eitaa logo
تشکل بانوان نقش آفرین تمدن نوین اسلامی 🌹(بناتنا)🌹
653 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
749 ویدیو
37 فایل
گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی 🌹 ارتباط با مدیر⁦👇🏻⁩ @fatemeseify
مشاهده در ایتا
دانلود
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ چه کسی وزیر امور خارجه آمریکا را بدبخت کرد؟!! 🔷️ زمانی فیلم جلسه استماع وزیر امور خارجه آمریکا در سنا خیلی دست به دست شده بود. یکی از اتهاماتی که به اون می‌زدند این بود که گذاشتند ایران تا ۲میلیون بشکه نفت بفروشه!!! سؤال: حالا کی باعث شد ایران بتونه اینقدر نفت بفروشه؟!😎 الف: ◻️ ب: ◻️ ج: ◻️ د: همه موارد! ◻️ پاسخ صحیح را تیک بزنید✓🤓 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🗓بانوان حامی دکتر جلیلی ادامه دهنده راه شهید رئیسی https://eitaa.com/hhhhhhhhhjhh
اصلح جلیلی_۲۰۲۴_۰۵_۳۱_۰۱_۱۹_۵۹_۲۹۴.mp3
3.23M
🔅🇮🇷↭🗳﷽🗳↭🇮🇷🔅 بر روی بدخواهان زند پیوسته سیلی آشفته کرده خواب دشمن را قسمتی از شعرخوانی حامیان دکتر جلیلی در مسجد سید اصفهان سال ۹۲ که در همهمه جمعیت با گوشی ضبط شد!!! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🗓بانوان حامی دکتر جلیلی ادامه دهنده راه شهید رئیسی https://eitaa.com/hhhhhhhhhjhh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به کسی رأی می‌دهیم که در سال ۹۶ شهر به شهر و روستا به روستا برای تبلیغ شهید رئیسی سفر کرد در کمپین انتخاباتی شهید رئیسی: جناب روحانی! شما چه نسبتی با دشمن دارید که اگر نباشید جنگ می شود؟!!😅 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🗓بانوان حامی دکتر جلیلی ادامه دهنده راه شهید رئیسی https://eitaa.com/hhhhhhhhhjhh
15.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دفاع از دولت شهید رئیسی در برابر انتقاد یک دانشجو و بیان برخی عملکردهای قوی دولت شهید رئیسی : هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد ولی مهم مسئولیت پذیری و داشتن روند صحیح است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🗓بانوان حامی دکتر جلیلی ادامه دهنده راه شهید رئیسی https://eitaa.com/hhhhhhhhhjhh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتشار برای نخستین بار سردار نوعی اقدم، همرزم و دوست نزدیک سردار سلیمانی در دفتر اهدایی حاج قاسم به خاطراتی شنیده نشده از اعتماد و تعامل سازنده آن‌دو باهم بیان کرد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🗓بانوان حامی دکتر جلیلی ادامه دهنده راه شهید رئیسی https://eitaa.com/hhhhhhhhhjhh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴💔 مناظره ای که باعث شهادت امام جواد علیه السلام‌شد 🇮🇷کانال‌ نشریه عبرتهای عاشورا
مناظره با یحیی بن اکثم [۱] وقتی «مأمون» از «طوس» به «بغداد» آمد، نامه ای برای حضرت جواد (علیه السلام) فرستاد و امام را به بغداد دعوت کرد. البته این دعوت نیز مثل دعوت امام رضا به طوس، دعوت ظاهری و در واقع سفری اجباری بود. حضرت پذیرفت و بعد از چند روز که وارد بغداد شد، مأمون او را به کاخ خود دعوت کرد و پیشنهاد تزویج دختر خود «اُمّ الفضل» را به ایشان کرد. امام در برابر پیشنهاد او سکوت کرد. [۲] مأمون این سکوت را نشانه رضایت حضرت شمرد و تصمیم گرفت مقدمات این امر را فراهم سازد. او در نظر داشت مجلس جشنی تشکیل دهد، ولی انتشار این خبر در بین بنی عباس انفجاری به وجود آورد: بنی عباس اجتماع کردند و با لحن اعتراض آمیزی به مأمون گفتند: این چه برنامه ای است؟ اکنون که علی بن موسی از دنیا رفته و خلافت به عباسیان رسیده، باز می‌خواهی خلافت را به آل علی برگردانی؟! بدان که ما نخواهیم گذاشت این کار صورت بگیرد، آیا عداوت‌های چندساله بین ما را فراموش کرده ای؟! مأمون پرسید: حرف شما چیست؟ گفتند: این جوان خردسال است و از علم و دانش بهره ای ندارد. مأمون گفت: شما این خاندان را نمی شناسید، کوچک و بزرگ این‌ها بهره عظیمی از علم و دانش دارند و چنان چه حرف من مورد قبول شما نیست، او را آزمایش کنید و مرد دانشمندی را که خود قبول دارید، بیاورید تا با این جوان بحث کند و صدق گفتار من روشن گردد. عباسیان از میان دانشمندان، «یحیی بن اکثم» را (به دلیل شهرت علمی وی) انتخاب کردند و مأمون جلسه ای برای سنجش میزان علم و آگاهی امام جواد ترتیب داد. در آن مجلس یحیی رو به مأمون کرد وگفت: اجازه می‌دهی سؤالی از این جوان بنمایم؟ مأمون گفت: از خود او اجازه بگیر. یحیی از امام جواد اجازه گرفت. امام فرمود: هرچه می‌خواهی بپرس. یحیی گفت: درباره شخصی که مُحْرِم بوده و در آن حال حیوانی را شکار کرده است، چه می‌گویید؟ [۳] امام جواد (علیه السلام) فرمود: ۱. آیا این شخص، شکار را در حِلّ (خارج از محدوده حَرَم) کشته است یا در حرم؟ ۲. عالم به حکم حرمت شکار در حال احرام بوده یا جاهل؟ ۳. عمداً کشته یا به خطا؟ ۴. آزاد بوده یا برده؟ ۵. صغیر بوده یا کبیر؟ ۶. برای اولین بار چنین کاری کرده یا برای چندمین بار؟ ۷. شکار او از پرندگان بوده یا غیر پرنده؟ ۸. از حیوانات کوچک بوده یا بزرگ؟ ۹. بازهم از انجام چنین کاری ابا ندارد یا از کرده خود پشیمان است؟ ۱۰. درشب شکار کرده یا در روز؟ ۱۱. در احرامِ عُمره بوده یا احرامِ حج؟ یحیی بن اکثم از این همه فروع که امام برای این مسئله مطرح نمود، متحیر شد و آثار ناتوانی و زبونی در چهره اش آشکار گردید و زبانش به لکنت افتاد به طوری که حضار مجلس، ناتوانی او را در مقابل آن حضرت نیک دریافتند. مأمون گفت: خدای را بر این نعمت سپاسگزارم که آن چه من اندیشیده بودم، همان شد. سپس به بستگان و افراد خاندان خود نظر انداخت و گفت: آیا اکنون آن چه را که نمی پذیرفتید، دانستید؟! [۴] حکم شکار در حالات گوناگون توسط مُحْرِم آن گاه پس از مذاکراتی که درمجلس صورت گرفت، مردم پراکنده گشتند وجز نزدیکان خلیفه، کسی در مجلس نماند. مأمون رو به امام جواد (علیه السلام) کرد و گفت: قربانت گردم خوب است احکام هریک از فروعی را که در مورد کشتن صید درحال احرام مطرح کردید، بیان کنید تا استفاده کنیم. امام جواد (علیه السلام) فرمود: بلی ✅اگر شخص محرم در حِلّ (خارج ازحرم) شکار کند و شکار از پرندگان بزرگ باشد، کفاره اش یک گوسفند است ✅اگر در حرم بکشد، کفاره اش دو برابر است ✅اگر جوجه پرنده ای را در بیرون حرم بکشد، کفاره اش یک بره است که تازه ازشیر گرفته شده باشد ✅اگر آن را در حرم بکشد هم بره و هم قیمت آن جوجه را باید بدهد ♻️اگر شکار از حیوانات وحشی باشد: ✅چنان چه گورخر باشد، کفاره اش یک گاو است ✅اگر شتر مرغ باشد، کفاره اش یک شتر است ✅اگر آهو باشد، کفاره آن یک گوسفند است ❇️ اگر هریک از این‌ها را در حرم بکشد، کفاره اش دو برابر می‌شود. ♻️اگر شخص مُحْرِم کاری بکند که قربانی بر او واجب شود: ✅اگر در احرام حج باشد، باید قربانی را در «مِنی» ذبح کند ✅اگر در احرام عمره باشد، باید آن را در «مکّه» قربانی کند. ❇️کفاره شکار برای عالم و جاهلِ به حکم، یکسان است ؛ منتها در صورت عمد، (علاوه بروجوب کفاره)، گناه نیز کرده است، ولی در صورت خطا، گناه از او برداشته شده است. ✅کفاره شخص آزاد بر عهده خود او است ✅کفاره برده به عهده صاحب او است ✅بر صغیر کفاره نیست، ولی بر کبیر واجب است ✅عذاب آخرت از کسی که از کرده اش پشیمان است برداشته می‌شود، ولی آن که پشیمان نیست، کیفر خواهد شد. [۵] ادامه داستان👇 فهرست .
ابتدای داستان ☝️ قاضی القضات مات می‌شود! مأمون گفت: احسنت ای ابا جعفر! خدا به تو نیکی کند! حال خوب است شما نیز از یحیی بن اکثم سؤالی بکنید همان طور که او از شما پرسید. در این هنگام ابوجعفر (علیه السلام) به یحیی فرمود: بپرسم؟ یحیی گفت: اختیار با شماست فدایت شوم، اگر توانستم پاسخ می‌گویم وگرنه از شما بهره مند می‌شوم. ابوجعفر امام جواد (علیه السلام) فرمود: به من بگو در مورد👇 ✅مردی که در بامداد به زنی نگاه می‌کند و آن نگاه حرام استو چون روز بالا می‌آید آن زن بر او حلال می‌شودو چون ظهر می‌شود باز بر او حرام می‌شودو چون وقت عصر می‌رسد بر او حلال می‌گردد،و چون آفتاب غروب می‌کند بر او حرام می‌شودو چون وقت عشاء می‌شود بر او حلال می‌گرددو چون شب به نیمه می‌رسد بر او حرام می‌شودو به هنگام طلوع فجر بر وی حلال می‌گردد ♻️این چگونه زنی است و با چه چیز حلال وحرام می‌شود؟ یحیی گفت: نه، به خدا قسم من به پاسخ این پرسش راه نمی برم، و سبب حرام و حلال شدن آن زن را نمی دانم، اگر صلاح می‌دانید، از جواب آن ما را مطّلع سازید. ابوجعفر (علیه السلام) فرمود: ❇️این زن، کنیز مردی بوده است.در بامدادان، مرد بیگانه ای به او نگاه می‌کند و آن نگاه حرام بودچون روز بالا می‌آید، کنیز را از صاحبش می‌خرد و بر او حلال می‌شود، ✅چون ظهر می‌شود او را آزاد می‌کند و بر او حرام می‌گرددچون عصر فرا می‌رسد، او را به حباله نکاح خود در می‌آورد و بر او حلال می‌شودبه هنگام مغرب او را «ظِهار» [۶] می‌کند و بر او حرام می‌شود ✅موقع عشا کفاره ظهار می‌دهد و مجدداً بر او حلال می‌شود ✅چون نیمی از شب می‌گذرد او را طلاق می‌دهد و بر او حرام می‌شود ✅و هنگام طلوع فجر رجوع می‌کند و زن بر او حلال می‌گردد. ---------- [۱] یحیی یکی از دانشمندان نامدار زمان مأمون، خلیفه عباسی بود که شهرت علمی او در رشته‌های گوناگون علوم آن زمان زبانزد خاص و عام بود. او در علم فقه تبحر فوق العاده ای داشت و با آن که مأمون، خود از نظر علمی وزنه بزرگی بود، ولی چنان شیفته مقام علمی یحیی بود که اداره امور مملکت را به عهده او گذاشت و با حفظ سمت، مقام قضاء را نیز به وی واگذار کرد. یحیی علاوه بر این ها، دیوان محاسبات و رسیدگی به فقرا را نیز عهده دار بود. خلاصه آن که تمام کارهای کشور اسلامی پهناور آن روز زیر نظر او بود و چنان در دربار مأمون تقرب یافته بود که گویی نزدیک تر از او به مأمون کسی نبود. اما متأسفانه یحیی، با آن مقام بزرگ علمی، از شخصیت معنوی برخوردار نبود. او علم را برای رسیدن به مقام و شهرت و به منظور فخرفروشی و برتری جویی فراگرفته بود. هر دانشمندی به دیدار او می‌رفت، آن قدر از علوم گوناگون از وی سؤال می‌کرد تا طرف به عجز خود در مقابل وی اقرار کند! [۲] یکی از اعمالی که برای اشخاصِ در حال احرام، در جریان اعمال حج یا عمره حرام است، شکار کردن است. در میان احکام فقهی، احکام حج، پیچیدگی خاصی دارد، از این رو افرادی مثل یحیی بن أکثم، از میان مسائل مختلف، احکام حج را مطرح می‌کردند تا به پندار خود، امام را در بن بست علمی قرار دهند! [۳] مجلسی، بحار الأنوار، ج۵۰، ص۷۵ ۷۶ قزوینی، سید کاظم، الإمام الجواد من المهد إلی اللحد، ص۱۶۸ ۱۷۲. راوی این قضیّه «ریّان بن شبیب» دایی معتصم است که از یاران امام رضا (علیه السلام) و امام جواد و از محدثان مورد وثوق بوده است (قزوینی، همان کتاب، ص۱۶۸ شیخ مفید، الإرشاد، ص۳۱۹ ۳۲۱ طبرسی، الإحتجاج، ص۲۴۵ مسعودی، اثبات الوصیة، ص۲۱۶ شیخ مفید، الإختصاص، تصحیح وتعلیق: علی اکبر الغفّاری، ص۹۹). [۴] مجلسی، همان کتاب، ص۷۷; قزوینی، همان کتاب، ص۱۷۴; شیخ مفید، الإرشاد، ص۳۲۲; طبرسی، همان کتاب، ص۲۴۶; مسعودی، همان کتاب، ص۲۱۷; شیخ مفید، الإختصاص، ص۱۰۰. [۵] ظِهار عبارت از این است که مردی به زن خود بگوید: پشت تو برای من یا نسبت به من، مانند پشت مادرم یا خواهرم، یا دخترم هست، و در این صورت باید کفاره ظِهار بدهد تا همسرش مجدداً براو حلال گردد. ظِهار پیش از اسلام در عهد جاهلیت نوعی طلاق حساب می‌شد و موجب حرمت ابدی می‌گشت، ولی حکم آن در اسلام تغییر یافت و فقط موجب حرمت و کفاره (به شرحی که گفته شد) گردید. [۶] مجلسی، همان کتاب، ص۷۸; قزوینی، همان کتاب، ص۱۷۵; شیخ مفید، الإرشاد، ص۳۲۲; طبرسی، همان کتاب، ص۲۴۷. سیره پیشوایان مرحوم پیشوایی فهرست