eitaa logo
رِسـانـه طَـریـقُ الْـحَـقْ🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
7.4هزار ویدیو
147 فایل
✨﷽✨ كانالي مملوّ از تكان دهنده‌ترين سخنان علمای اخلاق و عرفان (روشنگری) (کپی آزاد) تأسیس : ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۷ ارتباط با ادمین کانال @Adel_khalatbari تبادل نداریم🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
شروع کردن راه خدا یک باور می‌خواهد، یک اطمینان، یک آرامشی در قلب، که آن آرامش گاهی در حد «یقین» است، گاهی در حد «ظن و گمان». ولی کسی که شک و تردید دارد اصلاً موفق به پیمودن و حرکت راه خدا نمی‌شود. پس گام اول این است که تحقیق بکند تا جایی که یقین یا گمان قوی برسد. به همین مقدار از کفر خارج شده و داخل در ایمان می‌شود. «استاد وکیلی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 روایت حجت الاسلام عالی از امام باقر (ع) در مورد انقلاب اسلامی ایران و اتصالش به انقلاب امام زمان (عج)
💢 مراجع تقلید و رهبری خود را تابع قوانین پزشکی می دانند ✅ آیت الله ، رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در آیین آغاز سال تحصیلی جدید: 🔹 با نهایت تأسف، شاهد انحراف در بین برخی طلاب و استادان هستیم و آن پرداختن به اهدافی است که رسالت ما نیست؛ یک معمم را پیدا می‌کنیم که طب سنتی به راه‌ انداخته است و می‌گوید خاصیت فلان گیاه این است که اگر چشم درد کرد این گیاه را بخور، آیا کار ما این است؟ من در مقام انکار نیستم بلکه در مقام آسیب‌شناسی هستم. سال‌های متمادی  است که طب سنتی درجا می‌زند و اگر قرار است کار شود، نباید یک طلبه با یک ماه آموزش دیدن مغازه طب سنتی راه بیندازد. 🔹 چگونه می‌توان با خبر واحد بی‌سند که حجیت ندارد، به درمان مردم بپردازیم. اگر چیزی به نام طب سنتی و روایت داریم، حداقل باید در حد اطمینان عقلایی باشد. در زمان شیوع کرونا دو اتفاق افتاد، یکی آبرومندی علمای شیعه و دیگری آبروریزی علم جدید. 🔹 همه مراجع و رهبری خود را تابع قوانین پزشکی دانستند و رعایت کردند. آن وقت چهار تا طلبه می‌گویند ما واکسن نمی‌زنیم و اگر بزنیم احساسات جنسیتی انسان عوض می‌شود؛ متاسفانه آبروی حوزه و علما از سوی برخی طلاب جوان با حرف‌های ناپخته آسیب می‌بیند. 🆔 @Rashad_ir
همیشه‌میگفت🖐🏻-! ڪار‌خاصی‌نیاز‌نیست‌بڪنیم ڪافیه‌ڪار‌هاۍ‌روز‌مره‌مون‌رو‌ به‌خاطر‌خدا‌انجام‌بدیم🙂°• اگه‌تواین‌ڪار‌زرنگ‌باشۍ شڪ‌نڪن‌شهید‌بعدۍتویۍ...🔗-!
رِسـانـه طَـریـقُ الْـحَـقْ🇵🇸
شروع کردن راه خدا یک باور می‌خواهد، یک اطمینان، یک آرامشی در قلب، که آن آرامش گاهی در حد «یقین» است،
✍مراحل خودسازی و رسیدن به مقام بندگی خداوند با سلام برای قوی شدن در دین اسلام و اعتقادات راهکار بدهید ممنون... دوست گرامی. برای قوی شدن در دین و بندگی خداوند و اعتقادات شما به خودسازی نیاز دارید. گام اول خودسازی رفع غفلت و بیداری کامل است که وقتی حاصل شود آنگاه دو راه علم و عمل که همان سلوک نظری و عملی است به روی شما باز می شود. هدف سلوک هم رسیدن به مقام بندگی است زیرا تمام مقامات معنوی انسان ریشه اش در مقام بندگی خدای متعال است. بنابراین همانگونه که از سوال شما هم احساس می شود شما در حقیقت طالب مقام بندگی هستید و لذا مطلبی را که برای این منظور آماده کرده ایم برایتان درج می کنیم . در صورت اجرای کامل ان شاء الله به مقصد و مقصود خود می رسید
🌷 علامه حسن زاده : ✍ وضو نور است و تداوم آن ، باعث ارتقاء به عالم قدس‌ خواهد شد. ☘ این دستور با برکت نزد بزرگان علم و عمل تجربه شده است. 👌 پس ای سالک کوی یار ، بر تو لازم است که همیشه آن را انجام دهی.
🌷 راه رسیدن به مقام بندگی: رسیدن به مقام بندگی مراحلی دارد که توضیح آنها بسیار مفصل است و در ضمن یک پاسخ نمی گنجد، اما ما سعی می کنیم به اجمال به آنها اشاره کنیم تا راه برای کسانی که خواهان قرب به خدا و کمال معنوی هستند باز باشد: ۱- : اولین مرحله غفلت زدایی و کسب بیداری معنوی است. انسان بیدار به کسی می گویند که می داند ذاتا بنده است و برای بندگی خلق شده و هدف زندگی او در این دنیا بندگی و قرب به خدا است و تنها راه سعادت انسان بنده شدن است و خود را در این مسیر عبودیت قرار می دهد و تمام معبودهای دروغین را از ذهن و زندگی خود پاک می کند و کاملا در صراط مستقیم بندگی حرکت می کند تا به مقام بندگی برسد. تمام کسانی که اینطور فکر نمی کنند، غافل اند و تا زمانی که در غفلت به سر می برند هرگز روی سعادت را نخواهند دید. انسان غافل کسی است که اهداف و آرزوهای دنیوی و نفسانی او را از یاد خدا و بندگی خدا بازداشته و از صراط مستقیم الهی منحرف نموده است. امام علی (ع) در خطبه معروف به دیباج می‌فرماید: واعلموا عبادالله ان الأمل یذهب العقل و یکذب الوعد و یحب علی الغفلة و یورث الحسرة. بدانید ای بندگان خدا! آرزوهای دراز، عقل انسان را می‌برد و وعده قیامت را دروغ می‌شمارد و انسان را بر غفلت ترغیب می‌کند و سرانجام، حسرت به بار می‌آورد. (بحار الانوار، ج۷۴، ص۲۹۳) ...