eitaa logo
کنترل شهوت حیوانی حجاب عفاف مهدویت امام زمان منتظر ظهور توبه ترک گناه
117 دنبال‌کننده
592 عکس
30 ویدیو
13 فایل
کنترل شهوت حیوانی حجاب عفاف مهدویت امام زمان منتظر ظهور خودارضایی مستهجن توبه تهاجم فرهنگی قبر برزخ گناه الله جهنم استغفار ذکر دعا خدا انسان اسلام انسانیت محاسبه جهاد و تهذیب نفس سیر و سلوک شهید
مشاهده در ایتا
دانلود
امیر المومنین : - ...خوشا به حال آنها (ياوران حضرت مهدي عليه‌السلام) در زمان صلح و آرامش آنها. خوشا بر شکيبايي آنها در راه دينشان. چقدر مشتاقم که آنها را در زمان تشکيل دولتشان ببينم. خداوند بين ما و آنها و شايستگان از پدران، مادران، همسران و فرزندانشان در بهشت برين جمع خواهد فرمود. اصول کافي/ ج1/ ص271
به سند معتبر از حضرت امير المؤمنين صلوات الله عليه منقول است كه فرمود كه: بهشت را هشت در است. از يك در پيغمبران و صديقان داخل مى شوند، و از در ديگر شهيدان و صالحان داخل مى شوند، و از پنج در شيعيان و دوستان ما داخل مى شوند. و من مى ايستم بر صراط و دعا مى كنم و مى گويم كه: خداوندا به سلامت بگذران شيعيان و دوستان مرا و هر كه مرا ياورى كرده و به امامت من اعتقاد داشته است در دار دنيا. در آن حال ندا از منتهاى عرش الهى در رسد كه: دعاى تو را مستجاب كرديم و تو را شفاعت داديم در شيعيان تو. پس هر يك از شيعيان و دوستان من و آنان كه ياورى من كرده اند و با دشمنان من جهاد كرده اند به كردار يا گفتار، شفاعت كنند هفتادهزار كس از همسايگان و خويشان و دوستان خود را. و از در هشتم ساير مسلمانان داخل مى شوند از آن جماعتى كه اقرار به شهادتين داشته باشند و در دل ايشان به قدر ذره اى از بغض ما اهل بيت نباشد.  [عین الحیات - صفحه۷۵۵] 
چقدر این عالم بزرگوار رو دوست داشتم لطفا نماز شب اول قبر برای این عالم فرزانه در حد توان اقامه کنید.
نماز شب اول قبر چگونه خوانده می شود؟ نماز لَیلَةُ الدّفن یا نماز شب اول قبر، از نمازهای مستحبی که در شب اول قبر برای میت خوانده و به او هدیه می‌شود. این نماز، نماز هدیه و نماز وحشت نیز نامیده می‌شود.
جایگاه عقل، قلب یا مغز است؟ رابطه عقل و قلب، قلب مرکز کنترل احساسات ابوسعید از پیامبر خدا نقل می‌کند که فرمود:‌« کم‌ترین درجه بهشت به انسان مومنی اختصاص دارد که مدت‌ها بخاطر گناهانش در بند آتش بسر برده و پس از اتمام مدت مقرر، خداوند، درختی را بیرون از دوزخ، برایش مجسم می‌کند. همینکه چشمش به آن درخت می‌افتد، التماس می‌کند که او را به سایه آن منتقل کنند. خداوند می‌فرماید: بشرطی که غیر از آن، چیز دیگری درخواست نکنی. می‌گوید: به ذات یگانه‌ات سوگند چیز دیگری تمنا نخواهم کرد. خداوند دستور می‌دهد که او را از دوزخ بیرون بیاورند و به زیر سایه آن درخت منتقل کنند. آنگاه، درخت دیگری که علاوه بر سایه، دارای میوه نیز می‌باشد برایش مجسم می‌شود. این بار از خدا می‌خواهد که او را زیر درخت جدید، جای دهد تا ضمن استفاده از سایه آن، از میوه‌هایش نیز تناول کند. خداوند مجددا‌ً می‌فرماید: بشرطی که چیز دیگری نخواهی. می‌گوید: به ذات یگانه‌ات سوگند غیر از آن، چیز دیگری طلب نمی‌کنم. خداوند دستور می‌دهد که او را به زیر آن درخت انتقال دهند. سپس قدری دورتر، درختی را که علاوه بر سایه و میوه، در زیر آن، آب خنک نیز جریان دارد، می‌نمایانند. این بار نیز عهد خویش را فراموش می‌کند و می‌گوید: پرودگارا‌‌! به سایه آن درخت، منتقل‌ام کن تا ضمن استفاده از سایه و میوه‌هایش از آب خنک جاری در زیر آن، بیاشامم. خداوند می‌فرماید: بشرطی که بعد از آن، چیزی از من طلب نکنی. برای چندمین بار قول می‌دهد که چیز دیگری نخواهد خواست . وقتی به آنجا منتقل می‌شود چشمش به دروازه‌های بهشت می‌افتد. می‌گوید: بارالها! مرا نزد دروازه‌های بهشت، جای ده تا از دور، نعمت‌های درون آن را تماشا کنم. به دستور خداوند، او را در جوار دروازهای بهشت قرار می‌دهند. همینکه چشمش از دور، به نعمت‌های درون بهشت می‌افتد، آنچنان شیفته و دلباخته می‌گردد که با اصرار از خدا می‌خواهد، او را در گوشه‌ای از بهشت جای دهد. خداوند می‌فرماید: بنده‌ی من‌‌‌! وارد شو. این بهشت مال تو است. می‌گوید: اینها همه مال من؟! خداوند می‌فرماید: غیر از این هم هر چه دلت می‌خواهد طلب کن. حتی خداوند خودش به او می‌آموزد که چه بخواهد و چگونه بخواهد. در پایان، خداوند می‌فرماید:اینها و ده برابر آن، مال تو. و پس از ورود به بهشت دو تن از همسرانش با این جملات زیبا به استقبالش می‌روند: «اَلحمدُ للهِ الَّذی اّحیاکَ لَنا وَاَحیانا لَک» «ستایش مر خدایی را که تو را برای ما و ما را برای تو آفرید». این بهشتی تازه وارد، فکر می‌کند بزرگ‌ترین مقام بهشت را بدست آورده است، غافل از اینکه در کمترین و پایین‌ترین درجه‌ی بهشت قرار گرفته است. همچنین کم‌ترین و آسان‌ترین عذاب دوزخ، عبارت از پوشاندن دو کفش آتشین است که در اثر آن، مغز سر بجوش می‌آید‌»[۵۳] . زمانی که انسان با چنین بخشش عظیمی از جانب خداوند نسبت به یکی از مومنان رده‌ی پایین، بر می‌خورد، به راحتی می‌تواند میزان لطف و کرم خداوند را نسبت به بندگان مقرب دربارش حدس بزند. هم چنین از کمترین عذاب دوزخ که پوشانیدن دو کفش آتشین است و مغز سر را بجوش در می‌آورد، می‌توان در مورد شدید‌ترین عذاب دوزخ، حدس زد.
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غیبت (عج) چرا طول می‌کشه؟ 🎙 گفتاری از حجت‌الاسلام عالی درباره ولی محوری
خداوند متعال : ای فرزند آدم چقدر قسی القلب هستی، پدر و مادرت می میرند و در مرگ آنها هیچ عبرتی برای تو نمی باشد. ای فرزند آدم آیا به یک چهارپا نگاه نمی کنی هنگامی که مرده است و باد کرده و لاشه متعفنی شده است. و حال آنکه چهار پائی است و گناهی بر گردن او نیست. و حال آنکه اگر گناهان ترا بر کوههای محکم بگذارم، کوهها را منهدم می کند ای فرزند آدم گناهان مردم ترا نسبت به گناه خودت فریب ندهد (اینکه بگوئی مردم اینقدر گناه می کنند ما که خیلی مرتکب گناه نشدیم) و همچنین نعمتهای مردم نسبت به نعمتهائی که خداوند به تو عنایت کرده. و مردم را از رحمت خداوند تبارک و تعالی ناامید مگردان در حالیکه امید رحمت برای خود داری. ای فرزند آدم به اندازه ای که به من نیازمند هستید مرا اطاعت کنید و به اندازه ای که صبر بر آتش دوزخ دارید، مرا نافرمانی کنید و به اندازه ای که در دنیا باقی هستید، برای دنیا عمل کنید.
خداوند خطاب به حضرت ابراهیم: امر فرمود او را كه چهار مرغ را ذبح كند (طاووس، كركس، خروس و مرغ آبى) ؛ پس طاووس زينت دنيا بود، و كركس طول امل بود چون عمر او بسيار دراز مى شود، و مرغ آبى حرص بود، و خروس شهوت بود، پس گويا خدا فرمود: اگر دوست مى دارى كه دلت زنده شود و با من مطمئن گردد پس بيرون ببر اين چهار چيز را از دل خود و اينها را از نفس خود بميران كه اينها در هر دلى كه هست با من مطمئن نمى شود. حياة القلوب، ج ۱، ص: ۳۶۸
آيه ۱۵۵ بقره: و لنبلونکم بشيء من الخوف والجوع... يعنى: ما شما را به چيزهايى از قبيل ترس وگرسنگى وكاستى در اموال وجان‌ها و محصولات مى آزماييم، و مژده بده به آن‌ها كهشكيبا وثابت قدم هستند. امام صادق (ع) در تفسير اين آيه فرمود: " پيش از آمدن قائم (ع) علامت هايى براى امتحان مؤمنين خواهد بود " عرض كردم آن علامت ها چيست؟ فرمود: بيمارى هاى گوناگون كه سبب ترس و دلهره است وبالا رفتن نرخ‌ها كه سبب گرسنگى است وكاهش در اموال و جان‌ها كه قحطى ومرگ ومير فراوان است ونقص در محصولات كه به نيامدن باران است. پس در آن موقع به آن هاكه در عقيده به ما ثابت مى مانند، مژده بده " آن گاه فرمود: " اين تأويل آيه است وهيچ كس جز آن هاكه راسخ در علم اند، تأويل آن را نمى دانند وماييم راسخان در علم "