eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
70.8هزار عکس
74هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
مرحله دوم نامه ۴۶ و بند اول از نامه ۴۵.m4a
3.95M
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز هشتاد و دوم ✍ نامه ۴۶ و نامه ۴۵ بند اول 📣 صوت نهج البلاغه
📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜 📚مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز هشتاد و دوم 📩 نامه ۴۶ و نامه ۴۵ بند اول 📜 نامه ۴۶ ✍ نامه به يكی از فرماندهان خود 🔹مسووليت فرمانداری و اخلاق اجتماعی ♦️پس از ياد خدا و درود! همانا تو از كسانی هستی كه در ياری دين از آنها كمك می گيرم، و سركشی و غرور گناهكاران را درهم می كوبم، و مرزهای كشور اسلامی را كه در تهديد دشمن قرار دارند حفظ می كنم، پس در مشكلات از خدا ياری جوی، و درشت خویی را با اندك نرمی بياميز، در آنجا كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن، و در جایی كه جز با درشتی كار انجام نگيرد، درشتی كن، پر و بالت را برابر رعيت بگستران، با مردم گشاده روی و فروتن باش، و در نگاه و اشاره چشم، در سلام كردن و اشاره نمودن با همگان يكسان باش، تا زورمندان در ستم تو طمع نكنند، و ناتوانان از عدالت تو مايوس نگردند. با درود. ✍ نامه ۴۵ 📜نامه به عثمان بن حنيف 1⃣ضرورت ساده زيستی كارگزاران ♦️پس از ياد خدا و درود! ای پسر حنيف، به من گزارش دادند كه مردی از سرمايه داران بصره، تو را به مهمانی خويش فرا خواند و تو به سرعت به سوی آن شتافتی، خوردنيهای رنگارنگ برای تو آوردند، و كاسه های پر از غذا پی در پی جلوی تو می نهادند، گمان نمی كردم مهمانی مردمی را بپذيری كه نيازمندانشان با ستم محروم شده، و ثروتمندانشان بر سر سفره دعوت شده اند، انديشه كن در كجایی؟ و بر سر كدام سفره می خوری؟ پس آن غذایی كه حلال و حرام بودنش را نمی دانی دور بيفكن، و آنچه را به پاكيزگی و حلال بودنش يقين داری مصرف كن. 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
صحیفه دعای ۲۵ از بند ۵ تا ۸.m4a
7.3M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 🔸سهم روز هفتاد و دوم 📔 دعای بیست و پنجم از بند ۵ تا ۸ 📣 صوت صحیفه سجادیه
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 سهم روز هفتاد و دوم 📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 📙 ادامه دعای ۲۵ از بند ۵ تا ۸ 🤲 دعا برای فرزندان (۵) وَ أَعِنِّی عَلَی تَرْبِیتِهِمْ وَ تَأْدِیبِهِمْ، وَ بِرِّهِمْ، وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْک مَعَهُمْ أَوْلَاداً ذُکوراً، وَ اجْعَلْ ذَلِک خَیراً لِی، وَ اجْعَلْهُمْ لِی عَوْناً عَلَی مَا سَأَلْتُک. 🍀(پروردگارا) مرا در تربیت آنان ،ادب آموختن و مهربانی در حق ایشان یاری نما و به لطف خود علاوه بر اینها، فرزندان ذکور به من عنایت کن و آن را برای من، خیر گردان و آنان را در آنچه از تو خواسته ام یاورم ساز. (۶) وَ أَعِذْنِی وَ ذُرِّیتِی مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ، فَإِنَّک خَلَقْتَنَا وَ أَمَرْتَنَا وَ نَهَیتَنَا وَ رَغَّبْتَنَا فِی ثَوَابِ مَا أَمَرْتَنَا وَ رَهَّبْتَنَا عِقَابَهُ، وَ جَعَلْتَ لَنَا عَدُوّاً یکیدُنَا، سَلَّطْتَهُ مِنَّا عَلَی مَا لَمْ تُسَلِّطْنَا عَلَیهِ مِنْهُ، أَسْکنْتَهُ صُدُورَنَا، وَ أَجْرَیتَهُ مَجَارِی دِمَائِنَا، لَا یغْفُلُ إِنْ غَفَلْنَا، وَ لَا ینْسَی إِنْ نَسِینَا، یؤْمِنُنَا عِقَابَک، وَ یخَوِّفُنَا بِغَیرِک. 🍀پروردگارا! من و خاندانم را از شر شیطان رجیم، پناه ده، زیرا تو ما را آفریده ای و به نیکی امر کردی و از بدی بازداشتی و ما را به پاداش آن چه امر کرده ای مشتاق و از عذاب آنچه بازداشته ای ترساندی و برای ما دشمنی قرارداده ای که در کار نیرنگ و فریب ماست و آن اندازه که او بر ما مسلط است، ما بر او مسلط نیستیم. او را در سینه های ما جای داده ای و مانند خون در رگهای ما جاری ساخته ای و اگر ما از او غافل شویم، او از ما غفلت نمی‌کند و اگر ما فراموشش کنیم، او ما را فراموش نمی کند. کیفر و عذاب تو را در دیده ما ناچیز جلوه می‌دهد (ما را از کیفر تو ایمن می سازد) و ما را از غیر تو می ترساند. (۷) إِنْ هَمَمْنَا بِفَاحِشَةٍ شَجَّعَنَا عَلَیهَا، وَ إِنْ هَمَمْنَا بِعَمَلٍ صَالِحٍ ثَبَّطَنَا عَنْهُ، یتَعَرَّضُ لَنَا بِالشَّهَوَاتِ، وَ ینْصِبُ لَنَا بِالشُّبُهَاتِ، إِنْ وَعَدَنَا کذَبَنَا، وَ إِنْ مَنَّانَا أَخْلَفَنَا، وَ إِلَّا تَصْرِفْ عَنَّا کیدَهُ یضِلَّنَا، وَ إِلَّا تَقِنَا خَبَالَهُ یسْتَزِلَّنَا. 🍀اگر قصد کار زشت و ناشایستی داشته باشیم، ما را نسبت به انجامش دلیر و شجاع می‌کند و اگر قصد کار شایسته داشته باشیم ما را از انجام آن باز می‌دارد؛ گناهان و شهوات را به ما عرضه می کند و در راهمان دام شبهه می گذارد. اگر به ما وعده می‌دهد، و بعدش دروغ است و اگر ما را به آرزویی دل خوش کند، بر خلاف آن عمل می‌کند. اگر حیله و نیرنگ او را از ما بازنگردانی، گمراهمان می کند و اگر ما را از تباهی و فسادش حفظ نکنی، ما را دچار لغزش خواهد نمود. (۸) اللَّهُمَّ فَاقْهَرْ سُلْطَانَهُ عَنَّا بِسُلْطَانِک حَتَّی تَحْبِسَهُ عَنَّا بِکثْرَةِ الدُّعَاءِ لَک فَنُصْبِحَ مِنْ کیدِهِ فِی الْمَعْصُومِینَ بِک. 🍀پروردگارا! سیطره شیطان را با سلطه و توانایی خود از ما دور کن تا به وسیله نیایش و دعای فراوان به درگاهت، او را از ما باز دارد و ما از فریب او، در پناه تو در امان باشیم. ☘🌿🌹🍃☘🌴
🌴 *شرح نامه ۴۶ نهج البلاغه*( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 ⚠️ *اخلاق اجتماعی کارگزاران* ✉️ از نامه هاى امام(عليه السلام) خطاب به بعضى از فرماندارانش است. 📝 *نامه در یک نگاه:* 📜 این نامه در واقع دستور العملى است به یکى از کارگزاران حکومت آن حضرت که در جمله هاى کوتاه و پر معنا او را مخاطب ساخته و آماده انجام وظیفه مى کند. این نامه از سه بخش تشکیل شده است: 📜🟣 امام(علیه السلام) در بخش اوّل به مقام والا و شخصیّت برجسته کارگزارِ خود اشاره مى کند تا او را براى پذیرش این مأموریت مهم آماده کند. 📜🟣 در بخش دوم به فروتنى در برابر رعیّت و خوش رویى و ملایمت با مردم و مدارا و سعه صدر توصیه مى کند. 📜🟣 در بخش سوم عدالت و مساوات در میان مردم را حتى در اشاره و نگاه و تحیّت و تعارفات معمولى به او گوشزد مى فرماید مبادا زورمندان، طمع در تبعیض کنند و ضعیفان از عدالت مأیوس شوند. ⚠️ *با مردم مدارا کن.* 📜 امام(عليه السلام) در بخش اوّل اين نامه اوصاف برجسته اى براى اين کارگزار ذکر مى کند تا او را به اعتماد به نفس و قوت و قدرت در برابر مشکلات تشويق نمايد. ↩️ اين تعبيرات نشان مى دهد که امام(عليه السلام) گروهى از افراد شجاع و دلير و صاحب معرفت را انتخاب کرده بود که در اين امور سه گانه يعنى اقامه ارکان دين، درهم کوبيدن سرکشان تبه کار و حفظ مرزهاى خطرناک از آنان کمک مى گرفته و مخاطب اين نامه يعنى مالک اشتر يکى از آنها بوده است. ↩️ گويا امام(عليه السلام) مى خواهد بفرمايد: اگر مأموريتى را که به تو براى تدبير امور مصر و اقامه احکام دينى در آنجا و جلوگيرى از ظالمان و سرکشان و حفظ ثغور آنجا در برابر تهديدهاى لشکر شام و طرفداران معاويه سپرده ام به موجب شايستگى هايى است که در اين امور از تو سراغ دارم و به راستى مالک اشتر همين گونه بود که امام(عليه السلام) او را در اين جمله هاى کوتاه و پرمعنا ستوده است. 🔰 حوادثى که در زندگى مالک اشتر واقع شد و در تواريخ آمده است گواه زنده اين معناست. از جمله زمانى که على(عليه السلام) مى خواست با شورشيان جمل بجنگد عمار ياسر را به کوفه فرستاد تا مردم را براى پيوستن به لشکر على(عليه السلام) بسيج کند. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه شرح نامه ۴۶ نهج البلاغه*( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 ⚠️ *اخلاق اجتماعی کارگزاران* ✉️ از نامه هاى امام(عليه السلام) خطاب به بعضى از فرماندارانش است. 📜به هر حال امام(عليه السلام) به دنبال اين سخن، دستورات مهمى را به مالک در زمينه رفتار با مردم مى دهد. ❇️ *نخست :* ↩️ اينکه خميرمايه همه موفقيّت ها تکيه بر ذات پاک خدا و يارى جستن از اوست. ❇️ *در دستور دوم :* ↩️ اينکه کشوردارى و اصولا هيچ برنامه اجتماعى و شخصى را نمى توان با شدت عمل و عُنف به سامان رسانيد، بلکه بايد نرمش و شدت با هم آميخته شود که اگر تنها برنامه هاى شديد و سخت گيرانه باشد موجب تنفر و گاه کينه و عداوت مى گردد و کار به جايى نمى رسد و اگر تمام، نرمش و ملايمت باشد بسيارى از افراد کار خود را جدّى نمى گيرند و موجب سستى و فشَل مى شود. اين همان چيزى است که در برنامه انبيا تحت عنوان «مُبَشِّراً وَ نَذيراً» آمده است و خداوند عالم در عين اينکه در جاى عفو و رحمت ارحم الراحمين است، به هنگام مجازات اشد المعاقبين است. ❇️ *در دستور سوم :* ↩️به اين ترتيب اصل و اساس در مناسبات ميان حاکميّت و مردم، بلکه در تمام مديريت ها رفق و مداراست; ولى اگر کسانى از مدارا کردن مدير خواستند سوء استفاده کنند، جز برخورد شديد چيز ديگرى کارساز نيست. 🔶 امروز هم مشاهده مى کنيم که بهترين راه براى مبارزه با مفاسد اجتماعى و امر به معروف و نهى از منکر استفاده از برخوردهاى محبّت آميز و منطق توأم با ادب و مداراست که اکثريت افراد از اين طريق رام مى شوند; ولى گروه اندکى هستند که جز با شدت عمل دست از اعمال خلاف برنمى دارند. ❇️ *در چهارمين، پنجمين و ششمين دستور مى فرمايد:* ↩️ «پر و بالت را براى مردم بگستران (و تواضع کن) و با چهره گشاده با آنان روبه رو شو و در برابر آنان نرم خو و ملايم باش»; 👈 اين تعبيرات در واقع برگرفته از آيات شريفه قرآن است; در يک جا خطاب به پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: « و پر و بال (عطوفت) خود را براى مؤمنين فرود آر». 📘حجر، آيه 88 🔶 و در جاى ديگر مى فرمايد: 🍃 « به سبب رحمت الهى، در برابر مؤمنان، نرم و مهربان شدى». 📘آل عمران، آيه 159 ❇️ *در هفتمين و آخرين توصيه مى فرمايد:* ↩️ «و مساوات را در ميان آنها حتى در مشاهده و نگاه کردن با گوشه چشم و اشاره کردن و تحيّت و تعارفات رعايت کن تا زورمندان در نقض عدالت به نفع خودشان طمع نورزند و ضعيفان از عدالت تو مأيوس نشوند. والسّلام»; 🔶 اين دستور که هم در مورد زمامداران و مديران جامعه آمده و هم در کتاب القضاء در وظايف قضات ديده مى شود دستورى است شايد منحصراً در اسلام که قاضى يا فرماندار و زمامدار به هنگامى که ارباب رجوع نزد او مى آيند، همه را با يک چشم بنگرد; 🔶 اگر احترام مى کند و برمى خيزد، براى همه برخيزد اگر تحيّت مى گويد و پاسخ سلام را به نحو اکمل ادا مى کند، با همه چنين باشد و حتى نبايد به بعضى با تمام چشم نگاه کند و بعضى ديگر با گوشه چشم. 🔶 اين امر سبب مى شود که همه حساب خود را بکنند و بدانند جايى که در اين امور ساده مساوات و عدالت رعايت مى گردد نبايد انتظار داشت در امور مهم تبعيض واقع شود. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *شرح بند اول نامه 45 نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 ✉️ از نامه هاى امام(عليه السلام) به عثمان بن حنيف انصارى، فرماندار بصره، است، بعد از آنکه خبر به آن حضرت رسيد که به ميهمانى جمعى (از مرفهين) اهل بصره دعوت شده و او هم در آن ميهمانى شرکت کرده است. 📝 *نامه در یک نگاه:* 📜 این نامه از نامه هاى بسیار مهم نهج البلاغه است که درس هاى فراوانى به همه پویندگان راه حق و مخصوصاً زمامداران و مسئولان کشورهاى اسلامى مى دهد و شامل چند بخش است: 🔰 1. *ابتدا امام(علیه السلام) به مخاطب خود* که عثمان بن حنیف; فرماندار بصره است خبر مى دهد که گزارش شرکت او در میهمانى یکى از اشراف بصره به او رسیده است. 🔰 در ضیافتى که فقط ثروتمندان حضور داشتند و سفره اى پرنعمت و رنگارنگ بوده است، حضرت او را به جهت شرکت در چنین ضیافتى سرزنش مى فرماید. 🔰 2. *در بخش دوم به او یادآور مى شود* که هر کس باید در زندگى، پیشوا و رهبرى داشته باشد. آن گاه زندگى خودش را به عنوان پیشوا و رهبر براى او شرح مى دهد که چگونه به دو جامه کهنه و دو قرص نان اکتفا کرده و ثروتى نیز براى خود نیندوخته است; 🔰 ولى تأکید مى فرماید: من انتظار ندارم که همچون من زندگى کنى. انتظار من این است که ساده زیستى و تقوا و پرهیزکارى را فراموش نکنى. 🔰 3. *در بخش دیگرى از این نامه به داستان* فدک اشاره مى فرماید و مى گوید: تنها چیزى که از ثروت دنیا در دست ما بود، فدک بود که آن را هم حسودان و دشمنان اهل بیت پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) از دست ما گرفتند; هر چند من نیازى به فدک و غیر فدک ندارم. پایان زندگى همگى ما مرگ و سرانجام خانه ما گورى تنگ و تاریک است. 🔰 4. *در بخش دیگرى به این نکته مهم* اشاره مى کند که ساده زیستى من از آن رو نیست که امکان برخوردارى از مواهب مادى دنیا را ندارم، بلکه به آن دلیل است که وظیفه خطیر رهبرى مردم را بر عهده دارم و این موقعیت ایجاب مى کند که در سختى ها و تلخى هاى زندگى با ضعیف ترین مردم شریک باشم; شبانگاه سیر نخوابم در حالى که در گوشه و کنار کشور اسلام گرسنه اى سر به بالین بگذارد. 🔰 5. *در بخش دیگرى پاسخ به این سؤال مى دهد* که ممکن است بعضى بگویند اگر على بن ابى طالب چنین غذاى ساده اى داشته باشد باید چنان ضعیف باشد که نتواند در میدان جنگ آن شجاعت ها و رشادت ها را نشان دهد; 🔰 ولى آگاه باشید درختان بیابانى که از آب و غذاى کمترى استفاده مى کنند چوب هاى محکم ترى دارند. 🔰 6. *در آخرین بخش این نامه (که مرحوم* سید رضى بعد از حذفِ بعضى از قسمت ها به نقل آن پرداخته است); 🔰 امام(علیه السلام) دنیا را مخاطب قرار داده و آن را به شدت از خود مى راند و از زرق و برق دنیا اعلام بیزارى مى کند. آن گاه پس از ستایش کسانى که مسئولیت هاى واجب خود را در پیشگاه الهى انجام داده و به عبادت و شب زنده دارى مى پردازند بار دیگر عثمان بن حنیف را مخاطب قرار داده و او را به تقواى الهى و ساده زیستى فرا مى خواند تا از آتش دوزخ رهایى یابد. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
👈 *در ادامه شرح بند اول نامه 45 نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 ✉️ از نامه هاى امام(عليه السلام) به عثمان بن حنيف انصارى، فرماندار بصره، است، 📜 *دعوت نماينده امام به ميهمانى پرزرق و برق!* 📝 امام(عليه السلام) در بخش اوّل اين نامه عثمان بن حنيف انصارى را که از اصحاب با فضيلت پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) بود و از سوى اميرمؤمنان على(عليه السلام) به فرماندارى بصره انتخاب شده بود مخاطب ساخته و در تعبيراتى سرزنش آلود مى فرمايد: 🔰 « *اما پس (از حمد و ثناى الهى) اى پسر حنيف!* به من گزارش داده اند که مردى از جوانان (ثروتمند و اشرافى) اهل بصره تو را به سفره رنگين ميهمانى خود فراخوانده و تو نيز (دعوتش را پذيرفته اى و) به سرعت به سوى آن شتافته اى در حالى که غذاهاى رنگارنگ و ظرف هاى بزرگ طعام يکى از پس از ديگرى پيش روى تو (به وسيله خادمانش) قرار داده مى شد»; 📜 امام(عليه السلام) عيب بزرگ اين سفره را انحصارى بودن آن براى اغنيا ذکر کرده است. 📜 اگر غذاهاى رنگارنگ منحصر به آنها نبود و گرسنگان و نيازمندان هم از آن بهره مى گرفتند، 📜 اشکال بسيار کمترى داشت، بنابراين پرزرق و برق بودن و استفاده از انواع غذاهاى گوناگون از يک سو و محروم بودن مستمندان از سوى ديگر ايراد مهم آن سفره بوده است که اگر والى بودن عثمان بن حنيف را بر آن بيفزاييم اشکال آن بيشتر مى گردد. 📜 در ميان نامه هاى امام(عليه السلام) به کارگزاران خود اين قبيل نامه ها کم نيست و همگى نشان مى دهد که امام(عليه السلام) نهايت تدبير را در امر کشوردارى رعايت مى کرده است. 👌 *نکته ديگر اينکه نظر مبارک امام* (عليه السلام) اين است که حاکمان و مقامات برجسته حکومت اسلامى هميشه در کنار مردم و توده هاى مستضعف باشند و به مرفهان بى درد که توقعشان از همه بيشتر و ياريشان به هنگام يارى دادن از همه کمتر است، هرگز اهمّيّتى ندهند. 👌 تجربه نشان داده که در مواقع بحرانى تنها گروه اوّل مدافعان سرسخت و ايثارگران بى منّتند. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *شرح دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه* 📝 *حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان* ✴️ *فرزندان، بازوان پدر و مادر* 💠 خداوند حكيم در گردش طبيعت، نيروهاى بسيارى را در اختيار بشر قرار داده است. 💠 از امدادهاى آسمانى و غيبى و يارى فرشتگان در صحنه‌هاى خطر و حوادث تا قدرت نظامى و اقتصادى و انسانى، مانند حيوانات و اموال و فرزندان و قبيله و خانواده كه همگى در مسير حكومت انسان بر دنيا و صرف اميال و شهوات اوست. 🔷 توانايى‌هايى كه پروردگار در بدن و اعضاى فرماندهى آنان، مانند مغز و قلب قرار داده از او موجودى ناشناخته ساخته است كه هيچ دست هنرمند و ابزار ماشينى نتوانسته مانند او را بسازد. 🔷 گرچه عده‌اى از آدميان موجوداتى شبيه به آدم يا حيوانى باهوش و احساس به نام شبيه سازى و ربات هوشمند به دنياى صنعت و هنر عرضه كرده‌اند، ولى تا آن نفخه الهى در آن دميده نشود و حق در او جلوه نكند؛ نماينده خداوند و آينه حق نما نخواهد بود و در ديار باقى جاودان نمى‌ماند، ↩️ بنابراين بشر از توانمندى‌هاى ظاهرى، مانند مال و فرزند در كارهايش بسيار بهره مى‌گيرد و از همجنس و همزاد خود كه محصول توليد خود اوست در راه خير و شر يارى مى‌طلبد. 💎🍃 امام صادق (عليه السلام) مى‌فرمايد: ↩️ سه چيز هميشه كمياب است: برادر دينى، همسر شايسته و همراه در دين و فرزند كمال يافته؛ هر كه يكى از آن سه را داشته باشد به خير دنيا و آخرت و بهره فراوان دست يافته است. 🟣 فرزند، مونس و اميد و بازوان پدر و مادر است و به وجود و توانايى فرزندان، نسل انسانى باقى مى‌ماند و در كهنسالى براى آنان ياور و همزبان و همدم خوبى خواهد بود. 🟣 داشتن فرزند صالح، آرزويى است كه حتى پيران و بزرگان الهى بدون فرزند هم آن را در سر مى‌پروراندند. 🟣 به همين دليل حضرت زكريا (عليه السلام) از خداوند درخواست فرزندى مى‌كند تا او را از تنهايى بيرون آورد و در قرآن مى‌فرمايد: 🟣 و زكريا را [ياد كن‌] زمانى كه پروردگارش را ندا داد: پروردگارا! مرا تنها [و بى‌فرزند] مگذار؛ و تو بهترين وارثانى. ↩️ همچنان حضرت ابراهيم در سن نود سالگى از خداى متعال طلب فرزند نمود و دعايش به استجابت رسيد كه: حق تعالى به ايشان مژده فرزند نيكو سيرتى را داد و فرمود: 💎🍃 پروردگارا! مرا فرزندى كه از صالحان باشد عطا كن.* پس ما او را به پسرى بردبار مژده داديم. 💎 در قرآن مجيد دو مرتبه كلمه وزير در رسالت حضرت موسى (عليه السلام) آمده است و آن درباره پشتيبانى و هميارى به وسيله اهل و برادر اوست؛ 🍃 و از خانواده‌ام دستيارى برايم قرار ده. (طه، ۲۹) 🍃 و به راستى به موسى كتاب داديم، و برادرش هارون را همراه او دستيار و كمك قرار داديم. (فرقان، ۳۵) ↩️ زيرا در امر رسالت و هدايت آدمى مانند فرعون كه ادعاى خدايى مى‌كند و آسمان و زمين را برده خود مى‌پندارد، به يقين نيازمند به ابزارها و اهرم‌هاى قوى مى‌باشد كه سنگِ سختى را از جا بكند و راه راست را هموار سازد. از اين رو در لغت وزير، به معاون و مشاور و همكار و همفكرى گفته شده كه در تدبير امور پشتيبان حاكم و مدير و سرپرست باشد. 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *در ادامه شرح دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه* 📝 *حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان* ✴️ *فرزندان، بازوان پدر و مادر* ❇️ به اين جهت در بعضى روايات معصومان (عليهم السلام)، فرزندان و خانواده هم به عنوان وزير و مشاور و خدمتگزار در زندگى تعيين شده‌اند. رسول گرامى اسلام (صلى الله عليه و آله) در اين زمينه مى‌فرمايد: فرزند، هفت سال سرور و هفت سال بنده و هفت سال مشاور است. در روايت ديگر اميرمؤمنان (عليه السلام)، فرزند را مستخدم و همكار قرار مى‌دهند. كودك هفت سال آزاد، هفت سال در تربيت است، و هفت سال به كار گمارده مى‌شود. زيرا فرزندان در سنين بلوغ و جوانى داراى نيرو و توان بدنى و فكرى بالايى هستند، و مى‌توانند در جاده حق و حقيقت و در راه گناه و فساد قدم‌هاى بزرگى بردارند و بازوى قدرتمند براى خانواده و جامعه باشند. بنابراين بايد نوجوانان و جوانان را دريابيم كه آنان الگويى براى آيندگان بشر خواهند بود. امام سجّاد (عليه السلام) از عوامل رستگارى و كامروايى يك انسان را، داشتن فرزند خدمتكار برمى‌شمرد و مى‌فرمايد: يكى از خوشبختى‌هاى مرد اين است كه فرزندانى داشته باشد كه كمك كار او باشد. و خداوند به وسيله اين نعمت دنيوى به بسيارى از مردم لطف بزرگى نموده است. و درباره امت حضرت نوح (عليه السلام) فرمود: اگر آنان طلب آمرزش و مغفرت كنند؛ پروردگار نعمت‌هاى معنوى و مادى را بر آنها فرو مى‌فرستد و نوح (عليه السلام) هم در پاسخ مى‌فرمايد: پس [به آنان‌] گفتم: از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او همواره بسيار آمرزنده است.* تا بر شما از آسمان باران پى در پى و با بركت فرستد،* و شما را با اموال و فرزندان يارى كند، و برايتان باغ‌ها و نهرها قرار دهد. به اين ترتيب خداوند منّان، با نعمت بزرگ معنوى كه بخشودگى و پاك شدن از آلودگى كفر و عصيان است و به بركت چند نعمت مادى، از جمله ريزش باران‌هاى مفيد و فراوان و يارى رسانى با اموال و فرزندان و باغ و آب؛ قدرت انسانى را افزون‌ مى‌كند و همه اينها پاداش‌هاى الهى است. 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ مهدوی☝🏻 نامه مهم امام زمان، خطاب به شیعیان سخنران: استاد رفیعی 🌷🌷کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌷 https://eitaa.com/tofirmo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️موضوع:👇🏾 *روزی که شیطان نعره زد* ‼️☝🏻 🙏 تعجیل در امر فرج ولی عصر امام زمان عج و سلامتی ایشان صلوات 🌷🌷کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌷 https://eitaa.com/tofirmo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ملاڪ ازدواج حضرت خدیجہ (س)، با رسوݪ اڪرم (ص) چہ بود ؟! سخنران: حجت الاسلام رفیعی 🌷🌷کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌷 https://eitaa.com/tofirmo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باکو پایتخت جمهوری آذربایجان اونایی که طرفدار پیوستن به ایران و شعیه هستند دارن کتک میزنن و بازداشت می‌کنند و قتل می رسانند. این کار به وسیله پلیس صهیونیستی جمهوری آذربایجان با همکاری پلیس فاشیستی و صهیونیستی ترکیه انجام میشود. مردم غیور آذربایجان برای پیوستن آذربایجان به ایران هستند. 🍀.F. B🍀
زندگی شهدایی به سبک مسئولین دهه شصت مسئولین واقعی چه کسانی بودند؟ 👈 مسئول شناسی 👈 تفاوت گذاشتن بین فرمانده لشکر و سرباز ممنوع ⛔️⛔️⛔️ سرمای شدیدی خورده بود. احساس می‌کردم به زور روی پاهایش ایستاده است. من مسئول تدارکات لشکر بودم. با خودم گفتم: خوبه یک سوپ برای حاجی درست کنم تا بخوره حالش بهتر بشه. همین کار را هم کردم. با چیزهایی که توی آشپزخانه داشتیم، یک سوپ ساده و مختصر درست کردم. از حالت نگاهش معلوم بود خیلی ناراحت شده است. گفت: چرا برای من سوپ درست کردی؟ گفتم: حاجی آخه شما مریضی، ناسلامتی فرمانده‌ی لشکرم هستی؛ شما که سرحال باشی، یعنی لشکر سرحاله! گفت: این حرفا چیه می‌زنی فاضل؟ *من سؤالم اینه که چرا بین من و بقیه‌ی نیروهام فرق گذاشتی؟*  توی این لشکر، هر کسی که مریض بشه، تو براش سوپ درست می‌کنی؟؟؟ گفتم: خوب نه حاجی! گفت: پس این سوپ رو بردار ببر؛ من همون غذایی رو می‌خورم که بقیه‌ی نیروها خوردن. یادت باشه هیچ تفاوتی بین فرمانده و سرباز نیست و آن روز اصرار و خواهش من هم فایده نداشت و حاج احمد سوپ را نخورد مسئول لشکر نجف اشرف 📚 یادگاران 👆👆👆👆👆 چند تا از این نمونه مسئولین الان در جامعه سراغ دارید که بین خودشان و مردم تفاوت قائل نشوند؟؟؟؟؟ اگر بعضی مسئولین ما سبک زندگی شهدا را داشتند این همه مشکلات نداشتیم مشکل جامعه امروز ما همین نبودن سیره و راه و روش شهدا در اعمال ورفتار بعضی مسئولین هست کجایند مسئولین بی ادعا دریغ از فراموشی راه شهدا
دانش آموختگان مکتب سردار سلیمانی درمدرسه عشق تو کلاس شهادت پای درس شهدا موضوع: ازدواج آسان معلم مربوطه: سردار شهید محمد گرامی ازدواج ما خیلی ساده برگزار شد محمد به چند تا از دوستانش گفته بود که پلاکاردهایی بنویسند و به در و دیوار خانه نصب کنند مثل جمله ای از شهید بهشتی که زن در اسلام زنده، سازنده و رزمنده است به شرط آنکه لباس رزمش حیا و عفتش باشد و کتاب هایی تدارک دیده بود و متن های زیبا روی جلد آن نوشته بود و به مهمان ها هدیه داد روی دو تا پارچه بزرگ هم نوشتند عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید من گفتم علت نوشتن این مطالب چیست؟ گفت: این نوشته ها جایشان همین جاست در هیچ مجلسی و هچ کجا انسان نباید گناه کند بخصوص در مراسم ازدواج ما 🎤راوی: همسر شهید 📚 دل دریایی سردار شهید محمد گرامی ولادت : ۱۳۴۱ کرمان شهادت : شلمچه _ کربلای ۵ _۱۳۶۵ مرقد مطهر : گلزار شهدای کرمان 👆👆👆👆👆 عزیزان شهدا اینجوری مراسم ازدواج گرفتند بدون گناه کسی نمیگه الان اینجوری مراسم بگیر ولی میشه مجلس بدون گناه داشت ✅بدون موسیقی و ساز حرام ✅ بدون رقص مختلط ✅ بدون عروس کشی و بوق زدن و خیابان ها را مسدود کردن و مزاحم خواب شبانه مردم شدن اون وقت طرف میگه بچه ما نمیدونم اینجوری شد و اون جوری شد و نا اهل از کار در اومد که گوش بحرف نمیده یه نگاهی که به گذشته کنیم می بینیم تو عروسی ها همه نوع گناه انجام میشه اون وقت توقع داری با مجلس گناه فرزندت هم بشه امام زاده یا مثل شهدا 👈 از شهدا درس بیاموزیم 👈 ازدواج آسان و بدون گناه را از شهدا یاد بگیرید
h-zahra-olgu-05.mp3
4.63M
✅ بحث در مورد "الگو گیری دختران از حضرت زهرا (س)" ✅✅ این بخش👇 مشاركت و فعاليت زنان در عرصه اجتماعي
h-zahra-olgu-04.mp3
4.75M
✅ بحث در مورد "الگو گیری دختران از حضرت زهرا (س)" این بخش👇 نقش و اهميت حضور زنان در اجتماع✅
... ....: خدا یک مجسمه ساز خارق العاده است . نمیتوانیم اورا مجسم کنیم. اما رفیق ، ما که از خدا یک مجسمه نمیخواهیم . ما باید روح خدا را بشناسیم نه کالبد اورا . . ما در مقام شناخت خدا ییم . فعلن قرار است استعداد بی نهایت او را ببینیم تا دهان غنچه ی دلمان بازبماند . عطر استعداد و عقل خدا را حس کنیم . و روح وعقل او را در دل مجسم کنیم . مجسمه و بت دنیا طلبی بیفتد وبشکند وقتی بیفتد دل به یاداو. عشق خدا کار دستش میدهدهرکس بداند همه چیز کار دستی خداست . کار یک دست کردن جامعه از جدایی و تفرقه کار دست جدای تو بود . دست راست رهبری بودی .محال بود تو واکسن نزنی وقتی دست رهبری واکسن زد . وتو جامعه را حول اشاره ی یک دست رهبری متحد کردی مثل هفتاد و دوتن حول امام حسین ع . هفتاد و دو درصد مردم واکسن زده اند
واکنش رسانه‌های غربی به رونمایی از نسخه بومی گنبد آهنین توسط جمهوری اسلامی https://www.alef.ir/news/4000726014.html
🔹قصّه حضرت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلّم
👈نوجوانی وجوانی حضرت محمد صلى الله عليه و آله و سلم 🌴آرامش و وقار و سیمای متفکر ” محمد ” از زمان نوجوانی در بین همسن و سال هایش کاملا مشخص بود . به قدری ابو طالب او را دوست داشت که همیشه می خواست با او باشد و دست نوازش بر سر و رویش کشد و نگذارد درد یتیمی  او را آزار دهد . 🌴در سن 12سالگی بود که عمویش ابو طالب او را همراهش به سفر تجارتی – که آن زمان در حجاز معمول بود – به شام برد . درهمین سفر در محلی به نام ” بصری ” که از نواحی شام ( سوریه فعلی ) بود ، ابو طالب به ” راهبی ” مسیحی که نام وی  بحیرا ” بود برخورد کرد . بحیرا هنگام ملاقات محمد – کودک ده یا دوازده ساله – از روی نشانه هایی که در کتابهای مقدس خوانده بود ، با اطمینان دریافت که این کودک همان پیغمبر آخر الزمان است. 🌴باز هم برای اطمینان بیشتر او را به لات و عزی – که نام دو بت از بتهای  اهل مکه بود – سوگند داد که در آنچه از وی  می پرسد جز راست و درست بر زبانش نیاید . محمد با اضطراب و ناراحتی گفت ، من این دو بت را که نام بردی دشمن دارم . مرا به خدا سوگند بده ! 🌴بحیرا یقین کرد که این کودک همان پیامبر بزرگوار خداست که بجز خدا به کسی  و چیزی عقیده ندارد . بحیرا به ابو طالب سفارش زیاد کرد تا او را از شر دشمنان بویژه یهودیان نگاهبانی کند ، زیرا او در آینده مأموریت بزرگی به عهده خواهد گرفت . 🌴محمد دوران نوجوانی و جوانی را گذراند . در این دوران که برای افراد عادی ، سن ستیزه جویی و آلودگی به شهوت و هوسهای زودگذر است ، برای محمد جوان ، سنی  بود همراه با پاکی ، راستی و درستی ، تفکر و وقار و شرافتمندی و جلال . در راستی  و درستی و امانت بی مانند بود . 🌴صدق لهجه ، راستی  کردار ، ملایمت و صبر و حوصله در تمام حرکاتش ظاهر و آشکار بود . از آلودگیهای  محیط آلوده مکه بر کنار ، دامنش از ناپاکی بت پرستی پاک و پاکیزه بود بحدی  که موجب شگفتی همگان شده بود ، آن اندازه مورد اعتماد بود که به ” محمد امین ” مشهور گردید . ” امین ” یعنی درست کار و امانتدار .   ادامه دارد....