eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نمونه عدالت خواهی مصداقی که هم اثر داشت و هم مورد تایید رهبری قرار گرفت. @teribon_ir
⭕ گزارش یک رؤیای خیالی 🔹امروز جمعه هفتم آبان ماه، نماز جمعه‌ی شهرستان بهشهر مطابق روند سابق به امامت "حجت‌الاسلام رؤیایی" در مصلی آیت‌الله جباری برگزار شد. 🔹ایشان در خطبه‌ی اول ضمن ادامه بحث "پیوند ایمان و عمل" تاکید کرد: «معارف فکری اسلامی باید از ذهنیتِ محض خارج و مثل سایر مکتب‌های اجتماعی، ناظر به تکالیف عملی و به ویژه زندگی اجتماعی مردم تبیین شود.» 🔹وی در ادامه با طرح دوگانه "ایمانِ آگاهانه یا مقلدانه و متعصبانه؟" افزود: «اگر بخواهیم ایمان‌ها استوار باشد، باید دائما به مومنان آگاهی بدهیم. از آگاه شدن اینها واهمه نکنیم، از چشم و گوش بستن اینها لذت نبریم. باید مایه‌ی آگاهی در فکرها بوجود بیاید. آدمهایی که ایمان و باوری ندارند و فقط چون دیگران رفتند، اینها هم احتیاطا می‌روند، در قلمرو فکری اسلامی داخل نیستند.» 🔹حجت الاسلام رؤیایی در خطبه دوم، ضمن اشاره به شهادت حسین فهمیده و تسخیر لانه جاسوسی در هفته پیش رو، این دو مورد را تجلی ایمانِ آگاهانه در یک نوجوان و جوانان دانشجو دانست و گفت: «امروز هم دانشجویان ما بحمدالله هشیار و آگاهند. همین حالا می‌بینید در بین جمعیت نمازگزاران، کارگران زحمتکش شرکت زرین‌کوب خزر حضور دارند که ظاهرا چند‌ماه است حقوق نگرفته‌اند. خب اینها را همین دانشجویان شهر به اینجا آوردند تا دادشان را، حرفشان را ما بشنویم و حتما از مسئولان، پیگیری‌اش کنیم.» 🔹در همین حین، چند تن از دانشجویان شعار "برادر کارگر، حمایتت می‌کنیم" را سر دادند که با همراهی جمعیت انبوه نمازگزاران همراه شد. ویدئوهایی از این صحنه به سرعت در کانالها و گروه‌های مجازی شهر دست به دست شد. 🔹امام جمعه در بخش دیگری از خطبه، گلایه‌ی شدید خود را نسبت به معضل جنگل‌خواری اعلام کرد و ضمن نامطلوب دانستن سطح رسیدگی به آن گفت: «این خیلی زشت است که در روز روشن و جلوی چشم همه اهالی شهر، عده‌ای با تملک سوال برانگیز، ویلاهای خود را بدون مانع بر قله کوه بالا ببرند. منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و هیچ کس نباید اجازه برخورداری افراد خاص را فراتر از دسترسی قانونی صادر کند.» وی همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به این موضوع با هماهنگی دادستان خبر داد. 🔹در انتها حجت الاسلام رؤیایی از لزوم توجه بیشتر به محیط کسب و کار بانوان در چهارشنبه‌بازار سخن گفت و شهردار و فرماندار را مسئول فراهم کردن امکانات خدمات شایسته برای این افراد دانست. 🔹پس از اقامه نماز، حلقه گفتگویی در محراب مصلی تشکیل شد که کارگران معترض در حضور امام جمعه، دادستان و رییس اداره کار، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آقای من! ما با اسم کاری نداریم! شما می خوای اسم خودتو لیبرال بگذار می خوای غیر لیبرال بگذار، فقط از تو می خواهیم که... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 من خوف این را دارم امروز، و خدایا به فریاد اسلام برس امروز که مبادا مکتب ما منحرف جلوه داده بشود. یا از اعمال من و شما، یا از اعمال کمیته ها، یا از اعمال دادگاه ها، یا از اعمال ادارات و وزارتخانه ها و امثال‌ ذلک. 💬 امروز که ساواکی در کار نیست و همه دفن شده‌اند، اگر از شما آقایون یک چیزی صادر بشود، می گویند جمهوری اسلامی این است. مکتب ما متزلزل می شود. @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‍ ⭕ نخبه کشی 🔺حالا دو روز مانده تا «۱۳ آبان» دوجین برنامه تلویزیونی و دانشجویی هرسال در این روز برگزار می‌شود. میلیون‌ها پوستر و بنر و پرچم و تراکت چاپ می‌شود و میلیاردها تومان به هدر می‌رود که چه؟ که اندیشه محوری انقلاب اسلامی با عنوان ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و استکبارستیزی به گوش مردم و جهانیان برسد. 🔺سال ۱۳۹۲، حسن روحانی، با شعار تعامل و دوستی با آمریکا در جمهوری اسلامی رئیس جمهور می‌شود! سیزده آبان آن سال، دلیلی است که باید از تقدیر کرد. 🔺یک قطعه موسیقی هنرمندانه، هزاران برابر آن اسراف بیت‌المال بر تببین آن گفتمان و درونی کردن آن موثر واقع می‌شود. 🔺چه شد که حامد زمانی با تمام آن کارنامه درخشان حالا سه سال است خانه‌نشین شده است؟ آن‌چه حائز اهمیت است نقد به ساختاری است که نه توان کشف نخبه را دارد، نه توان پرورش و نه مدیریت آن را. حامد زمانی یکی از هزاران قربانی این ساختار معیوب است. جای او و آثارش چه کسی، چه نهادی و چه مجموعه‌ای گرفته است؟ 🔺اما سخنی هم با خود حامد زمانی: کجا رفت آن ها؟ کجاست آن روحیه جنگنده‌؟ کجاست آن آرمان‌خواهی؟ مگر نه این است که در مسیر آرمان‌خواهی در جامعه‌ای که روزمره‌ها کاسبی می‌کنند و عقیده‌ میدزدند، باید هزینه داد، باید تحقیر شد، باید فحش شنید، باید فریاد زد و نباید کنار کشید؟ امروز خلا جریان هنرمند جریان انقلابی و مذهبی بیش از هر روز دیگری حس می‌شود! 🔺روزی حضرت روح‌الله فرمود: اگر تمام مردمی که حالا در خیابان «یا مرگ یا خمینی» می‌گویند، مرگ بر خمینی بگویند، روح‌الله لحظه‌ای از راهی که در آن قدم نهاده است برنخواهد گشت. مسیر ما این است. @teribon_ir
8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 طالبان الگوی دولتمردان جمهوری اسلامی! 🔹قابل توجه مسئولین، وزرا، استانداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران! 🔹م.ولانا نور.احمد اسلام جار، والی هرات، لیست اموال و دارایی‌های خود را اینگونه پشت تریبون اعلام می‌کند. 🔸آنوقت طبق مصوبه مجلس هشتم و مجمع تشخیص مصلحت نظام، لیست اموال مدیران جمهوری اسلامی محرمانه و امنیتی است و انتشار آن توسط رسانه‌ها جرم است!!! @teribon_ir
‍ 🔸بیش از ۶۰درصد زنان کشور خانه‌دارند. با این وجود، رسانه‌های کشور معمولا برای معرفی زنان موفق، زنی را مثال می‌زنند که هم‌زمان مادر چند باشد، تحصیلات عالیه داشته و علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی، دارای شغل و درآمد هم باشد. 🔸اشکال این نگاه علاوه‌بر تحقیر خانه‌داری، معرفی الگویی غیرقابل‌اجرا برای زنان است. چراکه وظایف همسری و مادری، کاری تمام‌وقت بوده و معمولا زنانی می‌توانند هم‌زمان به امور اجتماعی و کارهای منزل برسند که از تمکن مالی و در اختیار گرفتن پرستار بچه یا چیزهایی شبیه این بی‌بهره نباشند. 🔸این نگاه در حالی در کشور بطور رسمی در رسانه‌‌ی ملی و سایر مجموعه‌های حاکمیتی ترویج می‌شود که نگاه چیز دیگری است. ایشان در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی می‌گویند: «حتماً بایستی بر روی کار زن‌های ارزش‌گذاری ویژه بشود. بعضی می‌توانستند بروند کار بگیرند، بعضی می‌توانستند تحصیلات عالیه بکنند، بعضی تحصیلات عالیه هم داشتند. من دیدم زنانی را از این قبیل را که گفتند ما می‌خواهیم این بچه را بزرگ کنیم، خوب تربیت کنیم، نرفتیم کار بگیریم. زن نرفته کار بگیرد، آن کار هم زمین نمانده؛ آن ده نفر دیگر رفتند آن کار را گرفتند. باید از اینجور زنی قدردانی شود.» @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🗨️دولتمردانی که باید با انتخاب رئیس جمهور و مجلس سر کار بیایید، از حالا هوشیار باشید. چشمان ملت از روز اول نگران گفتار و رفتار شماست. اگر مردم ببینند عوضی از آب درآمده‌اید، با شما همان می کنند که با شاه کردند... @teribon_ir
✅ نفی مطلق ورود به مصادیق ضد عدالت، نفی مطلق پروژه عدالت‌خواهی است. 🔴 سخنان جناب حاج‌‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در نفی مطلق ورود مصداقی به موارد فساد، بی‌عدالتی و ظلم در جامعه، پیامدی جز کنار گذاشتن عدالت‌خواهی و به ویژه در نهاد نماز جمعه ندارد. 🔴 نهاد نماز جمعه یک نهاد نظارت‌گر اجتماعی است که در قلمرو حوزه عمومی کار می‌کند و باید تلاش کند هنجارها و ایده‌آل‌های دینی که در راس آن عدالت است در صحنه اجتماعی زنده بماند، خواهان داشته باشد و به هنجار حاکم در روابط اجتماعی تبدیل شود. 🔴 از جناب آقای علی‌اکبری باید پرسید که نهاد نماز جمعه بدون ورود به مصادیق و موارد عام و خاص بی‌عدالتی، چگونه می‌تواند مشعل عدالت‌خواهی را زنده نگه دارد؟ چگونه می‌تواند برای اهل فساد بازدارنده و نگران‌ساز و برای محرومین و مستضعفین امیدآفرین و حمایت‌بخش باشد؟ این استراتژی نفی مطلق ورود به مصادیق از نهاد نماز جمعه به نفی بخش مهمی از کارکرد اجتماعی نماز جمعه و نفی عدالت‌خواهی در آن تبدیل می‌شود. مردم می‌بینند مسائل واقعی و پیش چشم آنها از دستور کار نماز جمعه خارج است و خطبه‌های نماز جمعه جز مشتی کلی‌گویی و به قول معروف تقویم‌خوانی ثمری ندارد. 🔴 نفی مطلق ورود به مصادیق، قابل دفاع نیست اما متقن‌گویی و در نظر گرفتن جوانب کار برای ورود به مصادیق البته لازم است. اگر کسی نخواست و یا نتوانست در عدالت‌خواهی با آگاهی و اتقان وارد شود، نباید موجب شود مطلقا جامعه و گروههای اجتماعی از ورود به این حوزه بازداشته شوند. البته همه مصادیق ضد عدالت، سخت و پیچیده نیست که متقن سخن گفتن درباره آنها دشوار باشد. 🔴 با برخی بررسی‌های آشکار می‌توان خلاف عدالت‌ها را درک کرد و فهمید و درباره آنها قضاوت‌های سنجیده و عادلانه کرد. مثلا هنگامی که علاوه بر نص قانون، خود عضوی از شورای شهر تهران، انتخاب شهردار کنونی تهران را مطابق قاعده نمی‌داند و می‌گوید با دولت و مجلس برای رفع مشکل مذاکره کرده‌ایم، نمی‌توان مصداقی ورود کرد؟ یا در انتصاب فامیلی در شهرداری تهران که شفاف علیه قانون و عرف عدالت‌خواهی است، نمی‌توان ورود مصداقی کرد؟ آیا در استخدام دختر نماینده مجلس به شکل محرمانه در وزارت نفت که خلاف عدالت است نیز نمی‌توان ورود مصداقی کرد؟ یا تشریفات شاهنشاهی‌مآبانه برای ورود رئیس بانک ملی یا شعرخوانی متملقانه و چاپلوسانه برای وزیر صمت در ایران‌خودرو، خیلی شفاف و روشن خلاف اخلاق در حاکمیت دینی نیست که نتوان مصداقی ورود کرد؟ یا نماز جمعه باید در برابر از دست رفتن سرمایه مردم در بورس و تحمیل فشارهای روحی و روانی بر شهروندان سکوت کند؟ آیا با اندک بررسی نمی‌توان به فساد در هفت تپه‌ها، هپکوها و... پی برد و زنگ بیدار باش اجتماعی را در برابر انها در نماز جمعه نواخت؟ 🔴 جناب حاج علی‌اکبری، گزاره نفی مطلق ورود به مصادیق ضد عدالت، ایجاد انسداد در عدالت‌خواهی، آسان‌تر کردن فساد برای فاسدان و ناامیدسازی محرومان را در پی دارد. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آنچه امام از نقش توقع داشتند چنین چیزی بود و اگر دولتها و نهادها می خواهند خط امام را دنبال کنند باید سعه چنین مواجهه هایی را در خودشان ایجاد کنند. 🔺غلبه نگاه های امنیتی بی قاعده معمولا ضد اینگونه بیداری ها و ضد روح نظام ولذا ضد اصل نظام است. حتما ببینید. @teribon_ir
⁣📝 پای هزاران صفحه اسناد لانه جاسوسی­ را به ده‌­ها و صدها برنامه­‌ی آموزشی­ حزب­‌اللهی بازکنیم ◀ پس از سخنرانی رهبر انقلاب در ایام ۱۳ آبان چند سال پیش و اشاره‌ی اعتراضی‌شان پیرامون بی‌توجهی به اسنادلانه جاسوسی، بار دیگر و برای دوره­ی زمانی محدودی، مجموعه کتاب‌های اسناد لانه مورد توجه‌ قرار گرفت. به ویژه این‌که مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی که متن ۷۴ جلد کتاب اسناد لانه را در یازده جلد منتشر کرده و فایل‌های این یازده جلد را در اختیار عموم گذاشته است. فایل این کتاب‌ها البته چندسالی هست که منتشر شده و در دسترس است اما مناسبت تقویمی ۱۳ آبان که می‌شود، استکبارستیزی‌های شرطی‌شده‌مان گل می­‌کند و متن حدود ۹۰۰۰ صفحه‌ای این یازده جلد را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست می‌چرخانیم. این بازنشر البته خوب است اما به چه میزان به مطالعه‌ی این چند هزار صفحه کمک می‌کند؟ آیا این انتشار مجازی، همه‌ی مسئولیتِ ما در این باره‌ است یا لازم است گام‌های دیگری هم برداریم؟ ◀ حالا یکی دو سالی است از این سخنرانی­‌ها می­‌گذرد؛ دیگر از رد و بدل پیام‌ها در فضای مجازی خبری نیست و استکبارستیزیِ شرطی‌شده‌مان همان بروزها مجازی را هم ندارد! همچنین کسی نمی‌داند و حتی نمی­‌پرسد: آیا مسئولین آموزش و پرورش حداقل یک گام – هر چند صوری- برداشته‌اند که جوابی باشد برای این سؤال: «چرا این‌ها را داخل کتابهای درسی قرار نمی‌دهید؟». آموزش و پرورش و ساختارهای رسمی که وضع‌شان مشخص است. مسئله‌ اما این‌جاست که در ده‌ها و ده‌ها برنامه آموزشی‌ و کلاس و کارگاه و نشست و غیره‌ای که در میان تشکل‌های غیررسمی و حزب‌اللهی رواج داشته و دارد نیز اسناد لانه جاسوسی در درس­نامه‌­ها و سرفصل­‌ها وارد نشده است؛ چرا؟ آیا استکبار و مصداق اتم آن، امروز مسئله‌ی اصلی ما نیست؟ در زمانه‌ای که تئوری‌سازان علیه استقلال سخت مشغول کار هستند و مبسوط‌الید؛ مجموعه اسنادلانه بر طرف کننده‌ی یکی از اصلی‌ترین نیازهای معرفتی ماست. چرا در انبوه دوره­های معرفتی این روزها کسی این­ کتاب­‌ها را باز نمی­‌کند و روخوانی کند؟ ❓ چه باید کرد؟ در راستای توجه به این نیاز معرفتی، می‌توان کارهای زیر را در سطوح مختلف انجام داد: ۱. حلقه های بازخوانی اسناد لانه به ویژه در حلقه‌ها، تشکل‌ها و فضاهای عمومی حوزه و دانشگاه. ۲. تلاش برای تبدیل اسناد به متن درسی: ۳. کوشش برای وارد ساختن اسناد به برنامه آموزشی غیر رسمی. ۴. مطالبه برای ورود اسناد به برنامه‌های آموزشی آموزش و پرورش. ◀ افسوس که گرایش‌های شبه امنیتی‌، با یهود و فراماسونری‌شناسی‌ها و نشانه‌بازی‌های توهمی‌شان و هایدگریست­های ریش‌دار با حوالت‌های فلسفی‌شان، و مسئله‌­گوهای سنت­‌بسنده با دغدغه­‌های صرفاً اخلاقی­‌شان، ما را از دستاوردهای وزوایی‌ها و رجب‌بیگی‌ها، از دستاوردهای انسان انقلاب در مبارزه با استکبار محروم ساخته است. افسوس که جریان مبارزان با استکبار را از درک تحلیلی عقبه‌ی کنش‌های برجسته‌ی خویش محروم ساخته و به روزمرگی و شعارزدگی کشانده‌اند. آیا در میانه‌ی بررسی‌های جنگ‌ نرم‌محورانه‌ی محافظه‌کاران امنیت‌گرا، و بررسی‌ها فلسفی محافظه‌کاران حوالت‌گرا، و پرهیزها و هراس­های شبه عبادی سنتی­ها، فرصتی برای انسان انقلاب فراهم می‌شود که دستاوردهایش را به میدان بازاندیشی بیاورد؟ باید بازخوانی اسناد لانه به پای ثابت برنامه‌های فکری-آموزشی حزب‌اللهی تبدیل بشود. @teribon_ir