eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
74.8هزار عکس
78.4هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
📗📗 کتاب "ققنوس فاتح" حاصل ۲۰ روایت شفاهی از سرگذشت سردار شهید محسن وزوایی است . گلعلی بابایی این اثر را بر اساس ده ها برگ خاطرات موجود در آرشیوهای ثبت وقایع دوران دفاع مقدس و صدها دقیقه نوار مذاکرات نظامی و مکالمات بی سیم و مستندات باقی مانده در دست نزدیکان شهید وزوایی نوشته است. این اثر در ۱۰ فصل با عناوین کجایی پسر، نصفه جونم کردی!؟ ، شکست همینه ، اصحاب فیل ، این ها را به تو می سپارم ، جوانمرد ، درد شیرین ، پنجره ، خیز پنج ثانیه ، هدف؛ سمنگان ، سر دلبران ، حدیث دیگران ، برادرم محسن ، دیدار ، داداشی ، میوه دلم،خداحافظ ، یک نگاه و وصیت نامه تنظیم و منتشر شده است. محسن وزوایی، در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد و پس از دریافت مدرک دیپلم، در رشته‌ی شیمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه‌ی تحصیل داد. وی در فعالیت‌های سیاسی و عقیدتی دانشجویان علیه رژیم پهلوی شرکت داشت و پس از پیروزی انقلاب، در تابستان ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد. او مدتی بعد به‌عنوان فرمانده گردان مخابرات سپاه پاسداران و سپس سرپرست اطلاعات عملیات انتخاب شد و در اردیبهشت سال ۱۳۶۰ در عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) به شهادت رسید.
Part02_ققنوس فاتح.mp3
21.99M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید محسن وزوایی" قسمت 2⃣
Part03_ققنوس فاتح.mp3
13.33M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید محسن وزوایی" قسمت 3⃣
hafez 66.mp3
3.15M
صبر کن حافظ به سختی روز و شب
hafez 67.mp3
6.97M
رونق عهد شباب است دگر بُستان را
Part22_صلح امام حسن.mp3
12.03M
*معنای شهادت در راه خدا *وضع غیر عادی سپاه امام *سوء قصد به جان امام *خط مشی معاویه در مقابل اهداف امام حسن(ع) *اهداف و اقدامات معاویه علیه خاندان نبوت *بهره برداری معاویه در صورت شهادت امام حسن(ع) *نابودی اسلام در صورت کشته شدن امام حسن(ع) *علت صلح امام حسن (ع) در کلام امام باقر (ع)
Part23_صلح امام حسن.mp3
12.55M
*نتایج بحث *بسته بودن شهادت بروی امام حسن(ع) *کمبود یاران واقعی *پاسخ امام حسن(ع) به شیعیان درباره صلح *چرا امام با مابقی لشکر به جنگ نرفت؟
📗📗 سلسله جلسات محبت درمانی بر اساس تفسیر حدیث معراج : "...یا أَحمدُ! وَجَبَت مَحَبَّتي لِلمُتَحابّينَ فِيَّ..." توسط استاد محمد شجاعی بصورت زیبایی بیان میشود. این مجموعه به محبت خدا به بنده ها و محبت انسان ها با تکیه بر آیات و روایات پرداخته است. فوق العاده زیباست از دست ندید👌..
دو خوانش غزل ۲۵۰ حافظ.mp3
1.3M
غزل شمارهٔ ۲۵۰ روی بنمای و وجود خودم از یاد ببر خرمن سوختگان را همه گو باد ببر ما چو دادیم دل و دیده به طوفان بلا گو بیا سیل غم و خانه ز بنیاد ببر زلف چون عنبر خامش که ببوید هیهات ای دل خام طمع این سخن از یاد ببر سینه گو شعله آتشکده فارس بکش دیده گو آب رخ دجله بغداد ببر دولت پیر مغان باد که باقی سهل است دیگری گو برو و نام من از یاد ببر سعی نابرده در این راه به جایی نرسی مزد اگر می‌طلبی طاعت استاد ببر روز مرگم نفسی وعده دیدار بده وان گهم تا به لحد فارغ و آزاد ببر دوش می‌گفت به مژگان درازت بکشم یا رب از خاطرش اندیشه بیداد ببر حافظ اندیشه کن از نازکی خاطر یار برو از درگهش این ناله و فریاد ببر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5841257717011843477.mp3
2.33M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 8⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨ بسم اللّه الرّحمن الرّحيم✨ 🌹شرح 🔴 قسمت هشتم 🔻8. شگفتی خلقت ملخ: آخرین موردی که از شگفتی های آفرینش پدیده ها و مخلوقات خدا از زبان مبارک حضرت علی (علیه السلام) برای شما مطرح میکنم، خلقت ملخ است. حضرت در خطبه ۱۸۵ نهج البلاغه بند چهارم، درباره شگفتی ملخ می فرمایند: « و اگر خواهی در شگفتی مَلَخ سخن گو که خدا برای او دو چشم سرخ، دو حَدَقه مانند ماه تابان آفريد و به او گوش پنهان و دهانی متناسب اندامش بخشيده است. دارای حواسی نيرومند و دو دندان پيشين است که گياهان را می چيند و دو پای داس گونه که اشياء را بر می دارد. کشاورزان برای زراعت از آنها می ترسند و قدرت دفع آنها را ندارند، گرچه همه باهم متّحد شوند. مَلَخ ها نيرومندانه وارد کشتزار می شوند و آنچه ميل دارند می خورند در حالی که تمام اندامشان به اندازه يک انگشت باريک نيست.» 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5843797116425603475.mp3
3.82M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح 🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت نهم نهج البلاغه از اقبال و ادبار دنیا صحبت میکنند و میفرمایند : « إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْيَا عَلَى أَحَدٍ أَعَارَتْهُ مَحَاسِنَ غَيْرِهِ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُ سَلَبَتْهُ مَحَاسِنَ نَفْسِهِ». "هنگاهی که دنیا به کسی روی بیاورد، خوبیهای دیگران را به او عاریت می دهد و هنگامی که به او پشت کند، خوبیهای خودش را هم از او میگیرد." 🔻 در واقع حضرت در این حکمت درصدد بیان آن چهره زشت باطنی دنیا هستند. مراد از دنیا در این حکمت همان روزگار و دهر هر کسی است، که بالاخره هر انسانی زندگی اش یک دوره ای دارد . 🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نامه ۷۲ نهج البلاغه به ابن عباس مینویسند: « وَ اعْلَمْ بِأَنَّ الدَّهْرَ يَوْمَانِ» آگاه باش که روزگار هر کسی دو روز است؛ «يَوْمٌ لَكَ وَ يَوْمٌ عَلَيْكَ» یک روز به سود تو و روزی علیه توست. «فَمَا كَانَ مِنْهَا لَكَ أَتَاكَ عَلَى ضَعْفِكَ» آن روزگاری که دنیا به نفع تو باشد، هرچه که رزق تو باشد ولو اینکه ضعیف باشی در جلب آن رزق به تو می رسد. وَ مَا كَانَ مِنْهَا عَلَيْكَ لَمْ تَدْفَعْهُ بِقُوَّتِكَ و آن روزگاری که علیه تو باشد، هربلایی قرار است سرت بیاید، هرچقدر هم که تو قوی باشی، نمیتوانی جلویش را بگیری .بنابراین اقبال و ادبار دنیا در واقع آن چهره فریبکار دنیاست که درحکمت ۴۱۵ می خوانیم: « الدُّنْيَا تَغُرُّ وَ تَضُرُّ وَ تَمُرُّ» "دنیا فریب میدهد، ضرر می زند و می گذرد." امیرالمؤمنین میخواهند به ما بفهمانند که آن روزی که خوشیهای دنیا به سمت تو روی می آورد، احترام مردم خلاصه آنچه که از زیبایها و جلوه های ظاهری دنیا به تو روی می کند، حواست به آن روزی که قطعاً اینها برمیگردند باشد! مثل جوانی که به پیری تبدیل میشود، سلامتی که به بیماری تبدیل میشود، شهرت که ممکن است به بدنامی تبدیل بشود و امثال این. 🔻ما در حکمت ۲۸۶ می خوانیم:« مَا قَالَ النَّاسُ لِشَيْ‏ءٍ طُوبَى لَهُ» مردم در مورد چیزی نمی گویند خوش به حالش، إِلَّا وَ قَدْ خَبَأَ لَهُ الدَّهْرُ يَوْمَ سَوْءٍ . مگر اینکه روزگار برای او یک روز بدی را آماده کرده است. یکی از نمونه های آن در حکمت ۷۲ است :« الدَّهْرُ يُخْلِقُ الْأَبْدَانَ وَ يُجَدِّدُ الْآمَالَ» روزگار در عین حالی که بدنها را دارد کهنه و فرسوده می کند، آرزوها را نو می کند، يُقَرِّبُ الْمَنِيَّةَ وَ يُبَاعِدُ الْأُمْنِيَّةَ در عین حالی که دارد آرزوها را مدام نزدیک نشان می دهد، مرگ را به دروغ دور نشان میدهد. مَنْ ظَفِرَ بِهِ نَصِبَ هرکس به دنیا دست پیدا کند از آن خسته و دلزده میشود، وَ مَنْ فَاتَهُ تَعِبَ و هرکس هم که دنیا را از دست بدهد و به آنچه که از دنیا می خواهد نرسد، به رنج می افتد. خلاصه دنیا اینگونه است که یک وقت رو میکند و ما را فریب میدهد و یک وقت هم پشت میکند و ضربه خودش را میزند. 🔻حضرت علی (علیه السلام) در حکمت ۱۵۲ میفرمایند: «لِكُلِّ مُقْبِلٍ إِدْبَارٌ» ؛ هرچیزی که یک روز به تو رو میکند، یک روز هم پشت می کند. «وَ مَا أَدْبَرَ كَأَنْ لَمْ يَكُنْ» و چیزی که پشت میکند، انگار اصلا از اول نبوده است. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳شجره آشوب« قسمت نود و نهم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻سوم؛ به نظر می رسد ابوبکر، به سم کشته شده باشد. این موضوع شواهد تاریخی را نیز داراست. حال مغیره تلاش می کند با فرافکنی این مسئله را به گردن امام علی بیندازد. در مورد مسوم شدن ابوبکر، اینجا فرصت توضیحات کافی نیست، اما برای تفصیل مطلب می توانید به کتاب «پس از غروب» نوشته آقای یوسف غلامی مراجعه کنید. 🔻چهارم؛ مغیره در اینجا به خوبی در حال تأکید بر این مطلب است که معاویه، ولی دم عثمان و خلفای پیشین است؛ موضوعی که معاویه سالیان سال با بهره برداری از آن، در جهت تخریب اهل بیت گام برداشت. 🔻مغیره؛ راوی روایتی است که جایگاه جناب ابوطالب، رحمه الله علیه را داخل در حفره ای از آتش می داند. روشن است که این کار مغیره، در جهت تخریب امیرالمومنین انجام می شد. ابن ابی الحدید می گوید این حدیث را همه مردم از یک مرد واحد یعنی مغیره بن شعبه روایت می کنند که بغض و کینه وی با بنی هاشم، خصوصا علی علیه السلام مشهور و معلوم است. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت صد و یکم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام 🔻1.هنگامی که پیامبر در غدیر خم، امام علی علیه السلام را به ولایت منصوب کرد، معاویه در حالی که به مغیره تکیه داده بود، به رسول خدا اعتراض کرد و گفت «ما به ولایت علی، اقرار نمی کنیم. ما گفتار محمد را تصدیق نمی کنیم.» 🔻این گزارش بیانگر، قدمت ارتباط مغیره با معاویه بود. آن ها از زمان رسول خدا با امیرالمومنین، دشمنی داشتند؛ در حدی که در واقعه غدیر خم نیز در کنار هم بودند و مغیره به عنوان حامی معاویه، هیچ گونه اعتراضی نسبت به صحبت وی نکرد و این نشان از رضایت او به گفتار معاویه دارد. 🔻 یک گزارش تاریخی دیگر می گوید معاویه در حال اعتراض به پیامبر، به مغیره و ابوموسی اشعری تکیه داده بود. این گزارش را در بخش های بعدی خواهیم آورد. 🔻2. مغیره از جمله افرادی است که به امام علی علیه السلام، ابقای معاویه در شام را در ابتدای خلافت حضرت پیشنهاد می کند. او از طرف معاویه، مأمور شد تا اطلاعاتی را از امام نسبت به معاویه دربیاورد. همین موضوع، تأییدی بر نفوذی بودن او از سوی بنی امیه است. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...