eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ آرزوی حاج سعید قاسمی برای محمدصادق شهبازی، ذیل پست کلیپ کاملی که توسط اکانت های فیک و سازمانی تقطیع شد! ✅ @teribon
⭕️فعلا به همینجای انتخابات تافت بزنید 🔹شاید برای این حرف زود باشد و در یک هفته باقی مانده اتفاقات مهمتری هم بیفتد, اما ماجرای انتشار لیست ائتلاف اصولگرایان, مخالفت آقای قالیباف و طرفدارانش و بعد اصلاح لیست عجیب چیز دندان گیری برای ثبت در تاریخ است. 🔹امثال ما که تکلیفمان معلوم است. وحدت شکنان همیشه تاریخیم! حتی اگر بیش از اتوبوس حدادعادل دنبال بیرون آمدن یک لیست بوده باشیم. عامل همه شکستهاییم, حتی اگر ولایتی شب انتخابات موبایلش را خاموش کرده باشد! این از ما! 🔹اما شما چرا بزرگواران؟ شما که نافتان را با وحدت بریده بودند چرا زدید زیر میز و زیر ساز و کاری که با شرح دادنش خفه مان کرده بودید؟ که نمیدانم اول هشت هزار نفر رای داده اند و بعد چه شده و بعد چه و چه... ما اگر میگفتیم خروجی ساز و کار غلط است میشدیم خوارج و وحدت شکن و نفوذی دشمن, اما شما که گفتید چه شد؟ هیچ! 🔹لیست منتشر شده رفت کنار, چند نفر حذف شدند و سهم آقای قالیباف رفت بالا و لیست جدید منتشر شد. هیچم درد نداشت! بالاخره نازکش دارید خب! نازتان خریدار دارد! مثل ماها اخ و پیف و بوگندو نیستید که. باید نظرتان جلب شود! ائتلاف خودتان است, هرجور دلتان بخواهد میچینید. ان شالله رای هم می آورید تا بدهی جمهوری اسلامی به آقایی که 12 سال است یک پیروزی در انتخابات از همه طلبکار است صاف شود. اصلا خود ماهم به شما رای میدهیم. 🔹فقط اگر اجازه بدهید ما به همینجای انتخابات و هینجای لیست دادنتان و همینجای زیر میز زدنتان تافت بزنیم تا همینطور سیخ در تاریخ بماند. بالاخره شما باز هم حرف از وحدت و لزوم پیابندی به لیست و... حرف خواهید زد دیگر... ✍️ @teribon
⭕️فیلم کامل اولین قسمت از فصل سوم برنامه «رو در رو» در گفتگو با وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی: 🔺سهم ۳۰ درصد روستاییان کشور از سینمای ما کجاست؟! 🔺وقتی می‌گوییم سینمای ایران یعنی سینمای کل ایران نه سینمای شمال شهر تهران! 🔺۹ سال است مجید شهریاری شهید شده است ولی در سینما و تلویزیون ایران اثری از او نیست 🔺ما باید قوی ترین سینمای امنیتی ، پلیسی و جاسوسی جهان را داشته باشیم چون ایران هدف اول سرویس های جاسوسی جهان است 🔺در جشنواره فجر در دوره احمدی نژاد که داور بودم ما را مجبور کردند که نتایج را به نفع روشنفکران تغییر دهیم 🔺نویسنده فیلم شهید بابایی تلاش کرد وجهه حزب اللهی شهید را تغییر دهد 🔺در فیلم روز صفر بچه های وزارت اطلاعات که ریگی را دستگیر کرده بودند را لاییک و ربات نشان می‌دهد در صورتی که سوپر حزب اللهی ترین بچه های وزارت ریگی را دستگیر کردند 🔺جمع غربگرا و روشنفکر در بحران های این چند سال کجا بودند که حالا میخواهند موفقیت های حزب اللهی ها را مصادره کنند 🔺فلان کارگردان صریحا می‌گوید من ضد انقلابم و جمهوری اسلامی را قبول ندارم ولی دعوت می‌شود و ۷ میلیارد به او داده می‌شود که برود سریال بسازد برای تلویزیون جمهوری اسلامی! 🔻اگر درباره برخی فیلم هایی که در جشنواره فجر اکران می‌شوند کسی بگوید بودجه اش را CIA یا رضا پهلوی داده حرف عجیبی نزده 🔻انگار دم در صدا و سیما زده اند بدون سوء پیشینه و فحاشی به انقلاب اسلامی وارد سازمان نشوید! 🔻 فیلم "یک خانواده محترم" که کثیف ترین فیلم بعد انقلاب علیه شهدا بود در دوره ضرغامی با پول بیت المال ساخته شد 🔻۴۳ درصد مردم به کسی رای دادند که به تعبیر شما می‌خواست در پیاده روها دیوار بکشد، سهم اینها از رسانه ملی کجاست؟! چرا صدا و سیما در اختیار ذائقه یک اقلیت ۱۰ درصدی است؟! 🔻 انتقادات صریح رهبر انقلاب به صدا و سیما از نامه هایی که بنده نوشتم تندتر بود، متن آنها را کافی است مقایسه کنید 🔹 فیلم کامل: https://www.aparat.com/v/67yC0@teribon
⭕️می‌گوییم پیرو حضرت زهراییم؛ آن وقت نه تنها به فقرا نانی هم نمی‌دهیم، بلکه نان را از گلوی آنها هم می‌بریم! 🔹مگر نمى‌گوييم كه آن بزرگوار كارى كرد كه سوره‌ى دهر درباره‌ى او و شوهر و فرزندانش نازل شد؟ نسبت به و كمك به ، به قيمت گرسنگى كشيدن خود؛ «و يؤثرون على انفسهم ولو كان بهم خصاصه». 🔹ما هم بايد همين كارها را بكنيم. اين نمى‌شود كه ما دم از (سلام‌اللَّه‌عليها) بزنيم، در حالى كه آن بزرگوار براى خاطر گرسنگان، نان را از گلوى خود و عزيزانش - مثل و (عليهماالسّلام) و پدر بزرگوارشان(عليه‌السّلام) - بريد و به آن فقير داد؛ نه يک روز، نه دو روز؛ 🔹ما مى‌گوييم پيرو چنين كسى هستيم؛ ولى ما نه فقط نان را از گلوى خود نمى‌بُريم كه به فقرا بدهيم، اگر بتوانيم، نان را از گلوى فقرا هم مى‌بُريم!» مقام معظم رهبری ۱۳۷۰/۱۰/۰۵ 🌹 ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: @teribon
🚨فعالیت اکانت‌های امنیتی با روش آمدنیوز 🔹با نزدیک شدن به زمان رای‌گیری و انتخابات، اکانت‌های امنیتی و وابسته به نهادهایی خاص جهت پیروزی افراد مورد حمایت خود دست به تخریب گسترده علیه نیروهای انقلابی زده اند. (https://t.me/RajanewsMedia/472)🔹انتشار اخبار دروغ و موهن علیه لیست‌های انتخاباتی رقیب، تقطیع صحبت نامزدهای انقلابی و ارسال کدهای دروغین و تحمیق کننده به جریان حزب‌اللهی آن هم با ادعای انقلابی بودن در حالی است که این بی اخلاقی گسترده شباهت فراوانی با بنگاه دروغ‌پراکنی آمدنیوز داشته است. 🔹این بی‌اخلاقی زمانی نگران‌کننده می‌شود که افراد امنیتی به تشویق، خط دهی و خوراک‌دهی این فیک‌نیوزها برای ایجاد جنگ روانی روی آورده‌اند. جریان‌هایی که بارها توسط امام و رهبر انقلاب از دخالت در امور انتخاباتی_سیاسی منع شده‌اند. 🔹اقدامی زشت که اگر دیروز افراد اسم و رسم‌دار علیه جریان‌های سیاسی مخالف انجام می‌دادند و بعدها تشت رسوایی آنها بر زمین خورد حالا توسط کاربری‌های ناشناس با عناوین و هویت‌هایی جعلی انجام می‌شود تا از زیربار نشر اکاذیب و مسئولیت شایعه‌پراکنی شانه خالی کنند و هیچ شخص حقیقی و حقوقی مسئولیت آن را برعهده نگیرد. https://t.me/teribon_media/189 🔹علاوه بر اکانت رزنانس حساب‌های فیک دیگری نیز مشغول به عملیات روانی هستند که نشان از شبکه‌ای بزرگ دارد. رجانیوز به آنها نیز خواهد پرداخت!/رجانیوز ✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سال ۶۳ بین دختر و پسر در دانشگاه دیوار کشیدید، اما من نگذاشتم! چطور ۱۸۰ درجه عوض شدید؟! 🔺 رهبرمعظم انقلاب خطاب به دولت خاتمی ✅تریبون مستضعفین @teribon
⭕️‏انتخابات "شیفتگان خدمت" و فرصت رشد جمعی‎ 🔹انتخابات برای شیفتگان خدمت(!) فقط محل کسب رای و رسیدن به قدرت است. رای هم که با رای فرق ندارد. چه تفاوت که چه کسی و چرا به آنها رای بدهد؟ 🔹‏رای از روی جهل یا فریفته شدن یا جوگیر شدن یا... حتی اگر بارها بدون هیچ رشد فهم و قدرت تحلیل اتفاق بیفتد برای اینها ارزشمندتر است از یکبار شکستی که از روی رشد قدرت تحلیل یا حتی روی آوردن رای دهندگان به تحلیل شخصی باشد. رای دهنده احمقِ همراه را بیشتر دوست می‌دارند! 🔹‏اما انتخابات فقط این نیست. انتخابات فرصت مناسب برای رشد جمعی مردم و بالا بردن فهم آنها از امر سیاسی و بهبود نگاهشان به نوع سیاست‌ورزی است. بازخوانی تاریخ و تجربه‌های قبلی و مداقه درباره روش‌های سیاست‌ورزی گروه‌ها و افراد حداقلی‌ترین کار در این مسیر است. 🔹‏اما شیفتگان خدمت با بهانه‌هایی مثل سوءاستفاده دشمنان، رای آوردن رقیب, ضربه به وحدت، انشقاق در جبهه خودی مانع این امر هستند. به تاریخ چند انتخابات اخیر و نوع سیاست‌ورزی اصولگرایان دقت کنید. چه چیزی تغییر کرده است. جمنا شده است شانا! همین 🔹‏در شرایطی که چماق وحدت و لزوم پایبندی به لیست همیشه بر سر منتقدان بود، حالا خود دوستان می‌زنند زیر میز و لیست را هوا می‌کنند و لیست جدیدی می‌دهند و آب هم از آب تکان نمیخورد. خیلی هم عالی پس معلوم می‌شود که سازوکار می‌تواند لیست بد بیرون بدهد و به لیست میشود اعتراض کرد و لیست را... 🔹‏و لیست را میتوان تغییر داد. بدون درد و خونریزی! خب چه عیبی دارد همین اتفاق گقته شود و ثبت شود و امتی که همیشه با لولوی تفرقه فکر میکرده لیست بیرون آمده از شوراهای کذایی مقدس است، یک قدم رو به جلو برود؟ حالا این وسط مسط‌ها باندبازی و قدرت‌طلبی بعضی‌ها هم رو می‌شود که کاری نداریم! 🔹‏بازخوانی انتخابات‌هایی که علی رغم وحدت صد درصدی به شکست انجامید. مرور لیست افرادی که با لیست اصولگرایان وارد مجلس شدند و بعد از هر اصلاح‌طلب و ضد انقلابی بیشتر پدر در آوردند. و مواردی از این دست چه اشکالی دارد؟ وحدت را زیر سوال میبرد؟ خب ببرد! 🔹‏آیا مسئولیت‌پذیری از اولیات کنش سیاسی نیست؟ اینکه هر بار با یک اسم به میدان بیایی تا مثلا مردم فکر کنند که تو آن قبلی که در انتخابات گذشته شکست خوردی نیستی، سیاست‌ورزی اصولی است؟ از جمنا تا شانا چه چیزی جز دو حرف اول تغییر کرده؟ همان آدم‌ها هستند با همان سازوکار 🔹‏این آدمها از جمنا تا شانا کجا بودند؟ به کدام اتفاق واکنش نشان دادند؟ در طول این مدت چه کردند؟ تاسیس شرکت سهامی با نامی جدید، در شب هر انتخابات سیاست‌ورزی درستی است؟ چرا نباید اینها را گفت تا مطالبه اصلاح به‌وجود بیاید؟ بگذاریم حزب الله رشد کند ولو شکست بخورد ✍️ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تفاوت حکومت اسلامی با اسلام سلطنتی 🔺چقدر برای رهبری ظرفیت ساخته ایم؟ @teribon
⭕️ "رویش در صف؛ ریزش در ستاد" 🔰 بخشی از سخنان وحید جلیلی پیرامون آسیب‌شناسی جریان اصول‌گرایی 🔹امروز خطر اصلی این نیست که جامعۀ ما غیرانقلابی بشود، مردم ما غیرانقلابی بشوند؛ خطر اصلی این است که حزب اللهی‌های ما غیرانقلابی بشوند. ⭕️ اصول‌گرایی سکولار 🔹 بعضی مناسبات که به اسم اصول‌گرایی در کشور حاکم شده، رسما و علنا مناسبات سکولار و ضد دینی است؛ رسما و علنا مناسبات خلاف حجت شرعی و حجت دینی است، ولی هم چنان نام اصولگرایی را یدک می‌کشند؛ نام‌های تهی، عناوین پوچ! ⭕️ جریانات هلو – لولو 🔹 اینها اول می‌گویند فعلا شرایط اضطراریست و لولو ممکن است بخوردتان و چشمتان را ببندید و به ما اعتماد کنید؛ اما کم‌کم می‌بینند چه فرمول خوبی! چرا همیشه شرایط را اضطراری نگه نداریم؟! وقتی که با القای شرایط اضطراری می‌توانیم از پاسخگویی فرار کنیم و حرف غلط خودمان را و آدم‌های کم‌صلاحیت یا بعضا فاسدِ حرف‌گوش‌کن خودمان را به کرسی بنشانیم و بسیاری چهره‌های حزب‌اللهیِ اصلح و مستقل و ناهماهنگ با لابی‌ها را حذف کنیم، چرا به خودمان زحمت بدهیم؟ در همین شهری که روزگاری بچه حزب‌اللهی‌ها برای دیالمه‌ها تبلیغ می‌کردند، کسانی توسط عناصر موجّه، خواصِّ ظاهرالصّلاح (مراکزِ خوشنام) تأیید شدند و با شیوه های کمونیستی رأی آوردند، که بعدها ما اینها را در یك بزنگاه‌هایی، در اردوگاه مقابل دیدیم! 🔹 یک اشعری مسلکی، یك نوع تفکر کمونیستی می‌آید در بین حز‌ب‌اللهی‌ها نفوذ می‌کند و آنها را مجاب می‌کند که از مبانی انقلابی دست بردارند، از سلوک دینی در عرصۀ سیاست دست بردارند و گردن بگذارند به تاکتیك‌ها و تکنیك‌های یك سری آدم‌های سیاست زده . تکنیسین‌های به قول خودشان سیاست ورزی که توسط بعضی از نهادها، تریبون در اختیارشان قرار می‌گیرد، را استراتژیست ! جا بزنند. ⭕️ اولین مخالفان سلوک انقلابی؛ خودی‌اند 🔹امروز، روز ویرایشِ تفکر انقلابی است. روز ویروس‌زدایی از تفکر انقلاب اسلامی است. تا ما این ویروس‌زدایی را انجام ندهیم، آنقدر ضعیف خواهیم شد که نه در برابر حریف‌های قَدَر که در برابر حریف‌های ضعیف هم خواهیم باخت. 🔹 اصولگراهای مفَنگی امروز همان پهلوان‌پنبه‌هایی هستند که به دوپینگ عادت کردند. با قدرت لابی و تشکیلات، شایسته‌ترها را حذف کردند و نوچه‌بازی و قبیله‌گرایی راه انداختند و حالا که عمرشان سرآمده، می‌خواهند از طریق تئوریزه کردن فساد سیاسی‌شان و تسری دادن آن به بدنۀ اجتماعی؛ احتضارشان را عقب بیاندازند. ⭕️ حز‌ب‌الله باید به مبانی معرفتی انقلاب برگردد 🔹 قرآن در آخر سورۀ مجادله، حزب‌الله را تعریف می‌کند. از مهمترین ویژگی‌هایی که خداوند برای حزب‌الله مشخص می‌کند، این است که اینها باندی عمل نمی‌کنند، عشیرگی و قبیلگی رفتار نمی‌کنند. 🔹 برای ولی‌فقیه تعیین تکلیف می‌کنند؛ می‌گویند که شما از آن پراگماتیسمی که ما آن را جایگزین مبانی انقلاب اسلامی کرده‌ایم، فراتر رفته‌ای! این پراگماتیست‌های بی‌حجت، اینقدر رو دارند، که حتی می‌خواهند ولی فقیه را هم مجاب کنند که به مبانی غیرشرعی آنها گردن بگذارد و این قدر بر حضور حداکثری مردم تاکید نکند! ⭕️ حزب‌اللابی‌ها و غارت اخلاق اسلامی و انقلابی 🔹 دیگر، شما می‌بینید در این لابی‌ها در این قبیله‌بازی‌هایی که به اسم اصول‌گرایی شکل می‌گیرد، این رذائل به‌وضوح به چشم می‌آید، هرچند بخواهیم انکارش کنیم. برتری‌طلبی بی مبنا ، مسئله واقعی و جدی و یکی از مهمترین عوامل شکست در جبهۀ انقلاب است. کسانی که بدون هیچ حجتی خودشان را به شکل اتوماتیك بالاتر و دیگران را ، شهروند درجۀ دو تلقی می‌کنند. کسانی بدون داشتن اصلحیت و حتی صلاحیت، با پروپاگاندا، با زور، با تشکیلات، با جنگ روانی، با وابستگی به فلان امکانات، می‌خواهند همچنان خودشان را برتر از دیگران قرار دهند، خوب این فساد می‌آورد! آیا بعضی از مراکز و عناصر موجه، هیچ اشکالی در کارشان نیست؟ دخالت‌های بی‌وجه و مفسدانه در انتخابات نمی‌کنند؟ بخش مهمی از شکست‌های میدانی ما بازتاب شکست‌های درونی ماست. بازتاب عقب‌نشینی جدی ما از مبانی شرعی و اخلاقی خودمان است. ⭕️ سؤال یکی از حضار: این جماعت ظاهرالصلاح که گفتید، وظیفۀ ما در قبال اینها چیست؟ 🔹 ما به‌خصوص آن زمانی که می‌بینیم معروف‌ها دارند منکر می‌شوند و منکرها دارند معروف می‌شوند. آنجا حتما باید حساسیت بالاتری نشان بدهیم. ⭕️ سؤال یکی از حضار: برای پیشبرد انقلاب اسلامی چگونه باید با مردم مواجه شد؟ 🔹 یکی از ویژگی متقین این است که گوش‌به‌زنگ حرف حسابند، "وقفوا اسماعهم علی العلم النافع لهم" گوش‌به‌زنگ حرف‌های دقیق و درست هستند، این ویژگی‌ها را باید اولا در خودمان به‌وجود بیاوریم، دوما در جامعه رواج بدهیم. شما از همین فرصت انتخابات استفاده کنید برای گسترش این ویژگی متقین در جامعه. سخنان وحید جلیلی در جمع طلاب مدرسه انقلاب اسلامی ✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ به کسانی که به برچسب مارکسیستی می‌زنند! 🔺 معنای ، غیر از تفکرات مارکسیستی است ✅ @teribon
⭕️راست‌ها چگونه چپ کردند؟ 🔹بازخوانی ماجرای یک سقوط پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد ۷۶، بی‌توجه به فروپاشی پایگاه مردمی خود، دنبال راه‌های میانبُر و دوپینگ سیاسی رفت. از درِ وارد شد تا خود را با بدنۀ حزب‌الله نزدیکتر نشان دهد. راستی ها، حزب‌الله را صرفاً سیاهی لشگری متعبد برای تبعیت از تصمیماتِ اخذشده در تاریکخانه‌های خود می‌خواستند و نه بیشتر. در این فرایند، جمع قابل توجهی از دغدغه‌مندان انقلابی، در معرکۀ موهومی که میان جناح راست و جناح چپ ساخته شده بود، متحیر ماند. بسیاری، از ترسِ تکفیر توسط سرانِ جناح راست، لب دوختند و تحلیل و تصمیم را تعطیل کردند. به این ترتیب، فرهنگ سیاسی نیروهای انقلاب، با سرعت و شدت بیشتری به قهقرا رفت. در ادامه، برخی نشانه‌ها و پدیده‌های ضدانقلابیِ رواج‌یافته توسط جناح راستی‌‌ها برای فروپاشاندن فرهنگ سیاسی انقلاب را مرور می‌کنیم: 1. محض و اصالتِ فتح کرسی‌های قدرت بدون پایبندی به الزامات . 2. تمنای پیروزیِ بی‌دردسر و بی‌مردم، از طریق ، رسانه‌ای و... . 3. پیدایش، پرورش و تثبیت و پدرخواندگی به نام . 4. عادی‌سازیِ قاعده‌ی با اصرار بر گزارۀ به‌اصطلاح نتیجه‌گرایانۀ «صالحِ مقبول، بهتر از اصلحِ نامقبول»! 5. فرعی‌سازی اصل با این توجیه که «هر چه مشارکت‌کننده کمتر باشد، آرای تعبدی بیشتر می‌شود و این آرا، متعلق به ماست. پس ما با همین رایِ اندک پیروز می‌شویم»! 6. ممنوعیتِ و بازی با شعارهای پوچ و فانتزی؛ با این تصورِ خام که «مردم، از شعارهای اصلی انقلاب خسته شده‌اند و طرح این آرمان‌ها، ضدِ رای است.» 7. تعطیلی رویکردهای بنیادینی مانند و مبارزه با ، از ترس فروریختنِ سبد رای در میان اَشراف و فرادستان. 8. قُبح‌زدایی از ائتلاف، همدستی و هم‌پیالگی با و ، با این توجیه که «فعالیت انتخاباتی، پول می‌خواهد.» 9. تکرارِ طوطی‌وار و ساده‌لوحانۀ تعبیر مبهمِ و تلاش برای بدست آوردن دلِ این جمعیت، با شعارها و کنش‌های نمایشی. 10. خط بطلان بر و در بیان باورها، با محاسبۀ ضدنتیجه بودنِ صداقت و شفافیت. ▪️نکته: اگرچه راستی‌ها با این اصول ضدانقلابی، بخش اعظم سرمایۀ نیروهای انقلاب را دود کردند، اما حتی به نتیجه هم نرسیدند؛ هم دنیا و هم آخرتشان را با دور شدن از اصول اساسی اسلام و انقلاب باختند. اگر نیروهای انقلاب، یکی‌دو دوره، فارغ از نتیجه‌ای که بدستش هم نمی‌آورند، با این روندها مبارزه می‌کردند، امروز مجبور نبودند برای طرح ابتدایی‌‌ترین آرمان‌های انقلاب، هزاربار قسم جلاله بخورند و یک روز در میان، شهادتین بگویند ✍ الله_رشیدی ✅ @teribon
⭕️این داستان تکراری نیست! 🔹چهارسال پیش که اصولگرایان با تک لیست وحدت یافته‌شان در رویای خود پیروز پیش از مسابقه انتخابات بودند به همه چیز فکر می‌کردند الا آن پیام سه چهار دقیقه ای سیدمحمد خاتمی که در آن دستور "تَکرار" صادر کرد و صدها هزار نفر را پای صندوق رای کشاند تا آن ترکیب شلم شوربا ژنرال های لیست آقای حدادعادل را ۳۰-۰ ببرند... این فرع ماجرا بود! 🔹کسی از مشارکت مردم تهران در انتخابات خبر دارد؟ ۵۰درصد بود، ۲درصد بیشتر از ۴۸درصد سال۹۰ که همه اصلاح طلبان آن را تحریم کرده بودند، مشارکت کشور چه؟ ۶۱درصد بود، ۳درصد کمتر از همان انتخابات سال۹۰ با مشارکت ۶۴درصدی!... داستان چیست؟ 🔹 داستان ساده بود، خیلی ها که تا سال۹۰ می‌آمدند و رای می‌دادند دیگر نیامدند! چرا ما نفهمیدیم؟ ساده است، همه جهان میفهمند که باران کوثری رای داده است، اکثر مردم میفهمند که فلان روشنفکر رای داده است، اکثر آشنایان میفهمند که فلان مدیر رای داده است، اما هیچکداممان هیچوقت متوجه قهر یک کارگر هفت کلاس درس خوانده کارخانه‌ای در جاده قدیم کرج نمی‌شویم، یا آن کشاورز که زمینش در بی‌آبی خشک شد و خودش و عیالش بعد سالها کار بر سر زمین برای پیدا کردن شغل سرایداری به شهر مهاجرت کردند، هزارها قشر هستند که مرگشان هم نمیفهمیم چه رسد به رای‌شان... 🔹 آنها نیامدند و ما فریب شلوغی چهارراه ولیعصر را خوردیم، بی تریبون‌های همیشه شکست‌خورده درست از همان لحظه ای که طبقه متوسط تَکرار کرد نیامد و ناامید شد! 🔹دی۹۶ را یادتان هست؟ آبان۹۸ چطور؟ سوت و کورترین نقطه‌های خرداد۸۸ شلعه آتش اعتراضات شد، بیش از ۳۰۰ نفر کشته شدند و آب از آب تکان نخورد... همان تحریم خاموش حاشیه‌ها به کف خیابان آمده بود و الباقی ماجرا!... من به همه لیست‌ها احترام دیپلماتیک میگذارم، به هیچکدامشان هم رای کاملی نمی‌دهم، اما اگر قرار است در به پاشنه‌ای دیگر بچرخد جمهوری اسلامی محکوم به تغییر گفتمان و الگوی سیاستگذاری به سمت همان خاموش شده‌هاست، آنها که حتی کسی متوجه رای ندادنشان هم نمیشود، امر سیاسی باید به سمت رویای آدم‌های شکست خورده برود، نجات همگانی در گرو احیای آرمان و است... 🔹من ریسک غضب رای پرسروصداها را به قرار گرفتن کنار حاشیه‌رانده شده‌های گرسنه به جان میخرم و باور دارم با طرح‌های صدبار امتحان پس داده نمی‌توان امید به معجزه صدویکم داشت! ✍🏻 @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حسین حاجیلو،‌ کارشناس تحریم: به دروغ ما را از ورود به لیست سیاه FATF می‌ترسانند، حتی اگر به لیست سیاه هم برویم،‌ هیچ اتفاقی نمی‌افتد!/ به مردم درباره FATF اطلاعات غلط می‌دهند/ نگران نباشید زیرساخت قطع همکاری با FATF وجود ندارد ✅ @teribon
⭕️بزرگترین نگرانی: اصولگرایی قلابی! 🔺یکی از مهمترین خطر هایی که ماباید نگران و مواظبش باشیم همین است. یعنی ویروسی شدن تفکر انقلاب اسلامی و تفکر ولایی توسط آدم های ظاهرالصلاح که خودشان را اصولگرا و... نامگذاری کرده اند. 🔹شما با کسانی مواجه هستید که سالها رای مردم را گرفتند ، انتخابات های پیاپی را بردند، مجلس هفتم را بردند، مجلس هشتم را بردند، مجلس نهم را بردند و عنوان اصولگرایی راهم یدک می کشیدند و امروز وقتی ما می خواهیم بررسی بکنیم عملکرد و رویکرد آنها را که چقدر آنها واقعا براساس حجت شرعی عمل کردند و بر اساس مبانی انقلابی و با نگاه به افق های آرمانی جمهوری اسلامی در آن جایگاه هایی که حضور داشتند رفتار کردند، نتیجه ، نتیجه ی درخشانی نیست. اینها حتما باید امروز مورد بررسی قرار بگیرد که نعل وارونه زده نشود، که همه چیز را به قدرت رقیب یا به لاقیدی رقیب نسبت ندهند. 🔹 اگر مابه یک سری شکست های ظاهری می رسیم ؛ حتما ضعف های جدی ای در بین خواص و بدنه انقلابی وجود داشته است و اگر کسی بخواهد اینها را بپوشاند و انگشت اتهام را به سمت دیگری بگیرد بعید است که ما بتوانیم از این چالش عبور بکنیم. ♦️پراگماتیزم کورِ زندگی های انتخاباتی 🔺امروز خطر اصلی این نیست که جامعه ما غیر انقلابی بشود، مردم ماغیر انقلابی بشوند؛ خطر اصلی این است که حزب اللهی های ما غیر انقلابی بشوند! 🔹جماعتی که به ظاهر و درشعار، خود را اصولگرا و انقلابی و حزب اللهی می دانند ومی نامند در عمل از مبانی انقلاب اسلامی فاصله بگیرند و این فاصله روز به روز بیشتر بشود و به مبانی سکولار یا یک پراگماتیزم کورِ بدون مبنایِ بدون حجت دچار بشوند و ذهنیت ها و زندگی شان به جای اینکه بر اساس مبانی اخلاقی و معرفتی دینی شکل بگیرد براساس یک سری تقویم های سیاسی و انتخاباتی تنظیم بشود و روز به روز، هم ؛ آن ابتهاج معنوی وخلوص و روحیه ی بسیجی را از دست بدهند و هم مبانی معرفتی در آنها تضعیف بشود ولی در ظاهر در جنگ های زرگری سیاسی ، پرچم بدنه انقلابی دست اینها باشد. ✍🏻 @teribon
از آبان ۸۱ تا اسفند ۹۸ ⭕️ انقلاب راه خودش را باز می‌کند وحید جلیلی: 🔹اولین خاطره‌ام از سعید شعرباف، برکناری‌اش از مسولیت بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه فردوسی است. 🔹به دنبال پیام شش آبان ۸۱ رهبری به دانشجویان، برای مطالبه عدالت، جلسه‌ای در مسجد امام صادق (ع) در خیابان دانشگاه مشهد برگزار شد که در تبلیغاتش از اتهامات شرکت «المکاسب» نام برده شده بود که متعلق به نزدیکان آقای طبسی بود. 🔹شعرباف که از سازمان دهندگان آن تجمع بود مورد غضب برخی دوستان در سپاه که آن زمان فرماندهی‌اش با اخوی قائم مقام معزز آقای طبسی بود، قرار گرفت و برکنار شد. 🔹مدعیان اصولگرایی، فضایی ایجاد کرده بودند که حتی اگر در برابر لیست هوالمطلوب می‌ایستادی و می‌خواستی به دکتر جلیلی به جای تیمو علی عسگری رأی بدهی هم از سوی همان عزیزان به ضد ولایت فقیه بودن متهم می‌شدی! 🔹اعتراض به مفاسد نزدیکان آقای طبسی رحمه الله در آن دوران، ذنب لایغفر و موجب شق عصای مسلمین تلقی می‌شد و عقوبت داشت. 🔹امروز که یک آقازاده محترم و یک قائم مقام مکرم ایشان در زندان‌اند و یک قائم مقام مکرم دیگر ایشان از ترس آقای رئیسی به خارج از کشور فرار کرده است، دوباره شعرباف به میدان آمده و این بار دیگر، نه یک دانشجوی یک لاقبا، که دکتر شعرباف شناخته شده، با سابقه روشن ولایی و فعال در تعقیب آرمان‌های عدالت خواهانه و مبارزه با فساد است. فرمانده آن روز سپاه که نگران آبروی آقای طبسی_ که آن را آبروی انقلاب می‌دانست_ بود، اکنون رقیب اصول گرای شعرباف در انتخابات است. 🔹در روزگاری که مصلحت پرستان محافظه کار و چه بسا خوش نیت اما بدعمل، عدالت خواهی را که خواسته صریح رهبری بود، جرم و ضدیت با ولایت فقیه می‌دانستند! فرزندان جوان و جسور رهبری نگذاشتند این علم زمین بیفتد، تهمت‌ها و فشارها را تحمل کردند و دوستان نادان و دشمنان عنود را ناامید کردند. https://t.me/vahid_jalili_ir/20 🔹حالا شعرباف اخراجی آن روز، سرلیست عدالت‌خواهان در انتخابات مشهد است. خوشبختانه سپاه هم بصیرتر و انقلابی‌تر از هر زمانی در دو دهه اخیر است و همین کافی است که نشان بدهد انقلاب راه پیشرفت خودش را باز می‌کند و محافظه کاران در برابر عدالت‌خواهان در نهایت محکوم به شکست‌اند. ✅ @teribon
🔺حمید رسایی: چه صلح کنند چه جنگ، بنده در انتخابات باقی خواهم ماند ✅ @teribon
⭕️انقلاب و دوستی خاله خرسه‌ی اصولگراها 🔹 چگونه مفهوم مظلوم تحریف شد؟ 🔻موضوع این یادداشت‌ها همچنان دفاع از معنای سیاست‌ورزی انقلابی در برابر قرائت‌های قلابی آن است. پس وقتی پای تبیین نگاه امام و رهبری در میان باشد، چندان مهم نیست که فعلاً: - آدم خسته‌ای گفته «در انتخابات شرکت نمی‌کنم»! - روزنامه سازندگی با تیتر «عبور عدالتخواهی از اصولگرایی» جشن گرفته و عدالت‌خواهان را تشنه تصاحب کرسی‌های مجلس معرفی کرده! - فلان مشاور سابق حالا تواب شده و به عدالت‌خواه تندی بدل شده و شهر را شلوغ کرده! و... 🔶راستش در این آشفته‌بازار من خیلی نگران تهمت‌هایی نیستم که مستقیم و غیرمستقیم به وارد می‌شود. تهمت‌ها می‌گذرند و تحریف‌ها می‌مانند. هرچند، در دل مباحثم به مسائل فوق هم اشاراتی خواهم کرد چون گاه همین اشتباهات و تشابهات، خود به شبهه تبدیل می‌شوند. 🔻رندی می‌گفت: اصلاح‌طلبان مردم را خر فرض می‌کنند؛ اما اصولگرایان مردم را همان خر هم فرض نمی‌کنند! من البته معتقدم عبور از دوقطبی مبتذل اصولگرا-اصلاح‌طلب نباید به رد کردن همه آنان بینجامد و معنای حذف ظرفیت‌های فکری و عملی نظام را به خود بگیرد. اما حتما معتقدم بهرمندی از این ظرفیت‌های سیاسی باید با هوشیاری همراه باشد. باید بفهمیم دعوا قبل از آن که سیاسی باشد، گفتمانی است. 🔻مشکل جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تحریف و تقلیل آرمان‌های مقدسی چون و است و مشکل جریان مدعی اصول‌گرایی تحریف و تقلیل مفاهیم ارزشمندی چون . این وسط، گوشت قربانی، انقلابی‌گری ناب است. 🔶 مگر این همه تاکید امام و رهبری و آیات و روایات را درباره نمی‌بینید؟ آیا این برای تمکین کردن در برابر لیست واحد انتخاباتی کافی نیست؟! 🔻پاسخ این است: فروکاستن مفهوم بلند و وسیع و کوچک کردنش در حد بستن و پرستیدن لیست واحد انتخاباتی، تحریف آشکار سخنان امام و رهبری است. هیچ کجای سخنان ایشان، «وحدت» ربطی به حذف رقابت‌های سیاسی ندارد. وحدتی که انقلاب می‌گوید وحدت اهداف و دل‌ها و راهبردهاست نه یکسان‌سازی روش‌ها و نقش‌ها. 🔶حالا مصداق وحدت انقلابی در انتخابات از نظر امام و رهبری چیست؟ 1️⃣ حضور حداکثری مردم در انتخابات (که همیشه به تصریح مکرر رهبر انقلاب این حضور حداکثری حتی مهم‌تر از انتخاب اصلح بوده است اما تحریف‌گران رهبری هرگز این نکته را به روی خودشان نمی‌آورند). 2️⃣ همدلی بر سر تحقق آرمان‌های انقلاب بوسیله معرفی و شناخت و رای به او در دل یک رقابت کیفی و پرشور. 3️⃣ تمکین به نتایج انتخابات بلکه کمک حداکثری به منتخبان مردم برای تحقق اهداف. 🔻همین. هرگز مطالبه امام و رهبری یا معنای وحدتی که معرفی کرده‌اند ربطی به تکنیک‌های رایج و مبتذل وحدت لیستی نداشته است. 🔶می‌پرسند: مگر رهبری بارها نفرمودند مرز خودی‌ها و انقلابی‌های را تنگ نکنید؟ ما که الگوهایی مثل علی ع داریم چرا وحدت را بشکنیم؟ علی ع به‌خاطر وحدت ۲۵ سال سکوت کرد و خودش هم کارگزارانی مثل زیادابن‌ابیه داشت‌...! 🔻این پرسش هم نمونه‌ای دیگر است از نفهمیدن و در نتیجه تحریف مفهوم مقدس و مظلوم وحدت. 🔶اول این که بحث معرفی اصلح و حمایت از او، نه ربطی به مرحله تعیین مرز خودی و غیرخودی در بدنه جامعه دارد و نه ربطی به تمکین دربرابر نتایج. اصلح‌گزینی مال مرحله‌ی انتخاب وکلا و فضایل و عصاره ملت است. 🔻دوم این که بحث ما زمینه‌سازی برای بهترین انتخاب است نه تن دادن به شرایط نهایی که کار از کار گذشته. هرچند در هر شرایطی هم روند اصلاحی را نباید فراموش کرد. 🔶سوم، انتخابات مقام وحدت حقیقی و اقناعی بر سر خیرالموجودین (اصلح) است و نه تقلید از یک باند خاص بوسیله وحدت تعیینی بر افراد ضعیف. (اعتماد به لیست منطقی است اما نه وقتی که کلیات لیست و لیست‌بندان هم قانع‌کننده نیستند). 🔻چهارم، امثال زیاد ابن ابیه‌ها اگر کارگزار باشند یک بحث است، اما اگر بخواهند خود را زبده اصحاب معرفی کنند و مرشد اهل ایمان و لیست‌بند جامعه اسلامی بشوند واویلاست. 🔶 و پنجم این که فعلاً قصه برعکس است. باید به آقایان اصولگرا گفت انقلابیون مستقل را از دایره خودی‌ها بیرون نکنند! ✍️ @teribon
🔺‏کدام وحدت ! ابتذال سیاسی این حضرات دیگر نیازی به تحلیل نداره! وقتی فهرستی را تاجرانه تدارک میکنند بزدلانه منتشر می‌کنند و فریبکارانه تکذیب می کنند دیگر همه چیز عیان و روشن است. وحدت فقط شعاری برای سهم خواهی است. ✍سید علی موسوی https://twitter.com/dr_moosavi/status/1229763669615136769?s=19 🔺‏وحدتی که براساس سهمیه بندی و حول قدرت و منفعت طلبی باشد از همان ابتدا شکست خورده است تقلیل یک مفهوم والای دینی به ائتلاف دو قبیله سیاسی؛ ظلم بزرگی به وحدت است هیچگاه ‎ زوریِ شترگاو پلنگی به نتیجه نخواهد رسید ✍علیرضافقیهی راد https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1229720051374227457?s=19 🔺‏وحدت، شکست نخورد؛ یک استارتاپِ «تجاری»، فرو ریخت. جریان‌ها، گروه‌ها، افراد و قبیله‌هایی که نسبتی نظری و روشی با هم نداشتند می‌خواستند زور بزنند تا ذیل یک «برند» به «وحدتِ لیستی» برسند. حالا اتفاقا باید تلاش کرد مستقل‌ها و آزاده‌ها و کارشناس‌ها و دست‌پاک‌ها رای بیاورند ✍میثم رمضانعلی https://twitter.com/habil/status/1229749514271105032?s=19@teribon
⭕️ نه به "النصر باالرُّعب" 🔰 محور نبرد حزب‌اللهی‌ها با حزب‌اللابی‌ها 🔻 اگر اصرار بر لیست وحدت؛ از باب دشواری انتخاب سی نفر از بین صدها نفر است چرا در شرایط متفاوت؛ فی‌المثل در شهرهایی که فقط یک نماینده دارند هم باز همین شیوه تعقیب می‌شود؟ 🔻 چهل و یک سال از انقلاب گذشته است و قبایل سیاسی عزم جزم دارند که سازماندهی سیاسی جامعه را روزبه‌روز به مدل‌های غربی نزدیک‌تر و از مبانی دینی و انقلابی دورتر و دستیابی به اهداف گام دوم را دشوارتر کنند. 🔻 در صد و هفتاد و پنج حوزه انتخابیه (از مجموع 211 حوزه) مردم برای انتخابِ فقط یک نماینده پای صندوق می‌روند و در 22 حوزه دیگر برای انتخاب 2 نماینده. 🔻 معمول این است که در هر حوزه‌ای بیش از چهار پنج کاندیدای جدی و اصلی وجود ندارد. آیا انتخاب یک نفر از بین چهار پنج نفر، کار دشواری است؟! 🔻 واقعا با چند روز وقت گذاشتن و حرف‌های نامزدها را شنیدن و آن‌ها را با سوال‌های جدی راجع به کارنامه و برنامه‌شان مواجه کردن، نمی‌شود به نتیجه رسید؟! 🔻 مگر نه این است که به برکت جمهوری اسلامی در هر فامیل و محله و مسجد و محیطی کلی آدم تحصیل‌کرده و اهل بررسی و پژوهش وجود دارد. 🔻 چرا باید سازوکار ترجیحی ما این باشد که زیرساخت "اتّباع احسن" شکل نگیرد و مردم مستقیما با کاندیداها مواجه نشوند و در بسیاری موارد بدون آنکه حتی یک صفحه یا یک پاراگراف در مورد شخص موردنظر اطلاعات داشته باشند تنها به واسطه معرفی از سوی یک "اتاق تاریک" (چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا) نامش را به صندوق بیاندازند؟ 🔻 این شیوه "النصر بالرعب" که زیر زبان هر دو جناح مزه کرده و چند دوره است مد شده و از مردم می‌خواهد از ترس رای آوردن اصولگراها یا اصلاح‌طلب‌ها به لیست مقابل رای بدهند چه نسبتی با جمهوریتی دارد که دویست و پنجاه هزار خون پاک به پایش ریخته است؟ 🔻 مگر انتخابات نباید فرصتی برای ارتقاء فرهنگ سیاسی جامعه و آگاه‌تر شدن مردم و بالا رفتن قدرت تحلیل شان باشد؟ 🔻 هزاران دانشکده، دهها هزار مدرسه، هفتاد هزار مسجد؛ چهل هزار پایگاه بسیج؛ دهها هزار فعال اجتماعی و فرهنگی و ... در کشور، چرا در این فرصت کم‌نظیر؛ "یستمعون القول فیتبعون احسنه" را بشارت نمی‌دهند؟ 🔻 "جمهوری" اسلامی این‌گونه ساخته می‌شود؛ نه با فرار به اتاق‌های تاریک و الزام مردم به انتخاب‌های کور. 🔻 فضای انتخابات باید فضای شوق باشد و نه رعب. 🔻 البته در هر دو حالت، مردم داوطلبانه و با تصمیم خودشان رای می‌دهند ولی بسته به اینکه مبنای این تصمیم‌سازی؛ تمهید رشد جامعه باشد یا تحکیم انحصار قبایل سیاسی؛ نتایج متفاوتی به دست خواهد آمد. 🔻 فرق می‌کند مردم با شوقِ تحول مثبت به سمت صندوق‌ها بیایند یا از بیمِ تغییر منفی. 🔻 جالب است همان بازی که در پایتخت برای تنظیم فهرست سی نفره نامزدها از بین صد تا دویست کاندیدای قابل اعتنا با محوریت جناح‌ها شکل می‌گیرد، به شکل غیرمنطقی، بی‌کم و کاست در حوزه‌های انتخابیه دیگر برای ارائه فهرست‌های چند نفره و حتی یک نفره! تقلید و تکرار می‌شود. 🔻 فقط خدا می‌داند که جوخه‌های ترور نرم این قبایل سیاسی تا کنون ملت را از چند هزار نفر از فرزندان انقلابی خود، محروم کرده است. 🔻 عادت شده است که در شهرستان‌هایی که یک یا چند نماینده انتخاب می‌کنند هم؛ پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی؛ لابی‌ها گرد بیایند و تکلیف انتخابات را پیشاپیش یکسره کنند از ترس آن که مبادا مردم گیج بشوند و نتوانند به انتخاب درست دست پیدا کنند!! جناح‌ها و قبایل سیاسی چرا این همه از آن که مردم بشنوند و فکر کنند و مقایسه کنند می‌ترسند؟ 🔻 ظاهر کار آن است که می‌خواهیم کار مردم را آسان کنیم ولی حقیقت این است که می‌خواهند با بیرون راندن مردم از دایره بررسی و تامل و تحلیل و مقایسه کار خود را آسان کنند. 🔻 این شیوه‌ها شاید مناسب دموکراسی باشد ولی قطعا نسبتی با جمهوریت تراز اسلامی ندارد. 🔻 در جمهوریت دینی؛ انتخابات موضوعیت دارد و فقط پلی به پارلمان نیست. 🔻 در انتخابات مردم باید بشنوند و بپرسند و بیاموزند و بسنجند و برگزینند نه آنکه بترسند و آن چه اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان دیکته می‌کنند بنویسند. 🔻 مدل فیل و الاغ؛ ارمغان استحمارگران است و خصوصا در گام دوم و با افق تمدن‌سازی؛ تقلید حریصانه از این مدل؛ نشانه انحطاط و ارتجاع است و نه انقلابی‌گری و تحول‌خواهی. 🔻 در انتخابات انقلابی رای با چشم باز و با معیار و آگاهی و تحلیل و مقایسه شکل می‌گیرد و نه از ترس رقیب و با چشم بسته و اعتماد کور به قبایل قدرت. 🔻 ماجراهای اخیر روشن کرد یک میدان نبرد اصلی حزب‌اللهی‌ها در سال‌های آتی با حزب‌اللابی‌ها خواهد بود. 🔻 حزب‌اللهی‌ها طرفدار "جمهوریت دینی" مبتنی بر رای مسولانه و آگاهانه و بصیرانه‌اند و حزب‌اللابی‌ها (در هر دو طرف) به دنبال رای تزیینی، غیرمسولانه و کور. ✍️ @teribon
⭕️ گام دوم با رأی به فرزندان یک لاقبای انقلاب وحید جلیلی: 🔹صادق شهبازی برای انتخابات مجلس یازدهم از تهران نامزد شده است. او را وحید اشتری و تعدادی دیگر از بچه‌های جنبش دانشجویی دهه هشتاد همراهی می‌کنند اگر چه افراد لیستشان را نوعاً نمی‌شناسم و فعلاً نظری در موردش نمی‌دهم اما اگر تهران بودم قاعدتاً به این دو نفر رأی می‌دادم. 🔹آن‌ها را نماینده قرائتی از انقلابیگری می‌دانم که در دهه پنجم، نیاز قطعی جمهوری اسلامی است. این فرزندان یک لاقبای انقلاب در شرایطی در تهران و بعضی دیگر از شهرستان‌ها نامزد شده‌اند که خوشبختانه یا متاسفانه قبایل موجود سیاسی تحملشان را ندارند. 🔹اگر فقط چند نفر از این جماعت وارد مجلس شوند تفاوت سیاست ورزی انقلابی با سیاست ورزی محافظه کارانه آشکار خواهد شد و «مجلس شورای اسلامی»؛ معنای تازه‌ای در جامعه پیدا خواهد کرد. 🔹مشکل جدی محافظه کاری یا اصولگرایی همین است که از تولید معنا سترون شده است و توان تازه گردانی نظام و شکوفا کردن ظرفیت‌های بالقوه انقلاب را ندارد. یک اقلیت حزب اللهی در برابر حزب اللابی‌‌ها می‌تواند مجلس را «تأویل» کند، یعنی به اول برگرداند، چه اول را مجلس اول بدانیم با دیالمه‌هایش و چه اول را مبنا و مبدأ و اساس، مراد کنیم. 🔹قطعاً حتی آنها که می‌خواهند لیستی رأی بدهند به اندازه پنج شش تا جای خالی برای کسانی که بشود از ته دل و نه از ترس لولو بهشان رأی داد، دارند. فروپاشی دوقطبی پوسیده و بی برکت موجود کلید خواهد خورد اگر پای گام دومی‌ها به خانه ملت باز شود، انشاالله 🔹من اگر در تهران رأی می‌دادم ، ، ، و را که مغضوب لیست‌هایند بر صدر برگه‌ام می‌نوشتم. ✅ @teribon
⭕️به رای دهید 🔺امام خمینی(ره) در تایید و حجت شرعی بودن انتخاب اصلح فرموده اند: «انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می‌خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمان‌هاست، «کی و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیرحزب، نه حزب اسباب این می‌شود که غیرآن فاسد، و نه صددرصد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست. ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است، یا برای صلاح خودتان.» 🔺رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز با بیانی شفاف و صریح ضمن تذکر بر مراقبت از تحت تاثیر قرار نگرفتن فضاسازی های سیاسی رای به اصلح را تکلیف دانستند و فرمودند: «باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید. رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود...مراقب باشید، تحت تأثیر این چیزها قرار نگیرید؛ نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید». ✅ @teribon
📌‏در نظرسنجی امروز اشخاص ، وحید یامین پور نفر چهارم بوده؛ رسایی در ۱۵ نفر اول و صادق شهبازی در ۳۰ نفر اول 🔹لیستی رای ندهیم حسن روزی‌طلب ✅ @teribon
⭕️آبِ وحدت از سرچشمه گِل آلود است 🔹حالا هی شما بفرمایید مجید انصاری بهتر است یا فلان وردست قالیباف و حداد؟ بگویید مجلس دست اصلاح‌طلبان باشد بهتر است یا قالیباف و زاکانی؟ روحانی رئیس‌جمهور باشد بهتر است یا یک نفر از "حداد، ولایتی، قالیباف"؟ من به امسال و ۹۲ و ۹۶ کار ندارم. 🔹حرفم هم مبناییتر است و هم تاریخی‌تر: آبِ "وحدت دستوری و فرمالیته" از سرچشمه گِل آلود است‌: خرداد ۷۶ وقتی "همه" ی ظرفیت حزب‌اللهی‌ها و جبهه انقلاب را "آوردند" پای کار گزینه‌ی مطلوب خودشان. آموختند هر دفعه دورِ هم جمع شوند و بگویند وحدت یعنی آنچه "ما" می‌گوییم، مدلِ پیشنهادی از ما، تعیین اضلاع وحدت از ما، اجرایش از ما، بسیجِ بقیه‌ی افراد جبهه انقلاب از سخنران و مداح و عالِم در راستای طرح از ما، هزینه از ما، همه چیز حول ما و نظرِ ما. 🔹پدرخوانده های اصولگرایی هر دفعه کل حرفشان همین "ما" است. گزینه‌ی ما، مدلِ تجویزیِ ما، کدهای ما و... یک سال می‌گویند فقط ناطق! ری‌شهری و جمعیت ارزش‌ها را منکوب می‌کنند. سال هشتاد و چهار "شورای هماهنگی" می‌زنند. می‌گویند نامزد اصولگرایان لاریجانی است، یک سال می‌گویند فقط با سامانه وحدت "جبهه متحد اصولگرایی" جلو برویم و منتقدانشان را خوارج وحدت شکن می‌نامند، یک بار برای ماساندن نظرشان تئوری "صالح مقبول و اصلح نامقبول" را عَلم می‌کنند، یک سال می‌گویند دستور و کد از بالا آمده که باید لاریجانی هم در ائتلاف اصولگرایان مجلس صاحب سهم باشد، یک بار می‌گویند گزینه انقلابی‌ها خروجی وحدتِ "حداد و قالیباف و ولایتی" است و جلیلی و رئیسی را منکوب می‌کنند. مدام هم از اطلاع از "نظر رهبری" حرف می‌زنند و هربار هم می‌گویند الان وقت غر زدن نیست، این که" ما" می‌گوییم بهتر است یا اینکه آنطرفیها رأی بیاورند؟ به روی مبارک هم نمی‌آورند که شاید عیب از خودشان و مدل پوسیده شان است! هر دفعه هم جمعی از حزب‌اللهی‌های منتقدشان را از قطار انقلاب و اصول، پیاده می‌کنند. یک بار جمعیت ارزش‌ها، یک بار جبهه پایداری، یک بار عدالتخواهان. دم از تنزل برای وحدت می‌زنند، ولی از "انحصارگراییشان" یک سانت هم تنزل نمی‌کنند. 🔹رویه غلطی که با مرحوم مهدوی‌کنی که دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بود شروع شد، با آقای حداد عادل و ایثارگران و رهپویان ادامه یافت، کم‌کم قالیباف و بذرپاش هم جزو عقلای قوم می‌شوند و با کمک برخی "عزیز"ان انقلابی، " سیاست‌ورزی انحصارطلبانه" و "وحدت های فرمایشی" اصولگرایان را ادامه می‌دهند. غافل از آنکه "خشتِ اول چون نَهد معمار کج/ تا ثریا می‌رود دیوار کج". ✍️ امین فرج اللهی ✅ @teribon
🔺این روزها که می‌بینم چطور جوانان حزب‌اللهی شده‌اند مروج چشم‌پوشی بر خطاهای فرعی! و به خاطر منافع احزاب و قبائل دیگر، چشم خود را بر ناعدالت‌خواهی جناح راست و نوراست‌گرایی می‌بندند، سخت دلگیر می‌شوم. اما نقطه امید هستند. امید به روزی که حزب‌اللهی از زیر یوغ اصولگرایی بیرون بیاید. 🔺پای صحبت هر که می‌نشینی از قبیله‌گرایی مضحک احزاب اصولگرا، از ناعدالت‌خواهی و اشرافیت‌شان و از هزار مسئله دیگرشان می‌نالد اما دست آخر به خاطر وحدت و غیره به لیست یا افرادی از آن رای می‌دهد؛ تو گویی اصولگرایی ذهن و زبان حزب‌الله را مسخ و جادو کرده. اما باطل‌السحر هستند. ما بیش از کرسی باید به رهایی فکر کنیم. رهایی حزب‌الله از این بند بندگی، به هر صورتی که هست... ✍ حجه الاسلام مجتبی نامخواه ✅ @teribon
⭕️جمهور کجاست؟ 🔹مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس را نباید در گیرودارِ نتایج، نادیده گرفت. بویژه که در بروز این وضعیت، قطعاً نمایندگان مجلس سهم بزرگی داشته‌اند. 🔹جمع قابل‌توجهی از شهروندان در شهری مانند تبریز، دچار بیگانگی اجتماعی هستند؛ و بخش مهمی از این جمعیت، در زمره‌ مستضعفینی هستند که سالهاست احساس می‌کنند کسی آنها را نمایندگی نمی‌کند. بی‌اعتنایی به مشارکت سیاسی، واکنش آنهاست به این بی‌نمایندگی. آنها، از بس بی‌اعتنایی دیده‌اند، بی‌اعتنایی می‌ورزند. 🔹انقلابی‌ها برای ترمیم این بیگانگی اجتماعی، تکلیف بزرگی دارند. مبادا نتیجه‌گرایی و سیاست‌زدگی، فراموشی این جمعیت مهم را عادی کند. بعید نیست گروهی از سیاست‌ورزان فاتح، از اصلِ "مشارکت کمتر، به شرط پیروزی ما" به قاعده‌ی "مشارکت کمتر، شرط پیروزی ما" رسیده باشند. 🔹احتمالاً الان در تاریکخانه‌های سیاست‌ورزی، مست از پیروزی بزرگ، این جمله رد و بدل می‌شود که "دیدید؛ هرچه مشارکت کمتر، آرا بیشتر"! 🔹دغدغه‌مندان انقلاب، هر لحظه باید در اندیشه‌ی تک‌تک مردمی باشند که از مشارکت، امتناع کردند. مرگ به عنوان یکی از ارکان بنیادین نظام اسلامی، زمانی تسریع می‌شود که باورمندان این نظام، غصه‌ بیگانگی اجتماعی و بی‌اعتنایی سیاسی جمهور را نخورند. ✍ @teribon