خیلی مهم خیلی مهم
حتما تا آخر با دقت بخوانید.
گزیده ای از نصیحت مهم
مرحوم آیت الله فاطمی نیا:
👈🏻عمده چیزی که برزخ را تاریک میکند، «حرف پشت سر مردم» است، غیبت، تهمت… یکی از چیزهایی که برزخ را روشن میکند، برزخ را گناهان، تاریک میکنند، و از آن طرف اعمال خیر، باعث روشنایی عالم قبر و برزخ میشوند.
👈🏻خواهش میکنم حاضر جواب نباشید. من به جوانها میگویم دیر نمیشود، بعداً جواب بدهید.
کمی تأمل کنید.
حاضر جوابی بعضی وقتها آدم را محروم میکند.
همینطوری زود چیزی را نپرانید، تمرین کنید و یک ذره دیرتر جواب بدهید.
👈🏻مشاجرهها و نزاعها، نور باطن را خاموش میکند! بسیاری از بیحالیها و عدم نشاطها به جهت مشاجرات است! کم منزلی داریم که در آن پرخاش و تندی نباشد. روزی چندتا پرخاش باشد، برکات میرود و دیگر چیزی نمیماند! حتی اگر حق هم با تو بود، در امور جزئی و شخصی مشاجره نکن،
چون کدورت آور است.
👈🏻نعمتی که انسان را از خدا غافل کند،
نقمت و عقاب است. از جمله، گریهی استدراجی است. حالِ گریه به او میدهند، که فکر کند آدم خوبی است! بعضی افراد هستند که در مجالس و هیئت گریه میکنند اما کارهایی از اینها سر میزند که سنگ را به گریه میاندازد!
مسکین گمان میکند خیلی حال خوبی دارد!
👈🏻در جامعهی ما تقوای لسانی خیلی کم است؛ بعضی از متدیّنین، اهل مسجد، اهل هیئت،
تقوای لسانی. را از دست دادهاند! گویا غیبت واجب است و
تهمت و افتراء مستحب! خدا میداند خیلی خطرناک است، توفیق سلب میشود، قلب تیره میشود، نشاط در عبادات موجود نیست.
👈🏻بگذارید جملهای کامل شود بعد ایراد بگیرید. بعد توی ذوق آدم ها بزنید. بعد سریع یک جواب حاضر آماده برایش پیدا کنید!!!
نمیدانم چرا اینطوری هستیم! در خواهر و برادری هم حاضر نیستیم حرف یکدیگر را تا آخر گوش کنیم. میگوییم وایسا،
شکر تو کلامت! خب شکر به چه درد میخورد؟ یا اگر از جملهای خوشش نیاید میپرد وسط حرف! بابا جان صبر کن تا حرف اون آدم تمام شود.
👈🏻خشم ما را بیچاره کرده است، نمیگذارد به جایی برسیم! هی دور خود میچرخیم، چرا که بداخلاقیم!
امام صادق علیهالسلام فرمود: «آدم بد اخلاق، معارف را پیدا نمیکند.»
آقای طباطبایی ره اگر بداخلاق بود، المیزان نمیتوانست بنویسد.
بد اخلاقی با معارف جور در نمیآید.
👈🏻ماها ولخرج نورانیت و نور هستیم؛ کاری میکنیم، نورانیتی حاصل میشود؛ راحت کاری میکنیم که میرود و جایش را به ظلمت میدهد.
شب بلند میشویم چندتا استغفار میگوییم و مشمول آیه
«ویستغفرون بالاسحار» میشویم اما صبح میگوییم
«حالا غیبت فلانی نباشد ها…» هیچی تمام شد و رفت
👈🏻تعجب میکنم از بعضیها!
👈🏻فرد در حالی که تصور دارد خبری است وارد روز قیامت میشود اما ناگهان تعجب میکند؛پس نمازها و عمرهها چه شد؟میگویند دل شکستی! ریا کردی! زهر زبان ریختی! جوان عزیز اگر میخواهی به جایی برسی از خانهتان شروع کن! اگر دل شکستی... آبروبردی... برو درستش کن. از خانه شروع کنید.
👈🏻اهل قسم نیستم ولی مجبورم، دلم میسوزد. خانمها،آقایان! بشنوید! به حضرت زهرا(سلام الله علیها) قسم
اگر لطیف نباشید چیزی گیرتان نمیآید، خودتان را معطل نکنید. هی اوقات تلخی راه میاندازد، عصبانی میشود، بعد هم میخواهد بشود زبدهالعارفین؛
یکبار این قسم را خوردم که تا لطیف نشوید چیزی گیرتان نمیآید.
👈🏻خسته شدم بس که گفتم این دین، دین کیفیت است نه کمیت! مقصودم این نیست که مستحبات را انجام ندهیم،آن بهجای خود اما باید با باطن به خدا رسید. هنوز باطن را اصلاح نکرده مرتب دعای کمیل میرود؛ هنوز بلد نیست در منزل با خانواده رفتار کند هرسال به عمره میرود! چه فایده؟ دین، مسخره که نیست!
👈🏻خدا گناه «آبرو بردن» را سخت میبخشد. امام باقر علیهالسلام فرمودند:«کسی که
آبروی مردم را نریزد، خداوند از گناهان او صرفنظر خواهد کرد.» اغلب جهنمیها،
جهنمی زبان هستند! فکرنکنید همه از دیوار مردم بالا میروند. یک مشت مقدس را میآورند جهنم به سبب اینکه
آبرو میبردند! اسلام خواهان حفظ
آبروی افراد است.
👈🏻خبرهای بد را هیچ وقت در خانه نگویید؛ تا به خانه میرسد، شما را به خدا قسم میدهم اینها را رعایت کنید؛ ضربههایی به خانواده زده میشود که جبران نمیشود. چیزهای پریشان کننده نگویید. به همسر و بچهها آرامش دهید.
آیت الله فاطمی نیا
ا༅࿇༅༅࿇༅░⃟░⃟࿇༊᭄༊࿐ྀུ༅═┅─
نشر این پیام صدقه جاریه است
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹به دو نفر زیاد محبت کن،
تا هیچ وقت فقیر و درمونده نشی!
{وَ اْحرِصْ في الدنيا على الاِثنين}
✅یکی از اسرار کسب رزق و روزی....
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
1_14066691690.mp3
22.2M
توجّه.. توجّه.. توجّه.. توجّه ..
بسیار مهم حتما چند بارگوش داده و نشر دهید
حجت الاسلام راجی
12.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدقه جاریه:
این صدا و تصویر دکتر حبیبی، ساکن آمریکاست که فقط سالی دو بار به ایران میآن و هموطنان مون باید مدتها در نوبت باشن تا نوبت معاینه شون برسه.
تموم کسانیکه کمردرد و پادرد و دردهای مزمن دارن کلیپ رو حتما ببینن. مخصوصا کسانیکه از چهل سال و میانسالی عبور کردن!
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بررسی ظرفیتهای تجزیه ایران و تفرقه قومی در شبکه رسمی اسرائیل...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎ دو کلمه حرف حساب پزشکیانه😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳جناب رئیس جمهورمحترم آقای دکترپزشکیان درمورد #تورم خودت اعتراض داشتی!!!!!
❌الآن چه شد⁉️چرا ، الآن هم
مجدّداً #تورُّم بیشترازقبل شده است.
#درودوسلام_برمقاومت
#درودوسلام_برلبنان
#درودوسلام_برفلسطین
#درودوسلام_برغزه_مظلوم
#مرگ_برآمریکا
#مرگ_براسرائیل
#مرگ_براستکبارجهانی
✅ #مطالبه_گری_ملّت
✅ #معیشت_مردم
✅ #کنترل_وتعادل_قیمتها
#️⃣ #تحریم_کالاصهیونیستی
#️⃣ #تحریم_اینستاگرام
#⃣ #تحریم_واتساب
#⃣ #تحریم_تلگرام
✍🇮🇷چریکهای جنگ نرم
آغاز ثبتنام اعتکاف رجبیۀ حرم رضوی
🔹نامنویسی برای اعتکاف رجبیۀ امسال در حرم رضوی از امروز آغاز شد و تا ۱۴ آذر ادامه دارد.
🔹متقاضیان میتوانند به تارنمای etekaf.razavi.ir مراجعه یا با ارسال عدد ۸ به ۵۰۰۴۸۰۳۰ ثبتنام کنند.
🔹اسامی پذیرفتهشدگان در ۲۶ آذرماه اعلام میشود. امسال ظرفیت پذیرش بهدلیل سرمای هوا کاهش پیدا کرده و تنها ۶ شبستان برای برگزاری اعتکاف در نظر گرفته شده است.
📙 برشی از یک کتاب
✅ انسان و زیست مدنی
🔹 تمدن و مدنیت همیشه ضد زیست طبیعی است، زندگی طبیعی برای طبیعت حیوان است. وقتی که انسان را آفریدند قرار بود که زندگی اجتماعی و مدنی را برگزیند. اما بزرگ ترین پرسش این است: آیا انسان از آغاز پیدایشش یک موجود مدنی آفریده شده یا اول ماهیت حیوانی داشته و زندگی طبیعی در نهاد او اصالت دارد سپس به تدریج به یک موجود اجتماعی تحوّل یافته است؟!
🔸 پاسخ این پرسش بزرگ به دانش «انسان شناسی» برمی گردد: اگر انسان ماهیتاً حیوان است و از حیوان تکامل یافته است پس اصالت با زندگی حیوانی است که در اثر تکامل انسان، زندگی مدنی نیز به تدریج پیدایش یافته است. و این نظریه ترنسفورمیسم است.
🔹 بر اساس این بینش چیزهائی به نام «جامعه»، «تاریخ» و «خانواده»، پدیده های مصنوعی می شوند؛ یعنی همگی مولود «خود آگاهی» و اندیشۀ تعقلی بشر هستند: انسان ها نشستند و اندیشیدند نتیجه گرفتند که زندگی اجتماعی بهتر است.
🔸 نگاهی سطحی به سرگذشت انسان این نظریه را تایید می کند. زیرا مشاهده می کنیم که هر چه به تدریج بر اندیشه انسان افزوده شده زیست اجتماعی نیز به همان میزان جان گرفته است.
🔹 اما نگاه عمیق به سرگذشت انسان نشان میدهد که در گرایش به اجتماع، همیشه یک نیروی قهری انسان را به سوی تشکیل جامعه سوق داده است؛ نیروی قهری که توانسته بر قبیله گرائی، طایفه گرائی و تعصبات خونی و فامیلی فایق آید و انسان را به پدید آوردن «جامعه» مجبور کند و کرده است. پدیده ای به نام جامعه، بر علیه همه غرائز انسان است.
🔸 امیل دورکیم از بنیان گذاران جامعه شناسی در عین حال که مبانی اندیشه اش بر نظریه ترنسفورمیسم مبتنی است معتقد است انسان همۀ غرایز خود را محدود و گاهی محکوم می کند تا به مواهب زندگی اجتماعی برسد[5] او با این همه تصریح میکند که جامعه یک پدیده مصنوعی نیست. یعنی مولود اندیشه و گزینش آگاهانه انسان نیست، بل مقتضای ذاتی بشر است.
🔹 بینش دوم: تورات امروزی، معتقد است که آدم و حوّا به صورت مجسمه ای از گل ساخته شدند و به طور «خلق الساعه» جان دار و زنده شدند، نسل بشر از آن دو به وجود آمد.
🔸 بینش سوم: متون زردشتی می گوید: مشی و مشیانه، از گیاه ریواس به وجود آمده اند و نسل انسان از آن دو به وجود آمده است.[6]
🔹 بینش چهارم: اسلام می گوید: کره زمین پس از آن که عمر طولانیای را طی کرده و دارای انواع و اقسام گیاه بود، دچار یک بحران حیاتی دیگر گشت که در بخش های گرم و باتلاقی آن، موجودات و جنبندگان ریزی با حیات حَیَوانی پیدایش یافتند که زاد و ولد و تولید مثل آن ها از طریق مذکر و مونّث نبوده (باکتری) کمرشان باریک می شد و یک جنبنده به دو جنبنده تبدیل می شد که علی (ع) این موجودات ریز را «جنبنده» می نامد[7]. این موجودات ریز منشأ پیدایش انواع مختلف حیوان، است.
🔸 اسلام تا این جا با بینش ترنسفورمیسم موافق است. یعنی کرۀ زمین دوبار دچار بحران حیات شده بار اول منجر به پیدایش گیاهان اولیه که منشأ گیاهان مختلف شده است. بار دوم منجر به پیدایش جنبندگان که منشأ انواع حیوانات هستند، شده است.
🔹 از این جا به بعد؛ اسلام به بحران سوم حیات معتقد است که در بخشی از جهان در میان جنگلی، در باتلاق گرم و متعفّن بد بو، بحران سوم حیات رخ داده و از نوعی گیاه خاص دو شیئ گیاهی پدید شدند، سپس به موجود با روح حیوانی تبدیل شدند که «سخت پوست» بودند.
🔸 این دو موجود سخت پوست دارای دو روح گیاهی و حیوانی (غریزی) بودند که روح سوم را دریافت کردند و چون از درختی خوردند پوست سخت شان فروریخت، که آدم و حوّا نامیده میشوند[8].
🔺 (این مسائل را در اینجا شرح نمی دهم به کتاب های «تبیین جهان و انسان» و «جامعه شناسی شناخت» در سایت بینش نو ارجاع می دهم) 🔺
🔹 مطابق این بینش، جامعه یک پدیده مصنوعی و محصول تعقل و آگاهی بشر نیست بل که محصول انگیزش های درونی و مولود آن روح سوم است که اسلام به آن «روح فطرت» میگوید. و روح فطرت غیر از روح غریزه است؛ غریزه بر علیه جامعه است اما فطرت خواستار آن می باشد.
🔸 انسان از آغاز پیدایشش قرار بود زیست اجتماعی داشته باشد، درگیری روح غریزی با روح فطری، زیست اجتماعی را به یک چالش مداوم کشانیده و موجب مسائل زیادی شده است.
——————————————————————
[6] اگر گفته شود مراد از گیاه ریواس در متون زردشتی، غیر از آن است که امروز نام یک گیاه کوهستانی است، در این صورت با نظر اسلام موافق می شود.
[7] بحار، ج54 ص223- و در منابع متعدد دیگر.
[8] رجوع کنید: تبیین جهان و انسان، بخش انسان شناسی.