eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
79.3هزار عکس
84هزار ویدیو
3.2هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌جزئیات عملیات تروریستی کررمان از زبان طراح اصلی ترور مجری بی بی سی از ذکر جزئیات ترور هنگ کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️شگفتانه محسن چاوشی در وصف حاج قاسم سلیمانی 🔘 موسیقی ، متن و تشبیه ها و تصویر سازی از سردار فوق العاده زیباست آه از غمی که تازه شود با غمی دگر💔 حتی از زائرانت هم هراس دارند 🌴🥀💎🥀🌴
🌷🌷مبحث ۱۳۳۶ دی ۱۴۰۲ شمسی با نام خدا و عرض سلام و آرزوی فهم عمیق قرآن بر اساس اتقواالله و یعلمکم الله... بقره ۲۸۲ قرآن در کلام قبله ششم، معصوم یازدهم، 💞 امام نهم، حضرت جواد علیه السلام نیز در نامه ای که به سعد الخیر نوشت عاقبت رویگردانی از قرآن را اینگونه بیان کرده است: «کُلُ‏ أُمَّةٍ قَدْ رَفَعَ‏ اللَّهُ عَنْهُمْ عِلْمَ الْکِتَابِ حِینَ نَبَذُوهُ وَ وَلَّاهُمْ عَدُوَّهُمْ حِینَ تَوَلَّوْهُ» هر جماعتى چون کتاب (قرآن‏) را کنار نهند، خدا علم کتاب را از ایشان مى‏ گیرد و چون دشمن خود را دوست بدارند، او را بر آنان فرمانروا خواهد کرد. سپس ایشان به دو نمونه از نمونه‏ هاى رویگردانی از قرآن اشاره می کنند: نمونه نخست: اداء حروف و تغییر دادن حدود آن «وَ کَانَ مِنْ نَبْذِهِمُ الْکِتَابَ أَنْ أَقَامُوا حُرُوفَهُ وَ حَرَّفُوا حُدُودَهُ فَهُمْ یَرْوُونَهُ وَ لَا یَرْعَوْنَهُ وَ الْجُهَّالُ یُعْجِبُهُمْ حِفْظُهُمْ لِلرِّوَایَةِ وَ الْعُلَمَاءُ یَحْزُنُهُمْ تَرْکُهُمْ لِلرِّعَایَةِ» از نمونه ‏هاى کنار نهادن قرآن، آن است که حروف آن را (به هنگام خواندن) درست ادا کنند و حدود آن را تغییر دهند؛ قرآن را مى ‏خوانند ولى احکامش را مراعات نمى‏ کنند و نادانان به جهت آنکه الفاظ را حفظ کرده‏ اند دلخوشند و علما به جهت آنکه (حقایق و احکام آن را) رعایت نکرده ‏اند اندوهگینند. نمونه دوم: واگذاری تفسیر قرآن به ناآگاهان «وَ کَانَ مِنْ نَبْذِهِمُ الْکِتَابَ أَنْ وَلَّوْهُ الَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ‏ فَأَوْرَدُوهُمُ الْهَوَى وَ أَصْدَرُوهُمْ إِلَى الرَّدَى وَ غَیَّرُوا عُرَى الدِّینِ ثُمَّ وَرَّثُوهُ فِی السَّفَهِ وَ الصِّبَا فَالْأُمَّةُ یَصْدُرُونَ عَنْ أَمْرِ النَّاسِ بَعْدَ أَمْرِ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى وَ عَلَیْهِ یُرَدُّونَ فَ بِئْسَ لِلظَّالِمِینَ‏ بَدَلًا وَلَایَةُ النَّاسِ بَعْدَ وَلَایَةِ اللَّهِ‏ وَ ثَوَابُ النَّاسِ بَعْدَ ثَوَابِ اللَّهِ وَ رِضَا النَّاسِ بَعْدَ رِضَا اللَّهِ فَأَصْبَحَتِ الْأُمَّةُ کَذَلِک‏» (کافی چاپ إسلامیه ج‏۸ ص ۵۳ رسالة أبی جعفر ع إلى سعد الخیر). نمونه دیگر از کنار نهادن قرآن آن است که کار (بیان و تفسیر آن را) به دست کسانى مى ‏سپرند که علم آن را ندارند، این است که آنان را به پیروى هواى نفس وامى‏دارند و به پستى مى ‏کشانند، دستگیره‏ هاى دین را تغییر مى‏ دهند و کتاب خدا را به دست سفیهان و کودکان مى ‏سپارند؛ در اینجا است که مردم به جاى آنکه به فرمان خدا کار کنند، به فرمان چنین کسانى کار مى‏ کنند و این براى کسانى که این گونه ستمى روا داشتند، بد نتیجه ‏اى است، یعنى: دوستى مردم به جاى دوستى خدا، و پاداش مردم به جاى پاداش خدا، و خرسندى مردم به جاى خرسندى خدا! پس (در چنین احوالى است) که امت بدین صورت (که گفته شد) در مى‏ آید. این محروم کردن مردم از آشنایى با مفسران واقعى قرآن، نتایج شوم خود را بر جاى گذاشت و آن خزانه علم را مُهر شده به پشت پرده غیبت برد. با این زمینه خالى از مفسران حقیقى قرآن، بسیارى از جاهلان و نااهلان‏ دست به کار تفسیر قرآن و بیان معانى آن شدند، تا آنجا که گاهى به عنوان بیان باطن آن عرض اندام مى‏ کردند. باز هم لطف خداوند شامل حال  مؤمنین حقیقى شد که ائمه علیهم السلام، خزانه داران علم الهى هر از چند گاهى در فرصت ‏هاى مناسب آن پارچه در هم پیچیده مهر شده را باز مى‏ کردند و کلماتى اطمینان دهنده بر قلب‏ ها از آن مى‏ خواندند و دریچه‏ هاى کوچکى از قرآن به روى ما باز مى ‏کردند. 🌷سیروس کامران ماوردیانی گیلانی🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا