eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
243 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸وصیت‌نامه استاد فاطمی‌نیا که امروز توسط پسرشون گفته شد ۲ خط بود: 🌺 گله‌گذاری و بدرفتاری در خانه را کنار بگذارید. 🌺 تا خشم در خانه هست منتظر برکات نباشید. ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍امام صادق عليه السلام: خداوند عزّوجلّ فرموده است هر كه بنده مؤمن مرا بيازارد، به من اعلان جنگ مى‌دهد. 📚 الكافی، جلد ۲، صفحه ۳۵۰ ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110
ما با سینما مخالف نیستیم، ما با مرکز فحشا مخالفیم. ما با رادیو مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم. ما با تلویزیون مخالف نیستیم، ما با آن چیزی که در خدمت اجانب برای عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروی انسانی ماست، با آن مخالف هستیم. ما کیْ مخالفت کردیم با تجدد؟ با مراتب تجدد؟ مظاهر تجدد وقتی که از اروپا پایش را در شرق گذاشت - خصوصاً در ایران - مرکز [عظیمی‌] که باید از آن استفاده تمدن بکنند ما را به توحش کشانده است. سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم، در خدمت تربیت این مردم باشد؛ و شما می‌دانید که جوانهای ما را اینها به تباهی کشیده‌اند. و همین طور سایر این [مراکز]. ما با اینها در این جهات مخالف هستیم. اینها به همه معنا خیانت کرده‌اند به مملکت ما. چه زیبا گفت امام بزرگوار ما ما با سینما مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم و ادامه اش می شود... ما با موسیقی مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم ما با ورزشگاه رفتن خانمها مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم ما با شادی مردم مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم ما با ... این دقیقا همان چیزی است که نِق زنها نمی فهمند، چه سنتی ها و چه روشنفکرها آقایان ما با فحشا مخالفیم نه با... ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110
✅محدوديتهاي علوم تجربی در مسير كمال1⃣ 🖌حجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی 🔸موضوع شناخت و داوري این علوم، امور مادي و محسوس است؛ در نتيجه، اين ابزار توان روشن ساختن بُعد مادي انسان را تا حد زيادي دارد؛ اما براي داوري نسبت به بُعد روحاني انسان ناتوان است. 🔸علوم تجربي، نسبت به مسائلي كه از حوزه علوم تجربى فراتر باشد، ساكت است، نه آن را رد و نه اثبات مى‏كند. اگر كسى با اتكا به علوم تجربي، دعاوي فوق تجربي را رد كرد، بسان كسي است كه با چشمی که راهی به دیدن پشت ديوار ندارد، وجود هر موجودي را در آن‎جا انكار كند. 🔸با وجود تنگناي مادي دانش تجربي، اين علوم صلاحيت كافي براي تدوين طرح كمال‎بخش و هدايتگر آدمي را ندارد؛ زيرا انسان تركيبي از دو بعد را داراست، و برنامه ي هدايتي وي، بايد ناظر به هر دو، و ارتباط آن‎ها با يكديگر باشد. ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110
⭕️ قدرت تخریب 10/💣 ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ان شاءالله هر روز احادیث ناظر بر و مسائل آن را در کانال قرار خواهیم داد🌹 ❣️فصل اول"فضیلت ازدواج" 1️⃣قالَ النَّبِيُّ صلي الله عليه و آله: اِذا تَزَوَّجَ الرَّجُلُ اَحْرَزَ نِصْفَ دينِهِ. پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمود: كسى كه ازدواج كند، نصف دينش را حفظ كرده است. ▫️مستدرک الوسائل،ج۱۴،ص۱۵۴ ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110
هدایت شده از اجمالی از خداشناسی فلسفی
خداشناسی فلسفی،ج۲۱،اثبات کامل مطلق،نجفی.m4a
5.11M
📌اجمالی از 📎جلسه بیست و یکم(اثبات کامل مطلق) ▫️حجت‌ الاسلام نجفی ✅برای دسترسی راحت تر به سایر مجموعه این درس گفتار در کانال 👇 عضو بشوید. https://eitaa.com/joinchat/878510258Caf0d961b03 👌آدرس کانال مجزای سایر درس گفتار ها در پیام سنجاق شده،وجود دارد. ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110
درکی از این بهشت ندارند ناکسان چون تار عنکبوت گرفته‌ست قلب‌شان ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110
ثقلین بابِ حطه
📖2️⃣قطره ای از اقیانوس ثقلین ✳️ اشکالات هیوم به برهان نظم: 3️⃣نظم حاکم بر جهان را از خود ماده بدانی
📖3️⃣قطره ای از اقیانوس ثقلین 👈براهین اثبات خداوند متعال 🔹️برهان حدوث برهان مشهوری نزد متکلمین برای اثبات صانع و محدِث برای عالم ✳️تعریف حدوث و اقسام آن: در اصطلاح علم کلام «حدوث» در برابر «قدم»، و «حادث» در برابر «قدیم» است. برخی متکلمان «حدوث» را به اول داشتن، و «قدم» را به اول نداشتن معنا کرده اند و برخی دیگر «حدوث» را سبق عدم بر وجود، و «حادث» و «قدیم» را به ترتیب، موجودِ مسبوق به عدم، و موجودِ غیر مسبوق به عدم دانسته‌اند. این معنای اصطلاحی مطابق مضمون برخی احادیث اهل البیت( است: «مَا الدَّلِیلُ عَلَى حَدَثِ الْعَالِمِ قَالَ أَنْتَ لَمْ تَکنْ ثُمَّ کنْتَ» هر یک از حدوث و قدم بر دو گونه است: حدوث و قدم زمانی و حدوث و قدم ذاتی. ملاک حدوث زمانی، تقدم و تاخر زمانی است. اگر زمانى باشد که شى‏ء نباشد، سپس در زمان بعد بیاید، این شى‏ء «حادث زمانى» است. در مقابل، اگر شیئى باشد که هیچ زمانى از وجودش خالى نباشد، «قدیم زمانى» است. 1️⃣حدوث زمانی:مسبوق بودن وجود شی به عدم زمانی 2️⃣حدوث ذاتی:مسبوق بودن وجود شی به عدم در ذات خودش. (مانند همه موجودات امکانی) حدوث ذاتی به امکان ذاتی بر می گردد و به برهان امکان و وجوب لذا از بحث خارج است. ✳️برهان حدوث: تقریر اول: عالم حادث است، هر حادثی محدِثی دارد پس عالم محدِثی دارد. تقریر دوم: حیات حادث است، علت حیات حادث یا ماده است و یا غیر ماده. لکن علت حیات، خود ماده نیست چون فاقد شی ، معطی نمی شود. پس غیر ماده علت حیات است.(موجودی غیر مادی، پدید آورنده عالم است) ◀️آیا این موجود غیر مادی، واجب است یا ممکن، حادث است یا قدیم، این برهان پاسخگو نیست. تقریر صغری: با استفاده از قانون ترمودینامیک که انتقال حرارت از جسم گرم به سرد اتفاق می افتد، نتیجه می گیرد که باید حیات نیز امر حادثی باشد زیرا اگر آغازی نداشته باشد، می بایست مدتها قبل از این انرژی های ماده مستهلک می شد. تقریر کبری: یک اصل عقلی ✳️شبهه راسل: وی پس از قانون ترمودینامیک و نتیجه ای که از آن گرفته شد(یعنی حدوث عالم مادی) می گوید: استنتاج وجود خالق از مخلوق، استنتاجی علّی است، استنتاج علّی در علوم طبیعی جایز نیست مگر آن که قوانین علمی بر آن منطبق باشد. پس استنتاج وجود خالق از مخلوق جایز نیست. ◀️پاسخ شبهه: برهان حدوث از دو مقدمه تشکیل شده، مقدمه اول حسی است و مقدمه دوم عقلی و این مقدمه خارج از دایره علوم تجربی است. ✳️برهان حدوث در کتاب و سنت: در آیات و روایات شواهدی وجود دارد که دلالت بر حدوث زمین و آسمان و مابین آنها می کند. ☆━🍃🌺🍃━☆ @thaqaleyn110