eitaa logo
رسانه تراز انقلاب اسلامی
332 دنبال‌کننده
978 عکس
432 ویدیو
2 فایل
اهداف ما خلاصه می‌شود در تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور. باید #انسان_رسانه ها از مساجد و مجامع انقلابی مردم پایه رشد کنند و وارد عرصه رسمی رسانه ای شوند تا #رسانه_تراز_انقلاب_اسلامی محقق شود. ارتباط با ادمین ۰۹۱۰۶۸۶۹۹۷۰
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 💠 📝 🔸 : پیامبر اعظم ▫️ ۴. تثبیت نظام اسلامی 📍 در این سخنرانی‌ها رسول خدا همهٔ مطالب عمده‌ای را که مسلمانان باید به آن توجه عمیق بکنند، تقریبا بیان کردند، و عمدتا مسائل است. انسان به خوبی درک می‌کند این کسانی که امروز در دنیای اسلام حج را جدایی از مسائل سیاسی قلمداد می‌کنند و تصور می‌کنند که در حج فقط باید عبادت به معنای رایج و عادی آن داشت و هر کار سیاسی را خارج از قوارهٔ حج به حساب می‌آورند، چقدر از تاریخ اسلام و از سیرهٔ نبی اکرم دور و بیگانه اند. مطالبی که رسول خدا در این سخنرانی‌ها بیان کردند، که در نوع کتب شیعه و سنی هم نقل شده، اجمالی از این مطالب، این‌هاست. اولاً دربارهٔ حرف می‌زنند و جهاد با مشرکین و کفار را مطرح می‌کنند و اعلام می‌کنند که این جهاد ادامه خواهد داشت تا وقتی که کلمهٔ «لا اله الاالله» همه‌گیر بشود. دربارهٔ رسول خدا در این سخنرانی‌ها مطالبی را بیان فرمودند و تصریح کردند که مسلمان‌ها نبادا دچار جنگ داخلی بشوند و بر وحدت مسلمین و انسجام مسلمین اصرار ورزیدند. در مورد ، با بیان صریحی، تصریح کرده‌اند که این ارزش‌ها از نظر اسلام ناچیز و صفر محسوب می‌شود و ارزش نیست، «اَلا و کُلُّ مَاثُرَة فِی الجاهِلیَّةِ تَحتَ قَدَمَیَّ هَاتَین» هر ارزشی و هر شرافتی که در جاهلیت ارزش محسوب می‌شد را من در این لحظه زیر پای خودم قرار دادم؛ ارزش‌های جاهلی را به کلی نفی کردند. اختلافات مالی‌ای که بین مسلمان‌ها از دوران جاهلیت باقی مانده بود، مثلا کسی به کسی قرض داده بود، از او بهرهٔ پول خودش را و ربای مال خودش را طلبکار بود نفی کردند، نسخ کردند. «اَلا و اِنَّ کُلُّ رِبًا مِنَ الجاهِلیَّةِ فَهُوَ تَحتَ قَدَمَیَّ هَاتَین»(۱) و اولین بهرهٔ پولی که، اولین طلب ربوی‌ای که من برمی‌دارم طلب های ربوی عمویم عباس است -که در جاهلیت ایشان قرض می‌داده و طلبکار بوده از خیلی‌ها- فرمودند این‌ها را من برداشتم، نسخ کردم. ارزش را به عنوان برترین ارزش اسلامی باز تکرار کردند و تصریح کردند که هیچ کس بر هیچ کس دیگر جز به برکت تقوا و پرهیزگاری ترجیحی ندارد. لزوم نصیحت ائمة‌المسلمین یعنی و اعلام نظر به زمامداران و پیشوایان را مطرح کردند و آن را به عنوان یک فریضه اعلام کردند، که همهٔ مسلمین موظفند به زمامداران اسلامی نظرات خیرخواهانهٔ خودشان را بیان کنند و اعلان کنند. ________________ ۱. سیرةالنبویة/ ج ۲/ ص۴۱۲ 🔸https://zil.ink/tarazmedia_ir
🌼💛🌼💛🌼💛🌼💛🌼💛🌼💛 👆 📚سپاس از همراهی صمیمانه شما عزیزان✨ کاری از : زینب شیرین آبادی 🌺 با صدای : یلدا نوروزی 🌺 🔸https://zil.ink/tarazmedia_ir
🌱 هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم آغاز کنیم 📅 امروز دوشنبه 🌞 ۱۵ بهمن ماه 🌙 ۴ شعبان ۱۴۴۶ 🗓️ ۳ فوریه ۲۰۲۵ 📌 ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) ( ۲۶ ه ق ) و روز جانباز ‏——————————————— 🌹یا قاضی الحاجات ای برآورنده حاجت ها ‏—————————————— 🕌 اوقات شرعی به افق تهران 🌅  اذان صبح:                 ۰۵:۳۷ 🌤️  طلوع آفتاب:              ۰۷:۰۳ ☀️  اذان ظهر:                   ۱۲:۱۸ 🌇  غروب آفتاب:            ۱۷:۳۴  🌙  اذان مغرب:                ۱۷:۵۳ 🌃  نیمه‌شب شرعی:        ۲۳:۳۶ ‏———————————— 💠با ما همراه باشید 💠 🔸https://zil.ink/tarazmedia_ir
📢 هر روز بخوانیم 🔹️امروز؛ صفحه بیست و نه قرآن کریم سوره مبارکه البقرة ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
Quran-page-029.mp3
3.37M
📢 هر روز بخوانیم 🔹️صفحه بیست و نه قرآن کریم، سوره مبارکه البقرة با صدای عبدالباسط محمدعبدالصمد بشنوید. ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید 💻 Farsi.Khamenei.ir
روز بیست و نهم ؛ سوره بقره 👆👆 🌱🤍 🔹https://zil.ink/tarazmedia_ir
💠 💠 📝 🔸 : پیامبر اعظم ▫️ ۴. تثبیت نظام اسلامی 📍 مسائل عمدهٔ سیاسی و اجتماعی جهان اسلام را پیغمبر اکرم در این سخنرانی ها بیان کردند و در همین سخنرانی‌ها را هم ذکر کردند، که حدیث ثقلین این است که فرمودند: من وقتی از میان شما رفتم، دو چیز گران‌بها در میان شما می‌گذارم «کتاب الله و عترتی» قرآن را و عترتم را بعد دو انگشت سبابه‌شان را پهلوی هم قرار دادند و فرمودند: آن دو مثل این دو هستند، که دو انگشت سبابه هیچ تفاوتی با هم‌دیگر ندارند. بعد فرمودند: مثل این دو نیستند، انگشت سبابه و وسطای یک دستشان را بلند کردند، گفتند من عترت و کتاب را مثل این دو نمی‌دانم که انگشت سبابه و وسطی، یکی از یکی بلندتر است؛ بلکه مثل دو انگشت سبابه‌اند که هیچ کدام بر آن دیگری ترجیحی ندارد.(۱) و مسئلهٔ عترت را مطرح کردند. بعد از این‌که اعمال حج انجام گرفت بلافاصله راه افتادند طرف مدینه. در بین راه در سر یک سه راهی که باید قوافل مدینه از قوافل یمن از هم جدا می‌شدند، محلی به نام غدیر خم، حضرت ایستادند و درحالی که نقل می‌کنند شاهدان و حاضران حادثه که هوا به قدری داغ بود که اگر گوشت را روی زمین می‌انداختند کباب می‌شد، در یک چنین وضعیتی حضرت می‌روند روی بلندی می‌ایستند تا مردم تدریجا جمع می‌شوند، وقتی می‌بینند همه جمع شدند، بعد مسئلهٔ را «وَ مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلی مَولاه»(۲) را اعلان می‌کنند و دست امیرالمؤمنین را می‌گیرند بلند می‌کنند این جور که همه ببینند. و در روایات متعدد هست که زیر بغل پیغمبر و زیر بغل علی بن ابیطالب دیده شد وقتی که دست را بلند کردند، برای این‌که به همه نشان بدهند. این اجمالی از حادثه است. ________________ ۱. الکافی/ ج ۲/ ص ۴۱۵، «اِنِّی قَدْ تَرَکْتُ فِیکُمْ أَمْرَیْنِ لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی فَإِنَّ اللَّطِیفَ الْخَبِیرَ قَدْ عَهِدَ إِلَیَّ أَنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ کَهَاتَیْنِ‌ وَ جَمَعَ بَیْنَ مُسَبِّحَتَیْهِ وَ لَا أَقُولُ کَهَاتَیْنِ وَ جَمَعَ بَیْنَ الْمُسَبِّحَةِ وَ الْوُسْطَى فَتَسْبِقَ إِحْدَاهُمَا الْأُخْرَى فَتَمَسَّکُوا بِهِمَا...» ۲. الکافی/ ج ۱/ ص ۴۲۰، «و هرکس من مولا و رهبر او هستم، این علی نیز مولا و رهبر اوست.» 🔸https://zil.ink/tarazmedia_ir
🌸💜🌸💜🌸💜🌸💜🌸💜🌸💜 👆 📚در کنار هم ساخته میشویم با انسان ۲۵۰ ساله✨ کاری از : زینب شیرین آبادی 🌺 با صدای : یلدا نوروزی 🌺 🔸https://zil.ink/tarazmedia_ir
💠 💠 📝 🔸 : پیامبر اعظم ▫️ ۴. تثبیت نظام اسلامی 📍 آن بُعدی که مورد نظر من است -بعد بین‌المللی اسلامی و بین الفرق اسلامی که مخصوص شیعه نیست- این است که اگر فرض کنیم که پیغمبر در این اعلان، که حتما این اعلان انجام گرفته و این جمله از زبان پیغمبر صادر شده، اگر فرض کنیم نمیخواست رسول خدا حکومت بلافصل امیرالمؤمنین را بیان کند، حداقل این بود که می‌خواست موالات و پیوند و رابطهٔ عمیق مسلمین با امیرالمؤمنین و با عترت خود را در این بیان استقرار ببخشد و تثبیت کند. علت این‌که پیغمبر عترت را در کنار قرآن می‌گذارد، هم در سخنرانی منی و در حدیث ثقلین -که حدیث ثقلین ظاهراً بارها هم از پیغمبر صادر شده- و هم در حدیث غدیر و در واقعهٔ غدیر -تکیهٔ روی امیرالمؤمنین و شخص او- علت این‌که این رابطه را برقرار می‌کند، از جمله این است که مردم در طول زمان اولاً یک نمونه‌های کامل از انسان طراز اسلام، از انسان مقبول و مورد پذیرش اسلام را ارائه بدهد به مردم و به همهٔ نسل‌های آینده. نمونهٔ کامل انسان را به صورت مجسّم و عینی با حالات واضح و غیرقابل تردید در اختیار همهٔ انسان‌ها بگذارد، بگوید تربیت اسلامی باید به این سمت حرکت کند و شخصیت انسان مسلمان، آن شخصیتی است که غایت و نمونهٔ کاملش این‌هایند. انسان هایی که طهارتشان، علمشان، تقوایشان، درستکاری‌شان، عبودیتشان در مقابل خدا، احاطه‌شان به مسائل اسلامی، فداکاری شجاعانه شان برای تحقق آرمان‌های اسلامی و از خودگذشتگی‌شان برای همه آشکار و واضح است. امیرالمؤمنین را به عنوان یک نمونه معرفی می‌کند که مردم -چه مردم آن زمان، چه مردم نسل‌های دیگر- با او پیوند برقرار کنند، رابطه داشته باشند. حالا گیرم به عنوان خلیفهٔ بلافصل بعد از پیغمبر هم، عملاً نشد و بعد از گذشت بیست‌وپنج سال جانشین شد، بالاخره که خلیفهٔ پیغمبر شد، بالاخره که مقام امامت او تثبیت شد، بالاخره که همهٔ مسلمان‌ها او را به عنوان آن فردی که پیشوای جامعه است قبول کردند. این خصوصیت، این پیوند، این رابطه، همهٔ مسلمان‌ها را نسبت به شخصیتی که همه قبول دارند که خلیفهٔ پیغمبر است -منتها بعضی می‌گویند خلیفهٔ بلافصل پیغمبر، بعضی معتقدند نه، خلیفهٔ بعد از بیست‌وپنج سال- این شخصیتی که همهٔ مسلمان‌ها او را به عنوان جانشینی پیغمبر قبول دارند باید برای همهٔ مسلمان‌ها به عنوان یک الگو، یک مسطورهٔ(۱) کامل از انسان اسلامی، جاودانه بماند. و پیوند میان او و میان مسلمان‌ها باید تا ابد به عنوان یک رابطهٔ فکری، رابطهٔ اعتقادی، رابطهٔ عاطفی، رابطهٔ عملی باقی بماند. ________________ ۱. (س‌ط‌ر) نمونه 🔸https://zil.ink/tarazmedia_ir
بخش سی ام.mp3
3.17M
🔸 : پیامبر اعظم ▫️ ۴. تثبیت نظام اسلامی 📍 🔸https://zil.ink/tarazmedia_ir