eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
75.4هزار عکس
79هزار ویدیو
3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
🥀 جنس عزای فاطمیِّه جنس دیگریست 🍂قلبی که فاطمی شده وَالله حیدریست سینه زن مدینه ی غم های مادرم 🍂الگوی ناب سینه زدن یابن العسکریست 🥀 🥀 🥀
🥀 دِل ها شُدِه دوبارِه پَریشانِ مادَرَت آقا بیا بِه مَجلِسِ ما، جانِ مادَرَت روزیِ فاطِمیۀ ما را زیاد کُن دَست‌ِشُماست‌سُفرِۀاِحسان‌ِمادَرَت 🍃 🥀 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامبر (ص) می‌فرمایند: «حَمَلةُ القُرآنِ عُرَفاءُ اَهلِ الجَنَّةِ» حاملان قرآن معروف‌ترین اهالی بهشت هستند. ❇️❇️❇️❇️❇️ ترتیل صفحه ۲ قرآن کریم+فیلم، متن و مفاهیم آیات | خبرگزاری فارس https://www.farsnews.ir/news/13991024001107/%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%DB%B2-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D9%88-%D9%85%D9%81%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%A2%DB%8C%D8%A7%D8%AA ❇️❇️❇️❇️❇️❇️ ثواب تلاوت امروزرا تقدیم میکنیم به روح پرفتوح شهید عباس دوران ❇️❇️❇️❇️❇️❇️ 🕊 ╭━═🌼━⊰🍃🇮🇷🍃⊱━🌼═━╮ کانال نورالشهدا (شهیدسلیمانی) ╰━═🌸━⊰🍃🇮🇷🍃⊱━🌸═━╯
🕊 ╭━═🌼━⊰🍃🇮🇷🍃⊱━🌼═━╮ کانال نورالشهدا (شهیدسلیمانی) ╰━═🌸━⊰🍃🇮🇷🍃⊱━🌸═━╯
❇️❇️❇️❇️❇️ سوال:آیه حجاب در کدام سوره و چندمین آیه قرآن است ؟ جواب:آیه حجاب در سوره نور ، آیه ۳۱ است که خداوند متعال در قسمتی از آن می فرماید: «و به زنان با ایمان بگو: دیدگان خود را ]از هر نامحرمی[ فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آن چه که ]طبعاً[ از آن پیداست . و باید روسری خود را بر گردنِ خویش ]فرو[ اندازند.. .» .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکار احمق‌داخلی توسط باهوش‌خارجی لطفا مطلب زیررا که درخصوص پاسخ سفیرسوئد به صادق زیباکلام است بصورت گسترده منتشرکنید. رسانه‌های اصلاح‌طلب نمیخواهند این افتضاح‌سیاسی منتشرشود صادق زیباکلام نامه‌را به سفیرسوئد می‌نویسد و درآن می‌خواهدکه سوئد نام علی‌مطهری‌را بعنوان جایزنوبل درج نماید (درصورتیکه نوبل مربوط به کشور نروژ است) وبعد سفیرسوئد پاسخی قاطع به وی می‌دهد.(این‌مدعی دکترای‌سیاسی هنوز نمی‌داند جایزه‌نوبل برای کشور نروژ است). تو دهنی‌سیاسی سفیرباشعور سوئد به زیباکلام بی‌بصیرت وقتی سفیرسوئد به زیباکلام تذکر می‌دهد و اعتراف می‌کند سردارسلیمانی مستحق جایزه‌نوبل هست نه علی‌مطهری: پاسخ سفیرسوئد به نامه زیباکلام: زیباکلام عزیز سلام و ابراز دوستی و آرزوی موفقیتتان برای اعلی‌حضرت کارل گوستاو شانزدهم دریافت شد. به جناب‌عالی اطمینان می‌دهم‌که جامعه نه‌میلیون و هفتصدهزار نفری سوئد، همچون نیم‌قرن گذشته، در آرزوی صلح‌جهانی برای‌همه ـ از جمله مردمان تمدن‌باستانی و بزرگ ایران ـ است. دریافت پیشنهاد آن‌استاد علوم‌سیاسی دانشگاه، برای‌ما شگفت‌انگیز بود. باید اعتراف کنم درابتدا این فرضیه را بررسی کردیم که با یک شوخی‌سیاسی بزرگ رو به رو هستیم و به دنبال سناریوهایی برای واکنش به شوخ‌طبعی تاریخی‌ایرانیان بودیم اما آن‌گاه که مطمئن شدیم جناب‌عالی کشورما را با کشور همسایه‌مان نروژ، اشتباه گرفته‌اید، این فرضیه رد شد. بسیاری از مردم اروپا «ایران» را با«عراق» اشتباه می‌گیرند و حالا یک استاد دانشگاه‌ایرانی،«سوئد»را با «نروژ» اشتباه گرفته‌است. ضرب‌المثلی در زبان فارسی است که می‌گوید: "این به آن در!" هر چند پیشنهاد جناب‌عالی برای قرار گرفتن نام آقای علی‌مطهری در فهرست نامزدهای جایزه‌صلح نوبل، به کشور متبوع من مرتبط نیست اما از دیدگاه شخصی، ثابت‌کننده نظریه جناب‌عالی در کتابتان به نام «ماچگونه ما شدیم»است. مهمترین‌علت عقب‌ماندگی ایران در دوره معاصر خود شما هستید. خواهشمندم این‌جمله را یک اهانت ارزیابی نکنید. اگراز مردم‌سوئد بپرسند مهمترین‌ایرانی دارای‌صلاحیت برای گرفتن جایزه‌صلح نوبل کیست، پاسخ بسیاری ازآنها، نامزد پیشنهادی جناب‌عالی نخواهدبود. شاید شما مانند خودما درهنگام دریافت نامه‌تان ـ شگفت‌زده شوید وقتی بشنوید مردم سوئد، ژنرال «قاسم سلیمانی»را شایسته‌ترین فرد خاورمیانه برای دریافت جایزه‌صلح نوبل می‌دانند. او مهمترین فردی است‌که توانسته در چندسال اخیر، مقابل جنایات گروه تروریستی داعش بایستد، کشتارها را متوقف‌کند و جان انسانهای غیرنظامی بسیاری را نجات دهد. به‌عنوان یک‌فرد علاقمند به کشور بزرگ‌ایران، به جناب‌عالی پیشنهاد می‌کنم با کمک دیگراستادان دانشگاههای‌خاورمیانه، برای معرفی ژنرال‌سلیمانی به آکادمی جایزه‌صلح نوبل درسال‌جاری بکوشید و افتخاری‌دیگر را به‌نام کشورتان ثبت کنید. با احترام پیتر تیلر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردارما درزمان عروج ازاین عالم ... 🕊 ╭━═🌼━⊰🍃🇮🇷🍃⊱━🌼═━╮ کانال نورالشهدا (شهیدسلیمانی) ╰━═🌸━⊰🍃🇮🇷🍃⊱━🌸═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢فلسفه خلقت «جهنّم»💢l اصلا چرا خداوند دوزخ را خلق کرده است؟ در برابر اين سؤال بايد به دو نكته توجه داشت: 1. بسيارى از مجازات هاى الهى، چه در اين جهان و چه در جهان ديگر در حقيقت نتيجه اعمال خود انسان هاست كه به عنوان مسبِّبُ الأسباب بودن خداوند به او نسبت داده مى شود بسيارى از مواهب بهشتى، تجسّم اعمال نيك آدمى و بسيارى از عذاب هاى دوزخى، تجسّم اعمال سوء اوست و مى دانيم نتيجه و آثار عمل چيزى نيست كه بتوان بر آن خرده گرفت. مثلا به كسى كه سراغ موادّ مخدّر و مشروبات الكلى مى رود تا به پندار خويش لحظاتى آسوده خاطر در پناه اين دو مادّه مخدر بگذراند و از لذّت بى خبرى حاصل از اين عوامل تخدير بهره گيرد، هشدار داده مى شود كه اين دو عامل فساد سرانجام وجود تو را به تباهى مى كشد، الكل بيمارى هاى قلب و عروق و اعصاب و كبد را به دنبال دارد و مواد مخدّر تمام اعصاب؛ بلكه تمام هستى تو را در هم مى كوبد. حال اگر كسى گوش به اين هشدار نداد و به دنبال اين امور رفت، به عذاب و كيفر و مجازاتش مبتلا خواهد شد. اين چيزى نيست كه نياز به فلسفه و دليلى جز قانون عليّت داشته باشد، نتيجه قهرى عملِ خود انسان است و از آن گريزى نيست!. گناهان غالباً چنين هستند و پيامدهايى در اين زندگى و زندگى جهان ديگر دارند كه به صورت عذاب هاى دوزخى نمايان مى شوند. لذا در بسيارى از آيات «قرآن»، اين تعبير ديده مى شود كه مى فرمايد: «جزاى شما همان اعمال شما است»! در آيه 90 سوره «نمل» مى خوانيم: «وَ مَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ اِلَّا مَا كُنْتُم تَعْمَلُونَ»؛ (آنها كه اعمال بد با خود بياورند به رو در آتش افكنده مى شوند، آيا جزايى جز آنچه عمل مى كرديد خواهيد داشت؟) يعنى اين همان اعمال شماست كه دامانتان را گرفته، نه غير آن. و در آيه 7 سوره «تحريم» مى خوانيم: «يَا اَيُّهَا الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَعْتَذِرُوا الْيَوْمَ اِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»؛ (اى كسانى كه كافر شده ايد امروز عذرخواهى نكنيد؛ چراكه جزاى شما همان اعمالى است كه انجام مى داديد!). عذر خواهى جايى سود مى بخشد كه مسئله علّت و معلول و نتيجه طبيعى اعمال مطرح نباشد. آياتى كه سخن از تجسّم اعمال مى گويد و مثلا خوردن مال يتيم را به عنوان خوردن آتش معرّفى مى نمايد همه گواه بر اين معنا است و همچنين رواياتى كه مى گويد خُلق و خُوى حيوانى انسانها، در قيامت از درون به برون كشيده مى شود و چهره هاى اشخاص شبيه حيواناتى مى گردد كه به اين خُلق و خُو معروفند! كوتاه سخن اينكه: اين دنيا مزرعه است و سراى آخرت هنگام درو كردن است، اگر انسان تخم گل بكارد محصولش شاخه هاى با طراوت و زيبا و عطرآگين گل است و اگر بذر خار بيفشاند چيزى جز خار درو نخواهد كرد. در حديثى مى خوانيم: «مردى خدمت پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمد و از حضرتش تقاضا كرد نصيحتى به او بفرمايد، فرمود: «اِحْفَظْ لِسانَكَ»؛ (زبانت را حفظ كن). او به اين مسئله زياد اهمّيّت نداد، باز تقاضاى خود را تكرار كرد، در مرتبه دوّم و سوّم نيز همين پاسخ را از پيامبر(ص) شنيد، سپس حضرت براى اينكه اهمّيّت اين موضوع را به خوبى نشان دهد در مرتبه سوّم افزود: «وَيْحَكَ وَ هَلْ يَكُبُّ النَّاسُ عَلَى مَناخِرِهِمْ فِي النَّارِ اِلَّا حَصَائِدُ اَلْسِنَتِهِمْ»؛ (آيا جز اين است كه مردم را به صورت در آتش دوزخ مى افكند آنچه محصول و درو شده زبان هاى آنهاست)». 2. شكي نيست كه بشارت و انذار هر دو پشتوانه مهمّى براى پياده كردن برنامه هاى تربيتى محسوب مى شوند، همان گونه كه بشارت به آن پاداش هاى عظيم بهشتى تأثير نيرومندى در دعوت به اطاعت خدا و ترك گناه دارد، تهديد به مجازات هاى دردناك دوزخى نيز عامل نيرومندى است؛ بلكه تجربه نشان داده كه مجازاتها تأثير قوى ترى دارند. به همين دليل تمام قوانينی كه از سوى مراكز قانون گذارى دنيا وضع مى شود در كنار خود، مجازات هايى براى متخلفان دارد كه در اصطلاح حقوق دانان از آن به ضمانت اجرايى تعبير مى شود. مسئله ضمانت اجرا به قدرى مهم است كه يكى از عناصر اصلى تشكيل دهنده قانون است، به گونه اى كه اگر قانونى وضع شود و براى متخلّفان هيچگونه مجازاتى (نه زندان نه شلاق نه جريمه مالى نه پاره اى از محروميت هاى اجتماعى) در بر نداشته باشد نام قانون نمى توان بر آن نهاد. با اين حال چگونه ممكن است قوانين الهى خالى از ضمانت اجرا باشد؟ زيرا در اين صورت ارزش قانونى خود را از دست مى دهد و متخلّفان دليلى بر اطاعت نمى بيند و طبعاً هدف قانون عقيم مى ماند.
درست است كه آثار وضعى و طبيعى تخلّف از قوانين الهى مى تواند عامل باز دارنده اى در برابر تخلّف ها باشد؛ ولى مسلّماً به تنهايى كافى نيست و لذا خداوند علاوه بر اين آثار، يك سلسله كيفرها و مجازات ها براى متخلّفان قرار داده و همان گونه كه اقوامى را تهديد به مجازات هاى دنيا مى كند (و نمونه هاى زيادى از آن نيز در خارج واقع شده كه در شرح حال اقوام پيشين در قرآن مجيد آمده است) كيفرهايى در جهان ديگر براى متخلّفان مقرّر فرموده است. اين نكته نيز روشن است كه هر قدر تشويق و تهديدى قوى تر و شديدتر باشد تأثير آن نيز بيشتر است. اين امر يكى از فلسفه هاى وجود بهشت و دوزخ را روشن مى سازد. در اينجا ممكن است گفته شود تمام اين آثار كه بيان شد بر وعده كيفر و مجازات مترتّب مى شود، بنابراين چه مانعى دارد كه اين تهديدها و انذارها از سوى خداوند مطرح شود ولى در قيامت تحقق نيابد، چون ضرورتى براى آن نيست؛ زيرا در آنجا نه عبرت ديگران مطرح است و نه عدم تكرار گناه از سوى گناهكاران؛ ولى لازمه اين سخن اين است كه خداوند حكيم مرتكب قبيح گردد و العياذ بالله سخن به دروغ بگويد و تخلف از وعده خويش بنمايد، سخن از كيفر بدكاران بگويد و حتى سوگند بر انجام آن ياد كند؛ ولى در عمل خبرى نباشد، مسلّماً اين كار زشتى است كه نه تنها لايق ذات پاك خداوند نيست؛ بلكه هيچ فرد مهذّب و حكيمى نمى تواند مرتكب آن گردد. نتيجه اينكه: از يكسو تهديد و انذار به كيفرها به عنوان ضمانت اجرايى لازم است و از سوى ديگر عمل به اين وعده ها براى دفع هرگونه قبيح از ذات خداوند ضرورى است. اين است فلسفه تحقّق دوزخ و كيفرهايش و لذا در آيه 47 سوره «ابراهيم» مى خوانيم: «فَلَا تَحْسَبَنَّ اللهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ اِنَّ اللهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ»؛ (گمان مبر كه خداوند وعده اى را كه به پيامبرانش داده تخلّف كند؛ چرا كه خداوند قدرتمند و داراى مجازات است) سپس به دنبال اين آيه بخشى از عذاب هاى روز قيامت را شرح مى دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[ عکس ] ❤️ پیامبر اڪرم (ص) : هرڪس مےخواهد رزق او زیاد شود هر صبح و شب ⇜۞ ۳مرتبہ این دعا را بخواند این دعابہ حدے نتیجہ مےدهد ڪہ تا ۷ نسل او نیز محتاج نشوند🍃 « مفاتیح الحاجات ۸۷ »
✨🌹✨ مرد فقیرى بود که همسرش از ماست کره مى گرفت و او آنرا به یکى از بقالى های شهر مى فروخت، آن زن کره ها را به صورت توپ های یک کیلویى در می آورد. مرد آنرا به یکى از بقالى های شهر مى فروخت و در مقابل مایحتاج خانه را مى خرید. روزى مرد بقال به اندازه کره ها شک کرد و تصمیم گرفت آنها را وزن کند. هنگامى که آنها را وزن کرد، اندازه هر کره ۹۰۰ گرم بود. او از مرد فقیر عصبانى شد و روز بعد به مرد فقیر گفت: دیگر از تو کره نمى خرم، تو کره را به عنوان یک کیلو به من مى فروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است. مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت: ما ترازویی نداریم، بنابراین یک کیلو شکر از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر شما را به عنوان وزنه قرار دادیم. مرد بقال از شرمندگی نمیدانست چه بگوید.