13.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⤴️ شرح در کلیپ
* تا حالا دیدین مثلاً براندازا و اربابهاشون یه اختلاسگر رو دستگیر کنند و تحویل جمهوری اسلامی بدهند؟
نه
ولی با این حال کلمه اختلاس از دهنشون نمیفته
چرا؟
چون ...
💠 با «قرآن کریم» نورانی شویم
سوره مبارکه اعراف آیه ۲۰۰
وَ إِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللهِ إِنَّهُ سَميعٌ عَليمٌ
و اگر وسوسهاى از شيطان به تو رسید
پس به خدا پناه ببر
همانا كه او شنونده و داناست.
1_2070854129.mp3
13.73M
هان، مردم باغیرت تا دیر نشده بپاخیزید!
فاجعه در پیش رو ست، زودتر کاری نکنیم ، کربلا میشه
اگر نگران فرزندان تون هستید سعی کنید در نشر این صوت کوشا باشید
اگرتوهم گوش کردی وفرستادی،خداخیرت بده، التماس دعا..به فکرجوونت باش ،حتما تا آخر گوش کنید.وانتشاردهیدتابه گوش مسئولین که خودشونو به خواب زدن برسد.
🖇 «#تفکر یک نسبت وثیق و یک عهد و پیمان و میثاق و عقد است. تفکر رؤیت و حکایت است، تفکر چیزی از سنخ #ایمان است، #قلب، به تفکر، به تذکر آرام میگیرد. با تفکر، جان آدمی گرم میشود، جان آدمیان گرم میشود. با این نگاه و تعریف، روشن است که تفکر چیزی فرای امر #تمدنی است.
ممکن است در جامعهای انحای رسمی آموزش و گزارش و تقریر تفکراتی رواج داشته باشد، اما از تفکر خبری نباشد. ممکن است در جامعهای درس تفسیر و قرآن بهراه باشد، اما آیات قرآن، ایمانی برنیانگیزد و جانی را آرام ندهد و گرم نکند.
کثرت ظهور تمدنی نهادهای تفکر دلالت بر وجود تفکر و نسبت ندارد. فیلسوف هر چند فلسفهها را خوانده است، اما از آن رو فیلسوف است که خود قدم در راه گذاشته و با وجود و هستی و خداوند نسبت برقرار کرده است. عارف هر چند آثار عارفان و شرح حال پیران طریق را میخواند، اما عارف بودنش به این امور نیست. او سلوک نموده و ریاضت کشیده و در امر عرفانی و شهود همداستان و همراه شده تا عارف و سالک گشته است.»
📚 عطاءالله بیگدلی؛ ایران میانهی تفکر و فلسفه ، نشریه سوره
#یادداشت | #روشنفکر_سلبریتی
🔰عوامزدگی روشنفکران
چرا روشنفكری ما اثرگذاری خود را از دست داده است؟
✍🏻عظیم محمودآبادی؛
روزنامهنگار
📍«شاید كمتر كسی باشد كه تردید كند در اینكه روشنفكری ما دستكم نسبت به دهههای پیش و به ویژه قبل از انقلاب تبدیل به جریانی نحیف و ضعیف شده است. اقبالی كه نسبت به سخنرانیهای شریعتی و كتابهای آلاحمد میشد كجا و تیراژ كتابهایی كه امروز نام و نشان روشنفكران بر تاركشان میدرخشد كجا؟! حال اما با جریانی از روشنفكری مواجه هستیم كه چهرههای آن هر چند به غایت مشهور و حتی محبوب هستند، اما این مشهوریت و محبوبیت فاقد كمترین اثرگذاری جدی در صحنه واقعی جامعه است.»
🔸 اما چرا روشنفكری ما به اینجا رسید؟ چه شد كه از یك نیروی مهم فكری – اجتماعی تبدیل به عناصری مشهور اما ناكارآمد شد؟ اگر بخواهیم جوابی برای این پرسش مهم پیدا كنیم – كه چرا روشنفكری امروز ما به جریانی تقریبا بلااثر تبدیل شده است؟- باید آن را در نیرو و توان این جریان برای نقش اصلیاش یعنی هدایتگری جامعه یا همان «روشننگری» بجوییم. نقشی كه شاید بتوان گفت دیری است از دست این جریان خارج شده و گویی به جای هدایتگری بیشتر درصدد دنبالهروی از امواج اجتماعی است.
🔹این در حالی است كه در مورد روشنفكرانی نظیر شریعتی و آلاحمد عكس آن را شاهدیم. آنها اگر شهرتی داشتند جز این نبود كه در خدمت افكارشان قرار گیرد. اما در مورد بسیاری از چهرههای روشنفكری امروزمان میتوان به راحتی ادعا كرد كه این افكار آنهاست كه در خدمت شهرتشان قرار گرفته است و نه بالعكس. شهرتطلبی نیز از مهمترین آفات كار فكری است كه میتواند جریانی را از پیشرو بودن و نقش هدایتگری به پسرو شدن و جریانی دنبالهرو تبدیل كند.
🔸روشنفكری ما بلوغ خود را از دست داده؛ او این متاع ارزشمند را به بهای ناچیز آسودگی فروخته است. این جریان، سالهاست شهامت مواجه شدن با مدهای فكری را ندارد و همان را میگوید كه سلیقه زمانه اقتضایش را دارد و همانطور مسائل را میبیند كه عوامالناس میبینند و در تریبونهایش در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی همان سخنان را میگوید كه مخاطبانش میپسندد. این همان آگاهی كاذب یا شبه آگاهی است كه در روند رشد جامعه تاثیر معكوس دارد؛ آگاهی كاذب به جای پیشرفت، پسرفت و به جای اعتلا، انحطاط را برای جامعه رقم میزند.
🔹صنفی شدن جریان روشنفكری، چابكی و حریت را از آنان ستانده است؛ مصالح صنفی از سویی و مرعوب و مقهور شدن مدهای فكری روز از سویی دیگر چنان آنها را به غل و زنجیر كشیده است كه گویی هرگز نمیتوانند پایشان را از این دایره تنگ بیرون گذارند.اگر جریان امروز روشنفكری ما بهرغم اینكه دهها تریبون دارد – از كتاب و سخنرانی گرفته تا مطبوعات و انواع شكبههای اجتماعی – مجازی و … اما تاثیرگذاری چندانی ندارد، دلیل آن را نباید در بسته بودن فضای جامعه و سختگیریهای سیاسی دانست كه اینها آدرس غلط دادن است، بلكه این بیرمقی را باید در بیحرفی آنها جست.
💢البته این چهرههای روشنفكری ما به هیچوجه بازار مخاطبانشان كمرمق و بیرونق نیست و تعداد «ممبر» كانالهای منتسب به ایشان گوش فلك را كر و چشم حسود را كور میكند. آنها چیزهایی میگویند كه مخاطبانشان میپسندند و شنیدنش را خوش میدارند و نوعی آسودگی را برایشان فراهم میكنند كه از رنج تامل و تفكر معاف شوند. حرفهای دهان پركن یاد میگیرند و خود را سالك طریق «عقلانیت و معنویت» مییابند و از خوان «تقریر حقیقت و تقلیل مرارت» متنعم میشوند. اما آنچه یافت نمیشود همان «روشننگری» است كه بازارش در این روزگار بس كساد است؛ نه گویندگان انگیزه گفتنش و نه شنوندگان حوصله شنیدنش را دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #روشنفکر_سلبریتی
🎞 جامعه سیاستزده
سیدجواد نقوی
💢“آلن تورن، یه متفکر سرشناس، سال ۲۰۰۶ یه کتاب نوشت که توی اون از نظم جدید جهانی میگه. نظمی که توی اون ارزشهای لذتجویانه جایگزین ارزشهای آرمانی شده!
🤔 آیا ما در جهانی زندگی میکنیم که دیگه هیچ چیز جدی گرفته نمیشه؟
🤔 آیا لذت و سرگرمی واقعاً میتونن جایگزین ارزشهای انسانی بشن؟!
🔥 نظر شما چیه؟