eitaa logo
سیاست بدون روتوش
67 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
113 فایل
جهت ارتباط با ادمین به این آی دی مراجعه کنید @Kosar1385
مشاهده در ایتا
دانلود
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برهنگی مذهبی سلبریتی مذهبی تلاش شیطان درآخرالزمان @zamaneh
هدایت شده از راه روشن
جلیلی: آقای روحانی مگر برجام را برای ۲ سال نوشته بودید؟ 🔹شما که می‌گویید دیوانه‌ای آمده همه چیز را بهم زده، مگر در سال ۹۶ که گفتید به من رأی دهید تا بقیه تحریم‌ها را هم رفع کنم، همان دیوانه سر کار نبود؟ 🔹آقای روحانی بگوید در همان ۲ سالی که ایشان می‌گوید برجام خوب بوده، کدام بانک مرکزی اروپایی با ما کار کرد؟ کل سرمایه‎گذاری در آن دو سال چقدر بود؟ در آن دو سال، سرمایه‎گذاری بسیار کم‌تر از سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بوده که اوج تحریم‌ها را تجربه کردیم. 🌐پایگاه اخبار دولت انقلابی رسانه باشید↙️↙️ https://eitaa.com/joinchat/3109224563Cf60960028c
وقتی که طواف خانه خدا در فضای باز تعطیل است اما کنسرت رقاصه‌ها و آوازه‌ خوان‌ها در فضای بسته و انبوه جمعیت در شهر مجاور برگزار می‌شود‼️ تمام دروغ ها و تناقضات کرونا در یک قاب‼️‼️‼️ آیا دستهای دولت خائن روحانی در همکاری با کروناهراسی صهیونیستی را نمیبینید⁉️ آیا کرونا مأمور تغییر دنیا به نفع صهیونیزم نیست⁉️ آیا نمکی که اشک سیاسی برای حسین ع را عامل افسردگی میداند و واکسن انگلیسی را خلاف دستور صریح رهبری وارد میکند ، مهره صهیونیزم جهانی نیست⁉️ امروز نمکی رسما در اخبار صدا و سیما گفت واکسن استرازانکا وارد کرده ولایتمداران کجا هستند⁉️ @banooyetamadonsaz
9.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆سناریوی مضحک برنامه ریزی شده مسیح علینژاد در هفته ی حجاب؛ دست و پا زدن یک ورشکسته و برده ی سیاسی برای بازیافت جایگاه سوخته اش و تمجید دروغین از پلیس ایالات متحده... 📌نمایشی که درست در زمان پروپاگاندای گروهک تروریستی مجاهدین خلق علیه ایران کلید می خورد و به عنوان نقش مکمل این پروژه، ایفای نقش می کند! @banooyetamadonsaz
*ویروس ضد دین اینبار در مکه!!!!! 📌 تصویر همزمان از دو مکان یکی کعبه در شهر مکه و دیگری کنسرت محمد عبده آوازه خوان عرب در شهر جده 📌 خودتان ببینید و قضاوت کنید که چگونه به بهانه کرونا طواف خانه خدا در فضای باز را تعطیل کرده اند اما همزمان کنسرت رقاصه‌ها و آوازه‌ خوان‌ها در فضای بسته و انبوه جمعیت در شهر مجاور برگزار می‌شود! 🌹کانال طلاب بصیر @tolabebasir
هدایت شده از بانو نگار
📌مرثیه ای برای «حجاب» ❗️21 تیر هر سال فرصتی هست تا اکثر فعالان جبهه انقلاب مرثیه ای بر حجاب در فضای جامعه بسرایند و نسبت به علل و عوامل آن واکنش نشان دهند. بررسی مجموعه این نگاه ها و نظرات بیش از گذشته من را به این واقعیت می رساند که اساسا در فهم مسئله حجاب هنوز دچار کج فهمی و ناقص فهمی هستیم. بدیهی است فهم هر مسئله اجتماعی اولین گام جهت حل مسئله خواهد بود که تا اتفاق نیفتد همچنان «حجاب» مصداق؛ سال به سال دریغ از پارسالی است که ظاهر جامعه نیز گواه این مدعاست. 🔺تا زمانی که نگاه  به  مسئله حجاب یک  نگاهِ «علّیتی » ،« سیستمی» و « کلان» نباشد که بر اساس آن در صدد فهم شبکه علیتی ایجاد این مسئله اجتماعی نباشیم  و مسئله «حجاب» را صرفا از دریچه نگاه «تک عاملی» و «جزئی» نگریسته شود و تمام تلاش برنامه ریزان فرهنگی به سمت درست نمودن «شکل» پوشش و «رفتار» حجاب سرازیر می شود نمی توان به حل مسئله حجاب امیدوار بود. 🔺تا وقتی که عامل  تفاوت های «جنسی» و «جنسیتی» در میان برنامه ریزان و متولیان حجاب به رسمیت شناخته نشود و صرفا «آقایان» در پستوهای جلساتی خود، فارغ از نیاز به فهم فکری زنانه و نیازهای زنان، به طراحی برنامه های فرهنگی می اندیشند نمی توان به حل مسئله حجاب امیدوار بود  چرا که اساسا نمی توان برای پوششش زنان برنامه ریزی کرد ولی فهم دقیقی از میل به زیبایی در زنان نداشت که اگر این فهم زنانه می بود شاید در محیط های صرفا زنانه همچون مدارس، معماری مدارس و کادر آموزشی به سمتی حرکت می نمودکه نیازی به حجاب نباشد. 🔺تا وقتی  مزایای حجاب همچون؛ ایجاد امنیت برای زن و برداشتن نگاه جنسی از زن در جامعه  را جایگزین دلیل حجاب (  انجام یک دستور الهی) به جامعه معرفی می کنیم نمی توان به حل مسئله حجاب امیدوار بود. 🔺تا زمانی که مباحث نظری حجاب را از منابع شصت سال قبل (کتب شهید مطهری در مسئله حجاب) ارتزاق می کنیم و با وجود مسائل بسیار جدید عزمی جدی برای ارائه  و تولید نظری و محتوایی دیده نمی شود نمی توان به حل مسئله حجاب امیدوار بود 🔺تا وقتی که به جای تشریح «حدود حجاب» بر روی «مدل حجاب» تمرکز می کنیم و  شاهد حجاب استایل ها، باربی ها مسلمان و اینفلوئنسرهای حجاب هستیم نمی توان به حل مسئله حجاب امیدوار بود. 🔺تا زمانی که مخاطب حجاب را صرفا «دختران» و «زنان» جامعه بدانیم و ببینیم و بی تفاوت نسبت به دستورات دینی در مسئله حجاب در «پسران» و «مردان» همچون؛ « غض بصر» ، « مدیریت نگاه و میل جنسی» باشیم، نمی توان به حل مسئله «حجاب» امیدوار بود. 🔺تا زمانی که عرفی گرایی دینی ( انتخاب بخش هایی از دین به سلیقه و فهم فردی و نه سعی در فهم و انجام همه دین) در جامعه رواج داشته باشد و شاهد مسلمانی باشیم که انتخاب می کند نماز بخواند روزه بگیرد ولی حجاب نه و یا  زن محجبه ای که انتخاب می کند حجاب داشته باشد ولی غیبت و تهمت ورد زبانش است و اسراف و چشم و هم چشمی ملکه ذهن و رفتارش، نمی توان به حل مسئله حجاب امیدواربود. 🔺تا زمانی که با وجود قوانین متعدد عفاف و حجاب در کشور که بیش از بیست دستگاه اجرایی را موظف به انجام وظیفه نموده است و لی دستگاه های متولی بی پروا از انجام وظایف خود سرپریجی می کنند و نتیجه کم کاری این دستگاه ها را صرفا نیروی انتظامی با استفاده ار «قوه قهریه» جمع می کند نمی توان به حل مسئله حجاب امیدواربود. 🔺تاز زمانی که همه نظامات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، معماری و شهرسازی و ...ما هماهنگ با کلیت دین حرکت نکنند نمی توان امیدوار به حل مسئله حجاب بود. 🔺و مهمتر از همه یقین بدانیم حجاب نه «اصول» دین است و نه «فروع» آن،  بلکه یک «واجب شرعی» و ضروریِ دینی است که تا «اصول دین» درست فهم نشود و جهان بینی توحیدی افراد جامعه بر اساس دین شکل نگیرد نمی توان به انجام رفتار شرعی (حجاب) امیدوار بود. بر این اساس باید پرسید خانواده و نظامات آموزشی، پرورشی و فرهنگی ما تا چه اندازه کودکان و نوجوانان را  پرسشگر و متفکر تربیت می نمایند تا بتوانند در سن تکلیف فهم درست و توحیدی از دین پیدا نمایند؟!  ✍ زهرا عباسپور  @Banounegar
✍ برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند است؛ رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم. خوب میدانید منزّه ترین عالِم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی و پاک ما، را تنها نسخه نجاتبخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه‌ی رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه، حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند؛ قرآن آسیب میبیند 🍃حاج https://eitaa.com/joinchat/2061434900Cc21bea41cb
افغانستان امارت اسلامی آمریکا (یادداشت روز   سقوط تعداد قابل توجهی از شهرهای افغانستان به دست «طالبان» مباحث زیادی را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله در ایران پدید آورده است. سؤال اصلی این است که با این تحولات که عمدتاً صبغه نظامی- امنیتی دارد، سرنوشت افغانستان چه می‌شود؟ و آیا در پس این روند، شکل‌گیری یک «حکومت مقتدر مذهبی» است یا آغاز جدیدی بر آنارشی امنیتی و از هم گسیختن هرچه بیشتر پایه‌های نظام اجتماعی افغانستان؟ برای پاسخ بر این سؤال توجه به مطالب زیر اهمیت دارد: 1- کشور «جمهوری اسلامی افغانستان» 652840 کیلومترمربع مساحت و حدود 40 میلیون نفر جمعیت دارد. 77 درصد از مردم این کشور به زبان فارسی و بقیه به دو زبان پشتو و ازبکی تکلم می‌نمایند. 99 درصد مردم آن مسلمانند و در بیش از ده گروه قومی شامل پشتون‌ها، تاجیک‌ها، هزاره‌ها، ازبک‌ها، ایماق‌ها، ترکمن‌ها، بلوچ‌‌ها، پشه‌ای‌ها و سادات قرار دارند. در این بین پشتون‌ها با حدود 16 میلیون نفر، 39/5 درصد، بزرگ‌ترین گروه قومی افغانستان به حساب می‌آیند که از پیروان دو مذهب اهل سنت (اکثریت) و تشیع (اقلیت) شکل گرفته است. گروه دوم تاجیک‌ها هستند که 32/5 درصد یعنی حدود 13 میلیون نفر جمعیت دارند و عمدتاً سنی مذهب می‌باشند و بیشتر در شهرهای هرات، مزارشریف، کابل و غزنی زندگی می‌نماید. گروه قومی سوم، هزاره‌ها هستند که 20 درصد یعنی حدود 8 میلیون نفر جمعیت دارند که در ولایات مختلف افغانستان توزیع شده‌اند. گروه قومی چهارم، ترک‌تبارها- ازبک‌ها- هستند که 10 درصد یعنی جمعیت آنان حدود 4 میلیون نفر می‌باشد. جمعیت شیعه که حدود 7 میلیون نفر می‌باشد، در میان تاجیک‌ها، پشتون‌‌ها، قزلباش‌ها، سادات، هزاره‌ها و بقیه توزیع شده‌ است. شیعیان عمدتاً در ولایات بامیان، مالستان، بلخاب، سرپل، ناوور، کابل، مزار شریف، هرات، دایکندی، غزنی، شیخ علی، لعل، سرجنگل و جاغوری زندگی می‌کنند و شهر محوری و تاریخی آنان بامیان به حساب می‌آید. بنابراین کاملاً واضح است که هیچ قومی در افغانستان وجود ندارد که بتواند ادعا کند اکثریت مطلق جمعیت را داشته و در نتیجه حق دارد حکومت و کشور و سازمان‌های آن را در قبضه خود قرار دهد. البته از نظر مذهبی، با توجه به اینکه بین 75 تا 80 درصد مردم، تابع مذهب حنفی هستند، طبعاً حکومت از نظر قوانین و حقوق اساسی، از اصول این مذهب پیروی می‌کند. کما اینکه الان هم این‌گونه است اما در عین حال این نکته را باید در نظر داشت که تقسیم‌بندی‌های داخلی افغانستان مانند عراق، لبنان و... نه بر مبنای مذهب بلکه بر مبنای قومیت قرار دارد و از این منطق تبعیت می‌نماید. 2- گروه طالبان که از حدود 1370 و در جریان جنگ‌های داخلی افغانستان سربرآورده و در فاصله سال‌های 1375 تا 1380 حکومت را در این کشور به دست گرفته است و گفته می‌شود مثلث آمریکا، پاکستان و سعودی در شکل‌گیری اولیه و رشد آن نقش اساسی داشته‌اند، حداکثر 30 درصد جامعه متنوع افغانستان را نمایندگی می‌کند. چه اینکه طالبان با توجه به صبغه مذهبی و دستور کاری که- تحت عنوان امارت اسلامی- برای خود تعریف نموده است، نمی‌تواند اقوام غیرپشتون را مخاطب خود داشته باشد. در میان پشتون‌ها هم سه جریان وجود دارد؛ یک جریان مذهبی سنی که از نظر تعلیمی از مدارس حقانی و... پاکستان تغذیه می‌شود، یک جریان مذهبی شیعه پشتون و یک جریان غیرمذهبی سنی پشتون که از ایده‌های غیرمذهبی‌ جانبداری می‌نماید. جریان مذهبی اول یعنی طالبان اگر سه چهارم کل پشتون‌ها را هم جذب نماید، 30 درصد یعنی حدود 12 میلیون نفر از مردم افغانستان را نمایندگی می‌نماید. آنچه الان از سوی گروه طالبان دنبال می‌شود سیطره مطلق بر افغانستان و کنار زدن عملی سهم و حق بقیه اقوام و طوایف است و این یعنی سیطره یک اقلیت 30 درصدی بر کل افغانستان. این در حالی است که تاجیک‌ها با داشتن حدود 13 میلیون نفر جمعیت، اقلیتی بزرگ‌تر را شکل می‌دهند. در اینجا دو نکته وجود دارد یک نکته این است که میان بیان و قول طالبان، از یک سو باسابقه و از سوی دیگر با عمل فاصله اساسی وجود دارد. «طالبان امروز» اصرار دارد ما قبول کنیم با طالبان گذشته و حکومت مطلوب فعلی آنان با حکومت امارات گذشته، تفاوت بنیادی دارد. ولی روشی که طالبان برای سیطره بر افغانستان در پیش گرفته است، وادارکردن بقیه طوایف و مذاهب به تمکین در برابر سیطره مطلق خود است و این در واقع نوعی جدید از «تمامیت‌خواهی» این گروه می‌باشد که اگر بر افغانستان مسلط گردد، قطعاً برای ساکت کردن دیگران دست به سلاح می‌برد و به قول و قرارهای فعلی خود پشت می‌کند. طالبان الان بر شکل‌گیری امارت اسلامی تأکید دارد و از آن کوتاه نمی‌آید و حال آنکه حدود 70 درصد از مردم و اکثریت قاطع اقوام، مخالف این ایده هستند. طالبان «قانون اساسی» که به تصویب اکثریت مردم رسیده را رد کرده و حتی به اصلاح آن بسنده نمی‌‌کند. طالبان دقیقاً
به دلیل اینکه نمی‌تواند بیش از 30 درصد مردم را نمایندگی ‌کند، با برگزاری انتخابات پارلمانی یا ریاست‌جمهوری موافق نیست و به یک «لویه جرگه» می‌اندیشد که اعضای آن بر مبنای اکثریت پشتون و اقلیت دیگران منصوب شده باشند و این به معنای آن است که تا سال‌های بعد هم مردم حق و سهم واقعی در تشکیلات دولتی نخواهند داشت. طالبان با حمله به مناطق شمالی در حال جنگ با اقوام تاجیک، هزاره، ازبک و... می‌باشد و هر روز تعدادی از طرفین در این جنگ کشته می‌شوند این به معنای وقوع دوباره یک جنگ قومی در افغانستان است طالبان، اصرار دارد بگوید ما با مسالمت شهرهای شمالی را تسخیر کرده و بنای جنگ نداریم ولی این واقعیت ندارد و صدها کشته و هزاران آواره مناطق شمالی، بطلان این ادعا را آشکار می‌کند. طالبان اصرار دارد بگوید ما با شیعیان کار نداریم و مرزهای جمهوری اسلامی ایران را هم محترم می‌شماریم ولی روش طالبان که توسل به زور برای سیطره بر افغانستان است، آینده شیعیان و مرزهای کشور ما را با ابهام مواجه کرده است. البته شیعیان قادر به دفاع جدی از خود هستند و جمهوری اسلامی ایران اجازه کمترین تعرض به مرزهای خود را نمی‌دهد، اما سخن بر سر این است که این همه با هزینه‌هایی از سوی شیعیان و جمهوری اسلامی مواجه خواهد بود و نمی‌تواند نگران‌کننده نباشد. 3- نکته دیگر این است که به دلیل آنچه در بخش قبلی گفته شد، استقرار حکومت مطلقه طالب به این سادگی هم که آنان و آمریکا تصور کرده‌اند، میسر نیست. ما شاهد بوده‌ایم که طالبان در فاصله سال‌های 1375 تا 1380 نتوانست سیطره مطلق پیدا کند و لذا در طول این دوره، جنگ در مناطق شمالی این کشور استمرار پیدا کرد. الان هم طالبان نمی‌تواند 100 درصد خاک را به تصرف درآورده و امارات خود را بدون توافق با دیگران و بدون ارائه یک چشم‌انداز روشن از حکومتی فراگیر، مردمی و دربردارنده حقوق همه اقوام مستقر نماید. همین الان که رسانه‌های طالبان تصویر پیروزی مطلق این گروه‌ها را به نمایش گذاشته‌اند، بیش از 50 درصد یعنی 183 شهرستان از 369 شهرستان افغانستان را در سیطره خود ندارد و جنگ و درگیری سخت در 136 شهرستان ادامه دارد و این در حالی است که طالب مدعی است بر حدود 90 درصد افغانستان سیطره یافته است. حکومت مورد نظر طالب یک حکومت نیست، صحنه‌ای از آشوب دائمی میان اقوام است و این چیزی نیست که با تغییر ادبیات طالبان- در حالی که بر اصلی‌ترین عناصر فکری سابق خود تأکید می‌کند- دگرگون گردد. 4- در این میان سهم آمریکا خیلی مهم است. آمریکا براساس وظیفه خود باید در طول 20 سال گذشته که در دو بخش سیاسی و امنیتی- نظامی این کشور تسلط داشته است، ارتش افغانستان را برای به دست گرفتن مسئولیت‌های نظامی- امنیتی آموزش می‌داد و تجهیز می‌‌کرد. نه اینکه 20 سال پس از آنکه با ادعای مقابله با طالبان این کشور را ‌اشغال کرده،- به دلیل ناتوان شدن- طرحی که مشخصات کامل یک توطئه دارد را به اجرا بگذارد که نتیجه آن درگیری نظامی در بیش از 136 شهرستان- 37 درصد خاک این کشور- باشد. الان سؤال اساسی این است که درگیری‌های قومی که امروز در نتیجه مذاکرات دوحه بر افغانستان سایه افکنده است، چه لایه‌های پنهانی دارد؟ آیا آمریکا نمی‌دانست که طالب نمی‌تواند به تنهایی بر افغانستان مسلط شود؟ پس چرا برای ایجاد موازنه قدرت بین طالبان و دولت پشتون ‌اشرف غنی کاری نکرده و با عدم تجهیز ارتش و جلوگیری از تجهیز آن توسط دیگران، عملاً افغانستان را به صحنه درگیری تبدیل کرده است؟ آیا از این پس طالبان در نقش گروه نیابتی آمریکا برای مهار مخالفان آمریکا در افغانستان و منطقه عمل خواهد کرد
هدایت شده از  گاندو
📲 سربازان گمنام حضرت موسی ... 😂👌 🇮🇷@ganndo 🇮🇷@ganndo
❌مزدور بی ارزش... 🔺۷ تفاوت مسیح علی نژاد  و روح الله زم برای جمهوری اسلامی 🔻چرا دستگیری مسیح علی نژاد برای جمهوری اسلامی بی ارزش است؟ چرا روح الله زم ارزش داشت؟ 1⃣ روح الله زم نه صرفا یک ضدانقلاب، بلکه سرشاخه یک جریان براندازی در داخل کشور محسوب میشد. شناسایی عوامل متصل به روح الله زم در داخل اهمیت داشتند. کسانی که بستر انتقال اطلاعات را به زم فراهم کرده بودند. مسیح علی نژاد از این جهت فاقد ارزش است. 2⃣ روح الله زم نقش سازماندهی و آموزش و توسعه عملیات های میدانی آشوب در داخل را بر عهده داشت. بسیاری از پروژه های خیابانی با محوریت آمدنیوز انجام می شد. مسیح علی نژاد از این جهت بلااثر است. 3⃣ روح الله زم نقش نفاق در ایجاد اختلافات داخلی و بدبینی به حاکمیت و مسوولین را با پخش اطلاعات دستکاری شده بر عهده داشت و حال آنکه مسیح علی نژاد از این جهت فاقد هرگونه توان وکارکردی است. 4⃣ روح الله زم به جهت عملیاتی بودن، نقش پیوند دهنده جریان های ضدانقلاب را برعهده داشت حال آنکه مسیح علی نژاد وجاهتی در بین ضدانقلاب ندارد تا نقش محوری بیابد. 5⃣ روح الله زم از برخی جریان های سیاسی در داخل حمایت می کرد و از این جهت تصویر نفاق گونه داشت. بر این اساس ادعای اصلاح داشت و می گفت آنچه شما می گوئید اغتشاشات ما می گوئیم اعتراضات. حال آنکه مسیح علی نژاد یک ضدانقلاب آشکار است و نیاز به نفاق شکنی ندارد.   6⃣ پیوست  عملیاتی روح الله زم در براندازی، سیاسی بود و پیوست عملیاتی مسیح علی نژاد، اخلاقی از طریق توزیع و ترویج جریان فحشای داخلی است. برای مقابله با پیوست نوع دوم اقدام امنیتی پیچیده نیاز نیست
و در کنار برخورد قهری باید  روشنگری و کار فرهنگی انجام داد. 7⃣ پایگاه اجتماعی روح الله زم  وآمد نیوز به دلیل برخی وجوه مزورانه ومنافقانه اش، مردمی بود و حال آنکه پایگاه اجتماعی مسیح علی نژاد صرفا ابتذال و جریان آشکار ضدانقلاب است و کمتر داخلی است. ⬅️ بر این اساس پروژه دستگیری مسیح علی نژاد برای جمهوری اسلامی از بیخ و بن بی اساس و فاقد ارزش است و نمایشنامه اخیر ضدانقلاب بیشتر به پروژه شیادی احیای معصومه قمی کلا تا مسیح علی نژاد است. تبدیل یک آدم فاقد ارزش و سوخته به یک مهره موثر. ✍محسن مهدیان 💚@thamenbuinzahra1💚