eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
243 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه ای سوره مبارکه يس آیه ۲۰ وَجاءَ مِن أَقصَى المَدينَةِ رَجُلٌ يَسعىٰ قالَ يا قَومِ اتَّبِعُوا المُرسَلينَ و مردی (با ایمان) از دورترین نقطه شهر با شتاب فرا رسید، گفت: «ای قوم من! از فرستادگان (خدا) پیروی کنید! اگر تاریخ یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت - که اصلاً برنامه‌ی انسان‌سازی و برنامه‌ی بشریت است - تاریخ را وارد خودش نمی‌کرد؛ اما شما می‌بینید که در قرآن تاریخ هست؛ البته بخشهایی که برای بیان اهداف قرآن کارساز است. بالاخره آدم عاقل، آن چیزی که برایش کارساز است، از یک مجموعه انتخاب می‌کند. قرآن آنچه را که برای خودش کارساز است، انتخاب کرده است؛ حتّی در جاهایی از جزییات صرف نظر کرده؛ چون جزییات برایش کارساز نبوده است. مثلاً در قضیه‌ی زن فرعون، این مهم است که این «زن» است؛ آن هم «زن فرعون»؛ لذا از زن فرعون اسم می‌برد؛ بخصوص تکیه می‌کند که این کار را زن فرعون کرد، این حرف را زن فرعون زد؛ یعنی از شخصیت او - که یک چیز جزیی است - نمی‌گذرد؛ اما در قضیه‌ی مؤمنِ سوره‌ی یاسین می‌فرماید: «و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی». حالا این رجل چه کسی بود، در چه سنی بود، از کدام شهر بود، وابسته به کدام طبقه بود، اینها اصلاً اهمیتی ندارد؛ یعنی در این‌جا مورد نظر قرآن این نیست؛ این‌جا بحث سر این است که مردی از آن ته شهر، با حالت دویدن - «یسعی» - خودش را به این جمعیت رساند که بگوید: «یا قوم اتّبعوا المرسلین». آن بخشی از تاریخ که برای هدف قرآن کارساز است، آن را قرآن انتخاب می‌کند و به بهترین شیوه و با زیباترین و شیواترین بیانی آن را وسط می‌گذارد و به جزییاتش کار ندارد. البته در جایی هم به جزییات کار دارد؛ چون این جزییات مهم و کارسازند. بنابراین، تاریخ مهم است؛ از اهمیت تاریخ نبایستی صرف نظر کرد. تاریخ، عبرت است.۱۳۷۰/۱۱/۰۸ بیانات در دیدار اعضای گروه تاریخ صدای جمهوری اسلامی ایران‌ ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🔰هیچ کجا واسم حرم نمیشه... ▫️ ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
Arbaeen.pdf
2.13M
📜 نسخه PDF | 🌹رهبر معظم انقلاب: دو سه زیارت مهم روز اربعین وارد است؛ روز اربعین، همه‌ی مردم بنشینند زیارت اربعین را با حال، با توجّه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (علیه السّلام) و بگویند یا سیّدالشّهداء، ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تا یک نظری بکنند، یک کمکی بکنند. ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🔰امروز سه تا کتاب خیلی خوب خریدم. حتما تو لیست مطالعات این سه کتاب را در اولویت قرار بدید...عالیه...بنده "همرزمان حسین " را قبلا به صورت امانی،مطالعه کردم. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌حکمت ۱۷ نهج البلاغه ؛ ضرورت رنگ کردن موها (بهداشتى ، تجمل و زیبایى ... ▫️شرح اجمالی 👇👇 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
📌شرح اجمالی حکمت ۱۶ اين سخن حكمت‌آميز در واقع پاسخى است به سؤالى كه بعضى از ياران امام دربارۀ تفسير يكى از سخنان پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله كرده‌اند به اين ترتيب كه: «از امام دربارۀ اين گفتار ‌پيامبر صلى الله عليه و آله سؤال شد كه فرموده است: موهاى سفيد خود را تغيير دهيد (رنگ و خضاب كنيد) و خود را شبيه يهود نسازيد»؛ (وَ سُئِلَ‌ عليه السلام عَنْ‌ قَوْلِ‌ الرَّسُولِ‌ صلى الله عليه و آله: غَيِّرُوا الشَّيْبَ‌، وَ لَا تَشَبَّهُوا بِالْيَهُودِ) . امام عليه السلام فرمود: «اين سخن را پيامبر صلى الله عليه و آله زمانى فرمود كه پيروان اسلام كم بودند اما امروز كه اسلام گسترش يافته و آرامش و امنيت برقرار گشته (و اسلام استقرار يافته است) هر كسى مختار است (كه رنگ و خضاب بكند يا نه)»؛ (فَقَالَ‌ عليه السلام: إِنَّمَا قَالَ‌ صلى الله عليه و آله ذَلِكَ‌ وَ الدِّينُ‌ قُلٌّ‌، فَأَمَّا الْآنَ‌ وَ قَدِ اتَّسَعَ‌ نِطَاقُهُ‌، وَ ضَرَبَ‌ بِجِرَانِهِ‌، فَامْرُؤٌ وَ مَا اخْتَارَ) . «نطاق» در اصل به معناى كمربند و يا كمربندهاى خاصى است كه زنان به كمر مى‌بستند؛ ولى در اينجا به معناى محدوده و قلمرو است، بنابراين جملۀ «اتَّسَعَ‌ نِطٰاقُهُ‌» يعنى قلمرو اسلام گسترش يافته است. «جِرٰان» به معناى قسمت پايين گردن شتر است كه به هنگام استراحت آن را به زمين مى‌نهد و تعبير به «ضَرَبَ‌ بِجِرٰانِهِ‌» كنايه از حاكميت امنيت بر محيط اسلام است. در آغاز اسلام كه عدد مسلمانان كم بود و در ميان آنها گروهى از پيران نيز وجود داشتند پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله اصرار داشت كه پيران چهرۀ جوان به خود بگيرند تا مايۀ ترس و وحشت دشمن شوند و نشانى از ضعف در آنها ديده نشود به همين دليل دستور خضاب و رنگ كردن صادر شد. منتها براى اين‌كه دشمنان اعم از يهود و مشركان، از نكتۀ اين كار باخبر نشوند و دوستان نيز احساس ضعف نكنند پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله اين دستور را مستند به عدم شباهت با يهود كرد كه اين كار را به خود اجازه نمى‌دادند. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا