eitaa logo
تربیت معنوی
7.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
92 فایل
﷽ 💌 همراه ما باشید در مسیر رشد معنوی ✅ با یک سبک زندگی قرآنی ❤️با دستورالعمل‌های مجرب علما 🙏 تبلیغات نداریم 👇ارتباط با ادمین جهت مشاوره وسؤالات @naserysaad 👇لینک عضویت در گروه هدایای معنوی https://eitaa.com/joinchat/1690239827C278acfec15
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬆️ مرقد هابیل در سوریه ☀️ 🖌سیری در زندگی و ائمه علیهم‌السلام ❇️ وقتی که قابیل برادر خود را کشت، او را در بیابان رها کرد و نمی‌‌دانست با او چه کند؟ تا اینکه حیوانات درنده، قصد دریدن آن را نمودند؛ از این رو مدّتی جسد برادر را بر دوش خود حمل می‌کرد، تا این که بوی آن جسد بلند شده و پرندگان و حیوانات درنده اطراف جسد را گرفتند؛ در آن هنگام خداوند دو کلاغ را فرستاد و آنها با یکدیگر جنگیدند، تا این که یکی از آن دو، دیگری را کشت؛ آن گاه با منقار و دو پای خود گودالی را حفر کرد و جسد کلاغ مرده را درون گودال گذاشت و او را پوشاند. ❇️ قابیل که ناظر این صحنه بود، به خوبی فرا گرفت که جسد برادرش چگونه پنهان کند؛ پس به عجز و ناتوانی خود پی برده و درک و شعور خود را ضعیف تر از کلاغ دیده و ناله‌ی عجز و ضعفش بلند شد و گفت: «وای بر من! آیا من نتوانستم، مثل این زاغ باشم و جسد برادرم را دفن کنم؟» 📝اگرچه بسیاری از مفسران متقدم و متاخر، همین حکایت را نقل کرده‌اند اما در قرآن از یک کلاغ بیشتر سخن به میان نیامده است لذا برخی مفسران منازعۀ دو کلاغ را مردود شمرده، و معتقد بوده‌اند که خدا تنها یک زاغ را برانگیخت و از جایی که عادت کلاغ، فحص و جستجو در زمین و دفن اشیاء است، زاغی جلوی چشمان قابیل چنین کرد و قابیل از او نحوۀ خاکسپاری را فراگرفت. ✴️ «...فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِین»؛ «...و سرانجام (از ترس رسوایی و بر اثر فشار وجدان، از کار خود) پشیمان شد.» (مائده، ۳۱) 👆این داستان ادامه دارد 📚منابع: تفسیر نورالثقلین، ج۱، ص۶۱۰؛ تفسیر فخر رازی، ج۱۱، ص۲۰۹ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 کتاب 💠معرفی کتاب «معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی» ☘️زندگی سردار سلیمانی نقطه عطفی در سلوک حماسی ـ‌ انقلابی و عرفان اجتماعی ـ تمدنی در دوره نوین است. او معنویتِ متعالیه توحیدی، عبودی، حبی،ولائی و فرهنگ‌ساز، تحول‌زا و تمدن‌پرداز مبتنی بر عنصر مقاومت درونی و برونی را در عمل و عینیت اجتماعی به جامعه اسلامی و انسانی معاصر هدیه کرد. ✳️این کتاب، اثر حجت الاسلام محمد جواد رودگر است که در پنج فصل به بررسی ابعاد معنویت اجتماعی در مکتب سردار گرانقدر اسلام حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد. ☘️عناوین این فصول عبارتند از: معنویت متعالیه در مکتب سلیمانی، مولفه‌های عرفان اجتماعی در مکتب سلیمانی، شواهد قرآنی روایی در سبک زندگی سردار سلیمانی، مقاومت معیار در مکتب سلیمانی و شرح گزاره‌های گدازنده از سردار سلیمانی. ⬅️این کتاب به سفارش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و توسط مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر، چاپ و منتشر گردیده است. @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ✅ راه توفیق یافتن بر ادای حقوق الهی امیرالمومنین عليه السلام: 🔶 جَعَلَ اللّهُ حُقُوقَ عِبادِهِ مُقَدِّمَة ًلِحُقُوقِهِ؛ فَمَنْ قامَ بِحُقُوقِ عِبادِ اللّهِ كانَ ذلِكَ مُؤَدِّيًا اِلَى اْلقِيامِ بِحُقُوقِ اللّه 🔹🌷🔹 🔺خداوند متعال ، حقوق بندگانش را مقدمه و زمينه سازحقوق خود قرار داده است. 🔺 پس آن كه حقوق بندگان خدا را ادا نمايد ، حقوق الهى را نيز ادا خواهدكرد 📘غرر الحکم و درر الکلم،ص۳۴۰ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  بسم‌الله الرحمن الرحیم «رَبِّي رَحيمٌ وَدُودٌ» 💠 «» صيغه مبالغه از «ودّ» به معناى محبت است. 🔼 ذكر اين كلمه بعد از كلمه «رحيم» اشاره به اين است كه، نه تنها خداوند به حكم رحيميتش به بندگان گنهكارِ توبه كار، توجّه دارد؛ ❇️ بلكه از اين گذشته آنها را بسيار دوست مى‌دارد، كه هر كدام از اين دو (رحم و محبت) خود انگيزه‌اى است براى پذيرش استغفار و توبه بندگان. 📜هود، آيه ۹۰ 📗لغات در تفسیر نمونه ص۶۰۸ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 راه معرفت‌ نفس آیت الله سید محمدحسین حسینی تهرانی رحمة‌الله‌علیه: رویه آیت‌‌اللّه قاضی در شیوه 1⃣ تلاوت و التفات به معانی آن 2⃣ به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برای رفع حجاب و برداشته شدن موانع نسبت به سالکین راه است. 📗رساله لبّ الباب در سیرو سلوک اولی الألباب، ص١۴٨ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 سیزدهم جمادی الثانی سالروز وفات بانوی مکرم حضرت ام البنين سلام الله علیها ▪️روز تكريم مادران و همسران شهدا https://qurantv.ir/content/28175 @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علیه‌السلام: 💠 يَا أَبَا خَالِدٍ إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ اَلْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ وَ اَلْمُنْتَظِرِينَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ .... اى ابو خالد، مردم زمان او كه معتقد به امامت او هستند و منتظر ظهورش می‌باشند از مردم هر زمانى برترند ✨ زيرا خداى تبارک و تعالى عقل و فهم و معرفتى به آنها عطا كرده است كه غيبت نزد آنها چون مشاهده است و آن ها را در اين زمان مانند مجاهد در ركاب رسول خدا صلّى الله عليه و آله با شمشير قرار داده است آنان بحق مخلصان و بدرستى شيعيان ما و داعيان به دين خداى عز و جل در پنهان و آشكار می‌باشند ✴️ و فرمود فرج از بهترين اعمال است. 📚كمال الدين جلد ۱ صفحه ۳٢٠ @tarbiatemanavi
؟؟ بنفسی أنت! امروز که روز رحلت بزرگ بانوی اسلام حضرت ام‌‌البنین سلام‌الله‌علیهاست، جور دیگری دلمان برای ندیدنت تنگ است... یک جور این ندیدن گره خورده با ذکر مصیبت حضرت ابالفضل‌العبّاس علیه‌السلام و « قَلَّت حیلتی» گفتنِ آقا امام حسین علیه‌السلام... آقا جان! بیچاره شدیم از این دوری ... کمرمان شکست... نبودنت روضه‌ی مجسم عمویتان عباس علیه‌السلام شد برای ما...! اگر روی خاک بنشینیم و از این دوری ،های های کُنان خاک‌ها را بر سر بریزیم، باز کم است... داغ بر دل مانده، رفته بودی که بیایی... @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🔹🔸 🔸🔹🔸 ⏬ خروج سفیانی از نظر تسلسل زمانی اولین نشانه از نشانه‌های حتمی که پیش از دیگر نشانه‌ها رخ می‌دهد، است. ✨ از امام علیه‌السلام نقل شده است که: إنَّ اَمْرَ الْقَائِمِ حَتْمٌ مِنَ اللّه ِ، وَ اَمْرَ السُّفیانِی حَتْمٌ مِنَ اللّه ِ، وَلاَیَکُونُ قَائِمٌ اِلاَّ بِسُفیانِی. (قرب الاسناد، ص ۳۷۴) 🔻نام سفیانی❓ مشهور آن است که نام سفیانی عثمان و نام پدرش عنبسه می‌باشد. (کمال الدین، ج ۲، ص۶۵١) قیام سفیانی چه زمانی است⁉️ ❇️ برای قیام سفیانی، سال مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد؛ چرا که به دلیل پیوستگی این حادثه با ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، تعیین زمان برای آن به تعیین وقت برای ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد انجامید، اما زمان این رخداد از برخی جهات تعیین شده است؛ از جمله روایات متعددی ماه رجب را زمان آغاز این حرکت ضدّارزشی نام برده اند. (الغیبة نعمانی، ص۳۱۰، باب۱۸) @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ امام عليه‌السلام: 🔻إنّ مِن التَّواضُعِ أن يَرضى الرّجُلُ بِالمَجلِسِ دُونَ المَجلِسِ، و أن يُسَلِّمَ على مَن يَلقى، و أن يَترُكَ المِراءَ و إن كانَ مُحِقّا، و لا يُحِبَّ أن يُحمَدَ علَى التَّقوى. از است كه 1⃣ انسان به پايين مجلس رضايت دهد، 2⃣ به هر كه برمى‌خورد سلام كند، 3⃣ مجادله را رها كند اگر چه حق با او باشد، 4⃣ و دوست نداشته باشد كه او را به پرهيزگارى بستايند. 📕ميزان الحكمة، جلد١٣، صفحه ٢١٩ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬇️ نفس مطمئنه⁉️ یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ؛ ای نفس مطمئن(فجر، آیه ۲۷) ♦️ اطمینان به معنای سکون و آرامش است. نقطه مقابل طغیان است و نقطه مقابل انسان دنیاگرای طغیانگر است. باتوجه به سوره فجر نفس مطمئنه کسی است که به دنیا واموال آن نگرشی استقلالی ندارد و بود و نبود آن اورا طاغی و سرکش نمی‌کند. ❇️ قطعا چنین کسی حاضر است که همه عزیزان وبه تعبیر دیگر زندگی دنیای خود را در برابر معبود خود فدا کند. 🌟 می توان گفت مصداق بارز و کامل نفس مطمئنه وجود مبارک امام حسین علیه‌السلام است. 📗تدبر در کلام وحی (گروه تحقیقاتی تدبر در کلام وحی) @tarbiatemanavi
⁉️ مراد از "هرّ و برّ" درکلام مردم که می‌گویند: فلانی هرّ را از برّ فرق نمی‌کند چیست؟ 🔻 پاسخ🔻 «هِرّ و بِرّ» به کسر «ها» و «با» و فتح هردو و ضمّ هردو می گویند. ومشهور کسر آن است که چند احتمال دارد: 1⃣ «هِرّ» به معنی بچّه گربه است و «برّر به معنی بچّه موش است که این مشهور و واضح‌ترین معناست. 2⃣ «هِرّ» خواندن گوسفند است و «برّ» راندن آن. 3⃣ «هِرّ» خواندن گوسفند است به سوی آب و «برّ» خواندن آن است به سوی علف. 4⃣ «هِرّ» عاقّ کردن است و «برّ» احسان نمودن. 5⃣ «هِرّ» ناخوش داشتن است و «برّ» اکرام نمودن. 6⃣ «هِرّ» چیزی است که موجب شرارت وبی حیائی می‌شود و «برّ» چیزی است که موجب نیکی و احسان می‌گردد. ✨ بنابر تقدیر فتح هردو؛ «هَرّ» به معنی کراهت و شرّ است و «بَرّ» به معنی محبّت و خیر. ⭐️ اگر تقدیر را ضمّ هردو بگیریم ؛ «هُرّ» چیزی است شبیه به بُرّ و «بُرّ» گندم است. از آنچه گفتیم معلوم شد که کم کسی هرّ و برّ را شناخته است! 📚مقامع الفضل،جلد ۱، ص ۹۸ @tarbiatemanavi