eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
74.7هزار عکس
78.3هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗📗 ترکش های ولگرد عنوان مجموعه ی پنج جلدی داستان ها و خاطرات طنز دفاع مقدس اثر داوود امیریان است. این مجموعه شامل پنج جلد: « برادران مزدور» شامل ده داستان طنز: معتمد محله ما؛ ترکش بی ریا؛ گودزیلای عراقی؛ پرسپولیس هورا!؛ اسیر شکم؛ تحفه ها؛ کدخدای نوجوان؛ برادران مزدور!؛ تاب تاب عباسی!؛ پسِ کلّه ی جبار. «جاسم رمبو» شامل هشت داستان طنز : دیوانه جبهه؛ آمیرزا عبدالطمع؛ در جست و جوی قهرمان؛ جاسم رمبو؛ عمو پفکی؛ آن شب که واویلا شده؛ نمکی و دستیارش! و یک قدم دور از قبله. «شمر و صدام و یارانش» شامل نه داستان طنز : مرده و مرده شور؛ شیرجه در آب؛ ثواب جمع کن ها!؛ فراری؛ مردی که واقعاً شهردار بود؛ مجسمه های زنده؛ تصادف خوش یمن؛ صد تا به راست، پنجاه تا به چپ؛ شمر و صدام و یارانش! «ماردونا در سنگر دشمن» شامل شش داستان طنز: مارادونا در سنگر دشمن!، قهرمانان فینال آسیا، جیغ بنفش در اتاق عمل، دوست مار و عقرب ها، انتقام پر دردسر و شب نشینی در جهنم است. «داماد فرمانده ی لشکر» شامل شش داستان طنز: امام جماعت غصبی، یار امام کجا رفت، آبجی ماشاالله، فرمانده رشید گردان، داماد فرمانده لشکر، جنگ با تو کاری ندارد. را شامل می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
soleimani.mp3
8.4M
زیارت عاشورا باصدای حاج فاسم
کلمات کلیدی:رضای خدا سوال:چگونه می توانیم رضایت خداوند را جلب کنیم ؟ جواب:جامع ترین کلامی که می توان در این مورد بیان کرد این است که : انسان با شناخت خداوند و خودش ، به مقام رضا و تسلیم کامل ]در برابر ذات اقدس اله[ می رسد و حقیقت بندگی و عبودیت را که گذشتن از همه چیز در طریق معبود است دریافته ، در سلک بندگان خاص خدا گام می نهد ; در این صورت است که خداوند به او خطاب می کند و می فرماید : «یأیّتهاالنفس المطمئـنّة .. . * ارجعی إلی ربّک راضیة مرضیّة * فادخلی فی عبـدی * وادخلی جنّتی ; (فجر ، ۲۷ـ۳۰) تو ای روح آرام یافته ! به سوی پروردگارت باز گرد ; در حالی که هم تو از او خشنودی و هم او از تو خشنود است و در سلک بندگانم داخل شو . و در بهشتم وارد کن » .۱ نفس مطمئنه ، نفسی است که با علاقه مندی و یاد پروردگارش سکونت یافته و بدانچه او راضی است رضایت می دهد و در نتیجه خود را بنده ای می بیند که مالک هیچ خیر و شر و نفع و ضرری برای خود نیست و دنیا را امتحان الهی می داند و در فقر و غنا دچار افراط و تفریط و از صراط مستقیم منحرف نمی شود و راضی به قضا و قدر الهی ، و متعبد محض است . وقتی بنده خدا از خدا راضی باشد ، قهرا خدای تعالی هم از او راضی خواهد بود و این ، همان ظهور عبودیت تامه به معبود و رضایت عاشق دلداده از معشوق و رضایت محبوب و معبود حقیقی از عبد خود است .۲ بنابراین ، خداوند متعال وقتی از ما راضی می شود که به بالاترین افتخار خود ، یعنی مقام بندگی و عبودیت برسیم ; به همین جهت ، پیامبر اکرم بعد از رسیدن به مقام بندگی کامل ، رسول شد و ما در تشهد نماز ، اول شهادت به بندگی و بعد به رسول بودن او می دهیم . قرآن ، راه های رسیدن به این درجه را در عواملی می داند که به چند مورد آن اشاره می کنیم : ۱ . ایمان ; ۲ . عمل صالح ; ۳ . ترس از خدا ; «إنّ الذین ءامنوا و عملوا الصـلحـت أُولئک هم خیرالبریّة * جزاؤهم عند ربّهم جنّـت عدن تجری من تحتها الأنهـر خـلدین فیها أبدًا رضی الله عنهم و رضوا عنه ذلک لمن خشی ربّه » (بینه ، ۷ و ۸) ۴ . صداقت و راستی ; «قال الله هذا یوم ینفع الصـدقین .. . خـلذین فیها أبداً رضی الله عنهم و رضوا عنه » (مائده ، ۱۱۹) ۵ . تقوا و پرهیزگاری ; (آل عمران ، ۱۵) ۶ . زیارت خانه خدا ; (مائده ، ۲) ۷ . مهاجرت و جهاد در راه خدا ; (حشر ، ۸) و (بقره ،۲۰۷) ۸ . توکل بر خدا . (آل عمران ، ۱۷۳ و ۱۷۴) اینها نمونه هایی ازمصادیق بندگی و عبودیت است و در قرآن مصادیق دیگری نیز ذکر شده است . ---------------- ۱ . تفسیر نمونه ، آیة الله مکارم شیرازی و دیگران ، ج ۲۶ ، ص ۴۷۵ـ۴۷۷ . ۲ . المیزان ، علامه طباطبایی ، ج ۲۰ ، ص ۴۷۷ و ۴۷۸ . نرم افزار پرسمانهای قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 سهم امروز نهج البلاغه از حکمت ۱۳۳ تا ۱۴۴ ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 دنيا گذرگاه عبور است، نه جای ماندن، و مردم در آن دو دسته اند يكی آنكه خود را در دنيا فروخت و به تباهی كشاند، و ديگری آنكه خود را خريد و آزاد كرد. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 دوست، دوست نيست مگر آنكه حقوق برادرش را در سه جايگاه نگهبان باشد، در روزگار گرفتاری، آن هنگام كه حضور ندارد و پس از مرگ. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 كسی را كه چهار چيز دادند، از چهار چيز محروم نباشد، با دعا از اجابت كردن، با توبه از پذيرفته شدن، با استغفار از آمرزش گناه، با شكرگزاری از فزونی نعمتها. (و اين حقيقت مورد تصديق كتاب الهي است كه در مورد دعا گفته است: مرا بخوانيد تا خواسته هاي شما را بپردازم. (قرآن كريم، سوره مومن، آيه ۶۰) در مورد استغفار گفته است: هر آنكه به بدی دست يابد يا بر خود ستم روا دارد و از آن پس به درگاه خدا استغفار كند، خدای را آمرزش گر و مهربان يابد. (قرآن كريم، سوره نسا، آيه ۱۱۰) در مورد سپاس فرموده است: بی شك اگر سپاسگزاريد، نعمت را برايتان می افزايم. (قرآن كريم، سوره ابراهيم، آيه ۷) و در مورد توبه فرموده است: تنها توبه را خداوند به سود كسانی عهده دار است كه از سر نادانی به كار زشتی دست می يابند و تا ديرنشده است باز می گردند، تنها چنين كسانند كه خداوند در موردشان تجديد نظر می كند، كه خدا دانا و حكيم است. (قرآن كريم، سوره نسا، آيه ۱۷)) 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 نماز موجب نزديكی هر پارسایی به خداست، و حج جهاد هر ناتوان است، هر چيزی زكاتی دارد، و زكات تن روزه است، و جهاد زن، نيكو شوهرداری است. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄
AUD-20210114-WA0040.mp3
3.82M
🌹سلسله جلسات درسهای نهج البلاغه ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 / بخش دوم ⭕️ صبر 3⃣ 🔺ابعاد و ارکان صبر در نهج البلاغه (۲) 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹 شرح 🔴 بخش چهارم 🔹5.1.3 صبر بر اطاعت خداست: حضرت در خطبه ۱۷۳ می فرمایند: « با صبر و استقامت بر اطاعت پروردگار، نعمت های پروردگار را نسبت به خویش تمام و کامل کنید». 🔹 5.1.4 صبر در نماز است: حضرت در خطبه ۱۹۹ در مورد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: «او پی در پی خانواده خودش را به نماز فرمان می داد و خودش نیز در انجام نماز شکیبا بود». 🔹 5.1.5 صبر در جهاد و جنگ با دشمنان است: در خطبه ۱۹۰ حضرت خطاب به سربازان خودشان که عازم جنگ هستند می فرمایند: «محکم به زمین بچسبید، پاهای تان را محکم به زمین بگذارید و بربلای جنگ و شمشیر ها صبور باشید، یک وقت نشود دست و شمشیر شما تابع هوای نفس و زبانتان شود. در چیزی هم که خدا در او تعجیل را روا ندانسته عجله نکنید». 🔹 5.1.6 صبر امیرالمومنین برترین مظلوم مقتدر تاریخ: 🔸🔹 5.1.6.1 صبر در مقابل خباثت های قریش: حضرت در خطبه ۲۱۷ غصه خودشان در مقابل خباثت های قریش را با صبر توصیف می کنند و می فرمایند: «خدایا برای پیروزی بر قریش و یارانشان از تو کمک می خواهم که پیوند خویشاوندی مرا بریدند و کارمرا دگرگون کردند و همه برای مبارزه با من در حقی که از همه آنها سزاوار ترم متحد شدند و گفتند: علی حق را اگر میتوانی بگیر و اگر تو را از حق محروم دارند یا با غم و اندوه صبر کن یا با حسرت بمیر. به اطرافم نگریستم، دیدم که نه یاوری دارم و نه کسی از من دفاع و حمایت می‌کند جز خانواده‌ام، که مایل نبودم جانشان به خطر بیفتد. پس خار در چشم فرو رفته دیده بر هم نهادم و با گلویی که استخوان در آن گیر کرده بود جام تلخ را جرعه جرعه نوشیدم و در فروخوردن خشم در امری که تلخ تر از گیاه حنظل و دردناک تر از فرو رفتن تیزی شمشیر در دل بود صبر کردم».این امیرالمومنین علیه السلام است که اسوه صبر و مقاومت است. 🔸🔹 5.1.6.2 صبر در ماجرای قصب خلافت و سقیفه: یکی دیگر از نمونه های صبر حضرت علی علیه السلام و غصه هایی که به خاطر اسلام و وحدت مسلمانان فرو خورد در خطبه 3 در ماجرای سقیفه و غصب خلافت است. در خطبه ۳ در بند اول می‌فرمایند: « پس من ردای خلافت رها کرده و دامن جمع نموده از آن کنار گیری کردم و در این اندیشه بودم که آیا با دست خالی برای گرفتن حق خود به پا خیزم یا در این محیط خفقان زا و تاریکی که به وجود آورده‌اند صبر پیشه سازم؟؛ محیطی که پیران را فرسوده، جوانان را پیر و مردان با ایمان را تا قیامت و ملاقات پروردگار اندوهگین نگه می دارد. پس از ارزیابی درست، صبر و بردباری را خردمندانه تر دیدم. پس صبر کردم در حالی که گویا خار در چشم واستخوان در گلویم مانده بود و با دیدگان خود می‌نگریستم که میراث من را به غارت میبرند». 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
AUD-20210114-WA0047.mp3
4.85M
🌹سلسله جلسات درسهای نهج البلاغه ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 / بخش دوم ⭕️ صبر 4⃣ 🔺ابعاد و ارکان صبر در نهج البلاغه (۳) 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹شرح 🔴 بخش پنجم 🔷 6. ادب صبر(دوری ازجزع و فزع) : 🔻در مقابل صبر ،که ادب در فضای ایمان است بی ادبی شکل می گیرد تحت عنوان جزع و فزع. امام علی علیه السلام در نهج البلاغه به ما می‌فهماند که جزع باعث می شود که ثواب اعمال ما حبط شود و از بین برود. در حکمت ۱۴۴ می فرمایند: « تحمل کن! که هر مصیبتی به اندازه خودش صبر در مقابلش نازل می شود. کسی که از روی بی صبری در مصیبت ،بر روی ران خودش بکوبد (کنایه از اینکه جزع و فزع و بی تابی کند) عملش حبط و نابود می شود یعنی دیگر ثوابی از اعمالش ندارد». 🔻در حکمت ۱۸۹ امیرالمومنین می فرمایند: « کسی را که صبر نجات ندهد قطعاً جزع و فزع هلاک می کند» در حکمت ۲۹۱ خطاب به اشعث که پسرش را از دست داده است ، صبر را عامل اجر در مصیبت و جزع را عامل وبال شدن مصیبت می داند. در حکمت ۲۹۱ می فرمایند: «آقای اشعث! اگر بر فقدان و مصیبت مرگ فرزندت محزون باشی خوب به خاطر اینکه پاره تن تو بوده است مستحق این ناراحتی هستی، اما اگر در این مصیبت صبر کنی خدا در هر مصیبتی یک جایگزینی قرار داده است. آقای اشعث! در مصیبت مرگ فرزند چه صبر کنی چه صبر نکنی چه جزع کنی چه جزع نکنی قدر الهی دیگر بر تو جاری شده است و به حکمت الهی فرزند تو از دنیا رفته است و بچه تو دیگر زنده نمی شود اما فرقش این است که اگر در این مصیبت صبر کنی اجر میبری و اگر جزع و فزع کنی برای آخرت وبال و وزر تو میشود». 🔻در نتیجه ما در ماجرای صبر ادب جزع نکردن را از امیرالمومنین یاد میگیریم . نتیجه چنین صبری از نگاه مولا امیرالمومنین قطعاً پیروزی است حضرت در نهج البلاغه می فرمایند:« هرگز انسان صبور از پیروزی محروم نمی شود ولو اینکه زمان رسیدن آن به پیروزی طولانی بشود و دوران صبر او طولانی شود». نمونه برجسته این نکته در زندگی خود مولا علی علیه السلام در نهج البلاغه است. صبر مولا در مسئله حکومت و غصب خلافت چنان عظیم بود که بالاخره امت خودشان سرشان به سنگ خورد و برگشتند در خانه مولا علی علیه السلام. خود مولا در حکمت ۲۲ می فرمایند: «ما حقی داریم اگر به ما بدهند که هیچ و الا اگر حق ما را ندهند برپشت شتران می‌نشینیم ولو اینکه سیر ما در شب تاریک ظلم خلافت بعد از پیامبر طولانی شود» یعنی ما مقاومت را ادامه میدهیم و مطمئن هستیم به پیروزی و ظفر می‌رسیم و تاریخ گواهی داد که صبر مولا بعد از ۲۵ سال خون دل خوردن به پیروزی تبدیل شد. خود حضرت وقتی می خواهند اوضاع روز بیعت مردم با خودشان را توصیف کنند در چند جای نهج البلاغه عبارات شگفت‌انگیزی را بیان می‌کنند یکی در خطبه ۲۲۹ است که حضرت در وصف روز بیعت مردم با خودشان می فرمایند:« دست مرا برای بیعت می گشودید و من می بستم شما آن را به سوی خود می کشیدید و من آن را می گرفتم سپس مانند شتران تشنه که بطرف آبشخور هجوم می آورند بر من هجوم آوردید تا آنکه بند کفشم پاره شد، عبا از دوشم افتاد و افراد ناتوان پایمال گردیدند آنچنان مردم در بیعت با من خشنود بودند که خردسالان شادمان ، پیران برای بیعت کردن لرزان به راه افتادند، بیماران بر دوش خویشان خود سوار و دخترکان جوان بی نقاب به صحنه آمدند». 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اَهلُ القُرآنِ اَهلُ اللهِ وَخاصَّتُهُ» اهل قرآن اهل خدا و خاصان بارگاه اویند. ❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️ ثواب تلاوت امروز را تقدیم میکنیم به روح فتوح شهید کلاهدوز 🕊 ❇️❇️❇️❇️❇️ ╭━═🌼━⊰🍃🇮🇷🍃⊱━🌼═━╮ کانال نورالشهدا (شهیدسلیمانی) ╰━═🌸━⊰🍃🇮🇷🍃⊱━🌸═━╯ ترتیل صفحه ۶۰۳ قرآن کریم+فیلم و متن آیات | خبرگزاری فارس https://www.farsnews.ir/news/13991023000974/%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%DB%B6%DB%B0%DB%B3-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%88-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D8%A7%D8%AA