eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ نظر رهبری در مورد مطالبه گری مصداقی چیست؟ بخش دوم 🔸حال اگر بیانی باشد که این مشی را در ظاهر نقض کند مانند صحبت ایشان در جمع دانشجویان شیراز در 87/2/14 باید با دقت بیشتری بررسی گردد! اما بیان شیراز! در این سخنرانی ایشان میفرمایند: "مصداق‌سازی نکنید... چرا که هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفته‌ام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند." که این قسمت از بیانات جدا و بریده از فضا و قرائن حالیه و مقالیه و بدون در نظر گرفتن مقام بیان و مخاطب سالهاست که سند مخالفت رهبری با مطالبه گری و عدالت‌خواهی مصداقی شده است و این از نظر ما اشتباه است. چرا که مقام بیان دلجویی از دانشجویان معترضی بوده که در مسیر عدالت خواهی با انها برخورد شده! 🔸رهبری ضمن تایید ایشان و دلجویی از آنها در خلالش راهکاری هم بیان میکنند "در بیانات نماینده‌ی انجمنهای اسلامی دانشگاه شیراز هم حرفهای خیلی خوبی گفته شد که اینها حرفهای دل ماست." ... "وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم‌*که در طریقت ما کافری است رنجیدن. نرنجید؛ دنبال کار بروید. همین مطلب را عیناً خطاب به آن برادر عزیزی که به عنوان نماینده‌ی جامعه‌ی اسلامی، بسیار متین و شیوا مطالبی را بیان کردند، عرض میکنم. این حرفها، حرفهای دل ماست؛ منتها فرق ما و شما این است که ما بر اثر تجربه‌ی روزگار فهمیده‌ایم که یک مقداری باید انسان تحمل و صبر کند". 🔸یعنی فضای جلسه بیان اعتراض و گلایه از برخوردها از طرف دانشجویان و دلجویی از طرف رهبریست که در ضمن آن یک راهکار را بعنوان زرنگی به این جوان دلگیر ارائه می‌دهد. " اینجا هم من این بیان را یک پرداختی بکنم: ببینید، شما میگوئید که ما شعار عدالت میدهیم؛ دانشجو را میگیرند، اما آن کسی را که به عدالت صدمه زده، نمیگیرند. قوه‌ی قضائیه چنین، یا دستگاه مسئول چنان. خوب، اینجا شما باید زرنگی کنید؛ یک لحظه از درخواست و مطالبه‌ی عدالت کوتاهی نکنید؛ این شأن شماست. جوان و دانشجو و مؤمن شأنش همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه‌ی این فکر هم با همه‌ی وجود، خودم هستم و امروز بحمداللَّه نظام هست. البته تخلفاتی هم ممکن است انجام بگیرد؛ شما زرنگیتان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. " 🔸یعنی اساسا این نه بعنوان یک اصل بلکه بعنوان یک رندی و زرنگی مطرح شده است. دوما منصوص العله است یعنی حتی اگر مقام بیان را نپذیریم اینکه گفته نکنید علتیش را هم بیان کرده و تا زمانی که علت پابرجاست این حکم "نکنید" هم باقیست و اگر علت یعنی امکان اشتباه و نیز دادن فضا به قانون دان قانون گریز برای گیر انداختن مطالبه‌گر (حالا یا در اثر بی‌تجربگی یا بی‌دقتی و...) هست، نباید مطالبه‌گری به سمت مصداق توسط این مخاطب صورت بگیرد. 🔸اما اگر مخاطب بتوان اشتباه در تشخیص مصداق را با کار دقیق و علمی به پشتوانه سالها پیشبرد جریان عدالتخواهی به حداقل رساند(مثل قضیه حکم داماد آقای شهردار) و همچنین ضربه خوردن از جریان فاسد قانون‌دان قانون گریز را با تسلط به قانون و حربه‌های این جریان، خنثی کند علت این حکم نیز از میان می‌رود و دیگر منعی باقی نمی‌ماند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 شما بیست تا از اینایی که با اموال عمومی جنایت کرده اند به عنوان مفسد فی‌الارض تیرباران کنید! اینا جرمشون از کسی که 4 کیلو هروئین حمل و نقل می کرد کمتره؟! این یأس و این عصبانیت توی بخش هایی از مردم که بیچاره ها قرون قرون پول جمع کردن گذاشتن فلان جا بعد هیچ کس نظارتی نکرد، خب اول باید این ناظران را شلاق زد. 💬 سیدالشهدا که سراغ تک تک آدما می رفته هل من ناصر می گفته؛ یکی یکی می رفته می گفته میای، بعد بعد صبح عاشورا همه رو بیرون میکنه، میگه هر کس از حقوق اقتصادی مردم حق الناس گردنشه نمیخوام خونش با خون من مخلوط بشه. @teribon_ir
42.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹برخی نمایندگان نمی‌دانند به چه طرحی رأی داده‌اند! برخی به شوخی می‌گویند ما شب که اخبار را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم به چه رأی داده‌ایم! 🔸 و ، دو نماینده دارند که هر روز آزادانه در مجلس حضور دارند. آیا تا وقتی اینها هستند می‌توان علیه صحبت کرد، نظر گرفت و جمع‌بندی کرد؟! @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‍ ‍💢 زیبایی ابرویش را نخواستیم، لطفا چشمش را کور نکنید. 👈🏻 استاد خاتمی ناخواسته حرف‌هایی را بر زبان می‌راند که اپوزسیون و مخالفین نظام و انقلاب گفته‌اند و می‌گویند و ناخواسته مشروعیت نظام را زیر سؤال می‌برد. خوب است ایشان را به نکاتی توجه دهیم: 🔺ایشان باید به‌خوبی بدانند که قوام حکومت دینی به همان چیزهایی است که ایشان می‌گوید نداریم؛ یعنی عدالت، اقتصاد سالم، زیر فشار نبودن رعیت و ... . حکومت دینی تعریفی دارد که اتفاقا با همان تعریف و توصیف‌ها و بیان ویژگی‌های حکومت دینی انقلاب شد. حضرت امیر(ع) می‌فرماید: «خدایا تو می‌دانی که ما نه رغبتی به قدرت داشتیم و نه به دنبال متاع دنیا بودیم؛ بلکه می‌خواستیم نشانه‌ها و امور دین را سامان دهیم، و اصلاح و آبادانی را در شهرهایت ظاهر گردانیم، تا بندگان ستم‌دیده‌ات را ایمنی فراهم آید و حدود بر زمین‌مانده‌ات اجرا گردد.»(نهج البلاغة، خطبۀ۱۳۱). حکومتی که در آن عدالت نباشد، اختلاس باشد، قیمت‌های افسارگسیخته باشد و یک مسئول تأثیرگزار با اقرار بر آن بگوید امور از دستمان خارج است، انصاف می‌دهید کسی از شما بپرسد اگر حکومتی که اینها در آن نباشد چه فرقی با سایر حکومت‌ها دارد؟ چرا در خلأ حرف می‌زنید؟ این حرف شما به این می‌ماند که مسئولی بگوید اگرچه مدرسۀ شما کلاس ندارد، وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارد، معلم و ناظم دلسوز و خوبی ندارد اما چه کنیم مدرسه را که نمی‌توان تعطیل کرد!! مدرسه مدرسه نمی‌شود جز با لوازم آن. ⬅️ آقای خاتمی، حضرت امیر(ع) اولویت‌هایی مانند تحقق عدالت داشت که هرگز از آن کوتاه نیامد و اگر در مواردی هم نتوانست با بی‌عدالتی مقابله کند، اما برای آن جنگید و در این راه هم به شهادت رسید. برای توجیه ناکارآمدی، حکومت علی را تخریب نکنید؛ او در حکومت کمتر از پنج‌سالۀ خود که با سه جنگ مهم رو به رو شد، در این مدت کوتاه توانست کارهای مهمی را انجام دهد. ایشان با آن‌همه گرفتاری جنگ داخلی و خارجی، اوضاع کوفه ای را که بر آن مسلط بود چنین توصیف می‌کنند: «مَا أَصْبَحَ بِالْكُوفَةِ أَحَدٌ إِلَّا نَاعِماً إِنَّ أَدْنَاهُمْ مَنْزِلَةً لَيَأْكُلُ الْبُرَّ وَ يَجْلِسُ فِي الظِّلِّ وَ يَشْرَبُ مِنْ مَاءِ الْفُرَاتِ.»(بحار الانوار، ج۴۰، ص۳۲۷). ایشان تصریح می‌کند: «امروز اهل کوفه در رفاه است، حتی قشر ضعیفشان نیز نان گندم می‌خورد و سرپناه مناسب دارد و از آب سالم فرات می‌نوشد.» 🔺مگر در این مدت، اکثریت مردم با شما نبودند؟! مگر امثال شما در خطبه‌ها نگفته‌اید که ما بهترین مردم را داریم؟ اگر چنین است چرا نتوانستید کاری کنید؟ و اگر چنین نیست فکر نمی‌کنید که خودتان مشروعیت خودتان را زیر سؤال می‌برید؟ چرا می‌خواهید با دست خودتان داشته‌های انقلاب را زیر سؤال ببرید؟ 🔺استاد محترم، به جای این بیاناتِ توجیهی، که هم دین مردم را به مخاطره می‌اندازد و هم چراغ امید و اعتمادشان را نسبت به انقلاب کم‌سو می‌کند و هم روی زخم‌هایشان نمک می‌پاشد، حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است: به منتقدین دلسوز میدان دهید و خود نیز گوش شنوا باشید تا مبادا این‌همه زحماتی که برای انقلاب کشیده شده و خون‌هایی که ریخته شده است، هدر رود. چراکه همان امامی که خود را با آن مقایسه کردید، می‌فرماید: «خیرخواهی و مشورت خود را از من دریغ نکنید که خود را مصون از خطا نمی‌دانم مگر این‌که خداوند حافظم باشد»(نهج البلاغة، خطبۀ ۲۱۶) 📌 جناب آقای خاتمی شما یکی از مسئولین جمهوری اسلامی هستید؛ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عضو فقهای شورای نگهبان، جامعۀ مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، امام جمعه موقت تهران، شورای عالی حوزه‌های علمیه، عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع). اگر معترف به درجا زدن هستید، از آنجایی که در تقوای شما شکی نمی‌رود، بهتر نیست جای خود را به دیگر متخصصین و متعهدین بدهید؟ بدانید کسانی هستند که از پس این مسئولیت‌ها برآیند. @teribon_ir
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نمونه عدالت خواهی مصداقی که هم اثر داشت و هم مورد تایید رهبری قرار گرفت. @teribon_ir
🔴 چرا مدیران نباید بستگان خود را در مناصب بکارگیری کنند؟ 🔹برخی برای توجیه انتصابات قبیلگی و خانوادگی در دستگاه‌ها می‌گویند نباید شایستگی افراد فدای این افکار شود! اگر مسئول، فرزند یا همسر یا داماد و عروس خود را شایسته دید می‌تواند او را بکارگیری کرد. این افراد برای توجیه این مسئله به انتصابات معصومین علیهم السلام هم استناد می‌کنند که بله حضرت امیرالمومنین علیه السلام، فرزندان یا پسرعموهای خود را در فلان منصب، بکارگیری کردند. یا می گویند امکان دارد بستگان یک شخص شایسته و توانمند باشند آیا نباید از آنان استفاده کرد؟ 🔸در پاسخ باید عرض کنیم که نباید برای مسئولین و مدیران مقام عصمت قائل شد و آنان را عاری از خطا و اشتباه دانست و به سلیم نفس بودن مدیران جمهوری اسلامی اعتقاد داشت! اینکه امام معصوم از منسوبین خود در مناصب استفاده کرده باشد او عاری از هر خطا و اشتباهی است و محل اشکال نیست(خاصه در زمانه ی قدیم که این انتصابات به لحاظ عُرفی هم مشکلی نداشت). اساساً این مقایسه مع الفارق و غلط است! 🔹ما معتقد به «عدم استفاده» از اشخاص شایسته نیستیم. اگر توانایی دارند طبق قانون، عادلانه و مانند همگان با آزمون و سیر قانونی جذب و منصوب شوند. بلکه منتقد به انتصاب افراد در مناصبی هستیم که ایجاد می کند! تعارض منافع به شرایطی گفته می شود که یک شخص بر سر دوراهی منافع اجتماعی و مأموریت های سازمانی و از سوی دیگر منافع شخصی، خانوادگی، حزبی یا غیره قرار می گیرد. 🔸در واقع تأمین یکی از این منافع منجر به تأمین نکردن دیگری می شود. بنابراین وجود تعارض منافع لزوماً به معنای بروز فساد نیست؛ لزوماً به معنای مفسدن بودن آن مدیر نیست. بلکه به معنای ایجاد شرایطی است که شخص برای انجام فساد انگیزه دارد و در نتیجه احتمال فساد نیز افزایش می یابد. 🔹تعارض منافع یکی از معضلات جدی در سراسر دنیاست. در همه کشورها، تعارض منافع به عنوان یکی از بسترهای اصلی فساد اقتصادی و تخلف اداری شناخته می شود لذا خیلی از کشورها سعی کرده اند با وضع و تصویب قوانین مناسب، تعارض منافع را مدیریت کنند و بستر شکل گیری فساد را از بین ببرند. 🔸ضررها و خسارت هایی که به اقتصاد و فرهنگ کشور، از جانب انتصابات قبیلگی و خانوادگی وارد می شود بسیار بسیار بیشتر از سودی است که ممکن است یک انتصاب براساس شایستگی بوده و مثلاً سود احتمالی به کشور برساند! کارشناسان و فعالان حوزه مبارزه با تخلفات و مفاسد اداری و اقتصادی، معتقدند برای جلوگیری از فسادها و خسارت های بزرگ، باید نقاط تعارض منافع شخصی، خانوادگی و قبیلگی را به شدت کاهش و به حداقل برسند. 🔹متأسفانه رتبه ایران در سطح جهان در شاخص «مدیریت تعارض منافع» رتبه بسیار پایینی است.(بالای 100، به نقلی رتبه 113). طرح «مدیریت تعارض منافع» برای رفعِ یکی از عوامل اصلی بروز تخلفات و مفاسد در بستر نظام اداری و حکمرانی کشور سالهاست مورد بحث کارشناسان است و مجلس یازدهم وعده تصویب آن را داده. اگر این طرح تصویب شود گامی بلندی در راستای حذف بسترهای فساد برداشته می شود. 🔸یکی از موفقیت های شورای شهر قبلی تهران که عمدتاً از اصلاح طلبان بوده اند تصویب طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران بوده. با تصویب این طرح مدیران شهرداری تهران از انتصاب وابستگان خود(پدر، مادر، فرزند، همسر، داماد و عروس) ممنوع شده اند.(یکی دیگر از اقدامات ماندگار این شورا تصویب طرح شفافیت شهرداری تهران بوده.) 🔹انتظار می رود سایر شوراها در کلانشهرها و شهرهای متوسط هم به این سمت وسو حرکت کنند و با تصویب طرح های شفافیت و مدیریت تعارض منافع، هم جلوی فساد و تخلف را بگیرند هم زمینه را برای رشد و پیشرفت همه جانبه مهیا کنند. @teribon_ir
11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ماجرای شکست پروژه چه بود؟! 🔹رهبرانقلاب: کارهای مهم دوران تحریم را برای مردم بازگو کنید 🔹تبدیل ایران از واردکننده بنزین به صادر کننده آن در شرایط تحریم، به همت چه کسانی رقم خورد؟ @teribon_ir
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نمونه عدالت خواهی مصداقی که هم اثر داشت و هم مورد تایید رهبری قرار گرفت. @teribon_ir
⭕ گزارش یک رؤیای خیالی 🔹امروز جمعه هفتم آبان ماه، نماز جمعه‌ی شهرستان بهشهر مطابق روند سابق به امامت "حجت‌الاسلام رؤیایی" در مصلی آیت‌الله جباری برگزار شد. 🔹ایشان در خطبه‌ی اول ضمن ادامه بحث "پیوند ایمان و عمل" تاکید کرد: «معارف فکری اسلامی باید از ذهنیتِ محض خارج و مثل سایر مکتب‌های اجتماعی، ناظر به تکالیف عملی و به ویژه زندگی اجتماعی مردم تبیین شود.» 🔹وی در ادامه با طرح دوگانه "ایمانِ آگاهانه یا مقلدانه و متعصبانه؟" افزود: «اگر بخواهیم ایمان‌ها استوار باشد، باید دائما به مومنان آگاهی بدهیم. از آگاه شدن اینها واهمه نکنیم، از چشم و گوش بستن اینها لذت نبریم. باید مایه‌ی آگاهی در فکرها بوجود بیاید. آدمهایی که ایمان و باوری ندارند و فقط چون دیگران رفتند، اینها هم احتیاطا می‌روند، در قلمرو فکری اسلامی داخل نیستند.» 🔹حجت الاسلام رؤیایی در خطبه دوم، ضمن اشاره به شهادت حسین فهمیده و تسخیر لانه جاسوسی در هفته پیش رو، این دو مورد را تجلی ایمانِ آگاهانه در یک نوجوان و جوانان دانشجو دانست و گفت: «امروز هم دانشجویان ما بحمدالله هشیار و آگاهند. همین حالا می‌بینید در بین جمعیت نمازگزاران، کارگران زحمتکش شرکت زرین‌کوب خزر حضور دارند که ظاهرا چند‌ماه است حقوق نگرفته‌اند. خب اینها را همین دانشجویان شهر به اینجا آوردند تا دادشان را، حرفشان را ما بشنویم و حتما از مسئولان، پیگیری‌اش کنیم.» 🔹در همین حین، چند تن از دانشجویان شعار "برادر کارگر، حمایتت می‌کنیم" را سر دادند که با همراهی جمعیت انبوه نمازگزاران همراه شد. ویدئوهایی از این صحنه به سرعت در کانالها و گروه‌های مجازی شهر دست به دست شد. 🔹امام جمعه در بخش دیگری از خطبه، گلایه‌ی شدید خود را نسبت به معضل جنگل‌خواری اعلام کرد و ضمن نامطلوب دانستن سطح رسیدگی به آن گفت: «این خیلی زشت است که در روز روشن و جلوی چشم همه اهالی شهر، عده‌ای با تملک سوال برانگیز، ویلاهای خود را بدون مانع بر قله کوه بالا ببرند. منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و هیچ کس نباید اجازه برخورداری افراد خاص را فراتر از دسترسی قانونی صادر کند.» وی همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به این موضوع با هماهنگی دادستان خبر داد. 🔹در انتها حجت الاسلام رؤیایی از لزوم توجه بیشتر به محیط کسب و کار بانوان در چهارشنبه‌بازار سخن گفت و شهردار و فرماندار را مسئول فراهم کردن امکانات خدمات شایسته برای این افراد دانست. 🔹پس از اقامه نماز، حلقه گفتگویی در محراب مصلی تشکیل شد که کارگران معترض در حضور امام جمعه، دادستان و رییس اداره کار، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آقای من! ما با اسم کاری نداریم! شما می خوای اسم خودتو لیبرال بگذار می خوای غیر لیبرال بگذار، فقط از تو می خواهیم که... @teribon_ir