eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
71.3هزار عکس
74.5هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷 🔻سواری گرفتن 🔹حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲
. ☑️نقش مردم در تشکیل دولت اسلامی حیاتی است 🔸در سومین برنامه عصر پرسش مطرح شد؛ گاهی بحث از چگونگی حکومت کردن شامل جزئیات و قوانین می‌شود مثل نظام آموزشی و نحو اخذ مالیات؛ اگر در خصوص آنها اسلام حرفی برای گفتن داشته‌باشد که باید همان را دنبال کرد اما در مواردی که منطقة‎الفراغ است حتماً باید به سراغ تجارب و نظرات مشاورین رفت. 🔸میهمان این برنامه از عصر پرسش، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابوطالبی، معاون پژوهش مؤسسه امام‌خمینی (ره) بودند. موضوع این نشست نقش مردم سالاری دینی در تکوین دولت اسلامی با تأکید بر تجربه مردم‌سالاری دینی در شکل‌گیری نظام اسلامی بود. ▪️معاون پژوهش مؤسسه امام‌خمینی (ره) بیان کرد: دولت اسلامی مستلزم نظریه دولت اسلامی است؛ متأسفانه متفکرین بزرگ ما مؤلفه‌های تشکیل دهنده نظام سیاسی را جدای از هم دیده و بحث کرده‌اند ولایت فقیه و مسائل حول ولایت فقیه را جداگانه از هم دیده‌اند و ارتباط این دو دیده نشده است. ▪️الگوی سیاسی اسلام امر امامت است و امامت انضمامی است، بحث از اینکه چه کسی حاکم باشد بحث را انضمامی‎تر می‌کند و به معنایی شاید ما را به ساختارها هم برساند اما بحث بر سر این است که هم مشروعیت حکومت مطرح است و هم مشروعیت قانون و در مشروعیت دنبال شاخص مشرعیت حاکم و قانون هستیم و خود مشروعیت بحث کلان ماست. ▪️اساساً در بحث‌های فلسفه سیاسی بیشتر بحث‌های کلان مورد توجه است و به موضوعات جزئی و خرد نمی‌رسیم لذا از جزئیات ساختار یک حکومت بحث نمی‌کنیم و شاید سرّ این مطلب این باشد که فلسفه سیاسی اصلاً چنین مأموریتی ندارد. ▪️اگر مراد از چگونگی حکومت کردن، ساختار باشد، می‌توان گفت که ولایت فقیه در منطقة‌الفراغی که اسلام در مورد موضوعات آن نظری ندارد از مشاورین یا تجربیات کمک بگیرد. ▪️در خصوص نقش مردم در حکمرانی اسلامی باید گفت؛ غیر از اینکه مردم در تشکیل و استمرار آن نقش دارند در چگونگی حکومت کردن هم نقش دارند مثلاً اگر حاکمی بخواهد عدالت اقتصادی یا عدالت آموزشی را رقم بزند نقش مردم در رسیدن به آن هدف پررنگ است. ▪️به‌عنوان مثال مقام معظم رهبری می‌فرمایند انتخابات حافظ اسلامیت نظام است نه جمهوریت آن؛ یعنی اینکه نوع کنش مردم است که تعیین می‌کند دولت اسلامی شکل بگیرد یا نگیرد. اگر امروز برای تشکیل دولت اسلامی نقص داریم قطعاً مردم در این قضیه هم نقش دارند و در آن سهیم هستند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ خواص در نقش شتاب‌دهنده 🖋رسول سنائی راد ✔️خواص یا نخبگان جامعه، همان افرادی هستند که با برخورداری از سطحی نبوغ و حکمت، دارای قوه درک و تشخیص بالاتری بوده و فضا و جو پیرامون آن‌ها هرچقدر هم سنگین و غلیظ باشد، مقهور و تابع نمی‌شوند. ✔️جانمایه اصلی برای قرار داشتن در جمع خواص آگاهی حکیمانه و قدرت و تشخیصی است که صرفاً با سواد و پایگاه اجتماعی و جایگاه دیوانی و حاکمیتی حاصل نمی‌آید و به قشر و صنف خاص اجتماعی هم ربط و نسبت ندارد. ✔️هرگاه دشمنان کشور و ملتی بخواهند زمینه پیروی و اطاعت را فراهم و سلطه خود را اعمال نمایند کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین شیوه ممکن، فریب و همراه‌سازی خواص یا بی‌اعتبارسازی آنان است و چنین شیوه‌ای در دوران استعمار فرانو، بیشتر از گذشته کارایی و کاربرد دارد، چرا که خواص نقش پیشرو، الگو و شتاب دهنده را داشته و می‌توانند توده مردم را با آگاهی درست یا آگاهی کاذب، به هدایت یا گمراهی بکشانند. ✔️راه سوم مواجهه با خواص خنثی‌سازی یا سرگرم‌سازی آنان است که از ایفای نقش در شرایط لازم بازمانده و برکنار و بی‌خیال نسبت به حوادث و تحولات به خود مشغول باشند. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن یادداشت از طریق لینک زیر: 🔗fekrat.net/article/lnk/51034
🔸 ا ☑️ جریان حق بدون پشتوانه مردم به ثمر نمی‌رسد 🖋 حجت الاسلام دکتر عسگر دیرباز ✔️اگر ما جریان حقی داشته باشیم؛ ولی اکثر مردم برای اقامه این حق همراهی نکنند کاری از پیش نمی‌بریم پس فرمایش حضرت آقا که می‌فرمایند «مردم همه کاره‌اند» واقعا مردم همه کاره هستند. اگر مردم پای کار نباشند حکومت‌ها برای بقای خود متکی به اجانب و بیگانگان می‌شوند مثل حکومت سابق. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
🔴 قدرت گفتمان‌سازی چگونه در رسانه شکل می‌گیرد؟ 🔸سؤال این است که رسانه‌ها تا چه میزان موضوعات کلیدی مبارزات انتخاباتی را پوشش و آن‌ را تبدیل به دغدغه اصلی مردم می‌کنند؟ 🔻خروجی تحقیق در این‌باره، همبستگی بالایی بین تاکید نسبی رسانه‌ها و باورهای رأی‌دهندگان درباره اهمیت مسائل انتخاباتی نشان داد که حاکی از تأثیر تبلیغات رسانه‌ای بر تصمیم‌گیری‌های ملی بود. 🔻حاصل این پژوهش که توسط دو استاد دانشگاه آمریکایی بنام‌های «ماکسول مک‌کامبز» و «دونالد لوئیس شاو» انجام شد به نظریه گفتمان‌سازی یا Agenda Setting Theory و یا برجسته‌سازی عنوان گرفت. 🔻نوک پیکان نظریه مذکور بر پر رنگ‌شدن مسائل سیاسی در رسانه‌های خبری را نشانه می‌گرفت که قصدی جز جذب عامه به اغراض سیاسی بازیگران رجال مملکتی نداشت. 🔻آنچه قطعی است این است که پوشش رسانه‌ای بر اولویت‌های موضوعی انواع برنامه‌های سیاسی تاثیر می‌گذارند اما هنوز این سوال وجود دارد که رسانه‌ها در چه شرایطی می‌توانند توجه سیاسی را به مسائل جذب کنند؟ 🔻سیاست‌مداران با استفاده از تسلط خود بر چرخه اخبار یا سواری بر موج، سعی در ایفای نقش یک سیاست‌مدار فعال، پاسخگو و نگران پیش چشم دنبال‌کنندگان‌شان دارند. آنان فقط حواس کاربران را به خود متمرکز نمی‌کنند بلکه توجه سایر رسانه‌ها مخصوصا روزنامه‌نگاران را به شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر جلب می‌کردند. 🔻در ایران هم یک شرکت تحقیقاتی تحلیل داده به مدیریت دکتر «میثم علی‌زاده» پژوهشی با عنوان«برآورد قدرت سیاست‌مداران، رسانه‌ها، سلبریتی‌ها، اپوزیسیون و مردم در گفتمان‌سازی موضوعات مرتبط با کرونا» انجام داد که یافته‌هایی همانند تأثیرپذیری رسانه‌های خبری داخل و عموم از توییت‌های سلبریتی‌ها ارائه می‌کرد. 🔻سوای از فهم قدرت گفتمان‌سازی در شبکه‌های اجتماعی، باید بدانیم افراد برجسته همانند سیاست‌مداران یا سلبریتی‌ها قادر به تغییر گفتمان‌های رسانه‌های سنتی بنابر موضوعات موردنظرشان نیز هستند. 🔻در سال 2022 به‌عنوان یک پژوهش بزرگ تحت عنوان «شبکه‌های اجتماعی و گفتمان‌سازی سیاسی» توسط چند متخصص علم داده و علوم سیاسی با مطالعه موردی انتخابات سوئیس انجام شد که با تمرکز بر سه منبع داده توییتری، روزنامه‌ای و بیانیه‌های احزابی منتشر شد. 🔻نویسندگان مقاله با بررسی‌های ماشینی خود اعلام کردند که بستر شبکه‌های اجتماعی، برای اغراض و ارتباطات سیاسی مناسب است؛ سوشال مدیا تعداد و انواع بازیگران بالقوه گفتمان‌سازی را افزایش می‌دهد و این که ما شاهد کاهش نقش رسانه‌های سنتی در برجسته‌سازی موضوعات و یا تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر روند آن هستیم. 🔻اگر تا دیروز بحث روی روزنامه، تلویزیون و سایت‌ها بود اکنون بحث بر میزان تاثیرگذاری سوشال مدیا بر مردم و حتی سایر رسانه‌های سنتی است.
یک آیه یک قصه (38).mp3
4.09M
قسمت 8️⃣3️⃣ 📜سوره مبارکه طه آیه ۴۴ 🔹فقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ🔹
یک آیه یک قصه (39).mp3
4.37M
قسمت 9️⃣3️⃣ 📜سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۳۴ 🔹الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ🔹
دو خوانش غزل ۷۵ حافظ.m4a
3.55M
غزل شمارهٔ ۷۵ خواب آن نرگس فتان تو بی چیزی نیست تاب آن زلف پریشان تو بی چیزی نیست از لبت شیر روان بود که من می‌گفتم این شکر گرد نمکدان تو بی چیزی نیست جان درازی تو بادا که یقین می‌دانم در کمان ناوک مژگان تو بی چیزی نیست مبتلایی به غم محنت و اندوه فراق ای دل این ناله و افغان تو بی چیزی نیست دوش باد از سر کویش به گلستان بگذشت ای گل این چاک گریبان تو بی چیزی نیست چشمه ی آب حیات است دهانت اما برلبت چاه زنخدان تو بی چیزی نیست درد عشق ار چه دل از خلق نهان می‌دارد حافظ این دیده گریان تو بی چیزی نیست
دو خوانش غزل ۸۰ حافظ.m4a
4.63M
غزل شمارهٔ ۸۰ عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل تو چه دانی که پس پرده که خوب است و که زشت نه من از خلوت تقوابه درافتادم و بس پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت گرنهادت همه این است زهی نیک نهاد ور سرشتت همه این است زهی خوب سرشت بر عمل تکیه مکن هیچ که در روز ازل تو چه دانی قلم صنع به نامت چه نوشت حافظا روز اجل گر به کف آری جامی یک سر از کوی خرابات برندت به بهشت