را میلرزاند اگر
قرار بود دین فقیر را به دعا دعوت کنید
علی ع در نماز قنوتش را طولانی میکرد
و برای فقیر دعا میکرد نه اینکه وسط نماز
در رکوعی که اوج خضوع است انگشترش
را به فقیر براب رفع فقر نمیداد .. دواقع
دین یعنی رفع فقر رفع نیاز .. !
چه مادی چه معنوی !!
پس اول باید تحریف کرد!!
۲. ایجاد هیجانات کاذب ؛
چه در کنسرت باشد_چه در فوتبال باشد
چه در هیئت هایی باشد
که فقط جنبهی هیجان را دارند
و برای اوفیش و حال و هول باشد
چه در دنس[رقص] باشد چه در
ابتذال های اخلاقی باشد .. بهترین
راه فراموشی فقر بعد از تحریف
ابتذالات اخلاقی یا هیجانات کاذب
است تا با مشغول شدن به این ها
آروم آروم خرده شوند ..
سلام فرمانده ی ۲ برای همین
اسم خمینی و عدالت خواهی
مبارزه با فساد که اصلی ترین
راه نزدیک شدن امام زمان است
را نداشت که اگر میداشت ده برابر
اولی جواب میداد ..
حالا ؛
مکتب اعتراض از دل دین بیرون
آمده و اصل اعتراض و امام و جلودار
آن امام حسین است ، حسین میتوانست
در مکه بنشیند و دعا کند .. در واقع
اعتراض کرد تا بگوید راه مبارزه دعا
در نیمه شب و شیر میدان بودن در
روز است ..
خب تمام ..