eitaa logo
موسسه فقه اقتصادی طیبات
1.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
350 ویدیو
44 فایل
📣 کانال رسمی موسسه آموزش و تحقیقات کاربردی فقه اقتصادی طیبات 🇮🇷 مجموعه ای حوزوی با همکاری جمعی از روحانیون متخصص در علوم اقتصادی و فقه معاملات 👤 ادمین کانال: 👤 @tayebat_admin1 🌐 آدرس سایت: 🌐 https://www.Tyb.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
#احکام_معاملات #استفتائات 👈 آیا برای دِین و طلب های آینده می توان #رهن و وثیقه گرفت؟ 💢به جمع مطالبه گران اجرای #قانون_عملیات_بانکی_بدون_ربا بپیوندید🙏 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public
موسسه فقه اقتصادی طیبات
📢 خبر ویژه📢 🔷قابل توجه طلاب حوزه های علمیه 💢ثبت نام دوره آموزشی #فقه_معاملات_جدید آغاز شد👌 ⏱زمان
📢قابل توجه طلاب محترم ✅ دوره در از روز شنبه (97/09/24) در موسسه امام صادق علیه السلام آغاز خواهد شد. 👈جهت ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام فرمائید: https://tyb.ir/sabtebam/
💢 عنوان: اختلاس ... ✨برای مشاهده متن کامل خبر بر روی لینک 👇 کلیک نمایید. https://tyb.ir/?p=6694
👈 استفتاء جمعی از اقتصاددان حوزوی از محضر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در موضوع 1⃣ 💢به جمع مطالبه گران اجرای بپیوندید🙏 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public
👈 استفتاء جمعی از اقتصاددان حوزوی از محضر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در موضوع 2⃣ 💢به جمع مطالبه گران اجرای بپیوندید🙏 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public
🔴متخصصان #علم_بانکداری، مجنونند. آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر: ✅گاهی خود علم، ابزار جنون قرار می‌گیرد. 🔷آن که دارای اخلاق اسلامی است عاقل است و آن که دارای اخلاق اسلامی نیست، دیوانه است؛ #جنون در برابر #عقل است نه در برابر «علم». گاهی خود علم، ابزار جنون قرار می‌گیرد. ♦️شما ببینید چرا قرآن #رباخوار را دیوانه می‌داند؟ بعضی سالیان متمادی درس خواندند، کیفیت سود، کیفیت درآمد، کیفیت وام دادن، کیفیت وام گرفتن، را آموختند تا شدند متخصص فنّ #بانکداری_ربوی!. اینها در رشته خود عالم هستند. اما خداوند در سوره مبارکه «بقره» می فرماید این مخبّطانه دارد زندگی می‌کند، چون حرف خدا و پیغمبر را گذاشته زمین، و دنبال #سود_حرام رفته است. 🔺منبع: news.esra.ir 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public
بسياري از مراجع عظام تقليد گرفتن وجه دیرکرد(وجه التزام) توسط بانکها رو به مثابه ربا دانسته و حرام اعلام کردن. اما صورتهای مالی سال ۹۶ بانکها نشون میده که درآمد زیادی از این راه کسب شده. و اساسا قانون علميات بانکي بدون ربا که وجه التزام رو جايز دانسته است شرايطي براي آن قرار داده که از آن جمله اين است که وجه التزام محلي براي دارآمد زايي نباشد و تنها جنبه جريمه و التزام آوري و نظم دهي به نظام مالي بانک را داشته باشد و الا مصداق رباي جاهلي بوده و حرام مي باشد. البته برخي مراجع تقليد نيز وجه التزام رو با شرايطي مثل عقد خارج لازم و... جايز مي دانند. 💢به جمع مطالبه گران اجرای #قانون_عملیات_بانکی_بدون_ربا بپیوندید🙏 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public
باعرض سلام خدمت همه دوستان به اطلاع می‌رساند جلسه بحوث فقهیه امشب برگزار میگردد مکان: حرم مطهر. صحن صاحب الزمان. درب 16. طبقه بالا. سالن امام خامنه ای. زمان: ساعت 18 الی 20
از همه دوستان علاقه مند جهت شرکت در این سلسله جلسات دعوت به عمل می آید. لینک عضویت در ((گروه بحوث فقهیه)): http://eitaa.com/joinchat/2764242960Ccac58d28ff
📣 #خبرویژه 📣 🔰 #مجموعه کامل آموزشی #فقه_معاملات_جدید در قالب پیام های کوتا به صورت روزانه در کانال ایتا ارسال خواهد شد. 💯 در موضوعات:👇 #ربا_شناسی #تسهیلات_فروش_اقساطی #تسهیلات_مرابحه و... 💢به جمع مطالبه گران اجرای #قانون_بانکداری_بدون_ربا بپیوندید🙏 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public
#آموزش_عقود_بانکی #ربا_شناسی 1⃣ #مقدمه 💠 عنوان تمایز اساسی #قانون_بانکداری_بدون_ربا و بانکداری ربوی اساسی ترین تفاوت ممنوعيت ربا از ديدگاه اسلام می‌باشد. ربا و بهره در تار و پود اقتصاد و بانکداری ربوی به اشكال مختلف، اوراق قرضه، سپردهها، وامها و اعتبارات بانكي، كارتهاي اعتباري و... در همة ابعاد جريان دارد. در حالیکه اسلام با شدت از ربا نهي كرده، آن را از گناهان كبيره شمرده و مرتكب شونده فردی یا اجتماعی آن را نه تنها به عقاب دردناك اخروي بيم داده، بلکه به جنگ با خدا تهدید كرده است. به عبارتی، روابط حقوقی سپرده‌گذاران و متقاضیان بانکی در بانکداری ربوی بر اساس قرارداد قرض است که در غالب موارد همراه با بهره است که از دیدگاه فقه اسلامی ربا و ممنوع است.این در حالی است که روابط حقوقی سپرده‌گذاران و متقاضیان بانکی در بانکداری بدون ربا بر اساس قراردادهای انتفاعی است که مورد تأیید فقه اسلامی است. از اوایل قرن بیستم و با نهادینه شدن بانک در نظامهای اقتصادی، مسلمانان با شناخت درست از ضرورت وجود بانک و کارکردهای آن،كوشيده‌اند نيازهاي مالي خود را در نظامي متمايز از نظام ربوی جست‌وجو كرده و به پدیدآوردن و توسعه نظام‌مند نهادها و شيوه‌هاي بديع مورد تأييد شرع مقدس اقدام کنند. قانون بانکداری بدون ربا در ایران برای اولین بار در شهریور سال 1362 به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان قانون اساسی رسید و با ابلاغ رسمی آن به بانکها در اوایل سال 1363 ، این قانون عملا وارد عملیات اجرایی بانکها گردید، که بر اساس کتاب البنک اللاربوی نوشته شهید صدر که حدود 45 سال قبل تالیف شد 🆔 @tayebat_public