فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠پذیرش کدخدا در نظام جهانی در داخل هم بی عدالتی و فرهنگ کدخدامنشی را بازتولید میکند؛ مانند حقوقهای نجومی!
#بازخوانی
@teribon_ir
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ یک کلیپ متفاوت
🚫 6سال بعد از اجرای برجام؛ کدام نگاه درست بود؟
جلیلی= نمی شود
ظریف= می شود
#بازخوانی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتقاد به امام زمان(عج) امید آفرین برای مستضعفان در راه مبارزه
🔺 #رهبر_انقلاب: ما مبارزه میکنیم چون عاقبت متعلق به ماست
✅ @teribon_ir
⭕️ آیا #انتظار ما #انقلابی است؟!
🔹سوزنی به خود و جوالدوزی به #حجتیه
🔺سالهاست میپنداریم دعوای اصلی ما انقلابیون، تنها با آنانی است که به #اسلام_فردی معتقدند، مفهوم #مبارزه و #شهادت را قبول ندارند، اهل #برائت و #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر نیستند، معتقدند در عصر غیبت باید فساد را ترویج کرد تا #امام_زمان –عجل الله فرجه- بیاید و...! البته که درگیری با چنین جماعتی –اگر هنوز وجود داشته باشند- واجب است. اما این سادهانگاری در مرزبندی دو نوع انتظار، باعث شده بسیاری از ما نخواسته و ندانسته، اتفاقاً آب به آسیاب همان #انتظار_قلابی بریزیم و به گزارهها و نمادهای حجتیهای دامن بزنیم.
🔺طیف #مذهبی_سنتی به انفاق، کار خیر، ترویج دین و... دعوت میکنند و این اتفاقا یعنی #اسلام_اجتماعی و نه سیاسی. اسلامی اجتماعی که نه به ابزارهای حاکمیتی برای تحقق اهداف دین میاندیشد و نه به پیچیدگی ها و معادلات ستمساز و ستمسوز ملی و بینالمللی کاری دارد. نگاه اجتماعی اینان #مسیحی وار، بیخطر و مثبت است و هرگز خود را به دردسرهای #اسلام_حکومتی و #اسلام_انقلابی و #اسلام_سیاسی گرفتار نمیکند. آیا تربیت اجتماعی و پیامهای تبلیغی امروز ما این #اسلام_حداقلی اجتماعی را تبلیغ می کند یا #اسلام_حداکثری انقلابی را؟
🔺طیف #مذهبی_سنتی بعضاً با #بهائیت جنگ اعتقادی کردهاند، دغدغه #آمادگی اعتقادی و معنوی برای #ظهور دارند، با #فرق_انحرافی مقابله کردهاند و... اما هیچ گاه خطر مبارزه آشکار با دشمنان فرقهساز را به جان نخریدهاند و به ریشههای انحرافات نیاندیشیدهاند و کانون اصلی آن یعنی #استکبار #امریکا و #صهیونیسم را در عمل به چالش نکشیدهاند. آیا بسیاری از سرگرمیهای امروز ما در عرصه #کار_فرهنگی، جلوهای از بازی کمخطر و وجدانراضیکن حجتیه نیست؟!
🔺طیف #مذهبی_سنتی اهل #دشمنستیزی اند اما اول از همه #اهل_سنت را دشمن میگیرند و حاضر نیستند امام زمانی را که «مهدی الامم» و #منجی_بشریت است، بیشتر از منتقم و منجی شیعیان و «آقامون» بنامند. از میان همه قصههای تشرف، قصه «انار و حاکم بحرین» را میپسندند.
🔺و در اوج حملات #اسرائیل به #فلسطین، شبهه ناصبی بودن فلسطینیان را شایعه میکنند. و حتی اگر به مسالمت با #مسیحیت تن دهند، دلشان با #اهل_سنت پاک نمیشود. آیا بخش بزرگی از ادبیات آیینی ما و نیز تربیت ناقص مذهبی ما جز اینچنین نگاهی را اقتضا میکند؟
🔺خلاصه، خلاصهی اسلام اینان، با احترام به خلوصشان، دو چیز است: یکی #ظاهربینی و #سطحینگری و دیگری #عافیتطلبی و #راحتطلبی. و اگر ما جماعت #مذهبی_انقلابی هم دچار چنین آفاتی شویم، فحش دادن مان به حجتیه و تظاهرمان به انقلابیگری دردی از ما دوا نخواهد کرد. این، همزمان پاسخی بود به آن پرسش پیشین، که چرا برخی موضوعات اهم از قبیل فراخوان #نائب_امام_زمان به جهاد برای #اقتصاد_مقاومتی، آن قدر در ما جوش و خروش ایجاد نمیکند که برخی جنجال ها و موضوعات مهم یا بی اهمیت؟!
✍🏻 #محمد_جواد_میری
✅ @teribon_ir
طبقه_ی_مرفه_جدید_و_آینده_ی_انقلا.pdf
417.9K
جزوه #طبقه_مرفه_جدید
جزوه ای مهم و خواندنی از حجته الاسلام #مجتبی_نامخواه
#کپسول_مطالعاتی_نوروز
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ جلیلی به روحانی: بحث را عوض نکنید، دستاوردهای اقتصادی برجام چه شد؟
#بازخوانی
@teribon_ir
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 امتیاز جعلی که جلیلی نپذیرفت و در برجام به عنوان "دستاورد" مطرح شد!
#بازخوانی
@teribon_ir
⭕ انتظار حداکثری یا حداقلی!!
🔸انتظار یک حرف نیست، یک اکت است. هیاهو نیست، تکاپوست. بیش از احساسی شدن، حساس شدن است. انتظار خمودگی نیست، یک نوع بودگی است، یک بودگی که "امید" عامل هویت بخش آن و "حرکت" حقیقت وجودی آن است. در #کربلا نیز منتظران واقعی آنهایی بودند که با حسین ع حرکت کردند، خودشان را به کاروان وصال رساندند، سرنوشت منتظران نشسته، مردمان کوفه و مکه است.
🔸کلمه مهم است، معنا مهم تر، در مساله مهدویت، در معنای منتظر ما با یک تعریف حداقلی و یک تحریف حداکثری مواجهیم. یک فرم که معنا زدایی میکند، یک کوشش بی کُنش، یک جُهد که #ضد_جهاد است! ما با یک انتظار بیگانه از اعتراض، بی ربط با عدالت خواهی، بی تفاوت با جهاد و مبارزه با ظالمان جهان مواجهیم! این انتظار مصداق بارز "دین مُخدّر است" که عامل مبارزه مارکسیست ها و توده ای ها با دین هم شده بود.
🔸یکی از وجوه انتظار در رویکرد "اسلام ناب" مبارزه با این انتظار حداقلی و محرف است. جملات امام در نقد انجمن حجتیه را در این فضا فهم کنید.
شاید امروز اسم حجتیه ای ها کم رنگ باشد اما آن منطق پررنگ تر از دیروز مطرح است، ضعف های چهار دهه حکمرانی ما و عدم تحقق عدالت در حد مطلوب آنها را جرئت مندتر هم کرده تا "اسلام مناسک میان تهی" و منطق باطشان را بیشتر ترویج کنند.
🔸یک از وجوه انتظار امروز، مقابله با این قرائت تحریف شده از مذهب شیعه است. شیعه که جهاد و مبارزه با #ظلم در حد جهانی و خُرد جز عوامل وجود بخش این مکتب است. نگذارید انتظار را در حد یک احساس و عامل "حال خوب کن" معرفی کنند. انتظار را طوری باید تبیین کرد که اتفاقا حال معاویه و ابوسفیان صفت ها، اشراف و مفسدان خراب شود. منتظر بیش از احساس، باید حساس باشد به ظلم و بی عدالتی، بیش از آنکه دنبال حال خوب شدن های لحظه ای باشد، باید حال ظالمان را خراب کند، این انتظار واقعی است.
#محمدامین_رضایی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨عدهای میگویند اگر فلان کنوانسیون تصویب نشود اقتصاد کشور فلج میشود!/ این راه را رفتید و نتیجه اش را دیدید؛ حالا میگویید دوباره آن را تکرار کنیم؟ این چه منطقی است؟!
#بازخوانی
@teribon_ir
فکری به حال صبح ظهور خویش کنیم!
جهان هر کس، همان پیرامون در دسترسی است که بیرون از او قرار دارد: همخانواده، همسایه، همشهر، همکشور، هممذهب، همدین، همزبان و همنوع بشر.
جهانی بودن به این معنا، برای هر کس تعریفی ویژه دارد که فارغ از دایرهی کوچک یا بزرگ آن در یک چیز مشترک است: نفی خودخواهی. این یعنی که تنها مرز معتبر پیرامون ما، مرز خویشتن است و مابقی مرزها همگی به نحوی از انحاء اعتباریاند.
زیستن در چارچوب اندیشهی ظهور ـ با دال مرکزی عدالت ـ نیز همبستهی همین نگرش جهانی است و عیار ما مدعیان باور به اندیشه ظهور منجی، میبایستی با همین دو معیار محکی سخت بخورد:
۱. چقدر عدالتطلبیم؟
۲. چقدر افق جهانی داریم؟
ما که نه برای تحقق عدالت در پیرامون خویش برمیخیزیم و نه کمتر نگاهی به آنسوی مرزهای اعتباری جغرافیایی و دینی و مذهبی میاندازیم، چه نسبتی با مهدی موعودی داریم که قرار است برای تحقق عدل جهانی در گوشه گوشه دنیا، قیام کند؟
ما چه وصلههای نچسبی به امام زمان و زمین هستیم وقتی نه فهمی از زمانه داریم و نه درکی از زمین؟ آیا هنر ما تکرار روایات ظهور است و بس؟ نقل قصص دیدار حد فاصل مسجد سهله و جمکران است و بس؟ استمرار همان اندیشهای که امام زمان را در زمین جزیره خضراء حبس کرده بود؟
اساسا خاصیت باور بنیادین به اندیشهی ظهور همین است که انسان مهدوی چشم میدواند و گوش تیز میکند و بو میکشد تا از معرکه تقابل حق و باطل در دنیای پیرامون خویش باز نماند؛ تا مبادا صبح ظهور - که شاید همین فردا باشد - خواب بماند؛ تا مبادا از معرکه نهایی دور بماند؛ تا مبادا صدای امام زمانش را نشنود و او را تنها رها کند.
ما انسانهای چشم و گوش بسته و بینی گرفته که کاری به کار این معرکه جهانی نداریم، باید فکری به حال صبح ظهور خویش کنیم.
✍#سرباز_روح_الله_رضوی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ همه باید پاسخگو باشند
🔺استاد رحیم پور ازغدی:
رهبری میگه نزدیک ترین آدم به من تو بیت من مستثنی نیست اگه کسی رو دیدید که داره سوء استفاده میکنه بیخ خرش رو بگیرید و آبروشو ببرید
دیگه چی باید بگم؟
🔺خود من{رحیم پور ازغدی} اگه مشکوکم منو احضار کنید به دادگاه من میام جواب میدم
هیچکس مستثنی نیست
همه باید پاسخگو باشن
هرکس تو حکومت به اندازه ایی که امکانات و اختیارات داره به همون اندازه باید جواب بده.
@teribon_ir
teribon.pdf
1.46M
⚪️ جزوه «برای ما چه خوابی دیده اند؟»
🔹گفتاری تحلیلی و جامع از #محمد_صادق_شهبازی پیرامون وضعیت چند سال اخیر کشور و آینده پیش رو..
#کپسول_مطالعاتی_نوروز
@teribon_ir