eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
70.7هزار عکس
73.9هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
4 آبان 1403 - طرحی برای فردا ۱۴۰۳ _ شبکه 1 - ۱۴۰۳.mp3
21.53M
🔹 یمن، پیروزی "انصارالله" بر "انصارالشیطان" (شکست دوباره جالوت از داوود علیه السلام) انجمن دانشجویان یمن، نشست "طوفان الاقصی و یمن، "ستاره درخشان جبهه مقاومت" - ۱۴۰۲ طرحی_برای_فردا شبکه_یک 📅 پخش: ۱۴۰۳/۰۸/۰۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پرش سه گام انقلاب ایران... ⬅️ روند کشاندن جنگ از داخل ایران، به داخل اسرائیل❗️ ⬅️ اکنون می‌شود فهمید سایه جنگ را چه کسانی از مردم ایران دور کردند❗️
| 🔰 دفاع از مدل مقاومت ملی 🎙رقیه‌سادات موسوی؛ 🔸یکی از مشکلات این است که مقاومت کاملاً از منظر نظامی دیده می‌شود؛ یکی از نکات مهم در این زمینه، فاصله ما از دفاع مقدس است یعنی از تاب‌آوری اجتماعی آن دوران فاصله گرفته شده است. به همین دلیل است که مردم ما در زبان با مقاومت همراهی دارند اما در عمل نمی‌توانند همراه مقاومت باشند. فرد ایرانی امروز رفاه مدرن را برای خود انتخاب کرده در حالی که مقاومت اساساً ارتباطی با مدرنیته ندارد. 🔹این یک اشتباه استراتژیک است که یک مدل مقاومت را برای همه ایرانیان تعمیم داده‌ایم. مقاومت یک انتخاب است و این انتخاب در خلا شکل نمی‌گیرد؛ لذا باید در طرح ایده مقاومت برای هر جامعه و قشری، به اقتضائات آن توجه کرد. به نظر من نمی‌توان از مدل فعالیت حزب‌الله و حماس برای ترویج مقاومت در ایران، الگوگیری کرد؛ به این دلیل که هر یک از مناطق، الگوی اختصاصی خود را دارند و علت آن تاریخ و شرایط جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی است که هریک از این مناطق دارند. ➕برای مطالعه کامل این گفتگو اینجا کلیک کنید.
| 🔶 تولد قیام؛ ایران، مقاومت و جهان 👤 سخنرانی آقای علی علیزاده 🖇 عنوان سخنرانی: جنگ اراده‌ها همایش مشترک رسانه فکرت و مدرسه نگاه 📅 ۲۶ مهرماه
علی علیزاده.mp3
48.52M
📌جنگ اراده‌ها 👤 علی علیزاده امام و نظم جهانی 04:36 تعیین تکلیف توسعه داخلی 14:35 آینده ایران و اسرائیل 22:00 مشکل اراده جنگ است 32:00 اختلاف داخلی و توقف ایران 41:00 دال مرکزی ایران کجاست؟ 43:00
🔰 تل‌آویو سقوط کرد... امید و مسئله فلسطین 🎙محسن دنیوی و محمد نصر‌آوی 📍رخدادِ ۷ اکتبر و مقاومت، هسته رویای صهیون‌ها را هدف رفته است. در این میان مسئله فلسطین به عنوان نمادی از مقاومت در برابر استعمار، استثمار و استکبار مطرح است. مردمی که با امید و تخیل برای آینده‌ای بهتر مبارزه می‌کنند. این مبارزه نه تنها فیزیکی بلکه معنوی و رویایی است. آن‌ها با نگه‌داشتن رویای آزادی در قلب‌هایشان به مسیر خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر مسئله فلسطین نمادی است از پایداری و مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی. مردم فلسطین با وجود تمامی چالش‌ها و سختی‌ها امید و تخیل خود را حفظ کرده‌اند. آن‌ها نه تنها در میدان نبرد بلکه در عرصه‌های فرهنگی و معنوی ادامه می‌دهند. رویای آزادی و زندگی در صلح همچنان در قلب‌هایشان زنده است و این رویای اجتماعی به آن‌ها نیرو می‌دهد تا در برابر ناملایمات ایستادگی کنند. 📍آن‌چه واقعیت دارد این است که دعوا بر سر نظم جهانی است؛ نظم جهانی‌ای که از ۱۹۵۰ به بعد تثبیت شده است. چرا برای ایران پس از انقلاب اینقدر فلسطین اهمیت پیدا می‌کند؟ به این خاطر که طرح بزرگ امام خمینی (ره)، تغییر نظم جهان است. مبارزه با اسرائیل نقطه‌ تغییر نظم جهانی است و محو شدن اسرائیل مناسبت جهان را تغییر خواهد داد. ➕برای مطالعه ادامه گزارش از اینجا اقدام نمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 معنادهی ابردولت به جهان 🎙محمدعلی روزبهانی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران 📍به روایت سیاسی، با ابردولتی به نام ایالت متحده مواجهیم که در پروسه جهانی‌سازی، معنا را به جهان می‌بخشد. این آمریکا عصاره ساینس، تکنولوژی، پول، نظامی‌گری و هر چیزی است که تجربه انسان طاغوتی به آن دست پیدا کرده است. این مغزافزاری است که همه جهان را می‌جنباند. اینجا جایی است که بزرگترین صنعت تصویری جهان یعنی هالیوود را در اختیار دارد... ➕فایل کامل گفت‌وگو را در «آپارات» فکرت تماشا کنید.
📌غیرت دینی و مدارای اجتماعی ✍🏻دکتر مهدی امیدی 🔹«توجه» به مسائل اجتماعی و «حساسیت» در قبال آنها، افراد یا گروه‌ها را به «مسؤولیت مدنی» شان «آگاه» کرده و آنها با «انتقاد» و «هشدار» نسبت به وضع موجود و «اعتراض» نسبت به انحرافات اجتماعی، زمینه «اصلاح امور» و «بهبود فضای زیست جمعی» را فراهم می‌کنند. در نقطه مقابل «بی‌توجهی» و «بی‌تفاوتی» و «تساهل» و «مداهنه» در قبال امور اجتماعی سبب «جهل» نسبت به مسؤولیت مدنی شده و زمینه‌ساز «اباحی‌گری»، «نفوذ و سلطه اشرار» افزایش روزافزون «منکرات» و بسط «جریان‌های انحرافی» در جامعه و آلوده‌شدن فضای زیست جمعی می‌شود. 🔸تربیت فرد یا گروهی که در برابر تحولات اجتماعی حساسند و با انگیزه اصلاح امور به‌نقد و اعتراض در قبال وضع نامطلوب موجود می‌پردازند، «آرمان» هر مکتب یا جامعه‌ای است که درصدد پیاده‌سازی فضایل اخلاقی در تمام عرصه‌های اجتماعی است. این حساسیت در زبان دین به «غیرت» موسوم است. غیرت دینی به‌عنوان یک تکلیف دینی، زمینه‌ساز حفظ و حراست از دین و دفاع از حاکمیت ارزش‌های متعالی انسانی و طرد ارزش‌های منفی یا اندیشه‌ای انحرافی است. 🔹از سوی دیگر زندگی اجتماعی مقتضی تعامل و همیاری جمعی، گذشت، فداکاری و نادیده گرفتن برخی لغزش‌هایی است که ممکن است از سوی فرد یا گروه انجام شود. بی‌تردید انسان‌ها در زندگی اجتماعی با ناملایماتی مواجه می‌شوند که زندگی را برای آنها دشوار کرده و هر یک‌بر اساس ظرفیت وجودی خود تلاش می‌کنند آنها را از خود دفع کنند؛ برخی با تأمل و تفکر، برخی با صبر و تحمل، برخی با انتقاد و اعتراض و برخی نیز با خشونت و تخریب در برابر این ناملایمات از خود واکنش نشان می‌دهند. فرد مؤمن باید با درک این تفاوت‌ها، از جهت روحی خود را برای زندگی مسالمت‌آمیز در کنار هر یک از اینها مهیا کند. این نوع رفتار از منظر دین به مداراه‌الناس موسوم است. 🔸اکنون پرسشی قابل طرح است و آن اینکه چگونه ۲ مقوله غیرت دینی و مدارا کردن با مردم قابل جمع است؟ پاسخ این پرسش را از تبیین مفهومی هر یک از این ۲ واژه می‌توان به‌دست‌آورد. غیرت دینی به جلوگیری از تعرض به باورها و ارزش‌های دینی یا اخلاقی ناظر است و بر فرد یا گروه مؤمن فرض می‌داند که در برابر انحرافات ارزشی و ضدارزش‌ها ایستادگی کند اما مداراه‌الناس ناظر به عفو و گذشت در برابر لغزش‌های جزئی و شخصی است که هر یک از افراد ممکن است در زندگی نسبت به شخص دیگر مرتکب شوند بدون آنکه قصد داشته‌باشند این لغزش‌ها را به‌صورت رویه جاری درآورده یا با تکرار خطا در عرصه عمل، آنها را به عادت یا ملکه نفسانی مبدل کنند. 🔹انسان مؤمن موظف است بر اساس مسؤولیت مدنی خویش در قبال تعرض به دین و دگرگونی‌های ارزشی که به‌تدریج در جامعه رخ می‌دهند حساسیت یا غیرت دینی نشان داده و با دفاع از حاکمیت دین و ارزش‌های مطلوب به طرد ارزش‌های نامطلوب بپردازد و در عین حال از خطاهای جزئی و مقطعی در امور شخصی که ممکن است از سوی اطرافیان در محیط‌های مختلف زندگی رخ دهد، گذشت و با آنان به مدارا رفتار کند.
🌹 سوره نجم 🌹 ﴿ سورة النجم - سورة ٥٣ - تعداد آیات ٦٢ ﴾ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى ﴿١﴾ مَا ضَلَّ صَاحِبُکُمْ وَمَا غَوَى ﴿٢﴾ وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى ﴿٣﴾ إِنْ هُوَ إِلا وَحْیٌ یُوحَى ﴿٤﴾ عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَى ﴿٥﴾ ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَى ﴿٦﴾ وَهُوَ بِالأفُقِ الأعْلَى ﴿٧﴾ ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى ﴿٨﴾ فَکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَى ﴿٩﴾ فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى ﴿١٠﴾ مَا کَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى ﴿١١﴾ أَفَتُمَارُونَهُ عَلَى مَا یَرَى ﴿١٢﴾ وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَى ﴿١٣﴾ عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى ﴿١٤﴾ عِنْدَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَى ﴿١٥﴾ إِذْ یَغْشَى السِّدْرَةَ مَا یَغْشَى ﴿١٦﴾ مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَى ﴿١٧﴾ لَقَدْ رَأَى مِنْ آیَاتِ رَبِّهِ الْکُبْرَى ﴿١٨﴾ أَفَرَأَیْتُمُ اللاتَ وَالْعُزَّى ﴿١٩﴾ وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الأخْرَى ﴿٢٠﴾ أَلَکُمُ الذَّکَرُ وَلَهُ الأنْثَى ﴿٢١﴾ تِلْکَ إِذًا قِسْمَةٌ ضِیزَى ﴿٢٢﴾ إِنْ هِیَ إِلا أَسْمَاءٌ سَمَّیْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَآبَاؤُکُمْ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ بِهَا مِنْ سُلْطَانٍ إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلا الظَّنَّ وَمَا تَهْوَى الأنْفُسُ وَلَقَدْ جَاءَهُمْ مِنْ رَبِّهِمُ الْهُدَى ﴿٢٣﴾ أَمْ لِلإنْسَانِ مَا تَمَنَّى ﴿٢٤﴾ فَلِلَّهِ الآخِرَةُ وَالأولَى ﴿٢٥﴾ وَکَمْ مِنْ مَلَکٍ فِی السَّمَاوَاتِ لا تُغْنِی شَفَاعَتُهُمْ شَیْئًا إِلا مِنْ بَعْدِ أَنْ یَأْذَنَ اللَّهُ لِمَنْ یَشَاءُ وَیَرْضَى ﴿٢٦﴾ إِنَّ الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ لَیُسَمُّونَ الْمَلائِکَةَ تَسْمِیَةَ الأنْثَى ﴿٢٧﴾ وَمَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلا الظَّنَّ وَإِنَّ الظَّنَّ لا یُغْنِی مِنَ الْحَقِّ شَیْئًا ﴿٢٨﴾ فَأَعْرِضْ عَنْ مَنْ تَوَلَّى عَنْ ذِکْرِنَا وَلَمْ یُرِدْ إِلا الْحَیَاةَ الدُّنْیَا ﴿٢٩﴾ ذَلِکَ مَبْلَغُهُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اهْتَدَى ﴿٣٠﴾ وَلِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأرْضِ لِیَجْزِیَ الَّذِینَ أَسَاءُوا بِمَا عَمِلُوا وَیَجْزِیَ الَّذِینَ أَحْسَنُوا بِالْحُسْنَى ﴿٣١﴾ الَّذِینَ یَجْتَنِبُونَ کَبَائِرَ الإثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلا اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّکَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ هُوَ أَعْلَمُ بِکُمْ إِذْ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الأرْضِ وَإِذْ أَنْتُمْ أَجِنَّةٌ فِی بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ فَلا تُزَکُّوا أَنْفُسَکُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى ﴿٣٢﴾ أَفَرَأَیْتَ الَّذِی تَوَلَّى ﴿٣٣﴾ وَأَعْطَى قَلِیلا وَأَکْدَى ﴿٣٤﴾ أَعِنْدَهُ عِلْمُ الْغَیْبِ فَهُوَ یَرَى ﴿٣٥﴾ أَمْ لَمْ یُنَبَّأْ بِمَا فِی صُحُفِ مُوسَى ﴿٣٦﴾ وَإِبْرَاهِیمَ الَّذِی وَفَّى ﴿٣٧﴾ أَلا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ﴿٣٨﴾ وَأَنْ لَیْسَ لِلإنْسَانِ إِلا مَا سَعَى ﴿٣٩﴾ وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَى ﴿٤٠﴾ ثُمَّ یُجْزَاهُ الْجَزَاءَ الأوْفَى ﴿٤١﴾ وَأَنَّ إِلَى رَبِّکَ الْمُنْتَهَى ﴿٤٢﴾ وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَأَبْکَى ﴿٤٣﴾ وَأَنَّهُ هُوَ أَمَاتَ وَأَحْیَا ﴿٤٤﴾ وَأَنَّهُ خَلَقَ الزَّوْجَیْنِ الذَّکَرَ وَالأنْثَى ﴿٤٥﴾ مِنْ نُطْفَةٍ إِذَا تُمْنَى ﴿٤٦﴾ وَأَنَّ عَلَیْهِ النَّشْأَةَ الأخْرَى ﴿٤٧﴾ وَأَنَّهُ هُوَ أَغْنَى وَأَقْنَى ﴿٤٨﴾ وَأَنَّهُ هُوَ رَبُّ الشِّعْرَى ﴿٤٩﴾ وَأَنَّهُ أَهْلَکَ عَادًا الأولَى ﴿٥٠﴾ وَثَمُودَ فَمَا أَبْقَى ﴿٥١﴾ وَقَوْمَ نُوحٍ مِنْ قَبْلُ إِنَّهُمْ کَانُوا هُمْ أَظْلَمَ وَأَطْغَى ﴿٥٢﴾ وَالْمُؤْتَفِکَةَ أَهْوَى ﴿٥٣﴾ فَغَشَّاهَا مَا غَشَّى ﴿٥٤﴾ فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکَ تَتَمَارَى ﴿٥٥﴾ هَذَا نَذِیرٌ مِنَ النُّذُرِ الأولَى ﴿٥٦﴾ أَزِفَتِ الآزِفَةُ ﴿٥٧﴾ لَیْسَ لَهَا مِنْ دُونِ اللَّهِ کَاشِفَةٌ ﴿٥٨﴾ أَفَمِنْ هَذَا الْحَدِیثِ تَعْجَبُونَ ﴿٥٩﴾ وَتَضْحَکُونَ وَلا تَبْکُونَ ﴿٦٠﴾ وَأَنْتُمْ سَامِدُونَ ﴿٦١﴾ فَاسْجُدُوا لِلَّهِ وَاعْبُدُوا ﴿٦٢﴾
quran-najm-53.pdf
838.3K
📝 پی دی اف سوره نجم 📌آیات قرآن را به نیت ظهور میخوانیم
53_aqayi_tahdir_najm_.mp3
912.7K
📝تندخوانی سوره نجم (پنجاه و سومین سوره قران) 🎤 📌آیات قرآن را به نیت ظهور میخوانیم
PRHIZ053.mp3
1.83M
📝ترتیل سوره نجم ( پنجاه و سومین سوره قران) 🎤 📌آیات قرآن را به نیت ظهور میخوانیم
15_Dabbagh_Tartil_S053.mp3
901.7K
📝ترتیل سوره نجم ( پنجاه و سومین سوره قران) 🎤 📌آیات قرآن را به نیت ظهور میخوانیم
MENSH053.mp3
1.9M
📝ترتیل سوره نجم ( پنجاه و سومین سوره قران) 🎤 📌آیات قرآن را به نیت ظهور میخوانیم
15_Shakernejad_Tartil_S053(www.rasekhoon.net).mp3
893.8K
📝ترتیل سوره نجم ( پنجاه و سومین سوره قران) 🎤 📌آیات قرآن را به نیت ظهور میخوانیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
059-aleemran-fa-ansarian.mp3
6.78M
سوره مبارکه منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان