eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️مردم به پای خودشان بلند شوند 🔹 (📚 حدید/۲۵) 🔺 این یکی از مصیبت های ملت های عقب مانده است که در هر مکتبی دائما از رهبر خود، چه ، چه رهبر متوسط و چه رهبر منحرف، انتظار دارند که او کند و مردم چشم و گوش بسته، دنبالش حرکت کنند. نه، در قرآن این طور نیست. هر انسانی باید خودش حرکت کند، از خودش بجوشد، به پای خودش بلند شود، نه این که متوقف بشوند. 🔹 آیت الله طالقانی(ره) سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️ 🔺شب عاشوراي سال گذشته، اين جوان مؤمن و با بصيرت عراقي در حسينيه امام خميني و خطاب به حضرت آقا، جواب ياوه‌گويي‌هاي اين روزهاي رسانه‌هاي صهيونيستي و سعودي كه براي تخريب رابطه عاطفي و ايماني ملت عراق با ملت ايران و ولايت تلاش مي‌كنند را داد؛ 🔹آنجا كه با حرارت وصف‌ناشدني خود، به حضرت آقا عرض كرد: والله اگر كشته شويم، سپس سوزانده شويم، سپس خاكسترمان را بر باد دهند، باز زنده شويم و دوباره كشته شويم و همين كار را هزار بار با ما تكرار كنند، به خدا دست از تو بر نمى‌داريم و تو را رها نمي‌كنيم.. ما تركناك يا إمام.. https://t.me/teribon_media/172 🔺شب اول محرم است. امسال حزب الله لبنان شعار را به عنوان شعار محوري عاشوراي خود اعلام كرده است. ما تركتك يا حسين، سخن اصحاب سيدالشهداء به آن حضرت در شب عاشوراء بود؛ آنجا كه سيدالشهداء پيمان را از آنان برداشت و به ايشان فرمود از فرصت تاريكي شب استفاده كنيد و برويد. اما ياران با وفاي سيدالشهداء ماندند و گفتند: ما تركناك يا حسين، حسين جان، تو را رها نمي‌كنيم... 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اباعبدالله به وادادگان قدرت های جهانی در عصر خود چه جوابی داد؟ حسن رحیم پور ازغدی: کسانی آمدند امام حسین(ع)را نصیحت میکردند، که آقا اینها قدرت های جهانی اند... 🔹 Eitaa.com/teribon_ir
⭕️تصحيح تصورات درباره FATF 🔺فرمايشات بعضي مقامات محترم سياسي در باره پرونده FATF چنان از حقيقت دور است كه انصافا موجب تعجب است. بطور خاص فرمايشات اقاي دكتر پزشكيان نايب رييس محترم مجلس و سر كار خانم مافي كه بلحاظ رسانه اي بسيار توزيع شد بيش از حد غير فني است. ذيلا توضيحاتي درباره بعضي مفروضات غلط اين بزرگواران تقديم مي كنم. 1️⃣آيا مشكل اجراي اكشن پلن فتف ناتواني در كمك به حزب الله و حماس است؟ واضح است كه خير. مشكلات اصلي اكشن پلن فتف، گزارش دهي FIU، بند شش كنوانسيون TF، منطق كنوانسيون پالرمو، و مسئله پيوستن به اگمونت است. اين موارد صدها بار مهم تر از كمك يا عدم كمك به حماس و مانند آن است. يك بسته كامل امنيتي كه با منطق شناخت ذينفعان عملا كل ساختار انتقالات ريالي ايران را براي طرف خارجي با دقت بسيار بالا مكشوف مي كند. 2️⃣آيا با اجراي اكشن پلن فتف از ليست سياه خارج مي شويم؟ واضح است كه خير. در بيانيه بوسان ابدا گفته نشده ايران بعد از احراي اكشن پلن از ليست سياه خارج مي شود بلكه گفته شده براي بررسي وضعيت پرونده ايران به محمع عمومي ارجاع مي شود. خروج ايران از بلك ليست نياز به اجماع اعضاي مجمع عمومي دارد. با توجه به عضويت امريكا در محمع و عضويت اسرائيل و عربستان از محمع آتي عملا خروج ايران از بلك ليست نياز به راي مثبت همزمان اين سه كشور دارد كه احتمال آن به صفر ميل مي كند. 3️⃣آيا با عدم اجراي ٤ بند باقي ماندن برنامه اجرايي( از بيش از ٤٠ بند) ايران به ليست سياه بر مي گردد؟ نه لزوما. بازگشت ايران به ليست سياه محددا نياز به اجماع دارد و در صورت مخالفت فقط يك عضو دليلي براي بازگشت ايران به فهرست سياه نيست. ايا كشورهايي در مجمع عمومي عضو هستند كه شانس مخالفتشان با بازگشت ايران به بلك ليست بسيار بالا باشد؟ بله اما اين به ديپلماسي طرف ايران بر مي گردد. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️جریان تحجر همسو با جریان تجدد شعارهای اسلام انقلابی را تحمل نکرده و شبانه پرچم ها را جمع کرده اند #دین_سکولار 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️جناب آقای رئیسی در خصوص بازداشت چند طلبه انقلابی بخاطر یک نشست طلبگی در فیضیه قم توضیح دهید 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
تریبون مستضعفین
⭕️جناب آقای رئیسی در خصوص بازداشت چند طلبه انقلابی بخاطر یک نشست طلبگی در فیضیه قم توضیح دهید 🔹 Eit
⭕️مدیریت حوزه علمیه و دادگاه ویژه روحانيت پاسخ دهند 🔹به دنبال بهانه جویی های کودکانه دولت و فضاسازی های رسانه ای بعد از آن، در ابتدای این هفته، با شکایت ریاست جمهوری، پنج تن از طلاب و روحانیون به دادگاه ویژه روحانیت قم فراخوانده شدند! متاسفانه مطابق گزارش های دریافتی از این عزیزان، در این چند روز برخوردهایی با این طلاب صورت گرفته که نباید در برابر آن سکوت کرد و باید از مسئولان محترم حوزه علمیه و دادگاه ویژه روحانیت پرسید: ۱. استفاده از چشم بند، دستبند و نگهداري در سلول انفرادي برای پنج روحانی شرکت کننده در تجمع قانونی فیضیه که در اعتراض به وضعيت آشفته اقتصادی و انفعال دولت برگزار شده بود، آن هم با شکایت دولت و به بهانه تابلو واقعا جای سئوال دارد! چرا و بر اساس چه توجیه قانونی، به این روحانیون چشم بند و دستبند زده اند و آنها را به سلول انفرادی نگه داشته اند؟ ۲. معاونت حقوقی ریاست جمهوری در شکایت نامه ای کودکانه و مسخره، خطاب به دادگاه ویژه، تابلوی را سبب این تلقی خطرناک در اذهان عمومی دانسته که اعلام فوت صوری بوده و واقعیت قضیه، طراحی نقشه قتل وی در استخر و تکرار چنین عملی نسبت به رییس جمهور است! 3. اگر از تابلوی مي توان پرونده جنایی قتل هاشمی و تهدید به قتل روحانی را استخراج کرد، پس از رفسنجانی به رهبر انقلاب که تهدید به آتش کشیدن خیابان ها در آن آمده بود و همچنین از ادعای تقلب و دعوت به خیابان ریختن توسط همسر و فرزندان وی در ۸۸ چه نتبجه ای مي توان استخراج کرد؟! دادگاه ویژه روحانیت با روحانیونی که در کودتای سال ۸۸ فرماندهی کودتا را بر عهده داشتند، چه برخوردی کرده است؟! ۳. ریاست جمهوری درحالی با استناد به تابلوی و به بهانه توهين، از طلاب و روحانیون شکایت کرده که در شکایت نامه اش، طبق عادت همیشگی در مواجه با منتقدان، به چند هزار روحانی و طلبه حاضر در تجمع اهانت کرده و آنها را جماعتی کوته فکر، کج اندیش، خوداسلام پندار مفرط و بی اطلاع از اوضاع کشور و جهان خطاب کرده است! آیا مدیریت حوزه نمی خواهد از تجمعی که برگزار کرده و از حیثیت خودش و روحانیونی که با دعوت این نهاد به میدان آمده اند، دفاع کند؟! ۴. و پاسخ دهند: چرا عده ای دانشجونما که در تجمعات غیرقانونی در معابر عمومی و آشوب های دی ماه نقش داشته اند، مورد حمایت وزارت علوم و نمايندگان همسو با خود هستند اما روحانيون انقلابی حاضر در تجمع قانونی در محیط سربسته با هدف دفاع از انقلاب و مردم، فقط به استناد تابلوی ، با دستبند و چشم بند و قرار گرفتن در سلول انفرادی در فشارند؟! ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
تریبون مستضعفین
⭕️جریان تحجر همسو با جریان تجدد شعارهای اسلام انقلابی را تحمل نکرده و شبانه پرچم ها را جمع کرده اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️وقتی سکولارها شعارهای ابتدایی انقلابی را هم تحمل نمی کنند 🔹حسين سرباز ره دين بود عاقبت حق طلبي اين بود #پارچه_نويسي #هیئت_سکولار_نداریم 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
تریبون مستضعفین
⭕️تصحيح تصورات درباره FATF 🔺فرمايشات بعضي مقامات محترم سياسي در باره پرونده FATF چنان از حقيقت دور
⭕️تصحيح تصورات درباره FATF(٢) 🔺كشورهاي ديگر با همكاري با FATF از ليست سياه خارج شده اند چرا ايران نبايد همكاري كند؟ 🔹اگر منظور از ليست سياه اقدامات متقابل به ان معناي مورد تاكيد از سال ٢٠٠٨ تا كنون است( كه اساسا همه هدف ايران از همكاري با فتف عملا جلوگيري از اعمال اين اقدامات متقابل( counter-measures) است) تا به حال هيچ كشوري از ليست سياه خارج نشده كه به استناد ان همكاري با فتف توصيه شود. اگر هم منظور ورود و خروج كشورها به بيانيه عمومي است عملا معنا و اثر حضور در بيانيه عمومي با حضور در فهرست سياه قابل قياس نيست. 🔺آيا با اجراي FATF قيمت ارز نصف خواهد شد؟ 🔹اكنون كه قيمت ارز ١٥ تومان را هم ديده، عملا ايران از نظر fatf در زمينه اقدامات متقابل در وضعيت تعليق است و عملا تفاوت معنادار فني- غير از رواني- با خروج از ليست ندارد اما قيمت ارز در سطوح كنوني است. پس اصلا نمي توان جهش ارزي را با تحولات فتف توضيح داد. اين كه اين همه عامل بنيادي مهم- انباشت عظيم نقدينگي، نابودي نقشه ارزي، محدود شدن عمل EIH و كنلن- را نبينيم و تصور كنيم با تصويب موارد پيشنهادي ارز ناگهان نصف قيمت خواهد شد بيش از حد خامدستانه و سياسي است. در عمل بدليل پمپاژ شديد رسانه هاي نزديك به دولت، بازار بلحاظ رواني - و نه فني- به اخبار فتف حساس شده و مثلا از ديد بازار خبر پذيرش يك خبر خوب تلقي مي شود با اثري گذرا و ناپايدار مثل هر خبر خوب غير فني ديگر. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جزئیاتی جدید از فساد واردات غیرقانونی خودرو/ افشای هویت مدیران دولتی بازداشت‌شده 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️افشاگری پشت پرده خیانت شرکت پوشک مولفیکس 🔺به اندازه نیاز 1 سال کل کشور مواد اولیه وارد کرده(50میلیون دلار)،دلار 4200 هم گرفته،قیمت رو هم هر روز زیاد میکنه 🔹t.me/teribon
⭕️در رثای قهرمان بگریید، تا شما هم عدالتخواه بشوید 🔹آدم نفله‌شده‌ی بیچاره‌ی بی‌دست و پای مظلوم، که دیگر گریه ندارد! 🔺اینکه گفتهاند رثای باید همیشه زنده بماند، حقیقتی است و از خود پیغمبر گرفته‌اند و ائمه اطهار نیز به آن توصیه کرده‌اند. این رثاء و مصیبت نباید فراموش بشود، این ذکری، این یادآوری نباید فراموش بشود و باید اشک مردم را همیشه بگیرید، اما در رثای یک . 🔺پس اول باید قهرمان بودنش برای شما مشخص بشود و بعد در رثای قهرمان بگریید، وگرنه رثای یک آدم نفله شده بیچاره بی‌دست و پایِ مظلوم که دیگر ندارد، و گریه ملتی برای او معنی ندارد. در رثای قهرمان بگریید برای اینکه احساسات قهرمانی پیدا کنید، برای اینکه پرتوی از روح قهرمان در روح شما پیدا شود و شما هم تا اندازهای نسبت به حق و غیرت پیدا کنید، شما هم بشوید، شما هم با ظلم و ظالم نبرد کنید، شما هم باشید، برای احترام قائل باشید، شما هم سرتان بشود که عزت نفس یعنی چه، شرف و یعنی چه، کرامت یعنی چه. 🔺اگر ما صفحه نورانی تاریخ حسینی را خواندیم، آن وقت از جنبه رثائی‌اش می‌توانیم استفاده کنیم وگرنه است. خیال می‌کنیم حسین بن علی در آن دنیا منتظر است که مردم برایش دلسوزی کنند یا- العیاذباللَّه- حضرت زهرا علیه السلام بعد از هزار و سیصد سال، آنهم در جوار رحمت الهی منتظر است که چهار تا آدم فکسنی برای او گریه کنند تا تسلّی خاطر پیدا کند! 📚مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 17، صفحات 32 و 33 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️۷۳ نماینده #مجلس آماده انتشار داوطلبانه آراءشان شدند 🔹تنها ۲ نماینده از تهران برای شفافیت آراشان اعلام امادگی کرده‌اند! 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️ ماموریت جدید آمریکا به FATF / ورود به عرصه موشکی و هسته ای 🔹متن کامل را در سایت بخوانید👇 https://www.teribon.ir/archives/330251 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
⭕️«سیاست‌زدگی» و «یک‌درصدی شدن» رسانه‌ها 🔺فکر می‌کنم دو مفهوم «سیاست‌زدگی» و «یک‌درصدی شدن» بتواند این وضعیت رسانه‌ها را توضیح بدهد: 🔺 به این دلیل که اغلب رسانه‌های ما، از یک کانال طنز تلگرامی گرفته تا ژورنال‌های فکری و صدا و سیما، خیلی سیاست‌زده هستند. یعنی رو به قبله‌ی سیاست می‌خوابند و آمد و شد آدم‌ها در منصب‌ها را زیادتر از اندازه‌ای که هست مهم می‌پندارند. همه حواس‌‌ها به سیاست است. این بلیه‌ای عامی که فضای فکری دو جناح کلان کشور را در نوردیده باعث شده به مسائل «اجتماعی» به معنای واقعی کلمه بی‌توجهی شود و همین سر منشأ آسیب‌های حاد کنونی شود. 🔺 از طرف دیگر هم یک عده‌ آدمی پیدا شوند که به جز سیاست‌ورزی حرفه‌ای، به جز لابی و فیگور تبلیغاتی و شگرد تخریبی، هیچ هنر دیگری ندارند. آن‌قدر این آدم‌ها در فضای رسانه‌ها بازنمایی و تیتر می‌شوند، که جایی برای مسئله‌های یک کشاورز و یک کارگر و یک راننده باقی نمی‌ماند. از همین‌جا وارد مفهوم «یک‌درصدی شدن» می‌شویم. وضعیت کم‌کم به گونه‌ای شده که رسانه‌ها وقتی می‌خواهند به مسائل اجتماعی هم بپردازند اغلب به سراغ بازنمایی مسائل همین سیاست‌ورزان حرفه‌ای می‌روند. این سیاست‌ورزان حرفه‌ای البته به نحوی صوری احزاب متکثری را شکل داده‌اند و ادای تکثر را در می آورند اما به لحاظ ماهوی یک‌سانند و فرق چندانی ندارند. در نتیجه رسانه‌ها علی‌رغم تکثرها و تفاوت‌ها و حتی تضادها، در نهایت و در سطحی کلان به مثابه یک سناریویی هستند که بازیگران نقش اصلی‌اش یک صدر بالایی جامعه هستند؛ یعنی حدود یک میلیون نفری که تنها آن‌ها در رسانه‌ها روایت می‌شوند. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
4_5821320045032113639.mp3
4.89M
⭕️مضامین انقلابی و مسائل روز در هیئت 🔹روزگاری مردم با اینگونه ها انقلاب عظیم اسلامی را رقم زدند! حد زنید ویژه‌خوار بانی احتکار... 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
⭕️برشی از کتاب «بر جاده‌هایِ آبی سرخ» ⁠⁣​​🔺ما پرچمِ خونینِ حق‌طلبیِ مولایمان علی را به دوش می‌کشیم، بی آنکه او را دیده باشیم. ما سلمانِ پارسی و بلالِ حبشی را از اعماقِ قلبمان می‌ستاییم، گرچه هرگز ایشان را ندیده‌ایم. 🔺شرطِ اعتقاد به رهبری، دیدنِ شخصِ رهبر نیست، بلکه دیدنِ نتایجِ اعمال اوست؛ شرطِ پیوستن به یک نهضت، ملاقات با سرانِ آن نهضت نیست، بل برداشتنِ محصولِ مبارزه‌ی افرادِ آن نهضت است. 🔺آقای ما برای این حسین نشده است که ما او را دیده‌ایم، دستش را بوسیده‌ایم، در آغوشش گرفته‌ایم، خاک پایش را سرمه‌ی چشمانمان کرده‌ایم، یا او از نقشه‌هایی که برای رهایی فرزندانش دارد، چیزهایی به ما گفته ... نه ... ما حسین را دوست داریم به خاطرِ آنکه با نامِ او، عِطرِ نجابت در فضا پراکنده می‌شود؛ عِطرِ ایمان، عطرِ مقاومت در برابرِ ظلم - از این سو تا آن سویِ جهان، از زمین تا ستارگان .... https://t.me/teribon_media/85 🔺حتی اگر حسینی هم وجود نداشت، این عطرِ حسینیِ پیچیده در فضا کافی بود تا ما را به ارادتِ حسین و مرکزِ شهادت بکشاند. 🔺این که دستِ من - دست هایِ من - هرگز به قبای حسین نمی رسد [و] به خاطرِ او شمشیر می‌زنم و به هوای وصلِ او با کرور کرور اجنبی می‌جنگم، حسین را حسین نگه می‌دارد. حسین، حسین نشد برایِ آنکه آفتابِ حضورش، سرمازدگانِ بی پناه را گرم کند، داغ کند و بسوزاند؛ بل حسین شد به خاطرِ حضور ازلی‌اش در ذهنِ هرکس که می‌خواهد در راه شمشیر بزند. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
شفافیت آرا نمایندگان.pdf
11.54M
⭕️«جزوه شفافیت آرای نمایندگان مجلس» منتشر شد شفافیت پارلمانی بررسی تجربیات جهانی پرسش وپاسخ شفافیت آراءنمایندگان مجلس 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️از "اسفند۵۹" تا "خرداد۶۰" راهی نیست! 🔹امروز روحانی پس از قریب ۴۰سال سبب تکرار سابقه "اسفند۵۹" شده، آیا او از فرصت آخرش استفاده می‌کند یا تَکرار "خرداد۶۰" در راه است؟👇 ✅ http://yon.ir/39Ydj
⭕️خطر فرو بردنِ انقلاب در مُردابِ تجدُّد 🔺 ، چون خودشان شده‌اند، می‌خواهند انقلاب را نیز استحاله کنند؛ قصد دارند انقلاب را به گونه‌ای «تفسیر» و «توجیه» کنند که با وضعِ جدیدشان مطابق باشد تا شکاف‌شان با انقلاب، آشکار نشود؛ اندیشیده‌اند که چگونه می‌توان بی‌سروصدا، از ارزش‌های انقلاب دست کشید و عقب‌نشینی کرد. 🔺 شرمنده و پشیمان معتقدند عقلِ انقلابی، «بی‌عقلی» ‌ست و با چنین عقلی نمی‌توان جامعه را تدبیر کرد؛ قواعدِ «انقلاب کردن» و «حکومت کردن» با یکدیگر تفاوت دارند؛ هنگامی که به تبدیل می‌شود، باید انقلاب را «تمام‌شده» در نظر گرفت و امثالهم. 🔺 هر چند انقلاب در برابرِ تجدُّد شکل گرفت، اما اینان می‌خواهند انقلاب را در مردابِ «تجدُّدِ جهانی‌شده» غرق کنند و برای این منظور، باید انقلاب، «انقلابی» نباشد، و در واقع، باید خودِ «انقلاب» نباشد و از میدان به در شود. باید از خود تهی شویم تا به تدریج، در تجدُّدِ جهانی‌شده، «هضم» و «حلّ» شویم. اینان از «همسویی با روند اجتناب‌ناپذیر جهانی شدن» سخن می‌گویند، در حالی‌که غرض‌شان، «عقب‌نشینی» است. ✍🏻 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️امام موسی صدر : من حسینیه را حسینیه نمی دانم مگر آنکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند #جهاد #شهادت #هیئت_سکولار_نداریم 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️ خطر مذهبی های بی خطر 🔺" و دو پرتگاه جهنمی هستند که در این سوی و آن سویِ صراط دهان باز کرده‌اند..." هرکسی و در هر لباسی را به کام خود می کشد، پرتگاه جهنمی که برای ریش دارها و یقه بسته های متحجر ساخته شده است. 🔺 که بیش از هر مسئله ای مروج سکولاریسم و اسلام فردی هستند. تقوایی که مورد تجویز این جریان خطرناک است، تقوای مسئولیت گریز و گوشه گیر است. تمام اسلام را در یک سری ظواهر خشک و خالی و بی روح تفسیر و عمل می کنند. معنویت در این ابزاری است برای تخلیه ی روحی و روانی فرد. نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی کمترین واکنش را نشان می دهند. 🔺اینان حتی حسین(ع) را هم شهید دوست دارند، نه حسینی زنده و حاضر در همه زمان ها و مکان ها، چرا که ممکن است از حنجر چنین حسینی هر لحظه صدای "هل من ناصر ینصرنی" شنیده شود! در قاموس مذهبی های بی خطر کل یوم عاشورا یعنی هر روز زیارت عاشورا را با100لعن و 100سلام بخوانی، تا خیالت از باب تولی و تبری راحت شود، و دیگر نیازی به مبارزه با ظالمین زنده و اطاعت از امام حاضر نباشد. 🔺"فرقی نمی کند زن یا مرد، آخوند یا کراواتی، پلو می دهند همیشه برای کشتن حسین، حتی گاهی پرچم سیاه می زنند، و روضه خوان هم می آورند..." اما نباید هدف قیام امام حسین(ع) را بازگو کرد، نباید حسینی زیست، نباید پیام بازگو شود. بچه ی هیئتی باید تنها خاصیتش به سر وسینه زدن باشد و هیچگاه نباید به صورت دشمن و ظالمین عالَم تعرضی کند! https://t.me/teribon_media/86 🔺و چه زیبا حضرت سیدالشهدا در خطبه منا خطاب به این جماعت فرمود: "شما نسبت به حق ضعفا و محرومین کوتاه آمده ¬اید. این حقوق را نادیده گرفته ¬اید و سکوت کرده¬ اید اما هر چیز که فکر می کردید حق خودتان است مطالبه کردید. شما نه مالی در راه خدا بذل کردید و نه جانتان را در راه ارزشها و عدالت به خطر انداختید و نه حاضر شدید با قوم و خویش¬ها و دوستانتان به خاطر خدا و اجرای عدالت و اسلام درگیر بشوید. با همه¬ی این کوتاهی¬ها از خدا بهشت را هم میخواهید؟ در حالی که من میترسم خداوند در همین روزها از شما انتقام بگیرد...شما می¬ بایست این ستمگران و فاسدان را نهی از منکر میکردید و نکردید، و مصیبتتان از همه بالاتر است. چون عالم به دین و اصحاب پیامبر بودید و چشم مردم به شما بود و شما را نماینده ی اسلام می دانستند." ✍🏻 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️ «قصه عزاداران وی آی پی، جایگاه های خاص، علم کشان انقلاب» به قلم مازیار بیژنی 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️قربة إلی رسانه! 🔺عجیب است که مجامع حسینی را تا این حد، به سیطرۀ دوربین و تصویر درآورده‌ایم. اسمِ این کار «رسانه‌ای عزاداری» نیست؛ بلکه اسمش «رسانه‌ای عزاداری» است! رسانه‌ای شدن، یعنی مالِ رسانه شدن، برای رسانه شدن، به استخدام رسانه درآمدن. 🔺رسانه‌ای شدن، اقتضائاتی دارد؛ هم در فُرم و هم در محتوا. اقتضائاتی که ناخودآگاه در تضاد با مفاهیم غیرملموسی مانند است. رشتۀ رسانه‌ای شدن، سرِ دراز دارد. عطشِ رسانه‌ای شدن، به سختی فروکش می‌کند. جاذبه‌های اغواکنندۀ تصویر و رسانه، به سادگی قابل چشم‌پوشی نیست. تصاویرِ اسلوموشن و اصلاح رنگ شدۀ مداحیِ مداحان، هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. 🔹یک مثال عینی برای فهم معنا و پیامد رسانه‌ای شدن: روز عاشورا، در میدان مرکزی شهر، مداح با هیجان در حال نوحه‌خوانی است. به او اشاره می‌کنند که عزاداری‌شان در حال پخش مستقیم از شبکۀ سه است. مداح بلافاصله رو به عزاداران می‌گوید: «دست‌ها را بالاتر بیاورید، صداها را بلندتر کنید، محکم‌تر سینه بزنید که تلویزیون دارد پخش‌مان می‌کند... پیشِ شهرهای دیگر، آبروداری کنید!» ✍🏻 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon