eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
71.3هزار عکس
74.5هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
463-zomar-ta-2.mp3
2.6M
سوره مبارکه بخش دوم مفسر: استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
والا با این فیلمی که پهپاد ما گرفته میشه مارک سیگار ناخدای ناو آمریکایی رو هم دید 😂 تهش هلیکوپتر رو مجبور میکنه بنشینه
✨﷽✨ 🏴بماند در کوچه چه گذشت ✍روزی علامه حسن زاده آملی در ضمن بیاناتشان برای لحظه ای جریان غصب فدک از حضرت زهرا سلام الله علیها را بیان نموده و آهی کشیدند، سپس فرمودند: نکته ای که می گویم، مبالغه نیست و حقیقت دارد که دومی، شقی ترین اشقیاء بر روی زمین می باشد.ایشان در ادامه فرمایشاتشان واقعه و جریان برخورد حضرت زهرا سلام الله علیها را با آن ملعون در کوچه بیان نموده و فرمودند: بماند در کوچه چه گذشت، اما زمانی که فاطمه ی زهرا سلام الله علیها رحلت فرمودند: امام حسن علیه السّلام بیشتر از امام حسین علیه السّلام و زینب سلام الله علیها جزع و فزع می کردند، عده ای خدمت امام رسیدند و گفتند: آقا برخیزید و این قدر گریه و بی تابی نکنید، شما فرزند بزرگ هستید و این گریه ی شدید شما، باعث بی تابی بیشتر برادرتان و خواهرتان که کوچکتر از شما هستند می شود. امام حسن علیه السّلام فرمودند اگر برادرم حسین علیه السّلام نیز مانند من می دانست که در کوچه چه گذشت و آن صحنه ی دلخراش جگر سوز را می دید او هم مانند من بلکه بیشتر بی تابی می کرد. چگونه برای مادرم نگریم در حالی که آن نانجیب چنان سیلی محکمی به صورت مادرم نواخت که بر زمین افتاد، سپس برخاسته و با هم به خانه آمدیم. 📚معجزات و کرامات امام حسن مجتبی ص 189 حجه الاسلام عزیزی
✅از نگاه ما تا نگاه خدا ✍️تعابیر خدا و مفاهیمش، با تعابیر ما فرق می‌کند! فقیر از نگاه ما کسی است که پول ندارد؛ و از نگاه خدا کسی است که توکل ندارد. بیمار از نگاه ما کسی است که نشاط جسم ندارد؛ و از نگاه خدا کسی است که نشاط روح ندارد. غریب از نگاه ما، انسان دور از وطن است؛ و از نگاه خدا، انسانِ بی‌خداست. چشم‌ها را باید شست؛ جور دیگر باید دید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دو عمل کم زحمت ولی با اجر فراوان 👤آیت الله مجتهدی تهرانی
❤️❤️❤️واقعا جالبه❤️❤️❤️ سوال کردند که آیا دریا زن است یا مرد؟! این چه سوالیه!؟ دریا اسم دختره ... آیاتوجه کردید ! وقتی که به بالا نگاه میکنیم آسمان ، خورشید ، ستاره ، ناهید ، زهره ، مهتاب ، باران ، به نام. خانمهاست! به دریا نگاه میکنیم مروارید ، صدف ، موج ، پری ، به نام خانومهاست! به باغچه نگاه میکنیم شبنم ، مریم ، نسترن ، رز ، ، نرگس ، یاس ، نیلوفر ، لاله ، به نام خانمهاس! به دشت نگاه میکنیم آهو ، غزال ، گلشن ، کژال به نام خانمهاست! به دل کوه نگاه میکنیم طلا ، نقره، الماس ، یاقوت ، به نام خانمهاست! به تن نگاه میکنیم نفس، جان ، گیسو، کمند ، تن ناز ، ماه رو به نام خانمهاست! دیگر سئوالی ندارم . این چه ابهت وحکمتی است که خودکلمه ،، دنیا،، هم به نام خانمهاست! تقدیم به مهر بانوی ایران زمین امروز سالگرد نامگذاری کشور عزیزمان "ایران" است حتی نام،، ایران،، هم مختص خانمهاست😍 در سال ۱۳۱۴ شمسی طبق بخشنامه وزارت امور خارجه و تقاضای دولت وقت؛ و تصویب مجلس شورای ملی، نام رسمی “ایران” (به جای پارس و پرشیا) برای کشور ما انتخاب شد . نامی که امروز ایران گفته میشود، بیش از ۶۰۰ سال پیش "اِران" تلفظ میشد . زنده یاد سعید نفیسی نویسنده و محقق نامی ایرانی در دی ماه ۱۳۱۳ نام "ایران" را به جای "پرشیا" پیشنهاد کرده بود . واژه ی "ایران" بسیار کهن و پیش از آمدن آریایی ها به سرزمین مان اطلاق میشد و نامی تازه و ساخته و پرداخته‌ای نیست ... واژه " ایران" از دو بخش درست شده است: بخش اول " ایر " به معنی اصیل، نجیب ، آزاده و شریف است ؛ ‌بخش دوم به معنی سرزمین، جا و مکان است . معنی کلی واژه ایران، “سرزمین آزادگان و نجیب زادگان" میباشد😍 مرا شادی از نام ایران بود دلم پر ز یاد نیاکان بود ز ایران جهان پیش من گلشن است ... همیشه ز یادش دلم روشن است.✨
| ☑️ اظهارات جالب یا عجیب از یک مدرس قدیمی فلسفه! ▪️هفته گذشته، استاد محمدحسین حشمت پور از با سابقه‌ترین مدرسان حکمت و فلسفه در ایران معاصر، در اظهاراتی به زعم برخی عجیب و غریب و به زعم عده‌ای دیگر جالب و تازه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا مطالبی را اظهار داشتند که در فضای مجازی هیاهوی زیادی ایجاد کرد و با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. فکرت برخی از این واکنش‎‌های را بازتاب خواهد داد: ▪️استاد حشمت‌‍پوردر جایی از این گفتگو می‌گوید: من دروس حوزه را در مشهد خوانده‌ام و فلسفه هم جایگاهی در مشهد نداشت. در آن سال‌ها من از بقیه در ضدیّت با فلسفه متصعب‌تر بودم و هیچگاه فکر نمی‌کردم که در آینده چنین رابطه‌ای با فلسفه پیدا کنم. خدا مقدر کرد که به این رشته بیایم. ▪️در جایی دیگر که با مخالفت‌هایی نیز روبرو شد، می‌گوید: من مخالف فلسفه بودم. وقتی به قم آمدم تصمیم گرفتم یک سال فلسفه بخوانم تا بدانم فلسفه چیست که اینقدر با آن مخالفت می‌شود. یکی دو سال حوالی سال ۶۰ در درس آقای جوادی‌ آملی و آقای حسن‌زاده آملی شرکت کردم. وقتی خواندم، متعجب شدم. متوجه شدم فلسفه را بلدم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. خدا چه لطفی کرد ولی دیدم که فلسفه را بلدم. می‌گویم به من افاضه شد. فلسفه را کامل بلدم. هر کجا هم که تدریس می‌کنم، درسم پذیرفته می‌شود. ▪️جنجالی‌ترین بخش این مصاحبه این است که استاد می‌گوید: فلسفه برای من تمام شده است. می‌خواهم «تفسیر مجمع‌البیان» را تدریس کنم. تمام این درس‌هایی که ما می‌خوانیم مقدمه‌ای هستند برای این ذی‌المقدمه؛ یعنی قرآن و حدیث. عمر من در مقدمه گذشته است و هنوز به ذی‌المقدمه نرسیده‌ام. همواره دعا کرده‌ام که: خدایا من را به این راه منتقل کن.
☑️ امین صیدی از شاگردان استاد حشمت‌پور به تفصیل با ایشان سخن گفته و در مورد ابهامات آن مصاحبه، پرسش‌هایی را با استاد در میان گذاشته‌ است. فکرت، عین آن پرسش‌وپاسخ‌ها را در اینجا به عنوان دفاع از استاد می‌آورد: ▪️امین: آیا می‌دانستید که در موقعیت مصاحبه قرار دارید یا نه؟ استاد: وقتی جلسه شروع شد، من اصلا در ذهنم این نبود که قرار است چاپ شود. فکر می‌کردم در یک جلسهٔ خصوصی دارم صحبت می‌کنم و چیزهایی گفتم که نباید می‌گفتم. ▪️امین: متنی که منتشر شده را پیش از انتشار به شما داده‌اند که بخوانید؟ استاد: نخیر؛ اما مطالب، همان مطالبی است که من گفته‌ام و آن‌ها چیزی از نزد خود، اضافه نکرده‌اند؛ اما تصور من این بود که در جمعی خصوصی صحبت می‌کنم و مطالب بین خودمان است. ▪️امین: یعنی می‌دانستید که ضبط می‌شود؟ استاد: بله؛ اسمش مصاحبه بود و طبعا باید چاپ می‌شد اما در ذهن من این نبود که چاپ خواهد شد. ▪️امین: آن مطلبی که گویا در حالتی بین شوخی و جدی دربارهٔ ابن‌سینا طرح فرمودید را هم گفته بودید؟ استاد: بله؛ اما من کجا ابن‌سینا؟! من هیچ‌وقت به ابن‌سینا توهین نمی‌کنم. ممکن است با برخی عباراتش مشکل داشته باشم؛ چون عباراتش سنگین است؛ اما هرگز به خودش توهین نمی‌کنم. در این مصاحبه هم در مجموع از فلسفه تعریف کرده‌ام؛ حتی گفته‌ام برخی عبارت‌های ابن‌سینا در حد معجزه است؛ خیلی عبارت‌های عجیب‌وغریبی دارد؛ عبارت‌هایش فوق‌العاده است. ▪️امین: آیا مراد شما از این سخنان این بود که فلسفه، مهملات است و‌ خواندنش مفید نیست؟ استاد: از همان اول، علاقهٔ من به تفسیر و حدیث بود و فلسفه را از باب مقدمه برای فهم آنها تدریس می‌کردم. نمی‌گویم از فلسفه متنفرم؛ بلکه می‌گویم به آن علاقه‌ای ندارم. ▪️امین: من خاطرم هست که شما بارها از فلسفه دفاع کرده بودید و در همین مصاحبه هم اشاره فرموده بودید به این که بسیاری از سخنان فیلسوفان درست و دقیق است استاد: من همین الان هم مشغول تدریس فلسفه هستم و یک فن از منطق شفا - که قیاس است - را درحال حاضر تدریس می‌کنم. اگر نفرت داشتم که نمی‌گفتم. [در آن مصاحبه] نفرت که گفتم یعنی دل‌خوشی چندانی ندارم. وقت زیادی صرف می‌کنم ولی استفادهٔ چندانی نمی‌برم؛ چون مطالب یادم می‌رود و الا شاید اگر این درس‌ها بماند برای دیگران هم استفاده داشته باشد. ▪️امین: در حال حاضر اگر کسی، در مقام مشورت، نزد شما بیاید و بگوید که فلسفه بخوانم یا نه؟ شما منعش می‌کنید و پیشنهاد می‌کنید که نخواند؟ استاد: نه، می‌گویم بخوان؛ ولی به عنوان مقدمه. من فلسفه را رد نمی‌کنم. خیلی از روایات ما را بر اساس فلسفه خواهی فهمید.‌ هنوز هم این اعتقاد را دارم، از قبل هم این اعتقاد را داشتم. می‌خواستم خودم که مدتی به مقدمه پرداخته بودم، دیگر برسم به ذی‌المقدمه؛ اما الان تصمیم گرفتم که ان‌شاءالله به سمت ذی‌المقدمه بیایم. [در پایان] این را هم اضافه کنید که این حرفی که من زدم بخاطر عبارت‌های ابن‌سینا زده بودم و الا اگر عبارت‌هایش راحت بود من این حرف را نمی‌زدم، حتی در مجالس خصوصی.
☑️ شخصی دیگری نسبت به این مصاحبه می‌گوید: معمولا بزرگان حکمت وفلسفه وعلوم مختلف در برخی از مواقف زندگی خود دچار چنین استبصار درونی میشوند. ▪️مثلا شیخ بهایی در اواخر عمر اشعاری در مذمت عمده علوم سرود....یا حضرت امام خمینی(ره) در نامه‌ای که به عروسشان نوشتند در مذمت علوم معقول وماندن در اصطلاحات علمی مطالبی مرقوم کردند. ▪️به عقید حقیر این نوع سخنان بیشتر یک تحول درونی است ونه نفی رسمی علوم ومعارف بشری وگرنه خود امام خمینی(ره) دوسال بعداز نامه فوق در نامه‌ای که به گورباچف نوشتند برای خداشناسی و شناخت معارف الهی او رابه خواندن فلسفه سهروردی و عرفان ابن عربی ترغیب کردند. ▪️الغرض آنکه این نوع سخنان یک موضع گیری رسمی برعلیه فلسفه وعلوم‌ معقول نیست بیشتر یک حال درونی است شما در همین مصاحبه ببینید استاد حشمت پور از سختی خواندن متون بوعلی میگوید واین که با مشقت زیاد این کتب را خوانده اما دست آخر با بی توجهی طلاب وحوزه نسبت به علوم عقلی وفلسفه سینوی مواجه شده است... ایشان گله مند است ازاینکه در جلسه درسشان برخی خواب هستند...یابعد از کرونا جمعیت طلبه ها کمتر شده....وبه معقول اهمیتی نمیدهند...وخوب حالا سفری به مشهد داشتند ودرآنجا هم دچار بیماری وبی حالی شدند...و از لحاظ روحیه شخصی هم گرایش به علوم قرآنی وروایی ومنقول دارند...همه این موارد وباید در نظر گرفت وآنگاه درباره ایشان ومصاحبه فوق اظهار نظر کرد. ▪️به اعتقاد من سخنان ایشان به معنای نفی فلسفه و علوم عقلی نیست....بیشتر یک گله مندی و یک حال درونی وشخصی است نه یک موضع گیری رسمی...به همین خاطر از نشر این مصاحبه ناراحت شدند.
☑️ شخص دیگری نیز که با عنوان "مَلَکی در میان ما" یادداشتی را نگارش کرده است می‌گوید: ▪️این روزها بعد از انتشار مصاحبه استاد حشمت پور بعضی از آقایان -که شاید خود روزی شاگرد حضوری یا نواری ایشان بوده‌اند- سماوات و ارضین به هم دوختند و «پی مصلحت مجلس آراستند* نشستند و گفتند و برخاستند». گویی فراموش کرده‌‌ایم کتبی که سالهای سال در حوزه و دانشگاه مهجور بود -و تنها زمان خرید و فروش مورد تورق اهل علم قرار می‌گرفت- به وسیله‌‌ی ایشان جانی تازه یافت و صوت‌‌ درس‌‌های ایشان سال‌‌هاست در بین خرد و کلان دست به دست می‌شود، و همه معترف که «کلامش همه جان‌‌پرور و دلکش باشد». ▪️از یاد برده‌‌ایم صوت بیش از سیزده هزار ساعت درس در علوم مختلف از ایشان، که در فضای مجازی بی هیچ توقع و چشم داشت در اختیار همه قرار گرفته و هر خدمتی که کرد بی مزد بود و منت. ▪️غافلیم از استادی که آهسته می‌آید و می‌رود، از شهرت گریزان و با همه مهربان است، هیچ حریمی برای خود قائل نیست، مانند مردم معمولی جامعه زندگی می‌کند و حرکات و سکناتش در زمانه‌‌ای که «منسوخ شد مروت و معدوم شد وفا» تداعی کنندۀ حکایات عالمان گذشته است که البته در این روزگار به فسانه می‌ماند. ▪️ای کاش قدرش را بدانیم و بیشتر از او تجلیل کنیم. گفت استاد مبر درس از یاد یاد باد آنچه به من گفت استاد هر چه می دانست آموخت مرا غیر یک اصل که ناگفته نهاد قدر استاد نکو دانستن حیف! اُستاد به من یاد نداد ...
☀️انتشار تصاویری از اجساد پنج نوزاد در بیمارستانی در شمال نوار غزه که پس از اجبار ارتش رژیم صهیونیستی به تخلیه بیمارستان و خروج کادر درمان به حال خود رها شدند، افکار عمومی جهان را شوکه و خشمگین کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، از همان روز اول برقراری آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در غزه، جنایات مختلف رژیم صهیونیستی در این شهر برای افکار عمومی جهان برملا شد، آخرین مورد آن هم انتشار تصاویری تکان‌دهنده از اجساد در حال تجزیه پنج نوزاد در بیمارستان کودکان النصر واقع در شمال نوار غزه بود. این نوزادان پس از آنکه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی کادر بیمارستان و بیماران را مجبور به تخلیه بیمارستان کردند، در این بیمارستان رها شدند و این رژیم حتی اجازه نداد اجساد آنها از بیمارستان بیرون آورده و دفن شوند. «محمد بعلوشه»، خبرنگار شبکه ماهواره‌ای «المشهد» که در روز چهارم آتش‌بس موقت توانست وارد بیمارستان النصر شود، در آنجا با دیدن اجساد در حال تجزیه نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه غافلگیر شد. ویدیویی که این خبرنگار در پلتفرم «ایکس» به اشتراک گذاشت، به سرعت فراگیر شد و مخاطبان را شوکه و خشمگین کرد.
☀️گوشت بدنش را بریدند 🌷مسعود تازه دیپلمش را گرفته بود که جنگ شروع شد. چون سربازی نرفته بود، دنبال این بود که راهی جبهه شود. با دوستانش از طریق سپاه شاهین‌شهر اصفهان در اواخر مهر ۵۹ عازم جبهه غرب شد. در اوایل آذر ماه وقتی همراه با همرزمانش از سردشت به سنندج رفت، طی حمله کومله‌ها، آقا مسعود از ناحیه گلو دچار جراحت سطحی شد. دوستانش که قصد داشتند او را به درمانگاهی ببرند، در کمین کومله‌ها قرار گرفتند و به این ترتیب آقا مسعود اسیر کومله‌ها شد. خیلی او را شکنجه کردند، ‌حتی گوشت بدنش را بریدند تا به خیال خودشان از او اطلاعات بگیرند، در نهایت روز ۹ آذر ماه ۵۹ تیر خلاص را به قلبش زدند و بعد از شهادتش او را در کنار جاده رها کردند. مسعود در زمان شهادتش تنها ۱۹ سال داشت. زمانی که پیکر برادرم را برای دفن به خمین آوردند، به دلیل شدت جراحت فقط گذاشتند صورتش را ببینیم. ☀️برادرم مسعود در سال ۵۹ شهید شد. مادر و خواهرم هم ۷ سال بعد در خمین بر اثر اصابت موشک های بعثی ها شهید شدند راوی: فراهانی خواهر شهید منبع: 🌷شهیدی که کومله‌ گوشت تنش را برید و بعد به او تیر خلاص زد👇 https://www.farsnews.ir/news/14000117000432/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%85%D9%84%D9%87%E2%80%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%AA%D9%86%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88-%D8%AA%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5-%D8%B2%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل اینکه چرا آقایون کمتر از خانوما عمر میکنن، روشن شد😀 لطفا این کلیپ را تماشا کنید، عمرا یه خانوم از این کارا بکند!؟ ارادتمند : ناصرکاوه
Shahadat_Hazrzat-Zahra_Hadadian_1402.mp3
3.6M
🏴السَّلام عَلیک أیَّتُها الصِّدیقَةُ الشَّهیده آجرک الله یا صاحب الزمان... 🔊این شبا حال و هوای خیلی عجیبه التماست میکنم بیشتر بمون علی غریبه... ◾️ نماهنگ صوتی شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🎤کربلایی محمدحسین 🏴التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا میشه به من بگین اسم اعظم چیه؟؟ حتما انجام بدین فکر نمیکنم دو سه دقیقه بیشتر وقت بگیره و بفرستین برای بقیه
https://ia801804.us.archive.org/11/items/MisharyRasyidPerJuz/Mishary/04.mp3 تلاوت جز چهارم قرآن بدون دانلود 🌺🌺🌺 التماس دعا
20.mp3
4.64M
📝 دعای آنحضرت است در طلب اخلاق ستوده و افعال پسندیده (دعای مکارم اخلاق) ♻️دعای بیستم صحیفه سجادیه (با لحن عربی) 🎤 میثم 📌بارخدایا❗️ مدّت عمرم را به عفو و بخششت پایان ده و آرزویم را در امید به رحمتت تحقّق ده و راه‌هایم را برای رسیدن به خشنودی‌ات هموار ساز و در تمام احوال، کردارم را نیکو گردان.🤲
AudioCutter_دعای مکارم الاخلاق حاج میثم مطیعی.mp3
30.31M
📝 دعای آنحضرت است در طلب اخلاق ستوده و افعال پسندیده (دعای مکارم اخلاق) ♻️دعای بیستم صحیفه سجادیه (مفاتیح ) 🎤 حاج میثم 📌بارخدایا❗️ مدّت عمرم را به عفو و بخششت پایان ده و آرزویم را در امید به رحمتت تحقّق ده و راه‌هایم را برای رسیدن به خشنودی‌ات هموار ساز و در تمام احوال، کردارم را نیکو گردان.🤲
20.mp3
9.99M
📝دعای آنحضرت است در طلب اخلاق ستوده و افعال پسندیده (دعای مکارم اخلاق) دعای بیستم صحیفه سجادیه