eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ تشکیل کابینۀ جمهوری اسلامی ایران در #چرا مسئله است؟ 🔺این مسئله‌بودگی از این حیث نیست که کابینه به مکانی با آسایش بیشتری رفته؛ می‌دانیم که اغلب ساختمان‌های دولتی، اگر آسوده‌تر و مجلل‌تر از کاخ‌های قبل از انقلاب نباشند، کمتر از آنها نیستند! بنابراین، مسئله این نیست که چرا رفته‌اند جایی که آسایش بیشتری دارد. آنچه این رجعت را مسئله می‌کند، معنای نمادین آن است. معنایی که از تلاقی زمان (دهۀ فجر)، زمینه (انقلاب اسلامی) و عامل (دولت جمهوری اسلامی ایران) ایجاد می‌شود. 🔹این انتخاب و ارتجاع را اصلاً نباید تصادفی، حاصل کج‌سلیقگی، از روی اضطرار و... دانست. حتی تمایز فاحشِ صندلی رئیس دولت با صندلی باقی اعضای هیئت دولت نیز نیتمند و معنادار است 🔺معنای روشن این انتخاب، اعلام عبور از برخی صورتبندی‌های انقلابی است. این عبور را نباید ساده‌سازی کرد و مدعی شد «اینکه دولت کجا تشکیل بدهد یا ندهد، چه اهمیتی دارد؟ مهم این است که تصمیمات خوبی برای ادارۀ کشور بگیرد.» تغییرات نمادین، یا مقدمۀ تغییرات بنیادین هستند یا مظهر آنها یا هر دو. سعدآبادنشینی، هم مظهر تغییرات بنیادین دولتمردان است و هم مقدمۀ تغییرات بعدی. ✍ #🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
4_5800742212471881809.mp3
7.11M
⭕️ سرود انقلابی و کمتر شنیده شده سروقامتان 🔹دشمن ما منطق ضد بشر دارد از من و تو بس كه چه مال و چه زر دارد بهر وطن، نوكر اَجنبی خود تو بگو چه ثمر دارد اینك در بهار آزادی باشد جای سرو و گل خالی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️بریده باد زبانی که شأن زهرا را تا حد نوحه‌سرایی پایین می‌آورد 🔺سخنرانی دانشمند محترم جناب آقای ، ، مسجد امام حسن علیه‌السلام * 🔹بعد از رحلت پیغمبر، [یک] زن جانش را فدا می‌کند برای این که به نرسد. اگر فاطمه‌ی زهرا، زن امیرالمومنین هم نبود قضیه همین بود. از شوهرش دفاع نمی‌کرد از زمامدار به حق دفاع می‌کرد. نمی‌گوید من حالا باردارم، بمانم چند روز دیگر آتششان فروکش کند، نه. لطفش در این همین است که در شدیدترین موقعیت‌ها، بزرگترین وظیفه‌ها انجام بگیرد و شدیدترین لطمه‌ها بر جسم و جان وارد بیاید. این زن نه فریب می‌خورد، نه تنبلی می‌کند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت بدهد. این است که زدند... وقتی که به هوش آمد نگفت مریضم. [باز] عصا، یا شخصی را عصا کردن، به مسجد رفتن، به گریه بسنده نکردن... بریده باد زبانی که شأن زهرا را از خطبه‌خوانی به نوحه‌سرایی تبدیل می‌کند. اگر زهرا را نگفتید، زهرا هم معنی پیدا نمی‌کند. اگر نفهمیدیم که زهرا آن‌جا چگونه سخن گفته است، نمی‌فهمیم که گریه‌ی او به چه معناست. 🔹باز به همین هم اکتفا نمی‌کند. به گفته‌ای چهل شب، مرتب درِ خانه‌ی این مرد، درِ خانه‌ی آن آدم معروف، درِ خانه‌ی آن چهره‌ی سرشناس می‌رود... و که؟ آن زنی که به آن صورت سقط جنین کرده، آن زنی که ضربت دیده، آن زنی که آسیب خورده. این کارها همه یکسره یک ممتد است، مبارزه‌ای از چند نوع با چند جلوه، مبارزه‌ی مثبت، مبارزه‌ی با جسم، مبارزه‌ی با زبان، مبارزه با تلاش‌های پنهانی و نیمه شبانه، مبارزه‌ی با سخن گفتن با زنان. مصاحبه‌ی فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. پر از مطالب اجتماعی، سرشار. [و] آخرش هم مبارزه‌ی منفی، در شب دفن شدن... . * این سخنرانی که در سال‌های اول دهه پنجاه شمسی ایراد شده، از آرشیوهای مردمی پروژه متعلق به به دست آمده است. ✅عضویت در تریبون مستضعفین: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️تاوان قیام برای عدل سیلی است! 🔹هرکس قیام کردبرای اقامه عدل، سیلی خورد. ابراهیم خلیل الله چون قیام کرد برای عدالت، سیلی خورد و او را به آتش انداختند. 🔹در تمام دنیا، از صدر عالم تا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود که هرکس قیام کرد برای اینکه عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورده. پس ما گله‌ای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. ما باید زیادتر سیلی بخوریم. آن وقت یک نحو بوده، حالا نحو دیگری بوده. 🔹همه سیلی خوردند، ما هم داریم سیلی می‌خوریم و این سیلی‌ای است که به اسلام می‌خورد، به ما نیست. این سیلی‌ای است که از صدر عالم تا حالا به مقدسات انبیا خورده است؛ به شخص نبوده. مسئله شخص نبوده، مسئله مکتب بوده؛ به مکتبشان سیلی زدند. 🔹شما قیام کردید بر ضد تمام مقدسات آنها - مقدسات آنها چی است؟ دنیاست. می‌خواهد نفوذ پیدا کند، نمی‌گذارید. آن مقدساتش بوده، شما بر ضد مقدسات آنها قیام کرده‌اید. می‌خواهد او جمع آوری مال بکند، شما به ضدش قیام کرده‌اید؛ مال حرام را می‌گویید نباید جمع کند - هرچه آنها مقدس می‌دانند، چون مربوط به دنیاست، شما هم مکتبتان اقتضا کرده است که مقابل آنها بایستید؛ و باید سیلی بخورید، چاره‌ای نیست. باید همه سیلی بخوریم. این سیلی‌ای است که اسلام دارد می‌خورد. امام خمینی(ره) / ۲۳ مرداد ۱۳۶۶ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استاد رحیم پور زغدی: برخلاف تصور عمومی اکثریت روحانیون انقلابی نبودند! به آخوندی گفتند دست شاه را ببوس، افتاد پای شاه را بوسید ! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود، به فراموشی سپرده شوند. امام خمینی(ره) 🔺این چهره سیاه که صاحب قلبی نورانیست می شناسید. امشب بعد از روایت اروند رود در جمع دانشجویان برای اقامه نماز مغرب به مسجد جامع رفتیم که بعد خروج از مسجد بزرگ مرد سیاه چهره ای را دیدم که به زائرین تقاضای کمک برای گرفتن داروهایش میکرد کمی دقت کردم به چشمم آشنا آمد جلو رفتم گفتم شما آقا عنایت نیستی نگاهی مظلومانه کرد و گفت چرا در حالی که اشک چشمانشو پر کرده بود تلاش کردم جلو خودم رو بگیرم ولی از درون میباریدم و در آغوشم می فشردمش 🔺آری خودش بود عنایت رزمنده صالحی که هنوز خرمشهر فداکاریهای او در مقابله با ها رو فراموش نکرده و بیش از هشتاد ماه از جوانیش را در جبهه ها گذرانده بود و بعد از جنگ هم دوشادوش نقش اساسی در خلق این معجزه هنری داشت لا اقل بیست سال بود ندیده بودمش وقتی جویا شدم گفت سالهاست سکته کردم و چون کارگری ساده بودم و از کار افتاده شدم دیگر منبع درآمدی ندارم 🔺همینطور که این مجاهد شریف درد دل میکرد یاد و چهره بی درد تنفر انگیز و و و سخنان چرکین و و و خانه های نشینان و ویلاهای قلبم را به در می آورد و اینجا بود که جمله مشهور شهید آوینی که فرمود خون دادن در کنار امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن کنار امام خامنه ای از آن هم زیبا تر است از پیش چشمم گذشت خداوندا مظلومین عالم منتظر منتقم اند ✍️ 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بزرگترین دستاورد انقلاب از زبان دکتر احمد رضا بیضایی برادر شهید بیضایی 🔹دستاورد جنگ و انقلاب همین ها بودند. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ حضرت زهرا، معترض فریادگر سازش ناپذیر 🔹آسیب شناسی انقلابها توسط حضرت زهرا س 🔺در سخنرانى انتقادى و اعتراضى حضرت زهرا (سلام الله عليها) به اوضاع پس از پيامبر ، ميتوان تعابيرى را ديد كه اخطار صريح به همه انقلابيون در طول تاريخ ، در همه زمان ها و اعصار است. اولاً مخاطب اين عبارات حضرت، مشركين و كافرين نبودند، يهود و نصارى نبودند، مخاطب شان منافقين به معناى خاص نبودند، بلكه خطابشان به انقلابيون فداكار عصر پيامبر يعنى اصحاب ، مجاهدين، رزمنده ها ، جبهه رفته ها و شهيد داده ها ، يعنى مهاجرين و انصار بوده است. 🔺يكى از مواردى كه حضرت در باره آن اعلام خطر كردند، بازگشت از ارزشهاى انقلابى و الهى و ارتجاع به ارزشهاى جاهلى قبل از پيروزى انقلاب است و شما ببينيد وقتى انقلابى با حضور پيامبر و اصحاب ايشان، در معرض چنين خطر بزرگى بوده است، حساب بقيه انقلابهاى اسلامى مثل ما كه يكى از فرزندان انقلاب پيامبر اكرم در طول تاريخ است ، چه ميشود. انقلاب ما يكى از بذرهايى است كه از آن گلستان روييده است. وقتى آن گلستان از چنين آفتى در خطر بوده است، تكليف انقلاب ما روشن است. 🔺حضرت فاطمه بعد از پيامبر ، در حقيقت يكى از رهبران جنبش مقاومت هستند. مقاومتى كه ميخواهد دو كار را بكند، يكى اينكه ساختار حاكميت بعد از پيامبر را در هم نشكند، دوم اينكه تا حد ممكن جلوى انحراف افكار عمومى و تغيير مسير نظام را بگيرد. روى همين حساب ، معترض، انقلابى ،فريادگر و سازش ناپذير عمل ميكند و هزينه اش را مي پردازد. yon.ir/7vxwq 🔺ببينيد حضرت فاطمه ، خطاب به مومنين و اصحاب پيامبر چه ميگويند: "فَهَیْهاتَ مِنْکُمْ، وَ کَیْفَ بِکُمْ، وَ اَنَّى تُؤْفَکُونَ" ، چه ميشود شما را؟ ،" أَرَغْبَه عَنْهُ تُریدُونَ؟ اَمْ بِغَیْرِهِ تَحْکُمُونَ؟ " ، آيا همه معيارها را پس از پيامبر كنار گذاشته ايد؟ و از همه چيز رو برگردانده ايد؟ ديگر قرآن را به داورى قبول نداريد!؟ ، " ما هذِهِ الْغَمیزَه فی حَقّی وَ السِّنَه عَنْ ظُلامَتی" ، اين سستى و سهل انگارى براى چيست؟، كجاست آن حسّ آرمانگرايى و تكليف شناسى شما ؟ چرا چُرت ميزنيد؟ با خود ميگوييد پيامبر رفت و قصّه تمام شد و نهضت به آخر رسيد؟ پايين آمديم دوغ بود، همه آن حرفها دروغ بود؟! 🔺بعد اين جمله را ميفرمايند كه گويى آسيب شناسى همه انقلابها از جمله انقلاب ما است ، يعنى وا دادن بعد يك دوره انقلابيگرى، تن پرور شدن و خو گرفتن به وضع موجود، راحت طلب شدن و سر سفره انقلاب نشستن، بعد از دوره فداكارى و مجاهدت... 🔺حضرت زهرا آفت انقلابها را ، اين قعود بعد از قيام ميدانند. « فقبحا لفلول الحدّ واللعب بعد الجدّ » ، به بازى و شوخى گرفتن اصول، بعد از يك دوره اى كه همه ما سر اين حرفها جدى بوديم. ميفرمايند چه زشت است به شوخى گرفتن آن چيزى كه روزى جدّى بود. چقدر بد است، وادادن بعد از آن همه جهاد! ، "قبحاً لقرع الصفاه و صدع القناه و خطل الاراء، و زلل الاهواء" ، چه زشت است همه دست آوردها را زمين گذاشتن و گوهرى را كه به آن سختى تا اينجا آورده ايم به سنگ خارا زدن، چه بد است زنگ زدن سلاحها و بى اثر و بى خاصيت شدن ها چقدر بد است مجاهدينى كه آن كارهاى بزرگ را كردند، بعد از دو دهه اينقدر بى بخار شوند و چه زشت است پس گرفتن شعارها و باطل شدن انديشه ها و از دست دادن انگيزه ها... ✍🏻 ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی پرورش 🔺داستان عجیب شهید مدافع حرمی که از قلیان و خالکوبی به آزادگی و شهادت رسید! 🔹وقتی داستان اخراجی ها تکرار می شود... 🔹روایت تکان‌دهنده و حماسی ثریا از شهید مدافع حرم مجید قربانخانی 🔹شهدای مدافع حرم، معجزه دهه چهارم انقلاب اسلامی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️نهضت پلاکارد نویسی مردمی در یزد 🔺مردم این بار حرف های دلشان را خودشان گفتند. 🔻راه اندازی غرفه پلاکاردنویسی مردمی توسط طلاب مدرسه انقلاب در یزد 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺کنایه یکی از پلاکاردهای مردمی در راهپیمایی شیراز که با سخنرانی جهانگیری برگزار شد به جشن تولد جهانگیری: 🔹تشکیل جلسات هیات دولت در کاخ سعدآباد مبارک! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ حماسه عظیم مردمی در چهل سالگی انقلاب🇮🇷 🔹شعارهای مردمی: 🔺حقوق 19 میلیونی مسئولان در حکومت اسلامی و انقلاب مستضعفان؟ 🔺به داعشی های اقتصادی رحم نکنید 🔺آمدیم...اما از سه قوه گلایه داریم 🔺دست ها از ونزوئلا کوتاه! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ پای نجومی بگیران بر حلقوم کارگر ایرانی 🔺 نمایش زیبا و نمادین در راهپیمایی 22 بهمن شیراز 🔹مدیران نجومی بگیر، آقازاده ها، سلطان سکه، سلطان ارز و مفسدان اقتصادی دستان کارگر ایرانی را بسته اند و به خاک سیاه نشانده اند 🔺این نمایش نمادین، اقدام آتش به اختیار گروهی دانش آموزی در شیراز است 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️اگر شاه هم ۴۰ سال فرصت داشت به همینجا نمی‌رسیدیم؟ 🔺فرد هالیدی در کتاب "توسعه سرمایه‌داری در ایران" می‌گوید در دهه ۴۰ اجاره بها حدود ۶۰ درصد از حقوق و دستمزد مردم بود. تا سال ۵۲ پانزده برابر افزایش یافت. در سال ۵۳ مجددا دویست درصد رشد کرد و در سال ۵۴ هم صد درصد دوباره افزایش یافت. 🔺نیکی کدی در کتاب "ریشه‌های انقلاب ایران" متذکر می‌شود که تا سال ۵۵ سی و شش درصد خانوارهای ۶ نفره فقط در یک اتاق زندگی می‌کردند. با بررسی آمار نشان می‌دهد خانوارهای تهرانی که تا آستانه انقلاب از اولیات مسکن مناسب محروم بودند به ۴۲ درصد رسیده بودند. 🔺آبراهامیان در "ایران بین دو انقلاب" می‌گوید از نظر خدمات بیمارستانی و نسبت تخت‌های بیمارستانی به جمعیت، پایین‌ترین رتبه در غرب آسیا حتی در قیاس با ضعیف‌ترین و فاسدترین کشورهای عربی، متعلق به ایران بود. در همین کتاب می‌گوید در آستانه انقلاب قریب ۷۰ درصد ایرانی‌های بزرگسال بیسواد بودند. با آماری که از انگیزه کودکان برای تحصیلات ابتدایی می‌دهد نشان می‌دهد ما روز به روز داشتیم در بیسواد شدن بیشتر پیش می‌رفتیم. 🔺جان فوران در کتاب "مقاومت شکننده" مي‌نويسد سال 51 و 52 قریب 64 درصد از جمعيت شهرنشين ايران دچار سوءتغذیه بودند. هیچ افق روشنی وجود نداشت. ما روز به روز داشتیم گرسنه‌تر می‌شدیم. با آمار نشان می‌دهد ما در سال ۵۶ و یک سال مانده به انقلاب درمرگ و میر نوزادان از رکوردداران جهان و رتبه اول خاورمیانه شده بودیم. 🔺بعد از ۴۰ سال، گزاره عوامانه "انقلاب از سر شکم سیری بود"، به این خاطر شکل گرفت که به دلیل رقابت گفتمانی با چپ‌ها ریشه‌های اقتصادی انقلاب همیشه نفی شد. اتفاقا گرسنگی و فقر و بی‌عدالتی در انقلاب نقش داشت ولی هیچ اثر شاخصی که وضع افتضاحی که در آن زندگی می‌کردیم را نشان مردم بدهد و توسط انقلابیون نگاشته شده باشد وجود ندارد. تمام این منابع موجود خارجی است. 🔺از گزاره قبلی مضحک‌تر، جمله "شاه هم اگر چهل سال فرصت داشت و می‌ماند..." است. همه آمار و ارقام نشان می‌دهد ما هرچه به زمستان ۵۷ نزدیکتر می‌شدیم روز به روز حال‌مان داشت بدتر می‌شد. مثل منجلابی که هرچه بیشتر دست و پا می‌زدیم بیشتر داشتیم فرو می‌رفتیم. اگر دست نبود هزار سال دیگر هم می‌ماندیم جز غرق شدن راه دیگری وجود نداشت. 🔹جمهوری اسلامی کوهنورد است و انقلاب ‌اسلامی قله‌‌ای که قرار بود به آن برسیم. دربازخواست از کوهنورد اگر تعارف داشته باشیم ممکن است در مسیر پیش رو هیچ‌گاه به قله نرسد‌‌. ولی قبلش باید کویر پرسنگلاخ و دشت بزرگی که طی کرده تا بدین جا رسیده را هم ببینیم. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ مشکل ایمان است! 🔺گفتار های اخلاقی امام را کنار هم بگذارید تا ببینید چند بار امام گفته که «هرچه داریم را خدا داده است! این انقلاب را خدا پیروز کرد! را خدا آزاد کرد! ما بندگان ضعیف هستیم و هرچه داریم از اوست!» و به مضمون نقل میکنم که: «ما اگر بدانیم که کار برای خداست، دیگر غم برای چیست؟» غیر از این است که در دامان شهدا بزرگ شدیم؟ پس چرا یادمان می رود که وقتی بعد از پیروزی یک عملیات بچه ها پیروزی را از خودشان میدانستد در عملیات بعد شکست میخوردند؟ مگر نخوانده ایم؟ چرا یادمان می رود «کم من فئهٍ قلیله...» در جنگ بدر و بعدش شکست احد را؟ 🔺واقعیت این است که ما حزب اللهی ها یادمان رفته که کار دست دیگری است! براستی اگر در تشکل هایمان، در موسسه ها و نهاد هایمان و هر گوشه دیگر که لاف کار برای خدا میزنیم، نیتمان حق بود از چیزی ناراحت میشدیم؟ پیروزی دست خداست و شکست هم. عزت دست خداست و ذلت هم. ما مامور به بودیم، هستیم و خواهیم بود. نتیجه به قول قدیمی ها با آن بالاسری است! 🔺قبل انقلاب خیلی از همین روحانیون الگوی ما میگفتند: خمینی سرش باد دارد! آخر چگونه میخواهد با چهار تا شاه را پایین بکشد؟شاه فرار کرد، انقلاب پیروز شد. مدام می گفتند که این اسلام قدرت مدیریت کشور را ندارد! در سال اول چهار رفراندوم برگزار شد و نهاد های انقلابی مختلف شکل داده شد. جنگ شد. گفتند: ما قدرت خرید سیم خاردار نداریم. چطور با عراق با پشتیبانی 70 کشور بجنگیم؟ جنگ را پیروز شدیم و عراق و عملاً تسلیحات کل جهان به تمسخر گرفته شد. جوانان در تحریم قله های علمی را فتح کردند. سر فتنه ها گفتند کار جمهوری اسلامی تمام است! ملت مقتدر ایران با سیلی جوابشان را داد. همه میدانستیم که این انقلاب را به سادگی نگرفتیم که به سادگی تحویلش بدهیم. 🔺و حالا در40 سالگی انقلاب؛ متاسفانه همسنگری هایمان رنگ خود باخته اند که دیگر امیدی نیست. براستی کدام انقلاب، آن هم از نوع دینی، 40 سال به سمت هدفش حرکت کرده است؟ 🔺خمینی باور داشت . ما هم به این باور برسیم که «لا حول و لا قوه الا بالله».... ✍🏻 ✅تریبون مستضعفین 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ : سینمایی که تعهد روشن عدالت‌طلبانه، انقلابی و حق‌طلبانه نداشته باشد، اخلاقی_انسانی نیست. ✅ به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ چرا زنگنه این روزها عصبانی و ناامید شده است؟ 🔺نگاهی به کارنامه بیژن زنگنه در طول پنج‌سال اخیر و بررسی اقدامات وی در صنعت نفت کشور به‌خوبی گویای این نکته است که مدیریت وزیر نفت بر این صنعت، مدیریت کارآمدی نبوده؛ نداشتن برنامه هدفمند برای فروش نفت در دوران تحریم، عدم کلنگ‌زنی پروژه‌های مهم در کشور، امضای قراردادهای نفتی بی‌سرانجام و مواردی از این دست، تنها بخش کوچکی از کارنامه زنگنه در دوران تصدی وی بر وزارت نفت است. 🔺نکته قابل‌توجه در این راستا صحبت‌های زنگنه در نشست خبری با اصحاب رسانه بود؛ وزیر نفت درخصوص سرنوشت صادرات نفت به اروپا گفته در مدتی که آمریکا از برجام خارج شده است، کشورهای اروپایی به‌جز ترکیه هیچ‌کدام از ایران نفت نخریده‌اند، در حالی که دو کشور یونان و ایتالیا اجازه داشتند از ایران نفت خریداری کنند، اما این کار را انجام ندادند. ما بارها با اروپایی‌ها تماس گرفته‌ایم اما آنها جواب تماس ما را نمی‌دهند. 🔺زنگنه در جریان برگزاری نشست خبری، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با الفاظ آمرانه مانع از بیان سوال وی شد و به گفته حاضران در نشست خبری، رفتاری پرخاشگرانه و عصبی از خود بروز داد. به‌نظر می‌رسد وزیر نفت در شرایط کنونی توانایی تصمیم‌گیری و قدرت عمل خود را از دست داده است. او که تا پیش از این معتقد بود هیچ قدرتی نمی‌تواند بر صنعت نفت کشور و فروش نفت تاثیر بگذارد، امروز با ناامیدی هرچه تمام‌تر به‌جای تمرکز بر عملکرد خود، مسیر پرخاشگری و ناامیدی را در پیش گرفته است. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ویدیویی کمتر دیده شده از شهید حاج در حال آموزش و تمرین نیروهای حزب الله ✅ به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️لطفا دعوا را شیعی-وهابی نکنید! 🔹نکاتی در مورد طفل مظلوم سعودی؛ زکریا بدر علی جابر 🔺واقعه هولناک است و جنایت بسیار روشن.‌..در این مساله شکی نیست. اما در مورد چگونگی انتشار این خبر در رسانه های ایرانی و همزمان با ایام فاطمیه نکات قابل تاملی وجود دارد: 🔺اولا هیچ رسانه عربی(حتی رسانه های نزدیک به جریان مقاومت یعنی المنار و المیادین) این خبر را منتشر نکرده اند. خبر متناسب با صفحه حوادث روزنامه ها است و این جنس جنایات متاسفانه در همه کشورها رخ میدهد!(مانند قتل آتنا اصلانی در ایران) 🔺ثانیا منابع سعودی منتشر کننده خبر، مصاحبه خانواده طفل مظلوم، یکی از رسانه های منطقه احسا و قطیف هیچ کدام سخن از انگیزه مذهبی یا عامل مذهبی به میان نیاورده اند. این که این خبر با این بار مذهبی و فرقه ای در ایران اسلامی ما این گونه واکنش دارد خود محل تامل جدی است! 🔺ثالثا بر فرض که قاتل یک وهابی تندرو بوده و با انگیزه مذهبی این کار را انجام داده باشد. انتساب این واقعه به سران سعودی توسط برخی جریانهایی که خود را استاد همه چیز میدانند ناشی از جهل عمیق ایشان نسبت به جریانهای حاکم بر سعودی است. 🔺برادران عزیز حزب اللهی! سعودی بن سلمانی بشدت با وهابیت سلفی متفاوت است. سعودی با سرعتی بسیار به سمت سکولار شدن میرود و اتفاقا این حوادث سعودی را در مسیر خود مصمم تر میکند. 🔺همین هفته پیش بود که در سرزمین حرمین شریفین و در شهر جده برای اولین بار خواننده زن آمریکایی برای ۱۰ هزار نفر کنسرتی مختلط برگزار کرد و تا صبح هم برایشان خواند! بسیاری از داعیان وهابی و غیر وهابی(با گرایشات اخوانی) هم اکنون در زندانهای سعودی به سر می برند. 🔺این که این حوادث خوب است یا بد و خوشایند ماست یا خیر، بحث دیگری است، اما این که هنوز سعودی را مملکت وهابی سلفی ضد شیعه بدانیم ناشی از ناآگاهی از تحولات منطقه است. 🔺دعوای منطقه دعوای اسلام سیاسی(چه با خوانش شیعی و چه سنی) با سکولاریزه ی به رهبری آمریکا است. خواهشا سطح دعوا را این قدر مبتذل نکنید! و زمانی که دشمن اصلی(صاحب صفین) است، اشعث بن قیس وار کینه های امت را به سمت خوارج نهروانی نبرید! 🔹در انتها خوب است به کلام سید مقاومت به مناسبت ۴۰سالگی انقلاب مراجعه کنیم که فرمودند:« ما يجري في منطقتنا ليست معركة صراع سعودي - إيراني، هذا الصراع توصيفه الدقيق هو حرب أميركية على الجمهورية الإسلامية في إيران منذ 1979 إلى اليوم وستستمر. السعودية أداة في هذه الحرب، بعض دول الخليج أدوات في هذه الحرب" ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ / اعتراضی دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مخالفت با لوایح FATF 🔹 زمان آغاز تحصن: چهارشنبه 24 بهمن، بعد از نماز ظهر 🔺مکان: تهران، خیابان پانزده خرداد، شرق خیابان ناصرخسرو، مسجد امام خمینیِ بازار بزرگ تهران 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️چرایی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ _ یک تبیین اجتماعی❗ 🔺جمهوری اسلامی از پس چهلمین سال و در واقع سخت ترین سال بازی خطرناک به صحنه آوردن جمعیتی که به صورت مستقیم نشانه مشروعیت اش می باشند، با سر بلندی برآمد تا همچنان تنها نظام سیاسی در جهان باشد که سالی یکبار مشروعیت خود را به صورت علنی و در معرض آزمون می گذارد. این آزمون هولناک و نفس گیر در همان حال که خطر کردنی ترسناک هست، منبع عظیم انرژی برای تداوم انقلاب و عبور از بحران ها نیز محسوب می شود. 🔺در تمام این سالها همواره این پرسش وجود داشته است که راز حضور و مشارکت جمعیت تقریبا ثابتی از مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چیست؟ به خصوص در شرایطی چون سال ۹۷ که به دلیل بحران های اقتصادی و اجتماعی انتظار می رفت میزان مشارکت به نحو چشم گیری نسبت به سال های دیگر کاهش یابد. چگونه می توان حضور و همراهی مردم را در حالی که بخش عمده مقامات مسئول در قوای سه گانه با کاهش اعتماد اجتماعی مواجهه هستند را تبیین کرد؟ 🔺 اگر بحث های رسانه ای و تکراری ساندیس، اجبار، ترس و سازماندهی را کنار بگذاریم و از بحث های مرتبط با متر و مسافت مسیر راهپیمایی ها نیز عبور کنیم، یکی از مشهورترین تبیین های ارایه شده از چرایی حضور مردم، تبیین الهیاتی است که البته توسط یک جامعه شناس ارایه شده است. 🔹 دکتر حسین کچوئیان در تبیین این مساله ضمن اشاره به جنبه های راز آلود حضور مردم، راهپیمایی ۲۲ بهمن را همچون راهپیمایی اربعین "دست خدا" در تاریخ می داند که هم شکل گیری و هم تداوم آن به واسطه چنین حضوری رخ می دهد." چه کسی جز دست خدا می تواند ملتی را در صورت جمعی اش به مدت ۲۵ سال(بخوانید۴۰ سال) در صحنه نگاه دارد و با آن تاریخ بسازد؟" 🔺 به نظر می رسد این تبیین نسبت به تحول واقعی که انقلاب اسلامی در حیات اجتماعی جامعه ایران به خصوص ساختار دولت ایجاد کرده است و همین تحول نقش مکملی و مهمی در حفظ حضور مردم در راهپیمایی های ۲۲ بهمن دارد، بی اعتناست. 🔺 در توضیح باید گفت که ایمان و اعتقاد به اصل نظام جمهوری اسلامی و حق بودن آن، زیر بنای و انگیزه اصلی حضور مردم و یا آن گونه که کچوئیان گفته است دست خدا در صحنه است، اما صرف ایمان به تنهایی نمی تواند توجیه گر حضور اجتماعی باشد مگر آن که آن نظام حق در حیات اجتماعی و سیاسی جامعه نیز تداوم یافته و ظهور بروز داشته باشد. 🔺این گونه نیست که مردم تنها به خاطر اعتقاد به حق بودن جمهوری اسلامی در صحنه حضور دارند و حیات اجتماعی و سیاسی جامعه ایران تفاوتی با رژیم سابق یا سایر نظام های غیر دینی ندارد و یا حتی بدتر از آنهاست. روشن است که علی رغم همه کاستی ها، نقص ها، اختلاس ها و...حیات اجتماعی و سیاسی ایرانیان به نحو بارزی تغییر کرده و جمهوری اسلامی در متن حیات اجتماعی حضور دارد، هست، نفس می کشد، مبارزه می کند، به پیش می رود و البته بسان هر موجود زنده ای در جایی هم شکست می خورد و حتی به عقب بر می گردد. آن بدنه همیشه حاضر علی رغم نقد کردن و حتی ناراضی بودن این حضور را لمس می کنند، تلاش هایش را می بینند، گاهی از خطاهایش می گذرند و زمانی به روش دموکراتیک چرخ حرکتش را می چرخانند. با همه کم کاری ها و فشارهای خارجی هنوز فضای عمومی جامعه نشان جمهوری اسلامی دارد و فضای ذهنی و روانی جامعه بیانگر حضور یک حکومت دینی است. پس این تداوم و ظهور نظامی که باور بر حق بودن آن هست، نقش اساسی و مهمی در انگیزه بخشی برای حضور مردم دارد. مردم برای حفظ یک موجود واقعی مبارزه می کنند و به صحنه می آیند. 🔺 تحول دولت و ایجاد دولت ملی اما بزرگ ترین دستاورد جمهوری اسلامی و به نوعی زیرساخت اساسی حفظ آن است. منظور از دولت ملی سهمی است که ایرانیان از نهاد دولت و هیات حاکمه سیاسی از رهبری تا بخشداری و شورای شهر دارند و امکانی است که به لحاظ واقعی می توانند در آن سهیم باشند. تا قبل از مشروطه دولت در ایران، حداکثر یک دولت قبیله ای بود. مشروطه تلاش کرد تا دولت قبیله ای را به دولت ملی تبدیل کند اما با مجموع تلاش های صورت گرفته در مشروطه و پهلوی این سهم بیش تر از ۵ درصد نشد. انقلاب اسلامی در برآورد بدبینانه این سهم را به بیش از ۴۰ درصد رساند و در سال های بعد همواره در سطح بالاتر از ۳۰ باقی ماند. اگرچه شورش اشرافیت و تبانی طبقه متوسط در چند مقطع تاریخی موجب محدود شدن این نسبت شده است، با این حال همچنان جمهوری اسلامی در نسبت با تمام تاریخ پیش از خود، ملی ترین دولتی است که در این سرزمین تشکیل شده است. ایرانیان هیچ گاه به اندازه دوره جمهوری اسلامی در دولت سهم نداشته و البته از دولت نفع نبرده اند. به هم خاطر هم از یک سو انگیزه مخالفت ندارند و از سوی دیگر انگیزه حضور دارند. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ دستاورد چهل‌ساله مبارزه با بی‌عدالتی غیرقابل مقایسه با گذشته است 🔹 رهبرانقلاب، در بیانیه خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان: 🔹 نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. 📝 مطالعه متن کامل این بیانیه مهم و راهبردی👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ همه چیز درباره یک شهرک ویلایی لاکچری؛ از باستی‌هیلز لواسان تا بورلی‌هیلز لس‌آنجلس 🔺سند جریمه ۳میلیاردی ماده ۱۰۰ آقای بانکدار 🔹بعد از تخلفات اضافه‌بنا و اضافه طبقات در لواسان، این‌بار با پدیده‌ای جدید آشنا شوید؛ تغییرکاربری زمین‌های چندصدهزار مترمربعی با یک امضا! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺موج تجمع و اعتراض به لوایح استعماری CFT و پالرمو و مطالبه حل مشکلات اقتصادی بعد از تهران و قم؛ به همدان، کرمانشاه، رشت و بابل رسید 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ وزارت خارجه دقیقا چه کار می‌کند؟ 🔹روز دوشنبه ۱۵ بهمن، كنفرانسی در بروكسل به منظور بررسی «تهديدات تروريسم دولتي ایران» توسط مقامات پيشين و كارشناسان مبارزه با تروريسم، با حمایت بلژیک و با حضور چهره های امنیتی غربی برگزار شد. ⭕️ شركت‌كنندگان كنفرانس: 1️⃣ لوئيس فری؛ رئیس سابق اف‌بی‌آی 2️⃣جوليو ترتزی؛ وزير خارجه سابق ايتاليا 3️⃣ آلخو كوادراس؛ رئيس كميته جهانی «در جستجوي عدالت» 4️⃣ ايو بونه؛ رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی فرانسه 5️⃣ كلود مونكيه؛ از «مركز امنيت و استراتژيك اروپايی» 6️⃣ فرزين هاشمی؛ از گروهک منافقین 🔹روز جمعه نیز تظاهرات منافقین در پاریس با حمایت فرانسه و حضور تعدادی از چهره های سیاسی فرانسوی، برگزار شد. جالب اینجاست که تنها چند روز قبل، عباس عراقچی در پاریس مشغول «مشورت» با فرانسوی‌ها برای اجرای INSTEX بود. 🔸وزارت خارجه تاکنون هیچ واکنشی نسبت به برگزاری این نشست در بلژیک نشان نداده و حتی سفیر این کشور در تهران هم احضار نشده است. نه سخنگوی وزارت خارجه و نه ظریف حتی در حد یک توئیت هم از کشور برگزارکننده‌ی نشستی که دولت ایران را رسما «تروریست» نامید، انتقاد نکرده‌اند. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir