eitaa logo
طب اسلامی
183 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
648 ویدیو
39 فایل
محلی برای تبادل نظر محترمانه و علمی مخالفان و موافقان طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام سجاد علیه السلام فرمودند: اِنَّ القَبرَ رَوضَةٌ مِن رِیاضِ الجَنَّةِ اَو حُفرَةٌ مِن حُفَرِ النّیرانِ؛ قبر، باغی از بوستان‌های بهشت است، یا حفره و گودالی از گودال‌های جهنم. بحارالانوار، ج ۶، ص ۲۱۴ شرح حدیث: دوران عمر هر کس به پایان می‌رسد. مرگ، پایان دفتر زندگی در این دنیاست، ولی «حیات برزخی» و مرحله‌ی رستاخیز و حساب و کتابِ قیامت و دادرسی آن روز و بهشت و جهنّم در پیش است. آخرت، نتیجه‌ی عمل‌های دنیوی ماست. بهشت، تجسّم صالحاتی است که بندگان انجام می‌دهند. دوزخ هم پیامد گناهان و ظلم‌ها و عصیان‌هایی است که در دنیا دارند. وضعیت خوب و بد انسان پس از مرگ، از همان قبر آغاز می‌شود و سؤال نکیر و منکر در شب اول قبر، از اعتقادات ماست، فشار قبر نیز که اثر برخی از صفات زشت است، به همان مرحله مربوط می‌شود. امام صادق علیه السلامفرموده است: «وقتی مؤمنی به خاک سپرده می‌شود، نماز در سمت راست و زکات در طرف چپ او قرار می‌گیرد. کارهای نیک، سایه بر او می‌افکند و صبر در کناری می‌ایستد و چون آن دو فرشته مأمور الهی برای سؤال و جواب، سراغ میت می‌آیند، صبر به نماز و زکات می‌گوید: هوای این دوستان را داشته باشید، اگر نتوانستید به او کمک کنید، من هستم... » (میزان الحکمه، حدیث ۱۶۲۶۸ به نقل از کافی) این بیان تمثیلی، نشان می‌دهد چگونه اعمال انسان در قبر مجسم می‌شوند و به او کمک می‌کنند و از سختی‌های آن عالم نجاتش می‌دهند. بدی‌ها و گناهان هم به وسیله‌ی عذاب او تبدیل می‌شوند. این است معنای این که قبر هر کس، یا باغی باصفا و پرنعمت از بوستان‌های بهشتی است، یا گودالی پر از آتش از حفره‌های جهنم است. پس عمل دنیوی ما، در وضع اخروی ما اثر دارد؛ غافل نباشیم.
🍏نوشیدن ته مانده آب مؤمن امام صادق، علیه السلام فرمودند: «مَنْ شَرِبَ سُؤْرَ الْمُؤْمِنِ تَبَرهکاً بِهِ خَلَقَ اللّهُ بَیْنَهُمَا مَلَکاً یَسْتَغْفِرُ لَهُمَا حَتّى تَقُومَ السّاعَۀُ» «هر کس نیمخورده (اضافه) آب برادر مؤمنش را به عنوان تبرک بنوشد خداوند در میان آنها فرشتهای میآفریند تا روز قیامت برایشان طلب مغفرت مینماید. 🌿قیدهایی در روایات «سؤر المؤمن» آمده است که اشکالاتی که میتوان مطرح کرد را برطرف مینماید: 1. ایمان و تبرّک: از این دو قید میتوان فهمید که این کار به صورت مطلق مستحب نیست؛ زیرا آنچه به آن سفارش شده، خوردن یا آشامیدن نیم خورده غذا یا آب فرد با ایمان، آن هم به قصد و نیّت تبرّک است؛ لذا برخی از فقها در ذیل این روایات تعبیر «استحباب التبرک بسؤر المؤمن» را دارند؛ یعنی مستحب است تبرک جستن به ته مانده غذای مؤمن. 2. طلب شفاء: از این قید هم به دســت میآید که خوردن یا آشــامیدن ته مانده غذا یا آب فرد با ایمان، به قصد و طلب شفاء و درمان (استشفاء) باشد. پس، اگر اینکار به نیت تبرّک و شفا انجام شود، به جهت معنوی، ممکن است برخی آثار و ضررهای مادی بی اثر شوند. در نهایت به این نکته نیز باید توجه داشـت که دهان مؤمن واقعی به دلیل رعایت امور بهداشتی برگرفته از آموزه­های اسلامی چون مسواک، قرقره آب، استفاده از نمک و ....، کمتر دچار آلودگی چندانی است که موجب انتقال بیماری­ها شود. امام صادق، علیه السلام میفرماید: «سُؤْرُ الْمُؤْمِنِ شِفَاءٌ مِنْ سَبْعِینَ دَاء». نیم خورده و ته مانده غذای مؤمن درمان [و امان] از هفتاد نوع درد است. فقهای بزرگوار نیز به این روایات اعتماد کرده و فتوا به استحباب خوردن نیم خورده و ته مانده آب یا غذای مؤمن داده اند. 💚به قید مؤمن دقت بفرمایید... 🍏إن شاء الله که از مؤمنین واقعی باشیم.
🍏تبرک و طلب شفا از سؤر المؤمن 🌴امام صادق، علیه السلام میفرماید: 🌼«سُؤْرُ الْمُؤْمِنِ شِفَاءٌ مِنْ سَبْعِینَ دَاء». نیم‌خورده و ته‌مانده غذای مؤمن درمان [و امان] از هفتاد نوع درد است. 📗وسائل الشيعة، «بَابُ اسْتِحْبَابِ الشّرْبِ مِنْ سُؤْرِ الْمُؤْمِنِ تَبَرّکاً»، ج25، ص 263 💚مؤمن باشیم، شفای هر دردی هستیم! https://eitaa.com/tebbe_eslame
نه بابا😂 شوخی نکن بعضیا اینجا دارن دور واکسنهاتون طواف میکنن این حرفا چیه
امام صادق، علیه السلام فرمود: «من هرگز آب سرد ننوشیدم، مگر آن که حسین بن على (علیه السلام) را به یاد مى آوردم» و نیز فرمود: «ما من عبد شرب الماء فذکر الحسین و لعن قاتله الا کتب له مأۀ الف حسنۀ و حط عنه مأۀ الف سیئۀ» 1هر که آب بنوشد و امام حسین علیه السلام را یاد کند و قاتل او را لعن نماید، براى او هزار حسنه نوشته مى شود و هزار گناه از او محو مى گردد. از این رو، شیعه هنگام نوشیدن آب، بر حسین بن على (علیهماالسلام) سلام مى دهد و مى گوید: سلام بر لب تشنه ات، یا حسین، سلام الله على الحسین و اصحابه. نیز در سقاخانه ها و منبع هاى آب خنک، در تابستان و در ایام محرم، مى نویسند: آبى بنوش و لعنت حق بریزید کن» یا «بنوش به یاد لب هاى تشنه حسین». از زبان خود آقا سیدالشهداء هم نقل شده که فرمود: "شیعتى ما ان شربتم ماء عذب فاذکرونى او سمعتم بغریب او شهید فاندبونى".
طب اسلامی
نه بابا😂 شوخی نکن بعضیا اینجا دارن دور واکسنهاتون طواف میکنن این حرفا چیه
آزمایشات انسانی ساخت واکسن جواب داد. آزمایش بر روی میلیونها انسان بی گناه آزمایش بر روی شیعیان و مسلمانان بدبخت....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍏برای عمل کردن بدن انسان، باید او را بیهوش کرد، ✨اما ... 🍎برای عمل کردن روح انسان، باید او را بیدار کرد. 🌻بیداری، در سیر آفاقی و انفسی و در یاد خدا و در یاد مرگ و قبر و قیامت است.
از امسال باید حق کربن پرداخت کنید توی ایران! لذت ببرید❤️ {کانال تلخند طب اسلامی}😂😂😂👇
عقل مَنْ لَمْ یَكُنْ عَقْلُهُ أكْمَلَ ما فیهِ كانَ هَلاكُهُ مِنْ أیْسَرِ ما فیهِ. كسی كه بینش و عقلش كاملترین چیزش نباشد هلاكتش آسانترین چیزش است. بحارالا نوار: ج ۱، ص ۹۴، ح ۲۶. 🌾🌸🌾