⭕هفته کدام بسیج گرامی باید؟
🔹مگر بسیج با بسیج فرق دارد؟
بله عزیزم! تعجب ندارد! وقتی اسلام با اسلام فرق دارد و میتواند ناب و امریکایی، اصلی و فیک و بدلی داشته باشد، چرا بسیجی که زاییده از آن است نداشته باشد؟
🔹تفکر اسلام ناب ، بسیج و بسیجی ناب میزاید و تفکر اسلام متحجران احمق و مستکبران داخلی و خارجی، بسیجی آمریکایی!
وقتی میگوییم بسیج اسلام امریکایی ، یعنی بسیج تشریفاتی، بسیج بیتفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده خواهی، بسیج بیتفاوت در مقابل دستاندازی به حقوق مظلومان، بسیج آلتدست جناحهای سیاسی، بسیجی که شعارش عدالت نیست، آزادی نیست، رفع اختلاف طبقاتی نیست، دغدغهاش هم چرایی عقب افتادگی در آنها نیست!
🔹بسیجی که در تقابل با پول پرستی ، تحجرگرایی و مقدسمآبی تعریف نمیشود، بسیجی که مبارزه عملی با استکبار را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض نمیداند! بسیجی که ولایت پذیریش را هم قاب گرفته و آویزان کرده است بر دیوار! بسیجی که با همه اینها سر سازگاری دارد، بسیج آمریکا پسند است.
🔹اما بسیج اسلامناب بسیج خمینیست!
بسیجی که مدافع حقوق محرومان است
بسیجی حاج عبدالله والیها! بسیج یوتون الزکوه و هم راکعون
بسیج لا یقاروا علی کظه الظالم و لا سغب مظلوم.
🔹بسیجی که فریادهای خدا خدای دخترک بندر عباسی، خواب را بَرَش حرام کرده! بسیج لیقوم الناس بالقسط، بسیجی که مطالبه میکند چرایی عقب افتادن در عدالت را؟ بسیجی که فریاد میزند خطبه منی امام حسین را!
بسیجی که رفاهطلبان را بیگانه با الفبای مبارزه میداند هیچگاه سر سازش با سرمایهداران زالو صفت نداشته و نخواهد داشت!
🔹بسیج فضولهایی که بهتوچه و به منچه را از ادبیات خود پاک کردهاند!
بسیج فدایی آرمان، فدایی عدالت ، آزادی، ...
بسیجی که حافظ و ناظر نظام است تا هیچگاه علیه انقلاب راهش را کج نکند!
بسیج علمالهدی، برونسی، چمران ، متوسلیان!
آوینی، احمدی روشن، ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی.
#حجت_الاسلام_رضا_افشار
@teribon_ir
4_5895256704441910358.mp3
2.42M
⚠️یه نیمچه انقلاب باید صورت بگیره
🎙استاد رحیمپور ازغدی :
🔹چندصدتا از مسؤولان(هم خائن هم بیعرضه) باید #محاکمه یا #اخراج شوند،
در سه قوه و حتی در نهادهایی که رهبری مسؤولین آن را منصوب کرده است
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ دیدن این کلیپ جرم است!!
💬 نمیذارم این آقازاده رو امریه کنید
💬 ما صرفا فکر تامین منافع کشوریم!
💬 والله نیازی به ادامه قانون رضاخان نیست..
@teribon_ir
⭕ بسیجِ نقنقوی یقهگیر را حتی برای لحظهای تحمل نمیکنند
🔻لهله میزنند برای #بسیج_تشریفاتی . منتهایِ آمالشان، تبدیل این نیروی همیشهمبارز به عواملی بر وفقِ امیالشان است. از بسیجِ جسور و حقطلب، عنصری سربهزیر و مشغول به خود میخواهند که زبان در کام گرفته و تماشاگرِ منفعلِ جولانِ تزویرگران باشد.
🔻 حاضرند برای بسیجِ کَر و لال و کور، دکور بزنند و ریسه بیاویزند و بزرگداشت بگیرند و لوح سپاس بدهند و وصفِ حالهای آنچنانی بخوانند، اما بسیجِ نقنقوی یقهگیر را حتی برای لحظهای تحمل نمیکنند.
🔺 از او میخواهند فقط و فقط «لشکر مخلص خدا» باشد و بنشیند سرجایش؛ و کاری به کار بیچارگیِ بیچارگان و فلاکتِ حاشیهنشینان و شرمندگیِ دستفروشان و سرنگونی لبوفروشان و کیسهدوزیِ بیتالمالخوارانْ نداشته باشد!
#روحالله_رشیدی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ حرف های غير قابل پخش رهبر انقلاب!
❓عامل مشكلات اقتصادی مردم و كاهش بركات چيست؟
👑 فقر مردم گناه فرمانروایان است.
آنها هستند که موجب فقر مردم میشوند. چون آنچه که از ثروت و منافع به دست میآید، برای خود برمیدارند.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ما ای دوستان باید بترسیم
🔻باید بترسیم از اینکه خدای ناکرده، آن زیربنای فکری و اساسی خویش را از دست بدهیم و دچار مادی گری و منافع شخصی و مصالح مادی خود بشویم، آنجا غرور غوغا خواهد کرد.
🔻آنجا خواهید دید که جوانی را مامور می کنید که بر گروهی حکمرانی کند، آن گاه همان جوان شکل طاغوتی می شود. تکبر می فروشد، مغرور می گردد، بر دوستان خود دیکتاتوری می کند.
🔻 یعنی آنجا که تشتت و تفرقه به وجود آمد باید حب ذات و منفعت شخصی را سراغ گرفت و این بزرگ ترین انتباه، بزرگ ترین بیدارباش برای جوانان انقلابی ماست تا خود را کنترل کنند.
#مصطفی_چمران
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ما هنوز دلواپسیم
🔺توافق خوب با آمریکا؟! توافق بُرد بُرد؟! اینکه همون مسیر دولت قبل مگر نیست؟!
شما دولت انقلابی هستی، ریل را باید عوض کنی...
#حجت_الاشلام_دکتز_احمد_هاشمی
@teribon_ir
⭕️ بیانیه ۲۵۰ نماینده مجلس خطاب به رئیسی درباره مذاکرات وین
✍متن بیانیه بدین شرح است:
جناب حجت الاسلام آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
🔹مذاکرات ایران در مورد رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به نقطه حساسی رسیده است، ما نمایندگان مردم عزیز و سربلند ایران، ضمن تشکر نسبت به دیپلماسی فعال و عزتمندانه حضرتعالی و تیم مذاکرات، ضمن همکاری های لازم، توجه شما و مسئولان مذاکرات را به نکات زیر جلب می کنیم:
1⃣ دولت ظالم و تروریست آمریکا و نیز دنباله روان ضعیف و ذلیل آمریکا یعنی سه کشور اروپایی در طول 8 ساله گذشته نشان داده اند که به هیچ تعهدی پایبند نبوده و از هر وسیله ممکن جهت ضربه وارد کردن به منافع ملت ایران، استفاده و حتی برخلاف تمام قوانین دنیا، دارو را نیز علیه ملت ایران تحریم کرده اند، بر این اساس، باید از تجربه سابق درس عبرت بگیریم و با خط قرمز قراردادن منافع ملت ایران، بدون اخذ تضامین لازم، متعهد به هیچ توافقی با بدعهدان نگردیم.
2⃣ دولت تروریست آمریکا و سایر کشورهای عهدشکن غربی باید تضمین دهند که از برجام خارج نمی شوند.
3⃣ رژیم آمریکا و سایر کشورهای طرف برجام باید تعهد دهند که از مکانیسم ماشه استفاده نخواهند کرد.
4⃣ رژیم آمریکا و سه کشور اروپایی باید به ملت ایران تعهد دهند که تحریم ها علیه ملت ایران به بهانه های واهی هسته ای، تروریسم، موشکی و حقوق بشر را لغو می کنند، از جمله باید تحریم های آیسا، کاتسا و U-Turn لغو شود.
5⃣ در مقام اجرا نیز ابتدا باید آمریکا و سایر اطراف بدعهد برجام به تعهد خود در لغو تحریم ها عمل کنند، و بعد از راستی آزمایی، ایران به سراغ انجام تعهدات خود رفته و آن را انجام دهد.
6⃣ مطابق ماده 7 قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی موظف است انجام تعهدات از سوی طرف غربی در لغو تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی و بانکی و برگشت پول صادرات ایران به صورت بانکی و بدون هیچ مشکلی را به مجلس گزارش کند و در صورت تایید و تصویب مجلس، می تواند نسبت به گام های کاهشی در زمینه هسته ای اقدام نماید.
@teribon_ir
🔴 علت اصلی #دین_گریزی در جامعه چیست؟
🔹درباره علل دین گریزی درجامعه و شرک به خداوند متعال و اندیشه مادی گرا(ماتریالیسم) می توان به مسائل و زمینه های مختلفی اشاره کرد. می توان ده ها دلیل اخلاقی، معرفتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ردیف کرد اما یکی از عوامل را می توان عامل محوری در این زمینه معرفی کرد. آن عامل کدام است؟
🔸آیت الله خامنه ای در جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» (سال 53)، در شرح «توحید» به این موضوع اشاره می کند. چرا شرک در جوامع وجود دارد و دلیل گرایش انسان ها در طول تاریخ به شرک و بی اعتقادی به ماوراء غیب چه بود؟ چرا انسان ها به بی دینی روی آورده اند؟
🔹اگرچه شاید بخشی از مشرکین برای نفی توحید، به استدلالهای شبه فلسفی و منطقی و عقلانی چنگ بزنند اما هیچکدام نتوانسته اند دلیل و منطق و استدلال متقنی برای اینکه بگویند «خدا وجود ندارد» ارائه کنند. در هیچ مقطعی از تاریخ نتوانسته اند استدلالی برای «نفی وجود خدا» ارائه کنند. دلایلشان معمولاً این بود: «من ندیدم»، «برای من اثبات نشد»، «کسی دلیل قانع کننده ای به من ارائه نکرد» و ... !
🔸پس دلیل فلسفی، عقلی و منطقی برای نفی توحید وجود نداشته و ندارد. در عمل اما آنچه منجر به بی دینی و نفی اعتقادات دینی انجامیده این بود که آنان، دین و اعتقادات ماوراء غیب را در موضوع مدیریت جامعه، حل مشکلات بشر، مقابله با ظلم و جور و تبعیض و بی عدالتی بی تأثیر می دانستند. آنان می گفتند این دین وقتی نمی تواند مشکلات جامعه را حل کند، وقتی توان مبارزه با ظلم ظالمان و سرمایه داران زالوصفت ندارد، وقتی نمی تواند عدالت را در جامعه برقرار کند، به درد نمی خورد!
🔺بدین ترتیب، مهم ترین عامل شرک در جامعه و دین گریزی مردم، ناکارآمدی این دین در رفع ظلم ها و تبعیض ها و برقراری عدالت بوده است.
🔹دلیل اصلی که رنسانس در اروپا شکل گرفت و دین و اعتقادات به غیب کنار گذاشته شد و بی دینی و الحاد نهادینه شد و بعدها این بی دینی و الحاد به فلسفه و علوم انسانی و اخلاق و ... سرایت کرد و به سبک زندگی بی دینی و فروپاشی دین و نهاد خانواده انجامید همین بود! مردم در اروپا، در قرون وسطی، گرفتاری ها و مشکلات عدیده و فساد و تبعیض و ظلم هایی را در جامعه خود می دیدند که دین مسیحیت و علمای مسیحی برای آن وضعیت، هیچ برنامه ای ندارد بلکه مروج آن شرایط است و خود در بوجود آمدن آن شرایط نقش مستقیم داشته است!
🔸اگر امروز وضعیت دین داری در جامعه خطرناک شده؛ اگر دین گریزی افزایش یافته؛ اگر دختر جوان ما گرایشی به حجاب ندارد؛ اگر پسر جوان ما گرایش به دین ندارد یا بگوییم کمرنگ شده، علت را کجا باید بجوئیم؟ کجا را باید نشانه برویم؟ کجاها را باید اصلاح کنیم؟
🔹دلیل اصلی دین گریزی در جامعه امروز ایرانی همین است که خیلی از مردم و جوانان، دین و علمای دین و سردمداران دین و مسئولین نظام که همه شخصیت های روحانی و دینی هستند را در رفع مشکلات جامعه و تحقق عدالت و رفع تبعیض ها و فاصله های طبقاتی، موثر و کارآمد نمی بینند. بله عوامل دیگری از جمله تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمن به مفاهیم دینی بی تأثیر هم نیست. اما این مسئله اصلی نیست.
🔸ممکن است کسی بگوید رسانه ها، دین و نظام دینی را ناکارآمد جلوه می دهند. بله نقش اصلی رسانه های دشمن همین است اما آیا واقعاً نگرش امروز مردم در بحث ناکارآمدی ها فقط به رسانه های دشمن بر میگردد یا واقعیات امروز کشور و دولت ها و مجالس و مدیران این نگرش را بوجود آورده؟
🔻در چنین شرایطی وظیفه مؤمنین حقیقی به اسلام ناب چیست؟ دفاع از وضع موجود؟ توجیه وضع موجود؟ پرداختن به امور فرعی؟ خیر.
🔹متأسفانه برخی برای خودشان یک دسته بندی از مسائل انجام داده اند از مسائل فرهنگی و اقتصادی و بعد می گویند مسائل فرهنگی مهم تر است و ...! در حالیکه اساساً تعریف این عزیزان از فرهنگ و کار فرهنگی اشتباه است.
اگر فرهنگ یعنی مجموعه ای از عقاید و باورها و ارزش ها و بایدها و نبایدها و آداب و رسوم؛ پس بدانید مهم ترین این عقاید و باورها و ارزش ها، مفهوم والای #توحید و #عدالت است آن هم توحیدی که آیت الله خامنه ای و شهیدان بهشتی و مطهری تعریفش می کنند نه صرفاً تعاریف کلامی و فلسفی! توحیدی که اگر بر جامعه حاکم باشد دیگر جامعه اسلامی طبقه طبقه نیست! دیگر تبعیض و ظلم نیست!
🔹فکر می کنند مهمترین مسئله فرهنگ، حجاب است و مسائل اخلاقی و جنسی و ...! در حالیکه مسئله اصلی تحقق آن توحید و عدالت است.
🔸علی کل حال؛ ما معتقدیم «اسلامِ بی تفاوت نسبت به دردهای جامعه» و «اسلام سکوت و انفعال»با #اسلام_ناب و «اسلام مبارزه و جهاد» بسیار فاصله دارد و جدال «اسلام ناب محمدی» با «اسلام آمریکایی» و سکولاریسم پنهان بسیار ظریف و پنهان است! «اسلام ناب» اگر چنانچه به آن عمل شود؛ اگر درست تبیین و معرفی شود چاره حل مشکلات کشور است.
#داود_مدرسی_یان
@teribon_ir
⭕دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی
🔹معمولا دولت ها به گفتمانشان شناخته میشوند. اما رواج عبارت «دولت سیزدهم» در ارجاعات به دولت در رسانهها، نشان میدهد دولت نتوانسته خود را پرچمدار یک گفتمان به جامعه معرفی کند.
یکی از دلایل اینکه این دولت از همین آغاز کار زیر ضرب رفته، همین خلا گفتمانی است.
گفتمان، قدرت نرم ایجاد میکند. دولت فاقد گفتمان، از قدرت نرم محروم است و لذا در عرصه جنگ نرم، اولا توان حمله ندارد، ثانیا در برابر حملات نرم بی سلاح و سپر است.
🔹گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران، در رویکرد و عملکرد آنان، انسجام ایجاد میکند. گفتمان، عینک آسیبشناسانهای است که دولت به چشم میزند، مشکلات را از زاویه این گفتمان میبیند و از همین زاویه راهکارش را ارائه میدهد و اجرا میکند.
دولت فاقد گفتمان به شهرداری تقلیل پیدا می کند و این یکی از جدی ترین خطراتی است که دولت سیزدهم را تهدید میکند.
🔹دولتی که ناکارآمدی گفتمانش عیان شود، گرفتار رکود می شود، اما دولت فاقد گفتمان، گرفتار روزمرگی میشود و خسارت این روزمرگی از رکود بیشتر است؛ چه، رکود با یک موفقیت گفتمانی -ولو کوچک- شکسته میشود، اما بدون گفتمان از روزمرگی نمیتوان خلاص شد.
گفتمان یک شاخص برای انتخاب و ارزیابی مدیران نیز هست. در خلاء گفتمان، تیم دولت با بازیکنان قرضی از تیمهای دیگر شکل میگیرد و روشن نیست این تیم، به کدام اصول باید متعهد باشد و بر اساس کدام معیارها ارزیابی میشود.
🔹دولت حتی وقتی پیامی به کشور خارجی میدهد باید محور آن، گفتمانش باشد.
باید این خلا گفتمانی برطرف شود. اگر تلقی این است که «مردمی بودن» گفتمان دولت است، این سوال مطرح است که آیا اساسا مردمی بودن میتواند گفتمان باشد؟ گفتمان، یک دال مرکزی دارد که در حوزه ها و عرصه های مختلف تجلی و امتداد پیدا می کند. بر مبنای گفتمان می شود یک کلان پروژه تعریف کرد و پیش برد و پیشرفتش را سنجید. بر مبنای این کلان پروژه است که در سطوح میانی، پروژههای خردتر تعریف میشود. آیا «مردمی بودن» این ظرفیت را دارد که برای مثال در حوزه مالیات، در سیاست خارجی، در آموزش و پرورش، در بهداشت و درمان، در کشاورزی و... تجلی و امتداد پیدا کند؟ آیا میتوان مسائل این حوزهها را از زاویه «مردمی نبودن» آسیبشناسی کرد و از زاویه «مردمی شدن» برایشان راهکار ارائه داد؟ پاسخ بلاتردید خیر است، چون این مفهوم اساسا چنان عمقی ندارد؛ هرچند میتواند یکی از اجزاء و امتدادهای یک گفتمان باشد.
اما راهکار، تمرکز و تکیه بر روی عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم است که هم واجد مشخصات فوق است و هم با شخصیت آیتالله رئیسی تناسب و همخوانی دارد.
🔹گفتمان عدالت نباید به لفظ عدالت محدود شده و تقلیل یابد. با صرف تکرار کلمه عدالت، گفتمان ایجاد نمی شود. مراکز فکری و دانشگاهی کشور و مشخصا مراکز فکری در دولت باید بسیج شوند و درباره عدالت ادبیات تولید کنند. رئیس جمهور درباره هر موضوعی و در هر زمان و مکانی صحبت و سخنرانی دارد، باید بتواند اولا بیعدالتیهای منجر به وضع موجود را بیان کند، ثانیا وضع مطلوب را از منظر عدالت توصیف کند، ثالثا اقدامات عادلانهای که دولت میخواهد برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب انجام دهد را شرح دهد. این اقدامات، همان پروژههای خُرد هستند که ذیل کلان پروژه عدالت، تعریف میشوند و باید نظام رصد و پایش و ارزیابی و گزارشدهی برایشان ایجاد شود.
🔹هرچقدر ادبیات رئیس جمهور در این سه مرحله، اختصاصی و بدیع و دارای کلیدواژههای منحصر بفرد باشد، موفقتر خواهد بود؛ و البته بزرگترین تهدید برای گفتمان، این است که به ادبیاتهای وام گرفته شده از منابع دیگر، یا به اقدامات معمول و رایج، بخواهیم رنگ گفتمان خودمان را بزنیم.
دولت زمانی توانسته پرچم گفتمان عدالت را بلند کند که مخالفان اقدامات دولت را بتوان مخالفان عدالت توصیف کرد. باید در پایان چهار سال اول دولت، کتاب عدالت آیتالله رئیسی برگرفته از مجموعه سخنرانیهای این چهار سال منتشر شود. همچنین دولت در پایان چهار سال باید بتواند گزارش دهد که چگونه با برقراری عدالت مشکلات را برطرف کرده است.
#سید_یاسر_جبرائیلی
@teribon_ir
🔆 تله های تبیین!
#دوگانه_های_غلط
1⃣ دور نشدن از اهداف انقلاب _ مطلوب بودن وضع موجود!
• برخی از اینکه رهبر انقلاب ادعای دور شدن از اهداف انقلاب را قویا رد کردند (۱۴۰۰/۱۱/۲۸) نتیجه گرفته اند: پس حتما وضعیت موجود، نزدشان مطلوب است؛ حتی آنرا قسم حضرت عباس و اینرا دم خروس گرفته اند!
• در حالیکه این دوگانه تعاندی غلط است و شقّ سومی هم در بین است: از اهداف دور نشده ایم اما نسبت به وضعیت مطلوب هم فاصله(و گاهی فاصله زیاد) داریم.
خود رهبر انقلاب در نمونه هایی از این فاصله ها دارند:
《آن عدالتی که اسلام از ما خواسته است با آنچه که امروز در جامعه ماست فاصله زیادی دارد》(۸۹/۱۱/۱۵)
《 این همه راجع به عدالت اجتماعی می گوییم جزو واضحات و مسلمات است خب کو؟ حالا تحقق پیدا کرد عدالت اجتماعی؟ ضریب جینی روز به روز بالاتر رفته است۱؛ بدتر شده است چرا؟!》(۹۶/۳/۳۱)
• حرکت به سمت اهداف "کُند یا تند"، "پیوسته یا منقطع" ادامه داشته است؛ اما نظام اسلامی به اهدافش پشت نکرده است.
- مثلا اینکه هر روز توئیت زن های ناقد و متعرض به رهبری بیشتر می شوند، یعنی هنوز آزادی بر استبداد ترجیح دارد. حتی اگر سعه صدر بیشتر برای تعرض ها و اقدامات تندتر را از اهداف بدانید، درون آن فاصله است نه پشت کردن به آرمانها. در گذشته به پاسبانی نمی شد چنین تعرض کرد!
- عدالتخواهی نظام فقط این تشرها از عقب ماندگی عدالت بر دولتها نیست اقلا ابلاغ و قانون سیاستهای عدالتی(مثل بند ب سیاستهای اصل۴۴) بعنوان سهم جایگاه رهبر در این فرآیند نمونه ای از پشت نکردن به اهداف است. عدم تحقق آنها داخل در بررسی علل فاصله هاست و ایندو نباید باهم خلط شود.
2⃣ کارآمدی ها از ولایت _ ناکامی ها از منتخبین(دولتها و مجالس)!
رهبر انقلاب اخیرا درباره برجام گفتند:
《در قضایای برجام در سال۹۴و۹۵ ایرادی که بنده می گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می شد که مشکلات بعدی پیش نیاید...در تذکرات هم مکرر گفتم خب بعضی از اینها در نظر گرفته نشد...این مشکلات بعدی پیش آمد که خب همه مشاهده می کنند》(۱۴۰۰/۱۱/۲۸)
• برخی کلا اینگونه موارد را تعمیم و به آن خلوص می رسند که: همه عیوب از نهادهای انتخابی و منتخبان ملت است و همه پیشرفتها از ولایت و نهادهای انتصابی!
• این رویکرد در هادیان و تبیین گران مجامع حزب اللهی زیاد است که البته مخالف صریح فرمایش رهبر انقلاب است:
《وجود دو گرایش تبلیغاتی غلط است:
- یکی اینکه عده ای هر مشکلِ موجود در کشور را به نظام نسبت دهند که الان وجود دارد. اگر تبعیض و فقر هست و اگر مشکل خارجی پیدا می کنیم، قواره نظام اسلامی و قانون اساسی را زیر سؤال می برند و هر مشکل کوچکی در هرگوشه ای را به مشکل نظام برمی گردانند! این غلط است.
- نقطه مقابل آن که ۱۸۰ درجه با این تفاوت دارد این است که عده ای نظام را -که نظام را هم در رهبری یا چیزی مثل رهبری خلاصه می کنند- از هر عیوب مبرّا نشان می دهند. هر مشکلی که هست به پای چهار پنج مسئول یک بخش نظام می ریزند، این هم غلط است!
ما مشکلاتی داریم که این مشکلات غالبا ناشی از عملکرد مجموعه خود ماست. باید ریشه مشکلات را بشناسیم و به خودمان -همانطور که آقای خاتمی در صحبت اول جلسه اشاره کردند- نگاه نقادانه کنیم، نقاط قوت و ضعف را بیابیم و دلسوزانه به نقاط ضعف بپردازیم و آنها را برطرف کنیم این مارا موفق خواهد کرد》(۸۲/۶/۵)۲
⬅️ این رویکرد(دوگانه شماره ۲) عملا دو دهه این راه غلط را علیرغم رهبر انقلاب به شکل سازمان یافته برای #تبیین برگزیده و عملا در توضیح بسیاری از مشکلات، عقیم مانده و لاجرم راه را برای راه حل رقیب(مشکل از قواره نظام و قانون اساسی است) فراهم کرده است! در حالیکه راه درست تر بازبینی و بررسی منشأ ها و کانون های تصمیم سازی و اجرا در کل حکمرانی است...
* شاید ادامه یافت!
.........................................
۱. رهبر انقلاب در سیاستهای کلی برنامه ۵توسعه در فقره۳-۳۵ آوردند:"کاهش فاصله دو دهک بالا و پایین درآمدی جامعه به طوری که ضریب جینی به حداکثر۰/۳۵ در پایان برنامه برسد"(۸۷/۱۰/۲۱) برای تحقق آن در بند ب سیاستهای اصل۴۴ ابلاغ کردند ۲۵٪اقتصاد کشور تا پایان این برنامه برای سه دهک پایین درآمدی باشد و ۳۰٪فروش متعلقات اصل۴۴ به تشکیل تعاونی های فراگیر این سه دهک پایین اختصاص یابد! قانون اجرایی هم در مجلس برایش تصویب شد اما...!
۲. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3189
#محسن_قنبریان
@teribon_ir
🔰 عقبنشینی از شروط رهبری، هرگز
📜 نامه 4 بسیج دانشجویی تهران به حجتالاسلام رییسی در موضوع عدم عقبنشینی از شروط رهبری در مذاکرات وین
حجتالاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی
رییس محترم شورای عالی امنیت ملی
سلام علیکم
مرور قصهی پرغصهی برجام و بیان اشتباهات فاحش در مراحل مختلف آن دیگر برای همهی دلسوزان کشور آوردهای جز خشم و حسرت ندارد. اگر در همان روزهای مذاکرات به نگرانیهای مبتنی بر واقعیت و انتقادات کارشناسی لازم اهمیت داده میشد این حجم از خسارت به کشور وارد نمیشد.
« در قضایای برجام در سالهای ۹۴ و ۹۵ ایراد و اعتراض بنده این بود که نکاتی باید در برجام رعایت میشد تا مشکلات بعدی پیش نیاید و در تذکرات هم مکرر آنها را گفتم اما بعضی از آن نکات مورد توجه قرار نگرفت و مشکلات بعدی که همه مشاهده میکنند پیش آمد.»
این فرازی از بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اشاره به همان ایرادات فاحشی که در اصل، نوع و نحوه مذاکره با 5+1 توسط قهرمانان خودخوانده دیپلماسی انجام شد و کشور را به این دور باطل کشاند. وضع امروز ما ناشی از تخطی از شروط رهبر معظم انقلاب در مذاکرات منتهی به برجام بود. اخبار این روزها اما حاکی از این است که مذاکرات وین وارد مرحله سرنوشت ساز خود شده است.
رهبر معظم انقلاب در تاریخ نوزدهم بهمن ۱۳۹۹ در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران را با تاکید بر دو محور بیان کردند:
۱- لغو کامل تحریمها توسط آمریکا، درعمل و نه با زبان و یا روی کاغذ
۲- بازگشت جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود پس از راستیآزماییِ صحت لغو تحریمها
عدم تصویب این توافق احتمالی در کنگره و سنای امریکا علاوه بر تضمین رییس جمهور ایالات متحده، عدم تخصیص زمان لازم برای راستیآزمایی موثر و لغو نشدن همهی تحریمهای برجامی و غیربرجامی که همچنان ریسک سرمایهگذاری و تبادل اقتصادی با ایران را بالا میبرند کمترین تضمینی برای دچار نشدن این توافق به سرنوشت برجام وجود ندارد.
تجربهی توافق خسارتبار برجام و جمعبندی کارشناسان و صاحبنظان دلسوز نظام و کشور در حوزه سیاست خارجه و سیاست قطعی بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب همه بیانگر این است که هر توافقی که این دو شرط را رعایت نکند نه تنها دردی از دردهای کشور دوا نمیکند بلکه همانند برجام، خسارت محض خواهد بود. بیان عجله برای رسیدن به توافق توسط مسئولان دستگاه سیاست خارجه و شنیده شدن زمزمههایی از عقبنشینی از سیاستهای قطعی نظام در روزهای اخیر نگرانیهای جدی را برای دلسوزان ملت، کشور و نظام به وجود آورده است.
ورود به هر توافقی که شروط ذکر شده را رعایت نکند نه تنها به معیشت مردم و وضعیت اقتصاد کشور کوچکترین کمکی نخواهد کرد بلکه بار دیگر ضربهی فاجعهآمیزی به صنعت هستهای کشور وارد خواهد کرد.
امضاکنندگان:
بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شرطی کردن اقتصاد و گره زده اقتصاد و معیشت مردم به مذاکره، کار اشتباهی بود که در دولت قبل انجام میشد
♨️امیدواریم تیم مذاکره کننده کنونی، تجربه تلخ #برجام را مد نظر داشته باشد.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط این روحانیون بیچاره را نمی شود آخوند درباری و ضعیف و پاچه خوار خواند.
کم نیستند کسانی که صرفا به خاطر منافع شخصی، سکوت می کنند و از نقد این و آن ابا می کنند.
اصلا همین که عده ای خاص #عدالتخواه خوانده می شوند و بقیه جوانان انقلابی، مطلوب المديران هستند گاها ریشه در همین منفعت طلبی دارد والا همان جوان ها در خلوت نقادهای خوبی اند.
من از منتقدان برخی مدلهای عدالتخواهی ام ولی یادمان نرود که صداقت با خود و خدا بهترین نعمت است...
رحمت خدا بر خمینی بزرگ که راه عزت را گشود
#علیرضا_کمیلی
@teribon_ir
4_6051000155694433327.MP3
3.01M
⭕️🎙استاد رحیمپور ازغدی؛
🔹وصیت امام راحل به جوانان این است که اگر از مسئولين جواب نگرفتید؛
اعتراض کنید…
تحصن کنید…
بیانیه بدید…
ساکت نباشید…
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️📹آیت الله شهید مطهری(رحمةالله علیه) :
🔹این انقلاب آن وقت تداوم پیدا خواهد کرد که اولا مسیر عدالتخواهی را برای همیشه ادامه بدهد.
🔸باید ما به آزادی ها به معنای واقعی در آینده احترام بگذاریم. اگر بنا بشود که دولت اسلامی، جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی، بخواهد زمینه اختناق را به وجود بیاورد؛ قطعا شکست خواهد خورد.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 حضرت امیر فرمود پیش مردم خاضع، متواضع و مودب باشید. شما رئیس مردم نیستید. نوکر مردمید.
💬 کیه؟ چی میگی ؟ چی میخوای؟ اصلا تو حق نداری اینجوری حرف بزنی با مردم! حضرت امیر در نهج البلاغه میگن کسی که آمادگی اینو نداره که مردم حتی بهش توهین کنن، این مسئولیت نپذیره.
💬 حضرت امیر میگه که من به کسی مسئولیت میدم تو حکومت که، هر چه که اختیاراتش بیشتر میشه تو حکومت، تواضع و ادبش پیش مردم، به خصوص فقرا بیشتر بشه.
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
#فرماندار_رفسنجان
@teribon_ir
🔴 برخورد با فسادِ خودی ها! سخت تر و شدیدتر یا مسامحه؟
#هولدینگ_یاس 1
🔹بررسی تاریخچه مفاسد در نظامات سیاسی نشان می دهد که فساد در نظامات دینی، با لباس دین و پوشش دین و ظواهر و عناوین مقدس شکل می گیرد. در نظامات کفر، مفسدان اقتصادی نیازی به استفاده از ظواهر دین ندارند و به روش های دیگر عمل می کنند. اما اکثر مفاسدی در نظام دینی مسیحی یا اسلامی یا سایر ادیان الهی شکل می گیرد حتماً پای #اشرافیت_دینی در میان است.
🔸چاره چیست؟ تنها راه و چاره، مواظبت و حساسیست رهبران، مدیران و مسئولان جامعه اسلامی، اصلاح ساختارها و بستن گلوگاه های فساد، شفافیت در همه سطوح، برخورد قاطع و بلااستثناء با سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها، اصلاح نهادهای نظارتی و امنیتی و بها دادن به نظارت مردمی است.
🔹مجازات سنگین و بازدارنده برای فساد در پوشش عناوین مقدس و وابستگی به مسئولان هم بسیار راهگشاست. همانطور که خداوند متعال به همسران رسول الله(ص) در آیه 30 سوره احزاب می فرماید: «اى همسران پیامبر! هر کس از شما کار زشت (و گناهى) آشکار مرتکب شود، عذابش دو چندان خواهد بود». باید این پیام به همه داده شود که آنانیکه چهره دینی و اجتماعی دارند و عملشان برای جامعه سرمشق است، آنانیکه به رهبران و مدیران و مسئولان جامعه نزدیکند، باید بدانند که کیفر تخلف شان چندبرابر انسان های عادی است!
🔸وقتی که قرآن اینگونه برخورد با وابستگانِ متخلف یک مسئول را خواستار است اگر یک مسئول خودش دچار تخلف شود چقدر باید مجازات شود؟ اگر در جامعه اسلامی برخورد با چهره های دینی و اجتماعی که دچار تخلف و فساد شده اند، یا وابستگان آنان دچار فساد شده اند، از شدت و حدت بیشتری برخوردار باشد آن وقت سوءاستفاده از دین و ظواهر دین برای فساد کردن، به حداقل خواهد رسید!
🔹مادامیکه فسادِ خودی ها با ظواهر و عناوین دینی، لاپوشانی شود، به اسم «خودی بودن»، پشت پرده ماستمالی شود و مفسدین خود را پشتِ عناوین مقدس و با ارزش پنهان کنند، بدانید هم فساد افزایش پیدا می کند هم مردم به دین و دینداری و عموم دینداران، بی اعتماد می شوند.
🔸ماجرای فساد #هولدینگ_یاس در زمان شهرداری محمدباقر #قالیباف را در این قالب تحلیل کنید. آنجایی که عده ای در پوشش عناوین مقدس و نهادهایی که همه قداست و ارزششان به مبارزه با ظلم و استکبار و #عدالتخواهی_بین_المللی است، قرار گرفتند و با فساد خود، به چهره اسلام، نظام و سپاه لجن پاشیدند.
🔹متأسفانه بجای برخورد سنگین تر و سخت تر، پرونده در نهایت محرمانگی و پنهانی پیش رفت، جلسات دادگاه کاملاً بدور از شفافیت برگزار شد و نفرات اصلی چون قالیباف هم محاکمه نشده اند. نتیجه چه شد؟ نتیجه این می شود که رسانه های دشمن درست در شب 22 بهمن، #فایل_صوتی منتشر می کنند که بخواهند به استناد فساد هولدینگ یاس، به چهره سپاه چنگ بیاندازند!
🔸اینجا مصلحت یک یا چند آدم در لباس مقدس سپاه به مصلحت نظام و مردم و خود سپاه مقدم شد! بجای اینکه با شفافیت و برگزاری دادگاه علنی، خیلی سخت تر و محکم تر با امثال قالیباف و سایر حامیان هولدینگ یاس برخورد شود، سعی کردند قضیه را بگونه ی دیگری پیش ببرند که نتیجه آن لجن پراکنی دشمنان خارجی و بی اعتمادی داخلی ملت بوده!
ادامه دارد ...
#داود_مدرسی_یان
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اعتراض به حراج خصوصی سازی در بودجه 1401
#روح_الله_ایزدخواه
@teribon_ir
تریبون مستضعفین
🔸ظاهرا بزرگواران قوه ی تمییزشان بالا رفته و اهل تشخیص اند. یک روز دهه هشتادی پلاستیکی را از غیر پلاستیکی
و روز دیگر، عدالتخواهی حقیقی را از فیک تمییز میدهند. احسنت، مرحبا.
فقط جسارتا یک سوال:
میتوانید نسخه ی فیک در موارد زیر را نیز همینقدر دقیق تشخیص دهید؟
ولایتمداری قلابی
انقلابیگری جعلی
چفیه و سربند فیک
عطر و اسانس بی کیفیت
و....
بگذریم......
🔸راستی یک سوال دیگر، چرا شما و بقیه ی دوستان انقلابی تان، برای یک بار هم که شده عدالتخواهی اصلی را رونمایی نمیکنید و بساط این نسخه های جعلی فیک را برنمیچینید؟؟
بسم الله
وارد میدان شوید، نسبت به مفاسد اقتصادی و سیاسی کشور طبق موازین شرع و ولایت فقیه عدالتخواهی کنید ببینیم چه شکلیست؟
🔸باور کنید ما به همان عدالتخواهی مصداقی علیه جناح مخالفتان هم راضی هستیم
اصلا خودی ها را ول کرده و صرفا به لیبرالها بپردازید.
🔸بی پرده میگویم؛
فهم اشعری گونه ای که از ولایت و رهبری توسط تریبون و میکروفن عده ای ، طی سالهای متمادی به جامعه تزریق شده
در هیچ زمینه ای هیچ کمکی نکرده و کاری را پیش نبرده و یقه ی کسی را نگرفته،
فقط «ابوعمار اشعری های» زیادی تولید کرده.
کسانی که توهم عمار بودن دارند اما مسلکشان بوی اشعری میدهد.
🔸کسانی که اگر مخالف قطب مقدسشان حرف بزنی، علیه عطر و بوی حاجی حرف زده ای و در مجله و روزنامه و رسانه شان، زلفت را به زلف تاجزاده گره میزنند.
راستی، تا یادم نرفته بگویم، ضربه ای که ابو عمار اشعری ها به انقلاب میزنند، تاجزاده ها نمیزنند.
#علی_قربانی
@teribon_ir
♻️ هولوکاست قالیباف
🔰 ظاهرا با پدیده جدیدی به نام #هولوکاست_قالیباف مواجهایم. در این پدیده شما حق ندارید نه تنها از شخصیتی به نام محمدباقر قالیباف انتقاد کنید بلکه حتی تصور اینکه ایشان تخلف کرده است هم جرم است. از این هم بدتر شما حتی نمیتوانید متنی بنویسید که در نگاه قبیلهای که قالیباف را میپرستند، از آن انتقاد به وی برداشت شود! و اگر سامانهای که ایشان را حمایت میکند، چنین برداشتی ناخوشایندی از متن شما داشته باشد، حسابتان با توپخانه رسانهای مورد حمایت ایشان خواهد بود!
دو روز قبل در توییتی خطاب به رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح نوشتم که ای کاش به جای اظهارنظر درباره حواشی جشنواره فیلم فجر، درباره حواشی فایل صوتی توضیحاتی میدادید که اگر چنین میکرید، دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی، فرصت لجنپراکنی علیه سپاه و حاج قاسم شهید را پیدا نمیکردند. در توییت دیگری به موج رسانهای مصنوعی ایجاد شده که درباره اظهارنظر غلط یکی از اهالی سینما در جشنواره فجر درست شده بود اشاره کردم و آن را بازی یک جریان بولتنساز با پیشنه امنیتی دانستم تا حواشی فایل صوتی تحتالشعاع قرار گیرد.
در این توییتها و حتی در هیچ متن دیگری از بنده، نه تصریحا و نه تلویحا اشارهای به نام قالیباف و ارتباط وی با مفاسد مورد اشاره در فایل صوتی نشده بود اما چرا قالیباف و تیم رسانهای او هر کس از فایل صوتی بگوید، خود را مصداق آن میدانند؟ مگر در پرونده مرتبط با فایل صوتی فقط یک متهم قرار دارد که اگر کسی بدون اشاره به نام کسی هم از آن سخن بگوید شامل آن یک نفر بشود؟
من واقعا قضاوتی درباره نقش قالیباف در این پرونده نداشتم ولی این رفتار تیم رسانهای قالیباف که از یک اتاق فرمان هدایت میشود، فقط یک معنی میتواند داشته باشد: این جماعت خودشان قالیباف را متهم میدانند. برای همین نه تنها کسی نباید در مخیلهاش هم تخلف قالیباف را در هر زمینهای تصور کند که اگر در متنی فقط به فایل صوتی اشاره کند و بلافاصله جناب قالیباف را از هر نوع اتهامی تبرئه نکند و برای سلامتیاش صلوات نفرستد، از نگاه این جریان متهم و مستحق هجمه رسانهای است.
قبلا هم نوشتم که فقط اگر ذرهای عقل رسانهای در این جماعت وجود داشت، باید میفهمید که با این هجمه رسانهای به همه و دفاع بیربط و بیمقدمه از قالیباف، خودشان انگشت اتهام را به سمت قالیباف گرفتهاند. درست مثل کسی که خطایی کرده و با کوچکترین قرینهای در کلام دیگران، خود را مصداق آن کلام میداند. چرا؟ چون خودش میداند تخلف کرده، برای همین فکر میکند دیگران هم میدانند که او متخلف است و ...
جالب اینجاست که مشاور رسانهای قالیباف در همین روزها برای اینکه نام وی را از این پرونده بیرون بکشد، ترجیح داد که نسبت به سپاه و حاج قاسم سليمانی لجنپراکنی کند و در توییتی نوشت: آقای قالیباف اگر میخواست از اسم حاج قاسم استفاده کند در این سالها که او را تخریب میکردید، حق داشت برای دفاع از خود، موضوع #هلدینگ_یاس را توضیح دهد اما سکوت کرد و از آبروی خود گذشت تا سپاه و حاج قاسم لطمه نخورند.
نویسنده این توییت که مثلا مشاور رسانهای قالیباف است، برای تبرئه رییس خود به طور ضمنی، سپاه و حاج قاسم را متهمان پرونده جا زد! و اگر این جمله را کس دیگری گفته بود تا الان باید جنازه او را از فضای مجازی بیرون میبردند. واقعا چه نیازی به این همه دست و پازدن بود؟!
آقایان سامانه این هولوکاست را تمام کنید، باور کنید خدمت بیشتری به دکتر خلبان قالیباف خواهید کرد.
#حجت_الاسلام_حمید_رسایی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
***
🎙 نظر #حجت_الاسلام_انجوی_نژاد راجع به طرح صیانت
❓ منظور از #صیانت چیست؟ صیانت از کسبوکار مردم است؟ جلوگیری از دزدی است؟ ورود به #حریم_شخصی است؟
‼️ آقایون دو ریال #ارزش برای مردم قائل شوید، قبل از رأیگیری برای مردم توضیح دهید که راجع به چه چیزی بحث میکنید؟
⛔️ اینقدر با اعصاب، روح و روان مردم بازی نکنید. طرح را با حواشی و تبصره هایش به صورت #شفاف برای مردم مطرح کنید.
❌ موفقیتهای این مدت آقای رییسی را با این کارها تحتالشعاع قرار ندهید.
@teribon_ir
🔺#جهاد_تبیین هم، مانند «جوان مومن حزب اللهی، آتش به اختیار، افسر جنگ نرم، گام دوم» و بسیاری از کلیدواژه های دیگر که برگرفته از نگاهی عمیق اند
بزودی با برخورد سطحی، جناحی و منفعت جویانه عقیم خواهد شد.
🔺اگر به من بگویند کدام گروه را متخصصِ به محاق بردن و استحاله ی جوهره ی مفاهیم ناب میدانی، بلافاصله اصولگرایان و قرارگاه های بی خاصیت و سازمانهای عریض و طویلشان را مثال میزنم.
بزودی خواهیم دید، چند صد کارگروه و سازمان و پروژه و دفتر و دستک تحت عنوان جهاد تبیین متولد خواهند شد، که هیچ نسبتی با آنچه گفته شده، ندارند.
🔺و کل خاصیتشان این است که ایام انتخابات به مردم تبیین کنند اگر به لیست شورای اسلام و مسلمین رای ندادی، کفر و الحاد رای میآورند، آنگاه گناهکاری و نامت در قیامت، در زمره ی رها کنندگان تنگه ی احد نگاشته میگردد.
🔺عزیزی زیبا میفرمود، شما که به عدالتخواهان برچسب عدالتخواری و خوارج میزنید، اصلاح طلبان را خود فروخته و عنصر بیگانه میدانید، مردم را هم نسبت به نتایج انتخابات ، یک دوره در میان، بین کوفه و مدینه و غدیرخم میچرخانید. پس اساسا تبیین به چه دردتان میخورد؟؟
🔺تبیین و بیان یک ریشه دارند ، وقتی گفته میشود جهاد تبیین، یک عده جهاد را به معنای خشنش یعنی، تخاصم و جنگیدن در برابر دشمنان اسلام لحاظ میکنند و تبیین را به همان معنای اصلی یعنی بیان.
خروجی کارشان هم میشود همین که الان در جامعه میبینیم، با مردم حرف میزنند اما از موضع جهاد با خصم خدا.
🔺بیان میکنند ولی از جنس بیانِ جنگ آورانه در مقابل افراد بی بصیرت کوفی سرشت.
خلاصه ی جهاد تبیین با معنای اصولگرایی، میشود همان که آن بزرگوار گفت: خانم بی حجاب باید احساس کند مردم از او بدشان میآید و نفرت دارند، این ابراز نفرت، تکلیف الهیست!!!!!
#علی_قربانی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ بیان نکردن حرام است..
💬 اسلام جاهایی عدم بیان رو ممنوع کرده، یعنی مسأله فقط این نیست که بیان کردن مجاز است، بلکه بالاتر از این، بیان نکردن حرام است.
💬 همین نظام، همین دستگاه، همین مسئولین، اگر قرار شد از خط اسلام منحرف بشوند، اگر بنا شد که راه رو عوضی برن، اگر سرنوشت نظام اسلامی تهدید به انحراف از مبانی اسلامی شد، اینجا بیان کردن واجبه، امر به معروف و نهی از منکر کردن لازمه، نصحیت الائمه المسلمین لازمه و افشای حقایق برای مردم.
@teribon_ir